گلدن گلوب ۷۴؛ موفقیت فیلم «لالا لند»؛ فرهادی جایزه نبرد

دیمین شازل برای فیلم «لا لا لند» دو جایزه بهترین کارگردان و فیلمنامه را دریافت کرد. لالا لند شب موفقی را گذراند. هفتاد و چهارمین دوره گلدن گلوب در لس آنجلس برگزار شد و براساس آرای اعضای اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود، بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی انتخاب شدند.
 
فیلم لا لا لند مهم ترین جوائز گلدن گلوب را گرفت. از جمله جایزه بهترین فیلم در رده موزیکال-کمدی به فیلم لا لا لند رسید که موزیکالی عاشقانه در مورد یک موزیسین و یک بازیگر جوان است که برای ستاره شدن در هالیوود به لس انجلس می روند. دیگر فیلمهایی که نامزد این جایزه شده بودند زنان قرن بیستم، دِدپول، فلارنس فاستر جنکینز و خیابان آواز هستند.
 
فیلم مهتاب برنده جایزه بهترین فیلم در رده درام شد. این فیلم نامزد ۶ جایزه گلدن گلوب شده بود و این تنها برد فیلم در مراسم به شمار می رود. پیش بینی ها این بود که بین فیلم منچستر ساحلی و مهتاب یکی برنده گوی طلایی شود.
 
جایزه بهترین کارگردان در گلدن گلوب امسال به دیمین شازل برای فیلم «لا لا لند» اهدا شد. او جایزه بهترین فیلمنامه نویسی را هم برای این فیلم دریافت کرد. این پیروزی از سوی منتقدان بسیاری پیش بینی شده بود. رقبای آقای شازل برای جایزه بهترین کارگردان تام فورد برای فیلم «حیوانات شب‌زی» مل گیبسون برای فیلم «هکسا ریج» بری جنکینز برای فیلم «مهتاب» و کنت لونرگران برای فیلم «منچستر ساحلی» بودند.
 
کیسی افلک برای ایفای نقش در فیلم «منچستر ساحلی» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در رده درام شد. این پیروزی کما بیش پیش‌بینی شده بود. با این وجود برخی احتمال بردن را به دنزل واشنگتن در «حصارها» داده بودند. دیگر نامزدهای این جایزه جول ادگرتون در «دوست داشتن» اندرو گارفیلد در «هکسا ریج» و ویگو مورتنسن در « کاپیتان خارق‌العاده» بودند. کیسی افلک یک بار دیگر در سال ۲۰۰۸ نامزد جایزه گلدن گلوب شده بود اما برنده نشد.
 
ایزابل هوپر برای ایفای نقش در فیلم «اِل» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در رده درام شد. پیروزی غیر منتظره چرا که اکثر پیش‌بینی ها بر این اساس بود که ناتالی پورتمن در «جکی» سرگذشت همسر جان اف کندی رئیس جمهوری فقید آمریکا برنده این جایزه می شود. دیگر نامزد های این جایزه ایمی ادمز در «ورود» جسیکا چستین در «خانم اسلون» روت نِگا در «دوست داشتن» بودند. خانم هوپر هنرپیشه فرانسوی است و این اولین باری بود که نامزد جایزه گلدن گلوب شده بود.
 
همانطور که انتظار می رفت «اِما استون» در گلدن گلوب ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین بازیگر زن در رده موزیکال-کمدی شد. او برای بازی در فیلم «لا لا لند» این جایزه را گرفت. رقبای او در رده موزیکال-کمدی آنت بنینگ در «زنان قرن بیستم» لیلی کالینز در «قوانین صدق نمی‌کند» هیلی استاینفلد در «لبه هفده» و مریل استریپ در « فلارنس فاستر جنکینز» بودند. او گفت فیلم «لا لا لند» در مورد رویا پردازان است و بینندگان را تشویق کرد تا رویاهای خود را دنبال کنند.
 
رایان گازلینگ همانطور که انتظار می رفت برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در رده موزیکال/کمدی شد.گازلینگ این جایزه را برای بازی در فیلم لا لا لند دریافت کرد. دیگر نامزد‌های این جایزه عبارت بودند از کالین فارل در «خرچنگ»، هیو گرانت در «فلارنس فاستر جنکینز»، جونا هیل در «سگ های جنگ» و رایان رنولدز در «دِد پول».
 
لا لا لند برای موسیقی متن «اوریجینال» هم جایزه گرفت. جاستین هورویتز این جایزه را پذیرفت.
جایزه بهترین ترانه «اوریجینال» نیز به فیلم لا لا لند با ترانه «شهر ستارگان» یا «City of Stars» رسید.
 
ویولا دیویس در «حصارها» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در نقش مکمل شد. فیلم حصارها توسط دنزل واشنگتن کارگردانی شده و نوشته «آگوست ویلسون» است. ویلسون برای نوشتن این داستان جایزه پولیتزر را دریافت کرد. دیگر نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن، نیکول کیدمن در «لیون»، میشل ویلیامز در «منچستر ساحلی»، نایومی هریس در «مهتاب»، و اوکتاویا اسپنسر در «ارقام پنهانی» بودند.
 
جایزه بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل به ارون تیلور جانسون برای بازی در فیلم حیوانات شب زی‌ رسید. فیلم حیوانات شب زی‌ با کارگردانی تام فورد نامزد ۳ جایزه گلدن گلوب شده بود.
تقدیر از مریل استریپ
مریل استریپ در گلدن گلوب امسال جایزه افتخاری «سسیل بی دومیل» یک عمر دستاورد را دریافت کرد.
ویولا دیویس این جایزه را به او تقدیم کرد و گفت «تو باعث می شوی افتخار کنم که یک هنرمندم.» مریل استریپ نامزد ۳۰ جایزه گلدن گلوب شده که در تاریخ سینما بی همتا ست.
او همچنین نامزد ۱۹ جایزه اسکار شده که این هم در بین تمامی بازیگران سینما بی نظیر است.
خانم استریپ به شماری از ستارگان حاضر در سالن مراسم اشاره کرد که هر کدام در یک گوشه از دنیا به دنیا آمده اند. او در سخنانش با اشاره به رای دهندگان و برگزیدگان گلدن گلوب که «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» هستند گفت مطبوعات، خارجی ها و هالیوود. کنایه او به رئیس جمهوری جدید آمریکا بود که ضمن انتقاد از مهاجران، منتقدان زیادی در میان رسانه ها و هالیوود دارد.
خانم استریپ در سخنانش از هنرمندان خواست از کمیته حفاظت از روزنامه نگاران حمایت کنند و سخنانش را با یادی از کری فیشر – ستاره فقید جنگ ستارگان - به پایان برد و گفت «قلب شکسته ات را جمع کن. آن را تبدیل به هنر کن».
فرهادی برنده نشد
در بین فیلمهای خارجی فیلم «ال» از فرانسه برنده گلدن گلوب شد. انتظار می رفت این جایزه به فیلم فروشنده اصغر فرهادی و یا «تونی اردمن» از آلمان برسد. فیلم «ال» با بازی «ایزابل هوپر» در مورد زن موفقی است که در جستجوی مردی که به او تجاوز کرده بوده است.
در بین سریال‌های تلویزیونی
سریال «آتلانتا» جایزه بهترین سریال کمدی را از آن خود کرد. دیگر نامزدهای این جایزه سریالهای «Black-ish»، «موتزارت در جنگل»، «Transparent» و «ویپ» بودند.
«دونالد گروور» تهیه کننده، نویسنده و بازیگر این سریال در مراسم این جایزه را از سوی دست اندرکاران سریال پذیرفت.
دونالد گلوور با بازی در سریال «آتلانتا» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در رده موزیکال-کمدی شد. این نخستین باری بود که گلوور نامزد گلدن گلوب شده و جایزه گرفت.
«کلیر فوی» برای بازی در سریال «تاج» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در رده درام شد. سریال «تاج» در سال ۲۰۱۶ شروع به پخش شده است و خانم فوی در این سریال در نقش ملکه الیزابت دوم بازی می کند. او هنگام پذیرفتن جایزه گفت در دنیا به زنان بیشتری مانند ملکه الیزابت دوم نیاز است تا در مرکز قدرت باشند. جایزه بهترین سریال درام هم به سریال «تاج» اهدا شد.
سریال «مردم بر ضد او جی سیمپسون» جایزه بهترین سریال کوتاه تلویزیونی را دریافت کرد. سریال «مردم بر ضد او جی سیمپسون» در مورد یک بازیکن فوتبال آمریکایی معروف آمریکاست که در دهه نود میلادی به جرم قتل همسرش دادگاه او تا مدتها در رسانه ها مطرح بود.
بیلی باب ترنتن برای بازی در سریال "گولایت" جایزه بهترین بازیگر مرد در رده درام را گرفت. سریال گولایت از سال ۲۰۱۶ شروع شده است و در گلدن گلوب نامزد یک جایزه شده بود که آن را برد.
جایزه بهترین بازیگر زن در یک سریال کمدی به «تریسی ال راس» برای بازی در سریال «Black-ish»رسید. او جایزه خود را به زنان رنگین پوست اهدا کرد و دستاوردهایی که شاید دیده نشود اما او گفت «ما شما را می بینیم».
+17
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    alirezagermany - فرانکفورت، آلمان
    فیلم‌های ۲زاری فرهادی دیگه چیه که جایزه هم ببره اون یکی‌ ۲ بار هم که برد داستان فقط سیاسی‌ بود آمریکا ایران
    11
    10
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    اگه اصغر آقا تو این فیلمش کمی بیشتر جامعه ایران رو سیاه نشون میداد حتما جایزه میگرفت.
    12
    7
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    اصلا هیچ فکر کردید چرا بعد از دهه هفتاد شمسی که فیلمهای مخملباف و کیا رستمی و بهمن قبادی بخاطر نشان دادن فقر و تباهی جامعه اون همه جایزه بودار رو بردن چرا ما دیگه تا اصغر خان جایزه گنده نبردیم؟ جواب: چون بعد از دهه هفتاد اتوبان، اتوموبیل شیک، خانم سانتی مانتال،خیابون تمیز،خانه بالاشهری، آقا خوش تیپه و و و اومدن تو فیلما. گرچه ایناشم آبگوشتین ولی معلوم شد واسه ایران معیار گذاشتن: بجای شتر ماشین سوار شی اسکار پریده!
    11
    3
    دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.