ماجرای شگفت‌انگیز زن مریوانی که برای خودش «هوو» آورد!

زریوار خبر - زن جوان مریوانی در اقدامی عجیب و شکفت انگیز برای همسر 33 ساله خود خواستگاری رفت و زن دوم گرفت...
 
به گزارش خبرنگار زریوار خبر، دوباره از عشق می گوییم. آهنگی مقدس، که در الفبایش همه ی دنیا خلاصه می شود. همه چیز را مسخر کرده و به خدا القا می کند.
 
اینجا مریوان است، شهری کوچک اما خانه هایی بزرگ مملو از محبت و عشق. حسی که به انسان امید به زندگی و با هم بودن می دهد. شاید فکر کنیم، که این یک دیالوگ بود ولی نه. ئاوات خانم این مفهوم را به ما فهماند.
 
زن مهربانی که خشنودانه همدمی دیگر وارد زندگی همسرش کرد. وقتی ماجرا را شنیدیم کنجکاو شده و به ملاقتشان انگیزه یافته تابیشتر بدانیم.
 
در حضورشان نشستیم. دو خانم جوانی در گوشه پذیرایی خیلی راحت و با محبت یواشکی حرف می زدند و می خندیدند.
 
کاک ریبوار33ساله مرد خانه به حرفهایشان گوش می داد و ازصمیمیتشان لذت می برد، بطوری که برلبانش نمایان بود. کاک ریبوار بنا به تقدیرالهی مادر زادی از نعمت بینایی محروم بود، ولی بادیده دل هر آنچه که بود را نظاره می کرد.
 
ئاوات خانم، نیز همسن کاک ریبوار بود، که ایشان نیز بدلیل بیماری چشمی(آب مروارید)دچار ضعف بینایی بودند.
 
همسر اول ریبوار از ماجرای زندگی خود می گویند: ئاوات خانم شروع کرد.
 
من و ریبوار حدود11سال است، به زندگی مشترک خود را آغاز کردیم و در این مدت با سختی ها و فراز ونشیبهای زیادی روبرو بودیم ولی عشق و وفاداری ما نسبت به هم، رمز ماندگاری و تداوم در برابر تاب وسختی های زندگیمان بوده است کم کم با گذر زمان عشق ما نسبت به هم بیشتر شده است و اکنون نیز که دارای دو فرزند هستیم بیشتر به این زندگی امید و انگیزه داریم. من شاید کم بینا باشم، ولی دنیای نابیناها را بدرستی حس می کنم و می دانم که آنها دل و دیده یشان می بیند و این شرط اصلی است .
 
من نسبت به دنیای نابینایان دید متفاوتی دارم و همیشه دوست داشتم بیشتر کنارهم باشیم بخصوص بتوانم کسی همانند ریبوار را به زندگی مشترکمان آورده تا حس کامل و مشترکشان را به هم بفهمانند و از طرفی هم به یاری چنین کسی رفته و همدمی برای او مهیا سازم.
 
ماجرا فروردین سال جاری وقتی شروع شد که از طرف موسسه رفاە نابینایان و کم بینایان مریوان دخترنابینای جوانی جهت راهنمایی استفاده از گوشی موبایل به ما معرفی شد. چون ریبوار چنین توانایی داشت. سپس پس از برخورد و آشنایی و رفت وآمد به همین منظور نظرم به سویش جلب شد و به ریبوار پیشنهاد ازدواج با او را دادم. ریبوار خیلی حیرت زده شد و گفت: چطور حاضر به چنین پیشنهادی هستی درحالیکه این کابوس زنان جامعه است.
 
گفتم که شاید به ظاهر چنین برداشت شود، ولی می دانم با این کار عشق زندگیمان استوارتر خواهد شد و همچنین می تواند دست این دختر تنها را گرفت.
ریبوار نهایتا موافقت کرد و به خواستگاری رفتیم. شب عقد که خود بانی و سرپرست کار بودم حس عجیب و خوشحال کننده ای داشتم هرچند تصمیمم حالتی غیرطبیعی داشت، و حتی از جانب خیلی هاسرزنش می شدم ولی باز پشیمان نبودم.
 
اکنون 5 ماه است شلیر خانم28 ساله به خانواده ما پیوسته و زندگیمان را گرم تر از قبل ساخته است. چون او برای من مثل خواهرم می ماند و واقعا به دنیای ما معنی بخشیده است و حتی مواقعی که جایی می رود دلم برایش تنگ می شود و بر عکس خیلی از دیدگاههای نادرست هیچگاە سعی در پیشی گرفتن از من نزد ریبوار نداشته است هر چند که او از خیلی شرایط به او شبیه تراست. اوهمچنین نسبت به فرزندانم حس مادری داشته و آنها نیز متقبلا نسبت به او چنین هستند.
 
عشق اگر واقعی باشد، با چنین چیزهایی کمرنگ نمی شود بلکه بدلیل خشنودی همسر از رضایتتان پررنگ تر هم می شود. من نمی گویم که همه مردها حق چند همسری دارند، ولی در بعضی مواقع شرایطی خاص چنین مسئله ی را ایجاب می کند که مطمئنا در صورت ممانعت و پافشاری نه اینکه به پایداری عشق کمک نمی کند ، بلکه حالت تحمیلی به خود گرفته و در نهایت به خیانت زناشویی یا طلاق عاطفی ختم می شود.
 
شلیر خانم کم کم به سخن آمد و گفت، من قبلش که تازگی وارد این زندگی شدم احساس عجیبی داشتم، که این زن کیست که چنین اقدامی کرده و حاضر بوده نصفی از روابط گرم عاشقانه خود و همسرش را بامن تقسیم کند . سپس به تدریج فهمیدم که هدف و نیتش فراتر از عملی عادی است.
 
شاید از خیلی نظرها من و ریبوار شبیه به هم باشیم و تعاملاتمان بهتر صورت گیرد ولی هیچگاه به خود اجازه نداده و نخواهم داد که بیشتر از ئاوات، ریبوار را به سوی خود جذب کنم و همیشه در صدد آن بوده که رضایت طرفین را نسبت به خود جلب کنم چون واقعا آنها من را عضو و محبوب خانواده می دانند. من از واژه "هوو"بیزار هستم ولی چون ئاوات واقعا برایم یک خواهر دلسوز است. من نیز او را دوست دارم. شاید بعضی ها فکر کنند که به من ترحم کرده ولی چنین نیست، بلکه این از لطف و بزرگی او است و تنها خدا می تواند اجرش دهد.
 
من به تمام کسانی که شرایط من را دارند، توصیه دارم که نسبت به خانم اول همسرشان مانند خواهری بزرگتر رفتار کنند و همیشه این اصل را به یاد داشته باشند که حدود خود را حفظ کرده و قصد دور کردن همسرشان را از او نداشته باشند و به او نه به عنوان یک هوو بلکه یک رفیق معامله کنند چون عشق هر دوی آنها مشترک است.
 
ریبوار که به حرفهای آنها گوش می کرد و از رفاقتشان خوشحال بود یکباره سکوت مردانه خود را شکست و شروع کرد.
 
همان طورکه ئاوات بیان کرد به پیشنهاد ایشان این ازدواج را قبول کردم و حالا هم خیلی خوشحال و خوشبخت هستیم. هر چند که اولش خیلی شوکه بودم ولی فهمیدم که او خواست نه تنها دل من بلکه دل یک دختر دیگر را نیز خوشحال کند.
 
من واقعا مدیونش هستم در و وهله ی اول که من را برای زندگی انتخاب کرد و اکنون هم که کسی دیگر را نیز یاری داد و دوباره در حق من لطف نمود. او در این چندین سال با تمام مشکلات و سختی های زندگی مشترکمان پا به پای من ساخته و اکنون هم مفتخر بوده و زندگی را برایم معنا داده است و نه تنها الان که معنی دوباره به زندگیم بخشیده است، بلکه هیچوقت لطف و عشقش را فراموش نمی کنم. هر چه بخواهم بگویم با زبان نمی شود ولی تنها می توانم بگویم که،(از ته دل دوستت دارم).
 
من همیشه از صمیمیت شلیر و ئاوات خوشحال هستم و زندگی خود را بهترین می دانم.
 
ریبوار در ادامه گفت: هیچوقت سعی نخواهم داشت که بین آنها در هیچ مسئله ی تفاوت قائل شوم چون هر دوی آنها عشق واقعی من هستند هر چند که همیشه این دغدغه را داشته که نکند گه گاهی از روی سهو میان آنها ناعدالتی کرده باشم.
 
من بارها به ئاوات و سپس به شلیر هم گفته ام که اگر همسر دومم مثل خودم نبود حاضر به ازدواج مجدد نبودم چون هدف اصلی من احساس همدلی با کسی مثل خود بود.
 
ریبوار در پایان نسبت به تمام مردانی که قصد ازدواج مجدد دارند، گفت: تا حد امکان سعی در این امر نداشته باشید و باتنها همدم خود زندگی راسپری کنید ولی اگر هم شرایط و مسائلی شما را وادار ساخت بدانید که مسولیتی را به عهده گرفته اید که سختی های آن به مراتب بیشتر از حسن هایش است. و نهایتا اگر موقعیت فراهم شد حتما به یاد داشته باشید که با آمدن فرد دوم همسرقبلی نیز عشق شماست و هرگز نباید نسبت به او تغییر کند و به زبانی ساده تر"تعادل و عدالت رفتاری، احساسی،عشقی،شخصیتی ، وحتی جنسی را حفظ کنید" که اگر این توانایی را در خود مشاهده کردید با توجیه و کسب رضایت از همسر اولتان اقدام نمایید.
 
گفتنی است کاک ریبوار تنها نابینای مخترع استان کردستان است که موفق به ساخت نرم افزاری شده که افراد نابینا نیز قادر به استفاده از گوشی های لمسی هستند و اکنون نیز درسراسر ایران و حتی خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته است. وی در 1380 نیز در جشنوار موسیقی(پیانو) تنکابن، مقام دوم کشوری در بین افراد سالم را کسب کرده است. و از استعدادهای خارق العاده دیگر او می توان به دوچرخه سواری بدون همراه در سطح شهر اشاره کرد.
+79
رأی دهید
-105

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    dinbidin - تورنتو، کانادا
    طفلی گناه داره! میخوره دو لپی. به این میگن فرهنگ خر تو خر
    60
    55
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    قصدم قضاوت نیست اما تا امروز چندین فیلم در این مورد ساخته اند که برخی زوجین علاقه وافری به اضافه کردن فرد دیگری در روابط زناشویی خودشان دارند. امیدوارم شما از آن دست نباشید! اگر هم بودید مردم را فیلم و عشق را بهانه نکنید. عشق یعنی حسادت. تا زمانی که حسادت نورزی معنی عشق را نمیفهمی. تو چطور هیچ حس حسادتی به زن جدید نداری و حرف از عشق میزنی؟
    71
    89
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    1irani - لندن، انگلستان

    این همون تری سام خارجی ها هست دیگه. سسسکسسس 3 نفره .دیگه چرا مردم رو اسکول میکنین.نوش جونتون.تخت خواب 3 نفره همینه دبگه
    48
    98
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    داد از این بیداد - ایران، ایران

    منطقش برام قابل هضم نیست ،مضافا اینکه نَفَر سوم هم نابیناست ، قوزی بالآی قوز هست، هیچ نکته مهمی در این خبر نبود که چند سایت و کانال دیگه هم در موردش نوشتن،
    26
    74
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    اینا چرا اسم هاشون عجق وجقه؟
    83
    45
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    به سهم خود، به جای مزخرف گویی و قضاوت شتابزده، بدون آگاهی و درک و با نیتی به دور از تخریب و دوری گزیدن از ترویج فحاشی و بد اخلاقی، برای شما خانواده محترم آرزوی خوشبختی دارم . وای به حال روزی که اگر کاک ریبوار بینا بود . با کور نیز نمیسازند این جماعت از درون تاریک
    18
    31
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    این زندگی یک خانواده بود که غلط یا درست بودنش به همان خانواده بستگی دارد اظهار نظر در مورد ان زشت و مسخره است .مسائلی خصوصی است که موجب این تصمیم شده ولی رسانه های اسلامی انرا برای تبلیغ هوس بازی مردان مسلمان مورد استفاده قرار دادند. سوء استفاده رژیم منحوس و رسانه ای کردن آن نشان از پستی این جماعت احمق دارد.اینکه این دو خانم و یک آقا چه تصمیمی برای تقسیم محبت و خانواده و لذت خود گرفته اند بخودشان مربوط است انتقاد ما ایرانیان به قانون بربری و کثافت عرب است که به مرد اجازه این کار را میدهد که هر هوس بازی به این قانون بسنده کند.یادمان نرود که انسانها متفاوت هستند و نمیتوان یک قانون گذاشت که همه میتوانند چهار تا یا ده تا بگیرند
    18
    24
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    سخت کوش - کردستان، ایران
    تو سنت کرد این چیزی عادیه.من هردوتا پدر بزرگ هام یکی دوتا زن داشتن و خیلی هم خوش بخت بودن.مسئله سکس نیست عشق محبته
    40
    23
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. امیدوارم همه دخترها و خواهر هاتون هوو داشته باشند.
    13
    17
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    غریبه_021 - تهران، ایران
    [::سخت کوش - کردستان، ایران::]. دوست عزیز من کرد نیستم و ارتباطی بهم نداره اما زدی کردها رو نابود کردی با این حرفت شاید بهتر باشه واقعیت رو ببینی و سنت چند همسری رو تحفه اسلام بدونی نه سنت کردها
    3
    18
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. سن وسالتون متعجبم میکنه
    2
    7
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران
    [::سخت کوش - کردستان، ایران::]. میشه بگی کجایی هستی و ازسنت کورد میگی؟؟؟ مطلقا همچین چیزی نیست . شاید تو قبیله شمااینطوریه.
    6
    8
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران
    [::1irani - لندن، انگلستان::]. چقدرم خوب بلدی . دِ عمو اگه اهل این کثافت کاریا بودیم صیغه میکردیم .
    2
    5
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    vidaroohi - وین، اتریش
    به نظر من ، خیلی خیلی غیر طبیعیه، این نه عشقه ، ونه ترحم ، ، توی این زمونه هر چی می شنویم ، دیگه تعجب نمیکنیم ، خوب میرفتی یه شوهر مناسب برای اون خانم پیدا میکردی ، با وجود دو تا بچه خجالت داره ، مردم دیگه نرمال نیستند
    1
    19
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ukguy4u - لندن، انگلستان
    من فرقی بین این و اون زن آمریکایی که دو تا شوهر داشت نمیبینم. لطفا به یک حرکت مسخره که فقط در حیوانات دیده میشه بها ندین!
    2
    1
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.