ویدیو دیده نشده از خلبانی هلیکوپتر توسط شاه و بازدید هوایی از روند ساخت برج شهیاد

در این ویدیو برج شهیاد (آزادی) هنوز به طور کامل ساخته نشده و اطراف آن شبیه بیابان است.
+810
رأی دهید
-51

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    hamid swed - آمستردام، هلند

    خاک تو سر این مردم بی لیاقت و بی غیرت!!! داشتن هر چیزی لیاقت میخواد!!!
    375
    680
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    من منم - سایتاما ، ژاپن

    خدایش بیامرزد! کاش میماند و پشیمانی خیلی از مردم رو برای اون حماقتشون میدید .
    377
    659
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    بعد یا خوب نمی‌‌دانم ،ولی‌ همین یک پرواز فرق او را با خامنه‌ای نشان می‌‌دهد . این هلی‌کوپتر پرواز می‌‌داد. اون خیلی هنر کند شتر سوار. خانم لولیتا حالا هی‌ نگذارید ممد دماغ . ممد دماغ . فرق را حالا ببین. به این می‌‌گویند تمدن به او عرب پرست. گیر به دماغ نده دوست نداری . ادب یاد بیر، انتقاد کن مقایسه کن با خامنه‌ای . این چکار کرد آن چکار کرد
    346
    516
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    esfanie - اسن، آلمان

    شاه عزیز، شما یک رهبر بودیند و علی‌ چلاق عرب پرست خائن وطن فروش هم یک رهبر. روحت شاد
    337
    575
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا

    خلایق هر چی‌ لایق. شما مردم همون لیاقتتون داستانهای کی‌ چجوری به وسیله پسر عموش سر خلافت کشته شد و کی‌ کیو از پشت خنجر زد که خودش خلیفه بشه و کی‌ از ترس مردن پرید ته چاهو الان در حال خوردن نذری ته چاه ست و داره نامه‌هاتون و می‌خونه و کمک کنین یه در طلای دیگه واسه قبر کدوم در به در شده بخریم و از این حرفاست شمارو چه به اصلاحاتِ ارزی و تمدن بزرگ و رهبری که خلبانی‌ میکنه، رهبر شما همون منقل و وافورش بتونه کنترل کنه باید اسکار بگیرره. برید خوش باشید محرم ماه سوگواریست، پس گریه کنین.
    294
    455
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    اگر با همین هلیکوپتر بر فراز ۴ تا از شهر و روستا‌های دور دست هم می‌رفت و زندگی‌ مردم فقیر را از نزدیک میدید و حداقل امکانات زندگی‌ را برایشان فراهم می‌کرد، نه آخوند و نه هیچ قدرتی نمیتوانست مردم را علیه او بشورانند. متاسفانه نه بینش سیاسی، نه درک اجتماعی و نه شهامت رهبری را داشت!! دلیلش هم سرنوشت محتوم خود و خانواده اش است!! فقط تا توانست سیاست زدگی و نا آگاهی‌ را در بین مردم رواج داد!!
    415
    215
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    پیشنهاد میکنم کتاب the fall of heaven نوشته أندرو اسکات رو بخونین که چطور سقوط شاه باعث أوج گرفتن اسلام افراطی شده.
    145
    353
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
    ما همین الان هم زیاد فرقی با اون زمان نکردیم،با شتاب انقلاب کردیم بعدش هم به جای اینکه لااقل انقلاب رو به جایی برسونیم،به فکر یه انقلاب دیگه هستیم،غافل از اینکه برنده هر کودتا یا انقلاب کلاشان خواهند بود، عمر ما در برابر تاریخ خیلی کوتاه است،عجله مساوی با شکست است.
    153
    164
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. این لولیتا کلا به هرچی که از پروفایل بدن بیرون زده باشه حساسیت داره و اذیت میشه! یکیش همون دماغه. بقیه اش رو هم از خودش باید پرسید. خب بیچاره تقصیر خودش نیست. خاطره بد داره!
    72
    132
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    محمدنقى - ارهوس، دانمارک

    اگر لیاقت داشت که از دست نمیداد. پس نداشته. چون این ملاها که ما میبینیم الان هم هنوز چندان سیاستى ندارند. چطور چندین سال پیش توانستند هم مردم را گول بزنند و هم شاه فکر ابن روزها رانکرده بوده. ( من حکومت شاه را بیاد ندارم) یک سیاست مدار باید فکر تمام مسائل کشور را بکنه. چون براى من عجیبه که ملا بتواند حکومت بکند با تحصیلات او هم خوانى ندارد. مثل اینکه یک معلم ابتداى در دانشگاه درس بده و دانشجو هم اینقدر ساده باشه بگه خوب درس میده.
    262
    138
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا

    باز دوباره یه پست راجب شاه و .. لیس‌های خامنه‌ای (...) ریختن اینجا به همه کامنتها منفی‌ بدن. حالا گیرم که به همه این کامنت‌ها هم منفی‌ دادید فکر می‌کنین مردم چشم ندارن اختلاف هارو از اون موقع تا این موقع ببینن؟ خودتون را و فرزندانتون را این ریختی گول میزنین.
    184
    294
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا

    درود بر خاندان پهلوی ، ما هر چی‌ میکشیم از اسلام است. از میدان شهیاد تا ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری که در فیلم دیدیم و حتی تمام برنامه‌های کشور و ساختن جاده‌ها و بردن آب و برق برای روستأیان طبق برنامه بود که تا سال ۱۳۹۹ در ایران توسط شاه برنامه ریزی شده بود . پس این علی‌ خامنه‌ای و خاندان دزدش هیچ کاری برای مردم ایران نکرده اند به جز کشتن بیش از ۶ میلیون ایرانی بیگناه.
    207
    331
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    parsihastam - استکهلم، سوئد

    خاک تو سر این مردم بی لیاقت و بی غیرت!!! داشتن هر چیزی لیاقت میخواد!!
    184
    320
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    ایشان اگر از این کارها نمیکرد، مانند شاه در کاخ می نشست و کار را به کاردان می سپرد شاید به آن سرنوشت غم انگیز دچار نمی شد. ایران را مال شخصی خودش میدانست و مانند کدام دکان بقالی و یا کمپانی شخصی میخواست اداره کند.
    249
    160
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    شاهنشاه آریامهر - تهران، ایران

    روحت شاد ‌ای بزرگ مرد تاریخ ایران . همیشه دوستت داریم و یادت تا ابد در قلب ما که ایران دوست هستیم زنده خواهد بود.
    202
    339
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا

    چپی‌ها با مجاهدین باز ریختن شروع به منفی‌ دادن کردن حقم دارن کیانوری که عمرش کفاف نداد حتا سوار ماشین بشه قبل از انقلاب که ‌همش تو سوراخ موش بود با خر از این مرز به اون مرز میرفت بعد از انقلابم تا اومد یاد بگیره چطوری سوار ماشین بشه ریختن گرفتنش دستمزد خیانتهاش را گرفت مسعود کوتوله هم که یک کلیپ دیدم ازش تو یوتیوب اومد سوار ماشین بشه رفت تو باقالیها اومد بیرون گفت چقدر رانندگی سخته همه خندیدن فکر کردن جوک گفته یک طوری جمع و جورش کرد با این سابقه چه انتظاری دادی اینها بفهم یک لیدر کنترل هواپیما را در دست بگیره یعنی چه به قول شاعر "تو چه دانی علم تفسیر و لغات خر چه داند قدر حلوای نبات‌"
    179
    287
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    zardtosht فرانکفورت . اقای محترم نمیدانم ان فردی که از بزرگی دماغ حرف میزند از چند جهت باید بایشان گفت ابله و نادان. میدانی چرا؟؟ حماقعت ان فرد یا افراد دیگردر این است که اولا نمیدانند دماغ گنده دلیل بر بزرگی یک قسمت مهم دیگراز ارگان انسان است . لذا پسر رضا شاه بزرگ اگر این را عیب میدانست میتوانست راحت عمل جراحی کند و نکرد . میدانی چرا . برای اینکه بسیاری از افرادی که دهان گشاد دارند طالب دماغ گنده هستند و فقط دماغ گنده است که دهان گشاد ها را سیر میکند. باور کنید من حقیقت را نوشتم
    117
    145
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    جمعیت ایران چیزی حدود 80 ملیون است و اگر قرار باشد ده در صد انها از جماعت ابله و نادان و یابو و از احمق های های روز گار باشند وجود بی وجود چنین افرادی در داخل یک کشور ی مانند ایران که دارای فرهنگ خاص خود میباشد یک امر طبیعی است .لذا اندسته از افرادی که دارای تفکرات عقب مانده و جانوران ضایعی هستند نوشتار انها نباید دیگران را ناراحت کند. یک چنین افرادی را باید شناخت و کامنت انها را نباید خواند و اینگونه جانوران را بحال خودشان باید رها کرد تا بچرند و عمر زوال شده خود را بپایان برسانند. پاسخ دادن باینگونه افراد انسان را از تعهدات دیگر اجتماعی عقب نگهمیدارد. باید دانست اینگونه افراد در داخل طویله ای رشد کرده و بزرگ شده اند که گذشتگان انها هم افراد بی لیاقت و سرباری بوده اند.پس باید بگوئیم جواب ابلهان خاموشی است
    91
    114
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    بله با عنقلاب کمونیستی که همین ایده ی ننگین صدو سی‌ میلیون نفر را در طی‌ هشتاد سال!!! کشت-با مجاهد خیانتکار با مسعود و مریم لچک-و اسلامیون حزب اللهی-به خیابان ریختند بدون استثنا همه...استقلال آزادی .جمهوری اسلامی.......و زیر عبا و عمامه خمینی کثیف رفتند به طمع قدرت و پول--!!! غافل از اینکه کارتل‌های نفتی‌-و غرب چه نقشه یی برای تخریب ایران دارند‌و وقتی‌ تعدادی به آرزوی خود رسیدند با پولهای خون چکان ملا ...حالا اینجا ۹۰ تا ۹۰ تا منفی‌ میدهند زیراکه تعدادی از پشت کوهها پایشان به اروپا رسید تعدادی حساب بانکی‌‌هایشان پر شد-حالا یا چرند نویسی-یا نوکری که جیره یی می‌گیرد که قطع نشود!!!!!!!!-ننگتان با د روبهان مکار!!!
    116
    185
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    روحت شاد ای بزرگ مرد تاریخ ایران .شکوه و عظمت و شایستگی ات همواره درتارخ و قلب ملت ایران محو نخواهد شد. ای پدر ایران نوین . برج شهیاد خاطره ای فراموش نشدنی و یادگاری از دوران پر عظمت تو همواره خاری درچشم دشمنان خواهد بود. تو زنده ای درقلب یکایک ایرانیان وطن دوست. مرده آنست که نامش به نکوئی نبرند.
    105
    190
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا

    بزودی شاهنشاهی 12 هزار ساله ایران ر دوباره برقرار میکنیم و شایسته ترین فرزند یاران زمین رو به عنوان شاه انتخاب میکنیم و قانون مشروطه رو بدون ملا و آخوند و مفت خور اجرا میکنیم. این 38 سال یاد گرفتیم که نباید به فرهنگ بیگانه چه عرب چه غربی و شرقی اتکار کنیم. زنده باد ایران و ایرانی.
    102
    192
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    هموطنان گرامی؛ ما از شاه بعنوان فرد شیعه‌ای یاد میکنیم که گناهان صغیره متعددی داشت. ولی به ظهور منجی بشریت آقا امام زمان عج اعتقاد و معتقد بود. مشیت الهی چنین رقم زد که هدایت سکان کشتی ولایت در دستان مبارک آقا ولی‌فقیه زمان قرار گیرد. ما شاه را لعن نمیکنیم؛ دعا هم میکنیم که در قیامت مورد لطف و عطوفت پروردگار عالم قرار و گناهانش بخشیده شود. «منفی‌ها کار منافقا هست».
    226
    125
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان

    تفاوت شاه با خمینی ملعون مثل بنز و ژیان ..زامبی های مغزفندقی ها ی متعفن که مثل ... ریختن منفی میدن...خدایش شماها جزو ببوهای جامعه هستید خودتونم کاملا میدونید . ۰/۰۹۹ شوت مغز هستید و بیسواد اون یک درصد مثل استارت مهتابی تیک میزنید لبو فروشها تابستان بیکار هستند و بستنی فروشها زمستان ولی شما ادم فروشها همیشه کار دارید
    100
    175
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    [::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. تعدادی معلوم الحال که واضح است چرندیاتشان آبشخور رژیمی و اسلامی دارد‌!!!!!!شما که نام کاربری استالین را انتخاب کرده اید آیا میدانید که او یکی‌ از بزرگترین جنایت کاران تاریخ مدرن بوده که ۳۰ میلیون از مردم روسیه را در بازداشتگاههای سیبری و گولاک وحشیانه شکنجه کرد و کشت؟؟؟؟؟ و حتی دوستان نزدیکش را.....همسر خود را با لگد کشت که خشم این کار کثیفش باعث شد---دخترش---اسوتلانا به غرب پناهنده شود !!!! آنوقت شخصی‌ این چنین معبود شما و همزمان از نقائص شاه می‌نویسید؟؟؟؟ ملت عجیبی‌ هستیم همین.!!!!
    142
    168
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    AЯMAN 2000 - نصف جهان، ایران

    بفرما! وقتی میگم آخوند عرضه حتی یک کلمه انگلیسی عرعر کردن رو نداره حالا مقایسه اش کنید با شاه!!. شاه کجا ..........!!!!!! ، خمینی و خامنه ای کجا ......!!!!! .خاک تو سر برخی... که با نهایت ...و فکر نکردن به عاقبت کارهاشون دست به تغییر نظام زدن.
    74
    139
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    AЯMAN 2000 - نصف جهان، ایران

    چقدر بیکار و عقده ایه اون ...... که میاد منفی میده.
    75
    131
    دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    استالین - ولادی وستوک، روسیه ؟ شما هم چرندیات فرخ نگهدار را تکرار میکنید . همه کشورهای اسیای و ایران در زمان شاه فاقد خیلی از تکنولوژی های مثل این دو دهه بودن , برای همین نمی توانستند به دهکده ها و حتی شهرها رسیدگی کنند. البته همین حالا هم خیلی از دهکده های ایران امکانات لازم مثل اب اشامیدنی , بهداشت و برق و گاز را ندارند . اگر سری به بعضی از دهکده های سیستان و بلوچستان و کردستان و حتی خوزستان بزنید متوجه اوضاع خواهی شد که هنوز خیلی از دهکده ها باتوجه به اینکه تکنولوژی فراوان در ایران موجود است فاقد امکانات رفاهی و بهداشتی نیز هستند. جان برادر
    65
    98
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند

    ملت ایران هنوز هم لیاقت پادشاه بزرگی مثل شاه فقید را ندارند ..چه برسه به اون وقت. .روحش شاد
    60
    142
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - اورلاندو، ایالات متحده امریکا

    این همه کامنت در مورد شاه و یک نفر هم از سازنده برج حسین امانت یاد نکرد که واقعا اثری بی نظیر را بر جا گذاشت اثری که کل تاریخ ایران را نشان می دهد قوس زیرین این عمارت از طاق کسری که معماری پیش از اسلام بوده گرفته شده و طاق بالا از گنبد مساجد بعد از اسلام گرفته شده واقعا فوق العاده است یادش بخیر خانه سابق ما نزدیک میدان آزادی بود و من تقریبا هر روز به آنجا می رفتم به راستی نماد کاملی از هویت ایرانی است
    58
    98
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران

    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. بعد از انقلاب بجای ادامه توسعه صنعتی ایران شروع به آب و برق رسانی به روستاهایی کردند که نه تولیدی داشتند و نه مستعد کشاورزی بودند بشاگرد با پراکندگی هزاران روستا در کوههای صعب العبور هنوز هم بسیاری از روستاهایش بدون آب و برق میباشند برادر من اگه شاه فقط همین بشاگرد را میخاست برق و آب بکشه بودجه کشور تا به امروزکفاف این کار را نمیداد میدانی برای برق رسانی به فقط یک روستای بالای کوه برای جلوگیری از افت ولتاژ چند ترانس لازم است؟ برای آب رسانی به چند پمپ نیاز است؟ و قیمت این ترانسها و پمپ ها با هزینه نگهداریشان چند در می آمد؟ خیلی ا ز ساکنان همین روستاهایی که برق کشی و آب رسانی شده بعدها به شهر مهاجرت کردند و جز چند پیرمرد و پیرزن دیگر کسی ساکن این روستاها نیست یعنی عملا این هزینه ها برای هیچ بود .کشور ما بعلت خشکسالی که از زمانهای قدیم دچار آن است سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به صرفه نیست شاه با همین اندیشه در بخش صنعت سرمایه گذاری کرد که اگر انقلاب نشده بود ما از کره جنوبی جلوتر بودیم
    59
    94
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    البته در مناطقی مانند شمال در بخش کشاورزی کشور مشکلی نداشت و برای این مناطق هم هزینه شده بود
    54
    70
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Geelongcats - سیدنی، استرالیا

    آفرین بر کاربر‌های محترم که به این کاربر (پروین=آرتمیس) که همش توهین می‌کند پاسخ نمیدهید. معنی اصطلاح Troll را در اینترنت پیدا کنید. کاملا با رفتار این کاربر (پروین) صدق میکند. کسی‌ که دائماً هر موضوعی را بهانه کرده دنبال جر و بحث و سپس توهین و ناسزا گویی است. آگاه باشید که بدترین مجازات برایش بی‌ توجهی‌ است.
    59
    107
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. باشه، فردا انقلاب میکنیم، تورو به عنوان رهبر انتخاب میکنیم، تو هم سوار هلیکوپتر شو و به دهات اطراف سر بزن و همه را آباد کن. ...
    72
    93
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    sareban21 - سوئد، سوئد

    من نمیدونم شما دنباله چی میگردید.این بابا مستبد بود جای تردیدم نیست.حالا شما میگید این بابا پشتک وارو میزد خمینی بلد نبود.......! ای مسایل خیلی بد یعنی بویی بدی داره........!
    89
    62
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    asal30 - بندرعباس، ایران

    من سلطنت طلب نیستم ولی اگر انصاف داشته باشیم میتونیم بگیم ما هرچه داریم از تکنولوژی و پیشرفت در ایران همه رو مدیون رضاخان و پسرش محمدرضا پهلوی هستیم. رضاخان چقدر پل و راه آهن سراسری و ارتش برای ایران درست کرد . در صورتیکه تمام خاندان قاجار به فکر عیاشی بودن و بیشتر مردم دوران قاجار در فقر و فلاکت بسر می بردند. هرچه باشه اگر الان در ایران ما قطار و ریل و هواپیما و تلویزیون و خیلی چیزها داریم رو مدیون رضاشاه و پسرش هستیم.
    69
    110
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    رفت شاه و رفت ملک و رفت تاج و تخت رفت عزت و شرف !!! باغبان زحمت مکش کز ریشه کندند این درخت
    54
    95
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    aliusefi_zn - ساری، ایران

    در جواب برخی کامنتهای ابلهانه:. اگه آدم نوکر بی چون و چرای اربابان آمریکایی خودش باشه خوب باید هم پل بسازن براش قطار بسازن براش مهم این بود که در آن زمان خود ایران و ایرانی چی بود. هیچی نداشتن نه علمی نه تکنولوژی داخلی نه غیرتی نه ارزشی. شاه هم هیچ آبرویی برایمان نذاشته بود بروید کتاب خاطرات فردوست ( یکی از نزدیکان شاه ) را بخوانید ببینید چه کارهای مفتضحانه ای کرده و مملکت را به زوال و نابودی کشاند و آمریکا را تاج سر خود کرد. خاک بر سر گور به گور شده اش بکنم و از اون بیشتر خاک به سر اونایی کنم که خودشونو سینه چاک اون مردار لواط کننده می کنن. امام عزیزم افتخار می کنم که خار چشم دشمنان داخلی و خارجی و وطن فروشا شدی لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین
    115
    61
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    [::Geelongcats - سیدنی، استرالیا::]. رژیمی نام عوض کرده خاموش-بله دفاع از ملتی زیر ستم.پاسخ جدایی طلبان..توده‌ ایها .و طرفداران ملا ..شده توهین؟؟؟؟ خودتی ترسو .با آی‌ دی خودت بیا.چرند بنویس!!
    95
    52
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان
    متاسفانه شاه به کسی اعتماد نداشت و خودش می‌بایست به اکثر کارها نظارت میکرد، نمونه ا‌ش ملی‌ کردن نفت به اصرار مصدق بود که میلیارد‌ها دلار ضرر به همراه داشت و همچنان این وابستگی هست.
    32
    35
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد

    مشکل مردم ایران در شاه و خمینى نیست !!! مشکل مردم ایران در کم سوادى ، مذهب گرایی ، اسیر کردن ذهن در تبلیغات مذهبى و عدم تفکر و تعقل و جو زدگى است !! هرکسى دونه بپاشه میشه خداشون ! به جرات میشه گفت کمتر ایرانى پیدا بشه قران را به ترجمه فارسى از ابتدا تا انتها بخواند و اگر هم خوانده به زبان عربى که هیچ یک از کلام این کتاب متوجه نشده !! حتما دانایی ، توانایی میاره و اخوند جماعت و دور اطرافیان این اخوندها مبارزه در دانایی مردم مى کنند که خودشون بر قدرت بنشینند و دستورصادر کنند !! شاه هم گرفتار این قوم مرتجع و عوام فریب و مکار شد ! ایکاش در سال ١٣٤٢ ارام ارام پایه مذهب را از ایران با تیشه قطع میکرد که دچار خمینى دجال و عقده اى نشویم تا کشور عزیزمون بجایه پیشرفت با پس رفت فکرى مواجه نشه !!!!!
    31
    94
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    شاهنشاه روحت شاد - تهران، ایران

    روحت شاد بزرگ مرد ایران زمین .
    39
    78
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    گور بابای آخوند و شاه اما یک سوالی از این عشق شاهی ها دارم . اگر ایران اینقدر گل و بلبل بود چرا انقلاب شد ؟ چرا مذخرفات خمینی جانی در مردم اثر کرد ؟ آیا غیر از اینه که همیشه انقلاب بر اثر فقر و ظلم و فاصله طبقاطی زیاد به وجود میاد؟ مثل الان همین الان اگر وضع زندگی مردم خوب بود و همه تامین مالی بودن همین کسانی که دارن شعار شاه شاه میدن همه از همین رژیم دفاع میکردن .
    64
    45
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. آقا من سلام عرض میکنم . قصد اذیت ندارم . فقط چند تا نکته رو خواستم یادآوری کنم . بحثم فقط جنبه فنی داره . شما تصور میکنید که برای برق رسانی به یک روستا بالای کوه، چون سربالایی است و ارتفاع بالاست مثلا تعداد بیشتری ترانس نیاز است؟ دوست عزیز . ارتفاع چه ربطی به عبور جریان الکتریسیته داره؟ دوغ که نیست که . برقه . مهم مسافته . نه ارتفاع . بعد هم فرمودی برای آبرسانی باید کلی پمپ بزارن . این هم حرف اشتباهی است . اولا برای آبرسانی و تقویت فشار از پمپ استفاده نمیکنند بلکه از مخازن آب استفاده میکنند . مثلا مخزنی به ارتفاع 30 متر میسازند و پس از سرریز آب از مخزن فشار آب فوق العاده زیادی برای تامین فشار آب شبکه ایجاد میشود . این بودجه ای که حضرتعالی برای تجهیز همچین پروژه ساده و پیش پا افتاده ای در نظر گرفتید، کاملا غیر واقعیه . یعنی چی که بودجه ایران تا به امروز برای آبرسانی و برق رسانی به چند روستا؟؟؟ خواهشا اگر میخواهید اغراق کنید لااقل کمی ملایمت به خرج دهید . ممنون
    60
    55
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    آقا من یه سوال فنی از طرفداران آقای شاه دارم . ممنون میشم اگر کسی بتونه منطقی پاسخ بده . ایشون دقیقا به چه خاطر سوار هلی کوپتر شدن؟ ِِآیا قصدشون این بود که پروژه رو از بالا دید بزنند؟ خب این برج که 50 متر بیشتر در هنگام اتمام ساخت ارتفاع نداره که . خب حالا گیرم وقتی ایشون داشته پرواز میکرده برج 30 متر ارتفاع داشته . خب این رو که با بالابرهایی که توی پروژه مستقر بوده هم که میشد دید . این دیگه چه معنایی میده؟ طرفداران آقای شاه . واقعا فکر نمیکنید اگر ایشان به همان اندازه که به نظارت از هوا و فضا معتقد بود کمی هم اهل نظارت بر روی زمین بود امروز اوضاع متفاوت بود؟ به بیان ساده تر اگر محمد رضا به مانند رضا شاه مقتدر و موثر ، اهل قدم برداشتن بر روی زمین و نه سیر آفاق بود، فکر نمیکنید که امروز اوضاع برای این خاندان متفاوت با امروز بود؟
    76
    66
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    [::aliusefi_zn - ساری، ایران::]. رژیمی??????-فردوست یکی‌ از کثافت‌ترین کسان اطراف شاه بود از کوچکی با او بود و بعد برای قدرت و پول ملا هرچرندی را سر هم کرد برای خوش آمد سوسماران ایران!!! کم چرند بنویسید که با آن قلابتان ایران را جهنم کردید آنقدر وقیح هستید که هنوز به گذشته می‌پردازید---فقط یک رقم از کشتار بابا جان ملایت حدود ۱۰۰۰۰ نفر تابستان ۶۷
    87
    65
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. هاهاهاها یه روز اینها چشم منو دور دیدن چه دوری برداشتن مفلوکان درباری !زدی تو خال !یارو با اون دک و پُز فکر کرده دوغه یا ماسته که برق رو نشه فرستاد بالای کوه !نمی دونم اینا با این مغزهای فندقی کجای کشور پنهان شده بودند که الان یکی یکی دارن شکوفا میشن و عربده ناشتا میکشن! خداوکیلی اعجوبه هایی هستند بعضی از اینها اون از اون پپر پینوکیو که اومده فکر میکنه همه مثل خودشون هستند یه نگاه نمی کنه ببینه این کاربر عزیز از استرالیا اونی نیست که فکرشو میکرد یا فکرشو میکنه !قبلا به این نتیجه رشیده بودم فقط بی دانش اند اما الان میبینم که کلا بالاخونه رو رهن کامل دادن !خخخ
    81
    66
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. جواب فنی‌ سوال شما کوتاه نیست ولی‌ سعی خودم را می‌کنم که ساده باشه. ۱- در هر پروژه صنعتی چه کوچک یا بزرگ در طول تکمیل آن برای سند سازی و تکمیل فایل باید عکسبرداری بشه. ۲- این احتمال در اینجا هست که پیمانکار تقاضای پول بیشتری کرده و بازدید از فضا و عکسبرداری تا حدودی نشان میدهد که چند درصد کار انجام شده (کنترل بودجه پروژه). ۳- بازدید میتواند برای معطمئن شدن از گزارش داده شده از سوی پیمانکار در پیشرفت کار باشد (مدیریت زمان پروژه). فکر کنم شما به راحتی‌ دسترسی به فایل این پروژه را داشته باشید ولی‌ باید صفحات زیادی داشته باشه و فهمش مشکل ولی‌ مطمئنم که عکس‌های زیادی در آن فایل هست. در کل بازدید از پروژه یک امری طبیعئ هست و شرکت‌ها با پیشرفت تکنولوژی مثل دوربین‌های از دور کنترل شده این را با روش‌های متفاوتی مدیریت میکنند، درست مثل کنترلی که سازمان ملل در نطنز و جاهای دیگر در ایران می‌کند و هر از گاهی بازرس میفر‌ست اند.
    29
    48
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. کارا هم از زمین جلو میرفت هم از هوا مشکل این بود که اگر شاه با تمام دستش عسل میذاشت تو دهان مردم باز این مردم دستش را گاز میگرفتن مشکل فقط جریانهای سیاسی که با سلاح تو خیابان میومدن انتظار داشتن جوابشان را با گًل بدن نبودن بلکه مردم عادی هم نمک نشناس بودن کسایی‌ که کازینو‌شان را میرفتن کنسرت‌شان را میرفتن از بورس دولتی استفاده میکردن و باز در خیابانها بر علیه شاه تظاهرات میکردن اگر شاه در همان زمان کشور را از نظر توسعه یافتگی به سطح آمریکا هم می‌رساند باز مردم مینداختنش بیرون چون زمانش رسیده بود داشت دیگه بلند حرف میزد یک نفر مثل خمینی اومد همه را فریب داد شاه را انداختن بیرون از اون زمان به بعد هم کشور بدتر شد بهتر نشد آمار اختلاسها دزدیها فساد رشوگیری صدها برابر شده اگر فکر کردی مردم انقلاب کردن چون روستاها توسعه یافته نبود و خمینی دلش برای آزادی مردم و برق نداشتن روستاها سوخته بود بهت توصیه می‌کنم بری روستاها را الان ببینی‌ بچه‌ها مدرسه ندران در جاهایی‌ که مدرسه هست بخاری نیست اکثر مدارس را خیرین درست کردن نه دولت
    32
    57
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. نه عزیز ارتفاع کاری به ترانس نداره حمل و نصب تیر های برق و ترانس در ارتفاعاتی مثل روستاهای دور افتاده بشاگرد که جاده خاکی هم نداره مشکل و هزینه داره و بعد از آن شستشوی مقره های ترانس ها که باید با فشار آب مقطر باشد کلی هزینه داره و ضمنا ما افت ولتاژ هم داریم در ضمن در ارتفاعات مخازن جوابگو نمیباشد و باید آب پمپاژ شود تا افت فشار نداشته باشیم
    35
    53
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. البته من از هزینه های سرسام آور پست های برق و دکل های فشار قوی صرف نظر کردم حالا خودتون حساب کنید همین روستاهایی که بعد از انقلاب برق رسانی شد باعث تعطیلی چه پروژه های عظیم صنعتی شد که موجب اشتغال همون روستائیها میشد.
    32
    49
    ‌سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    [::Mammal - لندن، انگلستان::]. آقای عزیز . ممنون از پاسخت . داداش بنده خودم مهندس عمران هستم . سالهاست سابقه اجرایی دارم . عزیز دل من، پیمانکار اگر تقاضای پول بیشتر بکنه فرضا راه و رسمش بازدید از فضا نیست . پیمانکار صورت وضعیت میده . مثلا ادعا میکنه قیمت بتن و میلگرد اینقدر افزایش داشته و درخواست تعدیل در قرار داد میکنه . کارفرما در پروژه تیم نظارتی داره . ناظر مقیم داره که هر روز بالا سر پروژه است. بررسی ادعای پیمانکار با مهندس ناظر پروژه هستش نه با پادشاه یک مملکت اونهم از طریق هلیکوپتر . پیمانکار یک برج غلط میکنه از پادشاه یک مملکت درخواست اضافه پرداخت کنه و پادشاه یک مملکت مگه بیکاره که بیاد و صورت وضعیت یک پروژه ساختمانی رو بررسی کنه ؟ برادر من چرا یک مقدار فکر نمیکنید آخه؟ دهها و صدها برج مرتفع که در برابر این برج 50 متری مثل هیولا هستند در سراسر جهان ساخته شده . از کی تا حالا با هلیکوپتر میرن تو آسمون که بخوان پیشرفت کار برج رو ببینن؟ بزار من بهت بگم دلیلش چیه؟ دلیلش هراس از خاکی شدن کفش های پولیش خورده است . به هر حال ممنون از پاسخت . قانع کننده نبود
    56
    32
    ‌چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. خدا خیرت بده بالاخره ما یکی دیدیم چهار خط فنی بنویسه . دوست عزیز . از 30 سال قبل از جناب شاه، برق رسانی به مناطق روستایی و صعب العبور با سیستم SWER انجام میشده و میشود . جمهوری اسلامی با همین سیستم روستاهای بالای 10 خانوار رو صاحب برق کرد . کلیه روستاهای بالای 10 خانوار کشور رو . این سیستم تکفازه و نه سیستم پرفشاری که شما بهش اشاره کردی . دکل فشار قوی اصلا مورد نیاز نیست . چی باعث شده که شما توی محاسباتت برق مورد نیاز یک روستا رو از نوع سه فاز فشار قوی بخوای ببینی؟ شما با این سیستم یه ترانسفورماتور ابتدایی و یکی هم انتهایی میخوای . سیستم برگشتش هم که از زمینه . اون بودجه سرسام آوری که شما بهش اشاره کردی رو من اصلا قبول ندارم . جمهوری اسلامی چطور برق رسوند به روستاها پس ؟ شما دو تا روستای بالای 10 خانوار رو نام ببر من یه آمار بگیرم ببینم برق رسانی شده یا نه . خب پس چطور اینا برق رسانی شد؟ این چه فرمایشی شما میکنی آخه عزیز؟ بالای 90 درصد روستاهای ما متصل به شبکه آب شرب شدن . شما توی هر کوره دهاتی میری الان ماشالله هم آب دارن هم برق هم ماهواره
    50
    36
    ‌چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. آقا شما نظرت محترم، ما هم احترام میذاریم . ولی خدا شاهده که من از دیدن امکانات روستاییان تعجب میکنم . تنها استانی که وضعیت روستائیان رو نامناسب دیدم سیستان و بلوچستانه . هیچ نقطه دیگه از ایران رو من ندیدم روستاهاش این محرومیت هایی که شما میگی رو داشته باشن . قطعا یه تعداد روستا باید وجود داشته باشه که این شرایطی رو که شما میگی داشته باشه اما بالای 90 درصد روستاهای ما به امکاناتی مجهز شده که سابقا خوابش رو هم نمی دیدند . به هر حال هر کس نظری داره . من فکر میکنم که شاه نتونست با طبقه فقیر جامعه ایران ارتباط برقرار کنه و جامعه ای که در آن زمان عمده جمعیت آن را طبقه فقیر تشکیل میداد از این وضع ناراضی بود.
    49
    34
    ‌چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. از گفته‌هایتان اینطور میفهمم که به مدیریت پروژه آگاه نیستید. اگر بودجه پروژه از حدی بالاتر برود مهندس ناظر هیچگونه اجازه تصمیم‌گیری ندارد چون وظیفه‌اش فقط نظارت بر کار هست و آن مدیر پروژه هست که باید تصمیم بگیرد که آن هم باید با توجه به نوسان بودجه به تصویب مالک پروژه برسد. ولی‌ اینکه بودجه بالاتر میرود این امکان به دلایل مختلف زیاد هست مثلا قیمت مس که درست مثل سهام اوراق روز به روز فرق می‌کند و در قیمت نهایی پروژه اثر میگذارد. با پروژه‌های ساختمانی آشنایی ندارم ولی‌ در پروژه‌های نفتی‌ می‌‌دانم که عکسبرداری هوایی‌ از تشکیلات و لوله کشی‌ انجام میشود. مدیریت یک پروژه استاتیک نیست و قانون ثابتی ندارد و میشود به اشکال مختلف انجام داد. اینها از تجربیات من هست و می‌‌دانم که عکسبرداری، متوقف شدن پروژه به دلایل مختلف و حتی سرکشی از سمت مالک پروژه (در اینجا شاه) امری هست که پیش میاید.
    25
    38
    ‌چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::Mammal - لندن، انگلستان::]. آقای عزیز، مدیر پروژه در پروژه حضور دائمی نداره . مهندس ناظر هستش که در گام اول به ادعای صورت وضعیت پیمانکار رسیدگی میکنه . ادعای پیمانکار و نظر مهندس ناظر تقدیم مدیر پروژه میشه و مدیر پروژه هم چون در پروژه حضور نداره ادعای نیروی خودش یعنی مهندس ناظر رو تایید میکنه . مدیر پروژه که نمیاد گفته نیروی خودش یعنی چشم امین خودش که ناظر مقیم پروژه هست رو کنار بذاره و به ادعای پیمانکار وقعی بزاره . وانگهی دقت نکردی به حرف من . شما ادعا میکنی که شاه با هلیکوپتر پرواز کرده واسه اینکه پیمانکار ادعای طلب پول بیشتری کرده آخه عزیز مگر ادعای رسیدگی به صورت وضعیت یک پروژه ساختمانی که یک برج 50 متری بوده به عهده شاه یک مملکته که شما همچین دلیلی آوردی؟ آقای عزیز اینطوری که شما مدیریت پروژه میکنید پس هیچ پروژه ای تحت مدیریت شما به سرانجام نخواهد رسید . قیمت چه چیزی ثابت میماند؟ قیمت هیچ چیز ثابت نمیماند، قیمت ها مدام در حال تغییر است . تابحال چیزی به اسم تعدیل در قرارداد و شاخص تعدیل به گوشتان خورده است؟
    48
    29
    ‌چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    عزیز من در پروژه ای که اساسا هیچ آیتمی از قیمت های آن هرگز ثابت نمیماند و مدام در حال نوسان است پس مطابق با نحوه مدیریت پروژه حضرتعالی هفته ای حداقل 10 سورتی پرواز و تا پایان میبایست لااقل 500 سورتی پرواز با هلیکوپتر انجام بشه . این چه نحوه مدیریت پروژه کردنه؟ بعد از کی تا حالا مالک این پروژه شاه بوده؟ نکنه شما واقعا تصور کردی که شاه به عنوان کارفرما یا مالک پروژه نشسته و با پیمانکار قرارداد امضا کرده و لابد فکر کردی که حالا که با پیمانکار به مشکل برخوردند شاه میبایست سوار هلیکوپتر بشه و بره صورت وضعیت رسیدگی کنه؟؟؟ آقا دمت گرم . آدرس لینکدینتو بده من ادت کنم . اگر حضرتعالی در پروژه های نفت و گاز مدیریت پروژه میکنید، به خدا قسم من هم میتوانم همزمان 100 تا را مدیریت کنم. اما باز هم دمت گرم که پاسخ دادی . آفرین
    51
    30
    ‌چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. جناب باور میشه بفرمائید برق این روستاها از کجا تولید میشد و چگونه به روستاها میرسید؟
    23
    38
    ‌چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. در اینجا پیمان کار باید قیمت تمام کار را قبل از شروع بگه اگر نه زیان مالی به پای آن هست مگر اینکه یک مشکل استسنای پیش بیاد، معلومه در ایران شما با بی‌ نظمی کاری که تعریف می‌کنید ریسک زیادی می‌کنید و شاید به این طریق هست که خرج اتمام پروژه بالا هست. بیخود نیست که میگند تو ایران آدم زود پولدار می‌شه. خوب تو هم بگیر نوش جونت. ;)
    19
    31
    ‌چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    [::محمدنقى - ارهوس، دانمارک::] علت اینکه از دست داد بخاطر وطن پرستى اش بود اگر جاه طلب و بى خاصیت بود مثله اخوندها میکشت و میماند ! .
    24
    40
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    [::parvin55 - مادرید، اسپانیا::]. بانو أرتیمس أین توده اى ها و مزاحمین خلق انقدر بیشرف هستند که در اینجا از طرف جمهورى کثیف اخوندى بیشتر کامنت گذاشتن حتى شهامت ندارند بگند جزو کدام گروه هستن این خائن هاى ٥٧ هنوز شرم نمیکنند که ایران ما را به أین روزگار دوچار کردن ! در اخر دورود بر شما شرم بر دشمنان ایران زمین از توده اى بى وطن تا مزاحمین خلق
    27
    41
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    [::شاه و شیخ - شمامزاحمین . خلق بزرگترین خائنین ایران هستید شما برایتان ایران مهم نیست فقط بفکر اون سازمان کثیف و خائن تان هستید وگرنه با اینهمه اشتباه شرم میکرد و کنار میکشیدید کسانیکه با دشمن ایران دست دوستى دادن (صدام) و سربازهاى ما را کشتن براى رسیدن بقدرت حتى داشتید ایران را به عراق واگذار میکردید بیشرفى تا این حد
    26
    39
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::Mammal - لندن، انگلستان::]. رفیق من خارج از ایران زیاد کار کردم . چم و خم قراردادهای اونا رو خوب بلدم . برای پروژه های نفت و گاز و حتی پروژه های بزرگ غیر نفت و گاز، هرگز به صورت lump sum نیست چون اصلا امکان نداره . هیچ پیمانکاری توی این پروژه ها نمیتونه قیمت ثابت بده چون پروژه ای که مدت زمان اجراش از سه تا 10 سال طول میکشه بسیاری از آیتم هاش در طول زمان شامل افزایش قیمت میشه. تمام این قراردادها به همراه price adjustment در نظر گرفته میشه که تو فارسی ما بهش میگیم تعدیل . فرضا پیمانکار به قول شما قیمت مس رو میده 1 دلار . هر روز نماینده کارفرما قیمت رو توی بورس جهانی چک میکنه و اگر قیمت نسبت به 1 دلار افزایش داشته باشه مابه التفاوت در قالب price adjustment پرداخت میشه . ما اگه اهل بخور بخور بودیم الان به میلیارد میگفتیم پول خرد . بگذریم . فقط در نظر داشته باش وظیفه شاه یک مملکت رسیدگی به صورت وضعیت نیست . موفق باشید
    40
    26
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. بستگی به محل جغرافیایی روستا داره . اینکه کجا واقع شده . یک روستا رو میشه تامین برق آبی کرد . میشه مثل خیلی از روستاهای ایران ، تامین فوتو الکتریک کرد . تامین بادی میشه کرد. خیلی از اوقات میشه با یه اصلاح ساده توی فیدرها، جریان مناسب رو برای تغذیه شبکه فشار متوسط تامین کرد . میگم به هرحال بستگی داره که با توجه به موقعیت روستا، چه طرحی رو بشه براش در نظر گرفت . خیلی از روستاهای ما به این صورت نبوده که مثلا بالای 6 کیلومتر از شبکه فشار متوسط فاصله داشته باشند . همونا هم هیچ برنامه ای متاسفانه برای برق دار شدنشون وجود نداشت . الان عزیز من با یک عدد ترانسفورماتور 25 کیلو ولت آمپر، خیلی از روستاهای بالای 10 خانوار ما برق دار شدن . خیلی که میگم نزدیک به 100 درصد . ما خیلی از روستاها رو داشتیم که فقط نیاز به احداث شبکه برق رسانی داشتند اما کسی اصلا اهمیتی نمیداد . در نزدیک ترین فواصل به شبکه های فشار متوسط بودند اما کسی براش مهم نبود اصلا .
    41
    25
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. شما مثل این که فقط بلدید پرسش کنید اما جائی که ازتان سوال میشود خود نمایی نمی‌کنید. این کامنت را جائی دیگر و خیلی هم بی‌ ارتباط با موضوع اصلی‌ نوشته بودید که شاه به جای هزینه‌های سر سام آور آب و برق رسانی به روستا‌ها اسکله‌های اقتصادی زد که نفع اش بیشتر از آب وبرق رسانی بود. حالا چند سوال دارم، ۱- آیا همه روستا‌های ایران در ارتفاع "بشاگرد" قرار داشتند؟ ما روستاهأیی داریم به فاصله ۱۰ کیلومتر از شهر که با آسفالت شدن جاده زمان مسافرت ۱۵ دقیقه شده است همین روستاهأی محروم از آب و برق که یکی‌ از دلایل مهاجرت روساتیان همین مسافت کم بوده که برای استفاده از امکانات شهری صبح‌ها به سر زمین‌هایشان میروند، ناهار را برمیگردند منزل و دوباره به سر وقت زمینهایشان می‌روند. حال چگونه این برق رسانی در حکومت شیخ پر هزینه نبود ولی‌ برای حکومت شاه پرهزینه بود؟؟؟ ۲- فرض کنیم استدلال اقتصاد دانی شما درست و شاه به خاطر هزینه بالا آن‌ چنین کاری نکرد، شما که خود را مغز اقتصاد میدانید بگویید آیا سفارش ۴ فروند کنکورد چه توجیه اقتصادی برای مردم بدبخت روستا‌ها داشت؟؟
    32
    24
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. جناب باور منظور من بعد از انقلاب بود که به روستاها برقکشی کردن بود شما از الان صحبت میکنی؟! اصل صحبت من هزینه هایی بود که بجای ایجاد کارخانه و توسعه صنعت صرف برقکشی به روستاها شد اما نتوانست جلو مهاجرت روستائیان را به شهر بگیرد
    20
    28
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. ۳- از اسکله ها، فرودگاه ها، دانشگاه‌ها و جاده هایی که شاه ساخت امروز همه مردم استفاده میبرند ولی‌ سوال اینجاست هزینه سر سام آور جشن‌های ۲۵۰۰ ساله چه توجیه اقتصادی برای مردم شهر و روستا و آحاد ملت ایران به خصوص برای خود و خانواده اش داشت؟ آیا میدانید که با پولی که صرف هزینه آن‌ جشن لعنتی شد، میشد تمامی روستا‌های ایران را به آب اشامیدنی و برق تجهیز کرد؟؟ آیا مهمانان آن‌ جشن کذائی کمترین ارزشی برای آن‌ جشن و خود شاه قایل شدند؟ اگر شدند پس چرا همان مهمانان نمک نشناس چند سال بعد در گوادالوپ دور هم نشسته و نقش شومی برای شخص شاه و ملت ما کشیدند !!??
    33
    21
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::farokhzad - کنت، انگلستان::]. کسی‌ که به ما ...ده بود، کلاغ . دریده بود؟؟؟!!!
    35
    24
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. دوست من، شما اعتقاد دارید هزینه هایی که صرف برق کشی به روستاها شده میبایست صرف توسعه صنعت میشد . حرف ما اینه که اگر همین حداقل امکانات هم برای روستاها فراهم نمیشد، خیلی بیشتر از این مهاجرت از روستا به شهر که خود شما هم به ضرر آن واقفید اتفاق می افتاد . در ثانی فقط جهت آگاهی حضرتعالی اینکه عمده هزینه های برق کشی به روستاها از تعرفه عوارض برق خانوارهای شهری و روستایی و همچنین تعرفه دریافت کنتورهای خانگی تامین شده است و میشود . به هرحال عزیز من مگر میشه ما بیایم بگیم که بچسبیم به صنعت، روستایی رو در اوج محرومیت نگه داریم، دامداری و کشاورزی رو قربانی صنعت کنیم، و هر دلار پول مملکت رو فقط در شهرها خرج کنیم ؟ تازه بیایم به قول این رفیقمون شاه و شیخ کلی هم بریز و بپاش کنیم که با پولش میشد کلی روستاها رو آبرسانی و برق رسانی کرد؟ بابا جان آخوند عقلش رسید، شاه اما متاسفانه توجه نکرد . طرف جگر داشته باشه بره تو روستاها بخواد بر ضد جمهوری اسلامی حرف بزنه . مردم چشماشو در میارن . نه به خاطر بی سوادی روستایی بلکه به خاطر درکش از تفاوت ها
    32
    22
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. در هیچ پروژه‌ای کسی بطور دقیق نمی‌تواند بگوید که کار به چه مبلغی تمام میشود و برای جلوگیری از افزایش مخارج از ابزار‌هایی‌ مثل راپرت شناسایی ریسک استفاده می‌شه که در آنجا به قول شما تعدیل قیمت یا اصطلاح بافر (buffer) که من میشناسم تکیه شدید می‌کند. چون اگر چنین ابزاری نباشد افراد سود جو که همیشه در هر کشوری وجود دارند از این مسئله سواستفاده میکنند. در مورد وظایف و اختیارات شاه حرف شما درست و می‌توان حدود بجای توسل به اسناد هنوز به حدس و گمان متوصل می‌شویم،‌ای کاش مسئولین این نظام اسناد سوی استفاده‌هایی‌ که در زمان شاه بود به را صورت مکتوب منتشر میکرد که بحث‌ها بر اساس آنها بشود. همانطور که اسناد سفارت آمریکا الان به صورت موزه در دسترس عموم هست. روز خوش.
    19
    16
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    COCOO تورنتو کانادا. بزرگوار . اگر خوب دقت کنید تمام این منفی ها فقط یکی دو نفر در این سایت هستند و بدلیل بیکاری و بی عاری با یک سیستم خاص چندین بار وارد سایت شده و برای تمام کسانیکه با واقعیت کامنت میگذارند اینها منفی میدهند این افراد بیمار و مریض و بیکار تنها کاری که میتوانند بکنند همان منفی گذاشتن کامنت ها ست شما با صرف چند دقیقه وقت این ...بی مایه و بیسواد و اجیر شده ملا و شیخ را میتوانید پیدا کنید. اینها اگر شهامت دارند بجای منفی دادن نظرات خودشان را بنویسند که صد البته قادر بانجام اینکار نمی باشند .چون اولا سواد انرا ندارند و بعدا منطق در گفتار ندارند. اینها همان کسانی هستند که روز و روزگاری در خیابان ها روی صورت زنان و دختران مردم تیغ می کشیدند. یا بزنان ازار میرساندند. اینها همان جانوران یا پا دو های بدبخت قبلی هستند
    20
    31
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    به قول صمد: هر جا بزن بزنه بعدش بخور بخوره و هر جا بخور بخوره بعدش بزن بزنه ;)
    22
    33
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    والا ما هم تو گاراژ خونمون موتور و ماشین آخرین مدل ردیف و زیر پامون بود و تو باند حیاط خلوتمون هم هلیکوپتر و هواپیما شخصی بود کسی دیگه هم نداشت یه دوری باهاش حتما میزدم که هم یه تابی خورده باشیم حالی کرده باشیم و هم باطریش نخوابه ;) میدادیم ازمون فیلم هم بگیرند که بدونند اعلیحضرت خلبانی بلد هست و ملت حال کنند! و مثلا بعدا عاشقان بچسبونند بهم و زیر "پروژه ساخت برج شهیاد " چون شاه یک تابی با هلیکوپتر همایونی اون اطراف خورده اسم پروژه بشه پروژه اعلیحضرت ملوکانه همایونی و مهر تایید "مهندس حاج محمد رضا پهلوی" پاش زده بشه ;) روحش شاد
    33
    27
    ‌پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. [::باور عمیق - قم، ایران::]. متاسفانه وقتی هدف فقط ایرادگیری باشه این بحث راه بجایی نخواهد برد فکر نمیکنم هزینه جشن های 2500 ساله که یک بار انجام شد یک هزارم هزینه سالگردهای درگذشت خمینی باشه با این تقاوت که شاه به جهانیان نشان داد که ما دارای تمدن باشکوه و کهن هستیم و برای جذب توریست مفید بود شاه در جذب سرمایه های خارجی یکی از موفق ترین ها در جهان است او قبل از سران چین و امارات و دیگر کشورها فهمید که با جذب سرمایه میتونه کشور رو توسعه بده و اشتغال ایجاد کنه اگر جذب سرمایه در بخش نفت و گاز ادامه مییافت امروز ما شاهد به غارت رفتن میدان پارس جنوبی توسط قطر و میدان های مشترک نفت و گاز توسط دیگر همسایگان نبودیم
    19
    32
    جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    ادامه. [::باور عمیق - قم، ایران::]. [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. شما تغذیه رایگان و تحصیل رایگان اون زمان رو مقایسه کنید با مدارس پولی این زمان که کشور رو طبقاتی کرده بچه پولدارها مدارس گران طبقه متوسط در مدارس ارزانتر و طبقه فقیر در مدارس دولتی که اگه گیر بیاد! باز هم از والدین به عنوانین مختلف پول میگیرند هر چقدر التماس سرمایه گذاران خارجی را میکنند کسی حاضر به سرمایه گذاری نیست از وزارت نفت تا نیرو و مخابرات ووو همه ورشکسته شده اند و هر روز تعدیل نیرو دارند و در پرداخت حقوق پرسنل رسمی و قراردادی مانده اند اگر سری به بازار بورس(دماسنج اقتصاد کشور) بزنید می بینید که کل اقتصاد کشور دچار نکبت و بدبختی شده و همه صنایع ورشکسته شده اند و با چهره بزک شده مواجه میشوید آنوقت شما اینجا نشستید از شاه ایراد میگیرد که چرا به روستاها برق نکشید؟!
    19
    28
    جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. گرامی‌، شما میگویید هزینه سالگرد شیخ ۲۰ برابر بیشتر از جشن‌های ۲۵۰۰ ساله است، من میگویم ۴۰ برابر، میگویید سرمایه گزاران خارجی‌ نمی‌آیند، مدرسه پولی شده و هزاران اختلاس و چپاول و بخور و ببر شده و میشیود و من هم گفته شما را ۱۰۰ برابر تأیید می‌کنم، ولی‌ شما خودتان در ایرانید و می‌بینید با همین حیف و میل ها، راه ارتباطی‌ کدام کلان شهر‌ها در ایران هست که اتوبان نشده باشد و حتی فاصله کلان شهر‌ها به شهرستانها؟؟ کدام روستا را بی‌ آب و برق، کدام شهرستانی می‌شناسید که حد اقل یک دانشگاه نداشته باشد؟؟ چند درصد از جوانان روستأیی را سراغ دارید که تحصیلات دانشگاهی نداشته باشند؟ شاه طی‌ ۳۷ سال ۲۰ کیلومتر اتوبان کرج ساخت و شما اسمش را گذاشتید پیشرفت؟ بسیاری از همان توریست هایی که در زمان شاه میآمدند ایران برای دیدن یک آثار باستانی در فلان شهرستان چقدر باید خاک میخوردند و چه ترس و دلهره‌ای از پیچ و گردنه‌های وحشتناک داشتند. نمونه اش جاده شیراز به عسلویه که اتفاقا آتشکده و آثار باستانی جذابی داشت برای توریست ها، شاه چرا اینجا‌ها را با هلیکوپتر گشت نمیزدند??
    29
    19
    جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::parsihastam - استکهلم، سوئد::]. نمیدانم چطور اولین کامنت از سوئد را [copy past] کردید که یک علامت تعجب (!) ازش افتاده!!؟؟ برگرد تصحیحش کن. خوبیت نداره!! اصلا شما که در توهین به این ملت ید طولانی دارید من با شما موافقم که این "ملت لیاقت شاه را ندارند" پس برای چی‌ هر روز خودتان را جر میدید؟؟ که امپول لیاقت را تزریق کنید؟؟
    28
    21
    جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. آخه برادر من این چه استدلالیه که شما داری؟ نزدیک به 40 سال از انقلاب گذشته یعنی توی این 40 سال بین کلانشهرها اتوبان کشیده نمیشد؟ یعنی شاه توی همون سال 57 متوقف میموند؟ تا جایی که یادمه و دیدم خیلی از روستاهای اصفهان ،مشهد،کرمان و یزد و خوزستان و شمال و روستاهای نزدیک به شهر برق و آب داشتند و طبق استدلال های شما باید احمدی نژاد را بهترین مقام در طول تاریخ ایران دانست که به روستائیان آرد و گندم داد و یارانه را خلق کرد تا بسیاری از آنها بدون کار کردن امورتشان را بگذرانند و مزارع و باغها بدون کارگر بماند تا در فصل برداشت صاحبانشان توی سر خودشان بزنند و بر ... احمدی نژاد لعنت بفرستند
    16
    33
    شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. ما نمی‌دانیم به کدام ساز شما برقصیم، من این کامنت را در پاسخ به کامنت شما که از اختلاس و دزدی و عدم سرمایه گذاری‌های خارجی‌ و و و نوشته بودید نوشتم که با این همه دزدی و غارت و چپاولگری، ۸ سال جنگ و ۳۷ سال تحریم و دشمنی با کل جهان این اقدامات صورت گرفته حال میخواد به دست نا میمون احمقی نژاد باشد یا خاتمی یا رفسنجانی و یا هر کس دیگر!! ولی‌ شاه پاکدست! و وطن پرست! که ۳۷ سال شیر نفت ۶ میلیون بشکه در روز با ۳۵ میلیون نفر جمعیت بدون جنگ و تحریم حکومت کرد چرا این اقدامات صورت نگرفت?? شاه و شیخ هر دو مثل پیمان کاری میمانند که به جای پول شیر نفت را در اختیارشان گذاشتند که کار کنند و هر اقدام و پیشرفتی هم که حاصل شده و میشود نباید منت سر مردم بگذارند که وظیفه‌شان بوده و هست. من خود روستا زاده هستم من تا کلاس پنجم را در سیاه چادر درس خواندم و بعد از آن‌ برای ادامه هر روز ۲ ساعت پیاده می‌رفتم نزدیکترین شهر و غروب برمی‌گشتم و در بین راه باید درسم را میخواندم چون تا میرسیدم ده دیگر تاریک بود و برقی‌ نبود.
    31
    17
    شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران،. حساب کنید مسافتی را که یک کودک بتواند ۲ ساعته طی‌ کند چقدر به شهر نزدیک بوده که با ۲۵ خانوار بی‌ آب و برق مانده بود، پس روشن است که نیازی به بودجه و هزینه آنچنانی نبوده بلکه انگیزه و کلاً در دستور کار نبوده. اما خرید چند فروند کنکورد در دستور کار قرار می‌گیرد تا حتماً روستأییان از توریست زأیی آن‌ بهره مند شوند!!؟؟ من مطمئن‌ام اگر شما فقط یک هفته زندگی‌ در یک روستای محروم از همه چیز را تجربه کرده بودید هرگز چنین کامنت هایی نمینوشتید!!
    29
    20
    شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. جناب، اتفاقا من مدتها در روستاهای بشاگرد بوده ام که آب آشامیدنیشان آب گندیده بود و تنها راه ارتباطی راه مال رو بود متاسفانه تولیدی نداشتند و روزگار سختی داشتند و از کمیته امداد کمک دریافت میکردند و عجیب اینجا بود که به همین زندگی بی حاصل و طاقت فرسا خود اصرار داشتند در صورتیکه بودند افرادی از آنها که به بندرعباس رفته بودند و دارای زندگی خوبی شده بودند (از قضا خیلی هایشان هم در همان اسکله های ساخته شده توسط شاه کار میکنند ) و هر دهات با 6یا 7 خانوار با همدیگه 2 یا 3 کیلومتر فاصله داشتند خوب شما میخواهید با اینها چکار کنید؟ چقدر میخواهید هزینه کنید برای هزاران روستای این چنینی آیا بهتر نبود همه را در یک جا اسکان میدادند و برایشان کار ایجاد میکردند؟ آیا اشتغال مهم تر از برق رسانی نیست؟
    15
    29
    شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Otrish2006 - وین، اتریش

    جاوید شاه و نفرین ابدی برای شورشیان ۵۷ و نابود باد جمهوری اسلامی تازی
    26
    47
    یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    تکیلا - زاپوپان، مکزیک
    روحت شاد ای بزرگ مرد تاریخ ایران و هزاران لعنت بر مخالفان تو از قبیل جناب سروان - مونرآل، کانادا که در سایت ولو است
    43
    47
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد

    درود بر روان پاک و میهن پرستِ خدمتگزارت، خداوند را سپاس میگویم دورانت را درک کردم و به عمق خدمات و میهن پرستی ات پی بردم، ملت داشت به دروازه‌های بزرگ تمدنِ مجدد و فرهنگ میرسید و ایران همچون نگینی در جهان میدرخشید، چیزی که لایق آن بود، اما دست اهریمن بد نهاد از آستین اروپا و روسیه و مزدورانِ مذهبی‌ پا پتی و جاسوسان توده ای و چپ‌های جو گیر و مجاهدین ساخته دست استعمار غرب و شرق و مارکسیست اسلامی !!!! بیرون آمد نتوانستند آن را ببینند و تیشه به ریشه ایران و ایرانی زدند به گونه ای که اکنون یکی‌ از بی‌ فرهنگ‌ترین و فاسد‌ترین کشور‌های دنیا شده ا‌ند. چهل سال است به ایران و ملت سم تزریق می شود و تا به حال هم تنها دستِ خداوند ایران و ایرانی را حفظ کرده، تا به امید خودش زمان رسیده و تمام این جفاها پاسخ داده شود و حق به حقدار برسد.
    15
    40
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    خدایششش، نمیخوام بگم که چون شاه شاهان شبیه بزرگوارمه، خییییییلی خوش تیپه! روانشششششان شاد باد! از گناه مان به بزرگیتان بگذرید که شماها را درک نکردیم!
    15
    41
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حکایتی - تهران ، ایران

    روح و روانت شاد باد‌ای پادشاه ایران ،تو رو داشتن لیاقت می‌خواست که مردم بدبخت و بی‌ سواد سال ۵۷ دنبال رو یک مشت اراذل و اوباش مجاهدین ،توده ایی‌ها ،روشنفکران نمک به حروم ،و تروریست‌های وحشی و اون کفتار پیر خرفت بیسواد هندی زاده بودن که عاقبت بعد از ۴۰ سال شاهد از بین رفتن ایران و به قهقرا رفتن ایران هستیم ،و اینجا هم یک مشت مزدور وطن فروش هستن که با اراجیفشون نام پادشاه ایران محبوب ۷۸ میلیون ایرانی‌ رو خراب کنن .اگر شرف داشتن در مورد مردی که فقط به فکر ایران و مردمش بود رو دهن کثیفشون رو باز نمیکردن ...
    12
    44
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    حقیقت زندگی - تورونتو، کانادا
    آخرین روزهای شاه به روایت زاهدی . دارایی‌های اعلیحضرت نزدیک به 40 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد
    38
    30
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    یاد ان بزرگ مرد همیشه گرامی باد.
    11
    37
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    :( :( خدابیامرزتت خدا بیامرزت تو خلبان بودی آخوندهای دزد شکمباره آفتابه ران . آخوندها هنوز نمیدونن آفتابه را از دسته بگیرن یا از لوله تو فیضیه به لوله آفتابه میگن سعید طوسی پورتابل قابل حمل. برای درس خارج تق ازش استفاده میکنن جایگاه خاصی در رشد فضایل اخلاقی طلبه ها داره ;) ;) ;) ;)
    9
    43
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - هرتسلیا، اسرائیل

    تفاوت این خدابیامرز با عمامه به سرهای دوزاری مثل تفاوت مرسدس آ ام گ با پراید هست . این ایران رو داشت آباد میکرد و خمینی نابود کرد
    10
    30
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    reza shah rohet shad - تهران، ایران

    یادت گرامی ای شاهنشاه ایران حالا می فهمیم که اشکهای وقت رفتنت نگرانی برای مردمت بوده نه برای از دست دادن سلطنت . تو از سر ما زیاد بودی و هستی
    11
    31
    ‌پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    حقیقت زندگی - تورونتو، کانادا
    خرین روزهای شاه به روایت اردشیر زاهدی، داماد محمدرضا پهلوی در کتاب خاطرات خود" 25 سال در کنار پادشاه" : دارایی‌های اعلیحضرت نزدیک به 40 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد‎. شاه اصلاً به درد موقعیت‌های مشکل و مواقع اضطراری نمی‌خورد .به محض آنکه مشکلی پیش می‌آمد خودش را می‌باخت و سلسله اعصابش در هم می‌ریخت. در جریان حوادث 25 تا 28 مرداد ماه سال 32 هم خود را به کلی باخته بود و به همین خاطر از کشور خارج شد
    22
    27
    جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    در اوایل کتاب "پاسخ به تاریخ" اعلیزرت همایونی بطور تلویحی به آمریکایی ها میفرمایند: "من که هر چه آنها گفتند کردم, ولی نمی فهمم چرا با من این کار را کردند"؟؟ قابل توجه آفتابه بدستانی که میگویند شاه نوکر آمریکا نبود اگر بود پس چرا سقوط کرد؟ صدام هم نوکر و دست نشانده آمریکا بود, او چرا سقوط کرد؟؟
    12
    14
    جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.