آموزش جنگیدن به کودکان در «شهر بازی بچه‌های انقلابی» در مشهد - تصاویر

 وب‌سایت “رجانیوز” با انتشار این تصاویر از برپایی «شهربازی بچه‌های انقلابی» در پارک “کوهسنگی” مشهد خبر داده که در آن کودکان ۸ تا ۱۳ ساله، لباس فرم نظامی می‌گیرند و با شبیه‌سازی جنگ ایران و عراق، وارد جنگ فرضی با دشمنان می‌شوند.
 
حمید صادقی “مدیر فرهنگسرای کودک و آینده” در توضیح فضای این به اصطلاح «شهربازی» گفته: «کودکان پس از ثبت نام، به گروه‌های هشت تا ده نفره تقسیم می‌شوند و پس از اینکه لباس فرم نظامی بر تن کردند از ۱۲ غرفه‌ی این نمایشگاه گذر می‌کنند.»
 
صادقی اضافه کرده که این کودکان بعد از عبور از غرفه‌ای به نام «غدیر»، در غرفه «محبان اهل‌بیت» با موضوع «مهدویت» آشنا می‌شوند. آن‌ها در ادامه به ترتیب به غرفه‌های «ولایت فقیه»، «انقلاب» و «دفاع مقدس» می‌روند که در آخری ماکتی از گنبد مقبره “امام” هشتم شیعیان قرار داده شده است.
 
به گفته‌ی صادقی این کودکان «مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با حضرت رضا وداع می‌کنند و به سمت جبهه‌ها اعزام می‌شوند و در مسیر نبرد با دشمن فرضی از مسیرهای مختلفی عبور می‌کنند».
 
او ابزار جنگیدن کودکان را نیز «پرتاپ توپ‌های پلاستیکی به سمت دشمن فرضی و تیراندازی با تفنگ توپی به سمت ماکت نتانیاهو، پرچم امریکا و اسراییل» توصیف کرده و افزوده که آن‌ها «پس از پیروزی در جنگ وارد غرفه دفاع از حرم حضرت زینب شده با موضوع مدافعان حرم و نبرد در سوریه و همین‌طور داعش و تفکر ضد داعشی آشنا می‌شوند».
 
صادقی توضیح داده که بعد از «مسابقه پرتاپ توپ به ماکت داعش، آل سعود و پیروزی در نبرد با داعش»، در غرفه‌ی آخر، «چشمان کودکان با پارچه بسته می‌شود و از بچه‌ها خواسته می‌شود با توپی که در دست دارند پازل پرچم اسراییل را نشانه بگیرند و آن را به هم بریزند و پازل پرچم ایران را برپا کنند».
+10
رأی دهید
-119

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    جناب خان - لیدز، انگلستان

    ساختن و پرورش دادن نسل چهارم بزهکاران و گانگسترها و اراذل واوباش و اسید پاشان چند سال اینده ، ننگتان باد با این مملکتی که برای ایرانی ساخته اید...
    8
    103
    ‌سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    petrick - اشدود، اسرائیل

    داعش،نگارش پرشین 1
    18
    69
    ‌سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    بردیا ارانی - کلن، آلمان

    حکومت دام و داعش پرور ایران !!!
    20
    64
    ‌سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirir - تهران، ایران
    جنگیدن یاد بگید البته تستشون رو در جنایتها و قتلهای اجتماعی و خانوادگی نشون میدن. انقدر در رسانه ها حرف جنگ و دشمنی با کشورهای مختلف زدید که همگی قاتل و جانی شدن.
    14
    30
    ‌سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    من منم - سایتاما ، ژاپن
    عوض این کارها برین یک مدرسه در شهری که کودکانش در طویله درس میخوانند بسازید ! البته اونهایی که تو طویله درس خوانده اند فهم و شعورشان از شما بیش است .
    18
    35
    ‌سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    استفاده از کودکان در امور سیاسی ننگین----یکی‌ از تاکتیک‌های حکومت‌های جنایتکار است-کاری که استالین-هیتلر---مائو توسه تونگ و پول پوت کرد همچنین رهبر جنایتکار کره ی شمالی‌----و اینک نوبت شما دراکولاهای این دین ننگین است‌مرگتان با د
    15
    43
    ‌سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    reza1353 - همدان، ایران
    واقعا حیف این بچه ها که به جای ساختن آینده فکر دشمن تراشی و آدم کشی باشند.
    2
    17
    ‌سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    محمدنقى - ارهوس، دانمارک
    فرهنک خشونت. بسیار خطر ناک براى نسل جدید. از نظر رونپزشکى بسیار نا درست و غلط هستش. این نوع انسانها تا اخر عمر یک نوع حالت تهاجمى دارند و الان شاهد قتلهاى در کشور هستیم که همان اثرات جنگ هشت ساله تقریباً اثر گذار بوده
    3
    9
    ‌سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    perspolisi - سیدنی، استرالیا
    خاک دو عالم بر سر پدر و مادر این بچه ها
    0
    4
    ‌پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.