گزارش ویدیویی از آخرین وداع زندانیان رهسپار چوبه دار در ندامتگاه کرج

خبرگزاری هرانا – سحرگاه ششم شهریورماه ۱۲ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه کرج به دار آویخته شدند. حکم اعدام این زندانیان درحالی اجرا شد که احمد شهید گزارشگر وقت سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران خواستار توقف اعدام این زندانیان شده بود. ویدئوی خداحافظی این زندانیان اعدام شده که در اختیار هرانا قرار گرفته را در ادامه مشاهده نمایید.
 
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه ششم شهریورماه حکم اعدام ۱۲ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه کرج اجرا شد.
 
هویت نه تن از این زندانیان شامل دو برادر که هرانا موفق به احراز آنان شده بود عبارت است از: «علیرضا مددپور، بهمن رضایی، آرمان بهرامی، علی رضا اسدی، محسن اسلامی، حسین بایرامی (منتقل شده از زندان قزلحصار)، مهدی رستمی، امیر سرخاه و علیرضا سرخاه».
 
این زندانیان روز چهارشنبه سوم شهریورماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده بودند و روز بعد موفق شدند برای آخرین بار با خانواده های خود ملاقات کنند.
 
شایان ذکر است، روز پنجم شهریور ماه، احمد شهید گزارشگر سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، از حکومت ایران خواسته بود فورا اجرای حکم اعدام ۱۲ زندانی در کرج از جمله علیرضا مددپور را متوقف کند.
 
ویدئوی خداحافظی تنی از این زندانیان اعدام شده با هم بندیان خود و آخرین سخنان آنان که در اختیار هرانا قرار گرفته را در ادامه مشاهده نمایید؛
+210
رأی دهید
-43

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران

    مثبت دادم نه بخاطر جذابیت استقبال مرگ بلکه خبربیاد بالا. دلم گرفت لحظه ی سختیه . بااعدام چی درست شده آخه؟؟
    39
    233
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    harrp - وین، اتریش

    اون پرچم دم در سلول رو هم با خودت می‌بردی که با هم برین تو .... تا همه راحت تر بشن 1 کرم کمتر . اروپا هم باید قانون اعدام رو برگردونِ
    258
    68
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    ziba shar - استکهلم، سوئد

    سالهاست رژیم داره اعدام می‌کنه و از این همه اعدام هم هیچ نتیجه نگرفت و عملا این جنگ رو باخته. اینا یه مشت خرده فروش هستن قاچاقچی اصلی‌ برادران سپاهی هستن...
    21
    222
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Jalal50 - تهران، کانادا

    تا موقعی که دستگیر نشدن میلیون میلیون پول میسازن و غیر مستقیم باعث رواج اعتیاد میشن . این را هم میدونن که اگر بازداشت شدن سرشون بالای جوخه دار میره ولی با این وجود باز به کارقاچاق ادامه میدن. حالا هم باید نتیجشو ببینن. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
    54
    142
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    شاهنشاه آریامهر - تهران، ایران

    خب این ۲ جوان بدبخت ا مواد مخدر را از کی‌ یا چه کسانی‌ خریدند !!!! ؟؟. اگه جرات دارید برید وارد کننده اصلی‌ را بگیرید !!!!
    14
    197
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

    جرم این خدا بیامرزها معلوم نیست پس قضاوت نکنیم. ولی با اعدام امکان ١ درصد خطا هم که باشه، یک بیگناه در صد تا مجرم کشته میشه، همانطور هم که دیدیم از مرگ دیگه ترسی نیست، پس مجرم با اگاهی به مجازات اعدام جرم را مرتکب خواهد شد. بهتره حبس ابد با کشیدن کار سنگین از مجرمان جایگزین اعدام بشه. چون قاچاقچی که میخواد یک شبه پولدار بشه، باید تا اخر عمر برای خرج سیگارش مثل اسب کارکنه......
    15
    108
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد

    من متاسفم واقعا !! اما تویه همین جامعه کثیف بقول این عزیز خانواده ، خیلى از پدر و مادرها ، خانمها و اقایون با شرف بدون عمل خلاف با حقوق اندک زندگى سخت ولى شرافتمندانه دارند. امیدوارم هیچ وقت این صحنه ها برایه هیچ جوان و خانواده اى رخ نده .
    2
    114
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    سرگپه زیر پتوه - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    این بخشی از یک سیاست کثیفیه که داره جهان شمول می‌شه و متأسفانه تقریبا " راه گریزی ازش نیست. با اینکه دیدن و شنیدن این اوضاع تارپود قلبم رو تیکه تیکه می‌کنه هر روز، ولی‌ چاره چیست! آیا می‌شه به جنگ این نیروی فاسد در دنیا رفت؛ با گرز، سنگ، تفنگ برنو، مشت، فحش دادن، آه‌ و ناله کردن، درست کردن یه html/css وب پیج، حمله denial of service، پائین آوردن سرور شون با ده میلیون ping کردن در هر دقیقه، درست کردن کمپین، اطلاع رسانی عمومی با استفاده از قدرت میدیا‌ های خودشون علیه اونها، جریان‌های مخملی، وارد شدن در لابی‌های در راس قدرتشون، و هزاران ایدیه دیگر؟! آیا اینا میتونه این جریان جهانی‌ ساتانیک رو از پا در بیاره؟! نه، نه تا وقتی‌ که از درون با خودمون هنوز مشکل داریم!
    9
    40
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    gozargah - ایران، ایران

    بعضی از آدم ها هستند که به خاطر کارهایی که کردن شایسته زندگی کردن نیستند ولی با اعدام کردن ریشه این افراد شرور خشک نخواهد شد. در کل ریشه شرارت هیچ وقت خشک نخواهد شد این جور آدم ها باید به جای اعدام تا موقعی که با مرگ طبیعی بمیرند در زندان باشند و با محروم بودن از زندگی معلولی مجازات شوند چون هیچ عذابی بدتر از یکنواختی و حبس بودن نیست.
    7
    56
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    foad8543 - تهران، ایران

    با کشتن من هیچ اتفاقی تو این مملکت نمیفته شما از دزدیاتون کم کنید بی ناموسا...
    14
    132
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    koros_nl - امستردام، هلند
    این ۲ تا چند نفر دیگرو بدبخت کردن ؟!! به چند نفر مواد دادن , تجاوز کردن و... چند تا خانواده را از هم پاشوندن ؟!! چند نفر معتاد کردن ؟!! مرگ کمترین مجازات هست برای این انسان نماها !! از نوع حرف زدنش میشه فهمید چه دسته گلی بوده !!!
    53
    61
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان

    [::harrp - وین، اتریش::]. امثال شما مغزتون فراتر ازنوک دماغتونو درک نمیکنه چرا بخاطر اینکه کارترهای بزرگ مواد مخدر سپاه پاسداران(ویکی لیکس). و داخل همین افراد که میبینید شک نکنید که چیزی بنام فروش مواد دولتی یعنی خود دولت پخش میکنه انجام شده وفقط کمی کمی از سلولهای مغزت کار بکشی خواهید فهمید که چطور با این همه سختگیری در عرض ۳ دقیقه میشه مواد تهیه کرد در ایران !!! اگر جوانان تامین بشن بیکار نباشند مملکت از دست این زامبی ها خارج بشه نه معتادی نه فروشنده ایی و نه فقیری وووودر این حجم نخواهد بود که اعدامم باشه شما تشریف ببر یک اچار کشی کن مغزتو
    25
    70
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    مهرنووش - لندن، انگلستان
    وقتی تو خیابان بچه مردم تجاوز میکنند، ثمره یک عمر زحمت یک پدر مادر رو معتاد میکنند، باید عواقبش رو هم ببینید باید یک فرقی باشه بین جوانی که بافقر بد بختی هزار مشکل دیگه هم زندگی خودش رو می ساده و هم جامعه اش رو با اینها که واسه راحت خودتان یک جامعه رو به گند میکشن دست جمهوری اسلامی درد نکنه.
    50
    50
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    [::mabahamim - منچستر، انگلستان::]. لایک به کامنت شما، اون کاربر در همون حد تفکر و فهم داره بهش ایرادی نیست، چون درکش در همون اندازه است!!!
    16
    26
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    به نظر من باید حکم اعدام بدهند به هرکسی که که این مدلی حرف میزنه. .حالا اعمال. ..بماند....چییییی جون داشششششش..چییییی
    30
    29
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Arsham_roshan - فلوریدا ، ایالات متحده امریکا

    اقا چرا حالا صلوات میفرستی حکم همین دین که داران اجارا میکنن. اخه ما چرا نمیفهم از کجا داریم ضربه میخریم.
    9
    56
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان

    شما ایکه میگویید مردم رأ معتاد میکردن ایا این دزدى هاى میلیاردى نمیشد بجاش وأم هاى کم میدادن به جوانها براى ایجاد شغلى إز قبیل تولیدى فروشگاهى تعمیرگاهى فکر میکنید میرفتن باز بدنبال مواد فروختن ؟! براستى چقدر آدم باید نادان باشه دلیل اصلى رو ول کنه بعد بیاد اراجیف راجب این فریب خورده ها بنویسه ! اخه یک سد روزیکه خراب بشه میشه جلوشو گرفت یا اینکه قبل إز شکستن به نگهدارى اش دقت کردن !!! قشنگ گفت علت اینهمه قاچاقچى رأ شما إز دزدى هاتون کم کنید بى ناموس ها !!! و تو که ساعتى پول خون میگیرى چرند مینویسى تو اینترنت تو کثافت تَر إز مواد فروشى تو به مادر خودت یعنى وطن خیانت میکنى شرم بر تو
    10
    33
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    titi88 - امستردام، هلند

    مواد فروش توزیع کننده مرگ واز هم پاشیدگی خانواده است باید برخورد بشود ولی اعدام جواب نمیدهد کار اجباری ومصادره تمام اموال که در ایران مشگله
    6
    34
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    [::Jalal50 - تهران، ایران::]. تو حالا از کجا فهمیدی طرف فروشنده مواد بوده ؟
    14
    39
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    ای کاش جامعه تمیز و زیباتری داشتیم که جوونهامون هوس کار خلاف نکنن و از جوونهایی با همچین جسارت و دل بزرگی که دارن تو جاهای بهتری به نفع همه جامعه استفاده بشه . ولی حیف . کدوم یک ازون دله دزدهای توی مجلس اصلا به فکر جامعه و کشوره ؟؟
    4
    32
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    گل میرزا - فرانسه، فرانسه

    هنوز هم درصد بالایی از مردم فکر میکنن اگه مردن میرن اون دنیا پیش خدا. خوب خدا بیاد این دنیا. باید حتما بمیریم تا ملاقاتش کنیم!
    10
    57
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    .مسیح پسر مریم - تهران، ایران

    قاچاق و توزیع مواد مخدر به مقدار کم اعدام ندارد. اینها زندانیانی هستند که در سطح چند صد کیلو و میزان تن قاچاق و توزیع مواد میکردند و همین ها جوان های جامعه رو مریض و معتاد کردند و فقط به فکر ثروت اندوزی از راه آلوده به مواد کردن جوانان بودند.
    23
    53
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Asghar Torobche - تهران، ایران
    فقط می‌شه گفت افسوس حالا به هرشکل که نگاه بکنیم جای افسوس داره
    2
    21
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    مهرنووش - لندن، انگلستان
    ببخشید باد شکم به شقیقه چه ربطی داره چرا باشلوغ کاری همه چیز می اندازید گردن دولت که از چند تا بی غیرت گردن کلفت لات. دفاع کنید هر جرمی جزای خودش رو داره طبق قانون اون کشور هر کشور ی. هم بد بختی های خودش رو داره. شما که یک چیز ی شنید و معنی اش رو نفهمیدی عراق رمینی ارزونه افغانستان هم همینطور بعضی کشور های اروپا هم بروببین تو دنیا چه خبر ه بعد میای. میگی ای اخوندها دورتون بگردم. صد رحمت به کفن دزد اولی
    7
    13
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbilam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    شاهنشاه آریامهر - تهران، ایران. درود برتو smart292 ی عزیز لووووووووول .
    7
    3
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    siavashomaha - ماربیا، اسپانیا
    فقط نابود اسلام و قوانین جمهوری اسلامی و دزدان حاکمش
    5
    15
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    ناراحت کننده بود . خیلی زیاد . اما متاسفانه عمل قاچاقچیان مواد مخدر قابل دفاع نیست . و غالبا حکم اعدام نشان از قاچاق شیشه و کراک داره . یعنی کسانی که امرار معاش از طریق نابود کردن صد در صد تضمینی دیگر جوانان ایران را برگزیدند . یعنی این لامصب کراک و شیشه دقیقا مثل سم میمونه . کسی که متاسفانه خیلی از جوانان رو با تهیه و توزیع کراک و شیشه به کام مرگ میفرسته، متاسفانه میبایست مجازات بشه . تلخه اما چاره ای نیست. به هرحال مسیری بوده که با آگاهی صد در صد انتخابش کردند . هزاران جوان از اینها دسته گل تر بدون حتی فیلم خداحافظی توسط همین دسته افراد به کام مرگ رفتند، در حالی که قبلش تمام دارایی و احترام و ناموس خود را حتی از دست دادند و با خواری تمام چشم از جهان فرو بستند . جا داشت که از فرصت استفاده میکردند و در این فیلم از خانواده های از هم پاشیده شده هم حلالیت میطلبیدند
    4
    15
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    محمدنقى - ارهوس، دانمارک
    وقتى کسى در رفاه زندگى بکنه. و شقل مناسب داشته باشه و امکانات مناسب و مهمتر از همه فرهنگ مناسب. هیچ موقع شاهد چنین صحنهاى دردناک نمیشه. در درجه اول باید مردم در رفاح باشند. شاید من و شما هم در ان کشور بى در وپیکر بودم مرتکب چنین جرمى میشدیم چون إنسان اگر گشنه باشه هر ریسکى را میکنى ( خصوصاً در سن جوانى)
    5
    14
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.