مقایسه قوای نظامی ایران از قاجار تا پهلوی.

+104
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    Ariyo Barzan - تهران، ایران
    هیچ فرقی‌ بین سلسله‌ قاجار و جمهوری اسلامی نیست. در دو سعی‌ در تضعیف و نابودی ایران داشتند و دارند. زنده و جاوید تمامی‌ پادشاهان و سرداران دلاور ایرانی‌ که برای ایران و ایرانی‌ تلاش کردن نه برای احیای عرب پرستی‌.
    114
    102
    دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirir - تهران، ایران
    چطوری آقامحمدخان ایران رو تجمیع کرد و روسیه و عثمانی رو به عقب راند؟؟؟ نکنه تنهایی اینکارو کرده؟! بعد از مرگ نادرشاه ایران بلوشو بود و بخشی خانسالاری و بخشی دست پسر نادر و بخشی دست روس و عثمانی و بخشی دست زندیه بود اما آقامحمد خان همه رو کنار زد و ایران رو به اندازه دوران نادرشاه دراورد. منصف باشید.
    23
    34
    دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    AЯMAN 2000 - نصف جهان، ایران

    رضا شاه ،‌ روحش شاد.
    12
    97
    دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    حداقل همان ارتش پیزوری قاجار مقابل روسیه که یکی از قدرتهای نظامی دنیا بود مقاومت جانانه ای کرد و حتی در چند نبرد هم روسها را شکست داد اما آن ارتش مدرن هنگام حمله دشمن به سربازاش مرخصی داد و به یکباره ناپدید شد ایران بارها توسط دشمنان خود اشغال شد توسط یونانیها اعراب افغانها مغولها اما هرگز این اشغال به اندازه اشغال شدن در جنگ جهانی دوم شرم آور نبود
    40
    68
    دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سرورآقا - پوتسدام، آلمان

    و بالاخره در سال 1358 این ارتش مقتدر با همه امکاناتش تسلیم یک روضه خوان شد و یک شرمندگی تاریخی را برای ارتش رقم زد.
    13
    57
    دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    sahandd11 - کلن، آلمان
    این ارتش باصطلاح مدرن پهلوی چقدر مقابل روسیه مقاومت کرد؟
    31
    47
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. بسیار زیبا تفسیر نوشتید. شرم آور تر از اشغال ایران در طی جنگ جهانی‌ دوم چیزی نبود که قدر دان پهلوی‌ها باشیم. ببینم، پدر یا پدر بزرگ شما در زمان جنگ جهانی‌ دوم جزو ایرانی‌‌ها محسوب میشد دیگه، نه؟ ایشون به عنوان یک ایرانی‌ چقدر در مقابل دشمن مقاومت کرد و رشادت به خرج داد؟ نکنه اون دوره اجداد شما روسی بودند و به همین دلیل امروز هم شما اونجا هستید؟
    42
    29
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    rezajan - آمریکا، ایالات متحده امریکا
    این ارتش باصطلاح مدرن یک روز هم نتونست مقابل قوای متفق بایستد. شرم آورتر از این در تاریخ چند هزارساله نداریم.
    20
    36
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    ارتش فرانسه پیروز جنگ جهانی اول با اون همه تجهیزات پیشرفته و خط دفاعی ماژینو نتوانست در مقابل آلمان شکست خورده جنگ جهانی اول مقاومت کند شما میخواید ارتش نوپا و تازه تاسیس ایران مقابل ارتش های قدر شوروی، انگلیس و آمریکا مقاومت کند؟ در ضمن:"نهم شهریور ماه 1320 (31 آگوست 1941) رضاشاه پس از اطلاع از مرخص شدن سربازان پادگانها، این عمل را یک خیانت بزرگ به وطن خواند و همه اعضای شورای ستاد عالی جنگ را که برای هدایت واحدهای ارتش به مقاومت در برابر تجاوز خارجی تشکیل شده بود به دفتر خود در سعد آباد فراخواند و در محوطه کاخ در برابر مقامات نظامی و غیر نظامی، سرلشکر احمد نخجوان کفیل وزارت جنگ و سرتیپ علی ریاضی کفیل رکن دوم ستاد ارتش (اطلاعات ارتش) را مسئول مرخص کردن خائنانه افراد پادگانها در برابر دشمن اعلام داشت و تا می توانست با عصای خود آن دو را کتک زد."
    37
    27
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    2 ادامه:"و تا می توانست با عصای خود آن دو را کتک زد، درجه های نظامی آنان را پاره کرد و به زندان فرستاد تا در دادگاه صحرائی زمان جنگ محاکمه شوند که چنین دادگاهی معمولا حکم اعدام صادر می کرد. پهلوی یکم سپس به جان سایر افسران ارشدی که در آنجا بودند افتاد و همه را کتک زد، خائن خواند و گفت نانی را که این ملت به شما داده تا از ایشان و وطن دفاع کنید حرامتان باد. . سرلشکر نخجوان متهم . به خیانت شد و از . دست رضا شاه کتک خورد. رضاشاه دستور انجام محاکمه خائنان در اسرع وقت را صادر کرد و بدون این که از مذاکرات محرمانه فروغی و علی سهیلی (نخست وزیر و وزیر امور خارجه) با دو دولت متجاوز آگاه باشد اعلام داشت که خود او جلسات دادگاه را اداره خواهد کرد!. رضاشاه در همین جلسه انتصاب سرلشکر بوذرجمهری را به فرماندهی نیروی هوائی تایید کرد. افسران نیروی هوائی روز پیش از این دستور واصله در مورد تحویل دادن هواپیماها و رفتن به مرخصی را نپذیرفته بودند و در پایگاه هوایی قلعه مرغی بر ضد فرمانده خود سرتیپ احمد خسروانی دست به نافرمانی زده و وی را بازداشت کرده بودند.
    32
    21
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    3ادامه:"افسران نیروی هوایی بدون این که از ستاد جنگ دستور داشته باشند هواپیماها را به پرواز در آوردند و به مقابله با هواپیماهای شوروی رفتند. ستاد جنگ به جای تشویق این وطندوستی، چند واحد نیروی زمینی را که هنوز در پادگانها ی تهران بودند مامور تصرف قلعه مرغی کرد و زد وخورد این واحدها با واحد محافظت از پایگاه مردم تهران را به وحشت انداخت و در جریان این زد و خورد خلبانان نیروی هوائی هواپیماها را از پایگاه خارج و در زمین های یافت اباد (اینک مسکونی شده اند) فرود آوردند و استتار کردند. درهمین روز فروغی به مجلس اطلاع داد که مذاکرات او با نمایندگان دولتین انگلستان و شوروی ادامه دارد و نتایج را پس از حصول به اطلاع مجلس خواهد رسانید. در این میان رادیو های لندن و دهلی که آن هم وابسته به انگلستان بود پی در پی از پیشروی نیروهای انگلستان و شوروی به سوی تهران خبر می دادند و شدیدا از رضاشاه انتقاد می کردند و کوشش داشتند که او را از چشم مردم بیندازند.".
    29
    19
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    سرگپه زیر پتوه - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    دیگه مادر نزاید چون رضا شاه به سرزمین ایران.
    45
    35
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    mir1976 - واشنگتن، ایالات متحده امریکا
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. دارید میگید آلمان. آنوقت این کشورهایی که میگید نتونستند جلوی آلمان بایستند و شکست خوردند،‌ بدون هیچ مقاومت از طرف رضا شاه میرپنج،‌ ایران رو تصرف کردند و هر غلطی دلشون خواست کردند و رضا شاه مغلوبٍ شکست خوردگان از آلمان شد.
    24
    36
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    dajal1945 - اصفهان، ایران
    والا هیچ چیز تحقیر آمیز تر از این نیست که بیش از 300 هزار نفر در جنگ با عراقی که قبل از جمهوری اسلامی جرئت نتق کشیدن در مقابل ایران را هم نداشت؛ شهید شدند. در آخر هم که جام زهر رو سر کشیدند هیچ، فاسد ترین حکومت تاریخ ایران و بلکه جهان رو رقم زدند بوی تعفنشون به قدری بالاست که دیگه از بیانشم هراسی ندارند.
    18
    18
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. میرزا شاه قلی جان اول اینکه جای فقط کپی کردن کمی مطالعه بکن و سطح سوادت را بالاتر ببرعزیزم جنگ جهانی دوم بود نه جنگ جهانی اول! از همین جمله اولت که نوشتی جنگ جهانی اول فهمیدم که بقیه مطالبت مربوط به خودت نیست چون اصلا مال این حرفها نیستی! دوم وقتی مطلبی از سایت شاه دوستان یا هر جا عینا کپی میکنی و اینجا میگذاری (کافبه "خیانت بزرگ به وطن" را گوگول کنید) اسم منبع را بگو که خدای نکرده به سواد همایونی شما کسی شک نکند که گفته های خودتان نیست! بازم گند زدی شاقل میرزا
    13
    16
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::mir1976 - واشنگتن، ایالات متحده امریکا::]. جناب میر ارتش های آمریکا ، انگلیس و شوروی همون آلمان رو به زانو درآوردند بعد شما اینجا باز هم طبق معمول کدو! رو نمی بینید چون هدف شما فقط ایراد گرفتن از رضاشاه است در اون بالا اینهمه توضیحات تاریخی نوشتم که طبق معمول همیشه افرادی خائن مانند سرلشکر نخجوان با خیانتشون دست رضاشاه رو در پوست گردو گذاشتند. تازه شما میای میگی لیلی مرده یا زنه؟!!
    13
    10
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    اون ارتش فرانسه هم دلیرانه ایستادگی کرد و کلی هم کشته داد نه فلنگ را ببندد! هنوز که هنوزه ازشون ملت فرانسه قدردانی میکند و و برایشان هر سال مراسم برگزار میکنند و یادی از شجاعت این دلیران میکنند و همان خونها که ریخته شد باعث شجاعت پروری شد تا قدر کشور خودشان را بدانند و در آخر پیروز بشوند! اگر هم نمیدانید یا پاچه خواری اعلیحضرت کورتان کرده بدانید جمهوری اسلامی هم بخاطر هشت سال دفاع مقدس پایه ها و ستون هایش استوار و محکم شد چون نشون داد با اینکه غرب پشت صدام حسین بود و بهترین تجهیزات را بهش میرساند ولی یک وجب از خاک ایران را نگذاشتند به دست دشمن بیوفتد و در حال حاضر هم قدرتش از هر زمان در منطقه بیشتر است! قدیمیها میگفتند " ترس برادر مرگه"
    11
    16
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. آفتابه همایونی نکنه تو هم همسن و سال اون یکی آفتابه همایونی Smart 292 هستی که میگه سال 32 خودم حضور داشتم و همه چیزو به چشم دیدم؟ هاها یا شاید هم مسن تر هستی و مثل اون که سنش را 28 سال گذاشته و 50 سال زیر سن واقعی شما هم باید 50 سال به این سن 56 سالت اضافه کنیم تا برسیم به سن اصلیت چون ماشالا هزار ماشالا پدر بزرگ همه را خوب یادت هست! جای فکر کردن در مورد پدر بزرگ دیگران که نمیشناسی کمی فکر کن...
    7
    16
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    هاهاها "در اون بالا اینهمه توضیحات تاریخی <نوشتم> " نه بابا از کی تا حالا چیزی هم مینویسی شاقل میرزا خوشنویس هاهاها واقعا بدرد خنده میخورید شما اراذل و اوباش بی سواد دروغگو همایونی یک از یک دروغگوتر :)
    9
    12
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    dajal1945 - اصفهان، ایران
    [::Ghooloo - آبادان، ایران::]. ارتش فرانسه در عرض 11 روز پس از اعلام جنگ آلمان شکست بی قید و شرط را پذیرفت. در جنگ حمایت مردمی لازمه و حقیقت اینه که ایرانیا دل خوشی از رضا شاه نداشتند که بیشترش به خاطر مخالفت رضا شاه با مذهبیون بود و قدری هم به خاطر خوی دیکتاتوریش. ولی خوب همین مردم بودند که سال 32 پشت مصدق خالی کردند. اصولاً ایرانیا وقتی شور حسینی میگردشون از خودشون غیرت نشون می دن و متاسفانه افسار این شور حسینی دست همونهایی که پشت امثال امیرکبیر،عباس میرزا و مصدق رو خالی کردند. رضا شاه که دیگه جای خودشو داره.
    12
    9
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    ولک این همه زحمت کشیدم اینجا کپی نوشتم ;) لطفا منم مثل بقیه پاچه خواران همایونی جزو باسوادها بدانید وگرنه دیگه براتون کپی و تجزیه و تحلیل همایونی نمیکنم هاهاها اون بنده خدا هم قدرت نظامیش دقیقا مثل سواد شما پاچه خواران همایونی بود که کارش به اونید و تنها کاری که بلد بودند هارت و پورت فقط واسه مردم خودش داشتند مثل سواد شما دروغگوها و سبک عقلان همایونی که فقط بدرد چهار تا بیسواد و امل مثل خودتون میخوره !!!
    9
    12
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    dajal1945 - اصفهان، ایران
    [::Ghooloo - آبادان، ایران::]. دوست گرامی از طریقه نگارش شما کاملاً هویداست .... زحمت زیادی برای تربیت جناب عالی کشیده. سواد مهم نیست. این همه دکتر قلابی به پست وزارت و وکالت و .. رسیدند و دردی از جامعه را بر طرف نکردند. شعور و نزاکت و آزاداندیشی مهمه. بهتره کمتر شور حسینی برتون داره. این نظام نیازی به مدافع نداره خودش، خودشو رسوا می کنه.
    15
    12
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::dajal1945 - اصفهان، ایران::]. بنده به یاد ندارم دوستی مثل جنابعالی داشته باشم پس کلمه دوست گرامی را برای امثال مثل خودت نگه دار! هموطن گرامی، در مورد فرانسه بله وقتی آلمان وارد هلند و بلژیک شد فرانسه بعد از دوازده روز تسلیم شد چون ایتالیا هم به آلمان پیوست! ولی گروه های آزادیخواه و مقاومت تشکیل شدند و جنگ های چریکی در خاک خود را شروع کردند و بعد ارتش فرانسه با نیروهای متفقین یکی شد و کلی هم کشته دادند فرانسوی ها! در مورد سواد بنده، قبلا چند بار عرض کردم از حزب بیسوادان هستم ولی برای کسانی که ادعای سواد میکنند گفتم که یادآوری باشد که با کپی کردن مطالب دیگران به اسم خودشان دارای سواد نمیشوند! در مورد نزاکت و تربیت و بردن گوزن به دشت شقایق از نقطه چین های جمله ت معلوم شد که جنابعالی را خیلی خوب تربیت کردند و هم کمی علم و غیب هم چاشنی تربیتت کردند که چنین افاضات فرمودید! فکر کنم بیش از سواد صداقت و راستگویی یک انسان مهم است که شاقلی جماعت بارها نشان داده که تو وقاحت و دروغ دست آخوند هم میتونه از پشت ببنده! حالا کجای نظرات بنده شما را اذیت کرد عزیزم؟
    8
    15
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::dajal1945 - اصفهان، ایران::]. راستی مشخصاتت را در قسمت جستجو سایت زدم ببینم کی هستی چون تا حالا ندیده بودمت! هیچ نظری ازت یافت نشد تازه اولین بار است اینجا کامنت میگذاری یا بقول سبک عقل آی دی زاپاس هستی؟ هاها بذار برسی عرقت خشک بشه بعد پاچه خواری را شروع کن و چهره دو دره باز خودتو رو بکن و دم از شعور و نزاکت بزن! جالبه هر کی هم میاد اول میاد سراغ ما هاها خوب جایی اومدی جیگر خدا کنه فقط مثل خیلی از سبک عقلان که ما اینجا بارها دیدیم آی دی یک بار مصرف و چند روزه نباشی شاقل جان
    7
    14
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::dajal1945 - اصفهان، ایران::]. راستی یادم رفت بگم نظرات بنده همه اینجا هست و تا حالا شور حسینی که هیچ شور برای هیچکس برنداشتم ولی شما هنوز نرسیدی و عرقت خشک نشده معلومه بدجوری شور همایونی برت داشته و هم زود رسوا شدی و هم خیلی ضایع هاها
    8
    15
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    گذشته میرزا - ایران، ایران
    [::Ghooloo - آبادان، ایران::]. جناب قولو اگه تو سواد خواندن نداری تقصیر من نیست! یکبار دیگه متن را برات کپی می کنم"ارتش فرانسه پیروز جنگ جهانی اول با اون همه تجهیزات پیشرفته و خط دفاعی ماژینو نتوانست در مقابل آلمان شکست خورده جنگ جهانی اول مقاومت کند". پیروز جنگ جهانی اول....و پاراگراف دوم ...آلمان شکست خورده جنگ جهانی اول...یعنی در جنگ جهانی دوم کشور فرانسه که جنگ جهانی اول بر آلمان پیروز شده بود از آلمان بازنده جنگ جهانی اول شکست مفتضحانه خورد...اینم از سواد جنابعالی که یک متن را نمیتوانی بخوانی..اون اراجیف دیگه ات هم طبق معمول نخواندم چون وقت تلف کردن است
    6
    7
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. بازم چیزی از اینکه از جایی دیگه کپی کردی و به اسم خودت زدی کم نمیکنه! همون اول میگفتی از خودت نیست تا بهتر میخوندمش :) نون بازو خودتو بخور عزیزم
    5
    14
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    به نظرم دو روزه که داخل غذاى قولو گوشت هم قیمه کرده اند که ایشان ..... عزیزم، به آیدى لولیتاى شما قرص تجویز کردیم، خورد و حالش خوب شد رفت پى کارش. شما اینجا باشید، ولى در کنار چیز هاى دیگه قرص هم بخورید، قول میدهم حالتان بهتر شود.
    13
    8
    ‌سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا
    جاویدان شاهنشاهی 12 هزار ساله ایران بزرگ
    12
    8
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    mir1976 - واشنگتن، ایالات متحده امریکا
    [::گذشته میرزا - ایران، ایران::]. این عین جمله شماست:‌"ارتش فرانسه پیروز جنگ جهانی اول با اون همه تجهیزات پیشرفته و خط دفاعی ماژینو نتوانست در مقابل آلمان شکست خورده جنگ جهانی اول مقاومت کند شما میخواید ارتش نوپا و تازه تاسیس ایران مقابل ارتش های قدر شوروی، انگلیس و آمریکا مقاومت کند؟" وقتی که کپی میکنی حداقل بخون چی داری کپی میکنی!! این نوشته شما مربوط میشه به اوایل جنگ نه آخر و نتیجه جنگ. عزیزم اوایل جنگ متفقین شکست خورده بودند و از سال 1942 به بعد شکست متحدید تقریبا شروع شد و ایران در سال 1941 توسط شوروی و انگلیس شکست خورده تسخیر شد.
    3
    6
    ‌چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.