سه شرط جدید دادستان تهران برای برگزاری کنسرت در تهران

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهرانپنج روز پس از آن‌ که حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، با انتقاد از مسئله لغو کنسرت‌های موسیقی در ایران گفت که «هر کسی صبح بلند شد و یک تریبونی یافت که نمی‌تواند قانون‌گذاری کند»، دادستان تهران خواستار آن شد که برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به اجرای سه شرط بشود.
 
به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، شروط مربوطه خود را روز شنبه، ششم شهریور، طی نشستی با موضوع «عفاف و حجاب» بیان کرد.
 
بنا بر این گزارش، دادستان تهران پیشنهاد کرد که از این پس برای برگزاری کنسرت در تهران، نخست، «امنیت مراسم» از سوی استاندار یا فرماندار تهران «تضمین و تأمین» شود.
 
وی به عنوان شرط دوم پیشنهاد کرد که برگزاری کنسرت در تهران همچنین منوط به «تضمین سلامت محتوای برنامه ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردد.»
 
وی ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرده و گفت: «این اقدام می‌تواند در جلوگیری از مشکلات کنسرت‌ها پیشگیرانه باشد.»
 
مسئله شرط‌گذاری اضافه بر قوانین موجود برای برگزاری کنسرت‌ها در تهران در حالی از سوی دادستان تهران مطرح می‌شود که حسن روحانی اوایل هفته جاری با انتقاد از این‌ که «یک جا که کنسرتی می‌خواهد برگزار شود، مجلس قانون‌گذاری ایجاد می‌شود» گفته‌ بود: «اگر قانون مورد بی‌احترامی قرار گیرد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.»
 
حسن روحانی همچنین با انتقاد از عقب‌نشینی وزیر ارشاد در برابر فشارهای امامان جمعه برای لغو کنسرت‌ها خواستار پیروی وزیر ارشاد از قانون شد.
 
سخنان تازه دادستانی تهران در مورد پیشنهاد تغییر شرایط برگزاری کنسرت در تهران همچنین در حالی بیان می‌شود که آینده وضعیت برگزاری کنسرت در مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی هم‌چنان بلاتکلیف مانده است.
 
احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، با برگزاری کنسرت‌ موسیقی در این استان به دلایل شرعی و مذهبی شدیدا مخالف است.
 
امام جمعه مشهد علاوه بر این هشدار داده است که اگر ساکنان مشهد نمی‌توانند برگزار نشدن کنسرت را بپذیرند، بروند جای دیگری زندگی کنند.
 
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نهایت در برابر این مخالفت کوتاه آمد و گفت که دیگر کنسرتی در مشهد برگزار نخواهد شد.
 
تاکنون نیز خبری در مورد این‌ که تأکید حسن روحانی بر اجرای قانون جاری کشور، تأثیری بر تغییر وضعیت و تسهیل برگزاری کنسرت‌ها در مشهد گذاشته باشد، مخابره نشده‌ است.
 
در همین حال، روز یک‌شنبه، ۳۱ مرداد، خبر رسید که امامان جمعه شش شهر دیگر ایران هم خواستار توقف یا محدود شدن برگزاری کنسرت موسیقی در شهرهای خود شده‌اند. این شهرها عبارتند از: شیراز، رامسر، تنکابن، سیرجان، خواف و عنبرآباد کرمان.
 
درخواست امامان جمعه شهرهای یادشده در حالی بیان شده‌ است که امام جمعه مشهد وجود آرامگاه امام هشتم شیعیان در مشهد را به عنوان دلیل اصلی مخالفت خود با برگزاری کنسرت‌ها عنوان می‌کند و وزارت ارشاد نیز «حفظ حریم معنوی» این آرامگاه را به عنوان دلیل عقب‌نشینی خود در خصوص برگزاری کنسرت‌ها اعلام کرده است.
 
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، در سخنان روز شنبه خود در مورد سه شرط پیشنهادی جدید بر سر راه برگزاری کنسرت در تهران اشاره‌ای به شرایط مشهد و مسئله «حفظ حریم معنوی» آرامگاه‌ها نکرد.
+0
رأی دهید
-49

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    kshamillan - مونترال ، کانادا

    وقتی موسیقی را از مردم بگیرید باید فاتحه فرهنگ و هنر رو بخونید ..موسیقی غذای روح انسان هست ......مردم تو مملکت خودمون برن کنسرت بهتره یا برن ..ترکیه و دوبی جیب عرب ها و ترکا را پر کنن ..باید از هنرمند ها حمایت کرد ..
    1
    26
    شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    راستی تکلیف فساد بانکی و معوقات بانکی و همچنین گم شدن دکلهای نفتی چی شد؟ اهان یادم اومد قراره ملت همیشه در صحنه و اماده شرکت در انتصابات از این چیزا خبر نداشته باشن.
    1
    26
    شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    ای خاک بر سر ملتی که هر تحقیری رو قبول میکنن! امروز موسیقی حرام و ممنوع میشه، فردا سینما و پس فردا جشن عروسی و تولد و خلاصه همینطور بگیر و برو ! :o
    0
    22
    شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    afshin.briji - اهواز، ایران
    ولى هنوز غیر شرعى است ، مگر انکه ١.در ان از الات موسیقى و باند و بلندگواستفاده نشود فقط یک ضبط کاست براى ضبط صدا براى برادران نیروى انتظامى انجا باشد . -٢. ٧٠ درصد از پول فروش بلیط براى کمک به مایحتاج اقا پرداخت شود - ٣. براى بچه هاى ٧ ساله تهیه دیده شود . و ٤ - از ورود خانمهاى نیمه لخت یعنى بدون گونى جلوگیرى شود .
    0
    12
    شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    من منم - سایتاما ، ژاپن
    پدر بزرگ مادریم میگفت موقعی که اعراب به ایران حمله کردن بیشتر مردان ایرانی را که به خواسته خود اسیر اعراب می شدند را وسط پپیشانی آنها را با ذغال میسوزاندند و به آنها موالی میگفتند و این موالیها بعد از توالت کردن اعراب عربها را تمیز میکردند . حالا این یک موالی برای چند ملیون نفر ساکن طهران تصمیم میگیره .
    2
    16
    شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه
    شرط چهارم دست همه را باید از پشت ببندن تا کسی دست نزنه . شرط پنجم به همه باید چم بند بزنند . شرط ششم دهان همه را ببندن تا از کسی صدا در نیاد
    0
    17
    شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    MehranIrani - وین، اتریش

    دادستان؟ این کلمه باید توسط فرهنگسرا اصلاح شه چون این شخص دادی برای مردم نمیستانه فقط با کارگروه مصادیق مجرمانه در جهت برخورد با مردم به نفع نظام همکاری میکنه .آقای مثلا دادستان شما وقتی نمیگذارید مردم تو کشورشون موسیقی داخلی گوش کنند پس گلایه نکنید از اینکه چرا مردم و جوونا میرن آهنگهای شهرام کاشانی معتاد یا شاهین نجفی و . گوش میدن یا جذب موسیقیهای به اصطلاح خودتون شیطان پرستی میشن.
    0
    20
    شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Eckankar - ریجاینا، کانادا
    آقایون میگن مومنان باید خوشرو و خوش برخورد باشند ، این بابا که دیدنش هم کفاره داره.
    0
    6
    شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.