منیژه حکمت: من هم قربانی خطای پزشکى شدم؛ پزشک گفت آمپول بزن و شلغم بخور!

 منیژه حکمت، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران، امروز یکشنبه (سوم مرداد ۲۴جولای) تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.
 
منیژه حکمت قبل از انجام عمل در گفت‌وگو با پوریا عالمی، که به ملاقاتش رفته بود، گفت: «من فردا عمل قلب باز دارم و با انرژى بسیار آماده‌ام که در بیمارستان پارس عمل کنم. راستش من هم دچار تشخیص غلط پزشکى شدم منتها به شکلى خنده‌دار! از زمستان سرفه‌هاى بسیار مى‌کردم و پزشک‌هاى بسیارى بعد از معاینه‌هاى بسیار گفتند من مشکل ریه و سرماخوردگى دارم و آمپول بزنم و شلغم بخورم خوب می‌شوم و گردو هم نخورم چون حساسیت‌زاست! هشت ماه گذشت و سرماخوردگى و مشکل ریه حل نشد تا چندهفته پیش که سفرى به آلمان کردم و همان هفته اول سرفه‌ها تشدید شد و من در بیمارستانى در کلن و بعد در برلین بسترى شدم. دکترهاى آلمان تشخیص بیمارى حاد قلبى دادند! من گفتم دکترهاى خودمان گفتند سرما خوردم و خودش خوب می‌شود!
 
خلاصه تجویز شلغم داخلى به داد من نرسید و من را به کما در آلمان کشاند. پزشک‌هاى آلمان دستور به عمل باز و فورى قلب دادند. اما من به ایران برگشتم تا همینجا عمل کنم. فرزندان و دوستانم از من می‌پرسند چرا با این‌همه ماجرا که پیش آمده در آلمان بسترى نماندم و عمل نکردم؟ پاسخ من خیلى ساده است: به خاطر این‌که دخترهایم ایران بودند و خانواده‌ام هم این‌جا هستند و در ضمن به دکتر جاویدی اطمینان کامل داشتم.»
به گفته مهشید آهنگرانی دختر منیژه حکمت، جراحی قلب این کارگردان و تهیه‌کننده سینما به خوبی انجام شده است.
مهشید آهنگرانی دختر منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران با اشاره به آخرین وضعیت جسمانی مادرش گفت: خوشبختانه جراحی قلب باز منیژه حکمت امروز صبح یکشنبه سوم تیر ماه با موفقیت انجام شد و در حال حاضر وی به آی سی یو منتقل شده است.
وی ادامه داد: جراحی قلب مادرم به دلیل گشادی دریچه میترال انجام شد و در چند روز آینده مادر در آی سی یو بیمارستان پارس بستری است و بعد از آن به بخش منتقل می شود.
آهنگرانی در پایان از پرسنل و پزشکان بیمارستان پارس تشکر کرد.
+60
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    تیتو تیتو - تهران، ایران
    دکترهای ایرانی فاقد قدرت تشخیص بیماری هستند این رو جدی میگم بیشتر نسخه پیچند . بسیاری از موارد بیماران از درمان بعلت عدم تشخیص و مراجعت های فراوان بعلت عدم بهبودی منصرف میشوند ...!
    13
    26
    دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirir - تهران، ایران

    به دکتر جاویدی اطمینان کامل داشتی چرا تشخیص نداد بیماریت از قلبه. چون دکترهای ایران فقط در مغزشون شکل دلار حک شده قدرت تشخیص بیماری ها از روی نشانه های جانبی رو ندارند.
    14
    34
    دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.