اوباما کشتار ۵۰ نفر در کلوپ شبانه همجنس‌گرایان را 'تروریستی' خواند

شهردار اورلاندو در ایالت فلوریدا می‌گوید که ۵۰ نفر در حمله مسلحانه و گروگانگیری در یک کلوپ شبانه همجنسگرایان کشته و ۵۳ نفر زخمی شده‌اند.
 
مهاجم که به دست پلیس کشته شده، عمر متین ۲۹ ساله معرفی شده است.
 
باراک اباما رییس جمهور آمریکا در سخنانی کوتاه در کاخ سفید این حمله را عملی "تروریستی" خواند که ریشه در "نفرت" داشته است.
 
ریس جمهور آمریکا این حادثه را یادآور این نکته دانست که هر کس در آمریکا می‌تواند به سلاح گرم دسترسی پیدا کند و به مردم "در مدرسه، در محل عبادت یا در کلوپ شبانه تیراندازی کند."
 
آقای اباما همچنین گفت هنوز نمی‌توان در باره انگیزه این قتل‌عام "وحشتناک" قضاوت دقیقی کرد. او دستور داده پرچم ها در مراکز دولتی تا عصر پنجشنبه به حالت نیمه برافراشته درآید.
 
به گزارش رویترز، خبرگزاری اعماق وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، مدعی شده داعش مسئولیت حمله را به عهده گرفته و آن را کار یکی از "رزمندگان داعش" دانسته است. در این بیانیه معلوم نبود که آیا داعش مستقیما نقش داشته یا فقط مدعی است که الهام بخش حمله بوده.
 
از مردم سراسر آمریکا خواسته شده در ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی فلوریدا (۲۲:۰۰ گرینویچ) به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت مراعات کنند.
  عمر متین به گزارش خبرگزاری‌ها عامل حمله شهروند آمریکا بوده و در خانواده ای افغان متولد شده بود.

 هنوز دقیقا روشن نیست آیا عمر متین با اشخاص یا گروه‌هایی برای این حمله در ارتباط بوده است یا نه.
 
به گفته سخنگوی اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا دو بار با عمر متین گفتگو کرده بود. بار اول در سال ۲۰۱۳ که اف‌بی‌آی درباره اظهارت "تند" او درباره یکی از همکارانش از او سوال کرده بود.
 
بار دیگر در سال ۲۰۱۴ اف‌بی‌ای درباره ارتباط عمر متین با یک مهاجم انتحاری، منیر ابو صلاح، از او تحقیق کرده بود اما اف‌بی‌آی شواهد قابل اعتنایی درباره ارتباط آن دو نیافته بود.
 
اف‌بی‌ای همچنین تایید کرد که عمر متین دقایقی قبل از حمله به ۹۱۱ (شماره خدمات اورژانس در آمریکا) تلفن زده و بیعت خود را با داعش اعلام کرده است.
 
اما میر صدیق پدر عمر متین انگیزه پسرش را عقاید ضد همجنس‌گرایی او دانسته نه دلایل مذهبی. او به رسانه‌های آمریکا گفت پسرش اخیرا از دیدن دو مرد که در میامی در خیابان همدیگر را در آغوش گرفته بودند عصبانی شده بود.
 
او از طرف خود و خانواده‌اش از همه عذرخواهی کرد و گفت او هم مثل تمام آمریکا از این اتفاق تکان خورده است.
 
گفته می شود که این کشتار، مرگبارترین حمله مسلحانه در تاریخ معاصر آمریکا بوده است.
 
پلیس گفته است که حدود سه ساعت پس از شروع تیراندازی وارد این محل شده و فرد مهاجم را که شماری گروگان در اختیار داشت، کشته است.
 
کاخ سفید با انتشار بیانیه ای درباره تیراندازی در این کلوپ شبانه ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان و مجروحان گفته است که باراک اوباما خواسته است همزمان با همکاری مقامات پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با مقامات سایر ایالت ها و پلیس اورلاندو به طور مرتب درجریان آخرین خبرها قرار گیرد.
یکی از سخنگویان اف بی آی گفته است نشانه هایی وجود دارد که مظنون احتمالا "آموزه های اسلامگرایانه" داشته است.
 
افرادی که موفق شده بودند از این کلوپ فرار کنند گفته اند که مهاجم ساعت ۲ صبح به وقت محلی در داخل این کلوپ شروع به تیراندازی کرده است.
 
برخی از شاهدان عینی گفته اند که صدای ۵۰-۴۰ گلوله را شنیده اند.
پلیس تایید کرده که مهاجم یک سلاح تهاجمی، یک اسلحه کمری و یک وسیله انفجاری به همراه داشته و قبل از کشته شدن به سوی پلیس تیراندازی کرده است.
 
پلیس این حادثه را اقدامی تروریستی خوانده، اما گفته است که هنوز نمی داند که آیا اقدام تروریستی بین‌المللی بوده یا داخلی.
 
تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که دهها خودروی اورژانس در صحنه حاضر شده اند و در حال مداوای مجروحان هستند.
 
یک مرد که به هنگام حمله این مهاجم در داخل این کلوپ بوده تصاویری از تیراندازی و صدای فریاد را در صفحه فیس بوکش منتشر کرده است.
 
یکی از شاهدان گفته است: "همه جا پر از زخمی بود. شمار زیادی از مجروحان در پارکینگ بودند. شلوار و بلوز مجروحان را برای پیدا کردن جای گلوله ها پاره کرده بودند."
 
خانواده های مجروحان برای باخبر شدن از وضعیت وابستگانشان در مقابل بیمارستان ها جمع شده اند.
گفته شده به هنگام وقوع این حمله بیش از ۱۰۰ نفر در داخل کلوپ بودند.
محکومیت ها
جامعه مسلمانان آمریکا ضمن محکوم کردن این حمله با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده است.
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هم نسبت به این کشتار ابراز انزجار کرد و گفت که "آمریکایی ها در این لحظه دشوار از حمایت کامل فرانسه برخوردارند."
 
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان هم این "آدم‌کشی بی‌خردانه" را محکوم کرد.
 
مرگ ۵۰ نفر در این حمله آن را به خونین ترین تیراندازی در آمریکا بدل می کند. در سال ۲۰۰۷ در دانشگاه ویرجینیا تک ۳۲ نفر در تیراندازی به دست یک نفر کشته شدند.
جزئیات بیشتر از حادثه
جان مینا رئیس پلیس اورلاندو بعد از ظهر یکشنبه گفت که حمله در ساعت ۲:۰۰ صبح شروع شد. او گفت ابتدا یک مبادله آتش میان مهاجم و یک مامور محافظ که در کلوپ کار می کرد روی داد اما معلوم نیست که این در داخل کلوپ یا بیرون آن بوده است.
 
به گفته او پس از آن بود که گروگان گیری شروع شد.
 
او گفت که پلیس پس از دریافت پیامک و عکس از گروگان ها در ساعت پنج صبح تصمیم گرفت تیمی از ماموران را به داخل کلوپ بفرستد.
 
او گفت که مظنون، که به نظر می رسید یک تفنگ نیمه خودکار لوله بلند و یک سلاح دستی داشت، در مبادله آتش با ۱۱ مامور کشته شد.
 
همچنین معلوم شده است که مظنون چند سلاح را به طور قانونی در روزهای اخیر خریداری کرده بود.
 
به گفته یک سازمان ناظر (ردگیر تیراندازی های انبوه) سال گذشته ۳۷۲ مورد تیراندازی انبوه - که در آنها بیش از ۴ نفر کشته یا زخمی می شوند - در آمریکا اتفاق افتاد. در این حوادث ۴۷۵ نفر کشته و ۱۸۷۰ نفر زخمی شدند.
+31
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    از این بهتر تبلیغ برای ترامپ نمیتونستن بکنن این مسلمانان عزیز
    1
    71
    یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان

    خاک بر سر قیافش شبیه این عقب مانده‌های روانی هست با اون چشم‌های چپش و موهای شبیه برس توالتش، خداوندا ریشه این فرقه گندیده اسلام را بخشکان و همراه با آن ریشه پیروان احمقش را.
    9
    56
    یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    اگر خانواده و همه فامیلهای دور و نزدیک عمر متین جنایتکار که در امریکا هستند از طرف دولت امریکا از امریکا اخراج شوند دیگر عمر متینهای در امریکا پیدا نمی شوند که چنین جنایتهای را انجام دهند و اگر هم پیدا شوند پیش از انکه جنایتی انجام دهند از طرف خانواده و فامیلها و حتی دوستانیکه در امریکا دارند لو داده خواهند شد.
    13
    46
    یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    sankari - هلسینکی، فنلاند

    من موندم، اینگونه افراد اگه با فرهنگ و آداب و رسوم غربیها مشکل دارند چرا برنمیگردند به همون جهنم دره ایی که ازش اومدند؟ چطور از پول و امکانات غربیها بدشان نمیاد و میخورند و گردن کلفت میکنند. اگه غربیها بدند و اونها رو مستحق مرگ میدونید، پس حق ندارید از پول و بقیه امکاناتشان استفاده کنید. این آدم کشها آبروی بقیه مهاجرهای با شرف رو میبرند و باعث میشن وجهه همه مهاجرها خدشه دار بشه. امیدوارم اینگونه افراد رو شناسایی و اخراج کنند.
    1
    22
    دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    bobzadeh - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    این کار هم زیر دست "ایلومیناتی" هست ( The new World Order ) مثل ۹۱۱ و همه حمله‌ها. داعش ماله اسرائیل هست. همه اینا بازی هست دوستان. تاریخ رو بخونید. دوباره میخوان جنگ را بندازن مثل جنگ عراق و پولدار بشن. همین و بس.
    8
    7
    دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    حیون وحشی کثیف. خودش ۱۰۰٪ مورد تجاوز بچہ بازہای مسلمان افغانستان قرار گرفتہ بودہ
    1
    12
    دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    pull.over123 - دوحه، قطر
    همه ی ما میدانیم داعش مرکز اصلی مسلمان های تندرو هست اما عجیبه که مقامات امریکایی تاکنون حرکت محکم و عملی برای پاک کردن این غده ی سرطانی انجام ندادن و نمیدن! و این تنها یک دلیل داره! «نفت»!! من دولت امریکا رو در این فاجعه مقصر میدونم! اگر ترامپ در اینده مسلمانان را از امریکا اخراج کرد حق دارد!
    0
    3
    دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.