گزارش "ایندیپندنت" از "جادوی" غذاهای ایرانی

روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" با انتشار گزارشی اشاره می کند که همزمان با کاهش تنش میان ایران و غرب و از سرگیری پرواز از شهرهای اروپایی به تهران و دیگر شهرهای ایران خوبست که مسافرانی که قصد سفر به ایران را دارند با غذاهای "باورنکردنی" ایرانی اشنا شوند.
 
به گزارش خرداد، روزنامه "ایندیپندنت" می نویسد:"غذای ایرانی می تواند باعث افتخار و غرور هر میز شامی باشد. برنج رنگین دم شده و پر از زعفران، غذای فسنجان با مرغی که در رب انار شناور است و هم چنین غذاهایی پر از زرشک و کشمش های رنگارنگ. آن چه در غذای ایرانی شما را شیفته می کند ته دیگ. برنج فارسی که جوشانده و سپس بخارپز می شود در انتهایش برنج ترد شده روغنی جمع می شود که به آن ته دیگ می گویند".
 
این روزنامه در ادامه اشاره می کند که وجود زعفران، لیمو ، سماق، سبزی های تازه و آجیل و میوه هایی چون انار و یا ماست در کنار یکدیگر نشان می دهد که در غذاهای ایرانی ایجاد تعادل و هماهنگی میان گرمی هایی چون آجیل و سردی هایی چون "میوه" ها مورد توجه بوده اند.
 
یندیپندنت در ادامه به معرفی "یاسمین خان" اشپز معروف می پردازد و در این باره می نویسد:"او مادری ایرانی دارد و کتاب آشپزی تازه خود را نوشته است. او می گوید:"می خواستم بگویم ایران را با آن دی تنگ نظرانه سیاسی نبینید. ما غذاهای باشکوهی داریم. دوست دارم الهام بخش باشم و کاری کنم که هر کسی در هر وعده غذایی غذاهای ایرانی بخورد".
 
او با اشاره به کاهش تنش غرب با ایران، بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران و قصد بریتیش ایرویز برای از سرگیری پروازها به ایران از ماه جولای اشاره می گوید:"امیدوارم مردم بیش تری به ایران سفر کنند و از آن کشور با منظره های زیبایش استفاده کنند و از معماری باورنکردنی و طبیعتش لذت ببرند. یونسکو ایران را از نظر دارا بودن میراث فرهنگی غنی در رتبه خوبی قرار داده است و 19 اثر تاریخی ایرانی در آن فهرست قرار دارند. ایرانیان مهمان نوازترین مردم جهان هستند".
+226
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران

    کجاست امام راحل ملعون (!) که ببینه صدور انقلاب شکمی به دنیا خیلی‌ زیباتر و بهتر از صدور انقلاب اسلامی ایشون کارکرد داره!
    10
    160
    ‌چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه

    ملت شکم زده چیزه دیگه نداریم که اخه بهش بنازیم
    117
    20
    ‌چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    حمید کاردروست - لندن، انگلستان

    خدا وکیلی هرموقع اسم غذای لذیذ ایرونی میاد یا عکسشو میمینم،عشق مکنم و تنها چیزی که اخوند و اسلام نتوانست اونرو منع کنه.😂
    6
    126
    ‌چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    آسمانی - ریچموند، کانادا

    به خانم که دادم حالش بهم خورد. چند بار هم که تو عروسی ها رفتیم فقط سالادش قابل خوردن بود. آخه ته دیگ غذاست؟.
    142
    7
    ‌چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران

    [::آسمانی - ریچموند، کانادا::]. به خانم غذای سنتی آمریکای شمالی (همبرگر مک دونالد که از گوشت مقوی کرم درست میشه با فرنچ فراید و پپسی) و گاهی‌ هم ببرش (MR.SUB) فراورده‌های گوشتی که همه چیز توش هست به جز گوشت بده تا حالش جا بیاد..!!
    8
    118
    ‌چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    آسمانی - ریچموند، کانادا

    [::شاه و شیخ - قم، ایران::] چون قمی هستی نمیفهمی. غذا سنتی آمریکا شمالی نداریم. اینجا همه چیز خوری است. ما تو ۱۰ سال یه بار ماک دونالد خوردیم. فکر نکن اینجا مثل اونجاست . ساندویچی ها پر از سوسول ها.
    31
    6
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

    غرب در مقایسه با ایران ، ترکیه ، أفغانستان و هند که فرهنگ غذایى نداره!! اخه برگر ، سیب زمینى سرخ کرده و پیتزا هم شد غذا !! ماشالله ایرانیهایى که اینجا زن گرفتن ( غربى ) از نظر وزن میتونن پوز کرگدن رو بزنن !! تازه با اون سایز شکم و اندام باز میبینى مثل....داره فست فود میخوره !!! این دوستمون بنده خدا داره حقیقت رو میگه ها ! یکى از دوستان که زن کانادایى داشت و رضا زاده رو ضربه فنى میکرد دستپخت دوستم رو که نمونه بود نمیپسندید ! ناموسا سر سفره ایرانى مک دونالد سفارش میداد و لب به غذاى ایرانى نمیزد !! چرا !!؟؟ چون با آشغال خوردن بزرگ شدن نمیتونن غذاى لذیذ ایرانى رو نوش جان کنن !! البته حیف پر چرب درست میشه !!
    1
    39
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا

    خدا رو شکر که در صدر اسلام دیزی، سالاد الویه، قرمه سبزی، ته دیگ ماکارونی، میرزا قاسمی، ....وجود نداشت چون مطمئناً میگفتن «حرام است»!
    6
    47
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.