ارتش ایران کلاه سبزهای نیروی زمینی را به سوریه فرستاد

تکاواران تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش ایران به "کلاه سبزها" هم معروف هستندسرتیپ علی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش ایران از اعزام تکاوران نیروی زمینی ارتش (تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد یا "نوهد") به سوریه خبر داده است.
 
آقای آراسته امروز ۱۶ فروردین (۴ آوریل) در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه گفته "تیپ ۶۵ جزئی از نیروی زمینی ارتش است و ما هم از تیپ ۶۵ و هم از یگان‌های دیگر به عنوان مستشار، نیرو به سوریه اعزام می‌کنیم".
 
پیش از این ایران بارها از اعزام "نیروهای داوطلب" بسیج و سپاه به سوریه و حضور فرماندهانی از سپاه برای ماموریت های مستشاری خبر داده بود اما تاکنون اشاره ای به اعزام تکاوران نیروی زمینی ارتش به این کشور نشده بود.
 
تکاواران تیپ ۶۵ هوابرد نیروی زمینی ارتش ایران، به "کلاه سبزها" هم معروف هستند.
 
از زمان آغاز درگیری ها در سوریه، شماری از نیروهای ایرانی که در این کشور حضور داشتند، بر اثر درگیری ها، کشته شده اند.
 
در تازه‌ترین رویداد، رسانه های ایران خبر داده اند ماشاالله شمسه فرمانده یکی از گردان های نیروی زمینی سپاه در استان لرستان و همین طور سه پاسدار دیگر در روزهای اخیر در سوریه کشته شده اند.
+56
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    کلاه سبزهای ایران یکبار در تسخیر بندر فاو عراق شجاعتی باورنکردنی به نمایش گذاشتند و وحشتی در دل سربازان صدام نشاندند که در اینترنت مشروح ان است.در زمان شاه همه مربیان انگلیسی بودند و تمرینات بسیار سختی داشتند و من هم مدتی کوتاه البته بعد از انقلاب اموزش دیدم و با انکه یک دهم اموزش زمان شاه نبود بسیار بسیار سخت بود و مربیان ما داستانها از اموزش خودشان میگفتند که موی بر تن ادم راست میشد منکه خیلی بخودم مینازیدم و فکر میکردم رمبو هستم انجا جزو اخری ها بودم و مربی مان منو میدید سر تاسف تکون میداد و خلاصه همان دوره کوتاه هم برای بچه سوسولی مثل ما زیاد بود.در اخر به روح امام عمت تر زدم و امدم بیرون . اصولا ارتش ایران از دلاورمردان تشکیل یافته و مثل سپاه چهارپایان نیست که هر اشغالی را درونش داشته باشد.این ارتش علی رغم تسویه های بیشمار و نفوذ بسیار نیروهای سپاه هنوز ارتش است و دیسیپلین دارد.امیدوارم همگی سالم باز گردند و برای هم دوره ای هایم که الان دیگر پیرمرد شدند ارزوی سلامتی دارم.
    11
    121
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    IIPARSAII - هانوفر، آلمان

    خود من در همین ۶۵ هوابرد بودم که پس از انقلاب چون به قول آخوندا در کودتای نوژه شرکت داشتند یک تیپ از لشگر نوهد جدا کردند که مثلاً باکسازی کرده باشند و از پرند به سه راه افسریه انتقال داده شد و نامش هم شد ۶۵ هوابرد که به هیچ وجه قابل قیاس با زمان شاه که اکثر آموزش ها در خارج از ایران و نقاطی شبیه آمازون و یا جنگل های فیلیپین بود نیست. ضمنا کار اصلی ۶۵ هوابرد شد محافظت از تهران. زمان جوانی در یگان رهایی گروگان و زیر نظر سرهنگ ویسی بودیم. جای تعصف داره که از این نیرو ها در سوریه استفاده بشه٬ البته چون روسیه پشت اسد را خالی کرد آخوند پست می خواهد اینگونه روحیه از دست رفته نیرو های اسد رو بشون باز بگردونه.
    6
    69
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Shahrokh127 - بروکسل، بلژیک

    سربازان وطنم. امیدوارم همیشه سربلند باشید.
    10
    61
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۸
    Taha Fgh - بوشهر، ایران

    درود بر سپاه...درود بر سردار سلیمانی
    110
    17
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirir - تهران، ایران

    قضیه چیه که دیگه از سپاهیای لاشخور و بسیجیهای مخلص(بی مخ) استفاده نمیکنن و اخیرا یا سرباز میفرستن یا افغانی یا حالا ارتشی. حکومت فاشیست کثیف. خوبیش اینه ارتشیها برن میفهمن دارن در جنگی شرکت میکنن که جنبه زیاده خواهی و تجاوز به خاک و جان یک کشور دیگه که حتی مرزی هم با ایران نداره شرکت میکنن. توف به ذات هرچی حکومته که بشریت رو به فنا دادن. و توف به ذات طرفداران حکومت ها و ظالمین و توف به ذات زیاده خواهان فاشیست.
    15
    41
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    عزیزان ایکاش در راه آزادی وطن کشته میشدید,نه برای دشمن
    12
    47
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان
    همین یعنی سرشکستگی برای سپاه مفت خور.اینقدر کشته دادن که آبرو نموند واسشون. گرچه در کل فرقی نمی کنه.خشونت خشونته.این وسط مردم بیگناه دارن قربانی میشن.
    4
    23
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    راستی کسی زمان جنگ ایران واسه ایران و ایرانی دلی سوزوند و کاری کرد ؟؟
    6
    25
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    alvares - زوریخ، سوییس

    معلوم شد سپاه دزد و لواط کار گاو داران هیچ غلطی نتونست بکند، عمودی رفتند و افقی بر گشتند، حالا دست به دامن این ارتشیان کارازموده شده که بیچاره‌ها برای هیچ باید بجنگند، لعنت بر حاکمان دیکتاتور ایران.
    6
    31
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    araz kartuli - شانگهای، چین
    جان بر کفان ایران زمین،درود بر ایشان .
    15
    27
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    برین پدر داعش در بیارید
    11
    16
    دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    یک خواهشی دارم که دوستان به کامنتها توجه کنند و ببینند نویسنده کیست و هدفش چیست.اینجا ما نوکران نجس طایر ازگلان داریم که شرف و ناموس را به یک هویج فروخته و نوکری ترکیه میکنند.اینها اسلامیان وحشی هستند که در جریان سوریه پشت سر ارباب ترکیه هستند و اگر امروز مخالف اخوند مینویسند فقط وفقط بخاطر این است که کدام ....اسلامی بهتر است عمر پرستی یا علی پرستی.اگر ایرانی و میهن پرست هستید این ها را بشناسید و نگذارید یک نوکر عثمانی فکر کند شما را به تمسخر گرفته
    1
    13
    ‌سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.