دیدگاه خامنه ای درباره چهارشنبه سوری

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به سوالی درباره چهارشنبه سوری را منتشر کرد.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری، متن سوال مطرح شده و پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به آن به شرح زیر است:
سوال: نظر مبارک را در مورد چهارشنبه سوری بیان فرمایید.
جواب: چهارشنبه سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و مناسب است از آن اجتناب شود.
+14
رأی دهید
-295

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    مثلا مبنای شرعی فساد و یا دزدی در رژیم اخوندی چی هست که حالا باید برای شادی هم مبنای شرعی پیدا بشه. خامنه ای (شاه اسماعیل) هم ظاهرا خودشو مسخره کرده.
    5
    256
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    براى اینکه مبناى شرعى پیدا کند پیشنهاد میکنم که بجاى بته ازین پس آخوند ها را ...
    3
    217
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    منم حرفشو قبول دارم. چهارشنبه سوری اصلا منبع شرعی نداره،دزدی و دروغ و تجاوز و اعدام منبع شرعی دارند.ننگ بر این رژیم دیکتاتوری.
    3
    237
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    zan kermanshah - کلن، آلمان

    ......توی اون دیدگاهت
    3
    205
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    بیدار58 - بابلسر، ایران

    الزااااااااااااااااارت
    3
    164
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    اما برگزاری چهار شنبه سوری غیر قانونی نیست البته غیر از اردبیل که دیده شده کپسول 30کیلوئی گاز بوتان میاندازن تو آتیش!
    101
    43
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    عید نوروز و چهارشنبه سوری مانند تیری است که هر سال به پیکر رژیم خونخوار می‌نشیند رژیم اسلامی غیر ایرانی‌ خائن به هر وسیله می‌خواهد این دو عید تنها بازمانده یی که عظمت ایرانی‌ را نشان میدهد نابود کند رژیم به آخر خط رسیده ! اعتراف به فساد و پوسیدگی رژیم را از زبان یک آخوند را در یوتوب ببینید
    4
    181
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد

    اخه ....، اخه تو خودتو زدى با ....با این دیدگاه فاشیستى ، گودزیلا به الیگودرز چه ربطى داره !! چهرشنبه سورى مبناى شرعى داره یا مبناى سنتى ، ملى !!؟ دوباره دو پهلو حرف بزن یک مشت ادم ....مثل خودت برداششت عجیب بکنند بیافتند به جان مردم . ازت متنفرم ، فاشیست خامنه اى !!
    4
    139
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    آقای خامنه ای آیا سکس با پسر دانشجوی که شیعه دوازده امامی است در شکنجه گاههای اسلامی مانند کهریزک نامش لواط است یا نه واگر نامش لواط است چرا شما با شنیدن این خبر ریشت را نتراشیدی و سرخآب بر لپهای خوشگلت نمالیدی ؟؟؟؟
    6
    169
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    forogh - اصفهان، ایران

    دیگه خبرگان هم مشخص شد پس کی‌ به سلامتی‌ مسافر آن دنیا هستی‌.؟ نگذار این مفت خور‌ها تو خبرگان بیکار بشینند .
    7
    129
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    partyan - یوکوهاما، ژاپن

    به شکل مدرن آغزوا اوستریم.....
    5
    110
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    اگر باین مسئله بدور از انگیزه و غرض سیاسی نگاه کنیم . و از دریچه شریعت و فقه اسلام بررسی کنیم می بینیم جائی در دین ندارد و حرف ایشان درست است. اما این روز شادی بخش جز سنت و نیاکان ما ایرانیان است . و به همین خاطر از کلمه (جایز ) بجای (نفی واجب ) استفاده شده . کلمه جایز این اختیار و تصمیم را بانسان میدهد در انجام دادن و یا ندادن کاری و سنت جزئی از هویت ما ایرانیان است که نمیتوان آنران از فرهنگ یک ملت جدا و یا خارج کرد.
    9
    31
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    این یه پیش درامد هست که نوروز رو هم حرام اعلان کنند چون که منبع شرعی نداره، زهی خیال باطل !!
    3
    50
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    پس کلمه جایز نمیتواند در اسلام نفی و فعل (حرام) باشد در انجام دادنش . اما از منظر ایمنی باید نهایت اصول ایمنی را رعایت کرد و زیبائی این مراسم همانست که بچه ها و حتی بزرگتر ها از روی بوته خار پریده و آن سرود سنتی را باهم بخوانند.نه اینه با مواد محترقه چینی و یا دست ساز شادی و نشاط مردم را تبدیل به غم و اندوه و سیاهی کنند.شاد و موفق باشید و چهارشنبه سوری بانشاط و دور از خطری داشته باشید.
    3
    32
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان
    [::partyan - یوکوهاما، ژاپن::]. یاشاسین آذربایجان :-)
    9
    22
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه

    سوار هواپیما شدن هم مبنای شرعی ندارد ولی ایشان سوار میشود خوب شد ایشان این فتوا را دادند وگرنه مردم خودشونو آتیش میزدند عرق خوردن مبنای شرعی ندارد ومردم میخورن.
    2
    32
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۰
    amirrashti - رشت، ایران
    [::ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان::]. الان چن دقیقه ست دارم میفکرم که اخه چهارشنبه سوری و عید نوروز چ ربطی به مبارزه با اخوندا داره؟من که تا جایی اینجا دیدم و میشناسم بچه های خانواده های مذهبی هم چهارشنبه سوری تو خیابون مشغول ترقه بازین!خداییش حتی دختر چادری هم دیدم !اخه تا کی میخواین با این حرفها خودتونو گول بزنین؟
    31
    12
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    DAADAA - تهران، ایران

    راست میگه خب یعنی چی که ازروآتیش بپرن و شادی کنن..هان؟ پس عزاداری چی ...نوحه خوندن و توسروسینه زدن چی ؟ مگه یادتون رفته نزدیک ۴۰ ساله که عقب افتاده ترین کشورهستید پس عزا بگیرید وگریه کنید نه اینکه شادباشید..اصلا شادی واسه ملت ایران حرامه...خودتون خواستید که حکومت ملا بالاسرتون باشه خب این هم داره حسابی حال میده به مردم وراه رسیدن بهشت رو نشون ملت میده
    2
    39
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::partyan - یوکوهاما، ژاپن::]. نوشته شما را باید با طلا نوشت. هامیمیز اونون آغزینا استوراخ!
    7
    26
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    آقا شکر خورده از این گونده ...ها . این دقیقا آهین ما است. از نیاکان ما . ۱۵۰۰ سال جنایت دین عرب هم نتوانست این را نابود کند. اهین ما نیست. روزه ، نماز حسن و حسین . دین عرب. رسول عرب. کتاب عرب. خدای عرب. این‌ها به زور شلاق به ما بستند. دست شما آخوندا درد نکند که شما به ما نشان دادید. این مار هفت سر است و نه‌ دین. به کوری چشم شما دشمنان ایران و ایرانی‌ از هر سالی‌ بزرگتر جشن می‌‌گیریم .به کوری چشم ملا .
    2
    27
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند

    سبک بالم....کاملا درست گفتی...بجای بوته آخوند بسوزیم. .تا شرعی بشه
    3
    39
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان
    تو اول ایرانی بودن خودتو ثابت کن بعد در مورد رسم و رسوم ایران ما نظر بده. میگن روزی مورچه ای از کنار نعلبندی رد می شده می بینه که اسبی را نعل میزنند، مورچه هم میره جلو میگه یک نعل هم به پاهای من بزنین!!
    3
    13
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    خیلی‌ مختصر و مفید حرف مفت زد
    3
    32
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    اتفاقا صدها سال است که نظریه اعراب بدوی همین بوده
    3
    29
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
    [::amirrashti - رشت، ایران::]. خوب دوزاریت نمیفته بمن ربطی‌ نداره
    3
    12
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ایران عزیز - هیوستون، ایالات متحده امریکا
    بابا اسمش چهار شنبه سوریه یه سنت قدیمی از و اتیش پریدن قاشق زنی خیلی هم قشنگ و با حاله من با این سبک صد در صد موافقم هر کی هم منع کرده بیخود کرده اما متاسفانه خود مردم هم این سنت رو به بدترین وضعش تغییر دادن فقط شده ترقه بازی ایا به نظر شما دوستان عزیزم این رو میشه گفت چهار شنبه سوری خیلی ها میترسن تو این شب برن بیرون . دوسال پیش یکی از دوستان ما در همین شب ترقه به بدنش اصابت کرد و چند ماه دستش بند شد معذرت میخوام خود مردم هم توی این قضایا مقصرن انگار این مراسم در کشورهای دیگه بیشتر به شکل واقعیش انجام میشه تا توی ایران . من شخصا سالهایی که در این شب البته این اواخر در ایران بودم ترجیح میدادم توی خونه بمونم چرا که شاهد بعضی حوادث ناگوار بودم
    2
    16
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان
    وقتی آقا فرمودن "باید" از برگزاری آن اجتناب شود منظورش خطاب به نیروهای سرکوبگر است که به هر طریقی شده؛ ضرب و شتم، بگیر و به بند، زندان، شکنجه و . نباید اجازه بدین این افراد که دست نشانده های انگلیس و آمریکا و صهیونیست هستن از روی آتش بپرند چرا که احتمال دارد این آتش ملت را تحریک کرده و دست به کارهائی بزنند که مغایر با امنیت کشور باشد!! آقا از این به بعد لطفاً حرفهایت را واضحتر عنوان کن تا اون عده خنگی که منظورتون را نمی فهمند، شیرفهم بشن.
    1
    4
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۰
    amirrashti - رشت، ایران
    [::ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان::]. آره!معلومه تو هم مثه من وزاریت نیوفتاده،پس به گول زدن خودت ادامه بده!روز خوش
    11
    1
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shahab46 - هانوفر، آلمان
    آدم عکس این را می‌بینه دستشویی لازم می‌شه.
    0
    10
    ‌سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    [::نازک بین - شفیلد، انگلستان::] منصفانه ترین کامنت مال شماست.ممنون.
    2
    0
    ‌چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.