وقتی "خیار" تروریستی می‌شود!

زنجیره‌ای از اقدامات ضد تروریستی، پس از اشتباه تلفظی پسر چهار ساله صورت گرفت که در نوع خود بسیار جالب است!
 
به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، پسر بچه چهار ساله واژه Cucumber (کیوکامبر: خیار) را سهوا Cooker Bomb تلفظ کرده بود و همین مسئله جنجال به پا کرد. خانواده این پسر مدعی هستند که اظهارات کارکنان مهد کودک مبنی بر اشتباه تلفظی فرزندشان ممکن است باعث ارجاع او به «برنامه‌های ضد افراطی گرایی» شود.
 
پس از اینکه پسر بچه چهار ساله واژه انگلیسی خیار را اشتباه تلفظ کردند، کارکنان مهد کودک خواستار ارجاع او به برنامه‌های «پروژه ضد تروریسم» شدند. خانواده آسیایی کودک می‌گویند که نگرانی‌های کارکنان مهد کودک از یک نقاشی شروع شده است؛ در آن نقاشی که کودک چهار ساله کشیده، یک مرد بالغ با یک چاقوی بزرگ در حال بریدن خیار است.
 کارکنان مهدکودک بِدز در شهر لوتون می‌گویند که آن پسر هنگام توصیف نقاشی از واژه «کوکر بمب» استفاده کرده و همین مسئله را با والدین کودک در میان گذاشته‌اند. آن‌ها به خانواده این پسر گفته‌اند که بهتر است پرونده را با مسئولان برگزاری برنامه‌های ضد افراطی‌گرایی در وزارت‌ کشور در میان بگذارند.
 
در گزارش بی بی بی آسیا نتورک آمده که پرونده در نهایت به پلیس و گروه خدمات اجتماعی ارجاع داده شد و آن‌ها تصمیم گرفتند تا پرونده را در همین مرحله ببندند.
 
مادر کودک که نخواست نامش فاش شود، گفت: «کارکنان مهد کودک مدام همین جمله را تکرار می‌کردند. روز بسیار بدی بود. من می‌ترسم که بچه‌هایم را از من دور کنند.»
اشتباه
تصویری که به برنامه‌های ضد افراطی گرایی طعنه می‌زند!این مورد پیشتر نیز سابقه داشته است. در ماه ژانویه نیز پلیس برای بررسی پرونده‌ای مشابه سراغ پسری 10 ساله رفت. آن پسر در کلاس درس مدرسه به جای واژه‌ی خانه تراس دار (terraced house) از واژه خانه تروریستی (terrorist house) استفاده کرده بود.
 
گفتنی است بر اساس دستورالعمل‌های ضد تروریستی و امنیتی (که از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به صورت قانون درآمد)، تمامی معلمان و دیگران کارکنان مدارس بریتانیا موظفند هر گونه مورد مشکوکی را فورا به اطلاع مسئولان برسانند.
از ژانویه 2012 تا دسامبر 2015، گزارش حدود 2000 پرونده مربوط به نوجوانان زیر 15 سال به دست مقامات مسئول در بریتانیا رسیده است. الکس کنی، عضو اتحادیه ملی معلمان برتیانیا می‌گوید: «معلم‌ها از اینکه مبادا کارشان را اشتباه انجام دهند، ترس دارند.»
+24
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف ، لهستان
    شگفتا ! باید گوشهای مسئولین آن مهد کودک را اُلاغی درست کردو چشم هایشان را هم گربه ای تا بدانند که "بُزَک نمُردی و بهار آمد- تروریست باهفتصد تا خیار آمد"! ツ
    29
    39
    یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    دنیا رو با کثافت کاریهاتون به گند کشیدید و حالا ادای واهمه از خیار و گوجه را در میاورید؟
    76
    45
    یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - تهران، ایران
    انگلستان اول دست از حمایت پنهانی از پروههای مرتجع مثل آخونهای ج.ا و عربستان برداره بعد به بچه ها گیر بده.
    6
    23
    یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kasra persia - لندن، انگلستان
    عجب حکایتیه حتی آدم بزرگها هم گاهی اوقات کلمات رو اشتباهی تلفظ می کنند.
    0
    2
    دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mahdi_n130 - منچستر، انگلستان
    اینم از حـ... بودن انگلیسی ها هست، نزدیک ۳ ماه هست که حدود ۲۰ تا بچه که چه عرض کنم خرچه انگلیسی زندگی ما رو سیاه کردن، از تخم مرغ تا برف و سنگ به مغازه ما حمله میکنند، هر بار زنگ میزنم پلیس میاد ولی چند ساعت بعد دوباره همین داستان، کار به درگیری فیزیکی کشید، جلوی چشم پلیس بمن حمله کردن و با مشت به چشمم زدن، پلیس من رو مقصر میدونه و با اینکه من عکس و فیلمشون رو دارم هیچ کاری نکردن، میگم برید مدرسه که درس میخونن یا با خانوادشون صحبت کنید ولی خیلی راحت میگن این ها بچه هستند و این کارهای بچه گانه هست ولی کافیه یک بچه مسلمون یا خارجی چندتا کلمه رو اشتباه بگه، ببینید چه کارهایی که نمیکنند. چند سال پیش یکی از بچه های ایرانی با دوتا انگلیسی درگیر شد تو منچستر و هر دو رو کشت، الان هم بهش حبس ابد دادن، فقط بخاطر اینکه نتونست جلوی خودش رو بگیره و اعصبی شد.
    2
    7
    دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    بیدار58 - بابلسر، ایران
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. به گندی که شما به این مملکت زدین نمیرسه بزرگوار
    3
    8
    دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.