جراح جنجالی اعلام کرد: اولین پیوند موفقیت آمیز سر روی یک میمون/عکس باورنکردنی

سرجیو کاناورو جراح ایتالیایی که با اعلام برنامه‌اش برای اولین پیوند سر انسان در سال 2017 حسابی مشهور شده است حالا اعلام کرده توانسته اولین پیوند موفقیت‌آمیز سر را روی یک میمون انجام دهد.
 
به گزارش دیلی‌تلگراف،سرجیو کاناورو با اعلام این خبر تصویری از این میمون منتشر شده که به نظر می‌رسد سر آن پیوند زده شده است. در این عکس بخیه‌ها دور گردن میمون دیده می‌شود. این جراح اعلام کرده که در عمل جراحی میمون، سر تا منفی 15 درجه سانتیگراد سرد شده و این که حیوان بدون آسیب عصبی زنده مانده است. تیم جراحی اعلام کرده‌اند که با وجود موفقیت آمیز بودن عمل جراحی  این میمون 20 ساعت بعد به دلایل اخلاقی کشته شده است؛مسئله‌ای که شک و شبهه‌ها در این رابطه را زیاد کرده است.
 
انتقادها و جنجال‌های زیادی درباره پیوند سر وجود دارد اما گروه پزشکی این عمل جراحی در حال پیش‌بردن برنامه‌های خود و ساخت تجهیزات لازم و ویژه خود هستند. د عمل پیوند سر آن قدر جنجالی بوده که انجام آن در هر جایی ممکن نباشد و دکتر سرجو کاناورو جراح ایتالیایی که ایده پیوند سر روی انسان را 2 سال قبل مطرح کرد مجبور به انتخاب چین شده است. پیوند سر در اروپا با آمریکا هم با انتقادهای جدی روبرو شده و آن را غیر اخلاقی می‌دانند.
دکتر کاناورو نخستین بار در سال ۲۰۱۳ این ایده را مطرح کرد و داوطلب اولین پیوند سر انسانی جهان هم والری اسپریدانوف،کارشناس کامپیوتر اهل روسیه است. او از یک بیماری ژنتیک نادر تخریب کننده‌ عضلات رنج می‌برد و امیدوار است که بتواند یک بدن جدید برای خود پیدا کند. پزشکان تخمین زده‌اند که این عمل حداقل 36 ساعت طول خواهد کشید و هزینه آن هم بیشتر از 11 میلیون دلار برآورد شده است.
 
در این جراحی سر فردی که دچار مرگ مغزی شده اما بدنش سالم است با سر فردی دیگر که دچار ضایعه نخاعی یا بیماری های تخریب کننده عضلات و اعصاب است جابجا می شود. برای این جراحی بدن فرد دهنده و گیرنده سر در ابتدای جراحی سرد می شود تا مدت زمانی که سلول ها می توانند کمبود اکسیژن را تحمل کنند افزایش یابد. سپس بافتهای گردن جدا می شوند و رگهای بزرگ با لوله هایی ظریف به هم متصل می شوند. بعد نخاع فرد دهنده پیوند را قطع کرده و سر او را روی بدن فرد گیرنده قرار می دهند، سپس نخاع با ماده ای به نام پلی اتیلن گلایکول که مثل چسب عمل می‌کند به نخاع بدن جدید متصل می‌شود.
 
سپس فرد حدود چهار هفته در اغمای مصنوعی فرو خواهد رفت تا در مدتی که بافتها ترمیم می‌شوند تکان نخورد. در این مدت اعصاب و نخاع با شوک های الکتریکی خفیف تحریک می شوند تا پیوندها و ارتباطات آنها بین سر و بدن جدید محکم شود. اما برای اینکه بدن، سر پیوند شده را پس نزند باید فرد تحت درمان با داروهای قوی سرکوب کننده سیستم ایمنی قرار داشته باشد. دکتر کاناورو معتقد است فرد بعد از به هوش آمدن قادر است سر خود را تکان دهد و صورتش را حس کند، با صدای قبلی صحبت کند و در عرض یک سال قادر به راه رفتن خواهد بود.
+72
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    خیلی جالبه و فوق العاده مهم.واقعا تاسف باید خورد که عده ای نادون و عقب مانده تو اروپا و آمریکا جلوی این پیشرفت فوق العاده علمی و پزشکی رو گرفتن و بهانه مزحک غیر اخلاقی بودن میارن . شخصی داریم مرگ مغزی شده ولی بدنی کاملا سالم داره و در مقابل شخصی هست که بدنش دچار بیماری لاعلاجی مثل سرطان یا ..هست با این روش میشه اون رو نجات داد،اونوقت یه عده ابله میگن اینکار غیر اخلاقیه..مسلم اوقتی اولین پیوند کلیه یا ..هم میخواست انجام بشه عده ای فکر میکردن غیر اخلاقیه. باز آفرین به چین که بدور از خرافات مذهبی و اخلاقی بی ارزش رایج در غرب این امکان رو برای این جراح فراهم کرده.
    174
    93
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا

    خوبه دیگه لاشخورای خر مایه بزودی میتونن 80 سال عمر کنن و بعد اون کله نحسشون رو روی بدن یک جوون بدبخت نصب کنن و اینطوری چند هزار سال به شکم و زیر شکمشون برسن.
    14
    269
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف ، لهستان
    یا ابوالهول !این دیگر چیست?!
    5
    17
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    کاش یک تعداد سر آدم به سردمداران ایران پیوند بزنند بلکه مملکت وضعش درست شه.
    3
    34
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    من حاظرم بعد از مرگم سرم را به هر یک از این اشخاص هدیه کنم بلکه این ها هم چند صباح لذت ... بودن رو از زندگى ببرند. فداى آغا، باور عمیق، قولو، سرباز رهبر، میرزاده عشقى و امثالهم!
    7
    23
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان
    جنتی از حالا نوبت رزرو کرده.
    8
    24
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    چرا این خبر را به فارسی منتشر کردید . حالا اگر این جنتی این را شنید دیگر تمام . یک جوان دیگر در این ایران زنده نمی‌‌گذارد . هر ۲ سالی‌ یک سر . یک پای نو. یک دست نو. و هر ماهی ۷۰ تا صیغه . تا میخ اسلام همه جا بکارد . کمبودی دیگر برای کاشتن میغ اسلام دیگر وجود ندارد. این که به ضحاک می‌‌گوید رویت سفید. فقط مانده‌ام وقتی‌ تمام جوانان ملت را کشت و همه بدن را برای کاشتن میغ اسلام استفاده کرد .دیگر چکار می‌‌کند . کلا بر طبق دین مبین اسلام آیا یک مرد می‌‌تواند پای یک زن یا زبانم لال....را به عنوان وسیله یدکی استفاده کند. ؟ لهنت به این کافران هرروز یک چیز جدید . چوب آن تا ما می‌خوریم . حالا در ایران ۱۰۰ تا بنیاد جدید باز می‌‌شود و فتوا می‌‌دهند . دانشگاه باز می‌‌شود. مولا هرروز در تلویزیون مصاحبه که ...مجاز است به عنوان وسیله یدکی حلال است کجا حرام
    10
    15
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه
    اولا این خبر دروغ است از نظر بیولوژی امکان نداره بدن یک حیوان دیگر را به بدن حیوانی دیگر بخیه کرد دوما اگر هم واقعیت داشته باشه هیچ ربطی هم به زندگی طولانی بشر ندارد مثلا سر یک انسان سلخورده را به بدن یک جوان بخیه کنند تا طولانی زندگی کنند زیرا مغز انسان هم پیر میشود و بدن جوان تاثیری در زندگی طولانی ندارد سوما اگر میتوان نخاع یک حیوان را قطع کرد وبه نخاع حیوان دیگر بخیه کرد خوب ایشان چرا نمیره آدمهایی که قطع نخاع شده اند را درمان کنه
    10
    13
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    tabarzinn - اوپسالا، سوئد
    این خبر و به خامنه ای‌ ندین که ور میداره سر و کله ایکبیرش رو پیوند میکنه رو یک بدنِ جوونِ ۲۰ ساله و پنجاه سال دیگه میمونه بیخ ریشِ مردم.
    3
    17
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    Nakamichi - لندن، انگلستان::]. کامنتliberte منترال کانادا رو خوب بخون تا تأسف نخورى و بفهمى چرا اخلاقى نیست
    12
    9
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. ممنون از لطفت.اما سری که جز سرخ کردن همبرگر و سالاد درست کردن و علوم "من و تو‌یی" علم و آموخته‌ دیگه‌ای نداره به کار من نمیاد.ارزونی خودت و ....محترم و متشخصت.
    5
    8
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    سر دومیمون سالم را عوض بدل کردن غیراخلاقی نبود؟!! اما زنده نگهداشتنشون غیر اخلاقی (پرهزینه) بود.!! . این موضوع از اولش غیراخلاقیه.
    3
    7
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.