یک بازیگر زن دیگر سینما و تئاتر ایران از کشور خارج شد

عکس تازه بهارک صالح‌نیا در کنار تصویری از نقش‌آفرینی او در فیلم سینمایی پرهزینه‌ی “یتیم‌خانه ایران” ساخته‌ی ابوالقاسم طالبی، کارگردان نزدیک به نهادهای امنیتی ایرانتقاطع: یک بازیگر زن جوان دیگر نیز به بازیگران و سینماگران ایرانی پیوست که به قصد همکاری با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان از کشور خارج شده‌اند.
 
“بهارک صالح‌نیا”، بازیگر ۳۰ساله‌ی سینما و تئاتر بعد از ایفای نقش در دو فیلم‌ سینمایی پرهزینه‌ی “محمد رسول‌الله” و “یتیم‌خانه ایران”، به کشور ترکیه رفته تا در مجموعه‌های تلویزیونی در حال ساخت شبکه “جِم” (Gem) بازی کند.
 
خانم صالح‌نیا روز چهارشنبه (۲۳ دی-۱۳ ژانویه) عکسی بدون حجاب از خود در صفحه‌ی اینستگرامش منتشر کرده و در متن کوتاهی با عنوان «یک دفاعیه قبل از قضاوت» نوشته: «حدود ده سال سعى کردم کارى رو که عاشقشم یاد بگیرم، راه درست رو برم تا بتونم سرم رو بالا بگیرم و بگم من چیزی‌ام که براى بهش رسیدن تلاش کردم… الان سى‌ساله‌ام و به‌نظرم از اینجا به بعد زندگى کمى عجله مى‌کنه پس براى رسیدن به رویاهام که حق مسلمم هستن کمى باید عجله کنم… نخواستم در حسرت فرصت‌هایى بمونم که بهم داده نشدن یا شاید هیچ‌وقت داده نشن… پس راه دیگه‌اى رو انتخاب کردم که حداقل از امروزش مطمئنم و آدم‌هایى هستن که به وجودم و هنرى که سعى کردم یاد بگیرم احترام مى‌گذارن…»
 
او درباره‌ی عکسش هم نوشته: «این یک کشف حجاب نیست… این یک کشف دیرهنگام استعدادی‌ست که تا امروز آن‌طور که باید دیده نشده… ممنونم از کسانى که باورم دارن و شمایى که درک مى‌کنید. من هنوز چهارچوب همیشگى خودم را دارم…»
 
آن‌گونه که وب‌سایت “سینماژورنال” درباره‌ی بیوگرافی این بازیگر جوان نوشته، او بعد از حضور کوتاه‌مدت در کلاس‌های حمید سمندریان، استاد فقید بازیگری ایران، کار بازیگری را با سریال “بی‌صدا فریاد کن” ساخته مهدی فخیم‌زاده آغاز کرد و پس از آن در چند تله‌فیلم از جمله “پیوند” و “شب سال نو” و نیز اپیزود “شب بارانی” از مجموعه تلویزیونی “یک لحظه دیرتر” ایفای نقش کرد. کارگردان هر سه فیلم و سریال تلویزیونی، سعید ابراهیمی‌فر بود که خود این روزها مشغول ساخت سریال برای شبکه‌ی “جِم” است.
 
به نوشته‌ی این وب‌سایت، بهارک صالح‌نیا، در سال‌های گذشته در دو تئاتر “پارکینگ” و  “نیل” نیز بازی کرده است.
 
وی در فیلم سینمایی “محمد رسول‌الله” مجید مجیدی، نقش “ثوبیه” کنیز همسر “ابولهب” را ایفا کرد که بر اساس داستان فیلم، به دایگی محمد می‌رسد اما اجازه‌ی شیردادن به او را از سوی ابولهب پیدا نمی‌کند. صالح‌نیا پس از آن، در نقشی پررنگ‌تر در فیلم سینمایی “یتیم‌خانه ایران”، ساخته‌ی ابوالقاسم طالبی -کارگردان نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی- بازی کرده است.
 
چکامه چمن‌ماه، رابعه اسکویی، مانی کسراییان، و مهدی مظلومی از جمله بازیگران و کارگردانان دیگری هستند که پیش‌تر هم‌کاری خود را با شبکه‌ی “جم” آغاز کرده‌اند.
 
صدف طاهریان، دیگر بازیگر زن جوان سینمای ایران است که در آخرین روزهای مهرماه امسال، خبر خروج خود از ایران را اعلام کرد. خانم طاهریان که انتشار عکس‌هایش با پوشش متفاوت و بدون حجاب، سر و صدای زیادی را در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی ایران به وجود آورده، خبر هم‌کاری خود با شبکه‌ی “جِم” را تکذیب کرده است.
 
پیش‌تر سخنگوی “وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” در ایران در واکنش به انتشار عکس‌های بدون حجاب صدف طاهریان و چکامه چمن‌ماه در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که این موضوع «نشانه خلاء شخصیت و کمبود عاطفی» آن‌ها است.
 
او اضافه کرده بود: «اگر این رفتار عامدانه و آگاهانه باشد طبق ضوابط و مقررات که ما اعلام کردیم این افراد دیگر نمی‌توانند به طور رسمی فعالیت کنند و ما دیگر آن‌ها را به عنوان هنرمند تلقی نمی‌کنیم.»
+141
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان

    وقتی تمام درها برای نفس کشیدن بسته شد، چاره ای جز این نیست! آفرین بر تو! البته آخوندای متحجر هم همینو میخوان!
    15
    55
    ‌پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا
    ولی‌ چرا میذارن ۳۰ سالشون که میان بیرون تو سینما هنرپیشه زن که ۳۰ سالشه دیگه خیلی‌ کم براش کار هست بیشتر نقش‌ها رو زیر سی‌ ساله‌ها دارن
    27
    15
    ‌پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    be_pa.khaste - هارلم، هلند

    اینا دیگه کیان یکی‌ یه غلطی می‌کنه بقیه پشت سرش چقد اینا کمبود احساس می‌کنن
    63
    18
    ‌پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    هنرمند، ورزشکار، استاد دانشگاه،زنان جوان وزیباروی، و کلا کسانی‌ که طرفتار مردمی داشته باشند آینده خطرناکی در ایران دارند بهترین راه فرار از دست رژیم چاقوکش اسلامیست
    6
    44
    ‌پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Madjid aramesh - پاریس، فرانسه

    [::be_pa.khaste - هارلم، هلند . حالا میکنه بگید شما از غلط کى تقلید کردى که سر از هلند در آوردى
    6
    33
    ‌پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.