صدور حکم سنگین زندان و شلاق برای دو شاعر

فاطمه اختصاری و مهدی موسوی دو شاعر و ترانه سرا با حکم دادگاه انقلاب تهران در مجموع به  20 سال و نیم زندان و 198ضربه شلاق محکوم شدند.
 
این دو شاعر را که به عنوان شاعران غزل پست مدرن شناخته می شوند و در جریان جنبش سبز شعرهای اعتراضی شان مورد استقبال قرار گرفته بود در آذر ماه سال 92 توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بودند. آنها نزدیک به دو ماه در سلول های انفرادی بند دوالف اوین تحت بازداشت و بازجویی قرار داشتند و حالا محمد مقیسه رئیس شعبه 24 دادگاه انقلاب تهران این دو شاعر را در مجموع به 21 سال و نیم زندان و 198 ضربه شلاق محکوم کرده است.
 
مهدی موسوی در صفحه فیس بوک خود درباره این حکم نوشته است: "حکم بی دادگاه های من (سید مهدی موسوی)، فاطمه اختصاری اعلام شد: مجموعا فاطمه ی اختصاری به 11 سال و نیم زندان به همراه 99 ضربه شلاق، من، سید مهدی موسوی، به 9 سال زندان به همراه 99 ضربه شلاق محکوم شدیم."
 
این شاعر نوشته است: "نکات خنده دار اتهامات علاوه بر اتهام اصلی که توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام بوده و جوک محض است. مسائلی مثل نگهداری گاز اشک آور بوده که بنده نه تنها در زندگی ام آن را از نزدیک ندیده ام بلکه در بازجویی های چهل روزه در سپاه و حتی در دادگاه یک کلمه راجع به چنین مسائل خنده داری صحبت نشده بود" و "از آن خنده دارتر آنکه تاریخ حکم به اول تیرماه امسال برمی گردد و این قبل از برگزاری آخرین دادگاه من و شنیدن دفاعیات بنده بوده است."
 
مهدی موسوی با اشاره به اینکه "از دیگر موضوعات خنده دار، اتهام فرعی دست دادن و روبوسی با نامحرم است که مشخص است برادران در اتهام سازی به چه بن بستی رسیده بودند که به این مسائل چنگ انداخته اند"، تاکید کرده است: "همینجا رسما اعلام می کنم که هیچ کدام از جرم های انتسابی را قبول نداشته و صدور چنین احکام ناعادلانه ای به جرم شعر گفتن و کتاب چاپ کردن در سرزمینم را تنها لکه ی ننگی بر شعور انسانی و آزادی بیان می دانم و امیدوارم که روزی در این سرزمین عدلی جاری شود که کسی را به جرم شعر گفتن و آزاده بودن به زندان های طویل المدت محکوم نکنند."
 
خبرگزاری تسنیم در آذرماه سال 93 از قول امیر رییسیان وکیل مهدی موسوی و فاطمه اختصاری درباره اتهام این دو شاعر نوشته بود: "اشعاری" از این دو شاعر و یک شاعر دیگر "که در کتاب‌هایشان هم منتشر شده بود در یکی از آلبوم‌های یک خواننده خارج‌نشین استفاده شد"ه است.
 
این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران همچنین مهدی موسوی و فاطمه اختصاری را به راه اندازی "حلقه‌ای را در بین اهالی علاقمند به شعر"، اداره " کارگاه مجازی آنلاین" درباره شعر، "حضور در کافی‌شاپ‌های شهر تهران و برگزاری میهمانی‌های مختلط" و " تولید اشعار سیاسی" در حمایت از اعتراضات سال 88 متهم کرده بود.
+48
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان

    نوش جونتون خائنین
    67
    2
    ‌سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    نگهداری گاز اشک آور ؟ قحطی اتهام شده بود ؟
    2
    31
    ‌چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    عجب رویی داری اقای موسوی،، شما رو در کافی شاپ دیدن، کافی‌ شاپ می‌رفتی ،، . ما‌الشعیرمینوشیدی اونم با طعم لیمو،، رستوران می‌رفتی، قطعاً سر پا هم خلا رفتی‌ بعد می‌خواستی یه پرس چلوکباب هم بهت بدن،، چه رویی داری ؟؟ رو نیست که ،،، .!!! جرم به این سنگینی‌ روش میشه اعتراض هم میکنه،، خدا رو شکر کن به اعدام محکوم نشدی، البته خود دستگاه قضا در ایران خیلی‌ عادلانه و دلسوز هستش،، هر چند جرم این آقا سنگین هست ولی‌ دمشون گرم فقط به شلاق و زندان خیلی‌ کم مدت ۱۰ سال، چیزی نیست که محکوم شده، تازه شعر هم میخوندی!!!
    4
    10
    ‌چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
    مذهب کثیف و متعفن شیعه گوی سبقت را حتی از داعش ربوده
    5
    15
    ‌چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.