۵ کاری که در ژاپن بسیار بی‌ادبانه و غیرقابل تحمل هستند!

اگر قصد مسافرت به ژاپن را داشته‌ باشید و اندکی در مورد این کشور و فرهنگ حاکم بر آن تحقیق کنید، ترس وجودتان را فرا می‌گیرد! این ژاپنی‌ها گاهی کارهایی می‌کنند که عجیب است! کارهایی که در جاهای دیگر دنیا بی‌ادبانه محسوب نمی‌شود، در آن‌جا بی‌ادبانه است و ممکن است اگر آن‌ها را انجام دهید، سامورایی‌ها به جانتان بیفتند و با شمشیر به 16 تکه نامساوی تقسیم‌تان کنند! البته شوخی کردیم. دیگر نه تا این حد، اما مسلما از دست‌تان عصبانی خواهند شد و زیر لب می‌گویند: خارجی بی‌فرهنگ!

یک راهنمای تور در توکیو می‌گوید: اگر شما مسافران و گردشگران خارجی، تلاش صادقانه‌ای برای یادگیری آداب و رسوم ما داشته‌باشید، ما هم می‌توانیم از خطاها و بی‌ادبی‌های شما چشم‌پوشی کنیم! در حال حاضر در هتل قصر توکیو، یک سری جلسات و کلاس‌ها برای یاد دادن آداب و رسوم ژاپنی به مهمانان و گردشگران برگزار می‌شود. برای 2 ساعت این کلاس، 170 دلار باید بدهید.
پس از خواهش از این راهنمای تور، او حاضر شد تا 5 تا از اشتباهات فاحش و پرتکرار مسافران در ژاپن را برایمان توضیح دهد که شنیدنشان جالب و حتی خنده‌دار است!
1- بدرفتاری با Business Card هاژاپنی ها معتقدند که بیزینس کارت هر فرد، گوشه‌ای از وجود و شخصیت اوست. کارت را باید با دو دست خود بگیرید (یا بدهید) و در لحظه دریافت آن، رو به فرد مورد نظر ایستاده باشید. سپس قبل از کنار گذاشتن کارت، حتما باید نگاهی عاقل اندر کارت بدان بیندازید تا طرف مقابل شما را گستاخ محسوب نکند. در شکل بالا، نحوه درست این کار را مشاهده‌ می‌کنید
 2- فرو کردن بخش برنجی Nigiri Sushi به داخل سس سویابرای آنکه برنج باز نشود، سوشی خود را وارونه بگیرید و ماهی را داخل سس فرو ببرید. فقط این کار را که گفتم انجام دهید، چون فرو کردن سوشی در سس، سرآشپز را عصبانی می‌کند و حتی ممکن است با یک زخم پلنگ (قابلمه!) بر روی سر، از ژاپن برگردید! در شکل بالا، طریقه درست خوردن این غذای پر مصیبت را به شما نشان داده‌ایم
3- فرو کردن چوب‌های غذاخوری در کاسه برنجدر ژاپن، بودایی‌ها معتقدند که با این کار، شما دارید برنج را به مرده‌ها تعارف می‌کنید! ای بابا! یعنی در این کشور 180 میلیونی، یک فاتحه هم مجاز نیست؟! حالا به هر روشی که می‌خواهد باشد. اگر می‌خواهید چوب‌هایتان را کنار بگذارید، یا آن‌ها را بر روی لبه‌های ظرف بگذارید، اما هرگز آن‌ها را در برنج فرو نکنید. البته حق هم دارند. مگر اورست فتح کرده‌اید که چوب‌ها را مثل پرچم در برنج فرو می‌کنید؟ در ایران ما هم عمودی فرو کردن قاشق در ظرف برنج کار درستی نیست! در عکس بالا، نحوه قرار دادن چوب‌های غذاخوری در کنار یا روی ظرف برنج را به شما نشان داده‌ایم
4- اشتباه پوشیدن kimono!به گمانم در ژاپن نباید نفس هم کشید. ممکن است خدای ناکرده اشتباهی نفس بکشید و یکی ناراحت شود!
این مردم، اگر ببینند که شما لباس محلی آن‌ها را اشتباه پوشیده‌اید خیلی ناراحت می‌شوند. اشتباه؟ مثلا چطور؟ وارونه؟ نه! فقط کافی است سمت راست و چپ آن را اشتباه بر روی هم قرار دهید! همه چپ چپ نگاهتان می‌کنند. باید حتما سمت چپ را بر روی سمت راست قرار دهید، چون ژاپنی‌ها باز هم آن رگ مرده‌ دوستی‌شان گل کرده‌است. آن‌ها معتقدند که فقط و فقط در هنگام پوشاندن آخرین لباس به مردگان باید سمت راست لباس را بر روی سمت چپ آن گذاشت. در عکس بالا، نحوه درست پوشیدن لباس را به شما نشان داده‌ایم.
 5- لمس کردن زمین با پایتان در بیرون خانه، قبل از ورود!میزبانان ژاپنی انتظار دارند که شما کفش‌هایتان را قبل از ورود به منزلشان در آورید، اما نه به شکلی که پایتان روی پادری را لمس کند. آنان معتقدند با این کار، آلودگی را به داخل خانه می‌آورید! در شکل بالا، نحوه ورود درست و بی‌دردسر به منزل یک ژاپنی را برایتان به تصویر درآورده‌ایم.
 خب، قصد سفر به ژاپن را داشتید؟ فکر کنم بهتر است در تصمیم‌تان تجدید نظر کنید.
+93
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    reza_safar - چیبا، ژاپن

    من بیست و شش سال ژاپن زندگی میکنم ولی با این خشونتی که این سایت گفت تا به حال ندیدم شاید چند موردش درست باشه ولی نه به این شدت
    22
    101
    ‌چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    MehranIrani - وین، اتریش

    به طور کل قبل از سفر به هر کشوری با یک جستجوی ساده در گوگل مبنی بر " آداب و رسوم کشور ...." باید نسبت به این موارد آگاهی یافت برای مثال در گرجستان اگر خانواده ای شما را مهمان کند باید حتما هدیه ای ساده ببرید مثل گل اما حتما تعداد گلها باید فرد باشد چون تعداد زوج برای مردگان است. یا در اولین دیدار با یک گرجی اروپائی رفتار نکنید و اسم کوچک طرف را نگوئید چون این رفتار فقط جهت نزدیکان شخص است .
    7
    38
    ‌چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    ما هم قوانینی داریم مثلا اگه عمامه‌ را دور گردن ببندید ممکن است آخوندی سکته کند !
    13
    102
    ‌چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    bahram$hiroshima - هیروشیما، ژاپن

    [::reza_safar - ژاپن، ژاپن::]. بابا !!!!!!! قدیمی‌!!!!!!! کدخدا. حالا شما چرا انقد تعصب ژاپن و ژاپنی رو میکشی؟؟؟ حالا یه چیز گفتن.
    59
    34
    ‌چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه

    ولش کن نمیریم ژاپن
    7
    47
    ‌چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    من اطلاعات کامل و جزئیات دقیق از فرهنگ و نحوه زندگی ژاپنی ها دارم و به جرات میگم این مقاله.... بیش نیست.انگار توسط کسی نوشته شده که دورادور چیزهایی رو جسته گریخته شنیده،بعد اونها رو تو تخیل خودش اینجور تصور و ترکیب کرده و تحویل مردم داده.واقعا که.
    6
    36
    ‌چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

    تجربه شماره ٣- دارم !!! مردم و زنده شدم ! خانمى که مادر دانش اموز بنده تشریف داشت منو به شام دعوت کرد و اولین ملاقات من و شوهرش همون موقع بود !! وقتى شام شروع شد بعد از دو سه چوب برنج خوردن خواستم از دستمال کاغذى استفاده کنم ولى بخاطر اینکه چوبهارو رو میز نزارم فرو کردم تو برنج!! چنان نگاه پر معناى رو از پدر دانش آموزم تجربه کردم که حتى پدرم تا به حال جرات نکرده بود با اون وضع بهم نیگاه کنه ولى زنش میدونست که ما مدت کوتاهى بود که در اونجا زندگى میکنم با لبخند صدام زد و ازم سوال کرد که أیا من نمیدونم که وقتى براى مرده دعا میکنن عود رو در داخل ظرف ( داخلش خاکستر عودهاى سوخته شده قبلیست) میکنن!! فقط میخواستم زمین دهان باز کنه و من برم توش!!! خیلى عذر خواهى کردم و از اون به بعد دیگه حواسم به این بود. سلامت باشین !!!
    1
    40
    ‌چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    [::karaji - کرج ، ایران::]. البته اگر دور گردن خود آخوند ببیندیم او خفه میشود! :o
    2
    25
    ‌چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    alireza mf - هامبورگ، آلمان

    اینها همش. بد جلوه دادن یک کشور بسیار خوب هستش'' با. مردم بسیار مهربان'' من. حدودا 4 ماه پیش سفر به ژاپن داشتم '' همه این اشتباهایی که شما میگید هم من انجام دادم '' ولی خشونت و عصبانیتی ندیدم به غیر از خنده همش . می خندیدند '' ولی شخصا به غیر مهربانی چیزی ندیدم :
    2
    39
    ‌پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.