فرمانده سپاه: نگرانی‌هایی درباره قطعنامه شورای امنیت وجود دارد

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز شنبه ۲۷ تیرماه در اولین واکنش خود به توافق هسته ای در وین، گفته است:«یک نگرانی‌هایی وجود دارد که به جاست.»
 
به گزارش «تسنیم»، فرمانده سپاه پاسداران در حاشیه نماز «عید فطر» در حالی که در کنار علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران نشسته بود، اظهار داشت:« الان با ایشان هم همین صحبت‌ها را می‌کردم و به خصوص (در مورد) قطعنامه نگرانی وجود دارد که امیدواریم به فضل خدا برطرف شود.»
 
اشاره محمدعلی جعفری به پیش نویس قطعنامه در خصوص توافق هسته ای شش قدرت جهانی با ایران است که قرار است روز دوشنبه در شورای امنیت به رای گذاشته شود.
 
ایران و شش قدرت جهانی ۲۳ تیرماه سال جاری در مذاکرات خود در وین توافقی برای حل مناقشه هسته ای ایران دست یافتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس پیش‌‌نویس آمریکا از قطعنامه جدید شورای امنیت درباره برنامه اتمی ایران تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه فروش و صادرات جنگ‌افزار متعارف برای پنج سال، و موشک‌های قاره‌پیمایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند برای هشت سال باقی خواهد ماند.
 
این قطعنامه همچنین در صورت تایید به معنای لغو تحریم‌هایی خواهد بود که شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران وضع کرده است.
در همین حال، یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در واکنش به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران گفته است:«جمهوری اسلامی ایران برای توان موشکی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه از کسی مشورت می‌گیرد، ورود به مباحث موشکی جزو خطوط قرمز است و مطمئناً اگر طرف‌ها بر این نکته اصرار کنند توافق راه به جایی نخواهد برد.»
 
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به این که «مسئله بنیه دفاعی و مسائل مربوط به موشکی از جمله خطوط قرمز در مذاکرات بوده است و تحت هیچ شرایطی از آن کوتاه نخواهیم آمد» گفته است:‌ مسئولان بر این نکته به‌خوبی توجه خواهند داشت و ایران در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.
در همین زمینه، رسول سنایی ‌راد، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران، روز شنبه، ۲۷ تیر، با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا گفت که توان نظامی ایران از جمله دسترسی به موشک‌های بالیستیک «قابل چانه‌زنی نیست».
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران تاکید کرد که «حمایت» از تیم مذاکره اتمی ایران «به معنای پذیرش همه شروط طرف مقابل در مذاکرات نخواهد بود».
 
 محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز « محدودیت دستیابی به موشک‌های بالستیک علیه ایران در قطعنامه شورای امنیت»  را غیرقابل قبول دانسته است.
به گزارش تسنیم، این نماینده مجلس گفته است: « اساسا هیچ کشوری بر سر توان دفاعی و موشکی خود با هیچ ابرقدرت و غیرابرقدرتی مذاکره نمی‌کند چه برسد به ایران که امروز به لطف خدا و هدایت‌های رهبرانقلاب در منطقه ناامن خاورمیانه از امنیت بالایی برخوردار است.»
 
اصولگرایانی که پیشتر پس از تفاهم لوزان از ان انتقاد کرده بودند، تاکنون به صورت علنی از توافق نهایی وین انتقاد نکرده اند.  ابراز نگرانی از پیش نویس قطعنامه شورای امنیت نخستن واکنش های انتقادی به این توافق است.
 
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا پس ا زتوافق «وین» آن را توافقی «تاریخی» خواند و گفت که در صورت نقض آن، ایران با پیامدهای واقعی روبرو خواهد شد.
+4
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    karaji - کرج ، سوئد

    نگرانی فقط برای تو و پوتین هست , ملت هیچ نگرانی ندارند !!
    1
    21
    شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.