کفش ملی ایران پیش و پس از انقلاب.

+130
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان

    با هر وارداتی میلیاردی به جیب ملایان دزد و بی غیرت و درغگو و نوکران و دستمال بدستانشان خواهد رفت! مرگ بر حکومت بی لیاقت خامنه ای قاتل!
    4
    81
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    ملاها . فقط واردات دارند ..قبل ازانقلاب . کفش ملی - فرش دستباف ایرانی - خاویار - برنج - صنایع دستی ایران - میناتوری ومنب کاری -زعفران . پسته و خشکبار ایرانی بزرگترین رقم صادرات ایران بود . حالا همه چی تا چوب بستنی و تادمپائی وسوزن وقیچی و.... همه از چین و کره وهندوستان وپاکستان وترکیه وارد میشود . چه کردی خمینی با ایران ما .لعنت به روحت
    11
    84
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    انوقت برای ارامگاه خمینی . اینهمه هزینه میکنند . مردیکه ایران را برد به واپسگرائی ودوران بربریت مذهبی .
    11
    72
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    نسترن19 - وین، اتریش

    ازاین حکومت بی کفایت بیش ازاین توقعی نیست.اگرقراربودبه کشوربرسند که ازچپاول عقب می افتادند وحکومت علی گدا اینچنین میلیاردی قادر به دزدی نبود.
    5
    64
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    greatpersian1 - وین، اتریش
    کدام انقلاب
    5
    24
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

    سی چهل سال پیش فرشگاههای کفش ملی درست مثل فروشگاههای مدرن امروزی بزرگ شیک و جذاب بود. یادمه پرسنل همیشه یه چیزی برا بچه ها داشتند، إز فیل اسباب بازی تا نوشیدنی و خوردنی، خلاصه که کفش خریدن برا خودش یه تفریح دبش برا ما بچه ها بود. کفش ملی، کفش بلا ، یکی دیگه هم بود که الان یادم نمیاد. روحت شاد پدر ایران، شاه ایران.
    5
    79
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    ورود کالاهای چینی به هر کشوری و عدم سود دهی کارخانه ها در قبال محصولات چینی فقط مختص ایران و کفش ملی نیست. کلا چین با همه کشور ها حتی امریکا همین کار رو کرد. وجود کارگر ارزان و دقت فراوان و الگو برداری از دیگر محصولات باعث شده چین به کارخانه سازنده محصولات در دنیا تبدیل بشه و تقریبا همه چیز ساخت چین بشه. شما خلال دندون ژاپنی میخری زیرش نوشته ساخت چین.به هر حال تمام کفش های ساخت نایک و ادیداس و پوما هم الان ساخت چینن و در این زمینه بسیار موفق عمل کردن و مطمینا کفش ملی ایران که هر صد سال مدل عوض میکرد و بیشتر دمپایی اتافوکو میساخت نمیتوانست بیشتر دوام بیاره در مقابل محصولات ارزان و متنوع چینی. دوستان اجناس چینی هم درجه بندی ار لحاظ کیفی دارن و به صرف بعضی محصولات درجه سه که تجار ایرانی از گوانگژو و شانگهای وارد میکنن نمیتوان گفت جنس چینی بنجله. هواپیماهای چینی الان تو راهن و کلی هم ثبت سفارش کردن. الان بازار پر شده از اس یو وی های چینی که بعضا نسبت به قیمتشون از کره ای ها هم بهترن و این هم بر میگرده به سیاست بازاریابی دقیق چینی ها که سریعا نیازبازار کشورهارو درک و تولی میکنند .
    39
    34
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    کفش ملی شد کفش ملا هر چیزی هم دست ملا افتاد ور افتاد ونابود شداز اقتصاد و سیاست و همه چیز.
    5
    56
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد

    وقتی‌ شاه رفت همه چیز قلابی شد‌ بی‌ ارزش از پول ملی بیگیر تا کفش ملی خود مردم هم قلابی‌ متقلب شدن
    6
    68
    ‌پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    یادش بخیر ! به یاد دارم که همسایه ارمنی داشتیم که در سفری به ارمنستان با خودشان سوغاتی از جمله کفش ملی به ارمنستان شوروی بردند.
    1
    51
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران . لطفا بفرمائید . ایران شما چی بخارج صادر میکند . اگر درامریکا ویا کشورهای اروپائی وسائل چینی هست .اولا تست شده و بهترین ها را وارد میکند .نه مثل عروسکهای چینی سرطان زا به ایران ..درضمن نفت ایران را چین داره میچاپد وچون تحریم ست .بجای پول بنجلهای خودش را وارد ایران میکند و استانداردی هم ندارد . در عوض چین هم خیلی چیزها تا وسایل جنگی از امریکا واروپا میخرد ..
    16
    35
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    پاورقی]: * امروز [1356/12/18] محافظ همسر پرویز ثابتی، رئیس اداره کل سوم ساواک، در یک مغازه کفش‌فروشی کسی را که برای خرید عروسی خود به این مغازه آمده بود، به ضرب گلوله از پا درآورد. ماجرا از این قرار بود: "عروس و دامادی به منظور خرید وارد مغازه کفش شارل ژوردن در خیابان شاه‌عباس شدند. اتفاقا آن روز خانم ثابتی (مقام امنیتی) هم برای خرید به آن فروشگاه آمده بود. در همین موقع خانم ثابتی اظهار کرد که کیف پولش گم شده است و دستور داد کرکره مغازه را پایین آوردند و کلیه افرادی را که داخل فروشگاه بودند بازرسی بدنی کنند. برادرم به همسر مقام امنیتی اعتراض کرد و گفت ما دزد نیستیم اما بلافاصله با اهانت و پرخاش همسر ثابتی مواجه گردید. بعد از چند دقیقه از منزل مقام امنیتی به آن فروشگاه اطلاع دادند کیف پول همسر ثابتی در منزلشان پیدا شده است و برادرم که سخت به غرورش لطمه وارد شده بود به خانم ثابتی گفت حالا که کیف پولتان پیدا شده است باید از ما عذرخواهی کنید. همسر ثابتی مجددا به برادرم پرخاش کرد و بعد گماشته پرویز ثابتی با شلیک گلوله برادرم را داخل فروشگاه به قتل رساند
    55
    41
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    alireza007. - تهران، ایران

    آخی که چه کردیم با خودمون جاوید شاه
    3
    30
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان

    کفش ملی بود، بلا، و کفش وین. یادش بخیر هر سه تاشون خوب بودند. کفشهای کیکرز کفش ملی حرف نداشت. هر سال3_4 تا از کیکرز ها رو از طریق یکی از اقوام که رییس بخشی از کارخانه چرم کفش ملی بود، و سهمیه سالانه داشت به دست ما میرسید. با آمدن ملاهای ملعون صنعت و به خصوص کارخانه های کفش و چرم سازی و پارچه بابافی مثل ایران برک، ایران پوپلین، پوشش و..که برند شناخته شده بودند و صادرات به اروپا داشتند تعطیل و نابود شدند. و در عوض دزدی، بیکاری، اعتیاد، اختلاس، فحشا، قتل، و از بین رفتن مرام و معرفت و مردانگی در جامعه رواج پیدا کرد. مرگ بر شما ملایان و تف به روحت خمینی ملعون و جنایتکار.
    3
    35
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه --جلل الخالق .از این دروغ های شاخ دار شما ..واقعا ادم چی بگه بشما . عروس وداماد را محافظ ساواک بخاطر خرید کفش از مغازه شارل ژوردن به ضربه گلوله کشت .انهم یکسال قبل از انقلاب ...یکسال قبل از انقلاب اصلا ساواک فعالیتی نداشت ...اخه ... . پرویز ثابتی یکسال قبل از انقلاب .فرار کرد وبه .... رفت . اتش زدن سینما رکس ابادان را هم بگردن ساواک انداخته بودند ..بسه دیگه اینهمه چرندیات مضمحل . انقلاب درس بزرگی بهمه مردم دادند ...
    25
    23
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    آقای محمود ایروانی مالک و بنیانگذار کفش ملی یک ایرانی وطن دوست از یک کارگاه کوچک کفش دوزی در سراسیاب تهران کارش را آغاز و در نهایت کارخانه عظیم کفش ملی را در اسماعیل آباد کرج راه اندازی نمود اما پس فاجعه سیاه و شوم هزار سیصد پنجاه و هفت مجبور به ترک ایران گشت و اموالش توسط رژیم فاسد اسلامی مصادره کشت. این رژیم مانع پیشرفت و ترقی ایران گشت و ایران و مردم ایران را صد سال به عقب راند.
    1
    13
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. بله من خودم گفتم که اجناس بنجول چینی تو ایران اومده و این از بی وجدانی تاجر های ایرانی و عدم نظارت دقیق در اتاق های بازرگانی و همینطور هر کسی بودن اوضاع کشوره .واقعیت اینه که چین اقتصاد خیلی کشور ها رو به خطر انداخته و از لحاظ اقتصادی غوغا کرده . کفش ملی و الفانتن شوهه هم ایرانی نبود و ایران مونتاژ کاری میکرد مثل پیکان یا همون هیلمن هانتر. دوستان بعضا تا اسم گذشته میاد همه یه نوستالژی از اون روز ها دارن ولی دلیل نمیشه چشم و گوش بسته دهنو باز کنیم و بتازیم به حرف حساب. در ضمن کفش ملی الان هم هست ولی کسی ازش خرید نمیکنه چون چسباش وا میره .ولی دمپایی هاش از زمان شاه خوب بود و همون کیکرز های المانی . در ضمن شوروی کمونیستی درب و داغون و گدا گشنه اون روز ها رو با روسیه لاکچری پوتین مقایسه نکن. اگه منظورتون این چند تا کشور تازه مستقل شده الانه که فکر کنم الانشم ایران بهش کفش ملی و دمپایی صادر میکنه. در ضمن الان به عراق و سوریه ماشین صادر میکنن هرچند که من اصلا با سیستم هرکسی بیشتر بچاپه ایران موافق نیستم .
    9
    26
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    شاهنشاه روحت شاد - تهران، ایران
    فقط با نابودى ملاها ایران آباد میشود . ملت باید شر این آخوندها را از سرشان کم کنند .
    1
    20
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران -- یکبار کامنت خودت را بخوان . و تعریف وتمجید از کالای چینی و تا امریکا میرود ومن جواب دادم ..اما این عین جمله خودت شما ** نمیتوان گفت جنس چینی بنجله ** . باید دید استاندارد بهداشتی دارد . کفشهای چینی.
    24
    10
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Geelongcats - سیدنی، استرالیا
    دوچرخه های زیبا و عالی‌ پژو یادتان هست؟ ساخت فرانسه ---‌ به برکت چین و تایوان دیگه دوچرخه پژو وجود ندارد. این مثال را زدم که بگم این یک پدیده جهانی‌ است. نه‌فقط کفش ملی‌ ایران. هر صنعت نه چندان پیچیده‌ برای بقا باید خط تولید خود را در چین مستقر کند.
    6
    3
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. بله خوندم همیشه همین کار رو میکنم. خوب بود شما هم کامنت ها رو با دقت میخوندی . باز نوشتی کفش چینی استاندارد . دوست عزیز این تاجر هایی که کفشهای چینی رو به ایران وارد میکنن درجه سه شو وارد میکنن . و باز هم ملت بعلت ارزان بودن اونو ترجیح دادن به کفش ملی.حالا اون تاجر دیده همینارو میخرن چرا پول بیشتر بده درجه یک وارد کنه ...
    8
    19
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    یادش بخیر ! این شعر ورد ِ زبان ِ همه ما بچه ها بود : " ما میریم به مدرسه - با اله فانته شوهه " ! البته به قول آقا کارمن ! [یاد ِ اپرای کارمن افتادم از الکساندر پوشکین !] دمپایی های بسیار خوبی داشت و کفش های کیکرز و یک سری پوتین های زمستانی بسیار فرد اعلا برای کوهنوردی ! کفش هایش هم خوب بود ولی بگیر نگیر داشتند یعنی شاید یکی خوب بود یکی نه ولی تنوع ِ زیادی نداشت اما قیمت های بسیار خبی داشت و همه می توانستند خرید کنند و در مجموع عملکرد خوبی داشت ! حالا این نظر ِ من بود تا شما چه بگویید ! : )
    4
    3
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران --دوست عزیز میدانم .تاجرهای ایرانی . جنس ارزان میخرند ووارد ایران میکنند .ایا نباید دولت نظارت داشته باشد ...وازمایشی از جهت بهداشتی انجام دهد . قرص برنج که ازچین وارد میشود و اینهمه کشته داد . چرا جلوی انرا رژیم نمیگیرد ..خب بگو همه دزدند وشریک .
    18
    6
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. اتفاقا این داستان کاملا واقعی است و در مجله خواندنیها در سال 1356 هم چاپ شده . خود پرویز ثابتی هم در خاطراتش به این موضوع اشاره کرده و البته محافظ را مقصر اعلام کرده . ساواک هم تا شهریور 1357 وجود داشت تا به دستور بختیار منحل شد . می بینید داستانی که واقعی است را باور نمی کنید چون یک دوران تخیلی از دوران پهلوی برای خودتان ساختید . بیدار شوید و تاریخ را بدون تعصب مطالعه کنید
    14
    17
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    مدیر مجله ملا نصرالدین ار سال ۱۹۰۵ میشگویی کرده بود اگر ملت با این جماعت واپسگرا(ملا جماعت)تصویه حساب نکند چه در کشور مشروطه باشه چه نباشه میترسم فردا پس فردا ۸۰۰ تا اخوند کل ملت بشن سرمایه ملت را تاراج کنند و مملت به امید خدا ول کنند و افسار کشور را به بیگانه گان بسپارند، درست مثل حالا
    1
    4
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه - مگر من نوشتم ساواک وجود نداشت . نوشتم . یکسال قبل از انقلاب .ساواک .."فعالیتی "نداشت . چطور میشود .ان اتفاق محافظ ساواک در1356/12/18] یعنی اخرسال و خواندنیها 1356 چاپ کند . لااقل تاریخ دقیق چاپ وماه را هم مینوشتی . دراخر . بله ساواک بدستور بازرگان .اولین نخست وزیر خمینی بسته شد .اما یکسال قبل از انقلاب .پرویر ثابتی ویک سری دیگر از ایران گریختند ..پرویز ثابتی در "هیچ جا" اشاره به این حرف شایع شما نشده است .چون من دراوردیست ..تازه پرویز تابتی بعد از 30 سال با یک مصاحبه در صدای امریکا .سخنانی گفت . درمورد لیست 1400 نفر که دستور گرفتن انها بود وگفت شاه مخالفت کرد .
    17
    7
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه - دیگه بهتره تمومش کنی . چون بیشتر ضایع خواهی شد . یک چیزی بنویس که کمی بشود باورکرد ..OK.
    18
    10
    جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. مجله خواندنیها س 57 ش9 ص 7 تاریخ 18/12 /1356 دیگه نمی دانم چطوری باید رفرنس بدهم . کسی که خودش را به خواب زده نمی شود بیدار کرد
    2
    16
    شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. این هم داستان از زبان ثابتی : . ببینید! این واقعه دردناک، در سال 1354 اتفاق افتاد، در نزدیکی ایام عید. همسر من با مادرش به کفاشی شارل ژردن رفته بودند که کفش بخرند. چون شب عید هم بود، مغازه شلوغ بوده. خانم من، کفشی را انتخاب می‌کند و می‌خرد و بعد هم موقع پول دادن، می‌بیند که کیف پولش نیست و می‌گوید که: «کیف پولم کجاست؟ و...» صاحب مغازه هم می‌آید و می‌گوید که: «خانم! چه شده؟» و همسرم در پاسخ می‌گوید که: «کیف پولم، دستم بود اما الان نیست و گم شده.» صاحب مغازه می‌گوید که: «خوب، افرادی که در داخل مغازه هستند، کسی خارج نشود تا این خانم کیف پولش را پیدا کند...» آنجا هم یک خانمی بوده،خانم اوستا که شوهرش قاضی دادگستری بوده، شروع می‌کند به داد و بیداد که: «آقا یعنی چه؟ این حرف‌ها چیست که می‌زنید؟ چرا همه را دزد می‌کنید؟...» برادر این خانم هم در بیرون از مغازه، داخل ماشین نشسته بوده، این خانم که با نامزد برادرش به آنجا آمده بودند که خرید بکنند، با جنجال می‌رود که برادرش را بیاورد داخل، برادرش هم داخل مغازه می‌آید...
    1
    15
    شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. راننده‌ای داشتم که استوار ارتش بود و در آن لحظه، راننده ما هم در ماشین بوده و او هم می‌بیند که داخل مغازه سر و صدا است داخل مغازه می‌آید. آن خانم همچنان سر و صدا می‌کند، این راننده می‌گوید که: «خانم! سر و صدا نکنید!» و آن پسر، برادر آن خانم، یک چک می‌خواباند در گوش راننده و راننده هم دیوانه می‌شود و یکهو اسلحه‌اش را می‌کشد که مثلاً تیر هوایی شلیک کند و بختتا تیر به این پسر اصابت می‌کند. این کل داستان و ماجرای داخل مغازه است...
    3
    16
    شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. خودتو خسته نکن عزیز جان . فرق هست بین ادمی که خوابه و ادمی که خودشو به خواب زده . چون اولی رو میشه بیدار کرد ولی دومی رو هرگز ! این گوگولی ها رو هم نمیتونی باهاشون کنار بیای. اینا همونایین که با قهر از ایران رفتن فکر میکنن الان چرخ مملکت با رفتن اینا لنگ میشه و الان دایم به کشورشون زبون درازی میکنن. یه مدت بمونن درست میشه .اره جانم ;)
    0
    9
    شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.