۶ خاصیت باورنکردنی «آب برنج» برای پوست و مو

وقتی در آشپزخانه برنج دم می‌کنید، آب حاصل از آن را دور نریزید زیرا آب برنج سرشار از مواد مغذی است که هم برای پوست و هم برای مو فواید و خواص بسیار دارند. به عنوان مثال، می‌توانید از آن به عنوان تونر، شست‌وشو دهنده صورت، ماسک مو یا حتی روشی درمانی برای کاهش و رفع آکنه یا جوش‌های صورت استفاده کنید.
چند راه و روش مناسب برای استفاده از آب برنج در ادامه مطلب توضیح داده شده تا به فواید و خواص آن بهتر و بیشتر پی ببرید:

۱-استفاده به عنوان تونر پوستیک تکه پنبه را در آب برنج خیس کرده، از آن برای پاک کردن پوست استفاده کنید. آب برنج هرگونه ناخالصی را از پوست شما می‌زداید و باعث شاداب و نرمی پوست می‌شود.

۲-ماسک صورتاز آب برنج می‌توانید ماسک صورت درست کنید. یک تکه پارچه به اندازه صورتتان بردارید و قسمت چشم، دهان و سوراخ‌های بینی صورتتان را از روی پارچه ببُرید. حالا پارچه را به مدت ۱۰ دقیقه در آب برنج خیس کنید. آن را بچلانید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. سپس به عنوان ماسک روی صورتتان بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بردارید و صورت خود را بشوئید. ماسک تهیه شده از آب برنج به پوست صورت شما احساس شادابی می‌بخشد.

۳-شست‌وشوی صورتآب اضافه برنج را درون بطری ریخته و با نگهداری آن هر زمان که قصد دارید صورتتان را بشوئید از آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

۴-پر کردن گودی‌های ریز و منافذ کوچک پوستتکه‌ای پنبه را به آب برنج آغشته کنید و روی پوستتان بگذارید. آب برنج منافذ آن را می‌بندد و باعث کوچک‌تر به نظر آمدن آن‌ها می‌شود.

۵-رفع آکنه‌های روی پوستمقداری آب برنج روی جوش‌های پوستی بریزد و مدتی صبر کنید. تکرار این کار طی چند روز به رفع آکنه و جوش‌های روی پوست کمک شایانی می‌کند.

۶-ماسکی برای سلامت موآب برنج را روی پوست سرتان بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، موهای سرتان را با نرم‌کننده یا شامپوی ملایم شست‌وشو بدهید. با این کار بدون خرید محصولات گران‌قیمت، موهایی درخشان و براق خواهید داشت.
+60
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    جالب بود ...اما چندروز پیش متن گذاشتید .برنج سرطان زاست . حالا اب برنج اینهمه مقوی ... ?
    4
    37
    شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    البته نه برنج سفیدی که شما مستقیم می خرید ! چون برنج بایستی سبوس برنج ها با آن همراه باشد تا این تاثیر را - که در واقع ناشی از خواص خوب سبوس برنج است - در خود مشاهد ه فرمایید !یعنی شما باید برنج کامل را میل کنید یا به صورت ِ ماسک استفاده کنید !یک بار نوشتم :از سه سم سفید دوری کنید :شکر ,نمک و هرویین !حالا چهارمی را هم می توانم اضافه نمایم :برنج ِ سفید !
    2
    9
    شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    دایره مینا - کراکف، لهستان -دوست گرامی . من بجای شکر از خرما با چای استفاده میکنم . اما نمک چرا . مزه غذا به نمک است . البته زیاد نه . عاشق برنج هستم . میمیرم براش .اما از وقتیکه در سایت خوندم . کمتر میخورم . لامصب چه بو وطعمی داره .بخصوص قد برنج . بزن تو رگ با کباب برگ وگوجه فرنگی و مخلفاتش .
    4
    17
    شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    [::دایره مینا - کراکف، لهستان::]. فکر می کنم شما بیش از اندازه حساس هستید چون هرگز نمی توانید اون سلامتی صد در صدی را در هیچ کجای دنیا برای خودتان بوجود آورید. نه فقط شکر و نمک و حالا برنج بلکه شما اگر به تمام محصولات نگاه کنید همانند همین ها صدم درصدی مضر و سرطان زا هستند. اصلا محصولات به کنار، آلودگی هوا و پارازیت ها و سیگنال های موجود در هوا هم چند درصدی مضر هستند. اصلا آب معدنی هم مشخص شد مصرف زیادش مضر هست و موادی که برای نگهداری آب به آن اضافه می کنند خطرناک است. پس یادت باشه اگر هر چیزی را به تعادل مصرف کنی به مشکل نخواهی خورد و به ماکسیمم سلامتی ممکن خواهی رسید. با این حساسیت فعلی کلا باید زندگی کردن را در بلک لیست خودت قرار بدی.اون لیست و بنداز دور، نمک بخور، شکر بخور، برنج بخور، حتی به جرات میگم مواد سالم هم بزن خخخخ اما مصرف استاندارد و حتما هم ورزش بکن و هفته ای یکبار به ارتفاعات برو و اکسیژن خالص به خونت برسون. دلیل دارم برای حرفم!!
    4
    6
    شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    [::sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی::]. بله عزیز !خودم هم می دانم که خیلی حساس هستم - یعنی شده ام قبلا نبودم - یعنی چیزی را که میخواهم بخرم بایستی همیشه برچسب آن و مواد داخل ِ آن را خوب بخوانم و بدانم که چه چیزی در داخل ِ آن است ! - که آیا شامل ِ سولفیت ها و سولفات ها هستند یا خیر ایا مواد افزودنی خوراکی شان مجاز است یا شامل رنگ های مصنوعی و غیره است خلاصه برای خودم یک بلک لیست بزرگی تدارک دیده ام ! : )) اهل مواد هم نیستم و ورزش - البته این اواخر کمی نامنظم - دوچرخه سواری و دویدن انجام می دهم البته از سالهاقبل پینگ پنگ را به طور منظم انجام می دادم و چون چپ دست بودم با اینکه حرفه ای نبودم ولی خیلی ها را می بردم دوچرخه سواری را در اروپا شروع کردم و با وسایط نقلیهُ موتوری به هیچ وجه میانه خوبی ندارم- قبلا کمی متعادل تر بودم -خلاصه اینکه معجون عجیب و غریبی هستم که خودم هم می دانم چه قدر عتیقه هستم : )) تازه گیاه خوار هم هستم : ))
    2
    2
    شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. اها ! با کباب و گوشت میانه ای ندارم و کلا سیستم گیاهخواری را در پیش گرفته ام البته کار بسیار سختی است و به هر کسی توصیه نمی کنم البته کمی نمک لازمه بدن است و همچنین کمی قند خون باید متعادل باشد برای همین می توانی از عسل هم استفاده کنی البته اگر نمک با مخلوط ِ سبزیجات باشد و به اصطلاح کلرید سدیم اش را بکاهد و متعادل کند اشکالی ندارد برنج هم حتما با شوید - یا کمی زعفران - بایستی استفاده کنی و سعی کنی برنج قهوه ای و با پوسته کامل را بگیری- صددرصد می دانم در آلمان پیدا می شود - اگر با کباب هم ترکیب سبزیجات استفاده کنی اشکالی ندارد و سماق را هم به عنوان ِ مصلح ِ گوشت می توانی بکار ببری در انتها اگر شکر نمک یا برنج به اصطلاح refined -یعنی تصفیه شده -نباشند بهتر است !
    3
    2
    شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.