آیا می دانید «توالت ایرانی» عاملی برای آرتروز زانوست ؟

یک فیزیوتراپ، توالت ایرانی و نشستن روی زمین را دو عامل موثر در شیوع آرتروز زانو در کشورهای شرقی عنوان کرد.
دکتر محمدباقر شمسی، با اشاره به شیوع آرتروز زانو در کشورهای شرقی، علت این مساله را استفاده از توالت ایرانی و نشستن روی زمین در این کشورها عنوان کرد.
 
وی با اشاره به شیوع بیشتر این بیماری در زنان اظهار کرد: بطور معمول علایم آرتروز زانو از سن 50 سالگی به بعد خود را نشان می‌دهد.
شمسی، آرتروز  زانو را بیماری تخریب غضروف مفصل عنوان کرد و افزود: غضروف مفصل نقش توزیع‌کننده نیرو داشته و فشار بر سطح مفصل را در هنگام انجام فعالیت‌های مختلف کم می‌کند و قطعا با از بین رفتن آن فشار بسیاری به استخوان‌های زانو وارد شده و این امر موجب احساس درد و مشکل در ناحیه زانو می‌شود.
 
وی تخریب غضروف مفصل زانو را روندی طبیعی دانست و عنوان کرد: این مسئله روندی طبیعی است که در همه افراد حادث می‌شود، اما با انجام برخی اعمال و رعایت برخی نکات می‌توان این روند را به تاخیر انداخت یا موجب کند شدن آن شد.
 
این دکترای تخصصی فیزیوتراپی معتقد است: انجام ورزش‌های ملایم بطوری که فشار ملایمی به غضروف زانو وارد شود، یکی از نکاتی است که می‌تواند به تاخیر در بروز آرتروز زانو کمک کند.
 
وی اظهار کرد: انجام حرکات ورزشی ملایم موجب نفوذ مایع مفصلی به داخل غضروف و بهبود تغذیه غضروف و تقویت آن می‌شود که این امر عامل موثری در تاخیر روند تخریب غضروف به شمار می‌رود.
 
این فیزیوتراپ تاکید کرد: به طور حتم افرادی که در طول زندگی خود همواره انجام حرکات ورزشی مناسب را به طور منظم و روزانه در برنامه خود داشته‌اند، در طول عمر حتی 100 ساله خود هرگز مبتلا به آرتروز زانو نخواهند شد.
 
شمسی همچنین مصرف آب زیاد، پیشگیری از خم‌شدن و فشار بر روی مفصل زانو، استفاده از مبل و صندلی و انجام پیاده‌روی را از جمله راهکارهای موثر دیگر در تاخیر در بروز آرتروز زانو عنوان کرد.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اساس درمان در آتروز زانو را کاهش فشار بر زانو و انجام حرکات فیزیوتراپی عنوان کرد و افزود: افرادی که اضافه وزن دارند، جهت کاهش فشار بر زانو باید وزن خود را کاهش دهند. همچنین استفاده از مبل و صندلی و نیز توالت فرنگی در بیماران مبتلا به آرتروز زانو باید بطور جدی رعایت شود.
 
وی افزود: همچنین این بیماران باید در جهت تقویت عضلات اطراف مفصل زانوی خود، انجام حرکات فیزیوتراپی را در برنامه خود داشته باشند.
+54
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۲
    saeidbaman - بانکوک، تایلند

    نصف مردم ایران بابت همین توالت مسخره ایرانی باواسیر دارند اندازه کله کلاغ.روشونم نمی شه به هم بگن.
    7
    54
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    احتراز - دورف، آلمان

    کثیفترین و غیر بهداشتی‌ترین توالت . حالم بهم میخوره
    7
    27
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۱
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    [::saeidbaman - بانکوک، تایلند::]. یه کارت صدآفرین خدمت شما که روت شد و گفتی. صبر می‌کنم تا بشه اندازه کله شترمرغ، اون موقع منم اعتراف میکنم.
    37
    9
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    era-hashemi - شیراز، ایران
    تازه فکرمون باز میشه
    1
    17
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران

    توجه این آقای متخصص رو به این موضوع هم جلب میکردین که غیر از توالت و روی زمین نشستن , مهمترین دلیل بیماریهای مفاصل در افراد , روزی ۱۷ رکعت پیشانی به خاک و ... در هوا به زیارت الله شتافتن هست
    12
    59
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    persianshadow1 - برایتون، انگلستان

    این مدل توالت کثیفترین توالت است ، حالا داشتنش توى خونه شاید زیاد مشکلى تولید نکنه ولى توالتهاى عمومى وبین راهى از این مدل عامل کثیفى و بیمارى بوى متعفن است. اولین چیز کثیف که توى ایران به چشم میاد همین نوع توالتها هستند
    2
    28
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    یکی از موارد آرتروز گردن در یهودی ها هم خم وراست کردن آن بطرف دیوار ندبه قبله اورشلیم است. حرف زیادی زدن هم باعث لقلقه ی زبان و کجی مفصل فک میشه .حالا تو موقعیت رکوع قرار گرفتن در برابر پول هم بماند که چه خطراتی داره
    42
    12
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    بیماریهاى انگلى از راه توالت فرنگى انتقال پیدا میکنه ، در حالى که انتقال بیماریهاى انگلى از طریق توالتهاى ایرانی تقریبا غیر ممکنه ، کسی که به توالت ایرانی عادت داره و تمام عمرش روزى ده دوازده بار از توالت استفاده میکنه این خودش ورزشه و طبق صحبتهاى همین آقاى دکتر در بالا مفصلهاش قوی میشه و دیرتر خراب میشه
    11
    9
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Farshidian2 - کلن، آلمان
    این آبریزگاه که ایرانی نام گرفته در آسیا بویژه چین و در خاورمیانه و حتی جنوب ایتالیا و یونان نیز وجود داشته و دارد. از نظر استفاده نیز همانگونه که اشاره شد راحت نیست و عیب دیگر نیز بیرون امدن گازهای فاضلاب از سوراخ خروجی است که باعث بوی ناخوشایند میشود. بدترین نوع این توالت را در چین دیدم که متاسفانه بسیار هم نا بهداشتی بود. بگدریم که در همان قم و بین راه های ایران از آن بهتر نبود.
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    اگه کسى تو عمرش یک کتاب انگل شناسى خونده باشه میفهمه که تو توالتهاى فرنگى بیماریهاى انگلی خیلى سریع اپیدمى میشن در حالى که توالتهاى ایرانى اینجور نیست ، بخصوص توالت فرنگى هاى بین راهى و عمومى که خدا میدونه قبل از ما کى روش نشسته
    5
    2
    ‌پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.