یک تصویر دردناک و یک دنیا حرف!

 شاید مشابه این تصویر را به کرات دیده باشید، روباهی و شغالی با دم بریده شده، یا گرگی به دار آویخته شده و یا پلنگی که آتش زده شده تا درس عبرتی باشد.
 
به گزارش سایت دیده‌بان حقوق حیوانات، دیدن این تصویر شنیع روبروی دیواری که بر روی آن نوشته شده «محیط زیست سرمایه مشترک نسل ها» بار کاریکاتور گونه اما دردناک تصویر را بیشتر می کند. این نا آگاهی عمیق را با چه جملاتی توصیف می کنید؟ فکر می کنید دم این موجود بخت برگشته به آینه کدام خودرو آوزیان شده و چه فردی به آن افتخار می کند؟
 
عکس روز گذشته در روستای ارفه. منطقه سوادکوه مازندران گرفته شده است.
+104
رأی دهید
-75

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    iran4ever - لندن، انگلستان

    دردناک
    4
    49
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    با توجوه باینکه این عکس شنیع میباشد من اوج رذالت و پستی بشر را در ان عکسی که داعش در حال سر بریدن چندین نفر در کنار دریا منتشر کرده میدانم !!
    5
    43
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    omid2944 - برلین، آلمان
    ملت ... ایران مستحق دردناک‌ترین مجازات‌ها هستند.وقتی‌ این صحنه هارو میبینم میگم این مردم حقشونه هر بلایی که سرشون میاد.این حکومت و این نظام،عذاب خداوند برای مردم بی‌ فرهنگ و ظالم ایران هست....
    48
    59
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    omid2944 - برلین، آلمان
    بزرگترین کم لطفی‌ خدا در حق من اینه که ایرانی‌ به دنیا اومدم. :( :(
    58
    64
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    [::omid2944 - برلین، آلمان::]. جمع نبند لطفاً :(
    23
    46
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    wasp763 - استکهلم، سوئد

    آیا این تصویر دردناک کشور ۸۰ میلیونی ایران را زیر سوال میبرد ؟ کامنتها درد آور ترند !! در سوئد سالی‌ سدها گوزن شکار میشود و شاخهای آنها در دسته دوم فروشیها فروخته میشود پس من باید بگویم سوئدیها مردم بیفرهنگند؟ در هر جای دنیا افرادی ناdan پیدا میشود . چرا خشمتان را سر ایرانو ایرانی‌ خالی‌ می‌کنید ؟ بهتر است قبل از سخن پراکنی ادبش را بیاموزید (افراد با فرهنگ!!!)
    31
    69
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    siavashomaha - ماربیا، اسپانیا
    فقط در یک جنگل و اونهم نه به این شکل میشه از این صحنه‌ها دید. شخصیت خیلی‌ از انسانها را میشه با توجه به رفتارشان با حیوانات پی‌ برد. حتی کسانی‌ که شاهده دیدن این صحنه‌ها هستند و بی‌ تفاوت هستند .شرف و معرفتشان از این سنگ کمتر است.
    4
    20
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    همه جای دنیا چنین چیزی وجود داره به شیوه های مختلف! کمتر و بیشتر! احتمالاً یه روستائی بوده که بارها مرغشو این شغال نگون بخت برده و خورده و سرانجام گرفتار شده! وقتی این روستائی با فروش مرغاش باید چندتا نون بربری بخره و شکم خودشو و خونوادشو سیر کنه! از کجا شیوه مدارا رو یاد بگیره؟شکم گرسنه و بی پولی همه چی با خودش میاره ! چقدر تو کتابای درسی ما امروز از حیات وحش و ارزش موجوداتش نوشتن؟ هرچه جمعیت بیشتر میشه ، فضا برای حیات وحش کمتر و در نتیجه زندگی براشون سختر و تهیه غذا همینطور! در واقع اومدیم به حریمشون تجاوز کردیم ! یه زمانی همین شغال غرقاول و موشو خرگوش شکار میکرد و باهاش روزگار میگذروند! امروز از اون جنگل ۳۷سال پیش چقدر باقی مونده؟ جمعیت دوبرابر شده! شهرای کوچیک جنگلهارو خوردنو آبادش کردن مثلاً! در واقع فضای این موجوداتو اشغال کردن! نتیجه اینه که میبینیم! دولتم سرش شلوغ داره برای حق مسلم کلی زحمت میکشه! بمب که ساخته شد شاید دیدی آدما رو همینجوری از پا آویزون کردن! بمبو داری اما نون برای سیر کردن شکم نداری! به نظر شوخیه، اما شکم گرسنه شوخی حالیش نیست :o :o :o
    11
    30
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    هرمزان - کاشان، ایران
    جناب waps763 سوئد. هرچند من با ادیبات دوست خوبمان امید از برلن موافق نیستم زیرا همه را با یک چوب رانده درست نیست ولی با استدلال شما هم موافق نیستم. کشتن حیوانات برای تغذیه و استفاده از شاخ و پوست و . هیچ کجای دنیا عملی نکوهیده نیست کمااینکه هزاران مرغ و گوسفند و گاو به این سرنوشت دچار میشوند. ولی کشتن حیوان بدون فایده ای مانند روباه آنهم در شرایطی که وضعیت گونه های جانوری ایران اسف بار است و بشدت نسل حیوانات وحشی در حال نابودی است عملی معادل بیفرهنگی است. اگر تعداد این جانداران بیش از حد بود و دایم مزاحم انسانها میشدند بازهم کشتن آنها شاید توجیه داشت ولی امروزه همه میدانند که تعداد این حیوانات بشدت کم شده است و این موضوع را دردناک میکند.
    8
    22
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    fadaye iran - ارنهم، هلند
    آقای امید ۲۹۴۴ .کم لطفی خدا هم به من اینکه افراد بی هویت و بی اصلی مثل تو ایرانی هستن که و اگر اینقدر ناراحتی که ایرانی هستی پس خودتو .... که شاید در تولد دیگرت آلمانی از آب دربیایی .وتازه اگر اینقدر ناراحتی پس چرا سایت و خبرهای ایرانی را میخوانی و دنبال میکنی. از این به بعد به خودت هرچی ... میخواهی بده ،ولی در رابطه با ایران و ایرانی هرر وقت خواستی نظر بدی دهنتو اب بکش.راستی حقوق این ماه سوشیال (خمس وزکات) غربی با دمکراسی را گرفتی.
    14
    21
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    هرمزان - کاشان، ایران. درست خوندم؟؟؟ حیوان بدون فایده ای مانند روباه!!! فکر میکنم این بیشتر به یه شغال شبیه تا روباه اما حتی اگه روباه هم باشه،بی فایده؟؟؟؟؟؟ اینا مزاحم ما نشدن! این ما آدمها هستیم که زیاده خواه هستیم و مدام شهرو روستا رو گسترش دادیم ! خمینی سرباز میخواست که راه کربلا رو باز کنه و همین امروز هم اون خامنه ای پروستاتیان و دلقک معروفش احمدی نژاد جمعیت ایرانو تا ۱۵۰میلیون میخوان! ۳۵میلیون قبل خودکشی ۵۷شده ۸۰میلیون! اینا خونه میخوان برای زندگی! زمینو نمیشه ا ز اینی که هست گنده ترش کرد! راه کربلا هنوز باز نشده اما جمعیت دوبرابر شده! هر کس تونست جنگلو اول تبدیل به زمین کشاورزی کرد تا چند تا پیاز توش بکاره و بعدش مجبور شد برای پسراش همونجا خونه بسازه و عروس بیاره براشون و داستان همچنان ادامه داره! اما راه کربلا همچنان بسته ;)
    2
    11
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    تمام جنگل اطراف شهرو روستا بدون حسابو کتاب اشغال شده ! من شاید ۳۰سال پیش وقتی از کنا ر این جنگل سبز میگذشتم، چقدر تمیز و زنده بود! چقدر پرنده و چرنده درش بود! روباه دیدم، شغال دیدم، جغد و قرقاوولو ، ابیا و قاز وحشی، قو، اردک وحشی ، ماهی تو مرداب، انواع پرنده های دیگه! قبل از اینکه مام میهنو ترک بکنم هم برای بار آخر همونجا ها رو دوباره دیدم! از پرنده و چرنده که خبری نبود هیچ، بلکه هر کسی تا تونست درختا رو قطع کرد ، به شکل خیلی زشت خونه های نصفو نیمه ساخت! پفک و بستنی دست بچه هاش و انبوه زباله بود که پشتو کنار و بغل پائین باغ اینورو اونور بال بال میزد! اون میوه های خوشمزه روستائی تبدیل به پفکو چیپسو کوکاکولا و بستنی شد! حالا این روباه ما به قول تو که روزی به اون جنگل تعلق داشت شد مزاحم؟؟؟؟؟ نه عزیز! مشکل جای دیگست! این دولت سالم یه مملکت که با برنامه ریزی درست و آینده نگری برای حداقل ۲۵سال باید با آموزش از دبستان شروع میکردو در کنار تشویق بچه ها به حفظ قران و دادن جایزه ;-) دوستی با طبیعت و احترام به حقوق حیوونای اطراف خودشونو هم بهشون یاد میداد!
    2
    13
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    بازم این مشکل کمو زیاد تو کشورهای پیشرفته هم وجود داره، اما در مام میهن خودمون میزانش حکایت همون باز کردن راه کربلاست!!! نمیدونم چرا اون خمینی گرگوری باید از اینور دنیا راه اونوردنیارو باز میکرد!!!این موجودات هیچوقت مزاحم نبودن هیچ، بلکه تک تکشون جزو یه زنجیره غذایی طبیعی بودن و هستن! طبیعتو اگه به حال خودش بگذاری و برنامه ریزی درست داشته باشی ، انقدر مشکل ساز نخواهد بود! آفریقائی ها با همین جونورای ریزو درشت و نشون دادنشون به توریستا پول در میارن! اما ما نتنها راه کربلا رو باز نکردیم بلکه جونوران مام میهنو هم نتونستیم به توریستا نشون بدیم! خودمون که هیچ!باید دیگه خوابشو ببینیم برای دیدن این روباه و شغال تو طبیعت مام میهن :( :( :(
    2
    9
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    siavashomaha - ماربیا، اسپانیا
    یک جامعه پیشرفته که قابل احترام برای بشریت است از رفتارش با حیوانات،با کودکان ،و با افراد پیر و محتاج شناسایی میشه .
    2
    18
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Hameye Iran - ایران، ایران
    [::wasp763 - استکهلم، سوئد::]. [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. دم شما گرم،حال می‌کنم از داشتن مانند شماها در بینمان،زنده باشید.
    3
    15
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    saked - گسلی، بلژیک
    [::wasp763 - استکهلم، سوئد::]. طبق اطلاعات من توی سوئد امار گوزنها برسی و شکار میشوند و از تعدادشون کم نمیشه اما تو ایران چی؟
    7
    10
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Hameye Iran - ایران، ایران
    [::fadaye iran - ارنهم، هلند::]. فدای ایران و هر چی‌ ایرانی‌ گله و با شعور مثل شما،با قسمت اول موافقم ولی‌ با دومی‌ که گفتی‌ حقوق سوشال میگیری،مخالف هم وطن غیرتمند این دو تا بحث جداست ،اگه کسی‌ حرف بی‌ حساب زد از همون موضع برخورد کن چونکه مشکل مالی باعث سر شکستگی نیست بی‌ عقلی و جو گیری زود هنگام که بعضی‌ از متاسفانه ادامها دچارش میشن بده،خراب کردن هر چیزی که آفریده خداست اشتباه هست چه برسد به گرفتن جان یک جاندار...خوشحال شدم از داشتن هموطنی مثل شما سر بلندم کردی.
    2
    10
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    malek khorshid - روتردام، هلند
    واقعا شرم آور است. آخه برادر امدی جای این بدبخت رو اشغال کردی، غذا هاش رو خوردی یا کشتی‌ حالا رسیدی به خودش!!!! تازه آویزنش هم میکنی‌! واقعا که شرم آور است. بعضی‌ وقت‌ها شرمم میاد بگم انسان هستم.
    2
    12
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Bamiyan - استکهلم، سوئد
    wasp763 - استکهلم، سوئد. ببین اینجا سوئد به شکارچی‌ها آموزش میده که حیون چه طوری شکار کنند که زجر نکشه و جزئی‌ترین کارش باید یاد بگیری تا بهت مجوز بعدند شکار با شکنج حیوانات خیلی فرق میکنه !
    3
    12
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    ghomar baz - کوپنهاگ، دانمارک
    ملت بی‌ سواد .
    13
    1
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    simairani - کاشان، ایران
    اینگونه به" امید ۲۹۴۷" حمله نکنید ، متأسفانه باید قبول کنیم که در این ۳۷ سال مهربانی، گذشت، دوستی‌، معرفت و خلاصه تمامِ خصایص خوبی‌ که زمانی‌ ایرانی‌ به آن شناخته شده بود کمرنگ شده ، در ایران حیوانات از ادامها وحشت دارند بدخوی رو احساس میکنند و منتظر آسیب هستند ، سری که به ممالک دیگر میزنید حتا کبوترها هم به شما اعتماد میکنند. گنجشک‌‌ها از دستتون دانه برمی‌دارند. برخلاف شما من معتقدم ایشان بسیار هم علاقه ماند به ایران است، یلی دل عشق ایران قلبش از دیدن این صحنه‌ها متاثر می‌شه.
    7
    3
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    simairani - کاشان، ایران
    جمله آخر رو تصیح می‌کنم: هر دل عاشقِ ایران و ایرانی‌ از دیدن این همه سقوطِ ارزش‌ها دلش به درد میاد.
    7
    4
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    tabrizforever - انگلیس، انگلستان
    [::omid2944 - برلین، آلمان::]. گناه این حیوان بدبخت هم این بوده که تو ایران خلق شده و فرقی از لحاظ حقوق زندکی با هم سرزمینی های دو پا خود ندارد ! چون اگر انها هم دست از پا درازتر کنند همین بلا صد مرتبه بدتر سرشان می اید!فقط نوع اویزون شدنش فرق میکنه! حالا خوش به حال این زبون بسته بی گناه که دروازه بان از این دنیا رفت نه تجاوزگر و زورگیر!
    2
    6
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    [::Hameye Iran - ایران، ایران::]. متشکرم از لطفت :)
    1
    5
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    حتی تو آلمان شما فقط چند ساعت ، شاید دو ساعت اجازه داریدگوزنو تو جنگل با سگها دنبال کنی بیشتر از دوساعت ، حیوونا عصبی میشن و به خاطر ترشح زیاد هورمون آدرنالین نباید بیشتر دنبالشون بری! تو این دوساعت دور یه جنگل بزرگو شاید بیستا شکارچی احاطه میکنن و سگاشونو میفرستن سوراغشون و بعد شروع میکنن به شکار تا دو ساعت!آلمان چون حیوون درنده نداره و آهو و گوزنو خوک وحشی به هر حال باید کنترل بشن! و اگه ماشینی تو جاده با حیوون بزرگی تصادف کرد باید به پلیس خبر بده راننده و اجازه نداره حیوونو با خودش ببره! این حیوون کشته شده برده میشه باغ وحش برای تغذیه حیوونایی که اونجا هستن!
    1
    4
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ekman - شیراز، ایران
    افرادی که چنین کاری را مرتکب میشوند حتما دارای دام و گاو گوسفند هستند و دچار خسارت شده اند.هنگام ریزش برف شدید گرگ ها از گرسنگی به شهر و آبادی روی می آورند.اگر دولت و یا سازمانی وجود میداشت که به کشاورزان در صورت حمله حیوانات وحشی به دام هایشان ،خسارت آنان را جبران میکرد،شاید شاهد این چنین انتقامجوئی ها و صحنه های غیر انسانی نبودیم.این حیوان گناهش اینه که گوشتخوار است و در زمستان که طعمه ای گیرش نمیاد برای بقاء خود به گله ها در روستا ها هجوم میاورد، پدرم تعریف میکرد که در رژیم گذشته دو سال سربازی اش را بصورت سپاه دانش در روستا خدمت میکرد و در یک شب زمستانی در روستاهای سبزوار دوست و هم دوره ای اش که موتورش خراب شده بود را گرگ ها در خارج از ده خورده بودند و فردای آنشب فقط پوتین ها و استخوانهایش را پیدا کرده بودند.
    1
    9
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.