شهرداری سلماس "تندیس فردوسی" را به محل سابقش بازمی‌گرداند

شهرداری سلماس با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که به زودی مجسمه فردوسی را باردیگر در محل سابقش در میدان فردوسی این شهر نصب خواهد کرد.
 
در اطلاعیه شهرداری سلماس که با "چو ایران نباشد تن من مباد"ریال مصرعی از فردوسی آغاز شده، خطاب به "مردم فرهنگ دوست سلماس" آمده است: با توجه به اینکه تغییر نام میدان فردوسی به میدان انقلاب و برداشتن تندیس فردوسی "باعث تکدر خاطر برخی هموطنان و نیز موجب سوءاستفاده اجانب و بدخواهان مردم و نظام جمهوری اسلامی" شده است،با "تدبیر و دستور استاندار آذربایجان غربی، تندیس این شاعر والامقام پس از اصلاح در اسرع وقت در محل قبلی خود نصب خواهد شد."
 
شهرداری سلماس ضمن تقدید از کسانی که "به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و مسائل شهری و زیباسازی حساسیت خاص داشته و در امور شهری با خرد جمعی مشارکت می کنند"، یادآوری کرده است که "تغییر میدان فردوسی،بدون تغییر نام خیابان فردوسی، برابر روند قانونی مصوبه ستاد گرامیداشت دهه فجر و درخواست برخی اهالی مبنی بر اصلاح نحوه قرارگیری تندیس(فردوسی) از فرمانداری سلماس و شورای اسلامی شهر و شورای نظارت بر نامگذاری شهرستان به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شده بود."
 
در "دهه فجر" سالجاری و پس از تصویب تغییر نام "میدان فردوسی" شهر سلماس در آذربایجان غربی به "میدان انقلاب"، مجسمه فردوسی از میدانی که به نام این شاعر بزرگ ایران زمین نام‌گذاری شده بود، برداشته شده بود. این اقدام شهرداری و فرمانداری سلماس بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و از جمله بیست‌ویک تن از استادان برجسته‌ زبان و ادب فارسی، شاهنامه‌پژوه و پژوهندگان تاریخ و فرهنگ ایران در نامه‌ای به شهردار شهر سلماس در آذربایجان غربی، به برداشتن نام و تندیس فردوسی از میدان فردوسی این شهر اعتراض کرده بودند.
+228
رأی دهید
-64

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    Azad_UK - لندن، انگلستان

    با وجود شبکه‌های اجتمامی آقایون تازه دارن به این نتیجه میرسن که مثل گذشته نمیتونند که هر کاری روی که دوست دارن انجام بدن.! People's Power Rules
    37
    107
    ‌پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    چند صباحی دیگر بماند ، انهایی که ایران را فارسستان می پندارند ، دلشان خوش باشد ، شاید در آینده غیر محترمانه برچیده شود . ولی نسل جدید ازربایجان ، بفکر تبدیل ازربایجان به ازربایجان هست ، بدون ازربایجان ما ایران را هم نخواستیم ، حفظ همه چیز از بایجان در راه ایران نه نابودی ازربایجان در راه ایران ! ( منظور نسل کشی نرم و فارسی سازی با ممنوعیت همه چیز غیر فارس ) ما اصلی و ... داریم نه لیلی و مجنون ، ما داریم نه فردوسی !
    75
    28
    ‌پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران

    :) ؛) درود بر فردوسی ،زنده باد زبان زیبای پارسی(با احترام به زبان و فرهنگ قومیت‌های ایرانی‌), زنده باد مردم ایرانزمین از آذر آبادگان تا سیستان از فارس تا خراسان :) :
    25
    64
    ‌پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ariobarzan PARS - بیرمنگام، انگلستان

    پیروزی فرهنگ ایرانی، آفرین به همه مردمی که ایستادن جلو این نیرنگ، به خصوص مردم و شاعران آذربایجان که ساکت ننشستن تا تازیان بتونن این خیانت رو به اسم ترک و آذربایجان تمام کنند. درود بر فردوسی نگاه دار هویت ایرانی و سربلندی یکپارچگی ایران
    27
    64
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    biparva-jan - تهران، ایران

    به لطف اینترنت افکار عمومی در ایران داره بعد از سالها ضعف دوباره قدرت میگیره.
    24
    55
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    paksan - آمریکا، ایران
    این تبریک نداره . از اولش باید همچین فکری میکردند و می فهمیدن که ایران سرزمین اجدادی فردوسی و همه شاعران و ادیبان و بزرگانی است که این کشور و این مملکت رو با همه هجوم ها و فشارها و کشتارها پابرجا نگه داشتند و چه زیباست که مردم انقدر هماهنگ و یکپارچه بدون توجه به قومیت همه خواستار این موضوعی شدند که واقعاً بالاتر و مهمتر از قوم ونژاد و منطقه اس .
    31
    45
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    Urasawa - توکیو، ژاپن

    چرا عاقل کند کارى که بار ارد پشیمانى !!!؟؟
    24
    54
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    azadeh11 - آمستردام، هلند

    مگر فردوسی به تنهایی انقلابی‌ترین فرد نبود که در پیشگاه هیچ ظالمی سر فرود نیاورد؟. به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد . خرد افسر شهریاران بود خرد زیور نامداران بود. کسی کو خرد را ندارد ز پیش دلش گردد از کرده ی خویش ریش
    24
    53
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    محسن احمد علی - دبی، امارات متحده عربی
    شهردار سلماس راهی جز خوردن ... پیدا نکرد. چرا برای خود شیرینی کاری میکنی که بعدا نتونی جواب مردم رو بدی...این از حماقت اون شهردار بیکفایته ...دیگه دوره این حرفا تموم شده که اسم انقلاب و این مزخرفات برای میدونها انتخاب کن و مردم ساکت باشن، آفرین به مردم سلماس...اامیدوارم که این حرکت همه گیر شه.
    28
    47
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران

    چو ایران نباشد شک نکنید تن بدخواهان هم نباشد! درود بر ایران وفرهنگ غنی هزاران ساله ایرانی!
    33
    58
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    caspian2010 - تهران، ایران

    بله با حمایت حکومت فاشیست شیعه-پارسی ماکت فردوسی هم برگشت. به هرحال هرچی باشه بنیاد فکری این حکومت فاشیسم هست. مثل خیلی از مردم غیر تورک این سرزمین. اصلا جلوی در هر خونه 1دونه از اینا بکارید. اما در مغز کسی نمیتونید چیزی بکارید. ملت تورک خیلی کهنتر و با ریشه تر از شما هستند و خنده داره که بخواهید زبان و اصالت چند ده هزار ساله این ملت بزرگ کهن این سرزمین رو نابود کنید. فعلا که زبان فارسی شما ساختگی و از سه زبان عربی+سانسکریت هندی+تورکی ساخته شده و توسط همین حکومتهای تورک ایران رواج پیدا کرد و خیلیهاتون فارس شدید و دارید به زبان و اصالت اجدادتون یعنی ملت کهن تورک میتازید. فعلا ورق برای شماست و روزی بر میگرده. البته هزاران سال زیر پرچم حکومتهای تورک کهن در امنیت و آرامش بودید و چند ساله که صاحب حکومت شدید میخواهید دخل همه رو بیارید. عقده ای که میگن همینه...
    70
    39
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    caspian2010 - تهران، ایران

    اتمام سرداران و آخوندهای تعیین کننده نظام کثیف جمهوری طالم غیراسلامی از بیابان نشینهای فارس از جمله اصفهان و یزد وووو هست. پس حقتونه بکشید از همنژادانتون چون شما هم مثل اونها هستید و اگر پست مقامی داشته باشید به خانواده خودتون هم رحم ندارید. چون عقده و فاشیسم در مختون رسوخ کرده. شماها بازیچه تفکرات حکومتید و خودتون رو روشنفکر میدونید. وقتی مردید میفهمید از فاشیسم مغزی خودپرستی پشیزی هم ارزش نداشته و غقده هاتون رو افزایش میده. اصلا فکر نکنید این چیزها مرحم عقده های شماست. حدود نیمی از ایران اصالت تورک دارند و اونهایی که ندارند یا تغییر زبان پیدا کردند یا مهاجر افغانستان و پاکستان و عراق هستند. همین و بس.
    63
    36
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    zapya - آذربایجان، ایران

    فردوسی چه ربطی به آذربایجان داره!!؟؟ ماترکیم؛ دوست داریم مجسمه بابک یا آناتومروس وسط شهرمون بزارن نه فردوسی بیگانه فاشیسمو!!!
    76
    28
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    پرشین اسپایدر را به خاطر بسپار - مشهد، ایران
    فردوسی‌ افتخار ما مشهدی هاست ، ایشان مشهدی بودند از منطقه ی طوس ! اگه ایرانی‌ها فارسی صحبت میکنند بخاطر ما مشهدی هاست . مرگ بر چنگیز خان مغول !!!
    36
    36
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    saeed_national - تبریز، ایران

    همزبونها حرفهای فارسنماهای شهرستانی را به حساب فارسهای اصیل تهرانی نگذارید.بودن مجسمه هم ایرادی نداره همون بهتر که باشه و نسل بعد باخواندن اشعار ضد قومیتیش پی به هویتش ببرند.
    59
    30
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    saeed_national - تبریز، ایران

    فردوسی در شعرش به عربها حقارت کرده .شما مشهدیها هر چی دارین از این عربهاست اکه امام رضا نبود که شهرتان الان روستایی بیش نبود.
    57
    31
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    Urasawa - توکیو، ژاپن

    منم ترک اذربایجانم ولى ایرانیم مرگ بر هر کى که تجزیه طلبه . یعنى چه اذر بایجان شمالى و اذربایجان جنوبى؟؟اون اذربایجان شمالیتونم باید برگرد به کشور مادریش . باکو هم مال ایران است ایران هم کشور ما ایرانىهاست چه ترک و چه پارس و چه عرب و کرد و لر و بلوچ ما همه ایرانى هستیم و شاعر هامونو میپرستیم چه فردوسى و چه شهریار و چه اعتصامى همه شاعر هاى جاودانه این سر زمین هستند .زنده باد ایران
    26
    63
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    فیزیکدان خوشحال - تهران، ایران

    Saeed_national تبریز، ایران. مردم بسیاری از شهرستانهای ایران چند هزار ساله که دارن فارسی صحبت می کنن. حالا چون تیرتون به سنگ خورده می خوای با این دروغای خنده دار و حرفای بی ربط بین مردم ایران اختلاف بندازی، اما کور خوندی.
    25
    56
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    caspian2010 - تهران، ایران

    ناراحتی من از اینه که خودتون میدونید مهربانترین و دلسوزترین و بامعرفت ترین مردم ایران تورکها هستند بازهم بهشون بی حرمتی میکنید. در ضمن تورک ایران است و ایران تورک. همین الان بجز خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان تمام استانهای ایران دارای درصدها و فراوانی مختلف اقوام تورک هست. هر غیر تورکی که کمی انصاف و معرفت داشته باشه به تورکها ابراض علاقه میکنه و اونهایی که عقده دارن فقط از حسادت هست. خودتون همش تورکها رو حساس میکنید. انقد آتیش بیار معرکه نباشید. هزاران ساله چه در همسایگی چه در همزیستی ملت تورک هستید. با شعارهای مضحک مهاجر بودن تورکها و چسباندن مغولها به تورکها خودتونو گول نزنید. تمام قدرتهای مهاجم به این سرزمین مثل روم و یونان و اسلاو و عرب و مغول و افغان ووو توسط تورکهای قدرتمند ایران مهار و نابود شدن. اگر دو دوره هخامنشی و ساسانی رو در نظر نگیرید تمام تمدنهای کهن و بعد از اسلام این سرزمین توسط تورکها بنا شده. البته غیر تورکها هم در مناطق زندگی خودشون همیشه فعال و دارای تمدن بودن. پس انقدر دنبال اثبات خود و حذف دیگران نباشید.
    52
    27
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    پرشین اسپایدر را به خاطر بسپار - مشهد، ایران
    [::saeed_national - تبریز، ایران::]. اگه امام رضا هم نبود ، شهر ما که توی مسیر جاده ی ابریشم قرار داشت همچنان حیاتی‌ و پر رونق بود ، اتفاقا با آمدن امام رضا به این شهر جریان اسلام سیاسی کمی‌ اوضاع منطقه رو ساسی و متشنج کرد ، گار چه امام رضا در دان معاصر برای شهر ما سود آوری داشته است ، اگر ایشان اینجا نبود ، باز هم ما زمین‌های کشاورزی منحصر به فرد در دنیا داریم ، که فقط اینجا زعفران کشت میشود ، کلا با خراسان کسی‌ کل کل نکنه بهتره ، این پان ترک‌ها هم بدونند ایران همش تهران و شمال نیست ، اگه لازم بشه هر مشهدی خودش یک نادر شاه افشاره . این دفعه ترکیه رو هم با خاک یکسان می‌کنیم . به وقتش
    25
    21
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    saeed_national - تبریز، ایران

    فیزیکدان خوشحال - تهران، ایران ،کدوم تیرمان به سنگ خورده؟!!کدامین دروغ؟ در اینکه شعر اسطوره ایتان فردوسی به عربها توهین کرده حال کل مشهد بخاطر اعراب (امام رضا) به نون و نوایی رسیده اند .اینهمه زاعر کدومش بخاطر فردوسی به مشهد میرند؟!!!اینهمه خوانده هاتون برای منفعت برداری توی باکو استانبول انتالیا کنسرت میزارند.اخه نمک نشناسی تا به کی اخه؟ شما چرا اینطور قومی هستین اخه؟البته در اینکه پشت ایدی تو چیز دیگه ای میتونه خوابیده باشه حرفی نیست و شکی هم ندارم.ولی به کامنتهایی که با فارسهای اصیل تهرانی در این سایت داشتم میتونید نگاه کنید. و اینجانب ادعای خود انها را انعکاس دادم.
    53
    22
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ariobarzan PARS - بیرمنگام، انگلستان
    [::Urasawa - توکیو، ژاپن::]. بسیار عالی بود کامنتتون دوست گرامی، ممنون
    18
    37
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    hamzehveronique - تهران، ایران
    خوبه کاری با مجسمه های تهران ندارن چون تهرانیا هم ترکن
    18
    13
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    پرشین اسپایدر را به خاطر بسپار - مشهد، ایران
    [::caspian2010 - تهران، ایران::]. داستان سرایی نکن بابا ، هخامنشیان خراسانی بودند که رومیان رو بعد از 400 سال از ایران کیش کردند بیرون ، برو ببین اشک یکم کیه بعد بیا کامنت بذار
    27
    26
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    [::پرشین اسپایدر را به خاطر بسپار - مشهد، ایران::]. با بودن یکی‌ مثل تو دیگه احتیاجی به عرب و بیگانه واسه تحریف تاریخ ایران نیست،،اینو از کجا درآوردی که هخامنشیان خراسانی هسن،!!،سه شهر مهم پاسارگاد و پرسپولیس در استان پارس و شوش در خوزستان و بیستون در کرمانشهان از شعرهای مهم هخا منشیان بودن ،همدان و آذرآبادگان را شنیدیم اما خراسان نه!! ،،تا بوده از آذر آبادگان و پارس و خوزستان وکردستان اقوام باستانی ایران تشکیل حکومت دادن،،،شانس آوردین که امامرضا به اونجا تبعید و در آنته یا فوت کرد،وجدانا کرد مگرنه الان یه دهات بیش نبود شهر مشهد یعنی باز مدیون رضا امام رضا هستین،،البته نادر شاه هم بوده که اونم مرد بزرگ با درایتی بود اما ربطی‌ به ایران باستان نداره :o
    20
    37
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    saeed_national - تبریز، ایران

    در اینکه زور پان فارسهای فارس نما بیشتر از عقلشان هست شکی نیست.و اما همون پانهای فارسنما چطور در این سایت بازیچه ترکان شدن خودشان خبر ندارند.حالا من براتون تحلیل میکنم.در این حرکت اعتراضی شعرای تبریز با یک تیر دو نشان زدند. اول اینکه به پانهای فارسنما گفتند که نظامی و خاقانی شاعر ترک هستند نه فارس،دوم اینکه در مقابل دو گزینه بد و بدتر، بد را انتخاب کردند.بالاخره کله کله یک ترکه هر طوری بشه نمیخواد تعصب یک شاعر را به این رژیم بده.وبه جای مجسمه یک شاعر ارم انقلاب باشه.همونهایی که در این سایت روز و شب حرف از تاریخ و مغول ووطن فروشی وووو...میکنند.هیچ کدوم هوش و ذکاوت سوا کردن این مسعله را نداشتند.فردی که در پی غرض ورزی باشه عقلش بیشتر از این نمیشه.
    47
    25
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    [::saeed_national - تبریز، ایران::]. پاره‌ای از داستانهای نظامی( شاعر ترک )در شاهنامه نیز آمده‌است، ولی نظامی از لحاظ سبک و سخنوری از فخرالدین اسعد گرگانی نیز بهره برده‌است. او در کتابهای خسرو و شیرین و لیلی و مجنون و اسکندرنامه و هفت پیکر از فردوسی و شاهنامه نام می‌آورد. برای نمونه در اسکندرنامه فردوسی را سخنگوی پیشینه دانای توس می‌خواند.:: از ان خسروی می‌که در جام اوست : شرف نامه​ی خسروان نام اوست / سخنگوی پیشینه دانای توس : که آراست روی سخن چون عروس / در آن نامه کان گوهر سفته راند: بسی گفتنیهای ناگفته ماند / اگر هر چه بشنیدی از باستان: بگفتی دراز آمدی داستان / نگفت آنچه رغب پذیرش نبود : همان گفت کز وی گزیرش نبود . :)
    18
    26
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Daneshjou - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    دیر وارد این بحث شدم اما توصیه اى دارم به هم میهنان اذرى زبان (اکراه دارم بگویم ترک زبان). اگر واقعا خود را ایرانى مى دانید باید در شادى مردم شاد باشید و در غمشان همدردى کنید و به کلیه مفاخر فرهنگى، علمى، نظامى و . ایرانیان چه در گذشته و چه در حال و اینده احترام بگذارید. اگر خداى نکرده خود را از نظر زبان، نژاد و هویت غیر ایرانى مى دانید لطف نموده به جایى مهاجرت کنید که خواستگاه قوم ترک است یعنى مغولستان و اسیاى مرکزى. فلات ایران سرزمین دلیر مردان و زنان ایرانى بوده و انشالله خواهد بود. چه در غیر این صورت نگزیرید با تناقض در مغز و روح و فکر زندگى کنید و هم خود و هم دیگر هم وطنى هاى خود را به زحمت بیاندازید. با تناقض زندگى کردن البته از مشکلات فرهنگى ماست.
    21
    36
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    وای چه بوی سوختنی از پان ترکها اینجا به مشام میاد!!! بالا خیلی حال میکنم بعضیاشون اونقدر سوختن که کلا قاطی بودن قاطی تر شدن!!! یارو هرچی دستش میاد داره سمت ما پرت میکنه! خیلی از تمدن شما پن ترکا دارم کیف میکنم! تقصیر پان ترکای این سایت نیست که اینقدر دهن کجی میکنن به فرهنگ ایرانی!این یاغیگری رو .... !میخوان همه چیرو بزور داشته باشن با هوچیگری!اما دیگه کور خوندین تمام ملتها بیدار شدن دوره غمپزدرکردنتون سراومده ... خخخخ!! دست از پا خطاکنین باید از بیابونای گبی سردربیارین.
    21
    29
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    اون یکی میگه بابک ترک بوده!!! بالا تو دیر رسیدی اإرآبادگان قبل از تو مهد زرتشت و بابک خرمدین بوده، حالا تو عصر بی خبری یه چیزی الهام علف و رجب دوغ گفتن دیگه تو عصر فیسبوک و اینهمه رسانه از این جکها نگو که مردیم از خنده جیگر!!
    21
    30
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    در قرون گذشته ترکهای یاغی(منظور متجاوزان ترک) به سرزمین ما تاختند حکومت کردند وبرخی در فرهنگ ایرانی حل شده و برخی به گردن فرازیشان ادامه دادند، برخی با حفظ هویت به زندگی مسالمت آمیز با اقوام ایرانی رو آوردند و برخی هم به گستاخی شان ادامه داده و حتی خواستند میزبان را بدر کنند و مدعی شدند!هربار که ما ایرانیان به ترکهای یاغی آسان گرفتیم سواستفاده کرده و بیرحمانه مارا زیر سم اسبان گرفتند هربار که ایستادیم موش شدند و از در دوستی درآمدند!آیا تاریخ برای ما عبرت نیست؟! چرا در کشوری که پرچم ایران بالا میرود نباید مجسمه مردی که علنا در برابر عرب و ترک(دراینجا منظور اقوام متجاوز مدنظراست)که هست و نیست فرهنگ ایرانی را به یغما میبردند ایستاد،نباید بر میدانهای شهرش نمایان باشد؟پس جای او که را بگذاریم ؟چنگیز،تیمور،پمپی رومی ویا بزرگان عرب؟!! ببین چقدر آسان گرفتیم که علنا به شاعری که اگر امروز زنده بود از مناعت طبع بالایش دست هر هموطن ترک ویا عربی را با گرمی میفشرد(نه ترک غزنوی سلجوقی عثمانی و عرب اموی و عباسی) شده دشمن شماره یک ملت ترک(بقول پان ترکها)!!!
    19
    27
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    متاسفانه ما ایرانیان چه ترک و چه فارس همه نژادپرستیم! اگر امروز بسیاری سرخورده به پان ایسم روی میآورند شک ندارم که برخورد بد دیده اند و البته انساندوستی را به بهانه به نژاد پرستی فروختند، این سرزمین با زبانش هویت ماست اگر گوشه ای از این خاک ترکستان یا عربستان یا بلوچستان شود در این منطقه حساس(به لحاظ قومی و عقیدتی)به راحتی وا داده و از ایران تنها ده کشور زاده خواهد شد، وقتی نتوانیم همدیگر را بفهمیم بیگانه ای فهم خود از دنیا را به در سرما می چپاند! سخنم با پان ترکهای این سایت نیست چون قبلها بسیار باهاشون بحث کرده ام و یاد گرفته ام که اینها وسیله اند و از خودشان حق استفاده از منطق ندارند سخنم با همه ایرانیان است که به شوخی ویا جد همدیگر را مسخره میکنند و آب به آسیاب دشمن (عثمانیها،سعودیها،شیوخ عرب و ..)می ریزند،حکومت مزخرف هم که خودش دسیسه پرداز نخست است،در واقع نداشتن یک دولت وحکومت ملی همواره همینیم که هستیم وقتی خار شدن در جای جای دنیا برای حکومت مهم نیست ملت هم هویتش را به سکه ای سیاه میفروشد
    19
    26
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    ARAN-URMIA-IRAN - لندن، انگلستان
    امیدوارم که در حد شعار نباشه و به وعدشون عمل کنند،هرچند که من هنوزم شک میکنم مجسمه رو جاى اولش برگردونن!!
    5
    3
    دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.