ابتکار عجیب زنی برای نجات موهایش از ریزش در اثر شیمی درمانی

برخی از داروهای شیمی درمانی موجب ریزش موها می‌شوند اما یک مادر به خاطر فرزندانش با شیوه‌ای عجیب این مشکل را برطرف کرده است.
یک زن 38 ساله که به سرطان مبتلاست به منظور جلوگیری از بروز ناراحتی بین دو کودک 6 و 10 ساله خود با مشاوره با پزشک اقدام به قرار دادن سر خود در دمای منفی 4 درجه در حین شیمی درمانی نمود تا مانع از ریزش موهای سرش شود.
گفتنی است، این شیوه‌ی درمانی باور نکردنی مفید بوده و مانع از ریزش موهای سر این زن به دلیل تأثیر داروهای شیمی درمانی شده است.
شیوه‌ی انجماد دردناک سر که سبب خنک ماندن پوست سر اون در حین شیمی درمانی بوده بر روی او مؤثر واقع شده و سبب عدم ریزش موهای سر شده است.
علاوه بر موهای سر، ابروها و مژه‌های چشم این زن نیز سلامت خود را حفظ نموده و دچار ریزش نشده‌اند.
در این درمان پزشکان شیمی درمان قطعات یخ را بر روی سر بیمار قرار می‌دهند تا مانع از افزایش حرارت در کف پوست سر شوند.
درمان شیمی درمانی در این زن مؤثر بوده و سرطان از بدن او پاک شده است.

+418
رأی دهید
-5

kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
خدارو شکر. امیدوارم که همهٔ پدر مادرها صحیح و سالم و سایه شون بالای سر فرزندانشون باشه. آمین.
جمعه 27 تير 1393 - 11:02
hossein+87= - ایران - ایران
خدا رو شکر. به امید سلامتی همه بیماران.
جمعه 27 تير 1393 - 11:18
Hailstone - مشهد - ایران
به امید انقراض بشریت
جمعه 27 تير 1393 - 13:21
مسافر غربت - کالمار - سوئد
درود بر همه مادران و ارزوى سلامتى براى همه مریضان
جمعه 27 تير 1393 - 13:31
92ارشام - سیرجان - ایران
خدا را سپاسگزارم و امید بهبودی تمام بیماران را دارم.پزشکی پیشرفت شایانی کرده است به امید سلامتی همنوعان خود هستیم.
جمعه 27 تير 1393 - 14:38
92ارشام - سیرجان - ایران
خدا را سپاسگزارم و امید بهبودی تمام بیماران را دارم.پزشکی پیشرفت شایانی کرده است به امید سلامتی همنوعان خود هستیم.
جمعه 27 تير 1393 - 14:38
باور عمیق - قم - ایران
خدارو شکر
جمعه 27 تير 1393 - 15:07
Shahin.Orel - تهران - ایران
یک مزخرفی یکی نوشته و چاپ کرده , قوم عاجز و نادان هم راه افتادن دنبالش , خدا رو شکر خدا رو شکر میگن
جمعه 27 تير 1393 - 16:13
ensanam arezoost - خارگ - ایران
پروردگار بزرگ را سپاسگزارم...خبر خوبی بود و بسیار خوشحال کننده...تا باد چنین بادا...
جمعه 27 تير 1393 - 16:46
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Shahin.Orel - ﺗﻬﺮﺍﻥ - ﺍﯾﺮﺍﻥ. حتما برو دکتر شاید شانس آوردی افاقه کرد..
شنبه 28 تير 1393 - 06:55
kabootar - لاهور - پاکستان
آفرین و 100 آفرین به مبتکر این روش
شنبه 28 تير 1393 - 07:15
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
نادان اونی‌ هستش که دیگران رو نادان خطاب کنه،،،خوب انسان کمی‌ شعور داشته باشه به اعتقادات دیگران احترام بذاره،،البته عرض کردم انسان،،کسی‌ که خبر به این مهمی‌ رو مزخرف میدونه و هیچ احساسی‌ از خودش برای بهبودی یک همنوع ابراز نمی‌کنه رو میشه انسان خطاب کرد. بعضی‌‌ها هم در شهرشون تگرگ باریده رو کلّه شون مخشون کاملا تعطیل و هذیون میگند. همون بهتر که آخوند ۲زاری بزنه تو سرتون و یه لقمه نون بذاره کفّ دستتون،،البته موجوداتی مثل شما رو نه هم وطانان عزیز که کاملا با شعور هستند و به اعتقادات دیگران احترام میگذارند.برای آدم شدن این افراد هم ما دست به دعا هستیم.
شنبه 28 تير 1393 - 09:07
shahin.orel - تهران - ایران
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا نادان اونی هست که نمیفهمه این مزخرف دروغه و هیچ جنبه علمی نداره , نادان اون کسی هست که چرندیات و شایعات رو باور میکنه و به موهومات ربطش میده , نادان همون موجود وحشی هست که نذر میکنه و شفا میگیره , ٢ حالت داره , یا این خبر دروغه , یا این خانم کلاه برداره , شما که خیلی شعور دارید توجه کنید که هر متوحشی قابل احترام نیست , حتی اگه این توحش رو مقدس بدونه و با خودش تا کانادا هم ببره , حتی اگه بر فرض محال این خبر درست بود , یکی از این متوحشین نگفت , آفرین خانم جان که این کار رو کردی , سر به خاک مالیدن و باسن هوا کردن که خدا رو شکر ! خدا رو شکر !
شنبه 28 تير 1393 - 14:17
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
من هنوز رو حرفم هستم،، نادان اونیه که مردم رو نادان فرض کنه،، اصلا این خبر کلا دروغه،،به تو چه که مردم چی‌ میگند این اعتقادات یک شخص هستش...به عقیدهٔ دیگران احترام نمیذاری،، .. یاد بگیر به اعتقادات دیگران احترام بذار،، به تو نیومده که دیگران چی‌ میپرستند و به کدوم طرف دعا میکنند دانشمند.
یکشنبه 29 تير 1393 - 00:15
shahin.orel - تهران - ایران
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا , شما میتونید تا روز مرگتون روی حرفتون باقی بمونید , من به این احترام میزارم , ولی با عربده کشی و سر گردنه ایستادن نه اجازه دارید من رو ملزم به احترام گذاشتن به عقاید خودتون بکنید نه آبرو واسه باورهاتون بخرید , هیچ کسی ملزم به احترام گذاشتن به باور های کسی نیست , من تبها ملزم به تحمل باور های دیگران هستم تا زمانی که در حریم من دخالت نکنه , که باور های تو دقیقا همین کار رو میکنه , من هیچ توهینی نکردم , تنها نقد رفتاری رو کردم که تو صاحب اونی , توهین کردن محکومه , پس متوجه باش من بدون اینکه هیچ احترامی برای باور های تو قائل باشم به اونها توهین نمیکنم , وگرنه هر بزهکاری قابل احترام بود , وقتی یک دزد رو میگیرن بدون اینکه بهش توهین کنن مجازات میشه و کسی هم احترام به عمل دزدی نمیزاره , دزده هم طلبکار نمیشه که به من احترام بزارین , این عربده کشی نیست که احترام برای گروهی میخره بلکه این رفتار و ارزش های انسانی هست که دیگران رو به احترام ترغیب میکنه , که باور های تو هنوز فاصله خیلی زیادی از این مرحله داره
یکشنبه 29 تير 1393 - 12:06
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
shahin.orel- من کاری به این خبر ندارم چون ممکنه غلو باشه دلیل علمی اش رو مطمئن نیستم کاری هم به مکالمه ی تو و کلاه قرمزی ندارم خدا عقل داده عقل هم موجب علم شده .از تو هم کسی احترام نمیخواد.ولی تو همیشه خودتو صاحب حق میدونی بدون اینکه بتونی اونو اثبات کنی.دیگران رو قوم عاجز ونادان خطاب کردی بدون اینکه دانش و توانائی مدنی ات رو وزن کنی.در خبر قتل عام بوسنیائی ها به شخصیت عصبی و روان پریش تو اشاره داشتم. تو که قادر نیستی در جهارچوب حقوق خودت بسر ببری چطور به حقوق فردی دیگران در حالی که به تو کاری ندارن تجاوز میکنی و اعتراض اونا رو توحش خطاب میکنی؟. عقیده دیگران رو به سخره میگیری و در تاریکی پنهان شده وعقیده خودت رو از ترس نقد پنهان میکنی؟ کمی هم از اعتقادت بگو اگه دین داری اسم ببر اگه نه مثلا ارزشهای انسانی لقلقه ی زبونته!. باشه. خیلی هم خوبه ولی ثابت کن که نگاهت به دیگران انسانیست نه دگم و شعاری؟ بازی با کلمات نیست که برات احترام میاره بلکه استدلال قابل باوره که موجب میشه دروغگو خطاب نشی.
یکشنبه 29 تير 1393 - 16:06
shahin.orel - تهران - ایران
من به هیچ کس توهین نمیکنم , نه به این دلیل که تو قابل احترامی , به این دلیل که توانایی های من به من این قابلیت رو میده , یکبار دیگه توضیح میدم , احترام نگذاشتن و توهین کردن متفاوته , اولی میتونه رفتاری به جا ولی دومی جرمه ! و متاسفانه چون در تربیت شما تفاوت این ٢ توضیح براتون داده نشده , امروز عاجز از جدا کردن این ٢ , روضه میخونید , برچسب میچسبونید , و میگید : روان پریش , همجنس گرا , پدر مادرت طلاق گرفتن , عقده ای , ..... , البته اینها توهین و تهمت نیست , بازگو کردن حقایق تاریخی من توهینه ! و اینکه بی شرمانه تو اون ها رو تحریف میکنی و فکر میکنی حق هم داری ! حضور من اینجا برای تبدیل عجوزه تو , به معجزه نیست , بلکه از لحاظ شغلی من احتیاج به ساختار باور های تودارم , ممنون که کمک میکنی , درضمن دروغ های هم که در مورد جنگ های صلیبی فرمودید شرم آور بود
یکشنبه 29 تير 1393 - 18:25
shahin.orel - تهران - ایران
اسب آتش - سیدنی - استرالیا , دهانتون رو که باز کردید گفتید ( من کاری به این خبر ندارم چون ممکنه غلو باشه دلیل علمی اش رو مطمئن نیستم ) شما از هیچی مطمئن نیستی و حرف میزنی , من وقتی صحبت میکنم با آگاهی و اطمینان حرف میزنم هم سوادش رو دارم هم شغلم اینه و لنگه تو رو هم هر روز ملاقات میکنم ( خدا عقل داده عقل هم موجب علم شده ) تو اول خداتو ثابت کن بعد عقلتو بعد ارتباطشو , ارتباطش اینه که الله تو به عقل آن چنان تجاوز کرد , که از کل قومت یک قرص آسپرین یا یک چرخ گاری هم در نیومد ! ( قوم عاجز ونادان خطاب کردی) این توهین نیست , ترسیم باور های توه , عاجز کسی هست که به معجزه باور داره , دخیلی میبنده و شفا میگیره , قوم عاجز که تنها یکی میاد معجزه میکنه ماه نصف میشه ! ظاهرا آشنایی با خودت نداری ! ( از تو هم کسی احترام نمیخواد) احترام چیزی نیست که به کسی تعارف کنی اون بگه ممنون میخام , یا نه متشکرم ! احترام رفتاری هست که در مقابل فضیلت های فرد میزان اون تحت تاثیر قرار میگیره
یکشنبه 29 تير 1393 - 18:25
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
1--shahin.orel - تهران - ایران,,,تو هم می‌تونی تا روز مرگتون نقد کنی‌،،حالا چک نقد کنی‌ یا چیزه دیگه مهم نیست،،مهم اینه که هنوز حالیت نیست دیگران رو نادان فرض کردن توهین هستش. تو توهمات خودت فکر میکنی‌ حالیته،،چه از خود متشکر،،دلیل اینکه خودت رو با سواد میدونی اینه که چیزی از دیگران نمی‌دونی و با اونایی‌ که هر روز در ارتباطی‌ افرادی هستند از قماش خودت. تو هنوز حالیت نیست که دزدی یه عمل نابهنجار اجتمأعی هستش،، این دوستان که اینجا ابراز خوشحالی از بهبئود یافتن یه مادر کردند رو داری با هم مقایسه میکنی‌،،اره معلومه که خیلی‌ حالیته،،
دوشنبه 30 تير 1393 - 05:30
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
2---کسی‌ زورت نمیکنه به دیگران احترام بذاری چون از همینجا معلومه که یاد نگرفتی‌،،ولی‌ به زور میشه یادت داد که به کسی‌ توهین نکنی‌،،دیگران رو نادان فرض کردند توهین هستش،،البته کلمات قللمبه سلمبه سر هم میکنی‌ و اونم به خاطر جنسی‌ هستش که میزانی‌،،قبل از نشستن پشت مانیتور چی‌ مصرف میکنی‌ که اینقدر بهت اعتماد به نفس میده که خیلی‌ با سوادی؟؟؟ این حق رو داری که اعمال دیگران رو به اصطلاح خودت نقد کنی‌، ولی‌ حق نداری کلمات نامناسب برای دیگران مثل نادان فرض کردن دیگران استفادی کنی‌.
دوشنبه 30 تير 1393 - 05:31
shahin.orel - تهران - ایران
خطاب کردن نادانان با لغت نادان , نه توهینه نه جرمه نه تهمت ! تو اعتراضی داری , تنها راهش اینه که نشان بدی نادان نیستی نه اینکه با عربده کشی حمله کنی که این هم جرمه ! در مورد احترام هم , قبلا توضیح دادم , اگه توانایی کافی برای خوندنش نداری , از کسی خواهش کن برات با صدای بلند بخونه
دوشنبه 30 تير 1393 - 11:52
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
shahin.orel -بازم که مغلطه کردی عزیز، همه چیزو به زور به هم ربط میدی که از جواب اصلی فرار کنی.از احترام سخن میگی بعد میپیچونی تو وادی خدا و اقوام عاجز؟ توانای فرهنگی تو که حرف واسه گفتن داری چرا به دیگران که از سلامتی یک مادر خوشحال شدند خرده میگیری؟اگه کارت تو شیمی وعلوم آزمایشگاهیه و هر روز با مدفوع بیماران سرو کار داری خب بگو این که عیب نیست بگو تا به معلومات بقیه اضافه بشه. من اینقدر شجاعت و راستگوئی دارم که در مورد خبری که ازش سررشته ندارم گفتم نمیدونم ولی وقتی مسخره کردن دیگران رو شاهد شدم وارد شدم و ازت دلیل خواستم که هنوز نگفتی! حس خود برتر بینی کاذب که ناشی از گذشته پر از محرومیته داره رسوات میکنه .قضیه موسی وشبان رو شنیدی که خدا بهش گفت بزار درد دلش رو به زبان خودش بگه.حالا یکی میگه خدارو شکر یکی میگه ایول یکی میگه با آرزوی سلامتی.اونم برای زنی که شاید از دینشان نباشد ولی حکم انسانی میگه باید خوشحال بود.
دوشنبه 30 تير 1393 - 12:55
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
2- بارها در موضوعات ناربط به عقاید دیگران حمله کرده ای بدون اینکه از عقیده ومرام خود حرف بزنی.از چی میترسی؟انتقاد؟نقد؟ یا ضعف استدلال داری؟ توانائی مدنی که ازش دم میزنی چرا کمکت نمیکنه؟ سیر کامنت ها نگاه کنی عصبیت و تلون مزاجی ات رو در جای جای آن مییابی. من در مورد جنگهای صلیبی جائی گفته بودم که این جنگها به رهبری کلیسای کاتولیک به دستور پاپ اینوسان سوم-اربان دوم-گری گوری هفتم در طول دو قرن متوالی وچهار قرن متناوب از سوی اروپائیان بر علیه شرق و مسلمانان بخاطر فتح اروشلیم یا بیت المقدس در قرن دهم میلادی روی داد وربطی به فتح اسپانیا نداشت و منبع هم دادم ولی تو بدون داشتن کوچکترین مطالعه منو دروغگو خطاب کردی.این بی شرمی نیست؟پس دوباره توضیح و منبع میدم ومثل تو کلی و مبهم نطق دروغین نمیکنم.
دوشنبه 30 تير 1393 - 12:56
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
3-مورد جنگهای صلیبی هم یا اطلاع نداری یا به عمد دروغ میگی.اول بار لشگرکشی اروپابه رهبری کلیسای کاتولیک در فاصله سالهای1096 الی1291 به شرق ومسلمانان بعد از سخنرانی پاپ در کلرمونت فرانسه آغاز شدو به هشت دوره تقسیم شد که به تصرف اورشلیم منجر شد تا اینکه صلاحالدین ایوبی در سال 599ق انرا پس گرفت.هیچ ربطی به اندلس(اسپانیا) هم نداشت قضیه اسپانیا در دوران عثمانی وقرنها بعد اتفاق افتاد.اثرات جنگ صلیبیبی یسه چیز بود: تغییر ذهنیت مردم غرب به تمدن اسلامی که در ان روز از انها مدرن تر بودند-مخالفت رسمی مسیحیان با کلیسای کاتولیک که بعدها به پروتستانتیزم منجر شد-شکل گیری تمدن غرب ورنسانس .منبع به انگلیسی ویکیپدیا به فارسی:www.encyclpuediaislamica.com/madkhal2.php sid.
دوشنبه 30 تير 1393 - 12:59
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
4- و اما معجزه، مگه کسی اینجا حرف معجزه زد؟خیلی ها مریض میشن پس از مدتی خوب میشن که دلیل فیزیولوژی داره ولی استقامت ویا اعتقاد وایمان ویا عشق توان اونا رو دها برابر میکنه که به مشکل فائق بشن هر کس به نوعی واین تحسین داره دقیقا تو بجای درک حس تحسین کلمه عاجز وناتوان رو اون هم تو زمینه دینی پیش کشیدی؟ حالا معجزه اسمشو بزاریم یا شگفتی یک امر غیر عادی اتفاق افتاده که بیشتر قدرت روان و روح رو میرسونه که واقعیت داره اما منبع اون مهمه که خیلی ها بر اثر ایمان و اعتقاد به اون میرسن، مسلمون ومسیحی نداره.اصلا تو معجزات بزرگ مثل شکافتن دریا توسط موسی یا زنده کردن مرده توسط عیسی رو که هزاران نفر شاهدش بودند رو قبول داری؟ فقط الله رو قبول نداری اشکال نداره صاحب اختیاری ولی خدای واحد و حاضر که روح ما از اوست رو چی قبول داری که بحث رو ادامه بدم؟ اگه نه ، نه در مورد پیامبر اسلام و نه خدا ونه پیشرفت های تمدن جدید اسلام تا قبل از رنسانس که بعد از جنگهای صلیبی این تمدن دچار رخوت وخرافات شد ، بحث کردن با آدم لجوجی مثل تو آب در هاون کوفتنه
دوشنبه 30 تير 1393 - 13:18
shahin.orel - تهران - ایران
اسب آتش - سیدنی - استرالیا , من که حس خود برتر بینی کاذب که ناشی از گذشته پر از محرومیته دارم , پدر مادرم هم طلاق گرفتن , با مدفوع هم سر و کار دارم , همجنس گرا , بدبخت , محروم , ضعیف النفس وعصبی, روان پریش , ...... هستم , اینها من , ولی اینها چه توجهی واسه توحش , نادانی و بی آبرویی مقدسات تو میشه ؟ با برچسب زدن به این اون شاید توحش تو پنهان بشه ولی دلیل خرید آبرو نمیشه . درضمن من مثل تو پنهان نشدم , که در مورد من سوال میپرسی , بگردی تو اینترنت پیدا کردن من محروم بدبخت سخت نیست .
دوشنبه 30 تير 1393 - 16:41
mehdi2590 - مسکو - روسیه
shahin.orel - تهران - ایران : من به شما پیشنهاد می کنم که قبل از اینکه نظر بدهی کمی فکر کنی. در خبر صحبت از کاهش حرارت و دمای زیر پوستی کرده، آیا این موضوع شما را به فکر کردن وا نمیدارد که دلیل ریزش مو در شیمی درمانی چه می تواند باشد. بعد در این خبر اصلا و ابدا بحث ماورای علم نبوده بلکه صحبتی از یک ابتکار بوده که جواب داده است. حال علمی حال غیر علمی. در ضمن برخی مواقع اتفاقاتی در امور پزشکی رخ می دهد که خود علم از توضیح دادن به آن عاجر است و اینجاست که همه کلمه ای به نام معجره را به کار می برند. حال معجره برای بعضی ها خدا معنا دارد برای بعضی ها چیز دیگر. موفق باشی دوست عزیر
دوشنبه 30 تير 1393 - 18:33
shahin.orel - تهران - ایران
mehdi2590 - مسکو - روسیه در شیمی درمانی ما سرعت رشد سلولهای بدن رو کنترل و تا جایی که بتونیم متوقف میکنیم , این اتفاق دلیل میشه که چگونگی رشد مو که یکی از سریع ترین تقسیمات سلولی بدن هست متوقف بشه , این یعنی اتفاقی که ما میخواستیم در بدن بیمار افتاده , حالا بدن بیمار و پزشک در این خوابیدن تقسیم سلولی فرصت دارن قبل از تولد سلولهای سرطانی جدید , سلول های سرطانی رو از بین ببرن , داروهای هستن مثل گروه های الوپستاتن که میتونه این روند این اتفاق رو کند تر کنه ولی به همون اندازه انتظار از شیمی درمانی رو تحت تاثیر قرار میده , حالا اگه شما که به فکر وادار شدید تصور میکنید این مطلب درسته من هم متقبلا و به زبان خودتون بهتون توصیه میکنم , ....!وگرنه تو سرمای مسکو شما همه کله شونو از پنجره بیمارستان بیرون میذاشتن کسی موهاش نمیریخت !....
دوشنبه 30 تير 1393 - 21:01
Pir00z - آخن - آلمان
سرد کردن پوست سر. چنانچه در طی شیمی‌درمانی یک کیسه یخ بر روی پوست سر خود قرار دهید به علت آنکه سرما باعث می‌شود سرعت جریان خون در آن ناحیه کم شود داروی کمتری به موهای سر می‌رسد در نتیجه ممکن است شدت ریزش مو کمتر شود.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 06:50
جنگنده - تهران - ایران
shahin.orel - تهران - ایران........................ با کمال احترام میگم : برو بمیر.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 09:23
جنگنده - تهران - ایران
shahin.orel - تهران - ایران ........................... تو که در ایران و تهران نشستی زیاد از این ظرهای مفت نزن، یهو برات گرون تموم میشه،‌ اینو قاطعانه بهت میگم. به مقدسات توهین نکن...
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 09:26
shahin.orel - تهران - ایران
جنگنده - تهران - ایران منو نترسون یک وقت از ترس قالب تهی میکنم مقدسات قهوه ای میشه ! راستی تو چقدر حقوق میگیری ؟ خواستم ببینم من رو گرون تر خریدن یا تو رو ؟
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 12:29
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.