واکنش پنتاگون : اصلا نگران نیستیم/ایران در عرض 50 ثانیه می تواند ماکت ناو ما را غرق کند

انتخاب : پنتاگون در واکنش به سخنان فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت که آمریکا در موردسخنان ادمیرال فدوی  اصلا نگران نیست.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، سرهنگ استیو واردن سخنگوی پنتاگون بیان داشت: من ماکت ناو آمریکا را در بندرعباس دیده ام.

وی ضمن رد سخنان دریادار فدوی در مورد غرق کردن ناوهای امریکا در 50 ثانیه گفت: ایران می تواند در عرض 50 ثانیه ماکت را غرق کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه روز گذشته گفت: امروز آمریکایی‌ها و همه دنیا می‌دانند یکی از اهداف عملیاتی ما، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست.

دریادار علی فدوی همچنین گفت که انهدام ناو آمریکا ۵۰ ثانیه طول می‌کشد.

+228
رأی دهید
-27

Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
حالا برو سرتو بگذار پیش زن و بچه‌ها‌ت و بمیر...واقعا که خودتون که از اعراب وهشی فلسطینی و لبنانی هستین اما آبرو برای پارس و ایران و ایرانی‌ نگذاشتین ..حالا برو بمیر
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 14:53
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
آدمیرال فدوی!!!؟؟؟؟ پارو یکم وظیفه هم نیست!! دارم تجسم میکنم منشی طرف خبر رو به مسئول تو پنتاگون میده میگه قربان میگن ٥٠ ثانیه بیشتر طول نمیکشه! عکس العمل رییس باید دیدنی باشه!! لابد پیش خودش گفته یه خل بیشتر تو دنیا به جایی بر نمیخوره!
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 14:56
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
شتر در خواب بیند پنبه دانه گه لب لب خورد، گه 30 ، 40 سال حرف چرت، این وخوندها واقعآ هالون، یه خنگ هم میدونه با تموم قوا که دارند نمیتون این کار رو بکنند.50 ثانیه نه 50 سال هم نمیتنونن.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 14:59
samak - پاریس - فرانسه
البته جواب سلام، علیکه
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 15:20
مهم - بروكسل - بلزيك
یه مشت ابله تو ایران حکومت میکنند که خودشون هم نمی‌فهمن چه میخورن یا زری میزنند طرف سرتاپا ش ۲ زار نمی‌ارزد میاد عرضه اندام می‌کند اگه شما .. بودید سر تحریما به .. خوردن نمی‌‌افتادید که این آخوند روحانی رو بیارید که کاری‌هاتون رو جمجور کند پول نفت که میفروشید نمیتونید وصول کنید اونوقت ز‌ر مفت میزنید گور بگور شید همتون که یه ذره مخ نیست تو کلتون
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 15:24
هستیا - شیراز - ایران
نامردی نکن 50ثانیه خیلی زیاده
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 15:32
sharafYabi - بیمبه - انگولا
خدا وکیلی میتونین آسفالت روی ناو رو، لکه گیری کنین. حتی برای رنگ زدن ناوهای ایران از انگلیس رنگ میخرید و این تکنیک ۱۰۰ ساله را هم هنوز نتونستید بومی کنید. اما برای نااااااا بووووووووود کردن در ۵۰ ثانیه خلق شده‌اید. در این مدت آیا چیزی از ایران مونده که نتوانسته باشید نااااابوووود کنید؟
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 15:36
batistuta - تهران - ایران
فاشیست های افراطی با حمایت مستقیم امریکا و چند قدرت دیگر به راحتی و با خیال جمع مردم بیگناه را در اتحادیه های کارگری اکراین زنده زنده در اتش می سوزانند و جهان به تماشا نشسته است و صدای کسی درنمی اید که هیچ ، حامیان فاشیسم در امریکا و سایر نقاط جهان به افتخار این جنایت هورا هم می کشند. بعدها خواهند نوشت جهان وارونه و مرگ انسانیت به رهبری حکومت امریکا چنین جهانی بود.درود بر مردم غیور شبه جزیره ی کریمه که با رأی آری خود بر پیوستن به روسیه ،سیلی آبداری را بر پیکره ی در حال زوال آمریکا و انگلیس نواختند.همین دیروز نیز اردوگاه غرب در حمص سوریه کشیده ی دیگری از بشار اسد نوش جان کرد.به امید پیوستن دیگر بخشهای شرقی اوکراین به خاک روسیه.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 15:43
martinT - هایدلبرگ - آلمان
البته نظامیهای آمریکای هم مثل سپاه پاسداران به اندازه کافی‌ وحشی هستند به انضمام این که سلاحهای آمریکای مدرن ولی‌ سلاحهای سپاه پاسداران اسقاطی و مضحک
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 15:43
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
‌ای جان‌ای جان حال کردم، عجب جوابی. بابا تورو اون خدا یا جنس خوب این اینها بدهید یا اینکه ۲۴ ساعت پس از مصرف مصاحبه ممنوع کنید که دیگه از این شعر‌ها نگن. آخه حاجی این حرف بود که زادی. از اون سردوشی‌هایت خجالت میکشیدی.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 15:08
delmorde - یوتوبوری - سوئد
مردک فدوی متاسفم برات. جوابتو از امریکا گرفتی؟ به شما مسئولین نمیشه گفت بلکه حاکمان زورگوی ملت فقط ایران، همواره با کلماتی که از مغز دگم فسیلتان تراوش میکنه باعث سرافکندگی ما ایرانیان خارج و داخل هستید زیرا دنیا به مزخرفاتتان می خندد. چرندیات مردک دلقک احمدی نژاد یار و قال رهبری که نه تنها از دست چلاقست بلکه از مغز هم غلیلست را تو اکنون داری تکرار میکنی. به خدا بچهای کوچک خود ایران هم شماها اخوندهای دزد و خائن به ملت را خوب شناختند میگی نه فردا خواهید درک کرد که چقدر احمق بودید قدرت مانند یک پرده سیاه روی مغزتان کشیده شده که صدالبته قدرت درمقابل ملت بی سلاح ایران وگرنه موشید مثل صدام حسین.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 16:03
batistuta - تهران - ایران
قطعاً بسیاری از کاربران این وبسایت از این گفته ی مقامات پنتاگون سخت مشعوف و ذوق زده شدند.ولی این نکته را در نظر نمی گیرند که بزرگترین دشمن ایران و ایرانی در 50 سال گذشته همین آمریکا و انگلیس بوده اند و اگر در برهه ی زمانی به خصوص در زمان رژیم گذشته با ایران رابطه ی خوب و نزدیکی داشته اند،به دلیل رقابت اردوگاه غرب با شوروی و ترس از نفوذ کمونیسم و نیز ذخایر نفتی ایران بوده و نه چیز دیگر.ما ایرانیان از دیدگاه غربیها مردمانی جهان سومی و بی اهمیتیم .به یاد بیاورید زمانی که آمریکای مدعی دموکراسی،دولت دموکراتیک مصدق را سرنگون کرد و یا هواپیمای مسافربری ما را بر فراز دریا سرنگون کرد. غربیها تنها به منافع خویش فکر می کنند.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 16:09
bobby007 - زوریخ - سویس
ادمریرال فدوی محترم، باید خدمتتون عرض کنم زِرشک...!
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 16:38
مالك استر - ایران - تهران
تو دهنى قشنکى بود به ادم خورهاى خامنه اى ،،، مرسى . با وقار و استوار مثل همیشه ، زنده باد امریکا
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 17:11
نازک بین - شفیلد - انگلستان
به نظر من 50 ثانیه خیلی زیاد است برای یک ماکت البته بستگی به جنس آن دارد. از چوب باشد یا مقوا.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 17:45
سربازایران - زاهدان - ایران
منظور سردار 50 ثانیه در رویا بوده ارزو برای پیران که عیب نیست
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 18:05
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
چقدر قشنگ و کوتاه در یک جمله این سخنگو جواب این طویله دار رو داد. اصلا این دریادار کجا درس دریانوردی خونده؟ چجوری دریادار شده؟ واقعا برام جالبه ویتای این آقا رو بخونم و ببینم روند شغلی‌ ایشون چگونه بوده که شده دریادار. ایشون به اندازه ناوبانیار هم سواد نظامی دریایی‌ نداره.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 18:16
کبالت3 - کرج - ایران
من از طرف خودم یه پنجاه ثانیه هم گل روی سید پوتین ولایتمدار وقت اضافه به سردار فدوی میدم اگه تونست شکل یه قایق رو روی کاغذ بکشه مطمئنا ظرف پنجاه ساعت اون ماکت ناو رو هم میتونه غرق کنه کبلائی.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 18:16
paydar22 - لاهه - هلند
سپاه و فرماندهان سپا فرموش کردن که اگر در دوران جنک با عراق امریگا بطور پنهانی به کمک ایران نیامده بود الان نه سپاهی بود و نه ایرانی چرا که تمام اعراب با هم متحد شده بودن برای نابودی کامل عراق
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 19:13
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
batistuta - تهران - ایران ببین عزیز برادر. هر کسی‌ خودش با رفتار و کردار و طرز عملش برای خودش شخصیت قائل میشه. یعنی به اندازه کاسه ٔات آش می‌خوری. اگر تو این ۳۵ سال کشور ایران بی‌ اعتبار، ضدّ بشری، تروریست و هر چی‌ صفات بد وجود داره بهش تعلق گرفته، سرچشمه همه این‌ها خود رژیم ایران است. خود سیاست‌ ایران است. اگر این رژیم از اول سیاستش آبادانی ایران، بالا بردن علم و صنعت در ایران، مبارزه با فقر و بی‌ کاری و ساختن کشور ایران بود، الان همه ملت پشت این رژیم بودند و ایران یکی‌ از قدرت‌های اقتصادی دنیا میشد. سوای نفت. ولی‌ این رژیم چیکار کرد؟ با ورود خمینی اولین شعار چی‌ بود؟ مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل. اسراییل باید نابود شود. جنگ شد بعد از ۱،۵ سال صدام حاضر به صلح شد، شعار چی‌ بود؟ جنگ جنگ تا پیروزی و راه قدس از کربلاست. خوب با این خط مشی‌ سیاسی میخوای برای ایران و ایرانی‌ شخصیت هم قائل بشن؟ تازه همه دنیا سعی‌ می‌کنن سهم ایرانی‌ رو از حکومت ایران جدا بدونن. عزیز من شما سعی‌ کن کمتر شعار بدی و دلیل این دشمنی رو پیدا کنی‌.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 18:41
humans win - فرایبورگ - سویسس
برای دوستانی که اصلا مطالعه ندارن پیشنهاد می کنم کمی مطالعه کنید . ایران ابزار جنگی پیشرفته داره . الان 10 سالی هست که تکنولوژی پلاسما داره با همین هم هواپیمای جاسوسی رو پایین آورد . این تکنولوژی هم مهران کش به ایران داده . راجع بهش تحقیق کنید . dr mehran t.kesh . در ضمن مردم ایران این هم بدونید نه اروپا نه آمریکا دلشون به حال هیچ یک از مردم ایران نمی سوزه . کثیف تر از اینها خودشون هستن . البته ملا هم جنایتکاره .
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 18:59
مترلینگ - منچستر - انگلستان
ایندفعه پنتاگون مشت محکمی بردهان یاوه گوی فدوی دیوانه زد . ملت ایران هم که در مشت محکم زدن 35 ساله تخصص گرفتن و مده
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 19:02
siah76 - لوس انجلس - امريكا
یاهو مقاله ای راجع به این موضوع داشت در کمتر از ۱۰ ساعت نزدیک به۱۲۰۰۰ کامنت رو وبسایت بود جالب اینکه من حدود ۱۰ تا رو خوندم بصورت رندوم ۰۰۰همه سطح سواد نظامی این آقا رو زیر سوال برده بودن!!! آخه مرتیکه اونیکه بقول خودت چندصد میلیون فقط یه هواپیماش میرزه خوب مگس کش هم همراهش داره! سیستم دفاع ضد موشکی فالانژ نمونه پیش پا افتاده اونه که یه بچه دبیرستانی آمریکایی هم راجع به اون میدونه!!!بهتره سردار بری یه حموم واون ریش وپشمتو بزنی تا زیاد دیر نشده.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 19:13
siavash33 - کردستان - ایران
. ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه سالیانه واردات چوب بستنی از چین. ایران سالیانه ۳۰ میلیارد عدد چوب بستنی از چین وارد می‌کند. این رقم معادل ۹۵ درصد چوب بستنی مورد نیاز کارخانجات تولید بستنی در ایران است. تنها سه کارخانه در کرج، زنجان و اصفهان قادر به تولید چوب بستنی هستند.
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 19:29
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
ادمریرال فدوی خودت از همه بهتر میدونی که امریکا یعنی چی٫ و میدونم داری شوخیه سیزده بدر میکنی!!! کم گاز بیخودی بده. تو به 50 کیلومتری ناوهای امریکا نمیتونی نزدیک بشی چه از هوا چه از زمین چه برسه که بخواهی توی 50 ثانیه بزنیشون :)))))‌ تا بخوای با دوربین ناو امریکا رو ببینی میزنن چشت در میاد. هاهاهاها
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 20:07
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
batistuta - تهران - ایران / مطمئن باش که هیچ ایرانی از اینکه شاهد توهین کردن به ایرانی دیگری باشه مشعوف و ذوق زده نمیشه ولی این یارو فدوی آنچنان حرف مسخره ای زده که حتی مرغ پخته توی دیگ هم از شنیدنش هاوایی میرقصه! والله بده، بخدا زشته که یک بابائی که اسمشو گذاشته فرمانده نیروی دریائی بخواد همچین حرف مسخره ای بزنه. من با جرات میتونم قسم بخورم که غرق کردن همون ماکت هم بیشتر از 50 ثانیه طول می کشه تا چه برسه به یک ناوگان دریائی با اون همه هواپیماها و تسلیحات مجهز و پیشرفته! به گنجشکه گفتند منار به فلان جات، گفت من حرفی ندارم ولی یه چیزی بگو که بگنجه!
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 20:20
دریای پارس - ایران - ایران
بیا فدوی گاگول خوردی.... کم بخاطر محمود مغول مسخره شده بودیم. حالا دیگه کرکره خنده هم شدیم
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 20:11
apocryphal - اورلاندو - ایالات متحده
همینو می خواستین؟!
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 21:12
myfb1393 - شهررضا - ایارن
به این میگن جواب.. حال کردم. زنده باید آمریکا
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 21:39
باور عمیق - قم - ایران
تا دیروز که چپ و راست خبر ساخت این ماکت و کشف آن توسط ماهواره هایشان در بوق و کرنا میشد از این ژست های خبری نبود . آقا جان . ناو که سهل است . شما آنقدر پوشالی هستید که 4 عدد افغان آموزش دیده در روز روشن هواپیماهایتان را هاپولی نموده و در روز روشن به بلندترین برجهایتان میکوبند . ناو را ولش سرهنگ استیو . راستی از هلاک شدگان طوفان طبس نگفتی . رهبری داشتیم پیرمرد بود . به نوعی عامی صحبت میکرد . کمی هم ما بی اعتمادیم . شما توضیح بده ژنرال استیو . چرا فرصت نکردید اجساد سربازانتان را لا اقل با خود ببرید . چه بر سرتان آمد؟ از چه وحشت کردید؟ پدافند داشتیم؟ مملکت صاحب داشت؟ یعنی باور نماییم که یک باد شما را در هم پیچید؟ شما که تجهیزاتتان فوق العاده است ...چگونه پیش بینی وضع هوا نکردید؟ شاید پیش بینی کردید و غلط از آب درآمد
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 22:22
باور عمیق - قم - ایران
راستی از آر کیو 170 چه خبر؟ راست است که میگویند اولش میگفتید دروغ است؟ راستی نتیجه التماس های اوباما چه شد؟ طیاره اش را پس دادند؟ تا یادم نرفته . مگر مقامات سیا و پنتاگون در خصوص توان غنی سازی 5 درصدی به شدت (ابراز تردید) نمیکردند؟ تردیدشان برطرف شد؟ آهان داشت فراموشم میشد . ژنرال یادتان هست شلیک همزمان چند موشک شهاب 3 را فوتوشاپ میدانستید؟ استیو جان . یک مثلی داریم ما ایرانیان که میگوید قمار باز اگر نگوید به درک(سانسور کردم استیو جان) از غصه دق میکند . حالا شما هم راحت باش و فیگور بیا.. اما بدان که ما میدانیم جناب قمار باز. اخیرا بدجور باخته اید
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 22:23
Azadikhah - تكسل - هلند
جواب دندان شکن یعنی این!batistuta - تهران - ایران:آقا جون شما زیاد جوش نزن.هر کسی‌ از این حکومت حرف مفت بیاد بزنه خوب باید منتظر همچین جواب هائی هم باشه.بله غربی‌ها و آمریکا به منافع خودشون فکر میکنند و جمهوری اسلامی هم به منافع لبنان،سوریه،چین،فلسطین و ،،، اهمیت میده چون کمکهایی هنگفت به اینها انجام میده در حالی‌ که در داخل کشور اقتصاد دلالی و تورم پدر قشر متوسط و کارگر رو در آورده!دیگه از آخوند وطن فروش تر جای دیدی خبرمان کن.ممنون میشیم!
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 21:00
perser68 - آلمان - آلمان
batistuta - تهران - ایران. خوبه یه مصدقی بود و یه هواپیمایی هم سرنگون شدوگرنه چیزی نداشتی بگی در مورد این خبر!؟گودرز چه ربطی به اندرز داره آخه؟
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 23:11
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
عجب جواب قانع کننده ای بهشون داده خخخخخخ
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 23:25
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
فقط حرف عمل در کار نیست (( از آن نترس که‌های هوی دارد از آن بترس که سر بتو دارد ))
‌پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393 - 23:40
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
با سلام کامنت تمام دوستان را یکی یکی خواندم خوب یا بد به این موضوع فکر کردم که چرا مسولین ایران حالا یا قدرت نظامی دارند یا نه چرا بایستی با دشمنی و خنجر گشی بادنیا بر خورد کنند ادم عاقل با سیاست کاملاً محتاطانه می ره جلو با فکر و تجربه حرف می زنه هیچ ایرانی دوست ندارد که مملکتش از دیگر گشورها کمتر باشه ولی با حلوا حلوا دهان شیرین نشود اگر هنری هم دارید دلیلی ندارد زود خود نمائی کنید هر چیزی وقت و موقعی دارد.
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 01:01
جاوید باد بشار اسد - نوک,گرینلند - دانمارک
( batistuta - تهران - ایران)دوست عزیز جواب محکمی دادی البته به کسانی‌ که ذره‌ای شعور دارند .
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 01:27
مالك استر - ایران - تهران
. باور عتیق قم -ایران ، اخه مرد مومن. جرا زور اللکى میزنى برارم . یازده سبتامبر ٩٠ هنوز امریکا بر خلاف انکلیس ( فیضیه شما تو اروبا ) تو خواب خرکوشى دموکراسى و ازادى و کفتکوى تمدنها و برابرى براى همه اتباع جامعه اش منجمله برادرهاى تروریست افغان تو بود که از همین ازادى و دموکراسى و برابرى سواستفاده کردند (ورود به امریکا و کذراندن دوره هاى فشرده خلبانى ) ولى حالا دیکه وضع فرق کرده و جهره کریه تروریست اسلام. و مسلمین تو دنیا رو شده و این امریکا دیکه امریکاى. دهه ٨٠. و ٩٠ نیست و یکى بس از دیکرى دمار از روزکار همه دیکتاتورهاى خاور میانه در میاره .برادرهاى قاجاقجى هم اکه عرضه داشتند یه فکرى براى استاندارد کردن خودروى ملى شونو و نفله نشدن سالانه ٣٠٠٠٠ نفر میکردند .
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 04:41
مالك استر - ایران - تهران
باور عتیق -قم. در ضمن نقص فنى براى همه هوابیماها بیش میاد جه در مورد بهباد امریکایى و جه در مورد بخصوص طبس که نکرانى تلافى و کشته شدن کروکانهاى امریکایى هم بود . تو ایران که ٦ماه یکبار یه سقوط هوابیما با ٣٠٠ کشته داریم . توى یه همجین باتلاق متعفن دروغ و فساد و دزدى و فلاکت و بدبختى نکبت اسلامى من موندم دیکه جه جیزى مونده که ازش دفاع کنى و به جه رویى ؟؟!!
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 04:43
batistuta - تهران - ایران
perser68 ربطش اینه که آمریکا انواع و اقسام بلایا را بر سر ایران آورده و شما باز هم واسش هورا می کشید.
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 07:54
مسافر غربت - کالمار - سوئد
باور عمیق..غم..ایران،،، افغان چکارت کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟که حرف مفت میزنى،....
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 07:37
همایون52 - تل اویو - اسرا ییل
انهدام ناو آمریکا ۵۰ ثانیه طول می‌کشد. البته با کمک جنگندهای قاهره 313 احمدی
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 09:40
perser68 - آلمان - آلمان
batistuta - تهران - ایران. نه جناب،من نه عاشق جمال آمریکا هستم و نه آمریکایی!نه پاسپورت آمریکایی تقاضا کردم،با اینکه امکانش رو هنوز دارم،حتی کارت سبز هم نخواستم و نمیخوام،چون بعد۲۰سال زندگی تو آلمان و آمریکا،آلمان رو ترجیح میدم.اما، وقتی میگید انقدر شما و بزرگانتون قوی هستید که آمریکا و اسرائیل رو ۳۵ساله که میتونید نابود کنید و اصلاً ،نابود شدن،مرغ مرده رو خنده که چه عرض کنم ،گریه میگیره!آقا شما یه مملکت سالم درست کن تا آمریکا و اسرائیل و جهان حسرتش رو بخورن و محتاج یه سر سوزن به شما بشن!با عربده کشیدن و منم منم، بیشتر فرو میرید و مردم رو از خودتون میرنجونید و بیشتر متنفر میکنید!تو آمریکا زنه تو کیسه رفته با اعتقاد خودش فراوون میبینی،اما تو ایرانه جذام زده، زن مردم با شوهرش باید با مانتو شلوار و روسری تو آب دریا بره برای دو دقیقه لذت بردن از زندگیش.یه مثال ساده دیگه،زندانیه سیاسی اگه تو آمریکا ۱۰٫تا باشه که نیست،چقدر تو زندان بزرگه ایران نشستن و دارن نابود میشن؟یه جو انصاف!!!!!!!!!!!
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 10:17
روستایی ساده دل - تهران - ایران
باور عمیق قم. این آر کیو ۱۷۴ بدبخت هفت هشت سال بود هر روز راه میفتاد طرف ایران برای جمع آوری اطلاعات. بدبخت چندین هزار سورتی پرواز داشته. حالا تو یکیش مشکل پیدا کرده و مجبور شده بیاد پایین. دیکته نانوشته غلط نداره. آمریکا اگر هر روز پهپاد برای جمع آوری اطلاعات نفرسته خب دچار این مشگل نمیشه. این ضعف نیست. احتمالی است که وجود داره. کسی که هر روز ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی کنه ممکنه تصادف هم بکنه.
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 11:01
باور عمیق - قم - ایران
مالک استر - ایران – تهران(1) . آقا سلام و درود و دو صد بدرود عرض میکنم خدمت شما برادر عزیز . بنده حقیقتا از وقتی متوجه شدم که بنا بر فرموده شما در حال زور الکی زدنم اصلا دگرگیون شدم . نوشته هات بنده رو مبهوت کرد خصوصا وقتی فرمودی 11 سپتامبر 90.. بنده احتمالا خیلی بی سوادم که فرض کردم 11 سپتامبر 2001 بوده. شما بزار به حساب تبعات زندگی در جامعه ای که به قول شما سرشار از دروغ و فساده . در بخش دیگری از فرمایشات گوهر بارتان فرمودید : در ضمن نقص فنى براى همه هوابیماها بیش میاد جه در مورد بهباد امریکایى : بله بله . احسنت . البته مورد حتی نقص فنی نیز نبوده بلکه احتمالا بنزین تمام کرده و وقتی برای فرود در پمپ بنزین نشسته توسط برادران سپاه به طرز ناجوانمردانه ای دستگیر شده . بله بله . زیبا فرمودید . آمریکا تا شما را دارد غم ندارد ..
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 11:44
باور عمیق - قم - ایران
(2)همچنین فرمودید :و جه در مورد بخصوص طبس که نکرانى تلافى و کشته شدن کروکانهاى امریکایى هم بود : بله بله . اصلا خاطرم هست در شب عملیات طبس آثار نگرانی در چهره تک تک دلاوران کماندوی آمریکایی موج میزد از بس اینها عاطفی و نگران بودن طفلی ها . همچنین همانطور که فرمودید در دهه 90 آمریکا اساسا دچار چنان گفت گوی تمدنی شده بود که حتی تمام نهادهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی نیز به عنوان مبلغ به سراسر جهان اعزام شده بودند فلذا اصلا نیرویی به جهت حفاظت از امنیت کشور موجود نبود بس که خوب هستند این آمریکایی ها . موفق باشید . در ضمن ماست سیاه است نه سفید
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 11:45
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
باور عمیق و امثال ایشون. کسى به خدا کارى به باور عمیق شما نداره. عزیز من شما به هر چى دوست دارى باور داشته باش. این حق تو و هر انسانى است که به هر چى دوست داره باور و اعتقاد داشته باشه. فقط این باور عمیقتو به دیگران تحمیل نکن. نگو که این کار رو انجام نمیدى چون اگه بگى همانقدر خنده دار میشه که این یارو گفت ٥٠ ثانیه ناو امریکایى رو غرق میکنه. شما و امثال شماها تو این ٣٥ سال با باور عمیقتون چنان دهنى از ملت و مملکت ایران سرویس کردین که حالا حالاها اون مملکت درست شدنى نیست. شما هرکسى که مخالفتون بود رو با باور عمیقتون کشتید و یا خفه اش کردید. ما هرچى میکشیم از دست شماست. نه امریکا. این خودى بود که ملت رو به اینوند. این خودى بود که جوونهاى مملکت رو خیابون ها تیرباران کرد. این خودى بود که پشت میله هاى زندان جوونهاى ایرانى رو شکنجه داد و کشت. پسمونده آمریکا شرف داره به باوران عمیقى مثل شما.گم شید برید پى کارتون. برید لبنان و فلسطین زندگى کنید.مگه عشق قدس ندارید؟ ملت ایران رو رها کنید.٣٥ ساله سیخ میکنین.. این و اون انتظار داین دنیا خفه بشه تماشا کنه چه ... دارین میکنین.
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 14:46
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
فدایی رهبر کجایی که ببینی؟
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 17:57
مالك استر - ایران - تهران
باور عتیق -قم / ممنون از یاداورى ١١سبتامبر ، ولى بقیه نوشته هاتون طبق معمول ماله کشى و مضحکه و مغلطه و در اخر میون برى بود به صحراى کربلا و در امان و سایه بیرق یزید نالیدن به مظلومیت حسین . دفاع ناشیانه امثال شما از دستاوردهاى مضحک و مسخره این حکومت ادم خور فقط باعث انزجار بیشتر مردم جون به لب رسیده از دین مبینتون. میشه و بس . دستاورد و نتیجه کنده کویى و در افتادن با تمام دنیا و زدن و کوفتن. و بستن و خفه کردن مردم توى این ٣٥ سال هم این بوده که ایران رو تبدیل کردید به یک باغ وحش بزرک با. ٨٠ میلیون ادم مریض و روانى و دزد و دروغکو و خود بزرک بین و کلاش ، توى این لجن زار اخوندى ماست. فقط سیاهه .
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 19:03
راهجو - فریدونکنار - ایران
باور عمیق- چرا بخودت اینقدر فشار میاری! آره حق باشماست،فدوی و بچه های محل سر 50 ثانیه ناو رو میترکونن! حالا برو ادامه خواب خرگوشیت!
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 20:26
تیردادسورنا - ایران - ایران
باور عمیق - قم - ایران از این دست دروغها و گزافه گوییها ما زیاد دیدیم یک بار در اورهال یک آبشیرین کن خارجی پس از پایان کار و جوشکاری تعدادی لوله توی شبکه سراسری سیما اعلام کردند متخصصین ایرانی در فلان جا آبشیرین کن ساخته اند و بزودی به تولید انبوه میرسه!! سال بعدش همون آبشیرین تعمیر شده بعلت عدم بهره برداری و تعمیر صحیح برای همیشه از دور خارج شد و بنده شخصا مامور بازدید و آوردن آبشیرین کن جدید از کشور اسپانیا شدم..و خواستی موردهای بسیار دیگر از این گنده نمایی ها برایت بنویسم
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 19:53
باور عمیق - قم - ایران
مالک استر - ایران - تهران.. جالبه . نوشتار من مغلطه و مضحکه بود یا نوشته شما که سراسر آمیخته با مزخرفات بود . آخه وقتی شما سواد نداری مگه مجبورت کردن .. خب برو تو لایه های پایین تر نوکری آمریکا رو انجام بده . والله بخدا . بعدشم کلی بهش زور داره . خب آقا جان تو 11 سال اصلا کلا عقبی . به من چه 2001 رو میگی 90.. دهه 90!!! آی کیو . بعد این شده واسه ما تحلیلگر ..
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 22:26
باور عمیق - قم - ایران
راهجو - فریدونکنار - ایران . برم الان دیگه؟ اجازه هست؟ .. خواب خرگوشیت .. خوشمزه
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 22:28
باور عمیق - قم - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. همانطور که زحمت کشیدی و گم شدی ، لطف کن از همان پسمانده های آمریکا ارتزاق کن و به همراه اربابانت دست از سر این آب و خاک بکش. باریکلا
جمعه 19 ارديبهشت 1393 - 22:21
مالك استر - ایران - تهران
باور عتیق - قم / مطمئنم کار و زندکى درست حسابى که ندارى جیزى که زیاد دارى وقت و پول امام زمان (عج) ، pc مجانى و نت صلواتى و رو . ٣٥ ساله تو ایران نفس بریدید و نسخ همه رو کشیدید و هر صداى مخالفى رو به اسم دین خفه کردید حالا اینجا هم دست از سرمون بر نمیدارید و دایم در حال نفاق افکتى و باشیدن بذر نفاق بین کاربرایید ، برو با همون همفکراى منحرف لایه هاى بالا ترت (فداى رهبر ) بشین کنار همون حوض کذایى و اداب حیض و نفاس و دخول و تفخیض تو بخون بدر جان و ول کن این تلاش مذبوحانه و بى ثمر رو که تا امروز فقط نتیجه عکس داده ،،، اى مگس (ملا) عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ,,,
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 07:24
جنگنده - تهران - ایران
آمریکای وحشی دیگه ابرقدرت نیست.
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 09:03
باور عمیق - قم - ایران
تیردادسورنا - ایران - ایران.. حرف شما صحیحه . ما هم سالهای گذشته خصوصا تو دهه 80 زیاد دیدیم از این کارا . اما یه چیزی رو دقت بفرما . متاسفانه بر خلاف حوزه های دیگه توی حوزه صنایع نظامی برنامه ریزی بسیار خوبی از طرف صنایع دفاع انجام گرفت . جذب فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهها با حقوق و امکانات و مزایای فوق العاده . هر کسی یه استعدادی از خودش بروز داد اینا بلافاصله شستشون خبردار شد و یارو رو قاپیدن . تا 10 سال پیش اینترنت گازوئیلی داشتیم . امروز یه عده از بچه های همین دانشگاهها رو جمع کردن به اصطلاح ارتش سایبری تشکیل دادن که کرارا آمریکا مقاماتش از تواناییهاشون ابراز نگرانی کردن
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 12:35
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
باور عمیق تا ... تو گم شو عربزاده به کورى چشم تو هفته پیش از ایران برگشتم. من اگر مثل تو بى ریشه بودم، انقدر دلم براى مملکتم نمیسوخت و راحت میگفتم گور پدر همشون. ولى تو و امثال تو هستین که ملت ایران دوزار هم براتون ارزشى نداره و به راهتى خاک و جان ایران رو فداى یه موى رهبرتون میکنید. براى ایدئولوژى مریضتون تمام ایران رو به خاک سیاه مینشونید. نه برادر من. این تویى که باید برى. من دلیل میآرم براى چیزى که میگم، تو چى؟ غیر از درى ورى چى دارى بگى؟ بدبخت تو هم یه روز مثل خلخالى تو همون قم به خودت خراب میکنى و تو پیسى به درک خواهى رفت.
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 13:36
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
باور عمیق. از نوع نوشتنت معلومه چه هستى. تمام دنیا سعى بر ساختن و نوسازى و تکنیک راحتتر کؤدن زندگى مردم و اختراعاتى که به درد بشریت میخوره هستند، شما در فکر خرابکارى هستین. بزنین نابود کنین. با آب و تاب هم تعریف میکنه وزارت دفاع نخبه هاى دانشگاه ها رو جمع کرده دور خودش موشک بسازن؟ بدبخت مملکتت ویرانه است. تو جنوب ایران مردم از آب آشامیدنى سالم محروم هستند. تو شمال ایران تو غرب ایران شرق ایران همه دهات ها و شهرهاى کوچک و بزرگ از امکانات کافى برخوردار نیستند. بدبخت دلت به ارتش سایبرى خوشه که بیشتر جوون هاى مملکتو دهنشون رو سرویس کنه؟ اى خاک ...اگه کشورهاى دیگه پیشرفت نظامى دارند زیرساختهاى مملکتشون هم درست و حسابیه. کل مملکتشون در مقایسه با ایران در رفاه کامله. شما غیر از موشک دوزارى درست کردن و به حزب الله و سوریه دادن چه // بلدین؟ یعنى بذار بمیر بدبخت. آخه بیچاره تمام ارتش و سپاه دوزاریتون با یه باد شکم محو میشه. خودت هم همراشون.
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 21:27
جنگنده - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان ................... آرزویت برای جمهوری اسلامی را با خودت به گور میبری بیسوادی که هنوز راحتی را مینویسی راهتی. تمام فتنه های دنیا هم زیر سر آمریکا وحشیه.
یکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 07:37
تیردادسورنا - ایران - ایران
باور عمیق - قم - ایران متاسفانه یا خوشبختانه! ما توی خلاف کردن بعد از روسها اولیم این رو قبول دارم که در هک کردن استعداد خاصی داریم همین الان شما با یک آی پی انگری میتونید با آی پی پی های رنج آی پی خودت مودم های دارای پسورد ادمین رو هک کنید و از اینترنت مجانی استفاده کنید..این تولید نیست. در دنیای امروز حتی شما به تنهایی نمیتونید در ساخت تجهیزات خودکفا باشید از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست معمولا بیشتر قطعات پیشرفته و فوق پیشرفته در انحصار آمریکاست از قطعات حساس پالایشگاهی و نیروگاهی گرفته تا موتور هواپیماهای ایرباس و جدیدا توپولف ساخت آمریکاست
یکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 04:18
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
جنگنده - بمب افکن- شکاری - تهران - ایران. با اون چیزی که نوشتی خودت خودتو لو دادی. مشخص کردی که ایران و ایرانی‌ برات اصلا ارزشی ندارن. فقط جمهوری اسلامی برات مهمه. اون هم بدون ایران. حتی ننوشتی جمهوری اسلامی ایران. بدبخت عربزاده..
یکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 15:51
جنگنده - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان ........................... تو خائن وطن فروش صحبت از ایران و ایرانی نکن که رفتی در آلمان پشت سر کشور خودت و هموطن خودت، صفحه میگذاری و مشغول جیره خوری اجنبیها هستی. شرم بر هرچی وطن‌فروش و خائن و غربزده.
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 07:28
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
جنگنده - تهران - ایران آخی کلی‌ فکر کردی چی‌ بگی‌ اومدی باز دری وری گفتی‌؟ مغزت تا این حد بیشتر نمی‌کشه؟ من رفتم آلمان بلا بلا وطن فروش بلا بلا.... بدبخت تو تو ایران هستی‌ داری دهن ملت رو مستقیم یا غیر مستقیم سرویس میکنی‌. تو و امثال تو. تو هنوز فرق مملکت و نظام رو نمی‌فهمی.. تو فقط دلت برا جمهوری اسلامی می‌تپه. نه کشورت ایران. نه ملت ایران. تو کسی‌ رو که هم عقیده تو نباشه رو می‌کشی. شکنجه میدی، حبس میکنی‌. حالا شاید تو شخصا همچین غلطی نکنی‌، ولی‌ این عقیده تو است که این نظام رو پایدار نگه میداره که همچین کار‌هایی‌ رو با ملتش انجام بده. بنده خدا یه خرده از اون مغزت استفاده کن. بشین با خودت روراست باش. چرت نگو انقدر. تو اگه الان اسم منو میدونستی چیکار میکردی؟ راستشو بگو. دیدی حالا؟ فرق تو با یک انسان آزاده در این است. تو وطن و هموطن فروشی نه من.
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 15:53
جنگنده - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان ........................... نیست که همون آلمانی که توش هستی خیلی کشور خوبیه. همین آلمانی که داخلش نشستی یک زمانی نزدیک به سی چهل میلیون انسان قربانیش شدن. نیست که آمریکای وحشی، مخالفان خودش را در گانتانامو شکنجه نمیکنه و به هر بهونه ای بمب و فشنگ رو سر پیر و جوون و زن و مرد نمیریزه. جمهوری اسلامی ایران کامل نیست و خیلی مشکلات زیادی هم دارد ولی باز سگ شرف دارد به تفکر افرادی تو که اگر بر ایران حاکم شوید، ایران را مانند اوکراین یا سوریه چندتکه و پاره پاره خواهید کرد و تقدیم به اربابتان آمریکا میکنید. اگر تفکر امثال شما باشد به کردستان خودمختاری میدهید به بلوچستان و اذربایجان و خوزستان هم همینطور و در یک چشم برهم زدن همین بقایایه باقی مانده از ایران را هم شما غربزدگان نابود خواهید کرد همانطور که اسلافتون یعنی قاجار و پهلوی کردند.
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 07:41
جنگنده - تهران - ایران
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان ............................. مطمئن باشد حتی اگر در خوابت هم ببینی که جمهوری اسلامی ایران، سقوط کرده مطمئن باشد اوضاع مردم ایران بسیار بدتر از پیش خواهد شد و به علت تعدد فرهنگ و تعدد احزاب سیاسی و از آنجا که ایرانیان فقط به فکر منافع خود هستند نه منافع جمع، کشور ایران سه سوت از هستی ساقط خواهد شد و تجزیه میشود پس بدان جمهوری اسلامی ایران همیشه باقی خواهد ماند.
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 07:41
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
شما شعار میدى من دلیل میارم. فرق ما هم در این است. شما هیچ دلیلى ندارى بیارى. آلمان نازى یکى از لکه هاى ننگ تاریخ بشریت است. هیتلر یکى از وحشى ترین دیکتاتورهاى تاریخ معاصر بود. آخرش چى شد؟ آخر آلمان نازى که تمام اروپا زیر سلطه اش بود چى شد؟ از بین رفت. شما اگه بشینى فکر کنى به این نتیجه خواهى رسید که همه ماهایى که شما وطنفروش خطاب میکنى، با حکومت زور جمهورى اسلامى مشکل داریم. مشکل ما هم سیاست داخلى نظام با ملتش است. نبودن آزادى فردى، آزادى بیان، حق انتخاب شخصى، رفاه کلى جامعه که همه امکانات از بهداشت تا سرگرمى به رفاه جامعه مربوط میشه، همینطور آسایش و امنیت و همینطور سیاست نادرست محیط زیست، نبود مدریت درست در همه موارد ادارى کشور. از بخشدارى تا ریاست جمهورى.زندانى و شکنجه کردن و در خیلى موارد اعدام جوانهاى مملکت به دلایل سیاسى. عملیات هاى تروریستى را به عنوان حرکت سیاسى قبول ندارم. ما از زندانى هایى صحبت میکنم که با قدرت بیانشون خار در چشم رژیم شده اند.
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 16:29
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
ادامه..من هیچوقت طرفدار هیچ اپوزیسیونى نبودم و نیستم، چرا؟ چون متأسفانه هیچ یک از این اپوزیسیون ها نه شعور و سواد سیاسى دارند و نه خلوص نیت دارند. هر یک به فکر خود. ما اینجا با سیاست آمریکا کارى نداریم. ما با سیاست حکومت ایران در قبال مردم ایران کار داریم. تو گوانتانامو چه کسانى زندانى هستند؟ غیر از تروریست ها و عضوهاى گروه القاعده چه کسانى هستند؟ کدام آمریکایى در گوانتانامو در حبس است؟ حالا در زندانهاى سیاسى ایران چند ٪ از زندانیهاى سیاسى اتباع خارجى هستند و چند٪ ایرانى؟ هموطنت! جمهورى اسلامى از خداشه که تحریم ها ادامه پیدا کنه. بهترین دلیل براى سرکوب صداهاى مخالف در داخل و بهترین بحانه براى اشتاباهات غیر قابل تصور در امور مملکت دارى است. رهبرى و سپاه که بزرگترین دزدان مملکت هستند. اگر تحریم ها و دشمنى با امریکا نباشد، سپاه بدبخت میشود. غیر از اینکه درآمد سپاه به ١/٣ کاهش خواهد یافت. رهبرى و سپاه علاقه اى به سازش و آشتى با دنیا ندارند. بهترین راه براى چپاول ایران، دشمنى با دنیاست. کارى که رژیم ایران با ملتش میکند، غیر از کره شمالى هیچ کشورى نمیکند. چشماتو وا کن شعار هم نده.
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 16:48
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
ادامه ٢. اصلا امریکا بد. هیچ کس نگفته که امریکا سیاست درستى پیش میره. اگرامریکا درست عمل میکرد که هیچوقت آخوند عربزاده حاکم برملت ایران نمیشد. امریکا هم حافظ منافع خودش است مثل روسیه.جمهورى اسلامى ولى فقط حافظ منافع نظام جمهورى اسلامیست. نه کشور ایران و ملت ایران. سئوال من : ارمغان این انقلاب شما چیه؟ به من بگو تو این ٣٥ سال که از انقلاب میگذرد چه چیزى از قبل از انقلاب در ایران بهتر شده؟ رفاه ملت؟ آسایش و امنیت مردم؟ جلوگیرى از فساد اخلاقى؟ جلوگیرى از دزدى و رانت خوارى و رشوه گیرى؟ مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد؟ آبادانى و موارد زیست محیطى؟ احترام ملى؟ بالا بردن اعتبار کشور ایران در عرصه جهانى؟ خودکفایى و بى نیازى؟ لطفا بگو کدام یک از این موارد اساسى با روى کار آمدن نظام جمهورى اسلامى بهتر شده است؟ شعار نده جواب بده
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 16:59
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
ادامه ٢..جنگنده. اصلا امریکا بد. هیچ کس نگفته که امریکا سیاست درستى پیش میره. اگر امریکا درست عمل میکرد که هیچوقت آخوند عربزاده حاکم برملت ایران نمیشد. امریکا هم حافظ منافع خودش است مثل روسیه.جمهورى اسلامى ولى فقط حافظ منافع نظام جمهورى اسلامیست. نه کشور ایران و ملت ایران. سئوال من : ارمغان این انقلاب شما چیه؟ به من بگو تو این ٣٥ سال که از انقلاب میگذرد چه چیزى از قبل از انقلاب در ایران بهتر شده؟ رفاه ملت؟ آسایش و امنیت مردم؟ جلوگیرى از فساد اخلاقى؟ جلوگیرى از دزدى و رانت خوارى و رشوه گیرى؟ مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد؟ آبادانى و موارد زیست محیطى؟ احترام ملى؟ بالا بردن اعتبار کشور ایران در عرصه جهانى؟ خودکفایى و بى نیازى؟ لطفا بگو کدام یک از این موارد اساسى با روى کار آمدن نظام جمهورى اسلامى بهتر شده است؟ شعار نده جواب بده
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 17:02
mammal - لندن - انگلیس
خوب راست میگه که ترسی‌ نداره از ماکت‌های ایران چون تمام جنس‌هایی‌ که در ایران سخته می‌شه کلی‌ مشکل داره و مردم خودمون هم هر وقت چیزی لازم داشته باشن مارک خارجیش را می‌خرند
‌پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393 - 14:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.