آدیداس فروش تی‌شرت‌های 'سکسی' جام جهانی برزیل را متوقف کرد

آدیداس یکی از اسپانسرهای اصلی جام جهانی و تامین کننده اختصاصی توپ این رقابت‌هاست



در پی اعتراض مقام‌های برزیلی به اینکه تی‌شرت‌های جام جهانی شرکت آدیداس تصویری "جنسی" از برزیل به نمایش می‌گذارد، فروش جهانی این تی‌شرت‌ها متوقف شد.

آدیداس فروش دو تی شرت تولید خود را متوقف کرده که روی یکی آنها در کنار تصویر زنی که مایو دو تکه پوشیده است، عبارتی نوشته شده که معنای دوپهلو دارد. روی تی شرت دوم هم طرح قلبی به شکل پایین تنه زنی که بیکنی به تن کرده، نقش بسته است.

وزارت گردشگری برزیل گفته است که به شدت مخالف هرگونه محصولی است که بخواهد تصویری از جذابیت جنسی برزیل به نمایش بگذارد.

آدیداس یکی از اسپانسرهای اصلی جام جهانی برزیل و تامین کننده توپ رسمی این مسابقات است. پس از اعتراض‌ مقامات برزیلی، مسئولان آدیداس این دو تی شرت را از فهرست فروش جهانی محصولات خود خارج کرده‌اند و این تی شرت ها تنها به صورت محدود در آمریکا قابل خریداری خواهد بود.

این شرکت بزرگ تولید محصولات ورزشی در اطلاعیه که به همین منظور صادر کرده، آورده است: "شرکت آدیداس همواره به دقت به نظرات مختلف درباره محصولات خود توجه ویژه‌ای دارد."



پیش از این در روز سه‌شنبه، وزارت گردشگری برزیل با انتقاد از محصولاتی که "قصد دارند نمادها و یا تصاویر ملی را به جذابیت جنسی ربط دهند" آنها را ضد سیاست تبلیغات ملی برزیل دانست.

آدیداس پس از افزایش انتقادها با انتشار بیانیه‌ای خبر از توقف فروش جهانی این محصول داد: "پس از مسایل به وجود آمده، اعلام می‌کنیم که این محصولات دیگر به فروش نخواهد رسید."

وزرات گردشگری برزیل در بخشی دیگری از انتقاد خود به شیوه تبلیغاتی که روی "جذابیت جنسی" برزیل تمرکز دارند، آنها را ترویج دهنده جرائم مختلف دانسته است: "این نوع نگرش به طور غیر مستقیم باعث بروز جرائمی مثل سوء استفاده جنسی و استثمار کودکان خواهد شد."

دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل هم در واکنش به این موضوع در توئیتر خود نوشت که برزیل آماده پذیرایی از گردشگران برای جام جهانی است، اما آمادگی مقابله با گردشگری جنسی را هم دارد.

در قسمت دیگری از بیانیه وزارت گردشگری برزیل آمده است: "برزیل به هیچ وجه این گونه جرائم (گردشگری جنسی) را در خاک خود تحمل نخواهد کرد."

برزیل گفته است که سعی دارد از تصویر کلیشه‌ای جنسی که طی دهه‌ها از این کشور ساخته شده، فاصله بگیرد.

+65
رأی دهید
-12

غلامعلی - تهران - ایران
دم مسوولان برزیل گرم،ایول داره
جمعه 9 اسفند 1392 - 14:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.