اهدای اعضای اسکی‌باز ایرانی پس از مرگ مغزی+ فیلم برخورد اسکی باز

پس از اعلام مرگ مغزی نوید شاهسوندی، اسکی‌باز ایرانی که هفته گذشته در پیست دیزین مصدوم شد، با رضایت پدر او اعضای بدنش برای پیوند به بیماران اهدا شد.

نوید شاهسوندی عضو تیم اسکی "هایپ" بود و در بخش نمایشی این ورزش فعالیت می‌کرد.

آقای شاهسوندی پنجشنبه هفته گذشته، (۲۴ بهمن، ۱۳ فوریه) به "پایه بتونی کابین" برخورد کرد و از ناحیه دست، پا، سر و لگن دچار شکستگی شد.



نوید شاهسوندی، اسکی‌باز، در رشته اسنوبورد فعال بود



این اسکی‌باز پس از حادثه دچار ایست قلبی شد، اما به کمک یک پزشک که برای اسکی کردن در پیست حضور داشته، قلب او دوباره به تپش افتاد.

خبر به کما رفتن نوید شاهسوندی چهار روز بعد از حادثه در خبرگزاری‌های رسمی ایران منتشر شد.

همراه آقای شاهسوندی، در مصاحبه با خبرگزاری‌ها، از کمبود امکانات پزشکی در پیست دیزین و به طور کل از عدم حضور پزشکان متخصص در پیست‌های اسکی انتقاد کرده بود.

او در عین حال گفته بود که نوید شاهسوندی در حالی دچار این حادثه شد که کلاه ایمنی به سر نداشت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، (ایرنا)، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران به مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دستور تحقیق در مورد علت این حادثه را داده بود و از لطفعلی پورزند، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خواسته بود تا "هرگونه همکاری و حمایت را برای بهبود روند درمانی این اسکی‌باز انجام دهند."

بعد از به کما رفتن نوید شاهسوندی، ایرنا به نقل از مصطفی مدبر، مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، نوشت که این شرکت به عنوان نهاد مسئول در حال پیگیری موضوع است و به زودی گزارش نهایی تحقیقات پیرامون این اتفاق را منتشر خواهند کرد.

وبسایت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن به نقل از مدیر پیست دیزین نوشت: "نوید شاهسوندی در خارج از مسیر اصلی پیست دچار حادثه شده است."

این سایت همچنین به نقل از رضا دوستی، مدیر مجموعه‌های اسکی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، نوشت: "موضوع آسیب دیدگی شاهسوندی همچنان از طریق این شرکت درحال پیگیری است."

فیلم برخورد اسکی باز با دکل برق پیست دیزین


اهدای اعضای بدن اسکی‌ باز مرگ مغزی


+152
رأی دهید
-20

ekman - شیراز - ‫ایران
کسانیکه علاقه به اسکی دارند و کلّی خرج این ورزش زمستانی میکنند ،از لوازم اسکی گرفته تا مخارج ایاب و زهابشان،چرا از کلاه ایمنی که از همه چیز واجب تر است استفاده نمیکنند!!!!!!
جمعه 2 اسفند 1392 - 23:34
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
خیلی‌ غم‌انگیز بود ، روحش شاد و برای خانوادش صبر آرزومندم .
شنبه 3 اسفند 1392 - 01:24
perser68 - فلوریدا - امریکا
وحشتناکه واقعا!تو ویدئو اولی‌ این دلال جمهوری نکبت اسلامی فقط شروور گفت!!!نه اینکه دختران دبستانی شین آباد تو کلاس درسشون سوختن و کباب شدن!!!نه تنها کسی‌ مسئولیت این فاجعه رو نپذیرفت،بلکه حتی از ادامه درمان این دختران نازنین هم خود داری میکنند!!!اگه امکانات و فوریت‌های پزشکی‌ رو خوب و مناسب کنن،هزینه داره و اونوقت خامنه‌ای جاه طلب زیر بوته به دنیا آمده،که نه پدرش معلومه کیه و نه مادرش،چطوری۹۷میلیارد رو بغل کنه و انگشت شصت تو دهن بجوه و خواب‌های طلایی برای مردم سوریه ببینه!!!ماله کش لطفاً خاموش!
شنبه 3 اسفند 1392 - 03:43
perser68 - فلوریدا - امریکا
اخه مگه می‌شه خدا جون یکی‌ رو بگیره که بخواد جون چند نفر دیگه رو نجات بده!؟خدا چرا جون حسنی و جنتی و خامنه‌ای و رفسنجانی‌ و خاتمی رو نمی‌گیره که همه رو نجات بده!؟اگه با همین ماست و خیاریه،بگید خدا زیاد زحمت نکشه و فقط جون اون چند تا جونور رو بگیره ،۷۰ میلیون ایرانی‌ نجات پیدا می‌کنن!فقط جونشون رو بگیره،کار سختیه!؟تازه اینا پیر و پته پوره هم هستن و کسی‌ هم حتی حاضر نیست یه سلول از اینها بگیره!همشون رو هم ببره بهشت،من حسود نیستم،اما بگیره!بگید به این خدا اینهمه آخوند مفت خور۴۰۰هزار شپش رو می‌گذاره و جون یه جوون به این رشیدی رو میگیره!؟اصلا انصاف نیست((:
شنبه 3 اسفند 1392 - 04:05
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
مردک پس چرا دور دکل رو با محافظ نپوشوندید خیلی‌ سخته؟
شنبه 3 اسفند 1392 - 04:06
raha1984 - هامبورگ - المان
روحت شاد
شنبه 3 اسفند 1392 - 08:11
majiddk - کپنهاک - دانمارک
خبر نگار در متن خبر انگار داره داستان شاهنامه فردوسی را میخواند.توجه کنید اینها چطور با الفاظ بازی میکنند تا یک خبر را اعلام کنند و مردم را چگونه با الفاظ فریب میدهند.
شنبه 3 اسفند 1392 - 10:13
saeed scotland - گلاسگو - اسکاتلند
آخه دکل فشار قوی در مسیر یا کنار مسیر اسکی نباید باشه و اگر هم هست باید بوسیله لاستیک ویا محافظ ایمنی شود . مردیکه مثل همیشه تقصیر را انداخت گردن اون بنده خدا که از دست رفته یکلام نگفت ... شما بگویید باید چی میگفت
شنبه 3 اسفند 1392 - 10:44
Moama123 - بوداپست - مجارستان
اینم یه جوان بهائی که با وجودی که با هموطنان بهائی این رفتار رو در ایران می‌کنن، خانواده ایشون اعضای فرزندش رو به هموطن مسلمنش اهدا می‌کنه
شنبه 3 اسفند 1392 - 19:49
آرتادخت - تهران - ایران
خدا رحمتش کنه 21فوریه 2012 این پست رو فیسبوکش گذاشته بود :( . روز مرگم، هر که شیون کند از دور و برم دور کنید. همه را مســــت و خراب از مــــی انــــگور کنیـــــد. مزد غـسـال مرا سیــــر شــــرابــــــش بدهید. مست مست از همه جا حـــال خرابش بدهید. بر مزارم مــگــذاریــد بـیـــاید واعــــــظ. پـیــر میخانه بخواند غــزلــی از حــــافـــظ. جای تلقــیـن به بالای سرم دف بـــزنیـــد. شاهدی رقص کند جمله شما کـــف بزنید. روز مرگــم وسط سینه من چـــاک زنیـد. اندرون دل مــن یک قـلمه تـاک زنـیـــــــد. روی قــبـــرم بنویـسیــد وفــــادار برفـــت. آن جگر سوخته خسته از این دار برفــــت
شنبه 3 اسفند 1392 - 22:28
bita_bm24 - کرج - ایران
-چرا اعضاء جوانی بهائی که در حیاتش به فتوای روحانیون تندرو نجس شمرده می شده است، پس از مرگش باید در بدن هم میهنان مسلمانش به حیات ادامه دهد؟ . -روحانیونی که ایرانیان بهائی را مهدورالدم و جان آن ها را بی ارزش می دانند چگونه می توانند نجات جان چندین ایرانی مسلمان را با اعضاء بدن یک بهائی توجیه نمایند؟. -آیا آقای خامنه ای با دیدن این اقدام حاضر است از فتوای شرم آور خود عذرخواهی کند یا باز هم می خواهد فتوا دهد که اعضای بدن این جوان بهائی باید از بدن مسلمانان خارج شود؟
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 08:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.