معاون وزیر ارشاد : تصاویر حضرت عباس و بزرگان دین از فیلم "رستاخیز" حذف می‌شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تصاویر حضرت عباس و بزرگان دین اسلام در فیلم "رستاخیز" حذف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم رستاخیز ساخته احمدرضا درویش که در جشنواره امسال فیلم فجر بسیاری از جوایز را به دست آورده با حاشیه‌هایی مواجه شد. برخی منتقدان ضعف فیلم نامه و محتوا را مورد توجه قرار دادند و برخی علما و مداحان از به نمایش درآمدن تصاویر حضرت ابالفضل و برخی دیگر از بزرگان حاضر درقیام عاشورا انتقاد کردند.

در این میان بیشترین  انتقادات را مراجع عظام تقلید و علما داشتند که خواستار بازنگری در محتوا و مفاهیم فیلم و عدم نمایش تصاویر حضرت ابالفضل و دیگر بزرگان حاضر در قیام عاشورا شدند، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با وزیر کشور نسبت به فیلم رستاخیز و برخی حرکات در جشنواره فیلم فجر انتقاد کردند و بیان داشتند: حاکمیت دین و ترویج ارزش‌های اسلامی از اصول انقلاب اسلامی است که انقلاب برای آن ایجاد شده است.



آیت‌الله صافی گلپایگانی ارتکاب خلاف شرع در جشنواره‌هایی نظیر فجر را نشانه فاصله داشتن این برنامه‌ها با اصل انقلاب دانست و افزود: متأسفانه بعضی از جشنواره‌های این دهه که با پول بیت‌المال انجام می‌گیرد خلاف شرع است و با اصل انقلاب فاصله دارد.

صحنه‌های نمایش داده شده از بزرگان دین اسلام در فیلم رستاخیز حذف شد

در پی اوج گیری این حاشیه‌ها و باوجود برخی شنیده‌های غیررسمی درباره سرانجام این فیلم، حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت نمایش "رستاخیز" به این جمله بسنده کرد: صحنه های نمایش داده شده از بزرگان دین اسلام در فیلم رستاخیز حذف شده و این فیلم با اصلاحات اکران عمومی می‌شود.

این اظهارنظر در حالی است که رییس سازمان سینمایی کشور پیشتر اعلام کرده بود نظرات مراجع را در این فیلم لحاظ خواهند کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این زمینه به راهکارهایی همچون استفاده از نورپردازی برای حذف چهره بزرگان از صحنه‌های حساس فیلم اشاره کرده بود.

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران صراحتاً اعلام کرده بود: قطعاً اگر فیلم رستاخیز بخواهد در اکران عمومی در اختیار مردم قرار گیرد باید به نحوی عمل کند که این نگرانی رفع شود و در خصوص چهره حضرت ابوالفضل یا باید این صحنه‌ها حذف شده و یا به گونه‌ای هاله‌ای از نور روی آن قرار گیرد که چهره حضرت ابوالفضل کاملاً مشخص نباشد و این قداستی که ایشان دارند، حفظ شود.

فیلم "رستاخیز" واقعه قیام عاشورا را روایت می کند که این داستان با محوریت شخصیت بکیر بن‌حر یزید ریاحی دنبال می‌شود و قرار است به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به نمایش دربیاید.

+5
رأی دهید
-12

khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
عوامل بدبختی ملت ایران قسمت ۱: نام:یزید ,شهرت:بنی امیه,نام در:معاویه,نام پدربزرگ:ابوسفیان,نام جد بزرگ:عبدالمطلب,نام:حسین,شهرت:بنی هاشم,. نام پدر:علی,نام پدربزرگ:محمد و ابوطالب,نام جد بزرگ:عبدالمطلب,:نتیجه گیری. رابطه حسین و یزید: پسر پسرعمو,رابطه علی و معاویه:پسرعمو,رابطه معاویه و محمد:پسرعمو,رابطه ابوسفیان و ابوطالب:برادر,رابطه محمد و ابوسفیان:ابوسفیان عموی محمد,رابطه ابوسفیان و علی:ابوسفیان عموی علی,:به قول مستشارالملک تو قهوه ی تلخ یکی دیگه با یکی دیگه تو یه جای دیگه. این قضیه به من چه ربطی داره,.دو تا پسر عمو که رابطه ی خونی با هم داشتن و سر قدرت باهم جنگیدن و یکیشون کشته شده و هیچ دخلی هم به ما نداره و اونوقت ما عزاداری می کنیم.
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 12:58
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
عوامل بدبخی ملت ایران قسمت ۲:محرم ماه اول سال قمری هستش و همه ی عرب‌های دنیا دقیقن تا ۱۰ محرم جشن میگیرن و اصلن نمی دونن حسین کیه ، یزید کیه,حالا این وسط ما شدیم کاسه ی داغ تر از آش,حالا به مردم بگو که کدومتون بابک خرم دین ، مازیار ، افشین ، ابومسلم ، استادسیس و غیره رو میشناسید,:به قول مرحوم احمد کسروی تبریزی,بدبخت ملتی که تاریخ کشورش را نداند,شوربخت تر از آن ملتی که نخواهد تاریخ کشورش را بداند,تیره بخت از آن ملتی که تاریخ کشورش را به ریشخند بگیرد
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 13:00
کبالت3 - کرج - ایران
هاله دار بشه بهتره میزاریمش کنار دانشجوی ستاره دار دیگه حکومت آسمانی تکمیله کبلائی.
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 13:21
سالک نور - نانت - فرانسه
انگار این کشور خودش تاریخ نداره! کریم خان زند، لطفعلی خان و آقا محمد خان، افشاریان، صفویان، ابومسلم خراسانی، بابک خرمدین، آریو برزن، ساسانیان، هخامنشیان، مادها، کاسپیها و گوتیان رو ولن کردن چسبیدن به عاقا حاضرت عباس، تازه نباید چهره مبارکش پخش بشه،،،، حکومت ضّد فرهنگ!
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 13:54
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
مگه حضرت عباس ادم نبود؟چهره مسیح هم درهمه فیلما ش نشون داده شده واسمان هم به زمین نیومده.جمع کنید این خرافت رو چون فقط ثابت میکنه که توکله پوک این معترضین عقل وجود نداره.
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 14:45
فردين - بروجرد - انگلستان
به قول لرها. دس وه دلم نزن که خینه( دست به دلم نزن که خونه) همین عاشورا تاسوعا پدر ما رو دراورده. ،، و اسلام را زنده نگه داشته
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 17:40
*marshal* - واشنگتن - آمریکا
هر کی هر چی میخواد بگه آقا جان،من بیسواد..من امل...اما من میگم :قربان مظلومیتت آقا جان..باب الحوائج..که من یکی هر بار رو بهت انداختم رومو زمین ننداختیو پیش خدا شفاعت کردی...اونقد بزرگواری که حتی به غیر مسلمونا حاجتشونو میدی آقا جان... دوستای گلم،میدونم هستن کسایی که از قِبَل این عزیزان و سختی هایی که بهشون رفته خیلی سوء استفاده کردن..کاری با این حرفا ندارم...ولی فقط 1 بار ازش از ته دل بخواین که کارتونو راه بندازه...بخدا جواب میده... یا علی...
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 21:07
caroline - تهران - ایران
khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت. تا اونجاى که میدونم !!!! رابطه خونین او دوتا هم بخاطر زنى زیبا بود که شوهر داشت. معاویه هم دخترش را به شوهر آن زن داد بشرطى که زنش که اورینب نام داشت را طلاق دهد. ولى اینجا حسین با زرنگى قاپ زن رو دزدید و به همسرى خودش در اورد و این اتفاق باعت شد که رابطشون خونین بشه! خواستم کامنتت رو تکمیل کنم.
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 21:08
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
حالم از این خرافه و جهل ونادونی بهم می خوره
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 23:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.