لحظه به لحظه با بازتاب نتایج انتخابات؛ نخستین اظهارنظر رفسنجانی پس از انتخابات

هاشمی رفسنجانی در نخستین اظهارنظر خود پس از انتخابات از مردم ایران به خاطر مشارکت در انتخابات قدردانی کرد. وی ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور آتی مشکلات داخلی و خارجی را بر اساس مصالح و منافع کشور و مردم حل و فصل کند.

• نخستین واکنش هاشمی رفسنجانی پس از برگزاری انتخابات

به گزارش خبرآنلاین، هاشمی رفسنجانی که در نشست روز شنبه (۲۵ خرداد/۱۵ ژوئن) مجمع تشخیص مصلحت سخن می‌گفت، افزود، مردم ایران  "با رصد کردن شرایط کشور و وقوف کامل به مسائل روز کشور ، با حضور خیره کننده و پرشور خود در پای صندوق‌های رأی، حماسه سیاسی مورد نظر رهبری را به بهترین شکل ممکن تحقق بخشیدند".

در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هاشمی رفسنجانی از حسن روحانی حمایت می‌کرد.

اکبر رفسنجانی  در ادامه سخنان خود گفت: «امیدواریم هر یک از نامزدهای محترم ریاست جمهوری که در مصدر کار قرار می‌گیرد، به شکرانه حضور پرشور و حماسی مردم خوب کشورمان، ‌تمامی مساعی و تلاش و توان خود را برای تحقق وعده‌های داده شده و حل مشکلات مردم که حقیقتا به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، در سختی قرار دارند، به کار بندد و بتواند مشکلات داخلی و روابط خارجی را براساس مصالح و منافع کشور و خواست اکثریت قاطع مردم حل و فصل کند.»

• مشارکت ۵۰ درصدی تهرانی‌ها در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات شهر تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد از تهرانی‌ها که واجد شرایط رأی دادن هستند در انتخابات مشارکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید احمدی شهرکی  درباره مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان تهران واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد حدود ۵/ ۲ میلیون نفر معادل بیش از ۵۰ درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی درباره آماری که درباره نامزدهای شورای شهر تهران اعلام می‌شود بیان داشت: تاکنون شمارش آرای نامزدهای انتخابات شورای شهر به اتمام نرسیده و آمارها غیر رسمی است.

• روحانی رای اول در قم را به دست آورد

رئیس هیات اجرایی ستاد انتخابات استان قم با اعلام پایان شمارش آرای ریاست جمهوری در استان قم، تعداد آرای کاندیداهای ریاست جمهوری را اعلام کرد که براین اساس حسن روحانی در صدر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، اسماعیل زارعی کوشا فرماندار قم و رئیس هیات اجرایی ستاد انتخابات استان قم دقایقی پیش و پس از پایان یافتن شمارش آرا ریاست جمهوری در استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در انتخابات این دوره ریاست جمهوری در استان قم ۷۰۸ هزار و ۳۶۱ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد ۵۴۶ هزار و ۶۶۵ نفر پای صندوق‌های رای حاضر شده و در انتخابات شرکت کردند که نرخ مشارکت ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

• تابناک: رأی‌دهندگان به جریان اصولگرایی "نه" گفتند

سایت تابناک متعلق به محسن رضایی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه (۲۵ خرداد/۱۵ ژوئن) در یادداشتی نوشت، رأی‌دهندگان به جریان اصولگرایی "نه" گفتند و اصول‌گرایی شکست خورده است.

تابناک نوشت: «شکست اصولگرایی واجب بود؛ واجب تر از نان شب! جریان اصولگرایی باید این نکته را درک کند که نمی‌تواند ناکارآمد بود و انتظار داشته باشد، مردم باز هم فوج فوج به سمت آنان حرکت کنند.»

به اعتقاد نویسنده تابناک، جریان اصولگرایی باید شکست می‌خورد تا نسیم تغییر در این کشور به وزیدن بگیرد که تداوم اصولگرایی و آن همه ناکامی و مسئولیت ناپذیری روح و روان مردم را آزرده کرده بود؛ مردمی که بخشی از آنان کاملا از جریان اداره کشور خارج شده بودند!

تابناک در ادامه‌ی یادداشت خود نوشت، «مردم ایران به جریان اصولگرایی نه گفتند، چرا که از روند اداره کشور ناراحت بوده و از آن نحوه اداره کشور آسیب‌ها دیده بودند. مردم به جریان اصولگرایی نه گفتند، نه به آنان بفهمانند اصلح بودن یک کاندیدا را مردمند که تعیین می‌کنند و این مردم از یک رئیس جمهور اداره کشور را می‌خواهند؛ اداره‌ای خوب که تأثیر آن را در زندگی‌شان ببینند و لمس کنند.»

• واکنش بازار ارز و طلا به نتایج اولیه انتحابات

براساس گزار رسانه‌های ایران نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران در روز شنبه یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان(۷۰ هزار تومان کاهش)، طرح قدیم یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان(۶۰ هزار تومان کاهش)، نیم سکه ۶۷۰ هزار تومان (۲۵ هزار تومان کاهش)، ربع سکه ۴۱۵ هزار تومان (۲۰ هزار تومان)و گرمی ۲۸۵ هزار تومان (۵ هزار تومان)اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۱۱۸ هزار تومان(۵ هزار تومان) و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۹۲ دلار(قیمت جهانی اندکی افزایش یافته) است.

فعالان بازار ارز، نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳ هزار و ۵۴۰ تومان(۱۰۰ تومان کاهش)، هر یورو را ۴ هزار و ۷۵۰ تومان(۱۰۰ تومان کاهش)، هر پوند را ۵ هزار و ۶۲۰  تومان(۱۰۰ تومان کاهش) و هر درهم امارات را ۹۶۵ تومان(۱۰ تومان کاهش) اعلام کردند.
 

• علی‌اکبر ولایتی: بار از دوشم برداشته شد

علی اکبر ولایتی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیامی از برگزارکنندگان انتخابات و همچنین کسانی که او را نامزد انتخابات کرده و به او رأی دادند تشکر کرد و گفت، بار این مسئولیت از روی دوش او برداشته شده است.

• تاثیر نتیجه انتخابات بر قیمت اتومبیل

به نوشته خبرآنلاین، در پی انتشار نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری و با نمودار شدن امیدهایی نسبت به کاهش دامنه تحریم‌ها بهای خودروهای پرمشتری امروز (شنبه، ۲۵ خرداد) اندکی کاهش پیدا کرد.

خبرآنلاین پیش‌بینی کرد، با انتشار نتایج انتخابات و افزایش امیدها نسبت به حل مسائل خودروسازان در حوزه تحریم ها اقتصادی غرب از یک سو و نیز آغاز سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز، قیمت سه نوع خودروی پرمشتری بازار بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یابد.

• واکنش مثبت بورس تهران به نتایج انتخابات

بورس اوراق بهادار تهران که درهفته‌های گذشته تحت تأثیر نزدیک شدن به زمان برپایی انتخابات ریاست جمهوری به مرحله احتیاط و رکود رفته بود، شنبه (۲۵ خرداد) با واکنشی مثبت نسبت به نتایج انتخابات رشد جهشی پیدا کرد. سهامداران که خرید خود را به بعد از انتخابات موکول کرده بودند امروز با مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات به خریداری سهم هجوم بردند.

• احمد توکلی: دوره‌ای جدید برای جبران آسیب‌های دوره احمدی‌نژاد ایجاد شده

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت، انتخابات برگزار شده، سرآغاز دوره‌ای جدید برای جبران آسیب‌های هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد خواهد بود.

• محمدرضا عارف: پیروزی روحانی پیروزی "اصلاح - اعتدال" است

وب‌سایت امید در خبری نوشت، محمدرضا عارف صبح شنبه با توجه به صدرنشینی حسن روحانی در تماس تلفنی پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.

عارف پیروزی روحانی را پیروزی "اصلاحات ـ اعتدال" نامید و گفت: «اکنون که انتخابات به پایان رسیده است انشاالله با  ادامه توفیقات الهی و با همدلی کلیه جریان‌های سیاسی در برآورده کردن مطالبات به حق  مردم و عمل به وعده‌های داده شده با منش اصلاح طلبی اعتدال‌گرا موفق باشیم.»

• ابراز  امیدواری محمدرضا خاتمی به آزادی زندانیان سیاسی

محمدرضا خاتمی، دبیر کل سابق جبهه مشارکت و از چهره‌های شناخته‌شده اصلاح‌طلبان ایران در یادداشتی منتشره در وب‌سایت نوروز با تقدیر از ملت به خاطر برپایی این "جشن ملی" و "حماسه سیاسی" ابراز امیدواری کرد که میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و همه زندانیان "بی‌گناه" دیگر آزاد شوند.

او در این یادداشت از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواسته است، به این خواسته پاسخ مثبت دهد.

+96
رأی دهید
-15

Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
آقایان رحیمی و رفسنجانی‌ ..مردم همه چشم به شما دارن با وعده‌های که دادین ،،ضمن این که حتما باید جلیلی از ریسته گفتگوهای اتمی‌ کنار زده بشه ،،که همه مشکلات از اینها آغاز شده
شنبه 25 خرداد 1392 - 16:38
hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
قالی باف اگه تا حالا که وقت تلف کرده این چند روز رفته بود قالیشو بافته بود تاحالا یه قالی تحویل داده بود
شنبه 25 خرداد 1392 - 16:26
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
واقعا فکر میکنید با اومدن روحانی مشکلات جامعه کاهش بیدا میکنه؟ من یقین دارم مشکلات کم نخواهد شد و اکر خیلی خوشبینانه نکاه کنیم و بکوییم مشکلات در همین حد باقی خواهد ماند باز هم کاری نکردیم . مردمی که رای دادند برای تغییری محسوس با به عرصه کذاشتند نه برای ثابت ماندن همین مشکلات . اقتصاد نابسامان و وضعیت بر درد مردم و همینطور سرکوب عقاید و افکار مردم دیکر نمیتواند ادامه بیدا کند من یقین دارم 4 سال اینده موج مخالفتها به براندازی این نظام منجر میشود
شنبه 25 خرداد 1392 - 16:38
Xman2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون یدونه‌یی‌ آقا هاشمی‌ . ضمن تبریک و عرض سلام و درود بیکران به مردم کشورم که به کوری چشم دشمنان نظام با شرکت در انتخابات پوزه دشمنان این نظام و به خاک مالیدند . این هاییکه با غیرت و اراده بی‌ مثال خودشون در انتخابات شرکت کردند حق مسلمشونه که کم کاری دولت رو مورد انتقاد خودشون قرار بدن . اونهایی که شرکت نکردن برن داییشونو دیوونه کنن . رو سیاهی موند برا ذغال .
شنبه 25 خرداد 1392 - 16:30
dara20 - تهران - ايران
واقعا دلم بحال کشورمان ایران که در آتش جهل گوسفندان میسوزد ریش شده
شنبه 25 خرداد 1392 - 17:22
shahab46 - هانوفر - المان
همه شون یک شکر هستند. و مردم ما با عرض معذرت خیلی‌ نادان تشریف دارند که خیلی‌ راحت گول میخورند. حیوان بجای آنها بود قهر میکرد دیگر کاه و یونجه نمی‌خورد، اینها دوباره رفتند پای صندوق
شنبه 25 خرداد 1392 - 17:48
amir-amir - تورنتو - كانادا
درصد بالاى راى روحانى نشانه این است که اکثریت شرکت کنندگان به جریان هاى تندرو و افراطى نه گفتند جریانى که ریشه و اساس جمهورى اسلامى را هدایت مى کند٠اکثریت آراى روحانى مبین این است که مردم شیوه کنونى جمهورى اسلامى را چه از نقطه نظرات سیاسى٫ اقتصادى٫ آزادى مطبوعات٫ آزادى فردى به هیچ وجه قبول ندارند و خواهان تغییر هستند ٠ به هر حال به نظر مى رسد که اکثریت مردم مخالف نظام٫ شیوه جدید مبارزه را پیدا کرده اند و امید دارند که به نتیجه نهائى برسند هر چند شیوه کندى است ولى مطمئن و بى خطر تر است٠ ولی طیف روحانى باید به خوبى آگاه باشد که اگر بر خلاف گفته هایش قدم بر دارد مردم شیوه موثر دیگرى براى حاکمیت خواسته هاى خود جستجو خواهند کرد٠. به امید حکومت و مجلس اصیل ایرانى
شنبه 25 خرداد 1392 - 17:38
shaali - سوپوت - لهستان
این بهترین نیرنگی است که می‌شه با وضع فعلی‌ ایران پیش برد اگر خوب مرور کنیم در کشور دو دستهگی وجود دارد یعنی‌ خیلیها مسلمون دو آتیشه و خیلیها به اسلام وابسته نیستن خوب سیاست حیله این کار را میکنه هشت سال دسته اونا هست سال دست اینا اما رهبر همون رهبر در واقع چوپان عوض نمی‌شه فقط سگه گله
شنبه 25 خرداد 1392 - 20:15
paksan - آمریکا - آمریکا
با آمدن روحانی مشکلات حل نمیشه ولی قبول کنید بودن یک آدم منطقی سرکار حداقل 50درصد مشکلات کشور رو کم می کنه و درسته کوتوله با مشت آهنی خیلی مسائل اقتصادی رو جلو برد ولی باید قبول کنیم که پیشبرد کارها بدون توجه به اثرات و پیامدهای آینده فاجعه تولید می کنه و باید قبول کنیم که بسیاری از بهم ریختگی ها در قیمتها و رانت ها و بی برنامگی دولت بخصوص بانک مرکزی خود دولت و شخص مموتی و سخنرانی ها و شعارهای بی خودی تیم احمدی نژاد هستش که ثانیه ای تصمیم می گیرند و به هیچ عنوان برنامه ندارن و دولتی که برنامه نداشته باشه باید موج سواری کنه دروغ بگه و با زور و سرکوب و حاشیه سازی و خبرهای جعلی سعی کنه همه رو ساکت کنه و قبل از اینکه دروغهاش برملا بشه یه دروغ دیگه یا یک درگیری یا شعار دیگه رو شروع کنه با این روش فقط مردم له می شوند امیدوارم یک تیم خبره و آگاهتر و پاسخگوتر سرکار بیاییند تا حداقل شرایط بدتر نشه درسته اینها منتخب واقعی ما نیستن ولی وقتی لوله تنفگ زیر گلوته باید بهترین تصمیم رو بگیره وقهر چاره کار نیست
شنبه 25 خرداد 1392 - 21:10
compatriot - تورنتو - کانادا
علی‌اکبر ولایتی: بار نمک از روی دوش من شتر برداشته شد!!! مرتیکه بنگی!
شنبه 25 خرداد 1392 - 22:17
yashainiran - ایران - ایران
به امید سربلندی ملت شریف و رنجدیده ایران در جهان . ملت ایران سزاوار بهترین هاست نه عده ای خودکامه مثل اصولگرایان و عربزاده ها. تبریک به اراده آهنین مردم که به ظلم و ستم و خودکامگی نه گفت!
یکشنبه 26 خرداد 1392 - 12:58
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.