2 بار قصاص و یک بار اعدام در ملاءعام برای کودک ربایان

دو مرد که به اتهام قتل دو کودک در شهرستان بهارستان، روانه زندان شده بودند، روز گذشته در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران پشت درهای بسته محاکمه و به دو بار قصاص، یک بار اعدام در ملاعام، زندان و شلاق محکوم شدند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده بیست و نهم دی سال گذشته با شکایت مردی مبنی بر گم شدن پسر شش ساله اش به نام امیرمهدی در بهارستان در غرب استان تهران، در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

با تحقیق از پدر کودک گمشده، معلوم شد آنها برای خرید به مغازه ای رفته بودند که پسر خردسال هنگام بازگشت به خانه از پدرش جدا شده و دیگر برنگشته است.

در پی این شکایت، تجسس های پلیسی آغاز و جسد پسر گمشده در یکی از محله های بهارستان پیدا شد. در ادامه خانواده دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، اعلام کردند پسر خردسالشان به نام امیرعلی گمشده است.

یکی از قاتلان در میان 100مظنون

در ادامه رسیدگی به پرونده، ماموران تحقیقات را روی افراد معتاد و بزهکار محل حادثه متمرکز و یکصد مرد را به عنوان مظنون بازداشت کردند.

ماموران با بررسی سوابق کیفری این افراد، تحقیق از مردی به نام مرتضی را که ده فقره سابقه کیفری داشت و چهار مورد آن آزار و اذیت بود، آغاز و از وی جداگانه بازجویی کردند.

اعتراف متهمان

سرانجام این مرد اعتراف کرد، امیرمهدی را به بهانه دادن تنقلات ربوده و پس از آزار و اذیت، کشته و دوست معتادش به نام منصور نیز که اکنون فراری است، امیرعلی را به شیوه ای مشابه به قتل رسانده است.

در پی اعتراف این متهم، دیگر همدست او نیز دستگیر شد و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. با اعتراف متهمان، جسد دومین کودک گمشده نیز پیدا شد.

در ادامه تحقیقات از متهمان معلوم شد، آنها قصد داشتند جرایم خود را سریالی ادامه دهند و هر هفته به نوبت یک کودک را ربوده و پس از آزار و اذیت، به قتل برسانند.



محاکمه متهمان پشت درهای بسته

متهمان پس از بازسازی صحنه قتل و اخذ آخرین دفاع در دادسرا، روانه زندان شدند. چندی پیش پرونده متهمان با صدور کیفر خواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارسال و قرار شد آنها در وقت فوق العاده محاکمه شوند.

روز گذشته دو متهم به قتل به نام های منصور و مرتضی از زندان به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند. این در حالی بود که دادگاه بدون حضور خبرنگاران و پشت درهای بسته برگزار شد.

مرگ در انتظار متهمان

یک منبع آگاه در دادگاه کیفری استان تهران به خبرنگار ما گفت: در جلسه دادگاه ابتدا نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای عاملان جنایت در خواست مجازات کرد .این در حالی است که اولیای دم هر دو قربانی با حضور در شعبه مربوط، درخواست قصاص کرده اند.

وی افزود: سپس دو متهم به طور جداگانه در جایگاه دفاع قرار گرفتند و ماجرای ربودن دو کودک و قتل آنها را تشریح کردند. پس از آخرین دفاع از متهمان، آنها با تجدید قرار قانونی روانه زندان شدند سپس قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شده وبعد از ظهر دیروز هر کدام از متهمان را به دو بار قصاص، یک بار اعدام در ملاعام، زندان و شلاق محکوم کردند.

+278
رأی دهید
-9

صمصام - سیدنی - استرالیا
دوستان حقوقدان لطفاً توضیح دهید: من معنی دوبار قصاص را در این حکم متوجه نمی شوم!! یعنی قرار است به این دو نفر تجاوز شود؟ آنهم دو بار و بعد هم اعدامشان کنند؟ یا چی؟
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 14:06
hamidla - هامبورگ - المان
حالا بیاد بگید اعدام بده. اعدام اگر سیاسی باشه بده اگر نه که باید باشه!
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 14:57
Dorssa - دورن - المان
در این مورد به هیچ عنوان مخالف إعدام وقصاص نیستم حتی اگر دیوانه هم باشند نان خور زیادی روی کره زمین نمی خواهیم هرزه ای بیش نیستند
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 15:09
farokhzad - کنت - انگلستان
بازم مرگ بازم اعدام بازم جنایت شرم بر این رژیم خونخوار که مردمش را به این روز دچار کرده و حال میکشد هموطن با کشتن هیچ از این جرائم کم نمیشود چون برای فرد مجرم کشتن ترسی‌ ندارد ولی‌ اگر ۳۰ سال زندان بود برای مثال او همیشه هراس از زندان داشت
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 15:02
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
عجب جونورهای وحشی ای بودن،قصد هم داشتن هفته ای یه بچه رو شکنجه بعد بکشن؟ امیدوارم مرگ آهسته و دردناکی داشته باشن.
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 15:23
سيروس كمال - دبى - امارات
وحشیهاى لجن . حیف اعدام
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 15:32
agha-javad - تهران - ایران
آیا آزار و اذیت کودکان تجاوز جنسی‌ را هم شامل می‌شه؟ در این مورد قانون قصاص را چگونه و چه کسی‌ اجرا می‌کنه؟ مرسی‌ از جوابها
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 15:49
Rezanl - امستردام - هلند
خشونت طلب نیستم ولی‌ واسه محکم کاری هرکدوم رو دوبار هم اعدام کنید بد نیست.
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 17:04
dkdk - اسلیس - دانمارک
حالا اون کاربری که بیاد و بگه اعدام برای چنین حیوانات نجس بد است خودش از همه بدتر است.اون کسی‌ که مخالف اعدام است جواب بده..اگر کسی‌ به فرزند یا برادر معصوم ۸ ساله تو تجاوز کنه و بعد اون طفل بیگناه را بکشه راضی‌ به اعدامش نمیشوی؟در بعضی‌ موارد اعدام نه‌ تنها بد نیست بلکه از خوب هم خوبتر است.تو که مخالف اعدامی میتوانی‌ جواب دل‌ سوخته پدر و مادر این بچه‌های معصوم را بدهی؟پس لطفاً مزخرف کسی‌ ننویسه.
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 17:04
parviz1 - کترینگ - انگلستان
هر بلائی سر این آنگلها بیارند بازم کمه.این موجودات از هر مار و هر خزنده و درنده و چرنده و ... موجودات پست تر و کثافت تر و و خطرناک‌تر هستند .حیف انگل که به اینها لقب انگل بدیم .
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 18:41
alibabatabrizi - تبريز - ايران
اینها همه از برکات سید علی‌ گدای بی‌ دست هست. جوانهأی ما اکثرا معتاد .بیکار عصبی و روانی‌ که به یک بچه بیگناه هم رحم نمیکنند .البته بر ایی اینها ا اعدام هم کم هست ولی‌ ا اعدام چاره اصلی‌ نیست ایجاد شغل اقتصاد خوب و رفاه بر ایی همه و به درک رفتن خامنه ایی‌ها کمک بزرگیست بر ایی جامعه ما.ای‌ مرگ بر این ولایت فجیه
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 18:55
راهجو - فریدونکنار - ایران
میگن اعدام بده اما برا اینجور جونورا دواست!!! هم اونارو از هیولای مخوفتری شدن نجات میده هم ملت و از دست یه مشت روانی!حالا یکی میاد میگه آقا ببینید شاید طرف خودش معلول علتهای دیگه بوده و از این چرت وپرتها!!!!
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 19:32
perser68 - فلوریدا - امریکا
علت رو باید جستجو کرد و با اعدام دو نفر،مشکل حل نمیشه!
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 19:37
ernakola - کرمان - ایران
اعدام چاره ساز نیست ......باید این افراد تحت آموزش و مشاوره و درمان قرار می گرفتند و به جامعه بازمیگشتند......
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 19:54
juvel - اسلو - نروژ
به درک ، کثافتها
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 21:01
urmulu - بروکسل - بلژیک
قصاص از بابت قتل، اعدام از بابت تجاوز، زندان و شلاق هم از بابت کودک ربایی. خدا به خانواده این دو بچه صبر بده، روزگار کثیفی شده. کاش مسولان سر عقل بیان.
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 21:48
baas - روتردام - هلند
منظور از اذیت و ازار چیست؟
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 21:55
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
این عدالت اسلامی کجا رفت؟؟من که کمنتشو اینجا نمی‌بینم.
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 23:28
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
راهجو - فریدونکنار - ایران....علت بیماری، دیروز تو انگلیس مردی به خاطره تجاوز و کشتن دختری ۶ ساله محکوم به گذارندن بقیه عمرش در زندان شد. معتاد هم نبود، این چیزها نه ربطی‌ به اعتیاد داره نه رژیم.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 01:00
teyseh - لاهه - هلند
این جواب فقط در برابر پرسش یکی از دوستان هستش و لزوما حمایت از اعدام نیست. دو بار اعدام برای اینست که اگر یکی از قصاص ها در دادگاه بالاتر با یک درجه تخفیف به زندان ابد تبدیل شود قصاص دوم اجرا شود.
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 22:51
azadi-iran - وین - لااتریش
حکومت های اسلامی مردم مذهبی را مثل خمیر در دست دارد. و می تواند به هر فرمی که بخواهند در بیاورند نتیجه آن این است که یک فرد اسلامی که در اروپاه از نعمت های اقتصاد و آزادی اجتماعی و سیاسی بهرمند می باشد ولی تفکرش هما تفکرقرون وسطایی است. جنایت در هم کشورهای دنیا اتفاق می افتد. ولی دقت کنید که در کشورهای اسلامی از همه جاه بدتر است علتش هم مساعل اجتماعی اقتصادی و سیاسی که حکومتهای مخصوصا اسلامی به خاطر تقکرات قرون وسطایی به جامعه تحمیل می کنند. و در عوض آن برای شادی ان جامعه شوهای اعدام راه می اندازند
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 00:16
ukguy4u - لندن - بریتانیا
اعدام دوای درد نیست. اگر در ایران مثل سایرکشورها فاحشه خانه آزاد بود کسی دچار عقده جنسی نمیشد که به کودکان بی گناه تجاوز کنه و بعد بکشه.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 01:20
nader46 - لندن - انگلیس
من با اعدام این‌ها مخالفم صددرصد !!!چون که زود از زندگی‌ خلاص میشن،،اینها را باید شرت آهنی تیغ دار پا کنن،،و شب تا صبح هم واسشون فیلم سوپر sex بزارن،،بعد هم از صبح تا شب مثل قاطر ازشون کار کشید،،،دولت و رژیم به جای اینکه بیاد روی اینگونه انگلها و آشغالها تحقیق و حتا هزینه کنه و از راه درست علت ازدیاد شدن این مسایل را علمی‌ بررسی کنن که چرا اینگونه جرم و جنایت‌های جنسی‌ به صورت وحشتناکی‌ در حال زیاد شدن هست ،چه خاکی تو سر مملکت بریزن که از این جور حیوون‌ها تو جامعهِ نباشه??،زود!!,اعدام !! به خدا جرأت نمیکنم بخش حوادث را نگاه کنم این خبر‌ها را به صورت شانسی میبینم ادم عصبی و دپرس می‌شه به خدا،،چه مملکت نحس و شومی شده انگار سراسر ایرانزمین را خاک مرده پاشیده اند :(
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 04:12
کبالت - کرج - ایران
علت فراوانی این دست جنایات تو ام القرای اسلام واضحه و نیاز به توضیح نداره اما به هر حال علت هرچی بوده این علفهای هرز امنیت و آسایش رو از مردم گرفتن و علاوه بر اوضاع سیاه امروز قوز بالا قوز برای مردم شدن سوزاندن این علفهای هرز و جلوگیری از رشدشون کار هر دولتیه که تو ایران فقط قسمت اول اونم کم وبیش انجام میشه.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 09:11
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف - آلمان
teyseh - لاهه - هلند.ممنون از توضیحت.این اول صبحی‌ یک چیزی یاد گرفتیم.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 10:00
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف - آلمان
راه چاره این هیولا‌ها اعدامه و بس.کسانی‌ که معتقدا اگه ایران شهر نو داشت این اتفاقت نمی‌افتاد فراموش نکنن زمان شاه شهر نو وجود داشت اما اصغر قاتل و آیاز و کاظم قاقی هم وجود داشتن.ضمنا اگر فاحشه خونه دوای کار بود چرا توو اتریش‌ای که انواع و اقسام فاحشه خونه ها رو داره پدری دخترش رو حبس میکنه و ده‌ها سال بهش تجاوز میکنه.یا موردی مثل ناتاشا کمپوش وجود داره؟یا فرضا سوئدی که فاحشه خونه نداره باید با میزان جرایم جنسی‌ ش خیلی‌ بیشتر از آلمان یا هلند باشه!
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 10:14
دنیای وحشی - تهران - ایران
از اینکه با نابودی این دوحیوان موافقم شکی نیست ولی کاشکی قبل از آن حداقل یک روانشناس زبده بتواند با آنها چند جلسه ای وقت بگذارد تابلکه علت جنون و لذت شیطانیشان از این عمل چندش آورشان را دریابد تا بلکه از تکرارش به یک طریقی درجامعه پرازجنون کشورمان پیشگیری شود .
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 14:20
دنیای وحشی - تهران - ایران
جامعه مریض و بدون سیستم اداره صیحیح نتیجه اش ملت مریض و فلک زده است که گریبان بی گناهانی مانند این بچه های معصوم را می گیرد . باید قبول کرد که همه دنیا درگیر شیطانهای انسان نمایی مثل این دو جانور وحشی است ولی ایران و کشورهایی نظیر ایران بیشتر میتوان از این گونه بیماران روانی و جنسی یافت که انشاالله همشون نابود بشوند تا خلق خدا درسایه امنیت از زندگیشون بهره ببرند .درضمن منظور از دوبار قصاص یعنی چه ؟ یعنی هرکدام دوبار اعدام شوند ؟لطفا یکی توضیح بده .
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 14:30
parsi6 - نیویورک - آمریکا
baas - روتردام - هلند--. منظور از اذیت و ازار, اصطلاح مودبانه تجاوز جنسی‌ یه، که بیشتر در روزنامه‌های داخل کشور از این اصطلاح استفاده می‌شه.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 17:40
pashmakjon - عالمو - آمریکا
من خودم صد در صد مخالف اعدام هستم اما کاری هم که این دو نفر کردند واقعاً وحشیانه بوده هر چند یادمون نره که خود رژیم هم کم تو زندانها تجاوز و قتل انجام نداده و نمیده اصلا تو اون مملکت کار از ریشه خرابه.
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 00:02
Tabesh - شفیلد - انگلیس
اینا رو باید بندازن تو انفرادی و تا أبد حبس کنن تا خودشون روزی هزار بار آرزوی مرگ کنن. اینجوری یه بار میمیرن
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 10:44
Amirjan66 - ایران - ایران
چرااعدام
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 14:28
Amirjan66 - ایران - ایران
صمصام پرسیده بودنددوباراعدام یعنی چه چون اگرکسی حکم اعدامش ثابت بشودواورابالای دارببرندو صندلی رااززیرپایش بکشنداگروقتی اوراازبالای داربرزمین اوردندوزنده بودبایداورابه بیمارستان برده ونجاتش دهندچون سابقه داشته که کسانی بودندولی بالای دارزنده ماندندواعدام نشدندهرچندانگشت شمارندولی دوباراعدام یعنی اگرمرتبه اول اوراوقتی پایین اوردندوهنوزجان دربدنش بودبازبایداورابه بالای داربفرستند.واقاجوادپرسیده بودندقصاصشان به چیست چون اگرکسی گناهی مثل لواط وزنارامرتکب شودبایدحدبخوردوقصاص درلواط هم به حد ان است یعنی هشتتدیاصدضربه شلاق به اومیزنند
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 14:46
a.sadriuk - لندن - انگلستان
یه همچین آدم نماهایی رو باید روزی 10 بار تا دم مردن آویزون کنن و بعد از دست کم یک سال آزار و اذیت زنده زنده بسوزوننشون . حـ... اهای روانی
‌پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 22:54
a.ahooraei - کلن - آلمان
دنبال علت باشید و نه معلول. اعدام هیچ معضلی را تا حالا حل نکرده. اون کم عقل هایی که مصرند اعدام کنید آیا با اعدام های قبلی مسائل حل شد؟ نه!!! اینها علت داره و علتش ریشه در فرهنگ جامعه داره. اینها خودشون اگه قربانی نمیشدند بهیچ عنوان بچه ها را قربانی نمیکردند. اینها آلوده فکری، ذهنی و روحی و جسمی اند.٠
جمعه 17 خرداد 1392 - 10:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.