جنجال رژ لب، لاک ناخن و دامن مهمانداران هواپیمایی ترکیه

شرکت هواپیمایی ترکیه از مهمانداران زن خود خواسته است تا از رژ لب قرمز و تند و غلیظ و لاک ناخن قرمز استفاده نکنند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از یورونیوز؛ ترکیش ایرلاینز ‌اعلام کرد که هدف از این اقدام،‌ نشان دادن ظاهر آراسته مهمانداران برای بهتر شدن ‌ارتباط با مسافران بوده است.


پیش از این، ترکیش ایرلاینز پذیرایی از مسافران خود با نوشیدنی های الکلی را در اغلب پروازهای داخلی و نیز برخی از پروازها به کشورهای اسلامی ممنوع کرده بود.
 
در این ارتباط،‌ آتیلای آیچین، رئیس اتحادیه «هوا – ایس»،گفت:اینگونه اقدامات مدیریت ترکیش ایرلاینز،‌این شرکت هواپیمایی را در موضعی سیاسی و ایدئولوژیکی قرار می دهد.

اعتراض گروهی از زنان ترک

چنین خواستی به مذاق ترکهای سکولار خوش نیامده است. از این روی گروهی از زنان ترک در اعتراض، تصاویری از لبان سرخ رژزدۀ خود را در وب سایت ها قرار داده اند.

گروهی نیز در فرودگاه استانبول با تجمع و اعتراض به خواست شرکت هواپیمایی ترکیه، آن را ایجاد محدودیت برای آزادی های فردی می خوانند.

یک مهماندار سابق برغم تایید این که رنگهای غلیظ به خاطر تاثیرگذاری منفی باید ممنوع شود و شرکت می تواند دستوراتی را در این خصوص بدهد افزود:«اما آنها (مسئولان شرکت هواپیمایی) به رژ لب و مانیکوری که ما سالهاست استفاده می کنیم، اعتراض دارند.»

انتشار عکسهایی در ماه فوریه نیز که در آن بلندی یونیفورم پیشنهادی هواپیمایی ترکیه به مهمانداران تا به قوزک پاهایشان می رسید و طرحی عثمانی داشت جنجال آفرید و از سوی منتقدان به اسلامگرایی تعبیر شد.

زمانی کوتاهی دامن مهمانداران هواپیمایی ترکیه، شرکتی که دولت مالک ۴۹ درصد آن است، تا بالای زانو هایشان بود.

+70
رأی دهید
-15

hamed-irooni - سیستان - ایران
ترکیه رو هم ریاکاران گرفتند
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 12:33
ab shangooli - لندن - انگلند
می‌خواستم که با ترکیش ایر ویز برم استانبول ولی‌ حالا نظرم عوض شد با بریتیش ایر ویز میرم.
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 13:05
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
حیف اروپا که نصف ترکیه داخلشه
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 13:06
naslesookhteh - تهران - ایران
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران نصف ترکیه نه, نصف استانبول!
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 14:22
مراد درشوری - ویله - دانمارک
ترکها در بازار یابی‌ زرنگ هستند ترکیش هم یکی‌ از شرکتهای معتبر هست، لیگ بسکتبال اروپا به اسم ترکیش برگزار می‌شه هم این طور ترکیش رسپانسور چندین تیم بزرگ فوتبال ارپا هست، کاری نمیکنند که ضرر بکنند. AЯMAN 2000 - آستارا - ایران. تو زیاد غصه نخور
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 14:56
مراد درشوری - ویله - دانمارک
به دنبال افزایش بهای بلیت پروازهای خارجی در ایران، رسانه‌های داخلی از کاهش ۲۰ درصدی سفرهای خارجی ایرانیان خبر دادند. بر اساس گزارش روز شنبه خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نرخ بلیت پروازهای خارجی در کشور، تنها در عرض یک هفته، دو درصد افزایش یافته و بازار فروش بلیت نیز نشان می‌دهد تعداد سفرهای خارجی با هواپیما در ماه اردیبهشت به نسبت همین ماه در سال قبل حداقل ۲۰ درصد کاهش داشته است
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 15:01
مازراتی - دنور-کولورادو - امریکا
اینها همه زمزمه این هست که ترکیه هم باید جمهوری اسلامی بشود
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 15:32
Edalate.eslami - تهران - ایران
واقعاً ببینیداینا کجان ما کجاییم ، قربون جمهورى اسلامى برم که سعادت و خوشبختى مردم رو با خود اورد ، اینا هنوز معطل این مساعل بى ارزشن در حالى که ما بغلشون در حاله مدیریت جهانى دنیا زیر سایه رهبرى هستیم ، انشالله بزودى قسمتای که از جمهورى اسلامى تخطى میکنند مانند امریکا اینا هم به صف مریدانه رهبره جهان اسلام حضرت امام خامنه اى بیان و سعادت مردمشون رو تضمین کنن و اونارو از بدبختى نجات بدن
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 15:50
ariya777 - تهران - تهران
این موضع که در پرواز ها از نوشیدن الکل جلوگیری بشه یا مهماندارا از آرایش غلیظ خودداری کنن به نظر من که هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ اخلاقی خوبه ، مسافرا سوار هواپیما میشن به قصد سفر تو کاباره که نمیرن! . البته این محدودیت ها به شرطی مفیده که بیشتر نشه و تا همین حد بمونه
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 15:55
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
گشت ارشاد هم تا اونجا هم رفته؟؟
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 17:01
mehran_pahlavichi - انزلی - ایران
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران عزیز؛ کجاش نصفش، همش یه چس مثقال از خاکشون توو اروپاست
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 17:06
saman sepehr - لوییزیانا - آمریکا
من با ترکیش از آمریکا اومدم استانبول .هواپیما عالی‌(۷۷۷)، اینترنت برای آیفون عالی‌.سرویس داخل هواپیما خوب.....فرودگاه مثل حمام زنانه.بی‌ در و پیکر.شلوغ.هرکی‌ به هرکی‌.
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 18:30
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
من فکر نمیکنم تصمیم هواپیمایی‌ ترکیه جنبه ایدئولوژی داشته باشه. هواپیمایی‌ لوفتانزا هم آرایش تند و ناخن‌های لاک زده با رنگ‌های تند رو ممنوع کرده ،سالیان ساله. یک دیسیپلین و نظم بخصوصی در شرکت‌های هوایی‌ دنیا وجود داره. طرز آرایش، آلایش، مدل مو، و یونیفرم که دیگه جای خود دارد. میتونید در دنیای اینترنت در این مورد تحقیق کنید.
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 19:34
phd.hamzeh - تهران - ایران
آتاترکی دیگر باید ظهور کند و تمامی مسلمانانی که حرفی برای گفتن دارد را به کام ماهی های دریا بسپارد
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 19:35
کبالت - کرج - ایران
این که یه گوشش رو با صد من سریش چسبونده به اروپا اما مثل کلاغیه که را رفتن کبک رو تقلید میکنه آخرش مسخره در میاد.
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 19:47
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
مراد درشوری - ویله - دانمارک. قصد بی احترامی به قوم ترک نیست(مثلا شما)، منظورم این تفکرات عقب مانده از طرف عده ای بود حالا هر جا میخواد صورت بگیره........
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 22:17
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
phd.hamzeh - تهران - ایران. یعنی یه حرف کاملا محکم و کارساز از جنس فولاد زدی. و من هم اضافه میکنم تو ایران نه کسی مثل محمد رضا شاه باید باشه و نه محمد خاتمی، ایران و ایرانی(برخی از مردم کج فهم و عقب افتاده) کسی رو میخواد دقیقا عین ((( رضــــا شــــاه ))) روحش شاد.
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 22:14
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
naslesookhteh - تهران - ایران ، mehran_pahlavichi - انزلی - ایران. قبول دوستان به قول شما مقدار خیلی کمش هم که تو اروپاس به نظرم نباید افکار عقب مانده و عهد بوق داشته باشن ضمن اینکه بالاخره سطح فکر رهبران ترکیه و آزادی این کشور با ایران و رهبران ایران(ج اِ) بالاس و بسیار متفاوته. همیشه گفتم زیبایی زن مشکل نیست بلکه مشکل عدم فرهنگ سازی صحیحه که 99٪ اوقات با قواعد اسلام از ابتدا رشد میکنه البته متاسفانه همیشه با زور و ترویج بر مردم همراه بوده، کشور ما هم که سلطان این مشکلاته! افسوس و صد افسوس (ج اِ=رژیم ضدِ زن)
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 22:05
farahnoush - ساری - ایران
چه طرز فکر احمقانه ای که هر کی اروپایی متمدن و بافرهنگ است !!! .(پوزخند ). تمدن و فرهنگ جغرافیا نمی سازد بلکه مردم آن هستند که آن را می سازند !. ترکیه فقط 3٪ خاکش اروپایی است و بس !.
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 23:06
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
farahnoush - ساری - ایران. خانم چادر سری ؟ شما بفرمایین بگین اسلام که تو اکثر کشورهای آسیا موجوده، نسبت به کدوم کشور اروپایی باعث فرهنگ سازی مردمش شده، تمدن و فرهنگ رو شما تو چی میبینی؟!! یه نگاه به جامعه ای که توش زندگی میکنی بکن(وضع بسیار بد تردد انوع وسیله نقلیه تو شهرهای بزرگ که راننده ها با نهایت عصبانیت و بوق زدنهاو سبقت گرفتنها و.. اعصاب بقیه رو هم خرد میکنن و باعث درگیری فیزیکی یا لااقل به چهارتا فحش و فرار ختم میشه)، وضع بد اجتماعمون که هر روز باید چندین خبر در رابطه با تجاوز و سرقت و آدم کشی تو رسانه ها بشنویم ، خیانت برادر به برادر! بی فرهنگی و بی ادبی که چند وقتیه تو زمینه ورزش هم نفوذ کرده از فوتبال گرفته تا کشتی که ملی هستش و والیبال و حتی ورزشهای جزئی. درضمن با یک خط نظر دادنِ شما چیز زیادی دستگیر مخاطب نمیشه بنده همیشه مقایسه ام کلی بوده و هنوز میگم اکثر کشورهای اروپایی از لحاظ فرهنگ نسبت به اکثر کشورهای آسیایی که با قواعد اسلام زندگیشون رو انجام میدن دارای فرهنگ بالاتری هستن...
یکشنبه 15 ارديبهشت 1392 - 00:19
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
.. همین تماشاگران اروپایی تو استادیوم فوتبال(زن و مرد) رو ببین که تا دو متری بازیکنان نشستن و بازی رو مثل آدم نگاه میکنن و هیچ نوع اتفاق بدی هم برای هیچ کس و هیچ جا رخ نمیده یا لااقل مقدار هرج و مرج هایی که تو اروپا اتفاق میفته نسبت به آسیاییها بسیار کمه و............
یکشنبه 15 ارديبهشت 1392 - 00:23
farahnoush - ساری - ایران
و هنوز خیلی مانده است اروپا و غرب به اون تمدن و فرهنگی که مد نظر من هست برسند ! چون فرانسه با آن همه ادعا حق ازادی پوشش به زنان مسلمان خودش نداد ! از نظر من ازادی و حقوق بشر یک طرفه نیست .. یک جاده دو طرفه است ! وقتی من می گویم من جانم می دهم تا انسان مخالف من حرف بزند این چیزی که بهش اعتقاد دارم .. چیزی که ما تو ایران و ایرانیان طرفدار تمدن غربی هم نمی بینیم ! .
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 00:32
farahnoush - ساری - ایران
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران. برادر من وقتی گفتی خانم چادر به سر .. از خنده مردم .. !!! . (خنده ). البته من خانم چادر به سر نیستم .. اما وقتی شما به یک خانم بخاطر چادر یعنی پوشش او توهین و یا حتی مسخره می کنید (؟!!! ) پس هیچ فرقی با جمهوری اسلامی که با ون گشت ارشاد دخترای مردم بخاطر بدحجابی جمع می کند و میبرد ندارید ! هر دو زور ازمایی مردانه علیه زنان است ! من هنوز با نظر قبلی خودم موافق هستم .. نظر شما تایید بر حرف من بود ! شما گفتید حیف ترکیه جز اروپاست !!! من گفتم جغرافیا تمدن و فرهنگ نمی سازد بلکه اون مردم منطقه هستند و بس ! برادر من ژاپن یک کشور آسیایی که تمدن و فرهنگ خیلی بالاتری نسبت به اروپا دارد و تمام غربی ها اینو قبول دارند ! امارات متحده عربی با وجود اشکالات حقوق بشری و زن و .. این اشکالاتی که شما گفتید را ندارد ! اکراین و یونان و روسیه یک کشور اروپایی .. پر از عیب و ایراد در همین زمینه هایی که شما گفتید !
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 00:19
farahnoush - ساری - ایران
برادر من مشکل چیز دیگر است .. اسلام نیست ! شماها دارید صورت مسئله را پاک می کنید ! مشکل از این است که من و شما نمی خواهیم به نظر هم احترام بگذاریم ! وقتی یکی برخلاف ما حرف زد زود لودگی می کنیم و به او توهین می کنیم ! مشکل از ماست که نمی دانیم هر کس یک حق رای دارد ! مشکل از ماست که از هرچیزی دین , اوستا , تورات , انجیل , قران , قانون اساسی و اعلامیه حقوق بشر و قوانین سازمان ملل به نفع خودمان تعبیر می کنیم ! مشکل از ماست نه جغرافیا !!! . اگر مردم ما خودشون اصلاح کنند دولت بهتر از جمهوری اسلامی و احمدی نژاد نسیبشان می شود ! سران جمهوری اسلامی هم ایرانی اند و از دل مردم ما بیرون آمده اند !اروپا همیشه اروپا نبود .. اونها هم گذار داشتند از رنسانس و انقلاب صنعتی ! دو جنگ جهانی خونین ! اونها هم زنانشون حق رای نداشتند !!! .
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 00:28
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
..... امارات هم فقط به خاطر آزادی و مخ اقتصادی برای جذب سرمایه گذاری خارجیان که رهبران آن کشور تو مملکت مقرر کردن و گرنه میشد مثل عربستان و از نفتش استفاده عاقلانه رو کرده نسبت به حکومت دیکتاتوری ملک عبداله ضمن اینکه عربستان هم باید بالاخره پول مسلمانان مناطق مختلف رو از طریق حج در آمد زایی کنه اگه مث امارات باشه باید در مکه رو تخته کنه. در ضمن من نگفتم کسی حرف منو گوش کنه اگه گوش نکنه فلانو.....، همیشه بر اساس قانون طبیعی و خدادای حرف زدم و خواستم طرف مقابلم رو تو این زمینه ها آگاهش کنم تا ببینه (بشر) یا ایران یا ایرانی از قدیم از اولش چی بوده و حالا چی شده. بله درست گفتی مشکل از آدمهاست نه جغرافیا و آب و هوا اما به شرطی که همه آدمها روی این کره خاکی به دور از تعصب آن هم از ابتدا آزادانه حق انتخاب هر چیز و هر مذهبو و هر نوع روشی برای زندگی کردن را داشته باشن(هیچ چیزی با زور موفق نبوده) ..........ادامه
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 23:48
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
farahnoush - ساری - ایران. هر چیزی رو باید از اول و ریشه آن دید و قضاوت کرد چادر از اولش نبوده و وقتی اومده طبعا با زور اومده سر زنان شده خب یه دختر بچه رو از بچگی هر چیزی رو یادش بدی همون میشه و عادت مینکه و برمیگرده فکر کنم به زمان شاه عباس صفوی اینطور که میگن این شخص چادر رو آورد تو مملکت! اگه صحت داشته باشه لعنت به روحش هر چند که برای ایران و اصفهان(پایتخت) کارهای بزرگی کرده باشه (همیشه گفتم خدا مرد و زن را آزاد و مانند هم آفریده پس نباید انسان برای انسان تصمیم گیری کنه اونهم تو مسادل شخصی میخواد بیرون باشه میخواد چهاردیواری اختیاری). من هنوز مقایسه ام با اروپا و آسیا کلی بوده و همونی بوده که گفتم و باز هم میگم اکثر اروپاییها نسبت به آسیاییها با توجه به اینکه جمعیت و وسعت کمتری نسبت به قاره کهن دارن از نظر فرهنگ در سطح بالاتری هستن..... ادامه
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 23:44
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
........ اینکه میگم رضا شاه بهترین گزینه است برای این مردم و مملکت بیشتر به خاطر این شرایطی ست که متاسفانه این 34 سال انقلاب که هیچ چندین دهه است که بر ایرانِ ما حکم فرمانه و با بسیاری از دستورات و قواعد خواه ساخته و پرداخته آدم و خواه اصیل آمیخته و گره خورده بدون حتی کوچکترین رفراندم واقعی هم تو زندگی مردم و هم تو اقتصاد و اموراتی که مربوط به اداره کردن یک مملکت میشه. به قول شما اونا(اروپاییها) انقلاب و ج جهانی داشتن و شدن (اون) ، ما هم انقلاب داشتیم و شدیم این...!!! هند کره و ژاپن اکثر کشورهای پیشرفته زمانی از ما کمو زیاد عقب بودن اما چی حالا با ادعای اسلام و لجبازی جلوی قدرتهای دنیا و..... کشوری شدیم که از طرف اسرائیل که عددی نبود آن زمان و اصلا وجود نداشت داریم تهدید جنگ اتم(بمب اتم اسرائیل) میشیم تازه چندتا ابر قدرتها از جمله امریکا حامیش بودن هستن و خواهند بود.......ادامه
‌سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 00:12
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
... دموکراسی فرانسه رو هم تو گفته قبلیم که همیشه جامع مسائل رو میبینم اشاره کردم که همونطور که چادر(حجاب) از اولش با زور اومده طی چندین سال من هم اگه رهبر فرانسه بودم دوست دارم با زور باهاش مخالفت کنم چرا چون از ابتدا کسانی که خودشونو همه کاره میدونستن اومدن و چادر و عبا و نمیدونم لچک و........ سر زن کردن. سئوال؟ شما خودت زن هستی مگه زن چه گناهی کرده که از ابتدا بهش بگن اینو بپوش، اونو سرت کن، باید گشاد باشه، نباید رنگی باشه، حتی صورتت رو کسی نبینه، صداتو کسی نشنوه، بشین تو خونه تا ما خودمون بهت بگیم کجا برو، نباید با کسی دوست بشی(همه رو کلی و از قدیم تا حالا و شامل حال باقی کشورها هم هست که 99٪ تو آسیاس) اگه میگی اول جامعه خرابه این درست، اما وقتی روی فرهنگ و اجتماع و اقتصادو .... که همه اش به نوعی به هم مربوطه کار کارشناسی نشده و به وسیله (اسلام!!!) چرخانده شده، یه جوان میشه به اصطلاح چشم چرون، متجاوز به ناموس مردم، دزد، قاتل و...و.... حالا مشکل اصلی چیست ، کجاست ، زمان پیدایشش چند سال پیش و توسط چه کسانی بر مردم و مملکت تحمیل شده؟!...
‌سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 00:12
farahnoush - ساری - ایران
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران - در مورد چادر یا حجاب تاریخچه و فلسفه متفاوتی وجود دارد .. یکی از همین فلسفه ها معتقد است حجاب از ایران باستان شروع شده است و در جهان منتشر شده است و گواه اون زرتشتیان ایران می آورد .. البته حجاب به گونه امروزی نبوده است !!! . (ویل دورانت ). بحث من سر حجاب نیست .. من خودم این لچک به اجبار قوانین ج.ا.ایران می گذارم ...بحث من اینه .. من یک زن هستم , یک انسان !!! . من حق انتخاب دارم حق انتخاب پوشش .. پس لطفا شما آقایون چه متدین چه سکولار انتخاب پوشش به عهده خود من بگذارید و به جای من یا امثال من تصمیم نگیرید !با بقیه حرفاتون هم موافقم ...
‌سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 07:35
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
farahnoush یه چیزه دیگه که باید اشاره کنم در رابطه با برخورد رهبران فرانسه یا هر کشور دموکراسی با کسانی که رو بنده و حجاب استفاده میکنن یکی از دلایل مهم و امنیتی آن اینه که مردها در لباس زنانه خواه با روبنده و یا بدون آن دست به اقدام پلید تروریستی میزدن و عده ای از مردم بیگناه رو به کشتن میدادن یعنی عده ای از اسلامیون تندرو هستن که از آزادی بی قید و شرط کشورهای پیشرفته و اروپایی سوء استفاده میکنن برای اینکه به هدف شومشان برسن، خب طبعا هر رهبری که تو این کشورهاست میاد با این حجاب برخورد جدی و کارساز میکنه چرا چون مسئول جانِ مردم کشور خودشه و وظیفه داره از آنها محافظت کنه.
‌سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 13:07
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
هر فلسفه و تاریخچه ای که هست مهم نیست(مطمئن نیستم چادر رو شاه عباس تو ایران آورد) ، (آدم باید با عقل و منطق خودش تصمیم گیری کنه نه دستورات قدیمی تحمیل شده) مهم اینه که خداوند با این عظمتش انسان را آزاد به دنیا می آورد و همان انسانها باید آزادانه حق انتخاب داشته باشن از ابتدا، نه چند سال اخیر که شاید بسیاری از زنان و دختران امروزی بگن ما حق انتخاب داریم و با حجابِ بدون چادر موافقیم!(مثلا چیزی که در برخی کشورهای اسلامی عربی وجود داره و فقط چادر سرشان نمیکنن وگرنه انواع و اقسام پارچه و لچک.... با اسمهای من درآوردی تنشونه) اینها متاسفانه عادت کردن و چون از اول آزادی و حق انتخاب تو ایران نبوده چون پدران و مادران به خاطر تعصبات مذهبی، منافع زندگی و جلوگیری از آبروریزی مقابل فامیل، درو همسایه میان چنین حرفی میزنن و تصمیم گیری میکنن. اگه مردی به خاطر کوچکترین اجزاء زن تحریک میشه کمی میتوان گفت مشکل از اون مرده و نه اون زن بیچاره......ادامه
‌سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 13:37
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
.... مگه چه گناهی کرده که دختر به دنیا اومده(در اینجا برخی نفهم ها و عقب افتاده ها میان میگن مقصر خداست که زن آفرید!) اما بیشتر مشکل(به نظرم 80٪) همونطور که اشاره کردم برمیگرده به جامعه خرابی که مسببان آن مسئولین مملکت بودن و هستن از قدیم تا الانی که سن من و شما قد میده. درود بر آزادی و درود بر انسانهای روشنفکر فهیم و آزاده زیست.
‌سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 13:38
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.