آرزوهای بربادرفته مرد ایرانی در زندان ژاپن

وطن امروز : اوایل بهمن‌ماه سال جاری مرد شیک‌پوشی پا در دادسرای الهیه گذاشت و از ماجرای خیانت 15 ساله دامادشان خبر داد. «سعید» در ادعاهایش به بازپرس پرونده گفت: 15 سال پیش برای کار به ژاپن رفتم و چون جز خواهر و دامادمان کسی را نداشتم تصمیم گرفتم پول‌هایی که در آنجا جمع می‌کردم را برای پس‌انداز و خرید خانه در تهران به حساب دامادمان بریزم. 10 سال در ژاپن کار می‌کردم و هر ماه پول‌هایی را که با کلی زحمت به دست می‌آوردم به حساب «سیاوش» می‌ریختم و همیشه با وی در تماس بودم و چون پول‌ها زیاد شده بود پیشنهاد دادم برایم خانه‌ای بخرد و وی نیز این کار را انجام داد و ادعا کرد خانه‌ای در ولنجک خریده و کپی سند و مدارک را از طریق اینترنت برایم ارسال کرد و چون به وی اطمینان داشتم فکر نمی‌کردم اسناد جعلی باشد تا اینکه پس از 10 سال زندگی در ژاپن به خاطر درگیری با تعدادی از ژاپنی‌ها دستگیر و به 5 سال زندان محکوم شدم و در این مدت کسی از سرنوشت من خبری نداشت و نمی‌توانستم تماسی با ایران داشته باشم اما امید داشتم پس از آزادی به ایران بازگردم و با سرمایه و خانه‌ای که دارم زندگی تازه و مرفهی را شروع کنم و حتی به خاطر ارتباطاتی که در این چند سال با ژاپنی‌ها پیدا کرده بودم برنامه‌ریزی کردم در ایران یک شرکت تجاری به ثبت برسانم و در آرامش زندگی کنم اما نمی‌دانستم همه این رویاها با خیانت دامادمان به باد رفته است.

سعید که چهره‌ای خسته داشت در ادامه گفت: 5 سال زندان به پایان رسید و با کلی امید و آرزو به ایران آمدم و زمانی که سراغ خواهرم رفتم متوجه شدم خواهرم 4 سال است از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می‌کند.

پس از 15 سال زندگی وقتی از ماجرای طلاقش پرسیدم متوجه شدم سیاوش پس از اینکه دیگر از من خبری نشده بود شروع به بهانه‌گیری کرده و «سمیرا» که از این ماجرا خسته شده بود از همسرش طلاق گرفته و دامادمان با پرداخت همه مهریه خواهرم در زمان جدایی، سند و مدارکی که با نام من بود را به سمیرا داده است.

سعید افزود: هفته گذشته وقتی با سند و مدارکی که در اختیار خواهرم بود به خانه‌ام که در ولنجک است رفتم تازه متوجه شدم اسناد جعلی است و سیاوش پول را برای خودش سرمایه‌گذاری کرده است. با ادعاهای این مرد، بازپرس پرونده برای ردیابی داماد خیانتکار دستور داد تیمی از پلیس وارد عمل شوند.

ماموران در گام نخست توانستند ردپای سیاوش را در یک شرکت بازرگانی بزنند و متوجه شدند داماد خیانتکار مدیرعامل این شرکت است.

پلیس در تجسس‌ها متوجه شد سیاوش تا پیش از جدایی به عنوان یک کارمند در شرکتی خصوصی مشغول به کار بوده اما پس از طلاق شرکتی بازرگانی را به ثبت رسانده است.

ماموران که احتمال می‌دادند سیاوش با پول‌های برادرزن سابقش این جایگاه را به دست آورده روز اول اسفند وی را دستگیر کردند.

سیاوش که اصرار بر بی‌گناهی داشت در گام نخست بازجویی‌ها سعی می‌کرد پلیس را گمراه کند.

سیاوش وقتی پیش روی بازپرس ایستاد در اظهاراتش گفت: پس از سال‌ها زندگی در کنار سمیرا سعی کردم بهترین زندگی را فراهم کنم اما وی بهانه‌گیری می‌کرد و هر روز توقع بیشتری از من داشت تا تصمیم به جدایی گرفتم و پس از آن با سرمایه‌ای که از پدرم به به ارث برده بودم یک شرکت بازرگانی تاسیس کردم. هیچ پولی از سعید به من نرسیده و پول‌ها را زمان جدایی به سمیرا دادم. سمیرا که متوجه شد همسر سابقش به وی تهمت زده به بازپرس پرونده گفت: پدر سیاوش خیلی سال پیش از دنیا رفت و هیچ سرمایه‌ای نداشت که به ما برسد و سیاوش زمان جدایی تنها مدارک و سندی به من داد که نشان می‌داد خانه‌ای در ولنجک به نام برادرم بوده اما سعید وقتی به خانه‌اش رفت متوجه شد خانه برای شخص دیگری است و همه سندها جعلی بوده.

سمیرا در ادامه گفت: سیاوش برای اینکه برادرم بتواند پول‌ها را به حسابش بریزد شماره حساب مدیرعامل شرکتی که در آن کار می‌کرد را داده بود و پس از واریز شدن پول به حساب ارزی مدیرعامل، سیاوش پول‌ها را برداشت می‌کرد و ادعا داشت خانه‌ای خریده است.

سیاوش که سعی داشت ادعاهای سمیرا را دروغ بداند در بازجویی‌های فنی پلیس و با مدارک و شواهدی که بود دیگر چاره‌ای جز اعتراف ندید و گفت: در این مدت که پول‌ها را پس از برداشت از حساب ارزی مدیرعامل شرکت به حساب خودم می‌ریختم سعی داشتم آنها را برای سعید پس‌انداز کنم تا اینکه با یکی از کارکنان شرکت که زن جوانی بود آشنا شدم و رفته رفته علاقه‌ام به وی زیاد شد و برای پول‌هایی که در حسابم بود نقشه‌ای طراحی کردم و شروع به سرمایه‌گذاری و خرید یک دفتر به نام خودم کردم و چون می‌خواستم سعید اعتمادش نزد من بیشتر شود یک سند جعلی برای وی ایمیل کردم و چون برای زندگی‌ام کم وقت می‌گذاشتم مشکلاتم با سمیرا زیاد شد و تصمیم به جدایی گرفتیم اما چون تنها بود و کسی را نداشت با قسمتی از پول‌های برادرش مهریه‌اش را پرداختم و پس از مدتی که از من بی‌خبر شد، شرکت جدید را راه‌اندازی و با دختر جوان ازدواج کردم.

+45
رأی دهید
-61

phd.javan - تهران - ایران
قصه ما به سر رسید ایرانی جماعت آدم نشد
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 22:58
karkas - اصفهان - ایران
خوب آخرش چی‌ شد قاضی چه حکمی داد نظری به خواهر سیاوش داشت.....................................
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 23:40
Rezanl - امستردام - هلند
چرا بعضی‌ کامنتها در حد آدمای عقب موندس ؟! خدایا به بعضی‌‌ها رشد فکری عنایت بفرما.
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 00:16
ققنوس - تهران - ایران
تف تو روحت سیاوش
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 00:22
ايدين - کرج - ایران
با کار تو ژاپن تو جوادیه هم نمیشه خونه بخری چه برسه به ولنجک یارو خلاف میکرده و عاقبت زندان افتاده با دعوا تو ژاپن ٥ سال زندان نمیره تو ژاپن جرم قتل ٨ سال زندانه فقط مواد مخدر جرمش زیاده و حبس داره !
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 01:40
oyama - تهران - ايران
5 سال زندان بخاطر درگیری با ژاپنی ها . با حقوق کارگری خونه تو ولنجک ؟؟؟؟؟؟؟؟؟. پیش قاضی و ملق بازی . اینجا پلیس رو بزنی 6 ماه تا یک سال حبس داره . خداوندمیگه منو بشناس وگرنه یکی رو میفرستم سراغت که نه منو بشناسه نه تو رو . مثل سیاوش......
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 01:57
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
ایدین - کرج - ایران. خب اینکه کاملا مشخصه کسایی که میرن ژاپن کار ۹۰ درصد منظور خلاف و مواد هست.همین که گفت با یه عده ژاپنی دعواش شده دیگه تابلو بود منظور چه ژاپنی هایی هستن و چکار میکرده اونجا.
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 02:24
davood63 - تهران - ایران
ایرانی‌ اگه تو خارج خلاف نکنه پس برای چی‌ باید از ایران خارج بشه کجای دنیا مثل ایران یا مثل بعضی‌ها عشق خارج نمونه ایرانی‌هایی که تو هوای ابری بارونی انگلیس با ت‌شرت تولیدی ایرانی‌ فقط با عینک راه میرند
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 03:25
gharibe UAE - ابوظبی - امارات
ایدین - کرج - ایران چرا ما باید نسبت به چیزی که از ان بی اطلائیم انجور فکر کنید اگر جرم و جنایت و دزدی هم کرده باشه پول که فرستاده به حساب این آقا.اون چرا باید در امانت خیانت کند!!!!.
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 04:00
afshinmiauuu - هلسینکی - فنلاند
تجربه‌ای که من دارم اینه که بیشترین ضررها را تو زندگی‌ دوستان نزدیک به ما می‌زنه، دوستان نزدیک ما با حسودی و خیانت و انداختن سنگ پیش پای ما مانع پیشرفت می‌شه.. این سیاوش احمق و بی‌وجدان که داماد شون بوده و جزو خانواده!
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 04:35
saeidbaman - بانکوک - تایلند
خوشکل براتون قصه رو تعریف میکنم: آقا کارش توزیع مواد مخدر در ژاپن بوده.خوب پولارو میفرستاده برای برادر زن از اونجایی که برادر زن هم شارلاتان بوده مثل خودش پولارو برای خودش بر میداشته .اینم که توسط پلیس میره زندان برای ۱۰ سال اما چون زندان در ژاپن هر ۲۴ ساعت ۲ روز حساب میشه ایشون آزاد میشه و میاد میبینه زرشککککک .حالا پلیس هم تحقیق میکنه ببینه آقا جرمش تو ژاپن چی بوده و .......
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 05:38
آسمانی - ریچموند - کانادا
این قاچاق فروش های ایرانی تو ٰژا‍پن همه شون میخاد بد از گند کاری بیاندو صاحب شرکت بشن. بعد می گن افقانی تو ایران مواد فروشی کرده ! بگو ببینم تو ٰژاپن چی کار می کردی؟
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 06:23
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
من کاملا با قانون ژاپن اشنا هستم، شک نکنین که این آقا داشته خلاف می‌کرده، شوجی خدا بیامرز( بچه جوادیه) هم اولین خلاف کاری بود که ترازوی خلاف رو گذاشت رو زمین. چند سال پیش هم تو بانکوک دار فانی رو وداع گفت، گنده های ژاپن ( محسن هداوند (معروف به حاجی)، حسین آدیداس خدا بیامرز، محمود کد خدایی، قاسی غلامی، ممد ساران، مصیّب، سیامک سنجری که بعدا گندش در اومد که از طرف وزارت اطلاعات تو بچه‌ها نفوذ کرده بود، اکبر لره (قاتل حسین آدیداس که بعد‌ها معروف به اکبر یوکوهاما شد،) کیوان مجد زاده(قهرمان کشتی‌ ارتش‌های جهان) با خواهر زده آاش پژمان، ولی‌ اشرف که قدیم در خزانه عرق میفروخت و اسم مادرش اشرف هستش، الان مولتی‌ تریاردر به پوند هستش. و خیلی‌‌های دیگه جمشید رویان اهل همین ونکوور بود،، ممد کانونی،،وووو
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 07:45
amooojoghdeshakhdar - ونیز - ایتالیا
من جای قاضی باشم پولشو پس نمیگیرم،چون شرکت بازرگانی که میخواد تو تهران ثبت کنه واس خلاف با جاپونی هاست /ها ها ها ها
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 08:17
farokhzad - کنت - انگلستان
بیچاره اونهای که میروند ژاپن کار میکنند همه آنها را قاچاق فروش می‌دانند ولی‌ درست نیست راجب چیزی که نمیدانید به این راحتی‌ قضاوت کنید نکنید یکروز یک کس دیگر برای شما هم این کار را میکنند
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 11:27
فراوانی - قطر - قطر
مرتیکه دروغگو هر کجای دنیا که زندان باشی میتونی با خانواده خود تماس بگیری چه برسه به ژاپن بعضیها چقدر مردم را خر حساب میکنند
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 11:56
shooshtari - اهواز - ایران
داستانش خیلی ضد و نقیض داره بعد هم شما اگر پولی را بکسی بدی رسید هم نداشته باشی قرار دادی هم نباشه باید مغزت معیوب باشه که بعد از حداقل پنج سال بری شکایت کنی
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 17:07
ali husseini - اخت - هلند
هر انسانی‌ مشکلات خود را دارد . خدایا همه مرا کمک کن
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 21:15
farokhzad - کنت - انگلستان
فراوانی - قطر - قطر گرامی‌ ژاپن یکی از بدترین زندانهای دنیا را داره فکر می‌کنم حیقت داره چون چند نفر در یوو تیوب راجب زندان ژاپن گفتند
‌چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392 - 12:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.