آیا خدا وجود دارد؟ گفتگوی ریچارد داوکینز و بن استین

قسمتی از مستند "اخراج شده" Expelled: No Intelligence Allowed - 2008

 



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




+122
رأی دهید
-44

ARAMESH2 - سیدنی - استرالیا
قیافه‌اش کاملاً قیافه ابلیس ملعون است. اینم اینطوری می‌خواد مشهور و پولدار بشه.قیافیش واقعا چندش آوره.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 01:16
rasan - لندن - انگلیس
خدا وجود داره
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 01:53
عضو جدید - لندن - انگلیس
اما اگر حق با طرفداران طرح هوشمند باشد، خدا پنهان نیست. حتی ممکن است بتوانیم به وسیله ی علم با خدا روبرو شویم اگر برای اینکار آزادی داشته باشیم، و چه چیز میتواند جالبتر از این باشد؟ / ... بهتر است باب این گفتگو باز باشد تا علم به وظیفه ذاتی خود که شناخت بهتر این طرح است، وقوف یابد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 01:57
Evil son - اسلو - نروژ
. نیم ساعت پیش ،. "خدا" را دیدم قوز کرده با پالتوی مشکی بلندش. سرفه کنان در حیاط از کنار دو سرو سیاه گذشت. و رو به ایوانی که من ایستاده بودم آمد ،. .. آواز که خواند تازه فهمیدم ،. پدرم را با او اشتباهی گرفته‌ام !. حسین پناهی
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 02:10
God666 - تهران - ایران
بخدا اعتقاد نداره ولى به یه سیستم خیلى بیشرفته که بذر ما انسانها رو میلیاردها سال بیش کاشته اعتقاد داره اینم از اندیشمند و بروفسور زمانه حالا بشر میخواد سالیان سالها بیوفته دنبال أن سیستم بیشرفته ادم نمیدونه جى بکة
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 02:10
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
از قدیم من می شنویدم که دانشمندان خیلی می خواهند راز خدا را پیدا کنند ونمیتوانند واگر روزی هم بتوانند پیدا کنند ذره ای بیش نیست وان شخص در اثر مطا لعهء زیاد دیوانه شده است خداوند متعال چیزی نیست که انسان نوعی بخواهد از. راز ان سر در بیاورد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 02:33
fdsa60 - تهران - ایران
با وجود اینهمه نشانه برای وجود خدا ، اگه کسی بگه خدا وجود نداره یا خره یا خودشو به خریت زده
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 03:41
Dara va sara - پرت - استرالیا
واقعا هم همینطور است. این خدا چرا پنهان شده ؟ چرا موقع کمک خودش را به خواب زده. این خدا چرا خودش را مستقیما به انسانها معرفی نمیکند ؟ و نماینده و جانشین میفرستد ؟و ان هم فقط برای مردم خاورمیانه..و انسانهای که در قطب شمال و امریکای جنوبی و استرالیا را به حال خود رها کرده.وحتی نمیایندگانش هر کدام یک حرف میزنند؟...و تازه همدیگر را کافر و دشمن مینامند....اگر انسانها به خدا اعتقاد دراند ،همش بخاطر این است که در یک خانواده خدا پرست یه دنیا امده اند. اگر به خدا احترام میگذارند، همش بخاط این است که از او میترسند. پس خدای که موجب ترس است را باید به خاک سپرد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 02:33
potatis - مالمو - سوئد
ARAMESH2 - سیدنی - استرالیا-دوست عزیز اتفاقا دلیل اینکه شما قیافه ی داوکینز رو به شیطان تشبیه کردید بر میگرده به تکنیک بسیار زیرکانه نور پردازی میزبان که سبب شده تا چشمان و دهان داوکینز سیاه و گود نشان داده بشه + شات های متعدد از نیمه ی تاریک صورت داوکینز(همان تصویری که هالیوود از ابلیس ارائه میده) اما چهره ی میزبان کاملا روشن و واضح نور پردازی شده که تلقین کننده ی نور ایمان باشه! ( این همان تکنیکی هستش که در ماشین خامنه ای هنگام سفر های استانی استفاده میشه یعنی تاباندن نور از همه جهت به چهره ی خامنه ای) در ضمن ایشون پروفسور هستند نه مدل مانکن که بخوان از هر طریقی مشهور بشند!
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 03:42
ROBINHOODD - ملبورن - استراليا
آرامش۲ - سیدنی - استرالیا. والا ایشون از هرچی‌ موبلغ دینه خوشکل ترو خوشتیپ تره ، هرکسی که بر خلاف این آدم سعی‌ داره اثبات خدارو ثابت کنه از این آدم بد ریخت ترو بد لباس تره اگه بگی‌ نه به عقلت شک می‌کنم.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 04:06
sepherdad - سیدنی - استرالیا
موضوع بودن یا نبودن خدا نیست ، موضوع دکون بازاری هست که همه‌ برای خودشون راه میندزان.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 05:55
توفیق - سیاتل - آمریکا
آرامش خان نمیتونی‌ با منطقش در بیفتی به قیافه اش گیر میدی؟ مگه همون حضرت علی‌ تون نگفته ببین حرف چیه نه‌ اینکه گوینده اش کیه؟
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 05:15
romano - تهران - ایران
متن زیرش منو یاد حوزه تبلیغات آخوندا و فارس نیوز انداخت. امان از این طالبان آتئیست مخصوصا شاخه ایرانیش. موندم اگر ترس از خدا و بازخواست دادن به عمل انجام داده باعث انداختن بمب اتم و آدمکشی توسط بچه دهاتیای مذهبی آلمان شد بی خدایی می‌خواد چقدر حالی کنه هی عزیزم نکش در دنیا هیچ بازگشت عملی وجود نداره (یعنی با این تسلیحات الان و اینکه طرف خودش تخم بچه رو تو رحم دختره می‌کاره بعد فلنگو می‌بنده می‌گه من بچه نمی‌خواستم و این پارتنرمه مو به تنم سیخ می‌شه). ما که باور کردیم کل جنگهای مذهبی دنیا به یک میلیون آدم کشی آمارشون برسه می‌گی کمه ما می‌گیم 10 میلیون ولی حالیم کن چرا بی خدایی جلوی انقلاب سرخ کمونیسیتی رو نگرفت و 21 میلیون در روسیه کشته گرفت و چیزی نزدیک به 30 میلیون در چین. ادامه ...
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 05:19
romano - تهران - ایران
زرشک ملایی اومد و همتون مسلمون دو آتیشه شدین بعد ملا بهتون بد کرد حالا همتون منکر دو آتیشه شدین قبلش چادر چاخچور بودین حالا خط سینه از اصول خانمهای ایرانی تازه پا به اروپاست (ماشالله سینه‌ها هم پر پر و پیمون) الحق و النصاف دستشون درد نکنه نفتتونو گرفتن افغانستان آذربایجان، بحرین تاجیکستان و .. رو ازتون گرفتن بعدش دین و ایمونتون رو هرچی بود و نبود گرفتن بعدش پادشاهیه 7000 ساله رو هم گرفتن پادشاهی مذهبی براتون جاش گذاشتن ولی خودشون حالا پادشاهی و مجلس عوام و لردها دارن ننه ملکه رو هم روی رود تیمز براتون با قایق می‌چرخونن قربون صدقش برید احساس خارجی بودن کنید! حالا هم که به قوم گرایی دارن می‌برنتون شدید ترک و فارس و جالبه خودشون از اقوام سلتیک بریتانی فرانسه هستن می‌گن بریتانیای کبیر! هی بکنید و گوش ندید باباهاتونم گوش ندادن یا مذهبی بودن یا توده‌ای (حتی توده‌ای مذهبی!) خلاصه بدبخت درس خونده‌ها هی بهتون گفتن کو گوش همه عقل کل پای قیلون بچه حافظ، سعدی و شهریار بودن اهلیت می‌خواد و حرف شنوی.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 05:28
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
ARAMESH2 - سیدنی - استرالیا. تبریک میگم که اولین اظهار نظر ابلهانه در مورد این مناظره را از یک دگم مذهبی میشنویم و بیش از این هم انتظار نداریم. قضاوت افراد از روی چهره احمقانه ترین کاریست که فردی میتواند بکند. پروفسور داوکینز دارای مدارج علمی و تالیفات بسیاری است که تو بسیجی بیسواد از درک آن عاجزی! ایشان نیازی به معروف شدن ندارند چون بسیار معروفتر از آن هستند که نیاز به معرفی داشته باشند. این مناظره البته در سال 2008 انجام شده و اکنون دانشمندان با اطمینان زیادی میدانند که جهان خلقت چگونه از هیچ درست شده و نیازی به آفریدگار هوشمند نداشته. بعد از کشف و تایید ذرات بوزان - هیگز با دقت 99.99999% در تصادم دهنده ذرات هادرون در لابراتوار سرن اروپا نحوه جرم یافت ذرات نیز مشخص شده و آخرین پتک علم بر پیکر خدای دروغین و روانی و جنایتکار مذاهب فرود آمده. مذاهب و بیسوادی مثل تو نسلشان به سرعت رو به انقراض است. علم و قوانین مترقی مدنی یگانه راه سعادت بشری است.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 05:20
ktkntiuk - مونيخ - المان
بود و نبود خدا چه توفیری در زندگی‌ انسانها دارد ؟ پس ما همینو به حساب نبودش میگذاریم. چون اگر وجود داشت هرج و مرج، بی‌ عدالتی، ظلم، جنایت و..... بی‌ جواب نمی‌ماند. اگر جوانی به خاطر کمک به مادر الزاما دست به اسلحه میشود تا بتواند پول مداوای مادر بیمار را تهیه کند تا بلکه بتواند بار بخت بر گشتگی خود و زندگی‌ خود را کاهش دهد، لاجرم به دست بی‌ عدالت بی‌ عدالت افتاده و محکوم به مرگ میشود. و ملتمسانه به خدای نیست و نبود خواستار پارگی طناب اعدام می‌شود. واقعا چه حکمتی است در بخت برگشتگی شخصی‌ که توانایی امرار معاش ندارد و به بزهکاری روی آورده و سرانجام ملزم به نیستی‌ است ؟؟ خدا مجودیست که خلایق مغز خود را به او مشغول کرده اند، در حالی‌ که آثاری از او نیست!!.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 06:30
alextomasian - وین - اتریش
نه مصاحبه شونده و نه مصاحبه کننده هیچکدام در بحث روند منطقی‌ نداشتند و هردو درگیر مغالطه بودند. بدون توجه به این گفتگو، یک چیز کاملا واضح است، اگر واقعا یک هوش ازلی (بخوانید خدا) آفریننده و به پیش برنده جهان و هر آنچه در آن هست بوده، توصیفی که در ادیان خاورمیانه ای‌ از آن میشود کاملا توهینی به ذات اوست. اگر خدایی هم وجود داشته باشد، هیچ موجودی از درون این طبیعت (طبیعت به معنی‌ کلی‌) از جمله انسان قادر به درک و توصیف او نیست. هر ساز و کاری در این مجموعه جهان هستی‌ از جمله مغز انسان به طور منطقی‌ تنها در چهارچوب قوانین طبیعت عمل میکند و امکان ارتباط با هیچ چیز ورای این طبیعت اساسا وجود ندارد. وحی، رسالت، ماموریت از طرف خدا، کتاب آسمانی و.. همگی‌ مفاهیمی ساختگی و حتی خلاف آن چیزی هستند که دین فروشان تبلیغ می‌کنند.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 06:47
Alex10580 - اکلند - نیوزیلند
ARAMESH۲ - چه کار به درش داری .... اصل کار مترش که سالمه. با قایق رفتی‌ از مالزی به استرالیا ؟
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 05:36
alextomasian - وین - اتریش
از طرف دیگر، یک مطالعه کوتاه در سیر تاریخ نشان میدهد که انسان همواره از هر چیز ترسیده (ترس=جهل، مثل ترس از تاریکی‌ چون نمی‌‌دانیم چه چیز ورای تاریکی‌ است)، برای آن مقام الوهیت قائل شده: آتش، رعد و برق، اجرام سماوی، حیوانات و....، یا وقتی‌ که زندگیش بدان چیز بستگی داشته مثل خورشید و باران در آغاز عصر نوسنگی که کشاورزی شکل گرفت. ولی‌ وقتی‌ آن "خدا" تحت کنترل در آمد (شناخته شد، مثل روشن شدن یک چراغ در تاریکی‌ که به دنبال آن دیگر ترسی‌ وجود ندارد) دیگر مقام خداییش از بین رفت.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 07:01
alextomasian - وین - اتریش
انسان در دوره‌های بعد دقیقا به همان دلیل که بیشتر آتش را میپرستید (ترس=جهل) موجودات خیالی با قدرت فوق بشری در ذهن خود تصور و شروع به پرستش آنها کرد (خدایان) که تنها یک دلیل داشت، هنوز پیرامون او ناشناخته هایی وجود داشت که قادر به توجیهشان نبود، از بین آنها "مرگ" مهمترینشان بود. این تفکر در مصر باستان شکل گرفت و منشأ پیدایش فلسفه‌ای شد که بعد‌ها با پیشرفت ذهن انسان و البته با کمی‌ چاشنی‌ اغراض سیاسی همه این خدایان را ترکیب کرده و ادیان خاورمیانه‌ای به وجود آمدند (از یهودیت تا اسلام).
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 07:16
alextomasian - وین - اتریش
جالب اینجاست که میزان فهم و درک این خدایان (یا حتی خدا یگانه توصیف شده در ادیان تک خدایی) از میزان فهم و درک پرستنده‌های آنها در هر دوره فراتر نمی‌رفت، و این تنها یک نکته را گوشزد می‌کند، هر آنچه هست در ذهن انسان است و دیگر هیچ. به قول یک مورخ (اسم نمی‌برم تا از اصل موضوع خارج نشویم) وجود خدای فعلی تنها یک دلیل دارد: ترس از مرگ. اگر روزی علم بتواند مساله مرگ را توجیه کند (از نظر تئوری امکان پذیر است چرا که پدیده‌ای از پدیده‌های طبیعت است)، دوست دارم ببینم چه بر سر این خدا خواهد آمد؟!
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 07:28
SHEKAN - تهران - ايران
مسئله این نیست که خدا وجود داره یا نداره ، مسئله اینه که با فرض وجود خدا ما کار خودمون انجام بدیم خدا هم کار خودشه . خدا کاری به کاره ما نداشته باشه . همین . مسئله وجود خدا بین خداباوران و خداناباوران به همین سادگی حل شد .
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 07:50
machan - لس انجلس - آمرکا
لطفا ویدئوی توهم "بی خدایان - در جواب ریچارد داوکینز و طبیعت گرایان" را مشاهده کنید که جواب همه ادعاهای بی خدا ها را داده است. البته من مطمئنم که کامنت من منتشر نمیشه، به هر حال تیری در تاریکی
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 08:38
siavash2111 - ویسبادن - آلمان
جایی میخوندم نوشته بود دید ما به پیدایش جهان و خداوند همان طوری هست که اگر از نوزادی که تازه بدنیا آمده بپرسیم این جهان خاکی کجاست ؟ چیست ؟ نمیتونه جوابی‌ بدهد و مغز ما انسانها به خدا و پیدایش همان گونه هست که از نوزاد بپرسی‌ این جهان چگونه هست مغز ما توانایی پیدیش خداوند و آفریدگار را ندارد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 08:55
روشنگر - تهران - ایران
. دوستان عزیز – وجود یا عدم وجود خدا مسئله چندان مهمی نیست .خود من به شخصه اعتقاد چندانی به وجود خدا ندارم و فکر می کنم که عامل بوجود آورنده انسان حتی اگر طبیعت هم نبوده باشد ، یا خودش نابود شده یا هدف بخصوصی از خلق آن نداشته است . اما آنچیزی که در آن اعتقاد صد در صد دارم نبودن بهشت و جهنم است . بنظر من ادیان وقتی بوجود آمدند که مسائلی مثل خشونت و بی نظمی و قتل و غارت و بی فرهنگی در انسانها به مسئله ای لاینحل تبدیل شده بود . در حال حاضر هم دین برای مردمان کشورهایی که از فرهنگ پایینی برخوردارند (که چه خوشتان بیاید و چه نیاید ایران هم جزء آنهاست ) چیز بدی نیست. همچنین دین می تواند جبرانی برای عقده های فروخفته شده و ناکامی های شخصی و یک مسکن خیالی به آنهایی که عمیقا به این دروغ باور دارند باشد . تنها آفت دین در این کشورها حماقتهای شخصی با سر منشا مذهبی و همچنین سوء استفاده گاه و بیگاه مبلغین مذهبی است . و اما جمله آخر : تا می توانید از لحظه های خود لذت ببرید . البته لذت اصیل (لذتی که اگر هیچ محدودیتی وجود نداشت خواهان آن بودید ) یادتان باشد شما فقط یکبار زندگی خواهید کرد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 08:46
مهرتابان - تهران - ایران
به نظر من حتی انکار وجود خدا چالش جالبیه چون بحث ایجاد میکنه و بحث و تبادل نظر به ارتقای دانش و شعور بشر کمک میکنه.حتما خدا کلی ذوق میکنه وقتی میبینه ما آدمها اینهمه راجع بهش تحقیق و جستجو میکنیم.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 10:03
thepasserby - لندن - انگلستان
خدا موجودی است زاییده ا زترس و ندونستن اینده و هر چقدر یک شخص یا ملت عقب افتاده تر باشند اعتقادشون به خدا قویتره. به خاطر همین اونها قمرمصنوعی دارن ما قمر بنی هاشم
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 09:14
alextomasian - وین - اتریش
دوست عزیزم، باید دقت داشته باشید کمونیسم و مارکسیسم که ریشه تفکرات انقلابهای قرن بیستم در چین و روسیه بودند هیچ ربطی‌ به بی‌ خدایی (Atheism) ندارند. دو دیدگاه نخست یک منش سیاسی اجتماعی هستند ولی‌ دومی‌ یک جهان بینی‌ است. هیچ گاه کمونیسم و مارکسیسم که باعث فجایع مورد اشاره شما شدند مترادف با بی‌‌ خدایی نبوده و نیستند.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 09:24
a.ahooraei - کلن - آلمان
Romano- دوست عزیز تو را به همون الله ای که بهش وابسته و معتقدی ، اینی که میگم به دل نگیری و فکر نکنی که قصد توهین و یا تو را زیر سؤال بردن دارم. تمام عقاید شما و دیگری محترم است. من انشاء های شما را نمی فهمم و خواهش میکنم در نوشتنتون قدرى دقت کنید و جملاتی را که می نویسید ، موضوعات را گام به گام توضیح داده و به پایان برسونید و بحث بعدی را شروع کنید. شما خیلی مجهول می نویسید. طورى که در آخر موضوعی که شروع کرده اید هیچگونه هم آهنگی با ابتدای موضوع دیده نمیشود و باید چندبار آنرا خواند و مث پازل کنار هم ردیف کرد تا لب قضیه را فهمید. البته من فکر میکنم شما انسان بسیار احساساتی ای هستید که برخی از موضوعات شدیداً شما را تحت تأثیر قرار میدن و اینه که یک کائوس و یا بلبشوی خاصی در افکارت ایجاد میشه که حاصل اش اینگونه نوشتار است. من محترمانه ازتون عذر میخوام و مکرراً میگم که قصد اهانت ندارم.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 09:55
a.ahooraei - کلن - آلمان
Romano- دوست عزیز فراموش کردم بگم که ، شما اینقدر خودتو واسه زندگی دیگران و روند زندگی شون ناراحت نکن و نگران اینوری ها نباش. خودتو پیر میکنی ، ولشون کن و بذار هر جوری دوست دارند زندگی کنند. من و شما میتونیم فقط نظر و رأی خودمون را بصورت کلی بیان کنیم و نه اینکه قشر خاصی را مخاطب قرار بدهیم. توی ایران تعداد انسانهای دو شخصیتی و چاپلوس و حزب باد بمراتب بیشتر شده تا در خارج از کشور . من بهیچ عنوان نمیگم همه اما میدونم بعلت جوی که حکم فرماست ، عده کثیرى از مردم روند زندگی شون را بر طریق چاپلوسی و حقه بازی قرار داده اند که از این طریق نان شب مهیا کنند و خوشبختانه اینورى ها بعلت نبود اینچنین جوی در اجتماع از این طریق زندگى کمی بدورند. البته یه عده ای که تازه از ایران خارج میشن اینگونه اخلاقیات را توشه راه میکنند اما بعد از مدت کوتاهی می آموزند که کاربرد ندارد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 10:08
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
چه اهمیتی دارد که ثابت کنیم نیرویی در آسمانها هست یا نه!!!! مهم اینکه ذره یی عدالت منطق عشق و مهر در این نیروی خیالی نیست!!! بارها نوشته‌ام در فرایند یک جنایت---یک تجاوز به کودک با شکنجه-مرگ کودکان آفریقا از بیماری و گرسنگی---هزاران کودک سرطانی-----دریده شدن یک آهو از پا!!! شکنجه گاهها ی رژیم‌های توتالیتر!!! بازداشت گاهها ی -نازی -استالین- کره ی شمالی و و و و این نیرو که میگوئید برگی جز با آراده ی او فرو نمی‌‌افتاد کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حال چه باشد چه نه !!!!جواب را زنده یاد سعیدی سیرجانی داد<<<<این خدا نیست اژدهاست!!
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 10:12
kobalt - کرج - ایران
با خدایی به تعداد مومنین انواع مختلف داره دونفر مومن نمیشه پیدا کرد که خداشون مشابه وعین هم باشه اکثر مومنین همدیگر رو تحمل میکنن اما برا ی خیلیها هم تفاوت یه واو ویه نقطه کافیه یا طرف و خودشو بترکونه و راهی بهشت بشه یا زندون و شکنجش کنه تا توبه کنه یا بمیره این مومن خدا romano هم یه پیرهن عثمون آمار دستشه از جنایات بی خدا ها مربوط به یه دوره خاص وتموم شده اما هیچ ریاضی دانی و آمار گری نمیتونه آمار کشتار هائی رو که مومنین از بدو پیدایش و قدرت گیری مذهب بنام خداوند یا بتشون انجا م دادن از هزاران سال پیش تا امروز که برادر وار تو افغانستان و پاکستان و عراق و سایر بلاد همدیگر رو الله اکبر گویان فله ای تکه پاره میکنن حساب کنه اما قدر مسلم اینه که هیتلر خان که بی خدا هم نبوده و رفیق استالین و مائو باید برن جلو و بوق بزنن نمونه های تاریخی هم زیاده کشتار مغان از مزدکی کشتار بت پرست از بت پرست و مسیحی یهودی از مسیحی کاتولیک از پروتستان ارتودکس از هردو و بالعکس مسلمان از قرمطی و شیعه از سنی وسنی از شیعه و خلاصه مومن از مومن رودی از خون و جنون شکنجه و آتش که همینطور جاریه و سر ایستادن نداره.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 10:57
OnLine. - تهران - ايران
من فکر میکنم درست میگه واقعیتش من نزدیکه یکسالی میشه که به وجود کسی به اسم خدا شک کردم البته منظورم این نیست که ما عین علف سبز شدیم ودنیا بدون هارمونی به وجود اومده بلکه فکر میکنم دنیای ما توسط یک طرح بسیار هوشمند و بسیار ماوراء زمینی راه اندازی شده وبه اینجا رسیده یه چیزی تو همون مایه های که خود پروفسور میگه که بذرمونو اینجا رو زمین کاشتن که در واقع این یه اصطلاحه و منظور همون ذره همتا ساز یا همون ذره خدا وبنیادی ترین ذره شناخته شده در عالم هست وبشر اسم خدا رو روی این طراح فرا زمینی و هوشمند گذاشته وما توسط موجودات فرا تری از بشره امروزی خلق شدیم که گاهی با ارتباط گرفتن چه به صورت وحی و موجود فضای وپیغمبروجن و پری یا ماوراء طبیعه برخورد میکنیم.چی میشه گفت اون روزیم که گالیله گفت زمین گرده همه باورش نداشتن و میگفتن کافره. به نظر من وجود یک نیروی خالق یا یک خدا یا هر چیزی که اسمشو میخواهد بگذارید برای خلق این همه نظم وهارمونی د ر دنیا باعقل من جور در نمی یاد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:02
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
من نمی‌‌دانم ثابت کردن بودن یا نبودن خدا چه کمکی‌ به ایران و ایرانی‌ خواهد کرد ولی‌ بیاهید با هم این خدای عرب را شناسیم که ۳۷ سال است بّر زندگی‌ ما تصمیم می‌‌گیرد .من در اوردری نیست .حدیث از علی‌ امام خلیفه شیعه و در کتاب ان بابویه "ایون اخبار" جلد ۲ صفحه ۱۰ و در کتاب باقر مجلسی بهار ال انوار جلد ۸ صفحه ۳۰۹ می‌‌توانید خوانید: قسمت ۱: علی‌ گوید روزی با فاطمه پیغمبر خدا را دیدار کردیم. اووو را گریان دیدیم. گفتم یا رسول خدا چرا گریه می‌‌کنید ؟ گفت یا علی‌ شب مهراج "منظورش سفر معروف با الاغ بال دار می‌‌باشد" جهنم را به من نشان دادند زنانی از خود را دیدم در عذاب برای آنها گریه می‌‌کنم : زنایی را به موی سری آویزان کرده بودند مغزش می‌‌جوشید .زنی‌ را به زبان آویزان کرده بودند و آب جوش در دهان می‌‌ریختند .زنی را به پستان آویخته بودند و زنی‌ گوشت بدن خود را می‌‌خورد .زنی‌ دست و پایش بسته بود و مار و عقرب بّر او مسلط بودند.زنی‌ کور در کنار تابوتی آتشین و مغزش از سرش بیرون می‌‌آمد و جذام گرفته بود " قسمت ۲ این هیولای عرب " در قسمت دیگر ::
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:14
romano - تهران - ایران
alextomasian - وین - اتریش دوست عزیز پیشنهاد می‌کنم اینهایی رو که گفتید مطالعه کنید مخصوصا که این تفکرات نهایتا با مذهب و دین در می‌افتند چون آنرا ابزار سرمایه و سود از دیگری می‌دانند و ضمنا در نوع برداشت چینی کمونیزم نوعی دین نوین و برتر محسوب می‌شود. حتی بصورت عملی هم آنرا بکار می‌برند و در حد تئوری نیست یعنی دین را نفی می‌کنند در نوع مذهبی خودمان هم با تفکر پاکی مطلق دین آمد نهایتا خود به یک ایسم و فاشیزم مذهبی منتج شد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:25
aram. - کردستان - ایران
اصلا خدا خودش چه جوری بوجود اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:26
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا تو که دگم کفری هیچ سوادی هم نداری. همه علمی که بشر بهش رسیده هیچ قطعیتی نداره و همه مشهوراته. و همه در سطح نظریه و تئوری مونده و هیچ کدامشان اثبات نشده مثلا در کیهان شناسی یه روز بطلمیوس می گفت زمین مبنای همه عالم که این نظریه بود و رد شد بعد دکارت گفت عالم یه دستگاه مکانیکی بزرگه ناظر به حرف نیوتن، کوانتم اومد اون نسبت و بهم زد انشتین هم اومد با نظریه نسبیت بهم زد الانم چند سالیه که بحث ریسمانها رو بورسه. الان همه این فرضیه ها رو هواست و علمی تولید نشده. پس در مورد این که عالم چطور شکل گرفته آیا واقعا بیگ بنگ بوده! آیا در حال انقباضه یا انبساط! هیچ کس هیچ حرف کاملی نداره. در جریان شناسی علم همه حوزه علم در 4 لایه کیهان شناسی، حیات شناسی، انسان شناسی و زبان شناسی شامل میشه و سایر رشته های دیگه علمی زیر مجموعه این 4 لایند. این حرف ها رو خودشون گفتند ما که نگفتیم چندین سال پیش تو فرانسه دانشمندای طراز اول رشته های این چهار لایه جمع شدند و نتیجه شم کتاب 4 لایه علم شد. حالا شیر فهم شدی علامه خان
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:27
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
قسمت ۲ خدای عرب: کجا بودیم؟ بله جزامی : زنی‌ در تنور آتش و زنی‌ دیگر را با چاقو گوشت بدن او از جلو و عقب می‌‌بریدند " توجه جلو و عقب این زنان در جهنم هم از دست این برادران هیز بسیجی‌ راحتی‌ ندارند " ولی‌ ادامه دهیم از خونخوار که خود را خدا مهربان نام می‌‌دهد . زنی‌ را دیدم که صورتش را می‌‌سوزاندند و روده خود را می‌‌خورد . از عقب زنی‌ آتش بیرون می‌‌آمد و ملاهک با گرز آتشین بّر سرش می‌‌زدند فاطمه می‌‌پرسد یا رسول خدا مگر این زنها چه کرده‌اند که چنین عذاب می‌‌کشند : و حالا جواب رسول مهربان خدا :زنی‌ که به مو سر آویزان بود .زلفش را غریبه دیده بود . زنی که به پستان آویخته بود از همسر تمکین نمی‌‌کرد. آنکه به پا آویخته بود بدون اجازه همسر بیرون رفت .آنکه به زبان آویخته بود جواب همسر خود را می‌‌داد " به نظر من کمی‌ بی‌ انصافی می‌‌باشد برای جواب دادن همسر زورگو به زبان آویخته شدن ولی‌ باری بیرون رفتن به پا . چه باید کرد منطق خدای عرب. بگذریم". دوستان عزیز قسمت ۳ این خدای عرب را هم بخوانید .
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:31
tak30i - رسلار - بلژیک
اینکه ما فکر کنیم یکی‌ از سیاره یا کره‌های دیگه انسان و تمام این هستی‌ را بوجود آورده خیلی‌ بیشتر به عقل نزدیکتره تا اینکه کاره خدا باشه، درود به شرف این دانشمندان که ایجوری با این تابو مبارزه می‌کنن ،شما حساب کنین انسانهای بی‌ فرهنگ و عقب افتاده ۲۰۰۰ هزار یا۱۴۰۰ سال پیش که از کوچک‌ترین فرهنگی‌ بدور بودن و حتا بچه‌های خودشون رو زنده به گور میکردن چطوری تشخیص دادن مثلا محمد فرستاده خداست؟ که ماها تو قرن ۲۱ به تشخیص اونها اکتفا می‌کنیم؟ به نظر من پیامبرا آدمهای باهوش زمان خودشون بودن که فمیدن چطوری سؤ استفاده کنند.خدا و دین همیشه نون دونی‌ بوده واسه آدمای فرصت طلب ، همینطور که الان داریم توی حکومت جمهوری اسلامی و دیگر کشورای جهان سومی‌ میبینیم،متاسفانه مردم هم ناخواسته یا به خاطره منافع شون تن‌ میدن از روی نادانی و سادگی،خدا ساخته ذهن بشر هست
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:33
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
قسمت ۳ جهنم شیعه : زنی که کر و کور بود فرزند از غریبه آورده بود و به گردن همسر انداخت " توجه قبل از ورود به جهنم تست ژنتیک می‌‌شود که ماهیت فرزند مشخص شود .ولی‌ فقی‌ هم مخارج آن را می‌‌دهد " دلار یا ریال نمی‌‌دانم برادران بسیج جواب دهند " ادامه .زنی‌ که گوشت بدن او را می‌‌بریدند بدن خود را به غریبه نشان می‌‌داد " این دیگر خیلی‌ بی‌ انصافی می‌‌باشد . پیغمبر خدا بدن زینب همسر پسر خوانده خود را دید مجبور به طلاق و زینب با ازدواج با پیغمبر خدا صندلی درجه یک در بهشت ولی‌ بقیهٔ زنها در جهنم چرا که موی آنها را ما دیدیم". گذریم . زنی‌ که سرش به شگل سگ و بدنش به شکل الاغ بود و روده خود را می‌‌خورد دروغ گفت بود : "عجب شانسی شیخ‌ها آوردند که مرد هستند". و حالا جالبترین ، زنی‌ که آتش از پشت وارد می‌‌کردند و دهان خارج می‌‌کردند آواز می‌‌خواند ؟؟؟؟؟؟ . یا رسول خدا مهربان خدا چه گویم این خدای شما که آتش را به مقهد ،نشیمن زنان وارد می‌‌کند و از دهان خارج می‌‌کنند .ما را با این کاری نیست .شما دوستان عزیز در این سایت ؟؟ هنوز هم سخن از بودن یا نبودن خدا می‌‌کنید ؟
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:51
odin - انتورپن - بلژيك
romano - تهران - ایران - عزیز برادر شما چهل بار کامنت مینویسی، اما یکیش قابل خوندن نیست و مشخص نیست چی نوشتی! اما بعضی نکاتی که اشاره میکنی خیلی جالب هستن، مثلآ اینکه جنگهای مذهبی یک میلیون هم انسان نکشتن!!! اولآ که اگر مذهب و دین برای انسانها امده همان یک نفر کشته شدن هم یعنی نفی همه گفته ها و مغالطات دینی. دومآ فقط در دوران شکار جادوگران و بی دینها در اروپا 500.000 زن را زنده زنده سوزاندن، در حمله اعراب به ایران بعد از سقوط نهاوند 300.000 زن و بچه به مدینه برده شدند و فروختند، تعدادی را که شکم پاره کردن و سر بریدن شما حساب نکن، در 600 سال جنگهای صلیبی و حمله اعراب به دنیا فقط یک میلیون کشته شد؟ مغولها که مسلمان شدن و خلیفه قبلی را کشتند( لای فرش) شهرهای ایران را خالی از سکنه کردن و همه را کشتند،
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:50
odin - انتورپن - بلژيك
romano - تهران - ایران - بیشتر از 20.000 جنگ مذهبی فقط یک میلیون کشته بجا گذاشت؟ در همین ترورهای طالبانی و حکومتها اسلامی در همین 30 سال گذشته یک میلیون کشته شدن؟ در جنگ ایران و عراق بیشتر از یک میلیون از دو طرف مردند شما ماله کشی حکومت دینی را در بد جایی شروع کردید، این خراش نیست که با بتونه پر بشه، این شکافیست به بزرگی تاریخ.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:51
romano - تهران - ایران
a.ahooraei - کلن - آلمان دوست نازنین با تشکر از کلمات مهر آفرین شما متاسفانه 1000 حرف مجال نوشتن کامل و روند دار نیست و باید برای بسط موضوع دائما از یک مطلب به مطلب دیگر پرید دلیل آشفتگی مطالب همین است(نوشتن کامل هم وقت می‌خواهد و جای مخصوص که من زمان آنرا ندارم). نکته دیگر این است که بسیاری از هموطنان نمی‌نویسند تنها فحاشی می‌کنند و در میان هیاهوی انسانها رساندن صدا و آرام سخن گفتن سخت می‌شود. شوربختانه تمام توان من عوض نوشتن مطلب مفید و منطقی صرف دفاع و پاسخگویی می‌شود.من مدرسم و افرادی که با آنها سرکار داریم جوانهای بینوایی هستند با آینده مبهم که در جیبشان چاقوی وارداتی چینی و یک دنیا عقده زندگی و جنسی دارند این افراد بعلت جوانی کشور خوانندگان مطالب سایتهای گوناگون هستند و از اینطرف افراد بسیاری را داریم که در اروپا نشسته‌اند غذا پوشاک سکس و . همه را مرتب دارند و برای جوان فلک زده ایرانی بیانیه اعتقادی صادر می‌کنند ("حکایت خانه از پای بست ویران است خواجه. مردم ایران دیندار هستند اما مذهبی دیگر نیستند و دلیلش این است که 80 درصد دخترها در هنگام ازدواج باکره نیستند). ادامه ...
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 11:46
romano - تهران - ایران
در دنیای ساده خودشان مشکل از دین است و اگر این برود (محال محال محالات است) ایران گلستان می‌شود در حالیکه مشکل این نیست مشکل فقر و بیسوادی و دیکتاتوریست چه بسیار کشورهای دنیا هستند که مسیحی،بوداییند اما جزو فقیرترینها محسوب می‌شوند.برای اینکه این دنیا و تصورات کودکانه را بررسی کنیم بگذارید ببنینم واقعا داوکینز کیست و چرا پیغمبر اروپا نشینان ایران شده: نتیجه جستجوی نام او در مقابل جیم کری 24,400,000 در برابر 163,000,000 است پر بیننده‌ترین ویدیوی او در یوتیوب در مقابل آرش خواننده ایرانی 1000000 در مقابل 42,171,583! بیشترین ویدیوی فارسی داوکینز 57,487 که آمار جالبی برای او در میان فارسی زبانان محسوب می‌شود! داوکینز یک دانشمند نیست او هیچ متدولوژی تحقیق خاصی ندارد جواب سوال را با سوال و سفسطه می‌دهد در بیولوژی فلسفه می‌بافد ادامه ...
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 12:10
janahi - دبی - امارات عربی
مشکل همه ما اینه که خدا را آنگونه که هست نمیشناسییم گاه گاه انتظاری ازش داریم که از یک انسان مثلآ بزرگ میخواهیم اگه عمیق فکر کنیم مبینم که ما نمی تونیم خالق و مخلوق در یک سطح ببینیم
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 12:16
romano - تهران - ایران
(ببین انگلیسیه و آمریکاییه در مورد کشورت با این آمار گیری برنامه می‌ریزن) نتیجه این نوشته این یک پدیده ناشی از فشار است شاه درک نکرد و ملت با آمار میلیونی به طرف ملا رفتند ملا درک نکرد ملت میلیونی به طرف داوکینزرفتند. من درک می‌کنم می‌خواهم در این هیاهو سرمایه جوان کشورم ولو نان به نرخ روز خور از نتیجه عملش به نام آنچه که فعلا بیشتر از هر اعتقاد دیگری برای او کار می‌کند از خطا دوری کند تا خود را تباه قاتل یا دزد نکند. من ایرانی و اتفاقا آذری هستم من فرزند خرد 7000 ساله عقل بشری هستم من خط از جای دیگر دنیا نمی‌گیرم من خط خرد و عقل و فلسفه بومی و با مارک پارسی خودم را تولید می‌کنم و آنرا به نام حافظ و سعدی و . ارائه میکنم حتی اگر کل کشورم هم رفتار نا صحیح داشته باشند ( که اصلا مقصر نیستند). من ایرانیم ایرانیان را دوست دارم با تمام بدیها و خوبیهایشان آنها را دوست دارم چکار کنم معلمم و بقول فرهادی در جواب اینکه ایران را ترک می‌کنید گفت اگر فرزند شما بیمار باشد اورا رها می‌کنید حالا یک سوال اگر کشور شما بیمار باشد اورا رها می‌کنید تا ملکه الیزابت خوشتر و ولایتش آبادتر شود.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 12:22
ARAMESH2 - سیدنی - استرالیا
زبلخان - لوس آنجلس - آمریکا. ابله خان خیلی وقت بود سر و کلّه نامبارک پیدا نبود؟
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 12:36
ARAMESH2 - سیدنی - استرالیا
الکس۱۰۵۸۰ - اکلند - نیوزیلند. نه جونم با قایق نیومدم به جان تو قسم از سفارت استرالیا در تهران ویزای دائم گرفتم و اومدم تقریبا شده ۱۰ساله که اومدم و حالا هم در یکی‌ از بزرگترین شرکتهای استرالیایی به عنوان سر گروه یک قسمت شرکت مشغول به کارم. توئی که با قایق رفتی‌ و توی کمپهای اطراف اوکلند کف کردی. مگه نه الکسی جونم؟
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 12:57
ARAMESH2 - سیدنی - استرالیا
الکس۱۰۵۸۰ - اکلند - نیوزیلند. نه جونم با قایق نیومدم به جان تو قسم از سفارت استرالیا در تهران ویزای دائم گرفتم و اومدم تقریبا شده ۱۰ساله که اومدم و حالا هم در یکی‌ از بزرگترین شرکتهای استرالیایی به عنوان سر گروه یک قسمت شرکت مشغول به کارم. توئی که با قایق رفتی‌ و توی کمپهای اطراف اوکلند کف کردی. مگه نه الکسی جونم؟
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 13:01
ARAMESH2 - سیدنی - استرالیا
زبلخان - لوس آنجلس - آمریکا. باور کن‌ زبلی جون اگه امشب اون نظری که تو دادی را نمیخوندم اینقدر نمیخندیدم از این بابت متشکرم. ولی‌ تعجب می‌کنم که کی‌ به کی‌ میگه بسیجی‌!!هاهاها
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 13:09
hovakhshatare - تهران - ایران
خیلی حرف‌ها و استدلال‌های منطقی و عقلی دیگه رو می‌شه در جواب خداباوران ارائه کرد اما متاسفانه خداباوران ایرانی و به طور کلی مسلمون‌ها خیلی دگم‌تر از این حرف‌ها هستند که اصلا بخواهند به استدلال گوش بدهند بنابراین حرف زدن با اون‌ها معمولا فقط وقت تلف کردنه. اون‌ها دوست دارند چشم و گوش‌شون رو ببندند و عقل رو هم درش رو تخته کنند و فقط حرف خودشون رو بزنند اون هم بدون هیچ دلیل و منطقی. تنها استدلال قاطعی که دارند شمشیر است که از پیغمبرها و امامان خونریزشون به ارث برده‌اند و اگه بتونند طرف رو با خرافات قانع کنند که هیچ و اگه در مقابل منطق قرار بگیرند نهایتا شمشیر رو از غلاف بیرون می‌کشند. چون علم نوندونی اربابان دین رو تعطیل می‌کنه. اکثر کسانی که توی همین‌جا هم کامنت‌های طرفداری از دین می‌نویسند علاوه بر لحن متعفن و بی‌ادبانه‌شون اگر دست‌شون به امثال ما می‌رسید از قتل ما خیلی هم خوشحال می‌شدند. بله دوستان اسلام دین محبت است، یا قبول کن یا از وسط دوشقه‌ات می‌کنیم!!
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 15:24
farokhzad - کنت - انگلستان
من یاد می‌کنم از حکیم فردوسی شاه سخن میگه بنام خداوند جان و خرد بشر که ضعیف هست و تنبل زود برای خودش یک خدا به وجود میاره و در همه مسائل فشرده که نیاز به تحقیق داره سریع به خدا ربطش میده برای مثال اگر بجای نیوتن یک آخوند زیر درخت سیب دراز کشیده بود جاذبه زمین کشف میشد؟؟؟ هرگز !! نیوتن وقتی‌ سیب افتاد آنقدر فکر کرد تا به علم جاذبه زمین پی‌ برد حال اگر ملا یا همان آخوند ابله بود تا سیب میفتاد میگفت این روزی من بوده بی‌ آنکه اندکی‌ فکر کند و میگفت خدا خواسته
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 14:32
hovakhshatare - تهران - ایران
کسانی که میگن خدا وجود داره فقط کافیه این نکته رو در نظر بگیرند که اگر وجود داشتن خدا یک امر بدیهی بود که با عقل و منطق می شد اثباتش کرد که دیگه نیازی به این همه مناظره و درگیری نبود. یه دو دو تا چهارتای منطقی می کردند و می گفتند با این دلیل و منطق خدا وجود داره و دیگه هیچ وقت هم هیچ بحثی در نمی گرفت. دلیل این که این جور بحث‌ها وجود داره اینه که طرفداران وجود خدا نمی‌تونن یه دلیل عقل‌پسند برای وجود خدا اقامه کنند که توش حرف و حدیث نباشه. خدایی که قابل اثبات نیست پس وجود هم نداره. این که شماها بزرگی جهان رو به وجود خدا مربوط می‌کنید فقط یه دلیل ابلهانه است. پس اگر جهان کوچکتر بود خدا وجود نداشت؟! تازه بزرگی رو از چی مقیاس می‌گیرید؟ از اندازه‌ی بدن انسان؟! شاید دنیای دیگه‌ای وجود داشته باشه که پونصد میلیارد برابر دنیای ما باشه و ساکنین اون دنیا ما در نظرشون خیلی حقیر بیاییم. یه کمی فکر کنید. خدا تا حالا چه کاری برای انسان‌ها انجام داده؟ این همه جنگ و ظلم و ستم و بی‌عدالتی و انواع زشتی‌ها توی دنیا هست. اگر دنیا رو دست یه جوان بیست ساله می‌دادند بهتر از خدای شما اداره‌اش می‌کرد.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 15:00
hovakhshatare - تهران - ایران
میگن دنیا نظم داره پس خدا هست! اولا که با چه معیاری دنیا رو منظم معرفی می‌کنید؟ ما فقط وقتی می‌تونیم به یک مجموعه صفت منظم رو بدیم که اون مجموعه هدف خاصی رو برآورده کنه. مثلا دوربین عکاسی منظم است چون هدف عکس گرفتن رو برآورده می‌کنه. لامپ یک مجموعه‌ی منظمه چون هدف ایجاد روشنایی رو برآورده می‌کنه. حالا دنیا در مجموع چه هدفی رو برآورده می‌کنه؟ لابد دنیا خلق شده تا مکان زندگی انسان باشه!!! این جواب به وضوح بچه‌گانه است چون اگر قرار بود محلی برای زندگی انسان ترتیب داده می‌شد زمین و ماه و خورشید کافی بودند و احتیاجی نبود تا کهکشان‌هایی در فاصله‌ی ده دوازده میلیارد سال نوری و حتی بیشتر هم خلق بشن که نه تنها تاثیری در زندگی انسان ندارند بلکه بعضی‌هاشون حتی برای انسان قابل رویت هم نیستند. تازه کل جهان حدود چهارده میلیارد سال پیش به وجود اومده در حالی که بشر بیشتر از چند میلیون سال قدمت نداره و بشر متمدن بیش از چند هزار سال. پس لطفا نگید خدا جهان رو 14 میلیارد سال پیش آفریده که این چند هزار سال اخیر بشر توش زندگی کنه!
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 15:07
hovakhshatare - تهران - ایران
در ضمن برای درک نظم لازم است که ما بی‌نظمی رو هم تعریف و درک کنیم. چون اصولا هر صفتی با متضاد خودش درک و فهمیده می‌شه. مثلا برای تعریف زیبایی باید زشتی رو هم تعریف کنیم. فرض کنید تمام زن‌های دنیا شبیه آنجلینا جولی باشند. در اون صورت دیگه هیچ زنی زیبا نیست چون همه یک شکل هستند و معیاری برای تعریف زیبایی وجود نداره. مثلا تا حالا شنیدید که کسی بگه این پشه چقدر خوشگله؟! نه، چون تمام پشه‌ها یک شکل هستند و تعریف زیبایی براشون بی‌معنیه. اگر ما آنجلینا رو خوشگل می‌دونیم به خاطر اینه که زن‌های دیگری هم هستند که چهره و اندام متفاوتی دارند و ما اون‌ها رو قیاس می‌گیریم. حالا برای این که ثابت کنید دنیا منظم است باید یک دنیای دیگه رو قیاس بگیرید که اون دنیا منظم نباشه و از روی مقایسه‌ی دو دنیا با هم نتیجه بگیرید که دنیای ما دارای نظم است.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 15:16
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
zebelkhan - لوس آنجلس - با درود به دوست بزرگوار و خردمند! مرسی از شما که در بین اینهمه ایرانیهای بیسواد و ناآگاه و سطحی جزء افراد انگشت شماری هستید که از سواد بالا و تحصیلات عالیه برخوردارید و کامنتهای با ارزشی مینویسید تا برخی را از خریت مذهبی شان و خداپرستی احمقانه ترشان بیرون بیاوری ولی افسوس چه فایده که بجای تشکر باید از یک مشت لاتهای بیفرهنگ مسلمان خداباور توهین و ناسزا هم بشنوید. شاید متوجه شدید که من چند هفته ای است دیگر کامنتی در این سایت ننوشتم و تصمیم گرفتم ننویسم تا به الان که نام کاربردی شما را دیدم وظیفه عرض ادب و احترام بشما را دیدم و خواستم برای شما همواره آرزوی سلامت و موفقیت در سال جدید را بکنم و آنرا به شما تبریک بگویم. من که فکر میکنم وقت گذاشتن برای یکسری ایرانیهائی که نه اهل مطالعه هستند و نه تحصیلاتی دارند و نه فرهنگ و ادب دارند که توهین نکنند فقط وقت تلف کردن است که با آنها بحث علمی یا سیاسی و مذهبی بکنید. من در کامنتهای گذشته ام اینهمه فاکتهای علمی و پزشکی سر همین اثبات عدم وجود خدا آوردم که دیگر تکرارش هم حیف وقت است برای یکسری خداباوران نادان!
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 15:49
zagros56 - آتن - يونان
فرعون هم وقتی با حضرت موسی بحث میکردم ،میگفت خدایی که وجود ندارد من خدای شما هستم،ولی وقتی که تو دریا درحال غرق شدن بود فریاد زد ایمان آوردم به خدای موسی ،ولی دیگه دیر شده بود و خداوند غرقش کرد امثال اینها هم فقط نیاز به وقت دارند که حالیشون بشه بد بختهای نفهم...البته روزی که ملک الموت میاد اون موقع حالیشون میشه ولی دیگه دیر شده...
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 16:13
farda dir ast - آلمان - آلمان
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا-این عدد ۹۹.۹۹۹۹۹% از کجا آوردی.چرا نگفتی ۱۰۰%؟
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 16:19
alextomasian - وین - اتریش
Romano-تهران‌-ایران، کاملا حق با شماست و البته من هم همین را عرض کردم. مارکسیسم و کمونیزم هر دو ناظر بر یک اساس فلسفی‌ تنها در بر گیرنده یک سری قوانین اقتصادی و اجتماعی بر پایه دیالکتیک ماتریالیستی (در برابر کاپیتالیسم) و معتقد به حکومت خلق (پرولتاریا) هستند و در حقیقت به همین دلیل با سازمان دین مخالف هستند (اصطلاحا هر دو ایدئولوژی هستند) و کاری به کار خدا ندارند. Atheism یک نوع جهانبینی است و اتفاقا با خدا کار دارد!
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 15:45
dkdk - اسلیس - دانمارک
این تعدادی که خداوند جهان را انکار میکنند مشکل خودشان است.اما همین نویسنده ابله خودش معتقد است که ‌یک هوش بالا و ‌یک هوشمند طرح این جهان را ریخته.آخه نادان تنها برای معروف شدن مجبور نبودی این چرندیات را بنویسی.هر انسان فهیمی میداند که هیچ چیز خود به خود بوجود نمی آید.و تمام چیزهایی‌ که در دنیا وجود دارند حتمی فایده‌ای دارند.(حتی کرم خاکی و وال دریا).من نمیدانم این‌همه پرفسور.دانشمند.استاد ووو به خداوند ایمان دارند که از لحاظ دانش و سواد افراد بی‌ خدای این سایت ناخن کوچیک آنها نمیشود و جالبه که ادعا میکنند که افراد باسواد خدا را باور ندارند.خداوند هرگز پنهان نبوده اما دیدن خداوند هم چشم بصیرت میخواد و هم لیاقت.خداوند را میتوانی‌ در درونت ببینی.تمامی انسانها در طول زندگیشان هزاران بار لطف و بخشش خداوند را دیده اند.اما از روی جهل و نادانی‌ اسم این لطف و بخشش را با شانس و اقبال عوض میکنند.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 16:32
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران. ! مگر مجبوری در مورد چیزهایی که سواد حوزوی تو اجازه نمیدهد اظهار نظر کنی که اینطوری آبروریزی زاه بیاندازی؟! کدام ابلهی به تو یاد داده که چیزهایی که علم به اثبات میرساند قطعی نیست ؟!! تو اصلا فرق بین نطریه و تئوری و اصل علمی را میدانی که یک مشت یاوه را به عنوان کامنت در جواب من تحویل میدهی؟! کسی در اصول علمی و نظریات اثبات شده علمی اختلافی ندارد نابیغه! مدل استاندارد عمومی مورد قبول جهان علم است و بخوبی توضیح دهنده مسائل عالم هستی است. بعد از ارائه فیزیک کوانتوم دانشمندان به جواب نهایی در مورد آفرینش جهان خلقت از هیچ و چگونگی جرم دار شدن و انرژی دار شدن رسیده اند آنهم با دقت 99.99999%!.... در مورد ساندیس نظر بده که خوب در خوردن آن وارد هستی!
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 17:08
anti cleric - دوبلین - ایرلند
اگر این مذاهب به ظاهر از طرف خدا نبودند، الان دنیا مملو از دوستی‌ و صلح بود.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 17:26
ali1111 - تهران - ایران
زبلخان- لوس انجلس. باز هم ممنون، بسیار جالب بود. از نظر من هم ساخته و پرداخته ای‌ است جهت کنترل عقاید مردم....اگر خدایی بود کمی‌ هم عدالت بود.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 18:18
Pezhman - وين - اتريش
خدا بین دو گوش انسان است.اسمش هم عقل واندیشه است.نه جن وپری وخرافات.
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 20:37
janahi - دبی - امارات عربی
در جواب انهاییکه میگن خدا پنهانه باید عرض کنم که خدا پنهان نیست حس پنج گانه ما محدوده تا حدودی میتونیم ببینیم و بشنویم خدا را باید با احساست ببینی نه با چشمت ... جشم ما قادر نیست حتی پشت دیوار خانه را ببیند تا چه رسد به خدا
‌سه شنبه 6 فروردين 1392 - 19:56
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان - ali1111 - تهران - ایران. دوستان عزیز و خردمند سال نو بر شما مبارک. ممنون از اظهار لطف شما عزیزان. امیدوارم سالی پر برکت همراه با سلامتی و موفقیت داشته باشید. دوستان عزیزم. حضور شما مثل تابیندن نور بر تاریکخانه این عنکبوتیان و طاعونیان است که کشور عزیز ما ایران را 33 سال است اشغال کرده اند. اگر شما عزیزان خردمند حضور نداشته باشید مشتی بسیجی مزدور و نوکران این عربزادگان حاکم بر ایران این وب سایت را اشغال خواهند کرد. همانطور که ما از بی تفاوتی پدرانمان نسبت به وقوع انقلاب اسلامی گله مند هستیم اکنون نیز زمان روشنگری بر علیه رژیم اشغالگر اسلامی است. دوستان در کتاب تاریخ مقطع راهنمایی آورده اند که ایرانیان پیش از اسلام مردمانی بدوی بوده اند و فرزندانشان را زنده بگور میکردند! ببینید اینهای اسلامی تا کجا پیشرفته اند که به زور تحریف تاریخ میخواهند اسلام را به ایرانیان بچپانند. پس حضور شما عزیزان خردمند یک فریضه است. به امید آزادی ایران ازاسلام.
‌پنجشنبه 8 فروردين 1392 - 23:39
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
چرا آفریدگار هوشمند وجود ندارد و خدا ساخته ذهن بشر است؟ بدون وارد شدن به مسائل علمی به دلایل بدیهی زیر خدا وجود ندارد:. الف) شرط وجودی هر مهندس از اثری که خلق میکند مصداق می یابد. حاصل کار یک مهندس در یک جمله ایجاد یک مجموعه موزون و هماهنگ و هدفدار در زمانی مشخص و منطقی (نه نامحدود) برای رسیدن به یک منظور یا هدف منطقی است. هیچیک از این شرایط در جهان آفرینش وجود ندارد به دلایل زیر:. 1- 65 درصد جهان خلقت از ماده تاریک, 35 درصد جهان خلقت از انرژی تاریک و تنها 5 درصد جهان خلقت از ماده و انرژی مرئی تشکیل شده. از این 5 درصد تنها کسری از نیم درصد آن را موجودات زنده تشکیل میدهند! (حتی با فرض وجود موجوداتی در سایر کهکشانها)! چنین مجموعه ای نه تنها هوشمند و هدفدار نیست بلکه از بازدهی بسیار بسیار پایینی برخوردار است که نمیتواند کار یک مهندس با شعور باشد. ادامه دارد...
جمعه 9 فروردين 1392 - 00:02
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
چرا آفریدگار هوشمند وجود ندارد و خدا ساخته ذهن بشر است؟ .. ادامه. 2- عمر جهان خلقت چیزی حدود 13.75 میلیارد سال و کره زمین 4.6 میلیارد سال و از زمان پیدایش اولین سلولهای زنده بر روی این سیاره چیزی حدود 3.4 میلیارد سال میگذرد. آخرین فسیل یافت شده از انسان از نطر قدمت به 6 میلیون سال و قاره آفریقا برمیگردد. صرف چنین زمانی نه تنها نشاندهنده آفریدگاری هوشمند نیست بلکه نشاندهنده نقایص و بی نظمی بسیار در آفرینش است که باعث شده موجودات تنها بر اثر تکامل تدریجی آنهم در طی بیلیونها سال به وضع فعلی برسند. ادامه دارد ...
جمعه 9 فروردين 1392 - 00:09
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
چرا آفریدگار هوشمند وجود ندارد و خدا ساخته ذهن بشر است؟ .. ادامه. 3- مطالعه جهان هستی نشان میدهد که وقایع عالم از روی هوش و مهندسی شده رخ نداده اند. بلکه آنچه که ما بعد در هنگام و بعد از بیگ بنگ می بینیم حاصل تصادم و اثر متقابل ذرات و عناصر عالم و تکامل تدریجی و مجموعه ای از نظم و بی نظمی است. در واقع کسانیکه به برهان خنده دار نظم اشاره میکنند و آنرا دلیلی بر افریدگار هوشمند میدانند تنها با مغلطه و حذف عامل زمان و تصادف و تکامل تدریجی چنین وانمود میکنند که گویی جهان خلقت یک شبه اینچنین خلق شده. در حالیکه هیچ ردی از فرایندی منظم در شکل گیری کائنات و موجودات وجود ندارد. در واقع صرف زمانی اینچنین طولانی برای خلق اثری چنین ناچیز (کسری از نیم درصد) صرفا برای آنکه خدا ما را بیازماید که کدامیک نیکوتریم در کردار دلیلی بسیار مسخره و دور از هوش و هدفمندی است! اگر چنین بود خدا میتوانست جهان خلقت را کوچکتر, موثرتر, هدفمند تر و با بازدهی بیشتر و بسیار ساده تر بسازد. ادامه دارد ...
جمعه 9 فروردين 1392 - 00:17
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
چرا آفریدگار هوشمند وجود ندارد و خدا ساخته ذهن بشر است؟ .. ادامه. 4- بر خلاف آنچه برهان نظم در علوم اسلامی و سایر ادیان سعی در القای آن دارد, جهان خلقت بیشتر نامنظم است تا منظم! در واقع نظم حاصل درصد ناچیزی است که از دل بی نظمی یا Chaos بوجود آمده. همچنین بر اساس قانون دوم ترمودینامیک معروف به قانون آنتروپی, بی نظمی با گذشت زمان رابطه مستقیم دارد. یعنی بتدریج که عمر عالم طولانی تر میشود میزان بی نظمی در این مجموعه افزایش میابد که این بر خلاف ایده برهان نظم و آفریگار هوشمند و هدفمندی جهان خلقت است. آنچه که ذکر شد تنها دلایل آشکار و واضحی از آفرینش بود و البته دلایل علمی بخوبی وجود آفریگار هوشمند در پیدایش عالم را نقض میکنند. عزت زیاد!
جمعه 9 فروردين 1392 - 00:24
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
dkdk - اسلیس - دانمارک. متاسفانه افراد بلیه که معنی حرفهای این دانشمند گرانمایه را درک نمیکنند چنین برداشت میکنند که علیرغم آنکه این دانشمند میگوید خدا وجود ندارد در عین حال معتقد است که یک هوش بالا و آفریدگار هوشمند طرح این جهان ریخته!!! خوب جناب پروفسور نابیغه بیسواد! اگر این بود پس چرا ایشان ادعا میکند خدایی وجود ندارد؟! وقتی معنی اظهارات ایشان را نمی فهمی مگر مجبوری مثال ناخنی بزنی بیسواد؟ منظور ایشان اینست که ژنهای بشر فعلی و بسیاری از موجودات دستکاری شده است و رد مهندسی ژنتیک را در آنها میتوان دید. اشاره ایشان به دخالت فرازمینی در ژنهای بسیاری از موجودات زمینی از جمله انسان فعلی است. بسیاری از زیست شناسان به این نتیجه رسیده اند که توضیح آن در اینجا ممکن نیست. به نظر میرسد که در 15 هزار سال قبل چنین دخالت گسترده ای توسط پدران فرازمینی ما صورت گرفته و آثار آن هم به وفور موجود است که در اینجا مجال بحث در باره آن نیست. بقول فیلم مارمولک: ننویس! برو آب بکش!
جمعه 9 فروردين 1392 - 00:32
romano - تهران - ایران
zebelkhan و البته نیک میدانم که بعد از جواب فحاشی می‌کنی و دوستان خود را خردمند میدانی همانطور که متعصبین مذهبی خود را لایق به مرجعیت تقلید و دوستان خود را مومن میدانند این است دین و مسلک تمامی متعصبین عالم! اما در جواب (البته نه برای شما برای خوانندگان دیگر) الف: دستگاه تناسلی و شکل و مکانیزم آن فرای میلیاردها طراحی یکتای دیگر بدن و همچنین تمام طبیعت نظم بیمانند و در حال تکاملی را نشان میدهد و بهترین دلیل این است اگر سازه در زمان کامل نشود خودکار محصول از بین می‌رود آلت تناسلی به سرعت به این شکل در نیاید خودکار حفظ گونه در طبیعت منتفی می‌شود (ترا بخدا از موجودات دوجنس و . برایم صحبت نکن خودم تا بیخ می‌دونم!). ملاک نفی خالق باید فرمول زیر باشد صفات متمایز و منحصر بفرد تقسیم بر زمان براحتی در این رابطه ساده زمان می‌بازد پس باید دستی کار را کمک کرده باشد. فرموده‌اید ماده تاریک و درصد و بهمان و . آیا درصد کوچکی از موجودات تک سلولی تمام حیات زمین را بوجود نیاورده‌اند ادامه ...
جمعه 9 فروردين 1392 - 02:49
romano - تهران - ایران
مشکل کار اینجاست که شما حجم عظیم ماده موجود در جهان را ملاک کمبود زیست در مقابل آن می‌دانید آیا باید موجودات زنده هم اندازه ماده موجود در عالم باشد؟ اتفاقا این سیستم به اندازه از منابع بر می‌دارد مصرف می‌کند به موقع به کل متریال اولیه باز می‌گرداند در مورد مهندسی و بازده‌اش فرمودید مهندسی طبیعت ساده می‌آفریند از مواد دم دست می‌آفریند در طول زمان خود را منطبق، بهتر و کاراتر میکند و در پایان تا جزء آخر به چرخه بر می‌گرداند مثال حضرت عالی با CPU z80 در مغز مبارک متولد شدید ولی با پنتیوم از دنیا می‌روید. در مورد تکامل انسان فرمودید 6 میلیون سال زمان طولانی است. چرا باید این زمان برای موجودی که میلیارد میلیارد صفات یکتا دارد طولانی باشد؟ نکند خدای نخواسته قصد داشتید نئاندرتال باشید؟ از طرفی اگر خالق باشید چرا اجازه ندهید موجود زمان تکامل خود را بعنوان فرهنگ بشری درک کند ادامه ..
جمعه 9 فروردين 1392 - 03:04
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا جهالت خودت رو نشون دادی بی سواد! این که گفتم حقیقتی تلخ است که خود غربی ها گفتند و باز مثل همیشه صغری کبری چیندی. و راستی این دانشمند گرانمایه شما که در مستند Expelled آبروش رفت برو ببین بچه بعد بیا برا اربابت جیک جیک کن.
جمعه 9 فروردين 1392 - 03:11
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا - بورو ورژن کاملش رو ببین نه این یه تیکه.
جمعه 9 فروردين 1392 - 03:13
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
hovakhshatare - تهران - ایران در دین اسلام ما اثبات خدا نداریم وجود خدا در نهایت به ایمان بر میگرده. نشانه هایی از بزرگی و و جود خدا در سراسر گیتی هست در نهایت با توست که ایمان بیاوری یا نه. بزودی خواهی فهمید
جمعه 9 فروردين 1392 - 03:16
romano - تهران - ایران
آیا داد سخن دادن امثال هاوکینز چیزی غیر از تکامل فکری بشر توسط طراح نیز است؟آیا فکر می‌کنید داوکینز 5000 سال قبل هم همین داوکینز بود؟آیا فکر می‌کنید تکامل یکباره خود انسان را با خود انسان در تضاد فکری و درگیری نمی‌اندازد؟و به جای جالب رسیدیدم آیا اینکه شما از 13.5 میلیارد سال قبل یک روندی را دارید مطالعه می‌کنید و جالب است این روند به قول شما جزئی غالب در آمده و از آن جالبتر خود با قانون دوم ترمو دینامیک بر آن صحه می‌گذارید یک سهم جزئی است؟ و از آن جالبتر اتفاقا ادیان از موسی 4000 سال قبل به نظم آفرینی در بی نظمی و بی نظمی نهایی در غالب رستاخیز اعتقاد داشتند و آنرا با جزئیات بیان کرده‌اند و آنرا بنام قانون ترمودینامیک بیان نکردند ( لحاف دوز سر کوچه ما فرق هندوانه از ترمو دینامیک را نمی‌داند)درس اول مهندسی هر سازه لایف سایکل دارد و در زمان پایان عمر با جدیدتر جایگزین می‌شود و در نهایت روزی کار مهندس با این خط تولید و محصول تمام می‌شود و آنرا متوقف می‌کند.هنوز ما در دوران علم نیسیتیم و در کودکی آنیم تنها ساز و کار را داریم می‌فهمیم و به کنترل کل طبیعت نرسیده‌ایم عزت زیاد!
جمعه 9 فروردين 1392 - 03:26
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
farda dir ast - آلمان - آلمان. عدد 99.99999% درجه قطعیت داده های بدست آمده در تصادم دهنده ذرات هادرون در لابراتوار سرن اروپا است که همین چندی پیش بدست آمد. در جهان علم معمولا از عدد مطلق برای تایید نظریه ها یا آزمایشات استفاده نمیشود. بنابر این عجالتا جنابعالی به اندازه یک صد هزارم درصد کوتاه بیایید و آنرا صد درصد فرض کنید! آدم که برای یک صد هزارم درصد معامله را بهم نمیزند! این عدد مربوط به کشف ذره خدا یا همان ذرات بوزان هیگز است. در همین وب سایت سال قبل و امثال مقالات زیادی در این مورد بوده و یکی از آنها ترجمه بنده است.
جمعه 9 فروردين 1392 - 01:54
عضو جدید - لندن - انگلیس
zebelkhan - لوس آنجلس - در بحثی‌ فراتر از درنوردیدن و افشا گری سفسطه ‌های مذهب (ساخته ذهن بشر)، توضیحات شما نیز در ردّ خدا ناقص و بعضا نقض خود است. در اشارات تان، از زمان و قانون به عنوان پارامتر‌های کلیدی این بحث کمک گرفته اید، بد نبود در این اشارات، قانون و بی‌ نظمی رو بهتر از یکدیگر متمایز می‌کردین، در نگاه عامیانه ما، قانون = نظم . علم فیزیک استوار بر قوانین ثابت و نامتغیر است، بی‌ نظمی‌های موجود در کهکشانها نیز حاصل فعل و انفعالات برهه ایی مابین عناصر و اجرام جهت رسیدن به تعادل و پایداریست ( بر اساس قسمتی‌ از قانون سوم ترمودینامیک - قانون آنتروپی -) .. از خود بزرگ بینی‌ ماست اگر فکر کنیم کره زمین و ساکنان آن، گل سر سبد و هدف غائی خلقت است، شاید هدفی‌ فراتر از این، مدّ نظر خلقت بوده باشد.. شاید/ عزت زیاد.
جمعه 9 فروردين 1392 - 08:35
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا خیلی دوست دارم ببینم اون دنیا با چه چهره ای محشور میشی. دل آدم برات میسوزه از این همه کج فهمی و جهالت
جمعه 9 فروردين 1392 - 12:18
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
romano - تهران - ایران. حضرت آیت الله مغلطه چی! مشکل شما خدا باوران و موهوم گرایان اینست که نه از تکامل طبیعی چیزی میدانید و نه از قوانین فیزیک. تنها با اتکا به مشتی تمثیل و افسانه و مغلطه و سفسطه و مثالهای سفسطی میخواهید خدای خیالی خود را به عالم و آدم بچپانید! مانند اینک اگر CPU کامپیوتر یک پروسه فنی مهندسی دقیق میخواهد چطور عالم خلقت مهندس ندارد. به شما توصیه میکنم بجای تنیدن به این موهومات از این معجزه قرن یعنی اینترنت و بخصوص YouTube استفاده کنید و قدری این مغز آکبند دست نخوره خود را جلا دهید باشد که رستگار شوید!
جمعه 9 فروردين 1392 - 19:49
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران. واقعا نمیدانم به حال امثال تو مخبط روانپریش باید بخندیم یا گریه کنیم! دهها بار برای تو اسلام چی بیسواد داستان جهنم را گفتم. این داستانهای ... تخیلی پیامبر ....بدرد امثال خودت میخورد. جهنم یا (گهنم) نام دره ایست در شرق اورشلیم فعلی. در قدیم هرکس را که میخواستند مجازات کنند میگفتند بفرستیدش به گهنم. در زبان عربی (گ) وجود ندارد و (گهنم) با تشدید (جهنم) خوانده میشود. بنابر این پیامبر .....با کپی کردن مهملات و افسانه ها و سر هم کردن داستان الله یا همان (اللات) بت بزرگ مکه ذهن های هالو و ساده لوح و عقب مانده مثل امثال جنابعالی را تا ابد سر کار گذاشت. اسراییلیها اکنون همان (جهنم) را آباد کرده اند. داستان محشر و قیامت و جهنم بدرد مشتی بیمار روانی بیسواد میخورد. جهالت ذاتی شما خدا باوران است. دیوانه هم سایر انسانهای عاقل را دیوانه می پندارد. بنابر این طبیعی است که تو امثال من را جاهل بدانی! با کدام سوادت دیگران را جاهل میدانی آخوندک بیسواد! اینقدر این دروغنامه ... را خوانده اید مغزتان بوی لیف و صابون میدهد. انگار هزار بار شسته شده!!
جمعه 9 فروردين 1392 - 19:59
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
عضو جدید - لندن - انگلیس. بنده میتوانم در این زمینه توضیح علمی هم بدهم اما امکان درج آن در این مکان محدود نیست. همانطور که گفتم مطالعه چند صد ساله جهان هستی نشان نمیدهد که جهان خلقت هر نوع هدفی را دنبال میکند اعم از هدف اولیه یا بقول شما هدف غایی. برای اینکه یک مجموعه هدفدار باشد (که منظور هدف غایی است) تمام عناصر آن مجموعه باید در راستای هدف غایی عمل کنند آنهم به نحو موثر و همجهت با هدف. متاسفانه یا خوشبختانه باید به اطلاع جنابعالی و سایر افسانه پردازان آفرینش برسانم اجزای جهان خلقت چنین هدفی را دنبال نمیکنند. دانشمندان در حال حاضر درک بسیار درستی از اجرام عالم و قوانین حاکم بر آنها دارند. نگاه عامیانه شما از قانون = نظم نگاهی درست نیست و همانطور که گفتید عامیانه است. قانون علمی تببین یک فرایند اعم از منظم یا نامنظم است. برای همین عوام با شنیدن برهان نظم قانع میشوند و میگویند شاید آخوند راست میگوید. این مطالب عوام پسندند چون جای استدلال را در ذهن با سفسطه پر میکنند.
جمعه 9 فروردين 1392 - 20:08
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
( آفرینش از هیچ - مجموعه ای از اطلاعات علمی برای علاقه مندان ). برای آندسته از دوستان که مایلند بداند چگونه آفرینش از هیچ امکان پذیر است و چرا موجود موهومی بنام خدا نمیتواند در پشت این آفرینش مخفی شده باشد خواندن کتاب معروف و ساده برای فهم (بدون فرمول) دانشمند معروف استیفن هاوکینگ را توصیه میکنم : A Brief History of Time -----------------------------. همینطور سخنرانی پروفسور Lawrence Krauss در مورد آفرینش از هیچ با مقدمه ریچارد داکینز: https://www.youtube.com/watch?v=EjaGktVQdNg. و همینطور مجموعه ویدئو کلیپهای زیر شامل 22 ویدئو کلیپ:. https://www.youtube.com/watch?v=3Gy1e2olvMw. کسانیکه رگ گردنشان برای خدا و الله و قیامت و محشر و غیره بیرون میزند لطفا قدری به خود زحمت بدهند و حداقل اینها را تماشا کنند. خواندن کتاب علمی پیش کش!
جمعه 9 فروردين 1392 - 20:20
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
romano - تهران - ایران. هر قدر کسی کامنتهای بی مقدمه و موخره حضرت آیت الله رومانو را بخواند نمی فهمد که چه میگویید چون نه سر دارد و نه ته! صرفا چند مثال و ردیف کردن مطالبی بدون ارتباط با هم و جواب سوال را با سوال دادن! لطفا کمی فارسی و منطق مطالعه بفرمایید تا بتوانید در یک پاراگراف منظور خود را بیان نمایید. البته اگر این مطالب را فحاشی نمیدانید. اینکه من اسلام چیها و موهوم گرایان را مخبط یا عقب مانده ذهنی مینامم فحش نیست. عین واقعیت است. نگاه کنید به این چرندیات مسیح پسر مریم - تهران - ایران که حتی یک جمله بدون ایراد نمیتواند بنویسد و دیگران را جاهل و بیسواد میداند و به مهملی بنام رستاخیز و آتش دوزخ اعتقاد دارد! اگر کسی اندکی تاریخ خوانده باشد رد این لاطایلات کتابهای آسمانی را در افسانه های کهن می بیند. مگر یک داستان چند گوینده میتواند داشته باشد؟! داستان زاده شدن مسیح از مریم باکره همان داستان میترا است! هر دو به همان شکل میمرند و بعد از سه روز به آسمان میروند! اصلا مگر خدای خیالی شما چند بار و با چند نفر این کار را کرده؟!!!
شنبه 10 فروردين 1392 - 00:08
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
zebelkhan - لوس آنجلس - استاد عزیز ممنون از بابت آدرس لینکهایی که دادید و بسیار جالب هستند! ما توی آلمان هم دوتا کانال تلویزیونی داریم که مدام از این قبیل فیلمهای علمی مستند در باره پیدایش انسان و کهکشانها و طبیعت و غیره بحثهای از این قبیل نشان میدهند و در سایت اینترنتشان در مدیاتک هم برخی تا مدت زمانی برای دیدن هستند ( کانال N24 و n-tv). ولی لازمه فهمیدن این جور فیلمهای علمی داشتن زمینه های تحصیلی علوم تجربی است حداقل در حد دبیرستانهای غربی ( نه در ایران عقب مانده اسلامی که مردم از همه چیز بیخبرند و حتی متون علمی هم سانسور میشود و تدریس اصول تکامل داروین ممنوع است)! واقعاً صبر و حوصله شما در نوشتن کامنتها برای یک مشت مسلمان نادان و بیسواد جای تحسین دارد که حالتان اصلاً از شنیدن کلمه مسلمان بهم نمی خورد؟ شما فکر میکنید وقتی فردی به خرافات اسلام و دیگر چرندیات خداپرستی باور دارد به این زودی ها قادر به درک فاکتهای علمی آنهم به زبان انگلیسی یا آلمانی در سطح بالاست؟ دوست بزرگوار شما با مسلمانهای کهنه پرست سر و کار دارید نه با تحصیل کرده دانشگاهی علوم مدرن امروزی! موفق باشید.
شنبه 10 فروردين 1392 - 02:36
hovakhshatare - تهران - ایران
مسیح پسر مریم - نشانه‌هایی از وجود یک پلنگ که طول بدنش 3 میلیارد کیلومتره در تمام گیتی وجود داره و کسانی که این نشانه‌ها رو نمی‌بینند گمراه و ابله هستند. به زودی خودت خواهی فهمید. این پلنگ عظیم‌الجثه رو فقط با چشم دل می‌شه دید و با روح و احساس می‌شه درکش کرد. کسانی که به وجود این پلنگ بزرگ اعتقاد ندارند جزو نادانان هستند.
شنبه 10 فروردين 1392 - 01:39
عضو جدید - لندن - انگلیس
zebelkhan - لوس آنجلس - قانع نشدم، ابهامات همچنان در ابهام است. ابهامات بسیاری هنوز در باره‌ی پارتیکل‌ها مطرح است . بیش از %۹۵ از مجموعه کیهانی و قضایای اسرار آمیز آن در دسترس علم و ابزار انسان امروز نیست، و رک بگوییم در آینده هم نخواهد بود! قسمت بسیار بسیار بسیار عظیمی از کیهان ما غیر قابل رویت است، نه می‌توان چیزی شنید، دید و حتی رصد کرد، به هیچ طریقی، و اگر بخواهیم از اسرار آن مطلع شویم باید به موجودی با پیچیده گی‌‌‌ها و توانایی‌های ویژه تر ارتقا یابیم. برای شکستن رمز و راز حاکم بر این مجموعه، ما مجبور به درک انرژی و متعلقات آنیم، ولی‌ وقتی‌ ۹۵% انرژی شکل دهنده کیهانی، بدور از درک و احاطه علم و ابزار ماست، چگونه می‌توان عکس قضیه ایی رو اثبات کرد ؟ .. / عجالتاً تا آن دوره از زمان که ماهیت روال سیکل و عملکرد آن ۲۷% ماده‌ای تاریک، و آن ۷۲% انرژی تاریک، بر دانش ما روشن گردد، خدا باوری پیشه کنیم. همراه با هم / ممنون از همراهیتان.
شنبه 10 فروردين 1392 - 05:06
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - هه هه خدایش عجب رویی داری من از قول غربی ها فکت میارم و این مباحث رو درباره مشهو رات بودن علم گفتم اینکه خودشون گفتن علمی تولید نکردن توباز هی میری سراغ آرشیو کپی پیست هات. جواب ما رو نده جواب اربابات و بده! هان!
شنبه 10 فروردين 1392 - 09:35
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
hovakhshatare - تهران - ایران. درود بر شما دوست اندیشمند که با مطالب پر بار خود نور بر تاریکخانه اشباح میتابید. اما بقول دیگر دوست عزیز و فرزانه حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان این مطالبی که دوستان خردمند ما برای این جماعت بقول شما دگم بی سواد خداباور ایرانی مینویسند, ذهن پر از جفنگیات مذهبی این جماعت متعصب و بیسواد را نمیتواند تغییر دهد چرا که سواد اینها در سطح سیکل ردی نظام قدیم یا دروس سطح حوزه است. به علاوه اینکه اغلب اینها با آی دی و آی پی جعلی در این وب سایت ثبت نام کرده اند و خود را ایرانی مقیم خارج و مسلمان دو آتشه طرفدار نظام نشان میدهند که بگویند مخالفان نظام حتی در خارج عده ناچیزی هستند. اما شما به این روشنگری ادامه دهید که چراغ راه آینده ایران همین است. پاینده باشی عزیز.
شنبه 10 فروردين 1392 - 19:20
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. دوست عزیزم کاملا درست میفرمایید اما من در این چند سال اخیر متوجه شدم هر چه بیشتر بگوییم و روشنگری کنیم ذهنهای آماده و جوان و مستعد که اتفاق دنبال علوم مدرن هستند بیشتر جذب علم و خرد ورزی میشوند تا موهومات مذهبی. ما شاید هرگز نتوانیم ذهنیت نسل قبلی را عوض کنیم اما حداقل برای نسلهای آینده مفید خواهد بود. به امید حضور پر بار شما دوست اندیشمند.
شنبه 10 فروردين 1392 - 19:23
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
عضو جدید - لندن - انگلیس. دوست عزیز. وظیفه من قانع کردن شما نیست و شما میتوانید به عمل بیهوده خداباوری تا آخر عمر ادامه بدهید. در مورد ذرات بنیادین ابهامی وجود ندارد. تنها سوالی که در ذهن دانشمندان بود و جای خالی آن در شکل گیری آفرینش وجود داشت مربوط به چگونگی جرم دار شدن و انرژی دار شدن ذرات بنیادین پس از بیگ بنگ بود که دانشمندانی بنامهای بوزان و هیگز وجود ذره خدا را مطرح کردند که البته ارتباطی با خدا ندارد و نمادین است. چندی پیش وجود این ذرات با دقت تقریبا صد در صد همانطور که در بالا گفته شد به اثبات رسید. دانشمندان تا رسید به فرمول کلی آفرینش یا Grand Formula گامهای کوچکی باید بردارند اما در اینکه آفرینش نیاز به دلیل اولیه نداشته اکنون دیگر اختلاف نظری نیست. به شما توصیه میکنم سخنرانی Lawrence Krauss را که لینکش را در بالا دادم بدقت گوش کنید و ببینید. اگر قانع نشدید دیگر به خودتان مربوط است.
شنبه 10 فروردين 1392 - 20:10
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران. در شان من نیست با بیسوادی مثل تو جر و بحث کنم. ! امثال تو فرق بین گاو و کمانچه را هم تشخیص نمیدهند آنوقت میخواهی مثال علمی برای من بیاوری؟ کدامیک از لاطایلاتی که تا بحال ردیف کردی علمی بوده که حالا میخواهی بحث علمی کنی؟! تو به مهملی بنام آتش دوزخ و رستاخیز ایمان داری. ترا به علم چکار بیسواد!
شنبه 10 فروردين 1392 - 20:13
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - جواب من بی سواد و نمیدی حداقل برای کاربرای دیگه سایت جواب قانع کننده بیار. د کم آوردی دیگه، ته کشیدی و همین برای من کافیه دیگران خود به قضاون بنشینند. درضمن خودم ریشه جهنم رو میدونم که چی! از اون اسم و صفت خاص، برای درک کردن وضعیت و جایگاه آدمهای مشرک و گناهکار استفاده شده تا بترسند. تو یعنی دیگه چقدر پرتی که این چیزارو حالیت نمیشه و به تو خیال خودت مچ گیری کردی! عجب پدیده ایی هستی تو
یکشنبه 11 فروردين 1392 - 10:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.