طلافروشان قربانی سکه‌های عتیقه

جنایتکاران پیش از سومین قتل دستگیر شدند
باندی که در پوشش فروشنده‌های سکه‌های عتیقه دست به قتل دو مرد طلافروش زده بودند، در حالی دستگیر شدند که نتوانستند نقشه جنایت بعدی خود را عملی کنند. گرچه بارها پلیس به افراد و به‌ویژه طلافروشان تاکید کرده که برای رسیدن به ثروت بیشتر، فریب افراد را نخورند اما کارآگاهان جنایی تهران با دو پرونده قتل روبه‌رو هستند که به طمع خرید سکه‌های عتیقه ارزان، به قتل رسیدند. 6 متهم در این پرونده دستگیر شده‌اند و یکی از متهمان هنگام فرار از پلیس، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد. ساعت 18:30 عصر بیست‌و‌هفتم آبان امسال خبر وقوع جنایت در ساختمانی نیمه‌کاره در بلوار صیاس خیابان شریعتی به کلانتری 101 تجریش اعلام شد.  با حضور ماموران کلانتری در محل مشخص شد قربانی سعید 45 ساله نام دارد که بر اثر شدت جراحات ناشی از اصابت جسم تیز جان سپرده است.
 معامله سکه‌های زیرخاکی
در بررسی‌های بعدی روشن شد سعید همراه دو نفر از دوستانش قصد خرید ده‌ها سکه طلای عتیقه را داشته که فروشندگان سکه‌های عتیقه با او درگیر شده‌اند و پس از جنایت و سرقت 15 میلیون تومان پول نقد، از محل گریخته‌اند. با تشکیل پرونده مقدماتی به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 یکی از دوستان مقتول به نام ناصر 28 ساله که در زمان جنایت، بیرون از ساختمان حضور داشت به پلیس گفت: «سعید به همراه دوست دیگرمان صادق 34 ساله برای معامله عتیقه وارد ساختمان شدند و من در بیرون از ساختمان مراقب اوضاع بودم. اما چند دقیقه بعد با شنیدن صدای درگیری وارد ساختمان شدم و با پیکر خونین سعید و صادق روبه‌رو شدم. من با اورژانس تماس گرفتم و سعید و صادق به بیمارستان منتقل شدند، اما سعید به‌خاطر شدت جراحات جان سپرد.»

در تحقیقات بعدی پلیس دریافت که مقتول از طریق کارگر سابق خودش به‌ نام اکبر با فروشندگان سکه‌های عتیقه آشنا و برای معامله به تهران مراجعه کرده بود و اکبر نیز همراه فروشندگان سکه‌ها حضور داشت و همزمان با وقوع جنایت به همراه آنها گریخته بود. همچنین روشن شد سرایدار ساختمان همزمان با وقوع جنایت متواری شده است.
 دومین جنایت پس از دو ماه
دو ماه از نخستین جنایت گذشته و سرنخی از عاملان این قتل به دست نیامده بود که سی‌ام دی امسال به ماموران کلانتری 102 پاسداران خبر رسید جنایت مشابهی در طبقه سوم یک ساختمان در حال ساخت به وقوع پیوسته که طی آن مرد 42 ساله‌ای به نام داوود که همراه یکی از بستگانش به نام محسن 40 ساله قصد خرید سکه‌های طلای قدیمی را داشته، ازسوی فروشندگان سکه‌های زیرخاکی مورد حمله قرار گرفته و جان سپرده است. محسن نیز در این ماجرا به‌شدت زخمی شده و فروشندگان سکه‌های طلا هم با سرقت 120 میلیون تومان پول نقد گریخته‌اند.
 رسیدگی ویژه به پرونده
با توجه به اهمیت موضوع در دو پرونده، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان در اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات پلیسی گسترده‌ای را جهت شناسایی متهمان آغاز کردند.  بررسی‌ها نشان می‌داد عاملان جنایت، طعمه‌های خود را با جلب اعتماد و برای معامله سکه‌های عتیقه به ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌کشاندند و آنها را می‌کشتند.
 بازداشت متهمان قبل از اجرای سومین نقشه شوم
با انجام اقدامات گسترده پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان قصد دارند به شیوه‌ای مشابه، در تاریخ نهم اسفند امسال طعمه دیگری را به دام خود بیندازند. به این ترتیب محل حضور متهمان در پارک گل‌نبی واقع در خیابان شریعتی تحت مراقبت‌های پلیسی درآمد و آنها که قصد فرار داشتند با شلیک چند تیر هوایی بازداشت شدند.  یکی از متهمان که مسلح به سلاح سرد بود، اصرار به فرار داشت و می‌خواست از دست قانون بگریزد که مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد. آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این‌باره گفت: «سرکرده گروه به نام عبدالله 62 ساله، به همراه پنج متهم دیگر دستگیر شدند.»
 کشف 450سکه تقلبی
 وی درباره کشف بیش از 450 سکه طلای تقلبی از متهمان گفت: «در عملیات دستگیری متهمان، کیسه حاوی بیش از 450 عدد سکه زرد رنگ طرح عتیقه کشف شد که در همان مراحل اولیه مشخص شد تمام ‌سکه‌ها تقلبی و فاقد هرگونه ارزش مالی است.»  معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: «متهمان روانه بازداشتگاه شده‌اند و تحقیق از آنها ادامه دارد.»
+17
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.