تخریب قبر رضا شاه 20 روز طول کشید


 

خلخالی در خاطرات خود به نحوه تخریب قبر رضا شاه اشاره می‌کند.

 
به گزارش نامه، آیت الله صادق خلخالی اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب اسلامی بود. یکی از اقدامات وی تخریب مقبره رضا شاه بود که اتفاقاً به دلیل استحکام بالای بنا، چندین روز طول کشید.

بخشی از خاطرات آیت الله خلخالی در همین باره را مرور می کنیم:

هیچ بیل و کلنگی به مقبره کارگر نبود

«ما به دفتر امام رفتیم و طبق معمول، از هر دری سخن به میان آمد و گفته شد: زمان آن فرا رسیده است که مقبره پهلوی خراب شود. این ایام مصادف بود با ورود مجدد شاه به مصر، سادات با پناه دادن به شاه، می خواست او را در بازگشت به ایران کمک کند؛ ولی ما می خواستیم به او و یاران او نشان دهیم که دیگر در ایران، هیچ گونه ریشه و پایه و خانه ای ندارد. یکی از انگیزه های ما در خراب کردن مقبره پهلوی همین بود و نیز می خواستیم، طرفداران او در ایران که همچون ستون پنجم عمل می کردند، به کلی مأیوس شوند.


ما آن روز به سپاه رفتیم و ... سرپرست سپاه، امکانات لازم را در اختیار ما گذاشت. ما حدود دویست نفر، با هم جمع شدیم  و با بیل و کلنگ، به طرف حضرت عبدالعظیم به راه افتادیم.


من در صحن مطهر حضرت عبدالعظیم، سخنرانی پرشوری ایراد کردم و گفتم: دوره قرار گرفتن بناهای زشت و زیبا در کنار هم، پس از انقلاب اسلامی ایران، دیگر به پایان رسیده و مردم مسلمان ایران نمی توانند در کنار مزار شهیدان به خون خفته و چهره های درخشان تاریخ اسلام، مانند حضرت عبدالعظیم، مقبره جنایتکارانی مانند رضا خان و ناصر الدین خان ناصر الدین شاه قاجار و حسنعلی منصور و دودمان پهلوی را تحمل نمایند. باید به هر وسیله ای که شده، مقبره های سردمداران کفر و الحاد تخریب شود.

مردم لحظه به لحظه تکبیر می گفتند و ابراز شادی می کردند. من حدود سه ربع ساعت برای مردم صحبت کردم و صحن حرم مملو از جمعیت شد.
با صدور فرمان حرکت به سوی مقبره پهلوی، مردم بسیج شدند. آنها در همان دقایق اولیه خیلی تلاش کردند، ولی در عمل مشاهده شد که مقبره به قدری محکم ساخته شده که هیچ بیل و کلنگی به آن کارگر نیست. البته، مواد منفجره و سایر لوازم را هم تهیه کرده بودیم. از طرف سازمان رادیو و تلویزیون هم آمده بودند تا فیلمبرداری کنند.


مردم ستم کشیده از دست این دودمان، به ویژه سالخوردگان حضرت عبدالعظیم، بی اندازه فعالیت می کردند یکی سنگ ها را می شکست و دیگری پله ها را می کند و سومی به در و پنجره حمله می کرد و خلاصه، هر کس کاری می کرد.


سرانجام، کار به گریدر و بلدوزر و جرثقیل و وسایل قوی مکانیکی کشید. ساعت، حدود 4:30 بعد از ظهر بود که از طرف بنی صدر پیام آوردند، مبنی بر اینکه از تخریب مقبره دست بردارید. من اعتنا نکردم، ولی کم کم، کار جدی شد و جناب آقای میر سلیم، سرپرست وزارت کشور، نامه رسمی مرقوم و اعلام نمود که دستور از طرف شورای انقلاب و شخص آقای بنی صدر است و شما باید به هر نحو که شده، دست از تخریب بردارید، وگرنه مجبوریم طبق مقررات با شما عمل کنیم، یعنی شما را توقیف می کنیم.


من دیدم که دیگر جای تأمل نیست. لذا، گفتم که: به آقای بنی صدر بگویید، هر چه می خواهد، طبق مقررات انجام دهد و ما هم اینجا هستیم و تا مقبره را با خاک یکسان نکنیم، از اینجا خارج نخواهیم شد.


اطراف مقبره را گروه مسلح فداییان اسلام در محاصره داشتند و پاسداران هم مواظب اوضاع بودند. سرانجام، شب فرا رسید، ولی ما نتوانستیم مقبره را بخوابانیم، اگرچه خسارت زیادی به آن زدیم و به صورت مخروبه درآوردیم. ساعت حدود ده شب، برای استراحت، محل مقبره را ترک کردم.

 بنی صدر ما را به خودکامگی متهم کرد

کمی بعد، جناب آقای حاج احمد آقا خمینی، برای دیدن مقبره و در واقع، برای تقویت روحیه اینجانب به آنجا آمد و افراد مستقر در آن محل را تشویق کرد و با این عمل خود، فهماند که امام با تخریب مقبره، مخالفتی ندارند و این امر، بی اندازه موجب تقویت ما شد.

  فردای آن روز، روزنامه ها، بیانات به اصطلاح شیوای ابوالحسن بنی صدر را درج کردند. او در اجتماع خبرنگاران داخلی و خارجی و ایل و تبار خود، مصاحبه ای ترتیب داده و ما را به خودکامگی متهم کرده بود، حال آنکه، ما رضایت خدا و رسول و ائمه اطهار و امام امت و بالاخره، رضایت مردم ایران را در این کار در نظر داشتیم. مردم اصیل و آزاده ایران، جنایات پهلوی را به خاطر می آوردند. 


چرا بنی صدر اصرار داشت که این مقبره در جای خود باقی بماند، با اینکه می دید مردم این را نمی خواهند؟ او به چه مناسبت اصرار داشت که ما از تخریب ان دست برداریم؟ البته، او ظاهراً می گفت که باید این مقبره بماند تا به موزه جنایات رضا خان و محمد رضا خان تبدیل شود.

 آنها تظاهر می کردند که می خواهند از تمام دنیا، مدارک و شواهدی جمع کنند، حتی آثاری از جنایات ژنرال پینوشه در شیلی، علیه سالوادور آلنده و ژنرال موبوتو در زئیر و ژنرال امین در اوگاندا، و وان تیو در ویتنام و لون نول در کامبوج را در این موزه جمع آوری و به نمایش بگذارند و این موزه، کتابی گویا از جنایات جنایتکاران باشد؛ ولی ما می گفتیم که این کارها عملی نخواهد شد و همه اینها بهانه است.


اگر آنها می خواستند آثار جنایات پهلوی را در موزه ای جمع آوری کنند، موزه ایران باستان می توانست جای بهتر و بزرگتری برای این امر باشد؛ اما، آقای بنی صدر، نه تنها آثار جنایات پهلوی را جمع آوری نکرد؛ بلکه، حتی آن را ننوشت.


مردم با شعارهایشان ما را تایید می کردند
 

او جانیان درجه یک این دودمان را از ایران خارج کرد و وجوه نقدی آنها را به وسیله آقای نوبری، دست نشانده خود، برای آنها به خارج حواله نمود. بنی صدر نمی خواست این کار عظیم به دست روحانیون مبارز انجام شود. او نمی خواست حتی قبور زاهدی و منصور و سایر سردمداران فساد از میان برود. او می خواست در آینده، قبر خود او هم به عنوان قبر یک سردار، در کنار آنها قرار گیرد، وگرنه این مقبره با آن ساختمانی که داشت، نه به درد موزه می خورد و نه به درد چیز دیگری، فقط دکور شیطانی بود.


ما فردای آن روز نیز، مشغول به کار شدیم . البته این بار با دلگرمی بیشتری کار می کردیم. در بعضی از جراید درج شده بود که تخریب مقبره پهلوی به تأخیر افتاد و این مطلب را از قول بعضی از کمیته ها نوشته بودند؛ اما ما با جدیت مشغول تخریب شدیم و مردمی که برای زیارت حضرت عبدالعظیم می آمدند، با شعارهای خود ما را تأیید می کردند.

تعداد بی شماری از مردم نیز از تهران برای کمک آمده و فریاد می زدند: باید مقبراه هرچه زودتر خراب شود. شاید شما ندانید که این مقبره را تا چه حد محکم ساخته بودند. ما آن را مثقال مثقال می کندیم و بلدوزر و گریدر و وسایل تخریب عادی، بدان کارگر نبود. سرانجام، ما مجبور شدیم که با دینامیت مقبره را به تدریج خراب کنیم.


تخریب قبر رضا شاه بیست روز طل کشید


هر روز، مهندسین و کارشناسان درجه یک، به عنوان متخصص تخریب از کارخانه سیمان ری می آمدند و چه بگویم، متجاوز از بیست روز طول کشید تا آن دکور شیطانی فرو ریخت و به طور کامل تخریب شد. پس از تخریب، صدای هلهله و شادی از مردم بلند شد و شور و شعف به قدری بود که غیر قابل وصف است.

ما در جواب آقای بنی صدر، در روزنامه ها نوشتیم که این خودکامگی نیست، بلکه تبعیت از آرای ملت است و ملت ما رادر این راه تأیید می کنند. بعداً هم امام امت دربیانات خود، تخریب مقبره راتأیید کرد و فرمود: کار آقای خلخالی درست است.

 مقبره شیطانی رضا خان، قطع نظر از اینکه جلوی دیدگاه بارگاه پرجلالت حضرت عبدالعظیم بن عبدالله حسنی را گرفته بود و مردم نمی توانستند از راه دور آن را مشاهده کنند و سلام عرض نمایند و صرف نظر از اینکه جلوی خیابان کشی از طرف غرب شهر ری به طرف شرق و شمال شهر را گرفته بود، تخریب آن یک فایده روانی مهم داشت و آن این بود که دل طرفداران دین و اهل بیت عصمت و طهارت را شاد و لبریز از سرور کرد. شکر به درگاه خداوند که مردم با چشم خود دیدند، مقبره سرسلسله دودمان چهلوی، در حکومت اسلامی در هم می ریزد.


من با چشم خود دیدم که در شب حمله به مقبره پهلوی، در میان امواج خروشان مردم اصیل شهرری و تهران، فقط دو نفر گریه می کردند به ما می گفتند که چرا این مقبره را خراب می کنید! و بعداً معلوم شد که آنها جزو چند صد نفر پرسنلی بودند که به عناوین جاروکش و رفتگر و دربان و قاری قرآن و مأمور تشریفات و مفتش و جاسوس در آنجا کار می کرند و هریک، حقوق کلانی از بیت المال مسلمین دریافت می داشتند.


با تخریب این مقبره، روحیه خدایی در مردم زنده شد و برعکس، در بین طرفداران سلطنت و دودمان پهلوی، ایجاد یأس و نومیدی کرد. ... ما شنیدیم که شاه در قاهره، پس از باخبر شدن از تخریب مقبره، دیگر نتوانست روی پای خود بایستد و ناچار شدند او را یکسره به بیمارستان ببرند و سرطان او شروع به فعالیت کرد و سرانجام، به همین مرض از دنیا رفت.

دوست داشتم شاه در نبرد کشته شود


شاه وقتی مرد، من خدمت حضرت امام رفتم، جریان را عرض کردم و گفتم: من دلم می خواست که شاه در نبرد کشته شود، نه در ذلت. امام هم قبول کرد.
این احتمال نیز وجود داشت که اگر مقبره بر جای خود باقی بماند، در طول سالیان دراز و در آینده به مزار تبدیل شود. ما به چشم خود دیده بودیم که مردم ساده لوح، پس از زیارت حضرت عبدالعظیم، بر مقبره ناصرالدین شاه هم فاتحه می خواندند. البته، ما دست به کار شدیم و دستور دادیم که سنگ قبر ناصرالدین شاه را بکنند تا اثری از مقبره او در کنار حضرت عبدالعظیم نمانده باشد.

 
ما نه تنها قبر رضا خان رابا خاک یکشانکردیم ، بلکه قبر علیرضا پهلوی «برادر محمد رضا شاه» و فضل الله خان زاهدی، عامل کودتای 28 مرداد و منصور، امضا کننده قرارداد کاپیتولاسیون و مصونیت مستشاران نظامی آمریکا و ده ها نفر دیگر از سردمداران فساد را نیز نابود کردیم. آنها با نزدیک کردن خود و خانواده خود به دربار، طی سالیان دراز، مردم را به انحطاط کشانده بودند.


موضوعی که لازم است گفته شود، این است که هرچه قبر رضا خان را کندند، حتی استخوان های او هم به دست نیامد. بعداً معلوم شد که شاه به هنگام فرار، استخوان های پدرش را برداشته و با خود به قاهره برده است و حالا هم در یک جای امن، در لوس آنجلس، نگهداری می شود. این استخوان ها را در کنار جنازه فرزند اشرف، آقای شفیق، به امانت نگاه داری می کنند تا به اصطلاح، در یک فرصت مناسب، در ایران، دفن کنند.


بنی صدر دست بردار نبود و در هر فرصتی، اینجا و آنجا، پشت سر ما حرف می زد. او از همان اول می گفت که: خلخالی قاتل است، نه قاطع! اما، امام امت، خمینی کبیر، بیان داشت که کارهای خلخالی در رابطه با تخریب مقبره پهلوی ، خیلی خوب و به جا بوده است. همین بیانات امام، موجب شد که دهن ها بسته شود و دیگر، کسی در این باره پشت سر ما حرف نزند؛ وگرنه، آنها به این آسانی دست از سر ما بر نمی داشتند.»

+49
رأی دهید
-365

وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
روزگاری این مرز و بوم بزرگانی چون امیر کبیر،فردوسی و خیام به خود دیده و آنهمه صلابت و پشتکار برای آبادانی و شکوفائی وطن و ایفاء تلاش بر ارتقاء دانش ایرانی. حال نسل ما هم، قاتلین و ویرانگرانی چون این بیمار روانی را دیده و می بینند.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 16:03
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
دو چیز مملکتمون رو به باد داد :ملت متعصب و قوم جوگیر . ملت متعصب حرف تو کلش نمیره و قوم جوگیر همیشه دنباله رو بوده اند . حالا فرق نمیکنه مسلمون ,مسیحی ,یهودی یا بی دین . امیدورم روزی بیاد که این دو گروه سر عقل بیان.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 16:03
cyrus-doost - شهرکرد - ایران
ای لعنت خدا بر او و پسرانش باد
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 15:48
hameshehbahar - انگلستان - انگلستان
چرخ گردون گرد است و می‌چرخد. نگران نباشید قبر اون خمینی ملعون هم به زودی خراب و به توالت عمومی تبدیل خواهد شد. بگو امین
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 15:51
eqqe - بوگوتا - کلومبیا
حالا جز اسم و رسم و خاطره ای ننگین از این خلخالی چیزی بجا نمونده..به چپی و راستی هرکی بگی جر لعن و نفرین برای این نداره.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 16:08
garmsari - یورک - بریتانیا
تقدیر بازیهاى عجیبى دارد,روح کثیفت در جهنم به همراه ارباب جنایتکارت خمینى هندیزاده معلون
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 15:47
به خودم میگم - قزوین - ایران
چهره کثیف این آخوندا از اول همین بوده ۳۵ سال دشمنی با تاریخ ایران و ایرانی‌، البته خود آقای ابوالحسن بنی‌صدر یکی‌ از اشخاص مثلا روشنفکری بود که در مورد حجابه خانمها ادعا میکرد که از موی خانمها تشعشعاتی تولید می‌شه که باعث تحریک جنس مخالف می‌شه و از این رو حجاب اجباری رو لازم میدید. جالب اینجاست که ایشون در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا گفتند که هرگز چنین ادعای نکردن. دروغ دشمنی با تاریخ و نام ایران ایرانی‌ در نهاده تمامی بنیانگزاران این رژیم کثیف آخوندی هست به امید سرنگونی نظام جمهوری کثیف اسلامی و پیروزی ملّت ایران.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 16:11
majid63 - پاريس - فرانسه
اگر اون سرای که میگویند همه همدیگر را می‌بینند وجود داشته باشد !که وجود خواهد داشت ؛خواهیم دید که به سر آخوند چی‌ میاره اون خدای یکتا. آخوندهای کثیف اگر حکومت عوض شود ؛که خواهد شد هر کدام شما هر سوراخی یک ملیون دلار می‌خرید برای فرارتون.لعنت به همه شما.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 16:14
kobalt - کرج - ایران
این ملعون بنای شهیاد و تخت جمشید رو هم میخواست خراب کنه اگر مقاومت استاندار فارس و مردم نبود موفق میشد هر چند نظام نابودی این بنا ها وسایر بقول خود عقب مانده شان آثار طاغوت را به دست طبیعت و مردم نادان سپرده.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:24
agnostic - هانوفر - آلمان
رضا شاه حداقل خدماتی به این مردم و این ملت کرد، اون جنابِ حضرتِ عبدالعظیمِ مفت خورِ عرب چه غلطی برای این ملت کرد جز مفت خوری و صیغه کردنِ زنان و دخترانِ ایرانی‌؟ ملتِ نادان جای دوست و دشمن رو اشتباه گرفتند و هنوز هم چیزی عوض نشده است، هنوز این ملت همانیست که سی‌ و چهار سال پیش بود. می‌گید نه؟ برید سری به مقبره عبدالعظیم بزنید ببینید چطور مملو از جمعیتِ نادان هستش و چطور پول داخل حرم میریزند تا یک مشت آخوندِ مفت خور پول‌ها را بالا بکشند و به ریششان بخندند.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 16:49
Azadikhah - تكسل - هلند
کارهایی که رضا شاه با دست خالی ظرف فقط 15 سال واسه این مملکت انجام داد این جماعت مفتخور عیاش دزد گداصفت ملایان بعداز 34 سال با این همه منابع مالی نتونستن انجام بدن.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:41
parsa.pj - کوالالام پور - مالزی
یک روزی بود که مردم ایران شاد و خوش حال کنار هم زندگی‌ میکردند تا زمانی‌ که یک مشت آخوند کثافت پول پرست آمدند و مملکت را به قهقرا بردند و دارند میبرند !!نام میبرم !: سید علی‌ گدا ترکه خامنه‌ای دست کاج صیغه کن دم در حرم امام رضا .۲ احمدی نژاد کوتوله عقدهی به آبرو ۳ آقا مجتبی‌ شغال تو باغا ۴ و از همه مهم تر خمینی عوضی !!
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:09
delmorde - یوتوبوری - سوئد
نتیجه ای هم این بیمار گرفت یا نه؟ مسلما با تخریب قبر رضا شاه، کبیر میشود و نامش بیشتر سر زبانها افتاده اما خلخالی بعنوان یک ادم نغهم و جنایتکار نامش باقی ماند البته نه تنها خلخالی بلکه خمینی با اقدامات بی سیاستانه و احمقانه نیز از خود در تاریخ نامی ننگ بجا گذاشت. ناگفته نماند که کل بی نظام اسلامی با فسادی که در کلیه امور مملکتی کرده اند و کشور با در ورطه نابودی و اقتصاد بحرانی قرار دادند و مشکلات و مصائبی که برای ملت بوجود اوردند نامی ننگ و همواره لعنت امیز از خود بجای خواهند گذاشت که باعث فرار هزاران خانواده و متفکرین شده اند.خراب کردن قبور اشخاصی مثل رضا شاه که کم خدمت نکرد عملی ناشایست بود او همیشه در قلب مردم غیر متعصب زنده است.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:32
بهرام2012 - تهران - ایران
قسمت اول از چهارقسمت- جانور نفرت انگیز آیت الله صادق خلخالی گه به گور شده که خودش در بدترین شرایط و درحالیکه سرتاپای وجود منحوسش را چرک و عفونت فراگرفته بود و حتی نزدیکانش نیز رغبت نمیکردند به عیادتش بروند به درک اسفل السافلین واصل شد و رفت تا اگر حقیقتا عدل الهی هست اوهم درآنجا پاسخ جنایتهایش را بدهد. اما درباره آرامگاه اعلیحضرت رضاشاه کبیر که در کوتاه ترین زمان ممکن ارزنده ترین خدمات را به ایران و ایرانی ارائه کرد و میهنمان را از منجلاب فساد و بدبختی دخالت ملاها رهانید و با ساختن دانشگاه و راه آهن و بیمارستان و بخصوص برقراری دادگستری میدان یکه تازی چندین قرنی ملاهای بیسواد جنایتکار را برچید و پایه های ایرانی قدرتمند و مدرن را بنا نهاد باید بگویم در مزخرفات و ادعاهای حقیرانه آیت الله صادق خلخالی گه به گور شده همین بس که درجائی مدعی است با داشتن بیل میکانیکی و لودر و بولدیزر و دویست نفر عمله و رجاله و چاقوکشان سابق محله شهرنوی تهران تخریب آرامگاه رضاشاه کبیر بیست روز طول کشیده.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:45
بهرام2012 - تهران - ایران
قسمت دوم از چهارقسمت- اما آیت الله صادق خلخالی گه به گور شده هرگز نمیگوید وقتی به استناد ده ها سند و مصاحبه و مدارک موجود امروز همه دنیا میدانند خود اعلیحضرت فقید شاهنشاه آریامهر تا واپسین روز حیاتشان همچنان امیدوار بودند ملت فریب خورده ایران خیلی سریع به عمق فاجعه بیگانگان و دامنه مهیب فریب ملی که خورده بودند واقف شده و قبل از ریشه گرفتن قوم لوت تاریخ یعنی حکومت آیت الله ها و ملاها و مکلاهای جنایتکار ضدایران در کشورمان خود ملت میهن پرست تار و پورشان را منهدم و همه را دوباره به دامان اربابان اجنبی آنها فراری دهند و میهنمان را آژاد سازند آنوقت ایشان با کدامین انگیزه آنهم در آن بلوای فریب ملی بنای آنچنان مستحکم آرامگاه را شکافته و بقایای جنازه اعلیحضرت رضاشاه کبیر را خارج میسازند؟؟ و بعد هم دوباره آن بنا را درست مثل قبل بازسازی نمایند؟؟ تا آیت الله جنایتکاری مثل صادق خلخالی گه به گور شده آن را در طول بیست روز و با استفاده از انواع ماشین آلات سنگین راهسازی تخریب کند؟؟ برای چه با چنان اندیشه و دیدگاهی باید چنان میکرد؟؟
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:46
بهرام2012 - تهران - ایران
قسمت سوم از چهارقسمت- البته امروز همه دنیا و بخصوص اربابان استعمارگر بخوبی واقف هستند که ملت ایران و بویژه نسل جوان و آگاه و میهن پرست ایرانزمین به درستی پی به عمق فاجعه آخوندی و بیشرافتی نظام قداره بندان در میهنمان برده و به این یقین رسیده اند که نسل پیشین در حالت مسخ شدگی تاریخی چه تیشه مهلکی به ریشه های هزاران ساله خویش وارد آورده و اجازه داده اند تا سرطان نفرت انگیزی بنام جمهوری اسلامی بر سرنوشت ملت و میهن مستولی گردد. این است که استعمارگران و بخصوص غربی ها با همه توان و امکانات خود سعی در به انحراف و به پراکندگی کشانیدن مبارزات میهنی ملت ایران دارند تا دوباره حالت تعدیل شده همین نظام ضدایرانی را بر میهنمان حاکم سازند اما خوشبختانه نشانه های قاطع مبنی اراده ملت ایران و بویژه نسل جوان و آگاه و با درایت ایرانزمین با وقوف به ماهیت اجنبی و برنامه های مغرضانه آنان و عمال و مزدورانشان در کشورمان اینبار عزم جرم کرده و برخاسته اند تا تومار کثیف این رژیم بیگانه ساخته در میهنمان را درهم بکوبد و برای ابد نابود سازد. آن روز خیلی نزدیک است.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:47
بهرام2012 - تهران - ایران
با پوزش زیاد از هموطنان کلمات تقدیمی من در بالا در سه بخش بود که متاسفانه اشتباه تایپی آن را چهاربخش نوشته. امید به بخشش هموطنان.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:49
jj122 - تهران - ایران
این مردک حـ... عقده ای اینقدر جنایت کرد که آخر هم جسم لعنتیش در زمان زنده بودنش بوی تعفن گرفت و به درک واصل شد . لعنت خدا در هرچی آخوند باشه.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:50
parviz1 - کترینگ - انگلستان
۳۴ سال از آن قلاب می‌گذره هنوز نتونستن یک صفحه اسامی کسانیکه در زمان شاه و رضا شاه کشته شدن را به ملت نشون بدن.چون هرجا جنایتی بوده دست مال جماعت تو کار بوده و یا واقعاً کسانی‌ بودن که خیانتشان به همه مشخص بوده و یا جاسوس غرب و شرق و یا آدم کش بودن. اما اینها هرچه آدم بیگناه و وطنپرست و حتی کسانیکه با پول و .. ملا‌ها را حمایت کردن و بقول خمینی هندیزاده انقلابی‌ هم بودن را اعدام کردن.همین ملا خلخالی جنایتکار را خودشون هم که دستور دادن که این همه جنایت و آدم بکشه آخر سر محل سگ هم بهش نکردن و خود ملا‌ها هم میگن لعنت خدا بر آن جنایتکار که اینهمه جنایت کرد و بیگناهان را کشت در صورتیکه دستور مستقیم از خمینی کثافت می‌گرفت و البته خودش هم تشنه خون ملت ایران بود. حال ببینید جایگاه رضا شاه و محمد رضا شاه در قلبهای ملت و تنفر و انزجار و لعنت ملت ایران به خمینی و هر چه ملا و مزدور و انگهای رژیم جنایتکار دزد پیست بیشرف و .. را. خودتون قضاوت کنید و تاریخ را هم مطالعه فرمایید.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 17:41
anty mola - اربیل - عراق
نفرین ابدی به تو و انانی که دنبال اخوند عقده ای دست به تخریب اثار تاریخی شدند ،بیشرفهای اسلامی اگر این گور عربی....بود به نام امام یا امام زاده خودتون را براش جر میدادید ...........
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 18:10
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
روز شما هم میرسه دیر نیست.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 18:22
بی خیال - کرمان - ایران
حالا که چی. کلا هیچ دیکتاتوری نباید قبر داشته باشه چه به رسه به مقبره.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 18:36
مهدی همدانیان - مانیل - فیلیپین
مرگ بر آخوند
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 19:15
titan - ایران - ایران
به خودم میگم - قزوین - ایران. دوست عزیز ایشون اون حرف مو واشعه رو رد کرد گفت از من سوال کردند شما که اینقدر قاطع هستید ایا مدرکی هم از حرف ایشون دارید؟؟؟؟ در رادیو و تلوزیون گفته شد؟؟؟
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 18:57
Ahora-mazda - تهران - ایران
دنیا دار مکافات است . قبر خمینی کثیف و مزدوران بیمار و روانیش مانند خلخالی هم با خاک بکسان خواهد شد . نزدیک است روزی که به زباله دان تاریخ آخوندهای وحشی ... ننگ بر وجودتان که ایران را به لجن کشیدید
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 19:06
tinna - پاریس - فرانسه
به امید دستشویی عمومی شدن مقبره خمینی شیاد
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 19:52
maziar hezarshamshir - بوخلت - آلمان
به گفته این ملعون، تخریب مقبره، ۲۰ روز طول کشید. باشه اون روزی که مقبره‌های آخوندا رو ظرف ۲۰ دقیقه تخریب کنند، اونم بدست همون امّتی که ضّد ایرانی‌، اینهمه بهشون می‌بالید.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 19:54
rezgar - لینشوپینگ - سوئد
چه افتخار مزحکی خالخالی...انجام داده! اصلا" چنین حماقتی ارزش پخش کردن را دارد. این را همه ما و دنیا میداند با گند کاریهای که اخوندها ایران در این 34 سال انجام دادن , برای خودشان هیچی برای دین اسلام هم اعتباری باقی نگذاشتن. اگر روزی اخوند به حاشیه قدرت در ایران رانده شوند انوقت خاک و گل کجا را برسر خودشان میریزند؟
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 20:11
behrooz sokhoon - لندن - انگلستان
اینها نشانگر عمق واپسگرایی در روزگار رایانه و گام نهادن بر ماه است. بیش از هزار سال پیش ایرانیان هوشمند برای در امان ماندن آتشکده‌ها و نیا یشگا ه ‌های زرتشتی و مهر از ویران سازی مسلمانها آنها را امامزاده و مسجد کردند...امروز در آن اندازه هم نیستیم.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 20:42
paksan - آمریکا - آمریکا
منتظر باش یک روزی مردم هم بر سر مقبره خمینی و تو و سایر خائنین به ایران همین کارها رو بکنند .این رفتاری بود که خودت بنیان نهادی و زشتی این کار اینه که به هر علتی در آینده هم مردم با شماها همان می کنند که شما به آنها آموختی یعنی نفرت . تو هیچ نشانه ای از خدا نداشتی هیچ فکر و وجدانی که بویی از روحانیت برده باشد چنین نفرت و مرگ و فساد را منتشر نمی کند .پس درس مذهبی خواندن هرگز به معنی پاک بودن و خدایی بودن نیست همان طور که با سواد بودن نشانه انسانیت نیست . همین بس که زن و مرد و کوچک و بزرگ خلخالی را قاتل و فاسد می دانند پس بگرد تا بگردیم روز پاسخگو بودن برای رضا شاه و شاه و خمینی و خلخالی و خامنه ای و منتظری و...یکسان است و آن موقع مشخص می شود که چه کسی خیانت کرده و چه کسی با دین خدا تجارت کرده
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 20:53
javadrezazadeh - ارومیه - ایران
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان. هموطن عزیز دو چیزی که مملکت رو به باد فنا میده اکثریت نادان و اقلیت خائن هستن که ما هم اصلا تو کشور از این ادما نداریم
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 21:31
vahid.persian - شیراز - ایران
درود بر شاهان پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی و ننگ بر خمینی و خلخالی (خر خالی) بی شرف وطن فروش...
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 21:50
mreshe - دهدشت - ایران
‏‎ ‎لعبت برخاندان جعلی پهلوی،درودبرخلخالی
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 21:51
a.ahooraei - کلن - آلمان
خوب روزی میرسه که قبر تو را هم به فاضلآب ببندند. بگفته آلمانی ها که میگن؛ یک دست ، دسته دیگر را می شوید. نوبت شما هم میرسد. اگر این ملت بودند که با تو همکاری کردند مطمئناً همین ملت نه تنها قبر تو و امثال تو را هم اینکار خواهند کرد بلکه این ملت همیشه دنباله رو و قلاده به گردن امثال تو بوده اند.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 21:42
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
قیافه نحسش وقتی دنبال جنازه مومیایی شده رضا شاه کبیر میگشته دیدنی بوده. بعد از ٢٠ روز بد جوری .. خورده چیزی گیرش نیومدی. تف به روحت که با خفت از این دنیا رفتی و لعنت ایرانیها همیشه همراهته. در ضمن به زودی مقبره اون هندی رو میاریم پایین و جاش توالت عمومی میزنیم که به درد بخوره
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 21:46
souroosh - ساری - ایران
می اید ان روزی که قبر خمینی می شود دستشویی مردم شهرهای متفاوت
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 23:28
Irani2500 - لندن - انگلیس
خدمات رضا شاه کبیر به ایران و ایرانی بر هیچ ایرانیه با سواد و فهمیده و با وجدان پوشیده نیست!! ان دسته الاغ هائی که با بیل و کلنگ به تخریب مزارش رفتند پدران همین هائی هستند که هنوز هم همان عقاید فسیلی را دارند.
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 22:56
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
گفته‌های خلخالی گوشه ‌هایی‌ از نقش مثبت بنی‌ صدر را در آن روز‌ها نشان میدهد.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 00:59
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
حق باتوبود چون اینکارخودکامگی نبود بلکه نهایت خریت توودارودسته خرترازخودت بود که مزاریک وطنپرست واقعی روخراب کنی ٬اگرکارهائی که رضاشاه واسه این مملکت انجام داد روباجنایاتی که توخوک کثیف بی شرم انجام دادی مقایسه کنی اونوقت خودت می فهمیدی که لایق یه تف هم نیستی.انشالله که اتش به اون قبرکثیفت بباره.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 01:47
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
رضا شاه هر چقدر که بد بود ولی به مردم اموخته بود که کسی. که مرده با ان کاری ندارند ودرباره او حرف میزنند ولی این کسافتهای عقده ای که همیشه لعنت ونفرین الهی بر انان باد انقدر ترسو و بزدل بودند که به قبر هم رحم نکردند البته چیزی نمانده دست بالای دست زیاد است و. روزی نوبت به اینها هم میرسد تا زمانی که در مملکت ما این خرافات ومقبره های امامزاده که هیچکس واقعاً نمیداندچطوری درست شدند وجود دارد این بدبختیها وجود دارد.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 00:25
compatriot - تورنتو - کانادا
‌mreshe - دهدشت - ایران و cyrus-doost - شهرکرد - ایران - از کامنتهاتون پیداست که آدمهای بی‌ تدبیری هستید که نسنجیده نظر میدید. بحث کردن با شما بی‌ حاصل است. چون غیر ‌از مزدوری حرفه دیگری بلد نیستید و حرفی‌ برای گفتن ندارید چشمتان به حقایق بسته است. همان بهتر که سرتان را همچون کبک در برف فرو کنید. شما را چه به قضاوت در مورد بزرگ مرد ایران زمین!! همان خلخالی لیاقت شما را دارد!!!
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 03:18
kobalt - کرج - ایران
اما خل خلی با همه حماقتش درست حدس زده بود میدونست با گندی که میخوان بزنن آرامگاه تبدیل به زیارتگاه وندامتگاه میشه مردم ما هم که عشق زیارتن امروز اینقدر که پشت سر رضا شاه خدابیامرزی ودعای خیر هست پشت سر هیچ عرب و عرب زاده ای نیست.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 04:42
hana257 - تهران - ایران
این رژیم بدبخت و منحوس حتی از استخوانهای مرده هم میترسد. و خاک بر سر اون مردمی که توی این کار زشت و قبیح با این انسان نماها همکاری کردند.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 05:00
yashainiran - ایران - ایران
و تخریب ایران هنوز ادامه دارد!!!!!!!
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 07:02
mamaly_amir - بندرعباس - ایران
نوبت قبر خمینی ملعون و خبیث هم خواهد رسید
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 07:33
morid - بوشهر - ایران
این درسته که گور خالی رضا پالونی مظهر دیکتاتوری اون جیره خوار سفارت انگلیس بود و برای ملت آزاده ایران مایه ننگ بود،ولی میتوانستند از این مکان به عنوان توالت عمومی استفاده کنند تا همه ملت بتوانند همه روزه سیفون بکشند به روی 50 سال سیاهی و نکبت خاندان جعلی پالونی ها.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 08:16
arash 11 - تهران - ایران
تو روح خودتون و عاغاتون
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 08:29
cyrus-doost - شهرکرد - ایران
البته اشتباه نشه منظورم رضا کچل بودا!!!لعنت بر او و نوادگانش باد حـ... ی عقده ای را که با دین این مردم این همه جنگید.
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 09:50
davood63 - تهران - ایران
اگر انهایی را که کشتیم بی‌ گناه بودند به بهشت میرند و گر‌ نه‌‌ به جهنم آقای خلخلی خودش تو کار خدا قضاوت کرد اینها روشون نشد والا خدا رو هم محاکمه میکردند
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 09:53
فراوانی - قطر - قطر
جالب اینجاست کهخود همین خلخالی آدمخوار که به بیماری میگوید مرض خودش هم با همان مرض به درک واصل شد ای روزگار چقدر دوستت دارم که پوزه آدمهای احمق را به آرامی سرویس میکنی
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 10:26
mehraeen - تهران - ايران
لعنت و نفرین بر خلخالی و دودمانش .
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 11:33
danial nabi - استكهلم - سوئد
شک ندارم که مهندسین آمریکایی این قبر را ساختند که مثلا ۲۰۰۰ سال پا بر جا باشه، این خاندان نوکر بی‌ چون و چرایی آمریکا و دیگر اعیادی فاسدش بودند،
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 12:15
accounting - ایران - ایران
این لجن آخر عمرش تحفن خود را می خورد و به درک واصل شد.با تشکر از تمامی دوستان که نظر دادند.نظرات جالب بود جز اون دهدشتی
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 12:16
mashady - منچستر - انگليس
lt;<متجاوز از بیست روز طول کشید تا آن دکور شیطانی فرو ریخت و به طور کامل تخریب شد. پس از تخریب، صدای هلهله و شادی از مردم بلند شد و شور و شعف به قدری بود که غیر قابل وصف است.gt;> ملت از این پهلوی‌های کثافت چه قدر بیزار بودند
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 12:54
nader46 - لندن - انگلیس
morid - بوشهر - ایران/اولا که معلوم شد حتا از استخوان‌های رضا شاه که مرده و دستش از دنیا کوتاه هست ... میترسین،،بعدش هم پشت سر مرده نباید حرف زد حالا که اینجوری هست امیدوارم گور همه عرب‌هایی‌ که میپرستین و قبر و بارگاه همشون زیرو رو و به طویله تبدیل بشه،،به موقع گور خمینی بی‌ پدر را هم توالت عمومی خواهیم کرد
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 13:55
nader46 - لندن - انگلیس
mashady - منچستر - انگلیس/مشدی از تو بی‌ ... حتا توی بسیجی‌‌ها و ساندیسی‌ها هم ندیدم،،لا اقل اونا می‌دونن واسه کی‌ و چی‌ خودشون را جر میدن،تو چی‌ که هیچ گروه و هیچ انسانی‌ قبولت نره،،بدبخت بی‌ ارزش که همه فکر و ذکرت توهین و عقده از شاه هست ....:))
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 13:57
louis - خرونینگن - هلند
لعنت به خلخالی و دارودسته اش...،،به موقع گور خمینی بی‌ پدر را هم توالت عمومی خواهیم کرد......نگران نباش .........مرگ بر دیکتاتور
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 14:53
shahriar69 - گوتنبرگ - سوئد
دانیال نبی‌استکهلم -سوئد: مطالبی‌ را که در موارد گوناگون نوشته و می‌نویسی، منجمله همین اظهار نظرت در این مورد نشان دهنده اینست که تو یک مزدور خود فروخته و جاسوس جمهوری اسلامی هستی‌ که فقط برای جاسوسی و مفت‌خوری در این کشور زندگی‌ میکنی‌. از همگان خواهشمند است مطالب ایشان را در آینده مطالعه کنند تا ماهیت ایشان و درستی‌ گفتار من به همه ثابت گردد
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 18:18
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
لعنت بر آخوند
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 19:40
ukguy4u - لندن - بریتانیا
درود بر روح رضا شاه و لعنت بر دشمنان پلیدش که طرفدار جهل و واپسگرایی هستند.
جمعه 27 بهمن 1391 - 04:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.