اجاره دوست‌پسر در چین؛ هر بوسه ۸ دلار

 

 

فستیوال بهارانه چین

سلیا هتن

بی‌بی‌سی-پکن

موعد جشن سال نوی چینی فرارسیده است؛ بزرگ‌ترین جشن تقویم چینی زمانی است که این کشور برای چند روز تعطیل می‌شود و وقت مردم به غذا خوردن، آتش‌بازی و گذران تعطیلات با خانواده سپری می‌شود.

به طور حتم، بسیاری از مردم چین تعطیلات خوبی را پشت سر می‌گذارند، ولی می‌شود حدس زد که زمان، برای میلیون‌ها نفری که ازدواج نکرده‌اند، به سختی می‌گذرد.

در زیرزمین یک دفتر اداری در مرکز پکن، فضای دلمرده و دلگیری حاکم است؛ وقتی از دختران جوانی که کاسه‌های ناهارشان را در دست دارند، درباره تعطیلات سال نوی چینی پرسیدم، موجی از اندوه چهره‌شان را فراگرفت.

دینگ نا، زن جوانی که اهل منطقه‌ای در شمال شرق چین است، می‌گوید: "من دیگر پیر شده‌ام. تقریبا ۳۰ ساله‌ام، ولی هنوز مجرد مانده‌ام."

او می‌گوید: "خیلی تحت فشار هستم. همه بستگان و خواهرانم مرتب از من می‌پرسند که چرا ازدواج نکرده‌ام. وقتی به من زنگ می‌زنند، حتی می‌ترسم جواب تلفن را بدهم."

از نظر اجتماعی، بیست‌وچند ساله‌ها –مخصوصا دختران جوان- در چین مهلت مشخصی برای ازدواج دارند و بهتر است تا قبل از آن که ۳۰ ساله شوند، همسری برای خودشان پیدا کنند.

به گفته ژو شیااوپنگ، مشاور یک شرکت بزرگ دوست‌یابی در چین، حوالی موعد سال نو فشار بر مجردها برای یافتن همسر اوج می‌گیرد.

او می‌گوید: "میزی را تصور کنید که آدم‌ها دورش نشسته‌اند."

"مردم چین عاشق این هستند که برای شام دور هم جمع شوند. در شب سال نو همه، زوج به زوج کنار هم می‌نشینند؛ برادرتان با همسرش، خواهرتان با همسر خودش و همینطور تا آخر، و شما تنها کسی هستید که همراهی ندارد. در چنین وضعیتی می‌توانید تصور کنید که چه فشاری ممکن است به شما وارد شود و تا چه حد درمانده و مستاصل شوید."

هر بوسه ۸ دلار

البته بعضی‌ها تا حدی خوش‌شانس هستند؛ آنها می‌توانند به تائوبائو مراجعه کنند؛ یک وبسایت چینی محبوب که راه‌حلی موقتی ارائه کرده است: اجاره دوست‌پسرهای غیرواقعی.

در برخی تبلیغات در صفحه نیازمندی روزنامه‌ها، این وعده داده می‌شود که فقط با ۵۰ دلار در روز، یک مرد می‌تواند در طول تعطیلات سال نو بانوان مجرد را همراهی کند.

بعضی از این آگهی‌ها شامل جزئیات بیشتری هستند. از جمله، هر یک ساعت همراهی یک دختر برای شام ۵ دلار و هر بوسه روی گونه ۸ دلار هزینه دارد. اگر این دوست‌پسر بدلی، شب را با خانواده مشتری خود بگذراند، برای هر شب خوابیدن در تخت به تنهایی ۸۰ دلار و برای خوابیدن روی یک کاناپه ۹۵ دلار می‌گیرد.

در این فهرست، به رابطه جنسی اشاره‌ای نشده است.


یک عروس چینی در حال ژست گرفتن برای عکس عروسیش

لای لی، یک فروشنده محصولات کشاورزی، برای ارائه چنین خدماتی در شب سال نو ثبت‌نام کرده است.

آقای لی که کمی خجالت‌زده به نظر می‌رسد، می‌گوید اولین سالی است که به جای آن که به زادگاهش در استانی مرکزی در چین برود، می‌خواهد به عنوان یک دوست‌پسر بدلی ایفای نقش کند.

او تاکید می‌کند که به خاطر پول به چنین کاری دست نمی‌زند. بلکه به دنبال اهداف والاتری است.

او می‌گوید: "شاید کسی را پیدا کنم که منافع و نگاه مشترکی با من دارد و حتی بتوانیم با هم خوشبخت شویم."

تاکنون ۳۰ زن با لی تماس گرفته‌اند، ولی او می‌گوید که سخت است کسی را پیدا کند که به اندازه کافی به او اعتماد کند.

لی به طعنه می‌گوید که همچنان منتظر شخصی "استثنایی" است تا به آگهی‌اش مراجعه کند و به او زنگ بزند: "بهترین نتیجه برای من این است که در این میان، فردی را برای ازدواج پیدا کنم."

به نظرتان ایده عاقلانه‌ای نیست؟ شاید. اما حتی در فرهنگ عامه مردم چین هم این موضوع مطرح است که شاید یک دوست‌پسر بدلی، به همراهی دائمی و دوست‌پسر واقعی تبدیل شود.

پخش برنامه تلویزیونی "اجاره دوست‌دختر برای دیدوبازدید خانوادگی" در چین با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. در این سریال، رابطه عاشقانه یک مرد چینی مجرد با دوست‌دختر غیرواقعی‌اش تصویر شده است.

بله. درست متوجه شدید. مردان چینی هم دوست‌دختر بدلی اجاره می‌کنند. اغلب این مردان، همجنسگرایانی هستند که گرایش جنسی خود را با خانواده‌شان در میان نگذاشته‌اند.

ولی ژو شیااوپنگ می‌گوید که زنان برای پیدا کردن شوهر تحت فشار شدیدی هستند. هرچند در نهایت، این فرهنگ هم تغییر خواهد کرد.

او می‌گوید: "وقتی متولدان دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، صاحب بچه شوند، به احتمال زیاد، فشاری مشابه آنچه در جوانی تجربه کرده‌اند، به فرزندانشان وارد نخواهند کرد."

او پیش‌بینی می‌کند که این تغییر فرهنگ "احتمالا ۲۰ تا ۳۰ سال طول بکشد."

این برآورد نشان می‌دهد که همچنان برای چند دهه، عده‌ای در چین به عنوان دوست‌پسر یا دوست‌دختر غیرواقعی آدم‌ها ایفای نقش خواهند کرد.

در انتظار

اجاره دوست‌پسر در چین؛ هر بوسه ۸ دلار 


سرویس جهانی بی‌بی‌سی با یکی از دوست‌پسرهای بدلی در چین گفت‌وگو کرده است. او خواست که نامش فاش نشود.

همین چند هفته پیش، کارم را به عنوان دوست‌پسر اجاره‌ای شروع کردم. یک دلیلش، پول است. باید پول بیشتری به دست آورم. اما به نظرم، این کار فرصت خوبی است تا شاید همسر آینده‌ام را پیدا کنم.

من ۳۰ سال دارم و در خانواده فقیری به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام. نه دوست‌های زیاد و نه زندگی اجتماعی گسترده‌ای دارم. برای همین اغلب، فرصت و مجالی برای ملاقات با آدم‌های جدید ندارم.

والدینم همیشه از من می‌پرسند که بالاخره چه زمانی قرار است ازدواج کنم. فشار زیادی تحمل می‌کنم. جامعه امروز چین طوری شده است که اگر دوست‌دختر می‌خواهید، باید ماشین، خانه و شغلی با درآمد مناسب داشته باشید. برای همین هم من تا امروز مجرد مانده‌ام. 

+89
رأی دهید
-20

tt_hesam - تهران - ایران
برادران شما در ایران اماده ارائه هرگونه خدمات به خواهران ترشیده ی چینی هستند!!!!!! میصرفه با دلار 4000 تومنی یه بوسه میشه 32000 تومن من حاضرم برای خدمت به ملت انقلابی چین!!! هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها!!!!!!!!!!
شنبه 21 بهمن 1391 - 17:28
princesse - تهران - پرژن
نه نمی‌‌ارزه اونم مدل چینی‌ :)
شنبه 21 بهمن 1391 - 17:31
killsatkillsat - تهران - ایران
از فردا من میرم چین بچه ها
شنبه 21 بهمن 1391 - 17:39
ItsMeWT - کلن - آلمان
پاشم جمع کن برم چین
شنبه 21 بهمن 1391 - 17:54
boomfang - آبادان - ایران
چه با حال
شنبه 21 بهمن 1391 - 18:30
nader46 - لندن - انگلیس
عجب ،،چنسال پیش جای کار میکردم که یک مغازه بقل دستمون بود که یک پسر ایرانی جدید آمده بود،،این بشر هر روز خدا،،بعد از تعطیلی میرفت به یک سکس شاپ و ماساژ سکسی که آنطرف خیابون بود ،و هر شب هم۳۰ -۴۰ پوند هم خرج میکرد،،که من گفتم خوب خر خدا به جای اینکه ۵۰ پوند کار میکنی و ۳۰-۴۰ را واسه فاحشه ها که سکس معمولی و بدون بوس و نواش هست خرج میکن،!!،لا اقل بیا به این آدرس که یک کافی شاپ مانند هست و زن های 40-50 ساله و به بالا هستن بورو ،لا اقل پول هم نمی خواد بدی و حتا واست خرج هم میکنن،!،که اون رفته بود, بعدش گفت بابا اینها همه سن بالا هستن،،گفتم بابا ۴۰-۵۰ ساله هایی هست توشون که 20 ساله هاش کم میارن،،یا خب دو شب به فلان نایت کلاب بورو واسه یکی دو دختر ده بیست پوند خرج کن حد اقل ماه ها بیمه هستی،،،اما بیچاره دچار سادیسم سکس شده بود و هفته ی هم ۳۰۰ پوند خرج فاحشه ها میکرد.
شنبه 21 بهمن 1391 - 18:04
kabootar - لاهور - پاکستان
تا چند سال دیگه این فرهنگ چینی ها در ما هم رسوخ میکنه چرا که بوی ترش دخترامون داره میزنه بالا
شنبه 21 بهمن 1391 - 20:28
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
همه اجناس چینی درجه 3 به ایران صادر می شود. حال می شود دختران ترشیده چینی را برای ازدواج بدون مهریه و شیر بهاء وارد ایران کرد. و یا با همکاری روحانیون محترم جهت تبلیغ دین اسلام . مراکز صیغه((خانه عفاف))برای جوانان بی کار و بی پول که امکان ازدواج با دختران ایرانی را ندارند. افتتاح کرد.اجرکم عندالله.
شنبه 21 بهمن 1391 - 22:44
aisa jijar - سمنان - ایران
جالب بود...
یکشنبه 22 بهمن 1391 - 00:37
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
اصلا همه چیز چینی ها تقلبی و کپی است , بیخود نیست مموتی خیلی باهاشون جور است.
یکشنبه 22 بهمن 1391 - 00:33
kamran2103 - لندن - انگللستان
یا الله ، جمع کنیم بریم چین دیگه ، کار از این بهتر مگه می‌شه ؟ چین بیا‌ها دست‌ها بالا ،من که رفتنی شدم، دارم اونلاین تیکت می‌خرم، تماس بدیع بنده از چین خواهد بود، فعلا با اجازه !!
یکشنبه 22 بهمن 1391 - 01:38
vampire92 - اسلو - نروژ
من که فردا واسه چین پرواز دارم، بچه‌ها اونجا میبینمتون :P
دوشنبه 23 بهمن 1391 - 06:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.