۱۴ ایرانی در برلین به کیش مسیحیت گرویدند

رادیو فردا :کلیسای "یاری خدا" در محله‌ نو‌کلن برلین، هر یک‌شنبه برای ایرانیانی که قصد مسیحی شدن دارند، مراسم غسل تعمید بجا می‌‌آورد. اغلب این ایرانیان، پناه‌جویانی هستند که در سال‌های گذشته به آلمان مهاجرت کرده‌اند.


‌روز یک‌شنبه‌ی گذشته (۴ اوت) چهارده ایرانی در کلیسای "یاری خدا" در برلین، به دین مسیح گرویدند. مراسم غسل تعمید این ایرانیان را خواهر مقدس، روزماری گونتس بجا آورد. ۵۰ ایرانی نوکیش مسیحی و همین تعداد از آلمانی‌‌های مسیحی در این مراسم شرکت داشتند.

فرید شاد، یکی از حاضران در کلیسا، به خبرنگار "اشپیگل آنلاین" می‌گوید، هرچند در ایران هم مسیحی بوده، ولی از ترس ماموران امنیتی، هیچ‌گاه به کلیسا نرفته است: «ما برای خواندن انجیل و بجا آوردن مراسم مذهبی در خانه‌‌های مخفی جمع می‌شدیم و عبادت می‌کردیم.»

کمک‌های کلیسایی واجازه‌ی اقامت

 کلاوس یورگن شرک، کشیش کلیسای "یاری خدا"، از این که پناه‌جویان ایرانی به این کلیسا روآورده‌اند، بسیار خوشحال است. او می‌گوید: «تا به‌حال فقط افراد مسن برای انجام وظایف دینی خود به کلیسای ما می‌آمدند. از وقتی که جوانان ایرانی پناهنده در این‌جا مسیحی شده‌اند، وضع ولی فرق کرده است.»
 

نوکیشان مسیحی،د به‌طور مرتب در کلاس‌های "تعلیمات دینی" کلیسا شرکت می‌کنند
 


اولین ایرانی‌ای که به کلیسای محله‌ی نوی‌کلن پا گذاشت، مترجمی به نام نادی بود. بعد از چندی دوستان او هم به "یاری خدا" ‌آمدند و برای فراگیری زبان آلمانی در کلاس‌های تدریس زبان آن شرکت کردند. خواهر مقدس، روزماری که وظیفه‌ی انجام مراسم غسل تعمید هم اغلب به عهده‌ی اوست، به این نوکیشان کمک می‌کند و به آنان در انجام کارهای اداری، ملاقات با وکیل، رفتن به پزشک و کارهای روزمره‌ی دیگر یاری می‌رساند. روزماری در پاسخ این که آیا این پناه‌جویان تنها برای گرفتن اجازه‌ی اقامت مسیحی می‌شوند، می‌گوید:«اغلب این جوانان از تحصیلات بالایی برخوردارند و در ایران خانه و زندگی داشته‌اند. آدم تنها برای گرفتن اجازه‌ی اقامت در آلمان، از این امتیازات صرفنظر نمی‌کند.»

برنامه‌ی هفتگی این نوکیشان مسیحی در رابطه با وظایف مذهبی خود، مشخص است: آنان باید به‌طور مرتب در کلاس‌های "تعلیمات دینی" شرکت کنند، به کمک مترجم انجیل بخوانند و در باره‌ی زندگی مسیح به بحث بپردازند.
روز تولد مسیح در ماه گذشته، به عنوان مثال، ۱۶ ایرانی غسل تعمید دیدند. اغلب آنان هر یک‌شنبه به کلیسا می‌روند، یکی در گروه کر کلیسا می‌خواند و تعدادی هم به انجام امور کلیسا کمک می‌کنند.

شرایط نودینان مسیحی در ایران

 در سال‌های گذشته اغلب نوکیشان مسیحی در ایران به اتهام "ارتداد" و خروج از دین اسلام زندانی و به اعدام محکوم شده‌اند. بسیاری از این نوکیشان برای فرار از تضییقات دولتی مجبور به ترک زادگاه خود می‌شوند.
کشیش محمدرضا مدبر، سردبیر شبکه‌ی خبر مسیحیان فارسی‌زبان، معتقد است که فرار از کشور، این نودینان را از فشارهای دستگاه‌های امنیتی حفظ نمی‌کند. او در گفت‌وگویی با دویچه وله در این رابطه گفته است: «شرایط زندگی برای نوکیشان مسیحی که از ایران خارج می‌شوند بسیار سخت و اسف‌بار است. متاسفانه در چند ماه اخیر گروهی که خود را "سپاه ۴۰۰" معرفی می‌کند از طریق پیامک‌های تلفنی یا ایمیل، خادمان مسیحی ایرانی را به قتل یا آسیب‌زدن به خانواده‌ها تهدید می‌کنند. متاسفانه این تهدید‌ها نگرانی بعضی مسیحیان را، که پس از پناهندگی مشکلات فراوانی دارند، بیشتر کرده است.»
 

 

یوسف ندرخانی، کشیش ایرانی‌ای که در ۱۹ سالگی از اسلام به مسیحیت گرویده
 


شبکه‌ی خبر مسیحیان فارسی‌زبان، به‌طور مرتب از دستگیری و محاکمه‌ی نوکیشان مسیحی در ایران خبر می‌دهد. بازداشت یوسف ندرخانی، کشیش ایرانی‌ای که از اسلام به مسیحیت گرویده، اعتراض همگان و نهادهای بین‌المللی را برانگیخته است. او به اتهام "ارتداد" و خروج از دین اسلام محاکمه شده است. یوسف ندرخانی ۳۵ سال دارد و پدر دو فرزند است. او در سن ۱۹ سالگی مسیحی شده و هنگام دستگیری، کشیش یک کلیسای خانگی بوده است.

نخستین حکم برای نودینان مسیحی در ایران، پس از انقلاب اسلامی و در سال ۱۹۹۰ صادر شد. در این سال کشیش سودمند در شهر مشهد به جرم "ارتداد" به دار آویخته شد.

+278
رأی دهید
-165

ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
اشکالی‌ در این گام نیست که از اسلام خونین به دین معتدل تری پناه برند!!! اما عجیب اینکه اکثریت نه به صورت یک مسیحی‌ معتدل!! بلکه به مسیحی‌ حزب الهی مبدل میشوند!!! این جای تأسف دارد!!
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 15:29
golden ari - ایران - تهران
همه دنیا پیشرفت میکنند، ایرانی‌ پسرفت! اسلام چه گلی‌ به سر دنیا زد که هزار سال هم برگردی عقب؟ من تعجبم چرا خدا فقط عقل را به ایرانیها داد.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 15:29
myjetli - تهران - ایران
به به آقا یوسف مرتد . من مخالف هستم . هر چند موافق نظام نیستم ولی با این کار مخالف هستم 100000000000% این احمقانه است که جونمو به خطر بنادازم بخاطر دین
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:05
emadmanson - بیرمنگهام - انگلستان
ما میگم خر نمی‌خوایم پالون خر عوض می‌شه
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:06
مصدق السلطنه - لندن - انگلیس
هللویا.. خوب برای دریافت اقامت این یکی از راحترین راه هاست اما جالبه که یک سری به این مکانهای ایرانی بزنید/ یکی دعا میخونه با صدای بلند/ یکی گریه میکنه دیگری تائید میکنه حرفهای اون یکی رو /یکی افتاده رو زمین بیهوش شده چند نفر با دست دارن از دور انرژی درمانی ودعا میکنند/.... همه این کارها تا وقتی مدرکشان را بگیرند قابل تحمله / اما بعضی ها انقدر غرق مذهب و جو گیر میشوند که اگر قدرتی پیدا کنند دست کمی از اخوندها ندارن .
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:21
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
انسان آزاد است به هر دینی باشد یا اصلا نباشد مهم این است که انسان باشد البته به نظر من در دین اگر حقیقی باشد که همه مردم دنیا الان به یک دین بودند . افراط گری در هر دینی بدبختی است .وباعث عقب مانده گی یک جامعه .
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:36
mashreghin - شاپورخواست - ایران
خاک بر سرتون .....
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:39
دارچین - همدان - ایران
اسلام مسخره ترین دین دنیاست. از این بابت که هر کسی بخواد یه دین دیگه رو برای خودش انتخاب کنه مرتد می نامه و حکم قتلش رو صادر میکنه. اگر همه پیغمبرها از طرف خدا بودن پس دیگه چه فرقی میکنه که آدم پیرو چه دینی باشه؟
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:43
mountainman - استکهلم - سوئد
از روی عقیده باشه اشکالی نداره به شرطی که مثل اسلام کثیف کاری نکنن. ولی کثیفتر این هست که به خاطر اقامت گرفتن مسیحی بشن بهتره بی خدا بشن که تو دام هیچ دینی نیوفتن. از چاله به چاه افتادن است
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:45
kamran631 - لیون - فرانسه
در فرانسه، و کلا اروپا هم خیلی‌ زیاد شده، مخصوصاً زیر ۳۰ ساله ها، که به ادیان دیگه گرایش پیدا میکنند !! ببینید که سید علی‌ گدا، ولی‌ وقیح با نسلی که بد از انقلاب متولد شده چه میکنه !!
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:54
ali1111 - تهران - ایران
یکی‌ از من پرسید نمی‌خواهی مسیحی‌ بشی‌؟ گفتم اگر مثلمان خوبی‌ بودم می‌تونستم یک مسیحی‌ خوبی‌ هم بشم...ولی‌ من از لحاظ مذهب فقط همین اسم کاربری علی‌ را یدک می‌کشم.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:15
yas abi - ببرسل - لز
اینها برای گرفتن اقامت مجبور میشن که خودشون رو پیرو یک دین دیگه معرفی‌ کنند بعدشم میگن اگه بمونیم تو ایران در خطر هستیم، که البته هر ۲ حرف دروغ است نه مسیحی‌ میشند نه تو ایران خطر هست فقط اقامت راحت گرفتن. این اخباری که میگن فلانی رو واسهٔ تغییر دین اعدام کردن باور نکنید.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:17
mehrdad78 - اوترخت - هلند
بله این واقعیتی است از ایرانی ها در تمام دنیا برای بدست آوردن حق اقامت و این تازه یک روش از انواع روش هایی است که برای پذیرفته شدن در کشورهای اروپایی و غیره از طرف ایرانی ها استفاده میشود. دیگر روشها را سایت های اینترنتی خجالت میکشند ذکر کنند مگر اینکه سایت غیر اخلاقی باشد که آنهم چون این متقاضیان پناهندگی حاضر نیستند از آنها عکسی منتشر شود بدرد این قبیل سایت ها نخورده و از آنها یادی نمیشود و گر نه ایرانیییییییییییان از خجالت آب میشدند. باور کردن مسیحی شدن این آدم ها دور از عقل است چون اینها خیلی بی ارزشتر بی شعور تر از آنی هستند که معتقد به باورهای دینی باشند حالا هر دینی که باشد.در دنیا ادیانی وجود دارد که معتقد بودن به آنها دور از باور است ولی با آنهم اگر از پیروان آن ادیان بخواهی به دینی دیگر بگرود به هیچ عنوان قبول نخواهد کرد چه رسد به پیروان اسلام.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 16:38
ali1111 - تهران - ایران
این ملت بخاطر جواب همه کار میکنند بعد که پاس آلمانی‌ گرفتند به عنوان یک مسلمان به ایران سفر میکنند...مانند یک عده وطن پرست تو همین سایت که با تقلب اقامت گرفته اند و زیر پرچم ملکه قسم خورده، حالا تو این سایت به ملکه و انگلیس فحش میده و میزبان فحش میده!! از این آدمها باید ترسید.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:12
yas abi - ببرسل - لز
یکی‌ از اینها واسهٔ مراسم محرم اومده بود شهر ما گفتم واسهٔ چی‌ این همه راه رو اومدین گفت تو شهرمون مسیحی‌ هستیم نمی‌تونیم بریم اینگونه مجالس تا یک چند سالی‌ !! ضمنا اگه واقعا مسیحی‌ بشند خوبه از بی‌ دینی بهتره (اینها مطمئناً هیچ کدوم مسلمان واقعی‌ نبودند شناسنامه‌ای بودند) تو مسیحیت هم باید دزد نباشی‌ با نه محرم ولو نشی‌ بدون ازدواج رسمی‌ با کسی‌ نباشی‌ ..
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:22
dannni - سوئد - استكهلم
ایرانیها برای اقامت گرفتن حاضرن گاو پارست هم باشند چه برست به مسیحت اینجا از این نمونه‌ها زیاد داریم
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:23
ساحل آرامش - هایدلبرگ - آلمان
هیچ دینی در این دنیا نیست که آلوده به سیاست و خود خواهی انسانی نباشد، هر کدام به شیوهٔ خود. کلیسای مسیحیت به پناه جویانی که مشکل پناهندگی دارند کمک می‌کند و در عوض باید مسیحی‌ بشوند. خودم چندین مورد رو دیدم.برای ارتباط با خدا دو پیامبر در وجود هر انسانی هست عقل و قلب، تا زمانی‌ که صادقانه از این دو استفاده کنی‌ نیازی به هیچ دینی نداری.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:37
sanandaje sorkh - اسلو - نروژ
خاک تو اون کله پوکتون از چاله اسلام افتادید تو چاه مسیحیت.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:50
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
این مسیحی شدن ها همش برای اقامت است. البته هر کس هر دینی میخواد داشته باشه و به خودش مربوطه بعضیها کاسه داغ تر از آش میشند از انجا که ما ایرانیها در هیچ چیزی رعایت اعتدال نمی کنیم.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:51
ahmadi1382 - کپنهاگ - دانمارک
همه بخاطر قبولی مسیحی میشوند.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 17:55
potatis - مالمو - سوئد
یعنی اقامت گرفتن تو آلمان اینقدر سخته که آدما مجبورن بخاطرش دست به همچین کاری بزنند ؟ من که حاضر نیستم بهر قیمتی به یکی از این ادیان گندیده در بیام !
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 18:01
reza_exe - بروکسل - بلژیک
از اسلام به مسیح . از چاله در اومدن رفتن تو چاه. عقل در بدن نباشد جان در عذاب است ورنه جان در کالبد دارد حمار
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 18:25
sulduz - لندن - انگلستان
یعنی‌ خاک بر اون سرتون اگه فقط به خاطره استفاده از کلیسا نباشه و واقعی باشه ...یه بچه مدرسه ای‌ هم توی ایران میتونه اسقف اعظم این مسیحی هارو تو بحث ضربه فنی کنه.. .
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 18:03
farzad145 - شیراز - ایران
برای سلامتیشون صلوات بفرستید
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 18:47
tanha925 - شیراز - ایران
خیلی از ایرانیها برای گرفتن اقامت هر کاری می کنند . این هم یکی از این کارهاست.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 18:50
فراوانی - قطر - قطر
یوغی بدادند ویوغی دیگر گرفتند مبارک باشه
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 18:52
ariya hasseli - زوریخ - سوییس
باید همیشه مقاوم بود.دمتون گرم کشور ما هیچ وقت دینی به نامه اسلام را قبول نمی‌کنه حالا یه کی‌ دین نداره یکی‌ زرتشتی هست و دیگری مسیحی‌، همش بهتره اون دینی که فتوا هاش چوب شکنجشه هاش رو صدا می‌زنه.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 18:53
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
قابل توجه ساندیس خورها !
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 19:36
Rezgar - لینشوپینگ - سوئد
من به کسانی که اعتفاد مذهبی دارند و برای مردم مشکلی درست نمی کنند ومذهبشان را قاطی بازی سیاست نمی کنند احترام میگذارم اما به نظر من ان مدهبهای که پیش از اسلام درست شده اند اگر خوب بودند هیچگاه مذهبی همچون اسلام پدید نمی امد.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 19:22
oghab - هلسينكي - فنلاند
اینها ان دسته افسرده‌های سرخورده درغربت هستند .که فکر میکنند بااین کار کسی بهشون میگه حالت چطوره .. این همون کوفته است .این دفعه چادر سرش کردی
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 19:37
کشور فقط ایران - تهرات - ایران
به نظر من ما همگی در خانواده های مسلمان بدنیا امدهایم و مسلمونیم مسیحی شدن یک مسلمان ان هم برای ویزا و اقامت المان صحیح نیست برید کار کنید اختراع کنید زحمت بکشید تا خود المانی ها التماس کنند بگن بیا تبعه ما بشو !ارمنی شدن و مسیحی شدن که راحت ترین کاره و هنر نیست !
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 19:41
ایران 1391 - اوکلاهما - امریکا
ایناشیاد هستند. من چند نفر رو اینجا می شناسم که برا گرفتن ویزا مسیحی شدن. اینا همون کسانی هستند که تو ایران هم برا رسیدن به منافع حودشون حاضرند دست به هر کاری برنند.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 20:24
senator x - تهران - ایران
بنظر من اگر تو ,واقعا این سه پند زرتشت را از اول صبح تا آخر شب و در طول زندگیت , رعایت ,کنی , آن بنده ای میشوی که خدا میخواهد. گفتار نیک_پندار نیک_ کردار نیک. من زرتشتی نیستم ولی ایمان دارم اعصاره تمام کتب دینی و پیامهای پیامبران خدا, در این سه پند نهفته است.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 20:25
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
در هر جامعهٔ افراد مذهبی‌ ، کمونیست و غیره ،وجود داره ، این امر خیلی‌ عجیب نیست که بین ایرانی‌‌ها هم باشه . تعیین کنند افکار هر جامعهٔ بستگی به سیستم اون کشور داره ، در کوبا و کره شمالی اکثر مردم خواسته یا ناخواسته کمونیست هستند ، در کشورهای پیشرفت هم اکثریت مردم بدون دین هستند ، انتظار نداشته باشید از افرادی که در ایران اسلامی بزرگ میشوند بی‌ دین باشند ، با این همه ترس و وحشتی که از دنیای دیگه برای مردم ساختن بازم اگه دین هم عوض کنند به یک دین دیگه پناه میبرند .
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 19:40
ایران 1391 - اوکلاهما - امریکا
yas abi - ببرسل - لز. کاملا با نظرت موافقم
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 20:26
agnostic - هانوفر - آلمان
یک افسار رو از گردنتون باز کنید یکی‌ دیگه بندازید. همون‌جوری که بدون وجود آقا بالاسر نمی‌تونید زندگی‌ کنید بدون وجود افسار هم نمی‌تونید. یا کاسهٔ شاه رو بلیسید یا خمینی، یا داغ حسین تشنه لب رو به دل داشته باشید یا مسیح به میخ کشیده شده.
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 21:40
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
در بین ادیان تاریخ بشر سیاهترین همین دین عربی‌ است-بچه بازی-برده داری---جهاد-- قطع دست و پا---تعدد زوجات-در هیچ دینی نبوده-کیف کنید!!!!!
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 20:52
birmingham - شیراز - ایران
حزب باد ،،چاله به چاه،،اصلا کسایی‌ که مذهبی‌ هستن خطر ناک هستن مخصوصا از یه دین دیگه یه دین دیگه اینها کسایی‌ هستن فرصت طلب اگه به عربستان هم برن سنی میشن یا چین برن کمونیست میشن به خاطر همین هست که میگن ایران ۲۵۰۰ سال فرهنگ داره
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 00:51
Ghom.666 - قم - ایران
تو خود ایران نزدیک به ٦ ملیون مسیحى شدن . از این نفرت تازى. رها شدید. موفق باشید
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 01:03
Atoosa*** - تورونتو - کانادا
کلا با دین مخالفم چه اسلاکش چه این مسیحیت.. همشون میخوان از آدم سواری بگیرن ....
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 01:48
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
وقتی‌ در زیر پرچم اسلام آن همه جنایت میشود باید حق داد.
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 03:31
bita tehrani - ونکوور - کانادا
خیلی‌ از جوانان ایرانی‌ به خصوص در اروپا به خاطر اینکه هیچ پناهی ندارند و از مسجد‌ها هم میترسند،به کلیساها پناه میاورند.طبیعتا تحت تاثیر قرار میگیرند و گرایش پیدا می‌کنند.اینکه درست یا غلط یا به چه منظوری،هر چه هست کلیساها بهشان پناه میدهند.خودم از نزدیک با چند تا از اینان آشنا شدم....خیلی‌‌شان به دلیل ساده رها شدن از اسم مسلمانی این کار را می‌کنند!
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 04:06
henna - ونکوور - کانادا
داوری نکنید ،تا بر شما داوری نشود،،،چون همانطور که حکم می‌کنید بر شما حکم خواهد شد،،
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 05:28
koorosh2500 - تهران - ايران
احمقها از چاله افتادند تو چاه ،آخه تارخ رو نخوندی هیچ میدونید دین مسیحیت از اسلام ...و یهودیت از هردوی اینها،یعنی تمام ادیانی که آخوند پرورند کثیفند.****درود بر کوروش بزرگ و خاندان او
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 06:24
ye mard - استکهلم - سوئد
یه مشت بی جوهر بی وجود. هم بکشن و کار کنین. هر جای دنیا زحمت بکشین و کار کنین زندگی خوبی دارین.
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 10:09
gol andam - ژنو - سویس
من دین ندارم،،،، دین من وجدانم،،، ،،،،دین من احترام به والدینمه،،،دین من محبت به زیر دستانمه،،،تهمت نزدنه،،،،دروغ نگفتنه،،،،دین من لقمه‌ای نان با دیگران خوردنمه،،،،دزدی نکردنه ،،،زور نگفتنه،،، تو زندگی‌ دیگران دخالت نکردنه،،،آیا بالاتر از این دین هست؛؛،؟
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 11:25
بیداری اسلامی - تهران - ایران
متاسفم برای همشون.
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 12:00
oghab - هلسينكي - فنلاند
کشور فقط ایران - تهرات - ایران. اقا یدالله ارامنه یک قوم هستند .نه یک مذهب .
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 17:34
ParsaUK - منچستر - انگلستان
مسیحیت برعکس اسلام (مرد سالاری، جهاد، تجاوز، قتل و کودک آزاری) دینی پر از برابری، عشق، دوستی‌، بخشش و محبت است.
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 18:08
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
gol andam - ژنو - سویس. ___بله هست !!،، همه ی این چیزهای که شما گفتید بعلاوه آخوند کشی و رهایی و نجات انسانها از دست این شیاطین !
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 20:03
ashkan1900 - مالمو - سوئد
بدبختا از روی گرسنگی از ایران فرار کردن،فهمشون به کیس سیاسی که نمیرسه،با خودشون میگن بریم بگیم مسیحی‌ شدیم شاید اینجا اقامت دادن،این آلمانیم اینقدر احمقن که اگر کسی‌ ۱۰ تا اشتباهم توی اینترویو داشته باشه بهش اقامت میدان،
‌چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 00:08
andisheh mehr - لندن - انگلیس
چند وقت پیش با چند نفر از دوستانم برای باز دید از یکی‌ از کلیساهای خیلی‌ قدیمی‌ انگلیس رفتیم پیکنیک.چند نفر دوستان انگلیسی‌ هم با ما همسفر بودند.یکی‌ از انگلیسیها به ما گفت که می‌خواهد دینی انتخاب کند و نمیداند که چه دینی برای خود برگزیند !!جالب این که همه ایرانی‌های که با ما بودند چه مسلمان و غیر مسلمان متفق القول گفتند :هر دینی که می‌خواهید انتخاب کنید خوب است ولی‌ خواهشا دور اسلام را قلم بگیرید!.
‌پنجشنبه 19 مرداد 1391 - 02:43
gol andam - ژنو - سویس
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان عزیز دقیقا اینو یادم رفته بود : )
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 01:20
مسعود52 - تهران - ایران
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه - معلومه از اسلام هیچی نمی دونی. اسلام معتدل ترین دینه . اونایی هم که رفتن مسیحی شدن هم مطمئنا از اسلام چیزی نمی دونستن. و فقط اسمشون مسلمون بوده
یکشنبه 22 مرداد 1391 - 16:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.