یادداشت کامل داریوش اقبالی درمورد شاهین نجفی

 

دوستانم،

تضادهای زمانه به ما امان نمی دهد. در زمانی که در یک سوی دنیا، بنیاد فیرپلی در سوئیس نشان «هنر برای آزادی» را به جعفر پناهی در ایران اهدا می کند، در آن سوی دنیا در ایران، سرزمینی که اعلامیه حقوق بشر را به جهانیان اهدا کرد، حکم مرگ برای هنرمند جوانی در آلمان صادر می شود.

در رابطه با ترانه «مصلوب» که با یاد شاهین نجفی در این صفحه قرار دادم، پیام های زیادی دریافت کردم، پیام هایی که نشان از تضادهای شدید فرهنگی و فکری درون جامعه ما دارد. همانطور که از نظرات شما پیداست، د ر رابطه با شاهین نجفی، هنر او، مرام و کلام او، نظر بسیاری از شما با بسیاری دیگر متفاوت است. اثر منتشر شده اخیر او هم نظرات متفاوتی را به وجود آورده، بسیاری آن را توهین آمیز می دانند ولی بسیاری دیگر در راستای آزادی اندیشه و بیان. بسیاری آن را می پسندند و بسیاری دیگر خیر. هرکدام از این نظرات محترم و قابل بحث است و تبادل آنها برای رسیدن به نقطه ای مشترک لازم است.

من تنها با بعضی از آثار شاهین ارتباط برقرار کرده ام، چرا که سبک او و ترانه هایش با سبک من که از نسلی دیگر هستم هم‌خوانی ندارد. از یک سو برخی از سنت‌شکنی های او در سبک و محتوا را می پسندم ولی از سویی دیگر برخی از عقاید او، و خصوصا نحوه بازگو کردن آنها، با عقاید و منش و روش من همسو نیست. اما آنچه مرا وا داشت تا با «مصلوب» یادی از شاهین نجفی کنم، فراتر از شخصیت او، آثار او، کلام او و اختلافات عقیدتی ماست. سرزمین ما تاریخچه سیاهی در سانسور، سرکوب و شکستن قلم ها، هنرها و فریادها دارد. معتقدم کلام رسای «اردلان سرفراز» در «مصلوب» این درد قدیمی و فراگیر در جامعه و فرهنگمان را به روشنی بازگو میکند، دردی که اکثر ما به عنوان عامل و یا معلول با آن درگیر هستیم. سی و سه سال پیش که این ترانه را اجرا کردم، برایم روایتی شخصی بود، چند ماه پیش اجرایی زنده از آن را در کنسرتم به احمد باطبی تقدیم کردم، دیروز برای شاهین نجفی به اشتراک گذاشتم، و چه بسا در آینده برای فرزندانی دیگر از سرزمینم که به جرم گفتن، مصلوب شوند. «مصلوب» روایت درد مشترک بسیاری از ما بوده و هست.

به اشتراک گذاشتن «مصلوب» از طرف من به یاد شاهین نجفی، دلیلی فراتر از اثر اخیر او دارد، هدف من تایید محتوی و کلام آن اثر نیست بلکه برای برجسته کردن نحوه برخورد با اوست. شاید هم به منظور یادآوری جایگاه فکری و فرهنگی که ما هنوز در این جهان و زمان بر آن ایستاده ایم. از خود سوال کنیم ما کجای جهان ایستاده ایم که هنوز هم به گناه صدا و با جرم گفتن، به راحتی حکم قتل انسانی صادر می شود؟ حتی اگر گفتار او را توهین آمیز تلقی کنیم. ما کجای زمان ایستاده ایم که برای اجرای چنین حکمی جایزه تعیین می شود؟ از نظر فرهنگی ما هنوز کجا ایستاده ایم که هر بار هزاران نفر به دیدن «جشن»های اعدام در میادین شهر می روند؟ ما کجا ایستاده ایم که این چنین نسبت به ارزش زندگی و انسان بی تفاوت شده ایم؟ به راستی ما هنوز کجای این جهان و زمان ایستاده ایم؟

داریوش اقبالی

+462
رأی دهید
-544

ramin_ir78 - آمستردام - هلند
با سلام به داریوش عزیز .... من نیز یک ایرانی‌ هستم و کلا آهنگهای رپ رو زیاد گوش نمیدم ... اما در مورد اثر جدید شاهین باید بگم که ادبیات به کار گرفته شده در این اثر رو نمی‌‌پسندم اما کل اثر رو یک توهین نمیدونم .. و در راستای آزادی اندیشه و بیان معتقدم که انسانها آزادن تا تضادهای زندگی‌ را به راحتی‌ بیان کنن و نباید به خاطره بیان نظر یا عقیده حکم مرگ انسانی‌ رو صادر کرد ... با سپاس از همه هنرمندان عزیز ... پاینده باد ایران و ایرانی
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 01:36
ebrahem - کویت - کویت
جناب داریوش اقبالى بنده و امثال بنده درایران زیادهستیم که فقط و فقط به عشق داریوش معتادشدنم بنده یکى ازاین مریضان جامعه هستم؛البته شخص خودمن شمارا الکوى خودم قراردادم ازوقتى که خودم راشناختم داریوش اقبالى الکویم بوده حتى تاریخ ترک اعتیادبنده باشما یکى هست داریوش جان آیاتوهین به مقدسات جائز میباشدشما به نوعى ازاین خائن حمایت کردیدمن سوالى دارم ازشما!کدام خواننده ایرانى تا حالا به مقدسات قبیله اهانت کرده که این ححیوان دومى باشد؟داریوش جان جاى تأسف داردکه میبینم الکویم یه جورایى داره از یک انسان بى شخصیت حمایت میکنه :شما داریوش هستیدداریوش بودن سخته :داریوشى خودت راحفظ کن و مثل همیشه که تک ستاره ایرانیان بودى بس جاویدبمان
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 01:43
celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
زنده باد داریوش بزرگ
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 01:44
بابک خرم دین - تهران - ایران
ما کجای جهان ایستاده ایم که هنوز هم به گناه صدا و با جرم گفتن، به راحتی حکم قتل انسانی صادر می شود؟ حتی اگر گفتار او را توهین آمیز تلقی کنیم. ما کجای زمان ایستاده ایم که برای اجرای چنین حکمی جایزه تعیین می شود؟ از نظر فرهنگی ما هنوز کجا ایستاده ایم که هر بار هزاران نفر به دیدن «جشن»های اعدام در میادین شهر می روند؟ ما کجا ایستاده ایم که این چنین نسبت به ارزش زندگی و انسان بی تفاوت شده ایم؟ به راستی ما هنوز کجای این جهان و زمان ایستاده ایم؟. دقیقا داریوش جان زنده باد ازادی و ننگ بر نقی و ال نقی
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 03:37
bezal - ونکوور - کانادا
درود برتو که غیر از این از تو انتظار نمی رفت.داریوش همیشه داریوش است .
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 03:42
sepherdad - سیدنی - استرالیا
داریوش جان عزیز، شما به سوالهای زیادی باید پاسخ بدی! که متاسفانه تا امروز من آثاری از پاسخگویی شما ندیدم، ۱- چرا ترانه بوی گندم رو درست زمانی‌ خوندی که زمین‌ها رو از دست اربابها و خانها و روحانیون دراوردن و زمین رو دولت شاه به کشاورزان داد!! چرا به شاه تهمت کمونیست میزدین? شما چرا با کشاورزان مخالف بودین؟و بد هم تهمت اینکه ساواک شما رو معتاد کرد و کلی از جوونهایی ایرانی‌ دنباله رو شما معتاد شدن!!، بد از سرنگونی شاه خودتون کمونیست شدین و بد به آمریکا مهد سرمایه داری رفتی‌ و اونجا موندی، چرا نرفتی شوروی؟ بلاخره یک روز باید جواب این سوالها رو بدی؟ چرا ایران, ایران میکنی‌ اما اسمه پسرت رو یه اسمه عربی‌ میذاری?، چقدر تضاد؟
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 03:19
SkylessEagle - منچستر - انگلیس
نمیدانم الگوی این کراکیها و شیشەایها کیە؟؟؟ وللە داریوش جان روزگار غریبیست، شما الگوی تا هر آنجە کە دیگران عشق میکنن ، انجام دهی تا مدلبرداری کنن،،، اعتیاد کە با هاتیم، هر چی میگی هستیم،،ولی نقی دیگر خط قرمس مازت. اصلا تو بیجا میکنی عقیدە داشتە باسی یا ترانەای تقدیم کسی کنی....بە مقدسوت مو توهین شدە لکن، اسلام در ختر است،،این خط قرمس مازت
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 02:49
farahnoush - ساری - ایران
مثل همیشه داریوش .. . براستی که برازنده اسم داریوشی , داریوش .. .
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 02:54
khosh bavar - يزد - ايران
سنگ بزرگ علامت نزدن است ! آنچه را که در مورد " آزادی بیان و افکار " گفتی‌ و حامی‌ آن هم هستی‌، شکی در آن نیست ولی‌ سیاست و بطور کلی‌ سیاست ایرانی‌ و جهان سومی با سیاست و فرهنگ جهان اولی‌ بسیار متفاوت است و به وضوح میبینیم که در آن آمریکا یی که زندگی می‌کنیم، که مرد و زن از طریق عمل جراحی تغییر جنسیت میدهند و یا دست در دست هم میدهند و در خیابانها همدیگر را میبوسند، که این امر در آن فرهنگ " تا اندازه یی " متداول شده و آنان را درک می‌کنند، ولی‌ باز در آین حال شاهد آن هستیم، که وقتی‌ شخصی‌ مثل اوباما برای ازدواج این قشر جامعه است و از حق آنان دفاع می‌کند، عکس اوباما را بعنوان " اولین همجنسگرا رئیس جهمور آمریکا " به دنیا معرفی کردند تا بتوانند " افکار مردم را فریب و دست‌کاری " کرده, و از طرفی‌ شاهد آن هستیم که این حمایت اوباما از این قشر از مردم با واکنش منفی‌ و غیر قابل هضم مردم همراه بود. داریوش اقبالی، نظر شما در مورد هنرمند دیگری که قصد به آتش کشیدن قران را دارد، چیست !؟ و آن هنرمند خواهان
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 04:18
khosh bavar - يزد - ايران
2): چه واکنشی از این ددمنشان ایرانی‌ می‌باشد که حتی پدر حکم قتل پسر را میدهد، زیرا آن پسر دارای عقاید دیگری می‌باشد ؟! و در پایان, گفتارم را با جمله یی از ولتر فرانسویی به اتمام می‌رسانم : آدمی‌ باید " همیشه " حقیقت را بگوید، اما " نباید " همه حقایق را به مردم بیان داشت ! عرف و عادات و رسوم از حقیقت " قوی تر " است ! و بقول معروف : اگر همه مردم در دنیا حقیقت را بزبان بیاورنند، دنیا را خون خواهد گرفت !
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 04:18
ايدين - کرج - ایران
کدوم مقدصات ؟جمع کنید بابا همین اعتقادات پوچ بیچارمون کرده !اون دوست داره اونجوری بخونه خوب به خودش مربوطه به تو چه !اقا داریوش تَکی بخدا
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 04:29
yashainiran - ایران - ایران
.......در آن سوی دنیا در ایران، سرزمینی که اعلامیه حقوق بشر را به جهانیان اهدا کرد، حکم مرگ برای هنرمند جوانی در آلمان صادر می شود...... بهترین و با مفهوم ترین جمله ای است که تا بحال شنیده ام
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 04:56
mjan53 - مشهد - ایران
آزادی بیان هم برای خودش یه مرزبندی و یه محدوده ای داره که نمیشه اون رو رعایت نکرد به عنوان مثال من بیام چند تا جوک قومیتی اینجا بذارم یگم آزادی بیانه هیچ کس هم حق اعتراض نداره آیا این درسته؟ قطعا نیست پس آزادی بیان خیلی خوبه ولی به شرطی که به کسی توهین نشه و اون چارچوبش رعایت بشه حالا دموکراسی اینه اگه این شخص رو به عنوان مثال من قبول ندارم میلیونها نفر دیگه قبول دارن پس من نیام به صرف قبول نداشتن خودم به اعتقادات میلیونها نفر دیگه توهین کنم.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 05:01
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
موضوع اینه که تو داریوش که ما بچه بودیم هنوز معنی شعر سیاسی رو نمیدونستیم ولی اینو فهمیدیم که تو بخاطر شعر زندونی یا دیوار بازخواست شدی در این حد هستی که طرفدار قملی هستی که گنبدی رو به پستان تشبیه میکنه و کشیدن پرچم فلان و چنان بگویی آزادی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! من یک مسلمانم ولی با همین دینم حتی اگر این اتفاق برای تصویر حضرت مسیح و مریم هم افتاده بود به همین اندازه عصبانی میشدم به اعتقاد من هرجایی که یک عده با یک نیت و به قصد نزدیک شدن به خداوند دور هم جمع میشوند مقدس شمرده میشه میخواد کلیسا باشه مسجد باشه کنیسا باشه یا امام زاده...!!!!مهم وجود انرزی مثبتی است که در این مکانها از مردم ساطع میشه... پس داریوش خان یا الان نمیفهمی چی میگی یا تو تمام این مدت نفهمیدی چی میخوندی یا ما واقعا تو رو نشناخته بودیم... والا کسی با آزادی از نوع درستش مخالفتی نداره قبلا هم گفتم اگه این جوجه رپ خیلی میخواد مردمی باشه از ظلمی که پناه جوی های ایرانی در آلمان میشه یک دهن عر عر کنه! واقعا دغدغه ایرونی ها ی خارج از کشور باور بعضی از مردم برای وجود این 12 امام هست؟؟؟!!!!!!! .
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 05:17
parsaus - امريكا - امريكا
تنها دو درصد از هفتاد میلیون جمعیت ایران می‌شه گفت انسان بقیه !!!!!!!!!!.واسه کی داری مقاله می‌نویسی.شاهین عزیز هرچه زودتر با اولین پرواز بیا آمریکا
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 07:00
Moran440 - تهران - ایران
اقای کویت کویت0 شما حق ندارید بکسی بی احترامی کنید خائن شاهین نجفی نیست خائن عربهای هستند که مارا در این شرایت گذاشتند با دورغ نیرنگ امدند برای ازادی اما شد دیکتاتوری من حتی بشما هم بی احترامی نمیکنم دوست عزیز چرا ماها باید در خارج از ایران زندگی کنیم تو دوست نداری کوچ خاکیه خودتو ببینی تقصیر من شما و شاهین نیست .این اسلام. گفتم این اسلام نه اسلام محمد(ص) بهر حال من توی قبر شاهین نمیرم شاهین هم توی قبر من نمیره زنده باد اقای داریوش عزیز و شاهین و مردم ازادی خواه ایران
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 06:59
bahram-g - آمرسفورت - هلند
آقای اقبالی ما کجا ایستاده ایم که یک آدم معروف به اعتیاد و فساد اخلاقی‌ که متهم به هتک حرمت دختران جوان در ۳۵ سال پیش بود اکنون پرچم دفاع از حق و حقیقت را برداشته؟!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 07:40
*darya* - تهران - ایران
. ebrahem - کویت - کویت / دوست محترم همین رژیم با استاد شجزیان که اهنگ " اذان " را خواند . چه کرد . مگر مرحوم هایده . اهنگ علی گویم . علی جویم را نخواند . در ضمن شما نمیخواد هی اعتیاد داریوش را تکرار کنید وبه رخ بکشید . و یک هنرمند ازاد است خالا بخواد اسم تقی که هیچ محمد را هم ببرد .ننگ برجمهوری اسلامی و .... داریوش تو همیشه جاودانه بودی و هستی وخواهی بود . دوست داریم
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 07:58
sedaye_sokoot1388 - تهران - ایران
بادرود-ای بابا اقای اقبالی شما بگی ما بگیم کلا کسایی که شرف ایرانی بودنشون رو حفظ کردن و یه تار موی ایرانی رو به صدتا عرب سوسمار خور از هزارو چهارصد سال پیشش بگیر تا به اکنون نمیدن بگن حرفای ما برای یه عده حکایت مثال یاسین تو گوش خر خوندنه متاسفانههههههههههه.( گر عرب لقمان شود وزیر وبازرگان شود راننده پیکان شودمدیر و یا رهبر شود بازم خر است) این شعر هم که نمیدونم شاعرش کیه ولی دمش گرم هرکیه بخونید بد نیست.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 07:59
agha_ehsan - تهران - ایران
ebrahem - کویت - کویت - کجای شعر نقی توهین به مقدسات یا امام هادی یا هر کس دیگه ای هست؟ جمله توهین آمیز کدومه که من نمی گیرم؟ یکی ما رو هم روشن کنه لطفا
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 08:22
agha_ehsan - تهران - ایران
داریوش جان میدونی ما کجا ایستادیم؟ تو هزار سال پیش. البته تلاش رژیم اینه که به صدر اسلام برگردیم یعنی به هزاروچهارصد سال پیش!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 08:24
keleyman - اسلام آباد - ایران
آخر نقی هم شد مقدسات.آخر یک منطق نیم بندی،یک خدمتی به دنیا، یک کردار نیکی ، آخر حداقل یک پیوند فرهنگی ملیتی چیزی.بارها گفته ام و بار دگر میگویم که این مملکت تا نقی مقدساتش باشد هیچ نمیشود.اینجا دیگر بحث مقدسات احمقانه شما نیست اینجا بحث جان یک انسانه. ای بیخردان به خود بیایید.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 08:48
star44 - یوتبوری - سوئد
آزادی بیان هم حد و مرزی داره, همه چیز وقتی به حال خود رها شود , می تواند مخرب هم باشد , دلیل نمی شود به اسم آزادی بیان هر کس هر چه می خواهد بگوید, در این دنیا انسانها با عقاید بسیارو متفاوت وجود دارند , شرط اول هر آزادی احترام متقابل است , چرا ما باید همیشه از هر آزادی که داریم سوء استفاده کنیم؟ مخصوصا" با نام هنر سعی نکنید همه چیز را توجیه کنید , هنر را آلوده به هرزه گویی نکنید و اسمش را آزادی بیان بگذارید.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 09:08
perser68 - فلوریدا - امریکا
آیدین کرج ایران. مرسی‌ و ننگ به جمهوری منفور اسلامی!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 09:22
poriyaye_vali - دوحه - قطر
جناب داریوش عزیز توهین به مقدسات در هیچ حای دنیا قابل توجیه نیست..تقدیم کردن این ترانه به شاهین نجفی یعنی حمایت از کسی که به اعتقادات مردم اهانت کرده!!خودتو خراب نکن اخر عمری..خود جناب شاهین نجفی گفته من به عواقب کاری که میکنم،فکر نمیکنم ..شما از یه همچی ادمی حمایت میکنید که همینقدر شعور نداره به عواقب هر کاری، فکر کنه..
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 09:24
shahab46 - هانوفر - المان
ebrahem - کویت - کویت , تقصیر نداری با عربها میشینی‌ و بلند میشی‌ ، بیشتر انتظار نمی‌ره
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 09:25
فريادزيره آب - اهواز - ایران
کویت_ کویت دوست عزیزداریوش که گفت کلام شعررو تاییدنمی کنه؛داریوش مخالف برخورد وحشیانه با اینجور موارداست؛داریوش مرا به خانه ام ببر
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 10:04
khnight - تهران - ایران
جای تاسف برای ملتی داره که بجای اعتقاد داشتن به چیزی، عقیده پرست هستند!! توهین به مقدسات سایر ادیان بدلیل انحرافی بودن و .. رو جایز و روا می دونند ولی هرکسی به اعتقادات این آقایون نگاه چپ کنه سریع باید کشته بشه. جای تاسف هستش که ملت اصلا نمی دونن که شاهین نجفی چی خونده و براش حکم قتل صادر می کنند مثل سلمان رشدی که حاضرم شرط ببندم که هیچ کس اصلا کتابش رو نخونده و یا اصلا نفهمیده که چی گفته ولی اگه گیرش بیاره سرش رو زیر آب می کنه.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 10:41
monsef_TARIN - ساونا - ايتاليا
من نمیدونم چرا این آزادی بیان فقط برای توهین به اعتقادت مذهبی مردم (هر اتیقادی بد یا خوب ) مورد استفاده داره ... حالا اگه یکی‌ توی اروپا راست میگه, آزادی بیان داشته باشه از مافیا حرف بزنه ، از اسرائیل حرف بزنه و کنکاش کنه ، چرا نمی‌کنه چون میدون از یه جایی آویزونش می‌کنن ،. توی کل اروپا رو میگم نه یه جای خاص. همین آقایونی که مدافعه توهین به اعتقادات مردم هستن,راست میگن همین جا از هولوکاست و از مافیا حرف بزنن و کنکاش کنن,برن تو رستوران یه بحث با اروپایی ها بکنن چیزی که میشنوند اینه که هیس.!!!. همون هولوکاستش خودش یه اعتقادی برای یه سری مردم پس نباید مورد توهین واقع بشه . البته که هر موضوعی میتونی‌ بررسی بشه ، ولی‌ جلوی این بررسی و هم میگیرن چه مذهبی‌‌های تند رو چه در مورد هولوکاست).
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 10:50
saman irani - تهران - ایران
داریوش جان پایانى براى قصه نیست:. چرا که نه گوسفندان عاقل میشوند،و نه گرگها سیر !! . این آهنگ باعث شده بهتر به ذات اسلام پى ببریم. قابل توجه اونایى که میگن داریوش ما رو معتاد کرده،هر کس مسوؤل سرنوشت خودشه . داریوش هر آهنگ تو خنجرى بر دل شیاه دشمنانت
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 11:03
Moran440 - تهران - ایران
اقای کویت کویت0 شما حق ندارید بکسی بی احترامی کنید خائن شاهین نجفی نیست خائن عربهای هستند که مارا در این شرایت گذاشتند با دورغ نیرنگ امدند برای ازادی اما شد دیکتاتوری من حتی بشما هم بی احترامی نمیکنم دوست عزیز چرا ماها باید در خارج از ایران زندگی کنیم تو دوست نداری کوچ خاکیه خودتو ببینی تقصیر من شما و شاهین نیست .این اسلام. گفتم این اسلام نه اسلام محمد(ص) بهر حال من توی قبر شاهین نمیرم شاهین هم توی قبر من نمیره زنده باد اقای داریوش عزیز و شاهین و مردم ازادی خواه ایران
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 11:16
بچه تهرون - تهران - ایران
ابرهم - کویت - کویت. واقعاً وقتی‌ کامنت این هموطن رو میخونیم همین سوال پیش میاد که ما از لحاظ فرهنگی‌ در کجا ایستادهیم.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 11:55
SkylessEagle - منچستر - انگلیس
نە درست نیست جک قومیتی ، و بە همین خاطرە تو ایران ما نە همجنس باز داریم، نە جک قومیتی...کی بود چی شد؟؟!! ما عوام هم کە امل ببل جانمی استدلال را..
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 11:59
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
این تضّاد که شما گفتیند در همه جا بینِ مردم وجود دارد ! منتها نحوه بینِ نظر دهندگان مهم است! قرار نیست همه با من یا داریوش یا هر کسِ دیگر همفکر باشند! مهم این است که نظرِ خود را با احترام به نظرِ مخالفِ دیگران بیان کنند ! داریوشِ عزیز ، اگر گذاری به صفحه نظراتِ ایرانیان یوو کی‌ داشته باشید، آهنگِ مصلوب را " کلا " به این سایت هدیه می‌دهید! دوستانی هستند اینجا که اصلا نظرِ طرف را ندیده، همین که اسم کاربریِ طرفِ مقابل را می‌بینند شروع به فحاشی و بی‌ احترامی به طرف میکنند و جالب است که همین افراد حکمِ ارتدادِ شاهین را دشمنی با آزادیِ بیان می‌داند! دوستی‌ داشتیم که چند بار اینجا آمد و به من گفت " اصلا چه کسی‌ به تو گفته نظر بدهی‌ "!!؟؟ و هم ایشان مراجع را محکوم میکنند که چرا از این که شاهین نظرِ خود را بیان کرده ناراحتید!! به این میگن " یک بام
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 12:03
Kourosh-Parsi - امستردام - هلند
بیشتر ایرانیها از عربها متنفرند ولی‌ موقعی که حرف دین و مذهب میشه حاضر به کشتن هم وطن خود هم میشن !!!!!! بعد میگن عرب ملخ خور ، شتر سوار ، بی‌ سواد، بیابان گرد ، خوب امامانتان هم همین طور بوده‌اند ! شیعه‌ را برای ما ساختند تا درجا بزنیم . ( به امید آگاهی‌ مردم ایران )
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 12:14
Kourosh-Parsi - امستردام - هلند
درود بر داریوش و به امید آگاهی‌ بعضی‌ از مردم ایران که غرق در تعصبات واهی شدند
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 11:52
فالون - ایران - ایران
خطاب به بی خدایان ! به هیچ کس ربطی نداره که ارزش ها و عقاید من چی هستند ! همون طور که ارزش های شما به من ربطی نداره ! ارزش ها که فقط مذهبی نیستند . در هر حال یک انسان می فهمه که ارزش ها و عقاید هر کسی محترمه ! قرار دادن اسم یک امام در کنار ممه و شوشول و .. آخر حیوان بودنه!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 12:57
afshinmehr1351 - کرج - ایران
متاسفم برای اونایی که دارای تعصب خشک هستند:تا چنین می اندیشیم حال و روزمان همین است"آفرین به آنکس که از بند جهالت وارست"آفرین به داریوش آفرین به شاهین
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 13:01
morid - بوشهر - ایران
داریوش جان محکم و راست بایست.شاهین تو هم مثل داریوش ها...بارک الله.اگه شما راست و محکم بایستید.بعضی از این کامنت گذاران طرفدار شما هم دقیقا پشت سر شما هستند .فقط خواهش میکنم تکون نخورین. کار رژیم تمام شد رفت پای کارش.صدای آقا احسانو میشنوی داریوش جان! میگه:میدونی ما کجا ایستاده ایم؟ مواظب باش !!!!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 13:02
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
khosh bavar - یزد - ایران دوستِ گرامی‌! نظرِ شما را در مورد حمایتِ اوباما از همجنس گرا‌ها و مخالفتِ مردمِ آمریکا را با این نظر ایشان نمیپسندم! چرا؟ چون همانطور که اوباما حق دارد که نظر خود را بیان کند، مردم نیز حق دارند که مخالفتِ خود را بیان کنند!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 13:23
shablizim - لندن - انگلیس
ماجرای صدور حکم ارتداد از سوی خمینی از این قرار بود که هم‌زمان با "روز مادر" سال ۱۳۶۷، رادیوی جمهوری اسلامی ایران در سالروز تولد حضرت فاطمه طی برنامه‌ای زنده از مخاطبینش سؤال می‌کند الگوی شما به عنوان زن ایرانی کیست؟ به رغم نام بردن اکثر پاسخ دهندگان از حضرت فاطمه به عنوان الگو، یکی از مخاطبان از "اوشین" به عنوان الگویش نام می‌برد و در پاسخ به گوینده که می‌پرسد چرا الگوی شما فاطمه نیست می‌گوید: "حضرت زهرا مال ۱۴۰۰ سال پیش است. ما یک الگوی امروزی می‌خواهیم"
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 14:03
shablizim - لندن - انگلیس
خمینی تنها ساعاتی پس از پخش این مصاحبه و اطلاع از پخش زنده این برنامه از آنتن صدا و سیما، در نامه‌ای خطاب به محمد هاشمی، رئیس وقت این سازمان که بدون استفاده از واژگان محترمانه‌ای چون "جناب" و "محترم" و "با تشکر" و "موفق باشید" و.. نوشته شد، و حکم ارتداد صادر کرد. "آقای محمد هاشمی، مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی با کمال تأسف و تأثر روز گذشته (روز شنبه ۸ بهمن) از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می‌گردد و دست‌اندرکاران آن تعزیر خواهند شد و[...] توهین‌کننده محکوم به اعدام است. نگاه کنید به صحیفه نور، جلد ۲۱ صفحه ۷۶
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 14:04
ehsaneh - تهران - ایران
باباجان هم این داریوش خان مخش تعطیله هم شما های که طرفدار این بی مغز شاهین نجفی هستین بابام راست میگفت من ازاین داریوش بدم میاد همه طرفداران جوان زمان شاه بودن به خاطر این بی همه چیز نابود شدن حالا متوجه میشم این هم عین شاهین نجفی یه تخته اش کمه دیوونه از کی طرفداری کرده بیچارهههههههههههه
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 14:22
pedram asil - شیراز - ایران
اینایی که خیلی‌ از مقدسات حرف میزنن،اگه منظورشون تجاوز ۱۴۰۰ سال پیش اعراب به اجدادشونه حتما بهشون مزه کرده.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 14:47
ehsaneh - تهران - ایران
نقی! نامی که فخر آسمان است تلفظ کردنش حظ دهان است/ ز القاب امام ِ هادیِ ماست امامی که عزیز شیعیان است// امام ماه روی با وقاری که جد حضرت صاحب زمان است/ نقی، یعنی تو پاکی! پاک تر از.. همان آبی که در جنت روان است// نقی، چون مظهر پاکی ست...نامش برای قرنِ آلوده, گران است/ به نام مادر آئینه سوگند... زهرا! همان که صبح چشمش جاودان است// نخواهد از نفس افتاد این عشق که از "هادی" به قلب عاشقان است/ به کوریِ دو چشم آن حقیری که از فرط حقارت بد دهان است// به هر دیوار ِ این دنیا نوشتیم : "نقی" زیباترین نام جهان است
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 18:22
zedehal95 - آمستردام - هلند
وای سرم رفت ، چقدر خاله زنک ؟ بسه دیگه ، میشه بسه ؟ بهتر از این نمی شه ، وقتی یه خواننده میشه نماد سیاسی و الگوی این امت شهید پرور ( حالا خوبه خودش عمری با خودش مشکل داشته ، معتاد بوده ، بیمار بوده ، چه جوری میخواهد مشکل یکی دیگر رو حل کنه ؟ ) یا از اون طرف یه مجری در پیت که فرار کرده پیام سیاسی میده باید به حال این امت گریست !!!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 18:18
karaji - گتنبرگ - سوئد
با تأئید حرفهای داریوش و تشکر از ایرانیان آزاد منش و تاسف برای سیاه اندیشان تمام تاریخ !!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 18:30
feminism - لندن - انگلستان
دهانت را می بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم ، دلت را می پویند مبادا شعله ای در آن نهان باشد ، آنک قصابانند بر گذرگاهان مستقر با کُنده و ساطوری خون آلود ، تبسم را بر لبها جراحی می کنند و ترانه را بر دهان . داریوش دوست داشتنی ، ما در چاه جمکران سقوط کرده ایم و قناریهای خوش خوان را نیز برای شام ابلیسان در آتش مذهب کباب کرده ایم.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 19:06
من نه منم - قشم - ایران
از داریوش بزرگوار جز این انتظار نمی توان داشت. دقیقا 1400 سال پیش از این ایستاده ایم و مدام به قبل از آن بر میگردیم.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 19:32
persus.iran.1966 - استکهلم - سوئد
مرگ بر دیکتاتور دینی ،
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 20:19
بت شکن - مونترال - کانادا
بی شک داریوش عزیز با استناد به این گفته چنین گام زیبایی را برداشته!. "با انچه میگویی مخالفم اما تا پای مرگ ایستاده ام که حق گفتن را داشته باشی". "ولتر". هنوزخیلی راه مانده تا به مفهوم این عبارت زیبا برسیم
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 20:39
felora - تهران - ایران
با اینکه چند بار این شعرو خوندم ولی باور کنین که بی اغراق میگم: چرا توهینی در این شعر پیدا نمیکنم ؟ فقط میشنوم که دلش پره از خیلیها وخیلی چیزها ...... وبا خوندش وشعرش دردل کرده,, حرف زده ,, شکایت کرده ,, به دنبال یک فریادرس فریادسر داده و حرفهای من و تو رو که جرات نداریم تا به همه بگیم و فقط به دوست واشنا و مامان وداداش و خاله میگیم ! با یک اهنگ پاپ علنی کرده ! خوب حالاچه عیبی داره ؟؟؟ چرا تعصب؟؟؟؟
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 21:31
felora - تهران - ایران
تعصب همیشه کور بوده ومثل یک "پرده سیاه "روی واقعیتها را پوشانده ونتیجه ان شده افتضاحات پنهان واشکار! داریوش به قول خود ترکها : بیر دنه سن *
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 21:39
zedehal95 - آمستردام - هلند
feminism -لندن -انگلستان - اگر نام شاعر رو هم ذکر میکردید خیلی خوب می شد ، همین که آقای داریوش اقبالی این شعر رو بی اجازه ور داشته خونده بس نیست ؟
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 22:25
حریق دریا - آمل - ایران
سلام به همه. داریوش جان سلام. با عرض معذرت از همه!. من کاری به امام نقی (ع) ندارم. ...داریوش جان?زبون انتقاد اینه?این ک نوشتم آهنگ شاهین بود. نظرمن اینه داریوش_فک کنم طرفدارای واقعیتو(هیچ وقت ک از دست نمیدی)ولی از تقدیم آهنگ مصلوب خیلی ناراحت شدن. داریوش شاهین گوش دادی?صابون _حموم_خود ار زایی. سر هم کردن اینجور چیزا هنره?. من حرفم اینه شاهین ب خاطره رعایت نکردن ادب!تو شهر و دانشگاهی ک من میرم_بابل_کسی اسمشو ب خوبی نمیگه. اینا ک من نوشتمو یکی بگه داریوش میخونه?
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:09
حریق دریا - آمل - ایران
و یه چیز دیگه!. امام نقی(ع). هر سال محرم. خانواده ای ک 3تا بچش اعدام شدن-مجاهدین خلق_بیا ببینی چطور با حکومت مخالفت میکنن ولی تو یه روستای کوچیک چطور عزاداری میکنن. ساری آمل نور بابل. تو تاکسی آرایشگاه اینور اونور. هستن یه عده که از حکومت خوب میگن یه عده بد میگن. ولی ب خدا من ندیدم و نشنیدم امام نقی(ع)رو هیشکی نقی خالی بگه!. خواستم جامعه ایران رو واسه شما ک خارجی داریوش جان توصیف کنم! :-d. ب کارت احترام میذارم ک مصلوب تقدیم کردی. ولی دیس لایک...حالا نگو هدفت بزرگ سازی نحوه ی برخورد با شاهین بود!
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:19
حریق دریا - آمل - ایران
. به اشتراک گذاشتن «مصلوب» از طرف من به یاد شاهین نجفی، دلیلی فراتر از اثر اخیر او دارد، هدف من تایید محتوی وکلام آن اثر نیست بلکه برای برجسته کردن نحوه برخورد با اوست. ولی نتیجه این کارت اینه شاهین نجفی رو تایید کردی. دقیقا همه دارن عکسه حرفته مزنن داریوش. میگن داریوش از توهین نجفی ب امام حمایت کرد. اونا که میگن توهین نیست. 2تا توهی داشت ب نظر من. 1_ممه و این چیزا. 2_اینکه در یک آهنگ هم از امام نقی (ع)بگه هم از آقای خمینی. مگه نجفی این 2رو کنار هم میدونه?
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:53
حریق دریا - آمل - ایران
2تا توضیح در مورد نظر اولم. بس که زشت بود رپ شاهین خود سایت سانسورش کرد. 2_منظورم داریوش کامنتا رو میخونه?
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:57
feminism - لندن - انگلستان
zedehal95 / جنابِ ضدِ حال ، چطور میشود که شما از دزدیدن این سروده از طرف داریوش نازنین آگاه هستید ولی نام شاعرش را نمیدانید !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از قرار زنده یاد شاملو ورقۀ دادخواهیش را که با دستخط خودش هم ترسیم شده است، به شما تقدیم کرده تا به شکوائیه او رسیدگی کرده و از حق او دفاع کنید نتیجتأ اکنون هم شما دادگاه صحرایی برای داریوش برپا کرده اید !!!!! " روزگار غریبی است نازنین "
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:50
parakandeh9 - سان خوزه - امریکا
خیلی‌ جالبه میگن مقدسات..آخه این مقدساتِ شما که همه خانم باز و شکم پارست بودن،کی‌ میخواید سر عقل بیایید؟حیف داریوش و شاهین ،شما باید همون سینه زنی‌ و خرافات گوش کنید.
‌چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:42
hamaraaz - ایران - ایران
من موندم ما که دم از تمدن ایران میزنیم و کوروش کبیر گفتنمون گوش همه رو کر کرده چرا فقط در حد حرفیم /همتون میدونین که کوروش کبیر هم وقتی بابل رو فتح کرد اجازه داد همه ادیان در کنار هم با احترام به هم زندگی کنن پس منش کوروش رو هیچ کدوم از اونایی که به به و چه چه میکنن ندارن فقط حرفشو میزنن وادعای تمدن ایرانی و ایرانی بودنو دارن تمدن ایرانی یعنی احترام به عقاید شخصی دیگران حالا میخواد هر عقیده ای باشه و جوری نباشه که بخوایم به قوم یا ملتی یا دینی اهانت کنیم پس کسی که اهانت میکنه بویی از فرهنگ ایرانی نبرده فقط حرفشو میزنه . این رو هم بخونین بد نیست مخصوصا خط 10 و 11 را. https://www.tamadonegomshodeh.blogfa.com/post/29
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 00:42
حریق دریا - آمل - ایران
میشه متن یکی از آهنگای شاهین و بفرستم?پاکش میکنه. إ إ. کمی فک کنین. پر از فحش و کردن و این جور چیزاست. امامان معصوم هم بزرگترین مقدسات برا اکثریت جامعه ایران هستند. لطفا از میزان روشنفکری خود بکاهید...
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 02:25
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
FLORA - تهران. تو خودت اجازه میدی این تیپ شعرها سر زبون بچه هات (اگه داری) چه میدونم خواهر زداده... و کلا نسل بعدی بیافته؟؟؟؟!!! اگه میزاری کوجولوی خونتون از شوشول ویاگرا ممه... هزار تا چیز مزخرف دیگه به زبون بیاره پس معلوم میشه معنی عبارات بد رو نمیدونی!!!! حالا اینکه فرزاندان رسول خدا رو به این چیزها قسم دادن که دیگه جای خود داره.... فرزندان رسول خدا در جایگاه جنتی و خمینی و خامنه ای نیستند که بشه به این سادگی با هاشون شوخی چندش آور کرد. تو خودت اگه چیزی از پدر و مادرت بخوای به این چیزهایی که این ملعون نام برده قسمشون میدی؟؟؟؟؟!!!!!!!!
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 02:33
SkylessEagle - منچستر - انگلیس
آقا جون شما اول برو ترجمە منشورهای بابل و نبونید، بخون یە تحقیقی بکن بعد بیا الی بگو ، کوروش هم بابل گرفت و از این مهملات...اصلا این دی ان ای ما یەجورای خیلی ...ە عزیزجان بر تاریخ، گزنفون و هردووت رو بخون...آخە کی تا حالا دیدە کە کسی از خودش تعریف نکنە؟؟ برادر من، خواهر من، این من آنم کە رستم بود پهلوان، از جاە بە چالە ، چالە بە چاهە...آقا جان مهمل بستە دیگە ..
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 04:16
حریق دریا - آمل - ایران
من 2بار متن ترانه شاهین رو فرستادم_سایت تایید نکرد. انقد ک زشت بود. شماها چطون شده ک از چنین کلامی میخاین حمایت کنید?. لطفا از میزان روشنفکری خود بکاهید. بر محمد و آل محمد صلوات
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 06:33
zedehal95 - آمستردام - هلند
feminism -لندن -انگلستان - جای نگرانی در این دادگاه صحرایی برای خواننده محبوب و بتی که درست کردید نیست چرا که وکیل مدافع خوبی مثل شما و امثال شما زیاده ! فکر کنم یکبار کنسرتش رفتید که اینجور جوو گیر شدید ، وقتی خمینی به ایران امد خیلی ها به دیدنش رفتند و از او یک بت ساختند ، کلا ایرانی ها استاد ساختن بت هستند ! سرنوشت مرا بتی رغم زد که دیگرانش میپرستیدند !
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 09:10
کاپیتان - تهران - ایران
خیلی قشنگ هممون رفتیم سرکار. یک آدم خام با شانتاژ دست های پشت پرده حکومت شعری رو خونده بعد توسط سایتهای حکومتی بزرگش کردن و به خورد همه دادن. یکی دیگه برای عقب نموندن از قافله حکم براش صادر کرده و ما هم شروع کردیم به نظر دادن و پروبال دادن به قضیه.یک خواننده ی دیگه هم به هر دلیلی داره یکی به نعل میزنه و یکی هم به میخ. این وسط چیزی که عاید ما میشه توهین و افترا به یکدیگر و دوری بیشتر ازهم(تفرقه)و چیزی که اون خواننده به دست میاره حداکثر چند تا طرفدار بی نام ونشان و یک عمر ترس و دلهره و اضطراب و خودتون فکر کنید که با این نظرات ثبت شده در این سایت و سایتهای دیگر و فیس بوک و توییتر و ....،طراحان ماجرا و حکومت چه بهره ها که نمی بره. فراموش نکنید که برای حکومت ایران حفظ نظام از هر چیزی واجب تره یعنی حتی از اصل اسلام.
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 09:17
حریق دریا - آمل - ایران
چرا نظرو نمینویسین?
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 10:17
SkylessEagle - منچستر - انگلیس
آقا یک سوالی خدمتتون دارم، مثلا ما باید از امروز گوشت گاو نخوریم کە مبادا بی احترامی بە یک دستە ازهندوها کە گاو رو مقدس و مادر طبییعت میدونن بشە؟؟ آقایان مسلمان مگر داستان موسی و شبان را نمیدانید؟ در کتاب آسمانی خودتان نیست مگر؟کە مولانا سرودەای بە همین نام دارە،" هیچ آدابی و ترتیبی مجوی هر چە میخواهد دل تنگت بگوی". اصلا چرا تو ایران برای توهین کردن میگن یارو گاوە؟ این کە اهانتە، پس اونهام باید حکم ارتداد بدن!!! بە گمانم حدود٢٠٠ سال پیش هندوها با انگلیسیها نبرد سختی رو آغاز و جانفشانی بی سابقە میردن، کە پیروزیهای رو بە دنبال داشت، وقتی انگلیسیها این نوع دفاع براشون عجیب و بی سابقە بود تحقیق میکنن، میبینن نە هندوها نە برای دفاع از اشغال کشورشون، بلکە بە خاطر استفادە قوای انگلیس از چربی گاو برای چرب کردن تفنگها اینگونە ٤آتیشە شدن.پس از آن انگلیسیها روغن خوک رو جایگزین کردن.
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 12:29
ahora1350اهورا - دبی - امارات
با درود به دوستان مخصوصا دوست عزیز(کابیتان/تهران)ممنون که به نکته خیلى مهمى اشاره کردین دوستان عزیز خودتون را با این مسائل و کلمات بر افروخته نکنید اخه به ما جه اکه ایرانی و بارس هستیم به فکر خاک باک ایران باشید که در دست نمایندکان عربها داره نابود میشه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 14:10
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
sepherdad - سیدنی - استرالیا/ همان چیزی که من میخواستم مطرح کنم ولی شما زحمت آن را کشیدید , آدمهائی هستند که همیشه و تحت هر شرایطی و هر حکومتی مخالف آن حکومت هستند حالا اگر بعدا ایران کمونیستی , .... بشه باز هم مخالفت میکنند, اینها ایدولوژی و عقیده ندارند به نظر من یه جور مشکل روانی است.
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 17:07
massoudoslo - اسلو - نروژ
وقتی که دختران و پسران و مردان و زنان ایرانی تو زندان ها و خفقان خانه ها اسیر و ذلیل میشن و بی عصمت و بچه های اونا از بی پدر مادری آواره و مریض میشن به هیچ یک از مقدسات خیار چمپری ما توهین که نمیشه ! وقتی که زن و مرد ایرانی از فقر و بی عدالتی و بی لیاقتی خودشون رو میفروشن مقدسات ما ککشون هم نمیگزه! وقتی که ایران زمینیان برا دین و آئین و ریخت و قیافشون تو خیابون ها و دانشگاها به زور و تشر ظالمین کوچک و بزرگ تحقیر و تخریب میشن چرا مقدساتمون تکون هم نمیخوره! وقتی بیت المال مردم میشه بیت الحال بعضی از مقدسین پیشانی مهر شده، ما که جرات نمیکنیم یه لحظه به شعور مون شک کنیم که نقی یه اسمه فقط و چرا ۳ هزار میلیارد تومان اختلاس شده هم فقط یه عدد !! این روز ها هم میگذره و ملت ایران راه سر بلندی و آزادی رو پیدا میکنن و تاریخ قضاوت خاهد کرد که سرفکندگی و یاس سهمه چه گروهی میشه ! نقی !!!!
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 17:28
فالون - ایران - ایران
کار من عشق است و مذهب عاشقی و هر کسی // مذهبی دارد تو را با مذهب سلمان چه کار . این احترام به عقاید چه قدر سخته!
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 18:32
حریق دریا - آمل - ایران
این ک گفتم چطون شده ک از چنین کلامی حمایت میکنین_با داریوش نبودم. به اونا ک میگن دم شاهین گرم...
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 18:51
felora - تهران - ایران
بهروزرضازاده - سیدنی - (با نظر مثبتتری کامنت اولی منو بخونید) حرفهای منو اشتباه برداشت نکن . شاهین نجفی خیلی بی پرده ورک وشاید کمی با پررویی "حرف" زده! نه اینکه یک ترانه ویا اواز "نرمالی" خونده باشه که من وشما وبچه هامون بخونیم وزمزه کنیم! اعتراض کرده ! اعتراض میلیونها نفر رو فریاد زده در غالب یک رپ!
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 19:07
felora - تهران - ایران
بهروزرضازاده - سیدنی - من وشما هم تمام حرفها ودردلهامون و شکایتهامون رو به امامها ویا دیگر مقدسین میگیم ولی در تنهایی! این خواننده یا شجاعتره یا به کنایه هم بگیم پرروتر! باور کن امامها از این چیزها ناراحت نمیشن ولی پیروان انها خیلی ...
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 19:14
حریق دریا - آمل - ایران
اسلو_نروژ اینا ک نوشتی چه ربطی داشت?اینا ک نوشتی کاملا درسته_ چرا فک میکنید هر کی از آهنگ نقی شاهین ناراحت شده رژیمو قبول داره? این که دارن ب ملت ظلم میکنند و ملت سکوت میکنند نادرست_ این کار نقی شما صدبرابر نادرست تر
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 19:58
famco2004@yahoo.com - تهران - ایران
اقای محترم ای اقایی که روزی اهنگ "هو علی مدد" را خواندی و در کنسرتهایتان از حضرت علی (ع) حدیث می خواندید و از جملات دکتر علی شریعتی (که خود ایشان وام دار از ائمه اطهار هستند ) استفاده کردید نباید به خاطر دشمنی شما یا هر کسی با جمهوری اسلامی یا شخص خاصی با اسلام که دینی اسمانی است دشمنی کرد و نقض آزادی از طرف این خائن است که به مقدسات توهین کرده. و بدان عزت وذلت دست خداست و امامان ما عزیزترین هستند و دشمنانشان ذلیلترین هستند
‌پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 18:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.