فائزه هاشمی به شش ماه حبس محکوم شد

فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی
 

فائزه هاشمی به جرم «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.
 
حکم دادگاه خانم هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، سه‌شنبه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به  وکیل وی ابلاغ شد.
 
اوایل دی‌ماه جلسه محاکمه فائزه هاشمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی تشکیل و وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شده بود.
 

غلامعلی ریاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در این باره گفت: «بر اساس این حکم فائزه هاشمی برابر حکم دادگاه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌ و عضویت در احزاب٬ گروه‌ها٬ انجمن‌ها٬ فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شد.»
 
وی افزود: «این حکم امروز اعلام شده و طبق قانون ۲۰ روز مهلت داریم که نسبت به حکم اعتراض کنیم.»
 
غلامعلی ریاحی، پیشتر گفته بود که «پرونده فائزه هاشمی رفسنجانی با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به دلیل مصاحبه او با وب‌سایت «روز آنلاین» به جریان افتاده است».
 
فائزه هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گویی با «روز آنلاین» در مورد هتاکی‌هایی که در پارکینگ حرم شاه عبدالعظیم علیه وی صورت گرفت اظهار نظر کرده بود.
 
بر اساس ویدئویی که اسفندماه سال ۸۹ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، چند تن از «لباس‌شخصی‌ها» با حمله به فائزه هاشمی و بستگانش، وی را با الفاظ رکیکی مورد خطاب قرار دادند.
 
به دنبال این واقعه، خانم هاشمی در مصاحبه‌ای با سایت «روزآنلاین» که در تاریخ اول اردیبهشت‌ماه منتشر شد «بخش‌های درون حاکمیت» را مسئول این هتاکی‌ها دانست.
 
وی در این گفت‌و‌گو گفته بود: «مشخص است این‌ها خودسر نیستند. این مسائل نه تنها درباره ما، بلکه درباره همه، کاملا با برنامه‌ریزی انجام می‌شود و این تز را دنبال می‌کند که یا با ما باشید، یا ساکت باشید، یا نباشید.»
 
فائزه هاشمی رفسنجانی که در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، دو بار بازداشت شده است، همچنین با تأکید بر این‌که «همان افرادی که دستور سرکوب مردم را می‌دهند» چنین هتاکی‌هایی را سازماندهی می‌کنند گفته بود: «اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است.»
 
در همین حال غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور، روز دوشنبه گفته است که وب‌سایت «هاشمی رفسنجانی» به دلیل مصادیق مجرمانه فیلتر شده است.

+216
رأی دهید
-83

sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
فائزه هاشمی : اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است. خب این رو که همه مردم میدونند!! از چیزهایی بگو که مردم خبر ندارند. مثلا ارتباط های پشت پرده حکومت ولی وقیح با آمریکا و انگلیس و باج های کلان به استکبار جهانی....
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 13:42
Nur_ir - هامبورگ - المان
. چرا 6 ماه فقط زندان . ایا مشابه همین حکم برای مبارزان . راه ازادی و فعالیت های سیاسی چنین بوده است . نمونه ان . * مجید توکلی* که ازسال 88 تا کنون درزندان است ومحرومیت. از تحصیل در دانشگاه . چه فرقی است بین این دوحکم . هزاران نفر دیگر که حتی به دار اویخته شدند . در اینجا هم حکم ناعادلانه و حق. کشی از مبارزان ازادی دیگر شده وپارتی بازی شده است. .
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 13:42
ordak - بن - المان
کسی نیست بپرسه فاحشه رفسنجانی دیگه چه سیغه ایه،ظاهرا کشور شدید با کمبود ادم مواجه شده
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 13:46
hamedo131 - منچستر - انگلستان
گاهی پشت به زین و گاهی زین به پشت!!! توصیف احوالات این روزهای خانواده رفسنجانی!
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 13:55
اميراردلان - تهران - ايران
درود انسانهای بد در همین دنیا نتیجه کردار و عمل زشتشان را می گیرند (زرتشت) (محمد)و...
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 13:00
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
خود کرده را تدبیر نیست. این خانواده زمانی‌ که قدرت داشتند به خیلیها ظلم کردند.
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 13:35
zagros56 - آتن - يونان
لعنت به این بوزینه،بعدا به پدرش و بعدا به همه آخوندهای جنایتکار..
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 13:59
ukguy4u - لندن - بریتانیا
خداقل این شهامت رو داشت که انتقاد کنه و آزار ببینه. میتونست مثل خیلی ها ساکت باشه و بخور بخور کنه. بهرحال برای من محترمه.
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 14:03
Artosh - تهران - ایران
چه شاخی شکستن از آقای رفسنجانی...! واقعاْ بره بمیره. مردک از سن و سالش خجالت نمیکشه. واقعاْ در عجبم امثال سهراب اعرابی و ندا و .. در اوج جوانی جونشون رو کف دستشون میذارن و برای آزادی به خیابان میرن و میدونن که تک تیر اندازها در انتظارشون هستن. اونوقت امثال این رفسنجانی که چیزی تا مرگ طبیعیشون نمونده اینطور ۲ دستی مناصب حکومتی رو چسبیدن و حتی حاضر نیستن از ناموس خود دفاع کنند...!
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 14:05
نیایش - تهران - ایران
مگه مادر فائزه یا زن رفسنجانی نبود که می گفت اگه تقلب شد بریزن بیرون بعد بچه های خودش رو فرستاد اروپا تا در امان باشند و بچه های مردم کشته شدند حالا یه کوچولو مزه اش رو بچشه . و هر چی بلا سر این خانواده بیاد حقشون چون این اش رو بابا ش برای مردم پخت . زمانی هم که خودش راس قدرت بود بچه هاش همه کشور رو چاپیدن کسی هم جرات نداشت باهاشون رقابت کنه چون از صحنه محو می شد .
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 14:54
Royan - بوخوم - آلمان
اینم واسه سرگرم کردن ملت.چقدر هم که بی‌ ریخته ماشالله.
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 15:35
falakolaflak21 - لندن - انگلستان
خانم هاشمی از کی تا حالا به دنبال حقه!یادتون رفته خود شما بدون اینکه آزمون دکترا داده باشد نشستی سر کلاس دکترا!در حالیکه بچه های دیگه چقدر زحمت کشیده بودن و آقای سعید مرتضوی هم به این شکل سر کلاس دکترای حقوق نشت در حالیکه خودش حق جونی رو به راحتی پایمال کرده بود در منصب قضا نشسته بود و مرد بزرگی مثل دکتر امجد رو که با حضور ناعادلانه شما مخالفت می کرد زیر پاشو خالی کردید و شخصیتشو لجن مال کردید ای شرم بر شما !شما و امثال شما نمک گندیده هستید پس لطفا ندای حق طلبی سر ندید که این قبا برای شما دوخته نشده.
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 16:40
Nur_ir - هامبورگ - المان
ukguy4u - لندن - بریتانیا. دوست محترم اگر در انگلیس هستی باید شنیده باشی که همین خانم فائزه چند سال پیش میخواست فروشگاه معروف * هروتس *در خیابان اکسفورد لندن راازعودی عرب صاحب فروشگاه بخرد. که باسروصدای زیاد مواجهه شد وفائزه از. خرید ان چشم پوشید ودر عوض در تورنتوی کانادا بروید برجهای فائزه را ببینید و . حتی یک توتل به اسم رفسنجانی هست و فائزه لباسهای گرانقیمت وتماما از. بهترین مارکهای خارجی به تن دارد . یک بچه اخوند فائزه خیلی خوب وبرادرانش. هم بخور بخور کردند . عجیب است که برای شما یک فرزند ریاست جمهوروقت . ایران وباعث وبانی تمام بدبختی های مردم ایران وشورش درقبل واول عن قلاب. باعث احترام شماست . توهین به خون جانباخنگان راه ازادی ایران است .
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 16:45
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
ایول آقای صلواتی تا هست از این احکام واسه خودیاتون بدید. این فاجعه رفسنجانی باید خرره بابا هرو بگیره که ، این چه آشی بود که واسه ما بار گذاشتی؟ رفسنجانی حـ... نمیدونست که چلاقعلی از خودش حـ... تر است که چپوندش توی پاچه ملت؟ حالا تحویل بگیرید و جمعش کنید آقایونی که صل و الله محمد یار امام خوش آمد را روی زبون یکعده بی عقل و اوباش انداخته بودند. هر چند امام راحل و القاتل هم عینهو همین بوده.
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 17:28
dara20 - تهران - ايران
به‌‌ درک امیدوارم با یه نوزاد که شبیه به سربازان گمنام آغا امام زمان متوفی است از زندان آزاد شود.
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 17:53
akhond kosh2012 - بیرمنگهام - انگلستان
بچه‌ها یه خبر تازه؛نرخ "افسران جنگ نرم" جنجال آفرید. دستمزد کامنت‌گذاری؛ ساعتی هفت‌هزار تومان. اختلاف و درگیری میان کاربران وابسته به حاکمیت در شبکه‌های اجتماعی که باعث فاش شدن حقوق "افسران جنگ نرم" شد جنجالی تازه آفرید. به گفته یک بلاگر اصولگرا، آنها به ازای هر ساعت کامنت‌گذاری یا تولیدمحتوا در اینترنت، 70هزار ریال دستمزد دریافت می‌کنند
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 17:57
massoudoslo - اسلو - نروژ
سفت و سخت بودنه این خانوم جالبه ! من جنایات پدرش را پای خودش نمیگذارم و همین که مثل بقیه زنان امثال خودش در خانواده های سطح بالای سیاسی خفه نشده خودش قابل احترام است . آقای هاشمی هرگز فکر نمیکرد که دخترش را در همین انقلاب بکنن زندان .
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 19:09
Momo Aktiv - مونیخ - آلمان
ا خدا دمت گرم !، دلم خنک شد ! هیچ کی‌ فکر نمیکرد دار و دسته‌های اکبر کوسه اینجوری از اسب به زیر کشیده شوند ! اینها همش اه و ناله ملت ستم دیدهٔ‌ ایران است ! ، ا خدا یواش یواش داره باورم می‌شه که هستی‌ ! پس ادامه بده تا مردم ایمان از دست رفته‌شان نسبت به تو دوباره باز گردد و باور کنند که آی‌ خدا تو هستی‌ !
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 20:05
mahdi_tala - لندن - انگليس
چرا اون یارو بسیجی‌ که به این بنده خدا هر فحش بود داد، هیچی‌ بهش نگفتن...
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 21:48
oghab - هلسينكي - فنلاند
چرا عدامش نکردن ......تو روح قوه قضایی
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 22:07
pashmakjon - عالمو - آمریکا
بد کردین ،،،واقعاً که ظلم کردین،،حالا هم خودتون افتادین به جون خودتون.
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 23:17
compatriot - تورنتو - کانادا
گهی زین به پشت و گهی پشت به زین. تازه کجاشو دیدین! جوانهای مردم را پدر پدر سوختش به عشق شهادت بزور راهی‌ جبهه میکرد ولی‌ خودش همه توله‌های نجسش در کشورهای خارجی‌ ولو بودند و همه زنده اند. چوب خدا صدا ندارد.
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 00:32
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
بعضی‌ از دوستان . گویا به فحش دادن عادت دارند که نشان دهندهٔ شخصیت و..... ایشان است! کسی منکر خیانت‌های این خانواده به مردم ایران نیست، اما همان نماز جمعهِ آخر رفسنجانی‌ و تلاش فائزه برای کمک به جنبش سبز قابل ستایش است!من یه موی اینا رو به ۱۰۰۰ تا ماموت نمیدم!
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 00:42
nasl sokhta - لندن - انگلیس
میگم خودمونیم یه جور‌های خشگله ،بسیجی‌ها تو زندون زحمتش ندن خوبه
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 01:47
Sadat Sayed - هرات - افغانستان
با اطمینان کامل میتوان دولت ایران را به ماری تشبیح کرد که دارد سر فرزندانش را می بلعد.
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 04:49
gogoli - تهران - ایران
ای کاش اعلیحضرت "رضا نیم وجبی" و هوادارانشون هم به ایران تشریف می آوردند تا ببینیم که چقدر در ادعاهاشون صادق هستند!
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 06:29
pahlave - پاوه - ایران
سادگی و باور کردن تا چه حد اینها همه سر در یک آخور دارند و فقط برا پیچوندن افکار این مردم ساده دست به چنین عوام فریبی می زنند. انتخابات مجلس نزدیکه و فقط می خوان زهر چشمی از این مردم گرفته باشند.خانواده رفسنجانی سی دو سال به غارت و چپاول این کشور سرگرم بوده و هستند و البته پور سانت ولی قبیح هم محفوظ بوده و هست
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 14:08
Nur_ir - هامبورگ - المان
nasl sokhta - لندن - انگلیس. دوست عزیز غش کردم با این کامنت .خیلی با حال بود و. Sadat Sayed - هرات - افغانستان. واقعیت را نوشتی . هر عن قلابی بچه های خودش را می بلعد .
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 16:51
janjal - مالمو - نروژ
آخی بابا اکبر نتونست برات کاری انجام بده ،حیونکی faheshe رفسنجانی‌.
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 18:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.