زنی که با دو شوهر زندگی می کند

زنی که دو شوهر دارد. او که ۱۰ سال پیش با مردی که در سمت راست تصویر است ازدواج کرده و از چهار سال پیش نیز با مرد دیگری که در کنارش نشسته است به عنوان شوهر دومش وصلت کرده است از او یک فرزند دارد . شوهر اول ضمن ابراز رضایت از شرایط زندگی زناشویی می گوید از اینکه مرد دیگری بخشی از وظایف همسرداری را به عهده گرفته است احساس آرامش دارد. زن نیز در انتها ابراز خوشحالی میکند که برای پاسخ گفتن به بخشی از تمایلاتش مجبور نشده است رابطه خود با همسر نخست را خاتمه دهد
خبرنگاری که این مصاحبه را انجام داده است اندرسون کوپر از معروفترین خبرنگاران و برنامه سازان شبکه های آمریکایی می باشد



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




 

+692
رأی دهید
-470

zagros56 - آتن - يونان
خاک بر سرتون...
جمعه 9 دي 1390 - 14:47
ariana11 - تورنتو - کانادا
ورژن همین خبر در ایران: زنی‌ به شوهر خود خیانت کرده با همکاری مرد جدید شوهر خود تا کشته ایشان به سنگسر محکوم هستن و بچهٔ ۱ ساله هم یتیم ماند.
جمعه 9 دي 1390 - 14:49
ضد ریش - تهران - ایران تهران
شبا گروهی عشق و حال می‌کنن ؟
جمعه 9 دي 1390 - 14:52
sakura - توكيو - ژاپن
همیشه شعبان یک بار هم رمضان ....
جمعه 9 دي 1390 - 14:54
heramas - هند - هند
خیلی کار خوبی کرده این خانوم . دمش گرم.
جمعه 9 دي 1390 - 15:14
فامیله دور - تهران - ایران
اینا یه نوع ناهنجاریند که توی جامعه های پیشرفته زیاد دیده میشند. چند وقت پیش هم یه زن و شوهر رو دیدم که با هم زندگی میکردند و برای تنوع زن برای شوهرش هر ماه یکبار دختر میاورد و شوهرشم برای زن یه مرده غریبه و هر دفعه هم آدمای جدید میاوردند واسه همدیگه !!
جمعه 9 دي 1390 - 15:18
Benika - برن - سوئیس
خوب این بچه مسلمونا کجان که الان بیان نظر بدن. همون‌قدر که زندگی‌ یک زن با دو مرد چندش آور به همون اندازه هم چند همسری در اسلام واسه مردها کثیفو چندش آواره. به سلامتی همهٔ زن و شوهرهای باوفا.سال نو هم مبارک
جمعه 9 دي 1390 - 15:18
alirreza - استکهلم - سوئد
عجب ، آخر روشن فکر باز ی ؛)
جمعه 9 دي 1390 - 15:20
m.noor - شارجه - امارات
با درود.چه اشتهائی شاید از فامیل مامیلهای گرگ علی‌ خامنه‌ای باشه که سیر نمیشه از خون ایرانی‌ خوردن.م.ن
جمعه 9 دي 1390 - 15:28
Rima_London - لندن - انگلستان
اینا دیر اقدام کردند من چند سال پیش در .... یک خانم را در همسایگی می‌شناختم که دو شوهر داشت و هر سه هم راضی‌ بودند و حتی بچه‌های همدیگر را نگاه میداشتند. این زن میگفت چرا فقط مردها میتوانند چند زن باشند ما هم حق داریم.
جمعه 9 دي 1390 - 15:44
noshafarin - اکلند - نیوزلند
دوستان روشنفکری که دم از آزادی و حقوق زن و دمکراسی میزنند لطفا نظر بدهند
جمعه 9 دي 1390 - 15:46
porharfi - آرنم - هلند
ازدواج واقعی؟؟! در آمریکا؟؟//پس اون جیز هایی که درباره تـــَک همسری شنیدیم؟؟!...چـــِرت ِ؟؟!!///
جمعه 9 دي 1390 - 16:02
urmulu - بروکسل - بلژیک
خدا قوت می گم به این خانم
جمعه 9 دي 1390 - 16:02
afgbidin - کرک - ایرلند
دو زنه زیاد دیده بودم که به معنای مرد سالاری است، اما دو شوهره اولین بار است که میبینم. پس دیگه باید بگیم در غرب هم زن سالاری است نه حق مساوی.
جمعه 9 دي 1390 - 16:02
fearness - روئرموند - هلند
اره من دیشب تو سایت ناقلا خبرشو خوندم shittttttttttttttttttttttttttttt
جمعه 9 دي 1390 - 16:05
selen - گنت - بلژیک
تازه شده مثل مرد‌های ایرانی‌ البته با این تفاوت که پنهانی نیست حالا سوا ل دعوا شو ن نمیشه چرا که نه
جمعه 9 دي 1390 - 16:06
rezafox - دبی - امارات
چندش آوره کشوری که مرد با مرد ازدواج میکنه و زن با زن کاری که در تاریخ بشریت و کلا موجودات روی زمین اینگونه سابقه نداشته انسان به این حد پستی نیز میرسد از همه حوانات نیز پایین تر
جمعه 9 دي 1390 - 16:10
eshgh azad - سنگاپور - سنگاپور
این اندرسون کوپر که واقعا مجری خوبی هم هست خودش یک دوست پسر خوشتیپ داره. نمیخواد بهم حمله کنید، فقط جهت اطلاع گفتم که گی هست و خیلی راحت داره مجری گریش رو میکنه و خیلی هم موفق هست.
جمعه 9 دي 1390 - 16:16
mehr47 - تهران - ایران
این اتفاقی رایج در بین سیاست مداران ایران است که این خانم بدون پرداخت کپی رایت دارن ازش استفاده میکنن!!
جمعه 9 دي 1390 - 16:51
yassen_uae - شارجه - امارات
غم مردان از وجود نامردان است!
جمعه 9 دي 1390 - 16:57
pull.over - دوحه - قطر
آخر الزمان!!
جمعه 9 دي 1390 - 17:50
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
البته چه در مسیحیت و چه در علوم انسانی‌، این چنین زندگی‌ یک بیماری، گونه و یکنهنجری محسوب میشود.می‌توان گفت که این بیشتر شبیه تعالیم اسلام است، البته بر عکسش (۲ زن برای یک مرد و بیشتر)!
جمعه 9 دي 1390 - 17:53
Born Confused - لندن - انگلستان
یکیش چیه که با دو تا زندگی‌ می‌کنه، دنیا دنیای دیوونه‌ها شده!!!!
جمعه 9 دي 1390 - 18:12
Farshid_FF - پاریس - فرانسه
عجب اینم یه مدلشه ، حالا اگه مرد ۲ تا زن داشت همه داد و فریادشون به آسمون میرفت ....
جمعه 9 دي 1390 - 18:15
آشی - لندن - انگلیس
این دروغه . من یکی که باور نمیکنم. از نظر قانون آمریکا چند همسری غیرقانونیست. مردم را سر کار گذاشتن.
جمعه 9 دي 1390 - 18:20
محسن اتريش - سالزبورکً - اتریش
این دیکًه اخرشه! غیرت میرت یوختو
جمعه 9 دي 1390 - 18:23
birmingham - شیراز - ایران
نظر اسلام گرایان محترم چه بود ؟حتما باید این خانم رو اعدام یا سنگ سار کرد .بی‌ زحمت اون کتاب لوازم تحریر رو باز کنید و جوابش رو به من هم بگید چون من عربی‌ نمیتونم بخونم .بر جمال مملی صلوات چون برای هر مشکلی‌ یه راه حالی‌ گذاشت و رفت این هم زنا هست
جمعه 9 دي 1390 - 18:30
نیایش - تهران - ایران
از کجامعلوم اونی که نشون میدن باشه . شایدم برای معروف شدن این کارو کردن . زن و شوهر که یکی هستند با هم کلی مشکل دارن اونوقت اینها سه تایی با هم مشکل ندارند !!!!!
جمعه 9 دي 1390 - 18:47
rezanl - امستردام - هلند
نوش جانش
جمعه 9 دي 1390 - 18:49
sakhte zan - پاریس - فرانسه
از فردا مرد گیر نمی یاد یک زن ۵ مرد خوبه ها
جمعه 9 دي 1390 - 18:49
دايانا - لندن - بریتانیا
مسخره ها
جمعه 9 دي 1390 - 18:52
reza.paris - تهران - ايران
فقط یه حالت وجود داره اونم این که شهر اولش مشکل سکسی داره همین
جمعه 9 دي 1390 - 18:52
majid63 - پاريس - فرانسه
الان که جوان هست جوابگو هست با مرور زمان میفهمد که چکاری کرده .گرچه اینجور زندگی‌ بهش نمیگن شوهرداری یا تشکیل یک خانواده .مثل زنان صیغه‌ای در ایران.مطمئناً مرد اولی‌ مسئله داره از مردانگی !
جمعه 9 دي 1390 - 18:55
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
الان آخوندها سکته میکنند....لوول
جمعه 9 دي 1390 - 19:05
sabz 52 - بخارست - روماني
باید زوج و فردش کنن روز آخر هفته هم شیر یا خط بیارن تا دعواشون نشه
جمعه 9 دي 1390 - 19:17
mohsendsl - کلرادو - امریکا
نمردیمو این مدلیشم دیدم.
جمعه 9 دي 1390 - 19:18
bita tehrani - ونکوور - کانادا
حتا دیدنشان هم تهوع آور است.
جمعه 9 دي 1390 - 19:36
anti sandis - كنت - انگليس
پناه بر خدا......
جمعه 9 دي 1390 - 19:37
sheitonbala -        وین - اتریش 
خدا زیاد کنه ؛)
جمعه 9 دي 1390 - 19:42
فقط علی کریمی - منامه - بحرین
دیگه اینجوریش ندیده بودیم. چه افاده ای هم میاد این خانوم
جمعه 9 دي 1390 - 19:56
gol andam - ژنو - سویس
من از یکیش هم فرار می‌کنم,,,, ۲ تا؟؟؟؟ چه خوش اشتها : )
جمعه 9 دي 1390 - 19:56
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
البته این دو مرد همسرش نیستند و دوست پسرش هستند در غرب چند همسری ممنوع است
جمعه 9 دي 1390 - 20:04
برجعلی - كلن - المان
سلام دوستان ، من یه دوست داشتم که خدا رحمتش کنه ، همیشه میگفت آدم اگر نمیره و اجل مهلتش بده ، همه چیز رو می‌بینه . همه چیز رو فکر می‌کردم ببینم الی‌ این یه مدلشو .
جمعه 9 دي 1390 - 21:20
ukguy4u - لندن - بریتانیا
خب اینم یک مدلشه. وقتی با هم شاد هستند من نمیتونم اظهار نظر کنم.
جمعه 9 دي 1390 - 22:43
gardash - برادفورد - انگلستان
خیلی بده که مرد دوتا زن داشته باشه،یا زن دو تا شوهر.. وسلام. لطفآ ماستمالی نکنید (اولی بده ولی دومی مشکلی نداره و بالعکس و ...)
جمعه 9 دي 1390 - 22:48
karaji - گتنبرگ - سوئد
یعنی دیگه هیچی دیگه ، آقایون از این به بعد غلاف کنند ، وای که این خبر به ایران برسه چی‌ میشه !!
جمعه 9 دي 1390 - 22:52
dkdk - اسلیس - دانمارک
الان تعدادی میان و میگن دمشون گرم چقدر با فرهنگ هستند.اما ۹۸درصد ایرانیان چنین چیزی را تحمل نخواهند کرد که منم جزو این ۹۸ درصدم.مگر میشه تحمل کرد که همدم.همسر.هم آغوش.و شریک زندگیت همدم.همسر.هم آغوش فرد دیگری باشد؟اگر به این کار غیر قابل تحمل فرهنگ بالا بگن من با افتخار میگم که من بی‌ فرهنگم.اگر بالا رفتن فرهنگ بهایش بی‌ ناموسی و بی‌ غیرتی باشد من به این نوع بی‌ فرهنگی‌ افتخار می‌کنم.
جمعه 9 دي 1390 - 23:06
sammy33 - لندن - انگلستان
چقدر باحاله،چه‌جوری باهم کنار میان اونوقت؟
جمعه 9 دي 1390 - 23:22
mashti_t - منجستر - انگلستان
جالبه چند ساعته این متن آماده و نزدیک ۳۰۰ نفر اونو دیدن ولی‌ هیچ کس هیچ کامنتی نذاشته نه موافق نه مخالف،و این جای سوال داره؟؟
جمعه 9 دي 1390 - 23:32
pashmakjon - عالمو - آمریکا
من که کاملا با این کار موافقم ،،،گاهی زین به پشتو کاهی پشت به زین همیشه فکر می‌کردم که چرا زنها نباید دو تا شوهر داشته باشن؟
شنبه 10 دي 1390 - 00:05
soheil220 - آرهوس - دانمارک
ببین تو اون جامعه زن چقدر بدبخت هست که باید با دو تا شوهر باشه اینا دارن این فرهنگ رو جا میندازند واقعا متاسفم برای اینا
شنبه 10 دي 1390 - 00:40
mahdi_tala - لندن - انگليس
من که شوکه شدم از این خبر.. آخه .. چی‌ بگم والاّ.
شنبه 10 دي 1390 - 01:08
afshin71741 - تهران - ایران
بله بله خیلی منطقی هست چون آمریکایی هم هستن منطقی تر هم میرسه شاید هم پیامد مشکلات اقتصادی باشه.
شنبه 10 دي 1390 - 01:19
afshin71741 - تهران - ایران
بله بله خیلی منطقی هست چون آمریکایی هم هستن منطقی تر هم به نظر میرسه شاید هم پیامد مشکلات اقتصادی باشه.
شنبه 10 دي 1390 - 01:20
saman-tehrani - تهران - ایران
سلام من عضو جدید هستم !
شنبه 10 دي 1390 - 01:39
ehsanusa - تهران - ایران
همیشه شعبون یک بار هم رمضون ...
شنبه 10 دي 1390 - 02:29
legend of persia - ساسکاتون - کانادا
این رقمی رو دیگه ندیده بودیم که دیدیم ماشا ا. جفت شوهر ها چه با غیرت هم هستند
شنبه 10 دي 1390 - 02:33
مهدیار - تهران - ایران
تف به غیرت نداشته مردا. حتما اسم این کار روشن فکریه نه ؟
شنبه 10 دي 1390 - 02:45
دنیای وحشی - تهران - ایران
SAKURA ژاپن -توکیو دوست عزیز کاملا بانظرت موافقم .همیشه شعبان یک دفعه هم رمضان .
شنبه 10 دي 1390 - 03:06
chatoli - تهران - ایران
مهد کثافت کاری های عالم و آدم : آمریکا
شنبه 10 دي 1390 - 03:21
morgan123 - واشینگتن - امریکا
چهار تا دلقک آمریکایی!!!
شنبه 10 دي 1390 - 03:25
Islam zoda - تورنتو - کانادا
مثل صیغه میمونه دیگه، اسلام داره همه جا صادر میشه..
شنبه 10 دي 1390 - 03:27
shahram407 - تهران - ایران
اه .. خاک بر سر زن و مردشون! حالم بهم خورد.
شنبه 10 دي 1390 - 03:37
saman-tehrani - تهران - ایران
OMIDE POR JALA. هر چیزی بر عکسی شبیه به اصل نمیشود. با کوبیدن اسلام مسیحیت برتری نمگیرد. ما معتقدیم هر دو از ادیان الهی هستند و برای مسیحیان ارزش و احترام بالایی قایل هستیم
شنبه 10 دي 1390 - 03:44
serva - kuala lumpur - malaysia
برای دیدن واقعیت چند شوهری به کشور نپال سربزنید یا از روی سایت یوتیوپ نگاه کنید
شنبه 10 دي 1390 - 04:09
love-iran - چابهار - ایران
ازادی های غرب بیان دوست داران اش من طرف اخوند ها نیستم اما طرف کثافت کاریی هایی که اونجا هم انجام میشه نیستم
جمعه 9 دي 1390 - 17:26
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
من با چند همسری مخالفم. حالا چه مرد چند تا زن داشته باشه و چه زن چند تا مرد. خب اگه کسی نمیخواد به یک نفر تعهد داشته باشه چرا ازدواج میکنه؟!!!
جمعه 9 دي 1390 - 17:30
massoudoslo - اسلو - نروژ
هر آدمی خودش میدونه چی براش خوبه و چی نه ! تو تبت هم روستا و قبیله ای وجود داره که زن ها چند شو هری هستند . تازه اینطوری معلوم و مشخص که باشه خیلی هم بهتره تا اینکه آدما برن پنهانی و یواشکی رابطه و سکس و حساب کتاب داشته باشن . چرا نه ؟ تا وقتی که ما مردا تو چند زنی و حاشیه رفتن یکه تازیم نباید وقتی که نوبت خانوما شد رگ گردنمون ورم کنه ! همینکه همدیگه رو دور ننداختن و فراموش نکردن برا یکی دیگه خودش قابل تحسین هستش .
جمعه 9 دي 1390 - 17:30
oghab - هلسينكي - فنلاند
نه بابا بفرماءید مردی که دو زن داره ،،بخدا سوگند اون دوتا ضیفه گی هستند
جمعه 9 دي 1390 - 17:08
selen - گنت - بلژیک
تازه شده مثل مرد‌های ایرانی‌ البته با این تفاوت که پنهانی نیست حالا سوا ل دعوا شو ن نمیشه چرا که نه
جمعه 9 دي 1390 - 16:07
سروش ۳۰ - لیدز - انگلستان
غیر قابل قبول
شنبه 10 دي 1390 - 05:43
robo - لوس آنجلس - امریکا
دوستانی که در مورد صیغه (( راه حل دفع فساد)) در اسلام نظر دادن کافیه!!!! دیدیم تو افغانستان و ایران و دنیای اسلام چه خبره ! ساکت بشینن به نفعشونه و الا مجبورم باز بول بنمایم به هیبت اسلام
شنبه 10 دي 1390 - 06:32
milijmaes - داکا - بنگلادش
ایول دارن اینا.........
شنبه 10 دي 1390 - 06:39
saman-tehrani - تهران - ایران
حالب این نیست که این زن چگونه تن به این کار داده (البته علنی چون هستند کسانی که غیر علنی همین کار رو میکنند) . تن دادن این دو مرد به این کار حیرت انگیزترین قسمت ماجراست..آقایون میفهمند که من چی میگم به نظرم همسران این خانم قابل بحث هستند
شنبه 10 دي 1390 - 06:58
henna - ونکوور - کانادا
چرا میگید ،حالم به هم خورد یا کثافتند ،،هماشون راضی‌ اند ،گور ....ناراضی،،،شما هم خوش باشید ولی‌ کسی‌ رو نرنجونید,,,
شنبه 10 دي 1390 - 07:23
mmaziyar - تهران - ایران
تا چهار تا شوهر هنوز جا داره اخه دنیا داره برعکس میشه!!!
شنبه 10 دي 1390 - 07:39
doost-ir - پاریس - فرانسه
من در مجلات و روزنامه ها زیاد دیدم و خوندم ! بیشترشون که اینطور ارتباطات را دارند از نظر سکسوالتی نورمال نیستند ! بای یا گی هستند
شنبه 10 دي 1390 - 07:57
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
یعنی بی غیرتتر از این دو مرد مخصوصا مرد اولیه نداریم. مرگم براش کمه.
شنبه 10 دي 1390 - 08:55
sakura - توكيو - ژاپن
دنیای وحشی - تهران - ایران مرسی‌ . موفق باشی‌
شنبه 10 دي 1390 - 09:16
ari jojeh - تهران - ایران
مرد هم مرد‌های قدیم، یکیش چهارتا رو جواب میداد، مردهای الان چهارتاشون یکی‌ رو جواب نمیدان!!! لول
شنبه 10 دي 1390 - 10:00
gaagol - دالاس - آمریکا
همش به خاطر این فیلم های پورنو هست که مثه خوره غیرتو انسانیتو می کشه
شنبه 10 دي 1390 - 10:15
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
love-iran - چابهار - ایران نظرت در مورد مردهایی که 2 تا زن دارند چیه؟!!!دیدگاه اسلام رو نمیخوام بدونم چون توی قرآن نوشته و آگاهی کامل دارم. نظر خانمهای مسلمان چیه؟!!!
شنبه 10 دي 1390 - 10:34
demokrasi-solh - صحنه - ایران
زنی که به ازدواج دومه شوهرش رضایت میدهد یا مردی که به رابطه ی زنش با مرده دیگری خودش را باالاجبار قلبا راضی مینماید نشاندهنده ی نهایته ضعفش می تواند باشد و واقعا رقت انگیز است چون زن و مرد برابرند چرا یک نفر معشوقش باید دو نفر باشد ولی دو نفر معشوقشان یک نصفه نفر ، یعنی فردی که قلبش با دو همسر تقسیم شده است هر فرد چه زن و چه مرد استحقاق دارد که با یک نفر به طور کامل ارتباط عشقی داشته باشداگر به همسرش خیانت نمی کند همسرش هم روا نیست به او خیانت کند الان هر سه نفر ظاهرا راضی اند پس به نظره من رابطه شان اشکالی ندارد ادامه...
شنبه 10 دي 1390 - 10:56
demokrasi-solh - صحنه - ایران
ادامه.. البته ممکنست بچه هایشان را کودکانه آشنایان و همسایگانشان تمسخر کنند و باعثه آسیبهای روحی در آنها این ارتباطه خیانت آمیز شود.. ولی کلا از ارتباطاته پنهانی و دروغگویی زوجین به هم که بسیار در ایران متاسفانه شایع است بنظرم این ارتباط ،هزاران بار بهترست حداقل کمی صداقت در آنست و مرد اولی میتوانست از همسرش جدا شود ،خودش این زندگی تحقیر آمیز (از نظره عموم) را شاید ناچاراً پذیرفته است زیرا او هم اگر به همسرش و خانواده اش وفادارست حق طبیعی اش است که همسرش هم به او و خانواده اش وفادار باشد بی وفایی و خیانت خیلی زشتست ولی همین روابط خیانت آمیز متاسفانه در ایران بشکله پنهانی اش متاسفانه زیادست و بسیاری هم به مرگ و زندانه افرادی منجر میشود حداقل آنها اینقدر فرهنگ داشته اند که همدیگر را قصابی نکرده اند پس حرکت زشتست ولی باز بنظرم کمتر از نمونه های خشن و پنهانی و ریاکارانه ی ایرانیش ،مشمئز کننده است .
شنبه 10 دي 1390 - 11:11
ARMANX21 - پاریس - فرانسه
دمش گرم.........خیلی باحاله..........................................
شنبه 10 دي 1390 - 11:28
kokex - ‫فرانکفورت - ‫آلمان
هاها به این میگن یک ج.....
شنبه 10 دي 1390 - 12:11
جوزف اسمیت - بارسلون - اسپانیا
این که چیزی نیست در اروپا زوجهایی هستند که در روزنامه آگهی میدهند که برای تنوع نیاز به یک زوج همسن دارند بعد باهم آشنا میشوند و همسرانشون را با هم عوض میکنند و یا در آلمان و اتریش و سایر کشورهای اروپایی در جشنهای سالانه زوجها همسرانشون را با هم عوض میکنند تا زندگیشون تنوع داشته باشه و اگر مردی توانایی بارور کردن همسرش را نداره در این جشنها به هدفش میرسه و یکی زنش را حامله میکنه.
شنبه 10 دي 1390 - 12:08
akbar.321 - اراک - ایران
چطور می‌شه مردها چنتا زن داشته باشن ولی‌ نمی‌شه زنها ۲ تا شوهر داشته باشن!!!ضمن اینکه اونها که هستن راضی‌ ......ناراضی!
شنبه 10 دي 1390 - 12:35
demokrasi-solh - صحنه - ایران
اینکه یکی از زوجین خیانته مکرر و رسمی و علنیه همسرش را تحمل میکند نشاندهنده ضعف و زبونیه خودش هم می باشد . حال این ضعف میتواند نیازِ مادی ، جسمی ، جنسی ، مالی و.. به همسرش باشد یا عدم ِ اعتماد به نفس خودش یا ترس ِ از به هم خوردنه کانونه خانواده اش و بی سرپرست شدنه فرزندانش باشد که در هر حال ،حالته ترحم برانگیزاننده ایی ،آنفرد پیدا مینماید.البته شاید این فرد با تلقین ، خودش را خوشبخت هم بداند و مسئله را به نوعی برای خودش حل و فصل کرده باشد و از حقه خود برای داشتنه شریکه زندگیه وفادار گذشته یا نا آگاه به این حق باشد.مثلا در کشورهای دیکتاتوری ، افراد از خیلی از حقوق ِ خود گذشته اند و بعضا خیلی هم احساسه خوشبختی و...میکنند چون بسیاری از حقوقه خود را اصلا نمی دانند.
شنبه 10 دي 1390 - 12:50
miminana - لندن - انگلستان
آفرین به این خانومِ شجاع که تابو شکنی کرده،چشمها را باید شست جورِ دیگر باید دید
شنبه 10 دي 1390 - 13:05
m.n.s - کرج - ایران
اینم از دموکراسی غربی؟ دو تا حیوان اینطوری طاقت نمیکنند اگر دیده باشید دوتا سگ همد یگر خود را در چنین شرایط میکشند..
شنبه 10 دي 1390 - 13:33
felora - تهران - ایران
دوستان ,گذشته از شوخیها وکنایه های شوخی وجدی .. اخه این 3 کله پوک چه چیزی رو خواستن ثابت کنن ؟!
شنبه 10 دي 1390 - 14:38
shayan96 - تهران - ایران
چه احمق هایی توی دنیای غرب پیدا می شوند خدا شفاشون بده احمقانه تر از همه این که ، یه بابایی مردای چند زنه را با زن های چند شوهره یکی می داند آخه گاگول تو یک مرغ دیدی در یک زمان با چند خروس جفت گیری کنه و همین طور گوزن ماده با جند گوزن نر باشه .
شنبه 10 دي 1390 - 15:09
high - تهران - ایران
این کار در هر مرام و دینی کار بسیار قبیحی است........
شنبه 10 دي 1390 - 15:09
saman-tehrani - تهران - ایران
miminana. به نظرت شکستن همه تابو ها رو میشه اسم شجاعت روش گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شنبه 10 دي 1390 - 15:12
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
خوشم میاد ایرانیها یه سور به اروپایی و امریکاییش که یه عمره در آزادی زندگی میکنند ، زدن. وای ایرانی آخر انعطاف پذیری به شکل زیاده رویش هست. یا مثلاً خمینی را میارن و حلوا حلواش میکنند و یا از این نوع افکار حیوانی و روابط غیر انسانی دفاع و یه باره ١٨٠ درجه می چرخند. اینا واسه اینه که اغلب بی سواد و بی مطالعه هستند و خیلی زود تحت تأثیر افکار و روابط و اعمال دیگران واقع میشن. مثلاً یک اروپایی خیلی راحت تن به اعمال صیغه و امثالهم نمیده اما یک ایرانی از شب به صبح یا اینوری میشه یا اونوری. بخودش هم زحمت فکر کردن در این مورد را نمیده و فقط تصمیم دیگران را صحه میزنه. وای خاک بر سرمون با این خلقمون که اینقدر بادی هستند.
شنبه 10 دي 1390 - 15:14
chaman - بوخوم - آلمان
چه فرقی می کند چند زنی هم همینقدر تهوع آور است ولی چون بعضی مردان هوسباز به نفعشان است این کار را انجام می دهند به نظر من هر دو به یک اندازه بد است.
شنبه 10 دي 1390 - 15:23
kafer - کرج - ایران
به نظر من هر سه نفرشون باید مریض جنسی باشند. اینها می تونند سوژه های بسیار مناسبی برای روانشناسان باشند هر چند بهتره به جای مریض جنسی بگوییم منحرف جنسی.
شنبه 10 دي 1390 - 15:29
henna - ونکوور - کانادا
آفرین_دموکراسی_صلح_صحنه -ایران__انتخاب خودشونه که به هر دلیل اینطوری زندگی‌ کنن،،،و هر سه خوشحالند و راضی‌ __باعث اذیت کسی‌ نیستند،،،کسی‌ هم بهاشون کاری نداره،،،یعنی‌ دموکراسی
شنبه 10 دي 1390 - 16:22
na_didah - دوسلدورف - المان
چرا اقایان ازادباشند 4 تا زن وخدادتا دوست وصیغه داشته باشند ولی برای یک خانم گناه کبیره بحساب میاد . همین چندسال پیش یک خانم هندی که زن 6 برادر هندی بود وعکس زن هندی را با 6برادر درهمه رسانه ها بود . در ضمن . بنظر من مساله شخصی است وبه خودشان مربوط است . .
شنبه 10 دي 1390 - 16:55
baba bozoorg - تنسبرگ - نروژ
قابل توجه جامعه‌ای که مردان ۲ تا زن میگیرند چه اشکالی‌ داره زنها ۲ تا مرد بگیرند ههههههههههههههها چیزی که عوض داره گله نداره
شنبه 10 دي 1390 - 17:32
sabrozafar - ساری - ایران
بدور از هرگونه تقابل افکار عرض می کنم به همان اندازه زشت و کریه است که یک مرد با 2 زن ازدواج می کند. یک واقعیت را بپذیریم که زشتی ای کار در آشکار شدن آن نمایانتر شده است که اینهمه جامعه ای با خصوصیات ما ایرانی ها را مضطرب و متنفر کرده است خوب می دانیم که متاسفانه در ایران ما بدتر از اینها صورت می گیرد اما در پنهان.علی الخصوص در حکومت خامنه ای جلاد
شنبه 10 دي 1390 - 17:39
sabrozafar - ساری - ایران
بدور از هرگونه تقابل افکار عرض می کنم به همان اندازه زشت و کریه است که یک مرد با 2 زن ازدواج می کند. یک واقعیت را بپذیریم که زشتی ای کار در آشکار شدن آن نمایانتر شده است که اینهمه جامعه ای با خصوصیات ما ایرانی ها را مضطرب و متنفر کرده است خوب می دانیم که متاسفانه در ایران ما بدتر از اینها صورت می گیرد اما در پنهان.علی الخصوص در حکومت خامنه ای جلاد
شنبه 10 دي 1390 - 17:40
demokrasi-solh - صحنه - ایران
جوزف اسمیت - بارسلون - اسپانیا مطلبتان خیلی دیده منو در مورده طرز فکر بسیاری از غربیهای محترم روشن کرد ،آنها در زمینه مسایل ناموسی و همسرشان مانند ما فکر نمی کنند در کشور ما شاید 95 درصده افراد حاضرند همه هستیشونو بدهند تا ناموس و همسرشون مورد تعرض قرار نگیره ،البته دیده اروپاییان هم محترمه و نمیتوان گفت بد است ،بنظرم تا شاکی خصوصی وجود نداشته باشه و کاره افراد باعثه ازاره انسانی دیگر نشه کاره بدی انجام نشده تفاوت فرهنگی به معنی بد بودن یک فرهنگه متفاوت لزوماً نیست بلکه به معنای تفاوت در نگرشها و سلیقه هاست همانطور که مثلا در بعضی از کشورها حشرات و.. را میخورند که برای ما چندش آورست شاید غذاها و افکار ما هم برای خیلی از آن عزیزان مقبول نباشد پس سلایق و افکار تا زمانیکه باعثه صدمه به انسانهای دیگر نشوند ونخواهیم آن را به زور به دیگران تحمیل کنیم بنظر من ناپسند نیستند. چون موضوعیست خصوصی و به جسم و روح خودشان ارتباط دارد.و انسانها و شرایط و طرز فکر ِ افراد باهم متفاوتست .و ما در مقامی نیستیم که برای دیگران نسخه بپیچیم و خطی مشی زندگی ِ تعیین کنیم.
شنبه 10 دي 1390 - 17:41
irane/azad - رتردام - هلند
اینو میکن زن
شنبه 10 دي 1390 - 17:46
miminana - لندن - انگلستان
saman tehrani بله تمام تابوهایی که توجیه عقلانی و منطقی‌ ندارند باید شکسته بشند
شنبه 10 دي 1390 - 20:09
oghab - هلسينكي - فنلاند
یا مرتضی عقیلی . چه خبره چقدر کامنت حالا اگر بحث فرهنگی بود ,,زیاد جالب نبود نه?به یزدان که گر ما ......
شنبه 10 دي 1390 - 20:25
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
فامیله دور - تهران - ایران. اینا یه نوع ناهنجاریند که توی جامعه‌های پیشرفته زیاد دیده میشند????? . بعد چند همسری آقایون تو جوامع اسلامی ناهنجاری نیست؟
شنبه 10 دي 1390 - 22:27
henna - ونکوور - کانادا
عجیب که بعضیا حیوونا رو با آدما مقایسه می‌کنن!!!!!!!!
یکشنبه 11 دي 1390 - 01:41
high - تهران - ایران
این کار در هر مرام و دینی کار بسیار قبیحی است........
یکشنبه 11 دي 1390 - 02:08
مهدیار - تهران - ایران
miminana - لندن - انگلستان. پس شما هم تابو شکنی کن
یکشنبه 11 دي 1390 - 02:46
ARMANX21 - پاریس - فرانسه
بابا تو ایران دزدکیه ........اینجا علنی..........خیلی هم خوبه.........
یکشنبه 11 دي 1390 - 04:39
demokrasi-solh - صحنه - ایران
henna - ونکوور - کانادا عزیز مرسی از نظر لطفتان . این حرکت ِ چند همسری به نظر ِ من خیلی مشمئز کننده است سلیقه ی شخصیه من با توجه به فرهنگی که در آن بزرگ شده ام و.. اینطور است. ولی با دوستانی که می گویند چون هیچ حیوانی این کار را انجام نمی دهد پس لزوما کاره صحیحی نیست موافق نیستم زیرا بسیاری از کارهای خوب و انسانی مانند ایثار و فداکاری و دموکراسی و .. را نیز عموما حیوانات انجام نمی دهند اصلاً ملاک ِ اخلاقی بودن یا نبودن ِ یک عمل یا درستی آن ، انجام ِ آن عمل توسط ِ حیوانات و وحوش و چهارپایان نیست چون در حیوانات حتی همجنسگرایی و چند همسری به هر طریقش دیده شده و وجود دارد و همچنین چون حیوانات قدرت و شعور ِ تجزیه و تحلیل ِ شرایط ِ متفاوتشان بسیار بسیار کمتر از انسانست . و درکشان از شرایط بسیار پایینتر از نوع بشر است پس اعمالشان نمی تواند برای ما راهنما و سرمشق و راهگشای اخلاقی باشد.
یکشنبه 11 دي 1390 - 04:36
babak_sara - تهران - ایران
چی.....می.......گی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.....
یکشنبه 11 دي 1390 - 08:17
زانیار - ایلام - ایران
دوستان تا وقتی نگاه جنسیتی داشته باشیم و همیشه حق رو به مردها بدیم قضاوتها هم یکطرفه میشه،این جواب خوبیه به کسایی که از صیغه و چندهمسری مردها دفاع میکنند.......
یکشنبه 11 دي 1390 - 09:38
saasaan - شيراز - ايران
بهتره یه شوهر دیگه هم بکنه که بتونن به خوبی وظایف را تقسیم کنند، کاری را که ۳ نفر می‌تونن بکنند، ۲ نفر نمیتونند.
یکشنبه 11 دي 1390 - 11:09
abbass1971 - تهران - ایران
چند وقت پیش همین سایت ایرانیان یه نوه با مادر بزرگشو که به هم علاقه مند بودند معرفی کرد به نظرم بی نظرم از نظر دارم گیج میشم یکی دستمو بگیره نیفتم زمین
یکشنبه 11 دي 1390 - 11:18
abbass1971 - تهران - ایران
چند وقت ژیش همین سایت ایرانیان یه نوه با مادر بزرگشو که به هم علاقه مند بودند معرفی کرد به نظرم بی نظرم از نظر دارم گیج میشم یکی دستمو بگیره نیفتم زمین
یکشنبه 11 دي 1390 - 11:17
جوزف اسمیت - بارسلون - اسپانیا
demokrasi-solh - صحنه - ایران دوست عزیز اینجا تفاوت اخلاقی است نه فرهنگی!! نتیجه اینگونه رفتارها چه در جامعه ایران و چه اروپا یکی است و آن پدید آمدن کودکان عقده ای و ناراحت مثلاً در کشورهای اسکاندیناوی به زنهایی که فرزند دارند اما همسر ندارند کمک هزینه تعلق میگیره به همین خاطر خیلیها به طمع این پول از هرکسی حامله میشوند و چون نمیتوانند بدون دوست پسر زندگی کنند در نتیجه اون کودک در خطر سؤاستفاده جنسی قرار میگیره و اکثر اوقات خانوم برای اینکه شریک جنسی خودش رو از دست نده چشم رو هم میگذاره.
یکشنبه 11 دي 1390 - 11:20
*پسر شجاع* - تهران - ایران
فکر کنم شوهر اولی مشکل داره ..بیشتر سیاهی لشگره ..شوهر دومی شوهر اصلیه ..لوووول
یکشنبه 11 دي 1390 - 11:34
طالب حق - تهران - ایران
این که چرا یه مرد میتونه بیش از یک زن داشته باشه ولی یه زن باید فقط یه شوهر داشته باشه رو من نمیدونم . الله اعلم. ولی با دیدن چنین موردی باید گفت مطمئنا اخلاق در حال فراموش شدنه . خیلی وقته که سیر از بین رفتن اخلاق شروع شده و اگه همینطور جلو بریم تا آینده ای نزدیک چیزی از اخلاق باقی نمیمونه. این مورد فقط مخصوص جوامع غربی نیست. همه جوامع حتی جامعه ما هم شامل چنین موضوعی میشن . ولی هر کدوم با شرایط خاص خودشون.
یکشنبه 11 دي 1390 - 17:46
pesarenik - تهران - ایران
بعید نیست تو دراز مدت جا بیفته من که پایه ام منتها شریکم هم نصف سکه ها رو گردن بگیره.
یکشنبه 11 دي 1390 - 20:00
rohen - لیدز - انگلستان
dkdk - اسلیس - دانمارک من هم با نظرت موافقم درد بر غیرتت
یکشنبه 11 دي 1390 - 21:50
hovakhshatare - تهران - ایران
تا چشم همه‌ی مسلمونهای متعصب در بیاد! دمش گرم. یه نکته‌ی جالب هم هست و اون هم این که بعضی‌ها اومدن نظر ابراز فرمودن که انسان با این کارها از حیوانات هم پست‌تر میشه!!! این طفلکی‌ها تنها اختلاف خودشون با حیوون‌ها رو توی سکس می‌دونن که تا یه مسئله‌ی مربوط به سکس هرجای دنیا اتفاق می‌افته سریع با حیوون مقایسه می‌کنند!! عزیزان من شاید شماها تنها تفاوت‌تون با حیوون‌ها توی سکس باشه اما انسان‌های واقعی تفاوت‌های زیادی با حیوون دارند که شامل عقل، احساسات، خلق و استفاده از ابزار و تکنولوژی، زبان و فرهنگ، نوع‌دوستی، مهربانی، عشق، اخلاق و خیلی چیزهای دیگه می‌شه. اگه شماها لازم می‌دونید که بین خودتون و حیوانات سر هر مسئله‌ی بی‌اهمیتی مقایسه انجام بدید این به خودتون مربوطه اما انسان‌ها اصولا تفاوت‌های خیلی زیادی با حیوانات دارند که فقط محدود به زیر شکم نمی‌شه.
دوشنبه 12 دي 1390 - 00:52
vampire92 - اسلو - نروژ
اصلا هم مسخره نیست ها،خیلی‌ هم کارش درسته،درسی‌ باشه واسه مردهای مسلمان. از فردا به بعد هر مردی خواست سر زنش هوو بیاره،زنم بره سره شوهرش هوو بیاره. به این میگن برابری زن و مرد ‌ها ها‌ها ها ؛)
دوشنبه 12 دي 1390 - 02:26
Pezhman - وين - اتريش
صیغه به سبک اسلامی
دوشنبه 12 دي 1390 - 09:08
anohe - کوالالامپور - مالزی
هیچ وقت این همه کامنت یه جا ندیده بودم =)))))))))))))))))))))))))
دوشنبه 12 دي 1390 - 14:05
rohen - لیدز - انگلستان
dkdk - اسلیس - دانمارک من هم با نظرت موافقم درود بر غیرتت.
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 04:21
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
چگونه است که رابطه ی جنسی‌ رهبر دین و امامان با دهها زن رسمی‌ و دهها کنیز حیوانی نیست در اینجا حیوانی؟؟؟؟ و کثیفتر ازدواج با کودک ۹ ساله-پدوفیلی ۱۰۰ در صد!!!!! و نکته ی اصلی‌----تعدد زوجات-و پولی‌ گامی‌ نه در مسیحیت است نه در قانون غرب!!!!! ولی‌ تمام کثافت کاریها در مرام شما پذیرفته شده!!
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 11:38
Nur_ir - هامبورگ - المان
dkdk - اسلیس - دانمارک. اقای با غیرت . میخواهی بفرمائید که خانمها بی غیرتنند . چطوراست که اقایان . میتوانند همسر دوم تا چهارم داشته باشند حتی صیغه هم داشته باشند مگر. اقایان شریک زندگی وپدر فرزندانشان نیستند . این گفته شما که می گوئید. *من با افتخار میگم که من بی‌ فرهنگم.اگر بالا رفتن فرهنگ بهایش بی‌ ناموسی و بی‌ غیرتی باشد من به این نوع بی‌ فرهنگی‌ افتخار می‌کنم.*. همین گفتار راهم خانمها بگویند چه اشکالی دارد .خودخواهی وخودپسندی هم. حدی دارد .
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 14:27
ensanam arezoost - خارگ - ایران
اگر خانم باردار بشن چی؟ شوهر اولی یا دومی بچه دار شده ؟ کسی میتونه بگه پدر بچه کدوم شوهره ؟ البته بدون آزمایش و بساط علمی و پزشکی
‌سه شنبه 13 دي 1390 - 17:34
nushin-alman - برونسچویگ - آلمان
از اونجایی که بنده خیلی‌ روشنفکر هستم ، کار این زن را تحسین می‌کنم. آفرین به تو ، انشالله ساله بعدی ۲ تا دیگه
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 08:56
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
این دیگه آخرشه.به این میگن نهایت دموکراسی غربی!!!. هر چند شخصا با چند همسری برای مردان مخالفم ولی حداقل چند همسری مردان رو میشه با یه دلایلی توجیه کرد ولی واسه زنا هرگز. دلایل چند همسری مردان .فقط خواهش میکنم منصفانه قضاوت کنید :
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 11:34
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
آمارهای موجود در سطح جهان نشان می دهد میزان تولد دختر غالباً بیش از پسر می باشد. بنابراین «تک زنی» ‌باعث می شود همواره تعدادی از زنان تا آخر عمر از نعمت ازدواج محروم بمانند و این ظلمی فاحش در حقّ آنهاست.در طول تاریخ، همواره بر اثر حوادث اجتماعی مثل جنگ، تصادفات، غرق شدن، سقوط کردن، زیر آوار ماندن، دچار درنده گان شدن و هزاران حادثه دیگر تلفات مردها خیلی بیشتر از زنها بوده است و چون زنها، دیگر کارهای سخت را به عهده نمی گرفتند تلفات کمتری داشتند. و اکثراً بی شوهر می ماندند و طبیعی است که غالب مردان جوان حاضر به ازدواج با چنین کسانی برای اوّلین بار نیستند. جالب است بدانید که پس از جنگ جهانی دوم در آلمان چند هزار بیوه زن که سرپرستان خود را در جنگ از دست داده بودند به تظاهرات پرداختند و از کلیسا درخواست کردند که چند همسری را مجاز بدانند، ولی کلیسا در برابر این درخواست سرسختی نشان داد و همین باعث شد که پس از آن فساد و بزهکاری در آلمان به شدّت رواج یابد.
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 11:37
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
چند همسری یک ضرورت اجتماعی است که به خاطر یک مشکل اجتماعی که برای زنان به وجود آمده، اجازه داده شده است و اسلام آن را ترویج نمی کند بلکه به خاطر اینکه جامعه اسلامی دچار بحران اجتماعی، اخلاقی نشود فقط اجازه داده است. و برای این تجویز، شرایط مالی، اخلاقی، جسمی و جنسی قرار داده است، که مهمترین شرایط، عدالت بین زوجات و تمکن مالی برای اداره آنهاست.به همین خاطر در قرآن هم به بسیاری از مردان گفته شده که به یک همسر قانع باشید و در پی امیال خود نروید، چون نمی توانید عدالت را رعایت کنید (سوره نساء، آیه ۱۲۹)
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 11:49
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
مقاومت بیشتر زن در برابر بیماریها می باشد. چیزی که اخیراً در پرتو علوم پزشکی کشف شده است و آن اینکه مقاومت مرد در برابر بیماری ها از مقاومت زن کمتر است و در نتیجه تلفات مردان به واسطه بیماریها از تلفات زن بیشتر است-به خاطر فزونی عدد زنان آماده ازدواج بر مردان آماده ازدواج، تک همسری مطلق عملاً به خطر افتاده است. یکی از دو راه در پیش است: یا رسمیت یافتن تعدّد زوجات و یا رواج معشوقه بازی؛ به عبارت دیگر یا چند همسر شدن محدودی از مردان متأهل، که حتماً‌ از ۱۰ درصد تجاوز نخواهد کرد، و سر و سامان یافتن و خانه و زندگی پیدا کردن زنان بی شوهر و یا باز گذاشتن راه معشوقه بازی؛ و چون در صورت دوم هر معشوقه ای می تواند با چندین مرد ارتباط داشته باشد، اکثریت قریب به اتفاق مردان متأهل عملاً دارای ‌چند همسر خواهند بود.
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 11:42
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
قدرت باروری زنان محدود است و غالب زنان پس از سنّ پنجاه سالگی به نازائی می رسند، در حالی که توانایی مردان بیش از این است و تا سالهای طولانی ادامه دارد و لذا اگر مردی قصد فرزنددار شدن داشته باشد، تعدّد زوجات می تواند مسأله را حلّ کند. همچنین زنان ممکن است به دلایل مختلف (مثل قاعدگی، بارداری و وضع حمل، مریضی، ناتوانی جنسی) از انجام وظایف زناشویی بازمانند. در این صورت، تنها راه حلّ برای مردانی که میل جنسی زیادی دارند و ممکن است به روابط نامشروع روی بیاورند، تعدّد زوجات می باشد.چند شوهری با اصل اطمینان پذیری مخالف است، مرد نه به همسر می تواند اطمینان داشته باشد نه به فرزند که آیا فرزند خودش هست یا نه؟. علاقه به فرزند امری طبیعی و غریزی بشر است. بشر به طور طبیعی می خواهد تولید نسل کند و رابطه اش با نسل آینده و گذشته مشخص و اطمینان بخش باشد. می خواهد بداند پدرِ کدام فرزند است و فرزندِ کدام پدر است. و این ارتباط نسلی یک هویت و اعتمادی در پدر ایجاد می کند، که روحیّه دلگرمی به خانواده و فداکاری و جانفشانی برای زن و بچه را به دنبال دارد.
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 11:56
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
طبق یافته های جدید پژوهشگران روابط چندگانه برای زنان و یا چند شوهری از لحاظ بهداشتی-علمی بسیار مضر و خطرناک است .همچنین در اکثر جوامع این مرد است که مطابق با ویژگی های طبیعی و فطری انسان ها به اصطلاح نان آور و سرپرست خانواده است نه زن.مشکل این نیست که تک همسری بهتر است یا چند همسری، مشکلی که بر سر راه بشر قرار گرفته این است که به واسطه ضرورتهای اجتماعی، مخصوصاً‌ فزونی نسبی عده زنان نیازمند به ازدواج بر مردان نیازمند، تک همسری مطلق عملاً به خطر افتاده است. و بهترین راهی که کمترین آفات را دربردارد همین تعدّد زوجات می باشد.
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 12:08
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
بیسواد‌ها و مردسالاران این دین ننگین با نوشتن چرندیات میخواهند..عمل کثافت تعدد زوجات را توجیه کنند‌با دلایل‌فیضیه ای----دست بردارید از نوشتن چرندیات برای زورچپان کردن قوانین صحاری سوزان عربستان!! ننگتان با د که ملا هم از سرتان زیاد!!adame غیر معمولی‌!!!!!
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 15:09
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
ARTEMIS-SW- .پاریس - فرانسه- دوست عزیز بهتر بود به جای فرافکنی و توهین کمی قدرت تفکرتون رو به کار مینداختید که صدالبته اگه این قدرت رو داشتید دیگه کار به توهین و فرافکنی نمی کشید.این دلایلی که من نوشتم ربطی به اسلام نداره.فقط یک آیه از قران بود که اون هم بر ضد چند همسری بود.تازه اگه هم با اسلام مرتبط باشه مهم اینه که علمی و منطقی باشه-دوست عزیز حرف حق را بپذیر حتی اگر از زبان دشمنت بیان شود-شما اگه میتونی بدون توهین یکی از دلایل بالا رو با یه دلیله منطقی تر رد کن.هرگز اجازه نده زبانت یا قلمت قبل از فکرت به راه افتد.
‌چهارشنبه 14 دي 1390 - 22:17
bita tehrani - ونکوور - کانادا
جناب آدم معمولی‌،۱)این نسخه کپی شده شما از شرایط عهد قدیم،زمان ابراهیم و یعقوب و ...است،زمانی‌ که انسانها به قول شما نگران انقطاع نسل بودند.یک نگاه به دور و بر خودتان بییندازید! آیا چنین مشکلی می‌بینید؟! ۲)این نسخه شما برای جایی‌ مثل چین کار نمیکنه! پس اصلا نسخه بدرد خوری نیست،چون کشوری با بزرگترین جمیعت دنیا را نادیده گرفته! ۳)با عرض معذرت از آقایان محترم،آیا مگر مرد یک حیوان است که اینگونه در مورد آن حرف میزنید؟؟؟؟؟ مردان مریض نمیشوند؟مردان مشکل پیدا نمیکنند؟! عجیب است که هیچیک از آقایان این توهین شما را پاسخ نداده.این حرف را ملایان آنقدر در گوش این ملّت خوندند که گویا همه باورشان شده که مرد نمیتواند مثل یک انسان متمدن رفتار کند! ۴)در آرمانشهر تان شما هیچ زنی‌ را نمیبینید که نان آور خانه باشد؟ که زنی‌ تمام مسئولیت‌ها را به عهده گرفته و کار کند؟! آقای محترم قرن ۲۱ است،از خواب اصحاب کهف بیدار شوید و نسخه یی بنا‌ بر انسانیت و آزادگی بنویسید،چرا که جهان پر است از انسانهای که انسانیت یادشان رفته.این پژوهش‌های ملا پسند را هم دور بریزید.
‌پنجشنبه 15 دي 1390 - 05:25
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
bita tehrani -- ونکوور - کانادا- دوست عزیز شما هم تقریبا همان حرف های ARTEMIS-SW- .پاریس - فرانسه- را تکرار کردید منتها با لحنی مودبانه تر!!.من نمیدونم مگه مسائل ذاتی و غریزی انسان مثله تکنولوژیه که باید مدام تغییر کنه.همونطور که انسان 3000 سال پیش هم مثل الان به محض احساس گرسنگی یا تشنگی غذا و یا آب میخورد.من همون اول گفتم با چند همسری مخالفم . "اصلا ازش بیزارم".خوب شد؟ فقط گفتم میشه در برابر چند شوهری با این دلایل که منطقی به نظر میرسه توجیهش کرد.شما اگه راه حل بهتری دارید بفرمایید. فقط خواهشا بیخود به مرد توهین نکنید.انگار منتظر بهانه بودید که به مردان توهین کنید.البته زن سرپرست خانواده هم وجود داره ولی در مقابل مردان شاید یک به صد هزار بلکه بیشتر باشند.اصلا شما چرا خودتون رو جای اون خانومایی که زن دوم سوم و حتی چهارم شدند نمی گزارید.محض اطلاعتان در چین هم چند همسری البته نه به شکل گسترده وجود دارد.من طرفدار خرد و منطقم نه چیز دیگه.اصلا منتظرم یکی بیاد من رو قانع کنه تا من بفهمم اشتباه میکردم و حرفامو پس بگیرم و معذرت خواهی کنم از همه.البته فقط با منطق ودلایل قانع کننده و دیگر هیچ!!
‌پنجشنبه 15 دي 1390 - 16:23
ensanam arezoost - خارگ - ایران
bita tehrani - ونکوور - کانادا،ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه...آدم معمولی رو بی خیال به من جواب بدید لطفا: اگر خانم باردار بشن چی؟ شوهر اولی بچه دار شده یا دومی ؟ کسی میتونه بگه پدر بچه کدوم شوهره ؟ البته بدون آزمایش و بساط علمی و پزشکی
‌پنجشنبه 15 دي 1390 - 17:35
tehran_TEHRAN - تهران - ایران
چرا چند همسری فقط برای آقایون غیر مجازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مساله اینه که تمام مخالفتها فقط با اسلام است نه با چند همسری وگرنه اگر چند همسری بده پس زن و مرد نداره. لطفا دوستان جواب بدن.
‌پنجشنبه 15 دي 1390 - 23:26
bita tehrani - ونکوور - کانادا
ensanm arzost/این چه سوالیه میپرسی؟! من چه می‌دونم! عجب بساطی شده!
جمعه 16 دي 1390 - 00:28
bita tehrani - ونکوور - کانادا
جناب خیلی‌ معمولی‌،نخست آنکه من هیچ نسخه یی برای این بشر عجیب غریب نمینویسم،چون خودم را مسخره دنیا می‌کنم! بهترین نسخه همان عشق و تعهد است که انسانها بر اساس وجدان خودشان به آن عمل میکنند.دوم من چه توهینی به آقایان کردم؟؟ حرفی‌ که شما می‌زنی بزرگترین توهین به خودت و دیگر آقایان است،شما خودت شروع کردی! من هم از همان اول از همه آقایان معذرت خواستم. سوّم اینکه مسائل غریزی مثل تکنولوژیی نیست،ولی‌ جناب معمولی‌.انسانها با گذر زمان عوض میشوند و از علم برای زندگی‌ بهتر بهره میگیرند.امیدوارم نخواهی هنوز در غار زندگی‌ کنی‌!!! !!! شما هم حد خودت را نگه دار! چطور به خودت اجازه میدهی با من اینطور حرف بزنی؟! یک زن شرافتمند خانه هیچ زن دیگری را به غم خانه تبدیل نمیکند.همانطور که یک مرد شرافتمند با آوردن یک زن دیگر به خانه به نفس ازدواج و تعهد دهن کجی نمیکند.اگر زن و مردی با هم مشکل داشتند از هم جدا میشوند،نه اینکه با این کثافت کاری‌شان دنیا را بیشتر به گند بکشند....
جمعه 16 دي 1390 - 00:26
bita tehrani - ونکوور - کانادا
نکته چهارم اینکه من هم میدانم در چین چند همسری رواج داره،گفتم وقتی‌ از تعداد زن و مرد در جامعه میگی‌،چین را نگاه کن،پس همه برود چند تا چند تا شوهر کنند؟!!اصلا شما که با چند همسری مخالفی چه شد که کار به اینجا رسید؟!خودت میگی‌ میشود اینگونه توجیه کرد،یعنی‌ جواب خودت را میدهی!
جمعه 16 دي 1390 - 00:27
آدم معمولی - آرمانشهر - ایران
bita tehran-خوب مساله خیلی سادست.خیلی وقتا ما از خیلی چیزا خوشمون نمیاد یا ازش متنفریم ولی برای بعضیا این مساله حل شدست.من فقط گفتم اگه قرار باشه با دلایل منطقی چند همسری و چند شوهری رو بررسی کرد با این دلایل چند همسری قابل توجیه تره و شما و دوستان هم نتونستین دلیلی مبنی بر ابطال این دلایل بیارین.دوست عزیز این نسخه عاشقانه و متعهدانه ای که شما طراحی کردی در جایی کاربرد داره که جمعیت زن و مرد دقیقا مساوی باشه.شما گفتید:مسائل غریزی مثل تکنولوژیی نیست،ولی‌انسانها با گذر زمان عوض میشوند و از علم برای زندگی‌ بهتر بهره میگیرند.شاید منظورتون این بوده که در جاهایی که کمبود مرد احساس میشه از علم بهره بگیریم و به تعداد لازم مرد شبیه سازی کنیم!!ضمنا من هیچ توهینی به شما نکردم .
جمعه 16 دي 1390 - 10:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.