نگاهی به زندگی غمبار عروسان خردسال افغان - عکس

نگاهی به زندگی غمبار عروسان خردسال افغان

اجبار کودکان برای ازدواج در سنین خردسالی در حالی که کودک در حال کسب تجربه های ارتباط با محیط پیرامون و کسب مهارت های زندگی هستند و هنوز قادر به تجزیه و تحلیل قواعد پیچیده زندگی زناشویی و چگونگی برخورد مناسب با زوج خود در شرایط مختلف زندگی نیستند، تبعیض و ظلم بزرگی به دخترانی است که تجربه زندگی مشترک شان برای همیشه در هاله ای از ترس و تبعیض خواهد بود.

 
به گزارش دادنا، از بین مسائل مختلفی نظیر سوء تغذیه، کمبود شیر مادر، بی سرپرستی، بی هویتی فرزندان خارج از ازدواج رسمی، فقدان خدمات بهداشتی و درمانی لازم، فقر آموزشی، بیسوادی، بهره کشی جسمی و جنسی و دهها مورد دیگر، ازدواج کودک در برخی از کشورها مانند افغانستان و برخی از کشورهای خاورمیانه و قاره آفریقا یکی از مهمترین مسائلی است که گریبان دهها هزار دختر و پسر واقع در سن کودکی را به مخاطره انداخته است که با پیشگیری آن می توان میلیونها کودک را از ورطه فقر و محرومیت رها ساخت.


به گزارش یونیسف، ازدواج کودک یا ازدواج زودهنگام مربوط به ازدواج با کودک زیر ۱۸سال است. در این میان با وجودی که هر دو جنس پسر و دختر در معرض ازدواج های زودهنگام هستند ولی دختران بیشترین قربانیان این پدیده بشمار می روند.ازدواج اجباری ازدواجی است که بدون توافق معتبر یکی از طرفین یا هر دو زوج صورت می گیرد و در آن اجبار عاطفی یا بدنی یک عامل اصلی است. از این منظر بدلیل اینکه هر فرد زیر ۱۸ سالی نمی تواند اطلاعات لازم برای یک انتخاب سرنوشت سازی مانند ازدواج را براحتی بدست آورد، هر ازدواج در بین کودکان علاوه بر زودهنگام بودن، ازدواج اجباری هم محسوب می شود. در برخی از کشورهای آفریقایی مانند نیجر، چاد، مالی، گینه و بورکینافاسو حدود ۸۰ درصد دختران قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مجبور به ازدواج کردن می شوند.

نشریه “فارین پالیسی” نگاهی تحلیلی همراه با تصاویر انداخته به این پدیده غمبار و تاسف بار در کشور محروم افغانستان.
 
بنا به آمار یونیسف حدود ۵۰ میلیون دختر زیر ۱۷ سال در کشورهای در حال توسعه مجبور شده اند متاهل شوند. پدیده ازدواج کودکان در افغانستان بویژه در مناطق روستایی شایع است. ۵۷ درصد از دختران افغان قبل از رسیدن به سن ۱۶ سالگی عروس می شوند و آمار مرگ آنان به علت حاملگی زودرس بسیار بالاست. در عکس فوق سعید محمد ۵۵ ساله با روشن کاظم ۸ ساله در مراسم نامزدی دیده می شوند. پدر عروس، عبدل کاظم ۶۰ ساله با بیان اینکه راضی به این ازدواج نبوده اما فقرشدیدمجبور به رضایت وی برای این ازدواج شده است.
 

 
 
فایز محمد ۴۰ ساله با غلام حیدر ۱۱ ساله در روستای دمردر در حال برگزاری مراسم ازدواج هستند. این عکس به عنوان نماد و عکس برگزیده از سوی یونیسف انتخاب و از عکاس آمریکایی آن قدردانی شد.
 

 


زهرا عروس افغانی در سالن آرایشی در بامیان برای شرکت در مراسم ازدواج آماده می شود. 
 
 


 
همه ازدواج ها در سنین کودکی رخ نمی دهد اما بعید است سن عروس دیگر از ۲۴ سال بالاتر برود. در عکس فوق رضا علی زاده ۲۴ساله با عروس ۲۱ ساله اش آجیلا نظری پس از مراسم عقد در حال بازگشت به خانه شان در روستای هزاره هرات هستند. این دو قبل از ازدواج فقط یک بار با هم ملاقات کرده بودند.

 


 
ازدواج اجباری در افغانستان بسیار رواج دارد. در برخی از خانواده های افغان دختر وسیله ای نیست جز راهی برای خلاصی از قرض مالی و یا شرکت در فعالیت های اقتصادی پدر خانواده. در عکس فوق عروس نوجوانی همراه با داماد در شهر بامیان عازم شرکت در مراسم ازدواج خود هستند.
 

 
 
عروس و داماد در حال راه رفتن در روستایی در بامیان افغانستان. 
  


 
مادر و مادربزرگ عروس در حال آویختن گوشواره به عروس در کابل هستند. بعد از دوران طالبان سالن های ازدواج دوباره بازگشایی شد و شادمانی و بوق زدن ماشین عروس و همراهانشان در خیابانهای کابل بار دیگر رواج یافت ولی قانونی برای منع ازدواج کودکان تصویب نشد.
 

 


 
بس گُل دختر ۱۷ ساله افغان در خانه حمایت از زنان در بامیان. وی در سن ۱۱ سالگی مجبور به ازدواج با مردی همسن پدر خود شد و به علت سوء رفتار با وی از طرف شوهرش مجبور به فرار و پناه گرفتن در خانه امن بامیان شد. 


 


دختر بچه کوچکی در حال فروش آدامس در کنار یک سالن آرایش عروس در کابل. پشت این پرده های محصور شده با پرده ها عروس ها ساعت ها برای مراسم ازدواج آماده می شوند. این دختر آدامس فروش در چه سنی متاهل می شود؟! 
 
 


 
بهترین دوست عروس، مترا آماده ورود داماد برای تحویل عروس نوجوان است. برخی از این کودکان و نوجوانان به امید داشتن زندگی بهتر و فرار از فقر با خوشحالی تن به ازدواج های اجباری می دهند.
 

 
 
افسر پلیس زن مالالای کاکار در حال دستگیری جانان ۳۵ ساله که تلاش کرده بود همسر ۱۵ ساله خود را در قندهار به خاطر فرار کردن از خانه و پناه بردن به مادرش به قتل برساند. عروس ۱۵ ساله به خاطر سوء رفتار شوهر و مادر شوهرش مجبور به فرار شده بود. جمیله عروس ۱۵ ساله در حالی که فقط یک سال داشته به عقد این مرد درآمده و در سن ۱۰ سالگی به خانه شوهر فرستاده شده بود. افسر پلیس زن چندی پیش کشته شد.


 
مراسم ازدواج دسته جمعی گروهی ۵۰ زنان در استان هرات افغانستان. اکثر این عروسها کمتر از هجده سال دارند. 
 

 


 
مجگون آمونی دختر ۱۶ ساله در حال گریه. وی به خاطر خشونت شوهرش مجبور به فرار و پناه گرفتن در موسسه خدمات اجتماعی در هرات شده است. وی در این مرکز به مدت شش ماه زندگی کرد تا خانواده اش راضی به حمایت و پذیرفتن او شوند اما در جامعه عقب مانده افغان هر زنی که از خانه شوهرش فرار کند مایه ننگ خانواده پدری اش محسوب میشود. مجگون زمانی که فقط ۱۱ سال سن داشت به عقد مردی ۶۰ ساله در ازای تحویل دو بسته هروئین درآمد. وی مجبور به قاچاق مواد مخدر در خانه شوهرش شد تا زمانی که مجبور به فرار از خانه شوهرش شد.

amirmontreal - کانادا - مونتریال
اسلام .........
دوشنبه 23 خرداد 1390

khan agha - المان - هامبورگ
همش زیره سر این اسلام خونخوار هستش تا جیزی میشه میگن فاطمه در سن 9سالگی رفت خونه ی علی این بیچارها هم سنت پیغمبرو اجرا میکونن حتما میرن بهشت هامبورگ
دوشنبه 23 خرداد 1390

iranazadiran - ایران - تهران
مثلی ست که می گوید مرد بد را باید در دیگ انداخت و مرد خوب را هم زیر دیگ به جای هیزم. حیران از مرام مردان و هیهات از انصافشان.
دوشنبه 23 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
ازدواج دختر 8 ساله با مرد 55 ساله؟!!!خدایا مگه میشه؟اخه یه مرد چقدر میتونه مریض و منحرف باشه که راضی بشه با یه بچه ازدواج کنه.فکر نکنم تو قبایل بدوی افریقایی هم همچین رسمی باشه.خدایا خودت حالت از این بنده هات بهم نمیخوره؟!مردای کثیف
دوشنبه 23 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
amirmontreal - کانادا - مونتریال کاملا با شما موافقم
دوشنبه 23 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
از قانون مرد سالاری به شدت تنفر خاصی دارم ..دلم برای دخترهای بی زبون افغان واقعا سوخت چقدر فرهنگ عقب مونده و مزخرف و دل بهمزنی دارند ..
دوشنبه 23 خرداد 1390

eli2011 - انگلستان - لندن
از مسلمونو مسلمونی چیز بهتری در نمیاد. با این همه مسلمونو و پاکستانی تو اینجا به زودی شاهد چیزهای مشابه در انگلستان خواهیم بود. از دست این دین خرکی به کجا پناه ببریم?
دوشنبه 23 خرداد 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
انصاف نیست که به گردن اسلام بیندازیم.درست مثل آخوندها هر جنایتی که میکنند به نام اسلام و از زبان قرآن میگویند.مثلا رژیم وقیح ایران حفظ حجاب را از امامانشان به ارث برده اند.به گفته آخوندها. پوتین ساق بلند.شلوارکوتاه.مانتوچسپ.کفش پاشنه بلند.اینها ممنوع و جزء حرامین است چرا چون به خاطرفلان فلان بمان و ایل و تبار ائمه و عالیات نپوشیده اند اون زمان نبوده وگرنه اونها هم بدتر و بیشتر میکردند.بگذریم شما باید این جنایت وحشیانه را به.معاشرت. فرهنگ وتمدن.بیسوادی.احمقی.هرزه ای.بیرحمی.متجاوز.شهوتباز.بی اراده. نسبت دهید و این جور جانورهااز انسانیت و مردانگی هیچ بویی نبرده اند بجز یک مقدار موی گندیده روی صورتشان که اونهم گوریل بیشتر داره.یک مدت پیش یک خانواده افغانی 1 دختر 14 ساله را با تهدید مادرش خواستگاری کردند که خواهربزرگش مخالف بود و مادره دختر بزرگش را از خانه بیرون کرد و دختر همین موضوع را به حمایت از کوده کان خبر داد و اونها هم سریع خانواده دختر را احضار کردند که الحمدال...مانع این فاجعه شدند بله خیال کردند اروپا افغانستانه.به جان بچه ام قسم این جنایت عین واقعیت بوده.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

mlowes - آمریکا - تهران
لیلی ایرانی - ایران - تهران . جوابِ شما اینه: همون قدر که محمد پیامبر، جانی‌ترین بشرِ خلق شده تونست اینقدر .. باشه که به یک دختر ۷ ساله تجاوز کنه (عایشه را عرض می‌کنم). در ضمن اگر هم نمیدونید بدونید که این دستورِ همون خدای جانی هست که داری ازش کمک میخوای. سن ازدواجِ دختر ۹ ساله.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

angelx - انگلیس - لندن
مطمئنین این فائز محمد ۴۰ سالشه؟ عجب داغون شده، بالای ۶۰ میزنه.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

jafar_palang - دانمارک - کپنهاگ
بابا اسلام چیکار داره بی فرهنگی حرف اول را میزنه من نمیدونم اومدین خارج از کشور چرا عوض شدین شماها این بی اطلاعی و بی فرهنگی شما را نشان میده بابا حرف دهنتونو بفهمین دواتون فقط حاج محمود خودمونه بخدا
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

SATTARKHAN - کانادا - تورونتو
اینا دارن به شیوه پیامبرشون با زنها رفتار میکنن.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

morteza00 - ایران - رشت
ازبرکات اسلام ناب محمدی
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

پهلوون مفرد - آلمان - کلن
چهارده قرن پیش در بیابان‌های حجاز داماد ۵۴ ساله صاحب عروس ۶ ساله ‌شد، سلاخ جماران خمینی هندی‌زاده هم برای خشنودی خاطر پدوفیل‌ها به آن تبصره و تک‌ماده اضافه کرد. (تحریرالوسیله خمینی کتاب نکاح مسئلۀ ۱۲: کسی که زوجه‌ای کمتر از نه سال دارد وطیlt;سکس مقعدی مرد با زنgt;او برای وی جایز نیست چه‌ اینکه زوجۀ دائمی باشد، و اما سایر کام‌گیریها از قبیل لمس به‌شهوت و آغوش‌گرفتن و تفخیذlt;مالیدن آلت جنسی به رانgt; اشکال ندارد هر چند *شیرخواره*‌ باشد)...
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Royan - المان - المان
20 سال آینده ایران اگر رژیم کثیف آخوندی ادامه پیدا کند , یکی از هزاران خدماتی که رضاشاه و شاه برای ایرانیان کردن این بود که به زنها بها؛ دادن و از این زندگی نکبت بار بیرون آوردن مگر در زمان قاجار وضع دخترها همین نبود؟ حالا دوتا توده ای و مجاهد دهن گشادشون را وا کند و به شاه فحش بدن.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

high class - کانادا - ونکوور
حالا خوبه این دختران کم سن وسال به امید رهایی از فقر ازدواج میکنند و وقتی دیدند شوهرانشون باهاشون بدرفتاری میکنند نمیرند با کمک دوست پسرون اون پیرمرد بدبخت رو بکشند.بلکه خودشون از زندگی با اون صرف نظر میکنند.تازه بدون دلیل هم فراری نمیشند تا شوهراشون خیلی بدرفتاری نکنند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

high class - کانادا - ونکوور
حالا خوبه این دختران کم سن وسال به امید رهایی از فقر ازدواج میکنند و وقتی دیدند شوهرانشون باهاشون بدرفتاری میکنند نمیرند با کمک دوست پسرون اون پیرمرد بدبخت رو بکشند.بلکه خودشون از زندگی با اون صرف نظر میکنند.تازه بدون دلیل هم فراری نمیشند تا شوهراشون خیلی بدرفتار نباشند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

headman - امارات - ابوظبی
اینا کاری به اسلام نداره.فقط افغانستان نیست که مسلمون هستند.مسلمانان تو کشورهای دیگه اینطور نیستند.اینجا ربطش فقط به فرهنگ بد اونا برمیگرده. همه اینا به کنار هیچ عکسی بیشتر از اون عکسی که پلیس زن مالالای کاکار توش دیده میشه منو ناراحت نکرد مخصوصا بعد از اینکه متوجه شدم توسط طالبان از خدا بیخبر کشته شده.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
پیش نماز که بچه آزار باشه از پشت سری هایش چه انتطاری دارید.یاد محمد وعایشه افتادم.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
درداور و غم انگیزه که انسان از مذهب خود اجازه هر کاری را بخود بدهد از گردن زدن مردم در حضور مردم ( عربستان ) و تا در ایران خودمان با سنگسار و بدار اویختن مردم در حضور همین خردسالان و یا ختنه کردن دختربچه ها با تیغ زنگزده و یا اغفال و تجاوز ( روحی و بدنی ) انان تحت عنوان ازدواج اسلامی ! ننگتان باد.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

سارا-تهران - ایران - تهران
چیزی برا گفتن ندارم..
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
حالم به هم میخوره از این حیوانات بچه باز. آقایان و خانم‌های ماله کش اسلامی، لطف کنید جواب سوال من رو با منطق (البته اگر میتونید) بدید. شما‌هایی‌ که مدام در این سایت می‌نویسید که بسیاری از این احکام صادر شده در کشور‌های اسلامی بازتاب اسلام نیست و حکمیست من در آوردی توسط دولتها برای منافع خودشان، ازدواج دختر بچه با یک پیر خر را چگونه ماله می‌کشید؟ اگر حکم اسلام نیست، پس چرا دولت اسلامی اجازهٔ ازدواج را میدهد؟ در مورد بقیه احکام مانند سنگسار، اگر حکم مربوط به اسلام نیست، شما‌ها چرا خفه قان گرفته اید و به جای ماله کشی‌ از دولت اسلامیتان ایراد نمیگیرید؟.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Kavkaz - ایران - تهران
به نظر میرسد بعضی از عکسها متعلق به افغانستان نباشد.اما بعضی از کاربران عزیز فمینیست بد جوری توپشون پره مثل iranazadiran - ایران - تهران عزیز
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

man-malaysia - مالزی - کوالالامپور
این چه ربطی به اسلام داره تازه غرب دیده ها؟. این یه فرهنگ قدیمیه که تا حالا هنوز توی افغانستان تغییری نکرده!. مگه توی چند درصد از کشورهای مسلمون این فرهنگ رایجه؟. دوم اینکه: وقتی یه دختر 11 ساله توی بلاد (تازه) شما از یه پسر 9 یا 10 ساله باردار میشه همه ندای ازادی سر میدید و به به و چه چه میزنید حالا از اون دهانتون غیر از فحش و ناسزا چیزی دیگه پرت نمیشه؟. ای مرگ بر رژیم صفوی دیروز و امروز که در این بلاد میمون و مبارک چه پروراند!!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
باز یه بهونه گیر این کفار افتاد تا هرچی از دهنشون درمیاد در مورد اسلام بگن این چه ربطی به اسلام داره بستگی به فرهنگ داره که اینا ندارن
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
بیخود شلوغش نکنید این سنت پیغمبره!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ParsaUK - انگلستان - منچستر
این ارتباط مستقیم با اموزشهای قران و افکار شخصی محمد دارد. مسلمانان سایت بجای سفسطه بازی خواهشا کمی مطالعه و فکرکنند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت
man-malaysia - مالزی - کوالالامپور .این کامل ربط به اسلام دارد.یک کشور اروپایی نشانبدهید. این جنایات را فقط در ایران افقان و افریقا وجود دارد.در افریقا مسلمان دختران کوچک حتی سنت میکنند. به کلام دیگر الت تناسل زن را می برند و بعد دوباره بانخ و سوزن می دوزند. فقط یک مسلمان تا این اندازه وحشی است.در دهات های دور افتاده ایران به اسم ازدواج به دختران 9 ساله تجاوز می کنند. و ملا روستا به اسم اسلام این جنایت راقانونی میکند.حقایقرا از شرم پنهان نکونیم.کمکی به ما نیست.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - /فرانسه - پاریس
خانه به دوش - سوئد - استکهلم . وقتی رهبر 53 ساله ی دینی کودک 9 ساله را به بستر برد و دختر 9 ساله ی خود را به امام اول هدیه دهد گناه به گردن اسلام نیست????????لابد گناه موساد اسرائیل است عجب منطقی
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
man-malaysia -: یعنی طبق منطق شما, اگر کسی در جهان اول " ادمخوار " باشد که گاهی اوقات این حادثه ها اتفاق میافتد, ایا ان شخص ادمخوار اجازه این حق و منطق را دارد که انسانهای اولیه ادمخوار بودند و من مقصر نیستم که دارای چنین استعدادی هستم ?! در افغانستان و پاکستان بنام اسلام و با وجدان تمیز, خبرنگاران مسیحی را گردن میزنند, و اصلا وجدان ناراحت کننده ای هم ندارند, زیرا بنا به شعورشان اسلام چنین اجازه ای را به انان می دهد!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Punisher - ایران - شیراز
اینها دنباله رو جد بزرگوارشون و مخترع سیستم شکم و زیر شکم هستند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

iranazadiran - ایران - تهران
kavkaz - ایران - تهران. میدونی توپم از چی پره. از عوضی بودن مردان در تمام زمینه ها فیمینیست نیستم. از گنده گویی هاشون از عوضی بازیاشون از شهوترانها و پوچ بودناشون از ظلم ستم کرداناشون از زر مفت زداناشون از حق کشی ها و جنایاتشان از پر توقعیها ادعاشون از خود خواهیها و منمیت هاشون از نفهمی ها و بیشعوریشون از سیاست بازیها و طمع کاریشان از قساوت سنگدلی و بی انصافیهاشون از بی غیرتی کردن ها و برعکس دگم یا متعصب بودنشان از خاله زنک بازیهاشون از بی تفاوت بودنهاشون از عشق کردن از مدح شدن و مجیز گفتنشان ازبدقلقی هاو از عنقبودنهاشون از زور بازو به رخ کشیدناشون ازبی تدبیریها و کم تحملیهاشونو ....خسته شدم و استفراقم گرفته. دلم میخواد تمام حسن ظن و ابهتی که برایمردان قائل بودم را تا اخرین ذرهاش را قی کنم بعد با شروعی تازه با گروه نامردان که صفاتشان از مردانگی جاری و ساری فاصله دارد و به زنان نزدیک است پیوند بگیرم و زنان نازن را که خصایل جاری مردان فعلی را گرفته اند را روانه گروه مردان پوچ و مدعی بفرستم.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
کشتیم خودمونو به بعضیا حالی کنیم هی نگید ربطی به اسلام نداره!شما از قرآن وحدیث و...بیشتر از خمینی گجستک و وهابیون و. می فهمید؟؟
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

شازده کوچولو - ایران - تهران
تو ایران خودمون کم از این چیزا نداریم!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

mohareb - ایران - مشهد
ازدواج زیر 18 سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
جوابش چیز چندان سخت و به دور از ذهنی نیست. در ایران که به قول خودتون اسلام تمام و کمال اجرا میشه چرا چنین چیزی دیده نمیشه؟ چرا یک استاد دانشگاه تهران چنین ازدواجی نمیکنه؟ جوابش فقط یک چیزه. چون فرهنگ مردم بالاست. حالا ایران که هیچی چرا در همون افغانستانش یک استاد دانشگاه چنین ازدواجی نمی کنه؟ جایی که یک پدر امریکایی به دختر ده پونزده ساله اش چندسال تجاوز میکرد هیچی نگفتید هم لابد تقصیر اسلام بود!!!!!!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

رها راد - مالزی - کوالالامپور
وای !!! سر درد گرفتم!!این یه فاجحه است!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
کاش عکسهایی از کشورهای غیر مسلمان مثل تایلند . اکراین و برزیل هم میگذاشتین ..البته اونجا ازدواج وجود نداره فقط دخترها رو اجاره میدن ..
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
کاش عکسهایی هم از کشورهایی مثل تایلند .اکراین و برزیل میگذاشتین ..
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ali_agha78 - امریکا - لندن
دوست دارم اگه چیزى در مورد اسلام حقیقى می گید اول تحقیق کنید .نه اینکه با توجه به اسلام اخوندى هر چى دلتون می خواد بگید.پس مواظب حرفهاتون باشید و توهین نکنید
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

alihosain2001 - افغانستان - کابل
مسئولین محترم سایت چرا اطلاعات دروغ به مردم میدین این درست که در افغانستان معظل ازدواج زودهنگام وجود داره ولی نه به طوری که شما اینجا نوشتید و اما شما قانون اساسی افغانستان رو مطالعه کردید در قانون ذکر شده که سن قانونی برای ازدواج 18 سال چه پسر و چه دختر و اینکه لطفا منبع این اخبار و عکسها رو ذکر کنید در ضمن کمی هم به ازدواجها در میان قبایل عرب جنوب ایران یا عشایر کرد غرب ایران و یا بلوچهای ایران هم بپردازید
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

darkoob - ایران - تهران
برای اطلاع دوستان بی اطلاع: ازدواج اجباری در اسلام حرام و باطله. بی فرهنگی اینارو نباید به پای اسلام نوشت همون طوری که وحشی گری و قتل و غارت انگلیس و امریکارو نمیشه بحساب مسیحیت اورد.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

borzoopersia - انگلستان - بیرمنگهام
با خواندن این مقاله از مرد بودن خودم شرمنده شدم. این انسانیت و مردی نیست. این نهایت حیوانیت و نامردی است در هر فرهنگ و هر مذهبی که باشد فرق نمیکند. باید ریشه اینجور فرهنگها و مذاهب را سوزاند. لعنت بر آن خدا و پیغمبر و فرهنگی که این کار را جایز بداند. لعنت لعنت لعنت. حالت قی و استفراق دارم ببخشید هم میهنان و هم زبانان گرامی. به امید روزی که مردها مرد باشند نه کودک آزار و مظلوم کش.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

baran828 - ایران - تهران
تا وقتی همه ی کارهای زشت دنیا یا یک قشر یک علت خاص داشته باشه واونم فقط اسلام !هیچ مشکلی حل نخواهد شد.مگر میشه برای هر مشکل ،هر حرف وهر اتفاق مدام یک علت رو تکرار کنیم؟!این اصلا منطقی نیست.......مشکل تربیتی ،رفتاری وفرهنگی یک نوع دیگه اس!حتی در یک خانواده ی واحد عکس العمل فرزندان یک خانواده یک جور نیست اما مثلا!منطق بعضی از دوستان از خود این اتفاقات جالب تره واقعا!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

baran828 - ایران - تهران
تا وقتی همه ی کارهای زشت دنیا یا یک قشر یک علت خاص داشته باشه واونم فقط اسلام !هیچ مشکلی حل نخواهد شد.مگر میشه برای هر مشکل ،هر حرف وهر اتفاق مدام یک علت رو تکرار کنیم؟!این اصلا منطقی نیست.......مشکل تربیتی ،رفتاری وفرهنگی یک نوع دیگه اس!حتی در یک خانواده ی واحد عکس العمل فرزندان یک خانواده یک جور نیست اما مثلا!منطق بعضی از دوستان از خود این اتفاقات جالب تره واقعا!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

نادر 48 - ایران - کرمانشاه
man-malaysia,با شما موافقم این مردم خودشان از نظر فرهنگی عقب مانده اند.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

azarbayjan362 - ایران - تبریز
اسلام .........
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Reza-azad - آلمان - روستوک
دوستانی که اینکارارو به نام اسلام مهر میکنند هم به بیراهه میرند.من نمیخوام ایعمل رو تایید کنم اما دوستان اینگونه کارها در کشورهای دیگه هم انجام میشه و ربطی به اسلام و یا غییر اسلام نداره.اما واقعا چندش آوره.من در بعضی از فیلم های راز بقا دیدم که شکارچیان از خیر بچه های نوزاد میگذره اما بعضی از ما به ظاهر انسانها .. واقعا متاسفم
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

sama128 - ایران - شیراز
در اسلام ناب ناب ناب محمدی تنها و تنها زن برای ارضاء مرد آفریده شده و مرد باید برای ارضاء خود هم می تواند زن دائم و هم صیغه داشته باشد و تازه اگر عبادتی کرد راز و نیازی کرد ذکری گفت به هوای حوری و قوری در بهشت باشه که در اون دنیا نیز بتواند خوب خود را ارضاء کند یعنی در اسلام مرد همچون پیامبرش فقط و فقط باید در فکر مسائل جنسی باشه و با جوانترین دخترها ازدواج کنه و بیشتر به فکر این جور مسائل باشه . خاک بر سر افرادی که واقع بین نیستند و یک عمر مثل خر
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

maryam-germany-71 - المان - برلین
مخم هنگ کرد
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
perspolisi - استرالیا - سیدنی. فقط خواستم بگم ماله کش به وطنفروش ها میگن (جهت اطلاع) . ههههههه
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

شاهسون300 - ایران - تهران
تمدن ناب آریایی در کشور برادر پارسی زبان افغانستان
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

astara - ایران - استارا
وای وای وای .( اهای مسلمونا ) لطفا ماله کشیرو بزارین کنار.این دین به قدری زشت و کثیقه که با هیچ چیزی تمیز نمیشه.توی ایرانه خودمونم از این کثافتکاریا زیاده. سنته رسوله دیگه.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Mxm2 - انگلیس - منچستر
خاک بر سر این ادم های وحشی و دین عقب مانده اسلام.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
Mxm2 - انگلیس - منچستر. دوست عزیز اشتباه نوشتی , ننویسیم "عقب افتاده" بنویسیم "عقب نگه داشته" شده , آره عزیزم اگر پلشتی های هزارساله صلیبیون علیه مسلمانان نبود چند صد سال پیش فضا را تسخیر میکردند ولی چه کنیم که امان از از فریب و توطئه استعمارگران چشم آبی (جنایاتشان بماند) , در ضمن غیر از مسلمانان دیگر قومیتها هم صابون فرنگیها به تنشان خورده (مثل کاکا سیاه ها) هههههههه
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
شاهسون300 - ایران - تهران . مرد..پان تورک تو یکی .. خون این فرهنگ عرب وحشی 1400 سال پیش است نه فرهنگ اریائی/ در دین زردشت ازدواج با کودکان نیست و تک همسری/شاید اکثر کاربران نفهمند که 300 چیست/// 300 هم فیلمی است که ا.. چون تو برای توهین به ایرانی ساخت/گورت را گم کن به سایت پان تورکها// بلای اذری های اصیل ایرانی بر سر تو و اسلامیون بی وطن /انها تخم و ترکه ی تازی و تو بازماده ی جد کبیرت..چنگیز/
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

antidictatour - فرانسه - پاریس
میدونین توی افغانستان جاهایئ هست که غیر از ریشه درخت چیزی برای خوردن ندا رن?میدونین در بلوچستان پاکستان نونهایئ را درست میکنن و به بچه هاشون میدن که خمیرشو از خاک روی زمین که با اب نرم کردن درست میکنن ?میدونین تو بلوچستان پاکستان فقط بچه هایئ غذا و جای خواب دارن که در مدارس طالبان درس میخونن تا بزرگ که شدن برای عملیات انتحاری اماده بشن ?میدونین پشت کوههای افغانستان بزرگترین بازار خرید و فروش پسربچه های حتی کمتر از پنج سال برای پدوفیلهاست وهر ساله هزاران از این بچه ها کشته میشن ?فقر فرهنگی ومالی سازنده همه این فجایع و بیعدالتیهاست و شاید فریاد اون بچه ها تا ابد به گوش کسی نرسه. تا ابد !
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
شاهسون300 - پانترک مثل اینکه فراموش کردی در ترکیه که ادعای دموکراسی!!! میکند زنها را سنگسار و زنده به گور میکنند و هر روز دست کم یک زن در ترکیه به دلایل ناموسی کشته میشود؟! وضع زنان در ترکمنستان و قرقیزستان و قزاقستان و ازبکستان از این هم بدتر و ترسناک تر است.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
گزارشی از ترکیه نوین! ....بنا به گزارش روزنامه ها افراد متعصب مذهبی در مرسین به پای دختران مدارس که پوشیده نبوده اسید پاشیده اند، زنی را در نزدیکی ملاطیه به این اتهام که گویا با مردی دوستی داشته است زنده بگور کرده اند نزدیک به سد مرد به دو خواهر در سی یرت تجاوز کرده اند. عمر خشونت نسبت به زنان بدرازای عمر ترکیه است، دولت های پیشین نیز در این مورد پرونده بهتری ندارند، همه در مورد دفاع از مظلومان باشکست مفتضحانه روبرو بوده اند. ولی از سال 2002 تا 2009 تعداد قتل های ناموسی از 66 فقره به 953 مورد افزایش یافته است. کنشگران حقوق بشر می گویند” هر روز در ترکیه یک زن به قتل می رسد”. حزب عدالت و پیشرفت پاسخ می دهد که تفاوت امروز با دیروز این است که امروز تعداد قتل ها ثبت می شود و به آمار راه می یابد. خانم بی ناز توپراک، جامعه شناس ترک، این را می پذیرد ولی آن را بگونه ای دیگر توضیح می دهد ” فشار برای انجام مراسم مذهبی، نماز خواندن مرتب و روزه گرفتن و دوری از مشروبات الکلی افزایش یافته است. جامعه محافظه کار تر شده است”. جوی ایجاد شده که زنانی که ساکن شهرهای بزرگ نیستند با تاریک شدن هوا دیگر در خیابان دیده نمی شوند، در پی شرایطی که بوجود آمده بعضی ها تشویق به تفسیر قران بگونه ای شده اند که ضد زن باشد
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت
پسر شجاع* - ایران - تهران .کسی منکر اکراین.برزیل .تایلند نیست. این کشورها بهشت نیستند.چرا اما همیشه خودمان با این کشورها مقایسه می کنیم چرا با سوئد.هلند.فنالد مقایسه نمی کنید. 70 درصد پارلمان سوئد زن هستند.حتی کشورهایی که شما نام بردید .به شدت بر زد تجاوز به کودکان مبارزه می کنند.در اسلام اما تجاوز به کودکان قانونی است .سری به روستا های ایران بزنید.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
چی بگم !!?? فقط بریده باد نفسی که اینگونه ارضا میشود...
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

potatis - سوئد - مالمو
ali_agha78 - امریکا - لندن. ببینم امریکا هم لندن داره ؟چی گفتی: گفتی اول تحقیق کنیم !حالا چه اصراری داری بگی امریکا هستی ؟خوب قشنگ بگو ایران، مگه ایران ما چشه ؟درسته که الله مدینه ویرانش کرده ولی هنوز وطنمون است ،مثل اون جعفر پلنگ که میگه دانمارک ،یا اون یاس ابی که بلژیک تشریف داره !
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
در کشورهای بلازده ی اسلام هر فاجعه ای هست و صد البته مربوط به موجودات فضائی نه خود اسلامیون////در اخبار امروز این بود دختران و زنانی که در لیبی بوسیله ی اوباش قذافی مورد تجاوز قرار می گیرند اکثرا بعد بوسیله ی مردان فامیل خود بعنوان دفاع از ناموس کشته می شوند/// باز اسلامتان را ماله بکشید ایا در غرب مسیحی و اسرائیل یهودی چنین چیزی هست??????باز بپرید به تایلند و کره ی مریخ برای رد گم کردن!!!!!!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Nima 1 - سوئیس - زوریخ
محمد 54 ساله وقتی با دختر 9 ساله ازدواج کنه دیگه چه انتظاری می شه از پیروان این دین داشت. نابود باد این دین تحجر.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

marjan_blue - ایران - تهران
اسلام اسلامه دیگه اخوندی و غیر اخوندی نداره.یک کتاب که که بیشتر نداریم.همونو بخونید به کثیفی این دین پی میبرید.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
هلوون مفرد - آلمان - کلن. بابا شما که یک داستان سکسی رو تعریف کردی خوب نیست که اینقدر به فکر سکس باشیم و همه چی رو به سکس نگاه کنیم تو افغانستان اینقدر فقر هست که زن خراب زیاده اگه کسی بخواد کاری کنه ازدواج در این سن اونجا یک فرهنگ شده حتی ممکنه ازدواج کنن اما سالها رابطه ایی در کار نباشه الان اینجا من یک کارگر ساختمان سراغ افغانی سراغ دارم که زن 12 ساله گرفته اما خب الان 5 سال اینجاست و نرفته ببینش خب پس رابطه ایی هم نبوده به هر حال اینها ضعف فرهنگی هست نه مذهبی الان مثلا 80 در صد مردم ترکیه به اسم مسلمان هستن اما بیشترشون حجاب ندارن ازدواج درست میکنن خب بخاطر فرهنگه بالاس نه هیچ چیز دیگه فقط و فقط فرهنگ
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

Sappho - ایران - اصفهان
*پسر شجاع* - ایران - تهران. هموطن عزیز درسته اون هم خشونت وحشتناکیه ولی بالاخره بین اجاره دادن و برای مدت کوتاه برای سو استفاده در اختیار قرار دادن با اسارت فیزیکی مادام العمر یک زن فرق هست. کاش یه نفر می گفت تو کدوم کشور غیر اسلامی چنین ظلم بزرگی از طرف قانون حمایت میشه.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

odin - بلژیک - انتورپن
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز -در همین بلژیک چند سال پیش یک نفر رو گرفتن بنام «مارک دترو» این موجود هم دخترهای کوچک رو میدزدید، تجاوز میکرد و میکشت.اما دوست عزیز وقتی گرفتنش کل بلژیک عزادار شد « مارش بلانش» تظاهراتیه که دولت بلژیک اعلام کرد و دومیلیون نفر از کشور ده میلیونی در اینجابا بادکنک و تیشرت سفید رفتن تو خیابونهای بروکسل.در هر جای دنیا وقتی این اتفاق و جنایت بیافته کسی توجیهی براش نداره. اما عزیز من، دوست من، برادرمن، توجیه اینها دین و اسلامه، میگن این سنت پیغمبر و پسرعموش علیه. مارک دترو بعد از 12/13 سال هنوز در انفرادیه، چون زندانیهای بزه کار دیگه هم قسم خوردن میکشنش اگه ببرنش عمومی. میبینی؟ این عمل حتا برای خلافکارها و دزدها هم قبیهه. اما در همین قم خودمون ایت الله داریم که دختر خودش ازش بچه داره و این بچه ها مدرسه نمیتونن برن چون حتا شناسنامه ندارن.تفاوت در اینجاست.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
در مورد تیتر ازدواج در افغانستان خواستم بگم چرا اکثر ادمهائیکه بخارج رفتند اینقدر فکر میکنند باسواد و فرهنگی بالاتر از بقیه دارند.خوبه که همین افراد برگردند و بگذشته خود نگاهی بیاندازند بیاد می اورند که چی بودند و از کجا و چه خانواده ای امده اند.بیشتر انها از خانواده ای مسلمان متعصب که مادرو پدرهایشان نماز و روزشون ترک نمیشده امدند و بقول قدیمیها فرنگ رفته شدند و بابا مامان یادشون رفت چه برسه به مذهب یا اصالت.همه حرفهایم این بود که بی فرهنگی و بیسوادی را گردن اسلام نگذارید.چرا یک استاد دانشگاه و یا پزشک مسلمان دخترش را وادار به ازدواج اجباری در سنین کودکی نمی کنند?اگر خداوند و اسلام را از عملکرد دولت و اخوندهای ایران شناخته اید از نادانی و حماقتتان بوده ضمنا ایا تمام مسائلی که در اسلام امده بد است?تمامی ادیان از طرف عده ای همیشه در تیر رس انتقاد و معایبی چه منطقی چه نه بوده اند.در اخر دنیا دست بدکاران است.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
DKDK - : " چرا یک استاد دانشگاه و یا پزشک مسلمان دخترش را وادار به ازدواج اجباری در سنین کودکی نمی کنند? " به 2 دلیل : 1 - یا مسلمان واقعی نیست یعنی مسلمان معمولی مثل من و میلیونها ایرانی دیگر که بدستورات اسلام اعتنایی ندارند ! b - چون صحبت از " دخترش " هست, بخاطر دلسوزی اصلا بفکر این جنایت نمیافتد ! مانند اخوندی که بر سر منبر داد میزند, بمردم فقیر کمک کنید ولی خودش کمکی به انان نمیکند ! در ضمن, این چه طرز فکریست که میکنید که ما ( نسل جدید ) باید بدنبال راه و دین والدین خود برویم !? در چه عصری ( قرن 21 ) و در چه مکانی ( دانمارک ) شما زندگی میکنید که دارای چنین منطق وحشتناکی هستید ?! شاد و همراه زمان باشیم .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
عرصه سیمرغ - ایران - تهران . مواظب باش یه وقت ندزدنت با این هوش بالات. گفتم اگه منطق دارید جواب بدید، تو که منطق حالیت نیست چرا بیخودی انرژی مصرف میکنی‌ مزدور.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
DKDK - دانمارک - اسلیس گرامی, دکتری که از محمد تقلیدو مانند او رفتار نکند درواقع اروپایی شده ودیگرمسلمان نیست, .اسلام یعنی همان که محمد گفت وانجام داد.بقیه اش خود را گول زدن است ومغلطه ای بزرگ... محمد چشمش دنبال سکس با بچه ها بود فحشش را به او بدهید نه به ما که سوال میکنیم :این چه پیامبر روحانی است که شهوتش سیری ناپذیربوده؟ لطفا"به عکس اولی نگاه کنیدومحمد وعایشه را پیش خود تصور کنید.بدانید اگر محمد این عمل حیوانی را قدغن وخود نیز مرتکبش نمیشد ,امروز ما راجب این فاجعه وسکس با کودکان صحبت نمی کردیم.او جرم مرتکب شد.زیرا میدانست خدا مدینه داستانی است که خودش سرهم کرده.از او بخاطر کودک آزاری وکارهای غیر انسانی دیگرش نمی شود دفاع نمود.بحث ما بسیار روشن وساده است.نظرتان راجب محمد پنجاه وپنج ساله وعایشه هفت ساله چیست؟محمدچه نیازی بجز سواستفاده وشهوترانی از قدرت داشت.؟
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
آنهائی که بر پایه احساسات غلطشان/ حمایت کورکورانه از اسلام میکنند/ بدانند که ازدواج دختران در سنین پائین / از اسلام سرچشمه گرفته و در مغزهای عقب مانده مسلمانان رسوب کرده است. امام جعفر صادق حتی توصیه میکند که دخترانتانرا قبل از قاعدگی/ شوهر بدهید. ازدواج رهبر اسلام که حدود 54 سال داشت با عایشه که 9 سال داشت / سرمشق و نمونه یک اقدام اسلامیست. متاسفانه در هیچ شحص مسلمانی صداقت نیست. دفاع بی قید و شرط از هرچیزی که نقص های آن آشکارا پیداست/ دفاع مغرضانه است و این ممکن است به ظاهر چند روزی موفقیت آمیز باشد ولی در پایان محکوم به شکست است. همانگونه که مسلمانها بلاخره فهمیدند که آفتاب در باطلاق غروب نمیکند.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

potatis - سوئد - مالمو
marjan_blue - ایران - تهران. odin - بلژیک - انتورپن.کامنت های زیبایی که نوشتین را وقتی میخونم خوشحال میشم چونکه میبنم آدم های منطقی زیادی هنوز وجود دارند ،وقتی که مثلا با یک متعصب مذهبی بحث میکنم و میبینم که حتی نمیتونم بهش بفهمونم که درصد کمی از دخترها در سن ۹ سالگی به سن بلوغ جسمانی میرسند (توجه کنید تنها بلوغ جسمانی )اما نویسنده ی بیسواد قران حتی از این مضوع هم اطلاع نداره ،واقعا از بحث کردن باهاشون خسته میشم چه برسه اینکه حالا بخوام اثبات کنم که محمد حتی نمیدونسته زمین گرد هستش (از آیات قرآن :و ما زمین را مانند فرش بگستراندیم و کوه ها را مانند میخ بر ان استوار کردیم !! و یا :خورشید در هنگام شب در چشمه ی گل فرو میرود !!و صد ها چرت و پرت دیگر )دوست من واقعا زیبا نوشتی ،کاری به آخوند نداریم اگه میخواین بفهمید اسلام چیه لااقل همین یک کتاب را بخوانید .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

high class - کانادا - کانادا
مرگبر دشمن افغانستان و افغانستانی و کسانیکه قصد مسخره کردن مرد افغانستان را دارند.کلا گفتم .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

پهلوون مفرد - آلمان - کلن
love-iran - ایران - چابهار، بین تعریف علمی سکس تا کنایۀ مصلحتی کلی فاصله است، چه بسا که مفهوم کلمۀ "تغذیه" و صرف واژۀ "لنباندن" کاملاً متفاوت می‌باشد. این نقل از منقولات که در تصورات شما به عنوان داستان سکسی روی اکران رفته، در سناریوی پورنوی پدوفیلی: تحریرالوسیلۀ حضرت سلاخ جماران تنظیم شده که به شاه دوماد چهارده‌قرن پیش هم بگه زکی! زر اومدی قرمه سبزی...
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
دوستانی که میگویند به اسلام ربطی ندارد . محمد پیامبر اسلام قبل از مرگش گفت من دوچیز برای شما میگذارم که اگر طبق آن رفتار کنید .خدا از شما راضی خواهد بود .یکی سنت من دومی قرآن . سنت یعنی سبک زندگی او . یعنی ازداوج مرد 60 ساله با عایشه شش ساله . ومسلمانان همون النکاح وسنتی را اجرا میکنند . اونهایی که میگویند به اسلام ربط نداره خوب توجه بفرمایید . چون این سنت محمد بچه باز است الان هم مسلمانان میگویند ما راه محمد را میرویم . پس تمام مقصرش محمد است و بس
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

gol andam - سویس - زوریخ
khosh bavar جان قربانه اندیشه وقلم شما کاش همه مثله شما فکر می کردن . عاقل و بینا باشیم سویس
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
high class - کانادا - کانادا . اقای محترم مگر در سایت نمی بینید انتقاد و نفرت ایرانیان واقعی از حاکمان و جنایتکاران رژیم اسلامی ایران و دینش را?????ایا انها متولد ایران نیستند و به فارسی سخن نمی گویند ??? حساب جانوران حکومتی از مردم عادی جداست/// شما هم نقص سیستم خود را بپذیرید کشتن مدیران مدرسه ی دخترانه/اتش زدن همان مدارس نقض حقوق بشر در مورد زنان افغان// دزدی کمکهای خارج و رفتن به حساب شخصی کرزای و دیگر لاشخورهای سطح بالا ...و مسئله کثیف بالا و بچه بازی//شما که خدای ناکرده جزو این اراذل اوباش و طالبان نیستید چرا از بیان حقیقت تاراحت شدید?????????
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
اقا این دین همین است حالا بعضی ها بیان ماله بکشن ولی ما در دنیای ماهواره و اینترنت ووو...زندگی میکنیم این اراجیف دو زاری مال 1400 سال پیش است که میشد انسانها را در جهالت و حماقت و عقب افتادگی نگه داشت دیگر برای ماله کشیدن خیلی دیر شده.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
high class - کانادا - کانادا .پیش باد.. گرامی وقتی ما به خامنه ای واحمدی نژادبخاطر لواط باپسران شیعه درکهریزک بد وبی راه میگوییم.قصد ومنظورمان مردم ایران نیست.همچنین است در مورد کارهای بد وناشایست در افغانستان وخراسان بزرگ.نظرتان را در مورد کودک آزاری در ایران بنویسید تا ماهم از اطلاعات شما مستفیض بشویم.سپاسگزارم. https://www.youtube.com/watch?v=w5FkcQFO7GMfeature=related
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

gogoli - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس .. چرا داری ازم فرار میکنی نامهربون؟! این قضیه "حاج زنبور عسل به کجا رسید بالاخره؟! . .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

gogoli - ایران - تهران
واقعا مایه تاسفه که افرادی که جلوی اسم خودشون نام کشور های پیشرفته اروپایی رو بعنوان محل اقامت مینویسن، تا این حد با مفاهیمی مثل احترام به عقاید دیگران بیگانه باشن. من فکر میکنم اگه این افراد تو ایران مونده بودن دستکم تا حدی با دموکراسی و حقوق بشر آشنا میشدن! این افراد اگه به جدایی دین از سیاست معتقد باشن نباید به دلایل سیاسی به دین 98 درصد مردم ایران توهین کنن. من نمیدونم این موج "دین ستیزی" دقیقا از کجا هدایت میشه، اما میدونم که خیلی از مسائلی که این افراد بعنوان ضدیت با "تشیع" مطرح میکنن (موضوعاتی مثل "ایران صفوی") دقیقا حرف اعراب تندروی سلفی و وهابیه. این افراد چنان به اسلام حمله میکنن که انگار سایر ادیان و مکاتب فکری هیچ نقطه ضعفی ندارن. تاریخ مسیحیت پر از جنگهای خونباری مثل جنگهای صد ساله مذهبیه. نکته دیگه اینکه اکثر این افراد بجای بحث و گفتگو درباره مذهب به شدت به توهین و فحشهای بسیار رکیک متوسل میشن. آیا اگر حق با اینها بود اینکار لزومی داشت؟ . .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
gol andam عزیز, مرسی از شما که بدجوری از خجالتی قرمز شدم ! پس تا بعد و شاد و باهم باشیم .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

gogoli - ایران - تهران
یه نکته دیگه که چون زیاد درموردش صحبت مبشه لازم دیدم توضیح بدم مساله ازدواجهای حضرت محمده. در بین همسران پیامبر اسلام فقط عایشه به هنگام ازدواج با ایشون باکره بود. اکثر ازدواجهای حضرت محمد به قصد استحکام رابطه با طوایف دوست و یا تازه مسلمان انجام شده و این سنتی بوده که در تاریخ غرب و شرق سابقه ای طولانی داشته. اگر ایشان به دنبال هوسبازی بودند مطمئنا این قدرت رو داشتند که حرمسرایی بزرگ از دختران جوان داشته باشن. اما تاریخ اسلام نشون میده که اکثر همسران ایشون زنانی بیوه یا میانسال بودند. ضمنا ازدواج دختران در سنین پایین سنتی بسیار قدیمی در غرب و شرق بوده و نباید اون رو منحصر به شرق یا اسلام دونست. در پایان، فکر میکنم که این خیلی راحته که ما از اونور دنیا فقط چشمامون رو ببندیم، دهنمون رو باز کنیم و به فردی که چهارده قرن قبل یک نهضت بزرگ فکری رو بوجود آورده بعنوان مقصر تمام مشکلاتمون فحش بدیم. چرا "تغییر" رو از خودمون شروع نکنیم؟!
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
iranazadiran - ایران - تهران ;دوست والا مقام:اگر حالت بهتر شده وخستگیت هم در شده,لطفن ادامه دهید.راستی دور وبرخودت انگار مرد وجودنداره!!!!برادر-پدر-دوست پسر یا شوهر-عمو -دایی ووووو......همه را با یک چوب نمیرانن.البته درکت میکنم,باورکن
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
high class - کانادا - کانادا . دوست عزیز منم با شما موافقم ..با اینکه خودم ایرانی هستم ولی از ایرانیهای عقده ای حالم بهم میخوره ..البته اکثر مردم ایران افراد بافرهنگ هستند ..من به دوستان افغانی درود می فرستم امیدوارم که با اتحاد و صلح دوباره افغانستان کشوری آباد و سرافراز باشد..
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

Coco - کانادا - تورنتو
لطفا شعار ندید، من خودم اگه مجبور نبودام ایران را ترک نمیکردم و آلان هم اگه برگردم میگیرنم،،،واسه همین نمیایم،،،دقیقا می‌دونم که هزارن هزار آدم مثل خودم در خارج هستش،،،پس به همه برچسب وطن فروشی و غربی زدگی نزن، آلان بخواهی عقد مسیحی‌ یا زرتشتی یا یهودی یا بهائی واسه یه دختر ۸-۹ ساله جاری کنی‌ نمیتونی‌ ولی‌ عقد مسلمونی میتونی‌ و تازه ثواب هم داره،،. از دیدن اون عکس اولی گریم میگیره بخدا این مرده را باید از یه جأییش به دنب خر بست و کشیدش تو شهر.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
perspolisi - استرالیا - سیدنی. ما انرژی مان رادر تظاهرات ها صرف میکنیم به جای این که بیاییم در این سایت آب در هاون بکوبیم . جوابتان را خودم و گوگولی دادیم ولی در جمع بندی کلی قضیه شما همان قضیه ملانصرالدین است که سازی در دست گرفته بود و مدام یک سیم ساز را مینواخت که سوهان روح دیگران شده بود و وقتی دیگران به او اعتراض کردند که این کار تکراری را نکن و به قول معروف این سیمها را بالا و پایین کن تا موسیقی به وجود آید در جواب گفت : "دیگران پیدا نکردند و من پیدا کردم" ههههههههه
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
gogoli -ایران-تهران هزاران درووووووووووووووود بر شما باد
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
odin - بلژیک - انتورپن اودین جان اگر کسی در قرن 21 زندگی میکند دلیل بر این نیست که همگام با قرن و مردم آن قرن به پیش می رود! همانطور که عده ای از مردم و زمان خودشان جلوتر بودند، در مقابل عده ای هم هستند که عقبتر هستند! اگر در عربستان 1400 سال پیش دختران را زنده به گور می کردند هم اکنون هم عده ای هستند که همین کار را می کنند ( البته به شیوه ای شاید متفاوت تر! ). اودین عزیز شما چرا راه دوری میری. من همین پاکدشت خودمون رو مثال میزنم که محمد بیجه رو به جرم کودک ازاری گرفتند و پدرش رو هم در اوردن. اگر مردم از بیجه بیشتر از مارک دترو متنفر نبودند کمتر هم نبودند. این کارها در هیچ جای جهان قابل قبول نیست. ربطی به اسلام و غیراسلام هم نداره. اما همین دخترهایی که در بالا می بینید رو کسی مجبور نکرده با اینها ازدواج بکنند اگر هم کسی مجبور شده بالکل عقدشون باطله!!! چون یکی از مهمترین شرایط عقد رضایت طرفین هست. ( منظورم از عقد صرفا واسه ازدواج نیست بلکه هر چیزی که دارای قرارداد و.. هست رو بهش میگن عقد که بایستی شرایط عقد در ان لحاظ شده باشه ).
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
odin - بلژیک - انتورپن 2. اصل مطلب اینجاست که اینها چرا فقط همین یک چیز رو از پیامبر یاد گرفتن؟!!!! بعدشم هدف پیامبر (ص) از ازدواج با عایشه فقط ازدواج نبود بلکه یکی از اهداف فرعیشون ازدواج بود . اگر هدف اصلیشون ازدواج با یک کودک بود اولین ازدواجشون رو با زن بیوه ای که 15 سال از خودشون بزرگتره انجام نمی دادند. پس هدف چیز دیگه ای بوده که منتقدان بی انصاف اسلام این چیزا رو نادیده میگیرن. بازم درود به شرفت که میگی اینها اعمالشون رو با نام اسلام انجام میدن و همچنین اعمالشون رو به نام اسلام "توجیه" میکنن. به همون کسی که در ان سن با یک دختر کوچک ازدواج میکنه اگه بگی چندتا دروغ گفتی میگه شمارش از دستم در رفته! چرا یکی رو سفت گرفته یکی رو ول کرده؟! آیت الله ( در واقعا آیت الشیطان ) هست که مردم رو سرش قسم میخورن و پشت اسمش صلوات می فرستن ولی شهوت کورشون کرده. خانواده ها رو نابود کرده و آبرو نذاشته.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
odin - بلژیک - انتورپن 3. تا دین و دیانت بوده سوءاستفاده از دیانت هم بوده. دین شده دکانی واسه سودجویان من تو عمرم شاید دو یا سه تا آخوند دیدم که مادیات جلوی چشمش رو نگرفته!!! علت سقوط هر سلسه ای در تاریخ رو اگه بخوایم بررسی کنیم یکی از مهمترینش سودجویی ها و ظلم حاکمان دینی به نام دین به مردم بوده. البته دین برای ازادی بشر نازل شده. اگر شیوه ی حکومت داری حاکمان بخصوص اسلامی مطابق حکومت حضرت علی (ع) بود دنیا اینی نبود که میدیدیم. 1400 سال پیش اولین کسی که دموکراسی رو برقرار کرد حضرت علی بود. حضرت علی بود که گفت اگر حاکمی بداند بهتر از وی هم کسی هست که می تواند بر مسند قدرت بنشیند و این کار را به وی نسپارد هم به خدا هم به پیامبر و هم به مردم خیانت کرده. حالا شما یکیش رو پیدا کردید سلام منو بهش برسونید!
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
تصویر دوم را دقیق نگاه کنید. فایز محمد ۴۰ ساله با دختر ۱۱ ساله. حالا تصور کنید محمد ... را که حدود 54 تا 55 سال دارد با عایشه که حدود 9 سال دارد.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
ابرانی هائی که دین نکبت آور اسلام را بر میگزینند/ باید آگاه باشند/ که با این گزینش/ به جبهه اعرابی که هزاران هزار ایرانی را به قتل رساندند/ به زنهای ایرانی تجاوز کردند/ پسران ایرانی را به بردگی بردند و دختران ایرانی را به کنیزی و شهوت رانی گماشتند / پیوسته اند. چه بسا در میان این گروه ایرانی که مورد تجاوز اعراب قرار گرفته اند/ اجداد این بچه مسلمانها که با چنگ و دندان از این دین تازی دفاع میکنند/ نیز بوده اند.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
جهالت و فقر در بینش و اندیشه بسی سنگین تر از فقر مالیست. آندسته از مسلمانانی که فقط در اندیشه دفاع از دینی هستند که نکبت از سرو روی آن پیداست/ لازم است که بدانند که در قوانین جوامع دنیا / ازدواج در سنین کمتر از 18 سال مانند یک جنایت جرم است. هموطنان گرامی من: مسلمان ایرانی - ایران - شیراز // پسر شجاع* - ایران - تهران // عرصه سیمرغ - ایران - تهران....فرق این را که دیگر باید بدانید که اگر در جوامع آمریکا/ اروپا و یا آسیا /اگر دختری کمتر از 18 سال مورد تجاوز قرار بگیرد/ متجاوز تحت تعقیب و مجازات قانونی قرار میگیرد. در حالیکه اسلام این تجاوز را توصیه و به آن تشویق میکند.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

شاهسون300 - ایران - تهران
آرش بهدین از اتلانتا و آرتمیس از سوئد . در ایران باستان بسیاری از شاهان با محارم خود ازدواج کردند دیگر این را نمی توانید انکار کنید حتی در شاهنامه هم این موضوع آمده است ولی در میان ترکان زنان به فرماندهی سپاه هم میرسیدند و ملکه کشور هم میشدند مانند ملکه تومروس فکر به این موضوع کاملا واقف هستید که این حجاب با این سیاه چادر از دین زرتشتی به ایرانیان رسیده نه از دین اسلام پس این قدر به این اسلام بدبخت گیر ندهید و ضعف فرهنگ آریاییتان را گردن اسلام نیاندازید ساغ اولون
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

marjan_blue - ایران - تهران
potatise یک جمله هست که میگه انکس که دین دارد عقل ندارد و انکس که عقل دارد دین ندارد
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
khosh bavar - ایران - یزد . Pezhman - اتریش - وین دوستان عزیز اولا که بی حرمتی به عقاید و باورهای یک انسان کار ادم باشخصیت نیست چه برسه به عقاید حدودا یک ملیارد.اگر شماها بهائی.یهودی هم که باشید شاید من عقیده شما را قبول نکنم اما مطمئنا بی احترامی هم نخواهم کرد.ثانیا من هرگز نگفتم باید دنباله رو عقاید والدینتان باشید.ثالثا هر مسئله ای را نسبت به زمان خودش باید قضاوت کرد.شما محمد ص را شهوت ران خواندید ایا اینقدر فهم و درک و منطقتان ضعیف و کم است که فردی را تنها بخاطر ازدواج با دختری کم سن و سال شهوت ران میدانید?هر علتی دارای معلولیست و میتواند هزار یک دلیل داشته باشد.ضمنا حرف من این بود که اگر اسلام و خداوند را از عملکرد چند اخوند و دولت ایران میشناسید از نادانی و حماقتتان است.چراکه انها خودشان از دجالین و گناهکاران هستند.ضمنا اگر محمد ص انسان بد وخطاکاری بود همه شماها از خطاها و بدیهای او ملیونها بار یاد میکردید.اما چونکه ایشان انسان پاک و ساده زیست و نیک کرداری بود ازدواج او با عایشه کم سن سال را بزرگترین دلیل و حربه قرار دادید درصورتیکه معلول علت را نمیدانستید.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
رضاشاه تو باز پیدات شد , منطق از اسم کاربریت می بارد هههههه . جوابت را تو این لینک دادم , خواهشا همگی بخوانید تا ما اینقدر تکرارش نکنیم (کامنت آخری) ** https://www.iranianuk.com/article.php?id=63744 **.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
شاهسون.. تو که هیچ اگاهی از فرهنگ و تاریخ ایرانی نداری بهتر است نظرهای آبکی ندهی که مایه خنده دیگران است. ایرانیان باستان و زرتشتیان چه باستان چه امروزی هرگز چادر سیاه نداشتند. بهتر است درباره فرهنگ و اخلاق بالای!!! خلق ترک قرقیز که یکی دو سال پیش هم نژادهای ازبکی شان چه زن چه مرد چه کودک را با سنگدلی فراوان کشتار و آواره کردند کامنت بگذاری. واقعا که چه فرهنگی دارند اینها، که به خودشان رحم ندارند چه برسد به دیگران!! از کشتار ارامنه و کردها بدست ترکیه فاشیست، کشتار مردم اروپای شرقی بدست عثمانی های خونخوار و ووو. این لیست بسیار دراز است و جز کشتار چیزی درش نیست.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
DKDK -: دوست گرامی, ایکاش جداگانه جوابم را میدادید, زیرا این در مقامم نیست که به پیامبرمان بخاطر احترام به عقاید دیگران و خودم " شهوتران " بنامم ! و فقط جوابتان را در مورد منطق و استدلال شما راجع به " مسلمان روشنفکر " و چرا ما باید راه و روش اجدادمان را برگزنیم را دادم ! شاد و محترم باشیم .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

iranazadiran - ایران - تهران
nader46 - انگلیس - لندن. خوشبختانه دور و بر من از نمونه ی مردای فعلی نیست. گل بی عیب خداست حداقل اونا اگه معایبی دارن محاسنی دارن که با عث شده اسم مرد و مردونگی رو به لجن نکشونن. تمام مردان ایرانی باید از شرم اب بشن که همچین حکومت بی ناموسی برناموس و وطنشون مسلط شدند مبارزه معمولا مختص مردان است. سی و دو سال است به زن و دختر ایرانی ظلم و تعدی میشه و دست رو دست گذاشتین و مشغول عرق و زر ورق و سیاست بازی یا کاسب کاری هستید دو قورت ونیم تون هم باقیه. کاش یک جو ازغیرت اون مرد زاپنی که به خاطر زنش روسر ی پوشید رو داشتید فقط زیر ابی رفتن هارتان پارتان کلک مارمولک بازی تظاهر ادا در اوردن. غرور کاذب منمیت تعصب ترسویی. فکر کردی اون سپاهی کیه یه مرد ازگل ایرانی. اون توده ای چی اون ملی مذهبی اون حزب اللهی اون بسیجی همه به حساب مرد هستن. اون نماینده اون انتظامات همه و همه مردای ایرانی هستن که خدا همشون رو از روزگار محو کنه. ...
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

iranazadiran - ایران - تهران
.. اصلا همیشه مردان غیر خرابکاری در ایران کاری نداشته اند غیر از تعدادی انگشت شمار مانند کورش و داریوش و چندی که در معرفت ایمان و غیرت به پای زنان ایرانی رسیده بودند. اگر دنیا بگردی مانند زنان ایرانی یافت نمیشود. کجا دگر زنان می توانند گودزیلاهایی مانند مرد ایرانی را تحمل کنند. ایران همانگونه که از اسمش بر می اید روح لطیف زنانه در ان جاریست. وقتی این روح در حبس ابلیس در اید. نتیجه ای بهتر میخواهید مردان پر مدعای پوشالی.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
شاهسون....ضمنا ترک کم سواد و ناآگاه، گیریم ازدواج با محارم درست باشد ، که نیست، باز هم هزاران بار شرف دارد به عثمانی ها خونخواری که که به زنان و دختران بدبخت بوسنی و کوزو و دیگر مناطق بالکان وحشیانه تجاوز کرده و برخی را با خود ربودند. خوی وحشیگری که در تورکان بوده، در هیچ قوم دیگر دیده نشده است. زنان کشورهای ترک نشین، ازبکستان و قرقیزستان و قزاقستان و ترکمنستان و برخی مناطق ترکیه، بدبخت و مانند برده درگیر کتک خوردن و تجاوز و سنگسار و کشتارهای ناموسی هستند. اینهمه دروغ بافی کودکانه سودی برایتان ندارد و همه دنیا به فاجعه ای که بر سر بشریت و بویژه زنان و دختران در این کشورها میرود آگاه هستند پس خود را به کوچه علی چپ زدن و ماله کشی موفوف!
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
marjan_blue - ایران - تهران. مرجان جون پس معلوم هست نه معنی "عقل" را می دانی نه معنی "دین" را , پس گوش کن : حضرت علی (ع) : عقل دین داخلی است و دین عقل خارجی . یادش به خیر اسم زید من هم مرجان بود هههههههه
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
شاهسون300 - ایران - تهران . اقا--- ازدواج با محارم در ایران باستان افسانه ی اختراعی پور پیرار بی شرف نوچه ی ملاست در قدیمیترین دین ایرانی میترائیسم هم چنین چیزی نبوده//ازدواج با محارم تنها در حکومت فراعنه ی مصر بود انهم به باور انزمان برای اصالت خونی// من فکر می کنم شما گذشته از پان تورک بودن اسلامی نیز هستید ...
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
بیان اینکه حضرت محمد با عایشه به بخاطر استحکام سیاسی ازدواج کرد/ یک ماله کشی و سر پوشی مضحکانه است. در روانشناسی انسانها اصطلاحی است که بنام " جنون بعد از نیمه عمر" معروف است. این عنوان اینرا میگوید که مردان و بعضی مواقع زنان/ از سنین 40 به بالا از نظر روانی نیاز دارند که با داشتن همسر زیباتر و جوانتر/ اعتماد به نفس قویتری حاصل کنند. این موضوع را ایرانیها هم در ضرب المثل " عشق پیری گر بجنبد سر به رسوائی زند"/ گفته اند. بر خلاف اظهارات مسلمانان متعصب و نا آگاه/ اتفاقا حضرت محمد با عایشه فقط و فقط بخاطر سکس و شهوترانی ازدواج کرد. دلیل قومی و سیاسی مطرح نبود. معاویه و محمد همچون دو برادر بودند و محمد نیازی به پیوند محکمتری نداشت. سر خوردگی از ازدواج زنان بیوه دلیل دیگری برای ازدواج با دختر 9 ساله برای جبران شهوترانیهای از دست رفته حضرت محمد بود. حضرت محمد بر خلاف تصور مردم عوام شخصیتی بسیار فرصت طلب و سودجوئی داشت.
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
DKDK - دانمارک - اسلیس .هندوها بیش از مسلمانان هستند.آیامسلمانان به بتها وعقایدشان احترام گذاشتند؟ چینی ها وبودائیان بیش از مسلمانان هستند.همگی ذیدیم چه احترامی به مجسمه بودا گذاشتند.جای دور نرویم بهائیان را در سرزمینشان مورد بی احترامی و آزارقرار میدهند.حقوق زنان پایمال وآنان رانیمه انسان میدانند.ادیان دیگر را مورد بی احترامی قرار میدهند.دگر اندیشان را شکنجه وبه پسرانشان درکهریزک تجاوز نموده ودزدی وقتل ودروغ راغنیمت وجهادوتقیه مینامند.گرامی کمی فکر کن.بی احترامی آن است که با دروغ همراه باشد.گفتن حقایق درمورد جنایات هیتلر وخمینی وخامنه ای ومحمدوچنگیز خان وطالبان, بی احترامی نیست.حقیقت است.شاد ومودب باشیم
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
شاهسون300 - ایران - تهران میشود لطف کنید بگویید آدرس این موضوع که ایرانیان باید با محارم خود زنا ویا ازدواج کنند در کجاو کدام بخش از اوستا ویا شاهنامه نوشته شده ممنون خواهم شد.
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
عرصه سیمرغ - ایران - تهران . با خوندن چند تا از نظراتت می‌شه فهمید که آدمی‌ هستی‌ که نه منطق حالیته و نه معنی احترام رو می‌فهمی چیه. البته تقصیر خودت نیست اربابت هم مثل خودته و انصافا مربیه خوبی‌ تو اخلاق واست بوده. فقط دفعهٔ دیگه اگه مطلب رو فهمیدی و جواب داشتی نظر بده وگرنه .... وقت ما رو هم نگیر.
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز: دوست گرامی: یکی از اثرات جانبی تعصب اینست که مانع واقع بینی انسان میشود. در این صفحه در مورد دخترانی صحبت میشود که در سنین 11 تا 13 ساله با مردان 40 تا 50 ساله ازدواج میکنند. یک دختر یازده ساله از موضوع ازدواج چه میفهمد و از همسر داری با یک مرد 40 ساله چه میداند که به این ازدواج با آگاهی رضایت بدهد. آیا برای شما فقط "بله" گفتن کافیست. دوست محترم/ کلمه "بله: را به آن دختر بیچاره تحمیل میکنند. اگر شما نمیتوانید این موضوع را حتی تصور کنید/ باور کنید که من خودم شاهد ازدواج های زوری با "بله" های سنبلی بوده ام. آن دخترها کلمه "بله" را باید بگویند/ وگرنه باید آماده کتک خوردن باشند. ولی باز جای تعجب است که دانشجوئی که با تحصیل علم سر و کار دارد/ هیچوقت از خودش این سئوال را نمیکند که چرا در این دین "بله" گفتن یک دختر 11 ساله مورد قبول است. اما شهادت یک زن کافی نیست؟
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز: دوست گرامی: وقتیکه کسی بیمار میشود/ به نزد پزشک میرود. مهندس/ مهندسی میکند. معلم تدریس میکند و بالاخره معمم علم دین!!!!! میآموزد. یک آخوند به آنچه که تحصیل میکند/ یقین دارد. آخوند ها متخصصین دینشان هستند. بر خلاف عقیده شما/ من معتقدم که اسلام همینست که این آخوند ها اجرا میکنند. حتی من معتقدم که بعضی از این آخوند ها حتی به بی پایه بودن دین اسلام پی برده اند. اما بخاطر منافع شخصی و منافع اجتماعی در رودرواسی گیر کرده اند. زیرا هیچ کس حاضر نمیشود به سیم برق 480 ولت دست بزند. زیرا یقین دارد که دست زدن به آن کشنده است. اگر این آخوندها یقین داشتند که جهنمی سوزان وجود دارد/ هرگز خطا کار نمیشدند.
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
ARTEMIS-SW - اینها همه نوچه های پورپیرار هستند، پانترک و دشمن ایران. همه شان اینجا گندنوشته های این مرد خائن را اینجا بازنویسی میکنند. بزودی اینها را به همراه بسیجی های آدمکش از ایران بیرون خواهند انداخت.
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
آدم هیچ وقت از پله اول نمی پره رو پله دوم , اول باید "استعمار در بستر تاریخِ" اروپاییان متمدننننننننن کالبدشکافی بشه ببینیم علت عقب ماندگی مسلمانان(و غیر مسلمانان) از سلطه غربیها نشات میگیره بعد اگر جواب مثبت بود دیگر اجازه استعمار و استثمار و استحمار جهان سومیها (مسلمانان , آفریقاییها , لاتینی ها .....) را ندهیم , پس غربیها به عنوان حس نیت "حق وتو" را لغو نمایند (بربریت از این بالاتر نمیشه!!) . حق وتو مثل این میماند که در یک بازی 50 گل به حریف آوانس بدهی هههههههه. در ماجرای 11 سپتامبر بالفرض محال که کار خود آمریکاییها نبوده و کار مسلمانها بوده ( منظور بن لادن) ,ولی در ازای 5000 نفر کشته 1 میلیون نفر عراقی را کشته اند و بعد با افتخار خبر مرگ بن لادن را اعلام کرده اند ! , مثل این میماند که ما برای دستگیری "خفاش شب" بیاییم کل تهران را با بمب نابود کنیم بعد بگوییم که بله از دست خفاش شب راحت شدیم هههههههه. 2 تا مثال زدم اگر فهمیدی که فهمیدی اگر نفهمیدی ؟؟؟؟(اگر میفهمیدی که از پله اول شروع میکردی!). *ما جنبش سبزیم و علمدار حسینیم*
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
perspolisi - استرالیا - سیدنی. نمردیم و معنی منطق را فهمیدیم ! خیلی دوست دارید این انگ فرومایه گی خودتان را به بقیه بچسبانید. ببخشید وقتتان را گرفتم برو نوکریت را ادامه بده ههههههه. ما جنبش سبزیم و علمدار حسینیم
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
شاهسون300 -پانترک بی سواد ادم ....باید ثابت هم بتونه بکنه حالا پارازیت بنداز و برو میبینی که کسی برایت تره خورد نمیکند ....
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
rezashah1919 - ایران - تهران. دوست عزیز ..میشه بگید در جوامع غربی چه مجازاتی برای تجاوز به افراد زیر 18 سال قایل شدند؟!..اولا تا اونجایی که ما میدانیم مشتری عمده ارتباط جنسی با دختران و پسران کم سال در کشورهایی مثل تایلند و برزیل همین مردهای اروپایی و غربی هستند ..دوما اگر شما یک دختر باکره زیر 18 سال در اروپا و آمریکا پیدا کردی سلام مارو بهش برسون .یعنی اکثر دخترها قبل از 18 سالگی در اروپا و غرب رابطه جنسی داشتند یا به میل خودشان یا با تجاوز به آنها ..
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
rezashah1919 - ایران - تهران. دوست عزیز ..میشه بگید در جوامع غربی چه مجازاتی برای تجاوز به افراد زیر 18 سال قایل شدند؟!..اولا تا اونجایی که ما میدانیم مشتری عمده ارتباط جنسی با دختران و پسران کم سال در کشورهایی مثل تایلند و برزیل همین مردهای اروپایی و غربی هستند ..دوما اگر شما یک دختر باکره زیر 18 سال در اروپا و آمریکا پیدا کردی سلام مارو بهش برسون .یعنی اکثر دخترها قبل از 18 سالگی در اروپا و غرب رابطه جنسی دارند یا به میل خودشان یا با تجاوز به آنها ..
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

high class - کانادا - ونکوور
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس شما هم که خدای ناکرده بقول دوست عزیز پسر شجاع جز اون دسته از عقده ای افراد عقده ای نیستید که بهتون بر خورد.یا نکنه هستی. بعدشم چشمای خمارتو باز کن قشنگ من گفتم مردم افغانستان نگفتم دولتش وسران افغنستان.
جمعه 27 خرداد 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
khosh bavar - ایران - یزد دوست عزیز درود به معرفتت.
جمعه 27 خرداد 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
Pezhman - اتریش - وین دوست عزیز بازم میگم که اگر بخواهیم خداوند و اسلام را با عملکرد چند اخوند بیوجدان و بیشرف و یا یک مشت ناجوانمردیکه در راس کشورند و بملت ظلم میکنند بسنجی و اسلام و خدا را با انها بشناسی کاملا در اشتباهی. خداوند در قران فرموده که بین ادیان و مذاهب تحقیق کنید و بهترین و کاملترین دین را بپذیرید.در ضمن توهین و ظلم به مذاهب و ادیان دیگر کاریست کثیف و بد و این نوع کارهای نابخردانه کار انسانهای حقیر و فرومایه است.تمام مشکلات انسانها بخصوص عده ای از هموطنهایمان نداشتن معلومات و کارهای زشت و کثیف و ظالمانه تعدادی اخوند و سران کشور را به پای اسلام و خدا گذاشتن است.بقول پیر خرابات مسلم یعنی تسلیم بخدا.اما متاسفانه مسلمانهای این دوران هرگز تسلیم خداوند نیستند و از اسلام تنها نامش را یدک میکشند.واقعا ایرانی مسلمانی سراغ دارید در یک هفته دروغ نگوید?ای کاش از این به بعد میزان شناخت خدا و اسلام را اخوند دولت بسیج وو..قرار ندهید.کتاب بخوانیم تا بدانیم و ماوائ طبیعت به شناختن اسلام واقعی و خداوند بسیار کمک خواهد کرد.البته برای اهل علم و مطالعه و معنویت بدردخور است وسلام.
جمعه 27 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
rezashah1919 - ایران - تهران. در ضمن بابا شما مثلا انتظار دارید که 1400 سال پیش زنها چه تعلیماتی قبل از ازدواج باید میدیدند که حتما باید بعد از 18 سالگی ازدواج میکردند؟!. تا همین 100 سال پیش در ایران دخترها چون به مدرسه نمیرفتند و کاری هم در خانه پدرشان نداشتند به محض اینکه به سن بلوغ میرسیدند ازدواج میکردند و دخترهایی که در سن کم مثل 11 -12 سالگی ازدواج میکردند زیاد بود ..چه برسه به 1400 سال پیش که ماندن دختر تا 18 سالگی در خانه پدرش واقعا یک چیز مسخره بود..برای چه باید چندین سال بیهوده در خانه پدرش می ماند و در و دیوار خانه پدرش را تماشا میکرد؟!..معلومه در آن زمان هم دخترها به محض اینکه به سن بلوغ میرسیدند ترجیح میدادند که ازدواج کنند و اتفاقا سلیقه اشان هم طوری بود که بیشتر مردانی که سن زیادی داشتند را ترجیح میدادند چون این مردان بیشتر دارای ثروت ومقام بودند و میتونستند برای آنها زندگی راحت تری را فراهم کنند . در آن زمان در بیشتر مواقع واقعا ازدواج با یک پسر 18-20 ساله یک کار مسخره بود چون این پسرها خودشان محتاج مراقبت بودند و در اکثر مواقع موقعیت و ثروتی نداشتند..
جمعه 27 خرداد 1390

gogoli - ایران - تهران
mastaneh.deldar - ایران - اهواز .. از ابراز لطف شما ممنونم. .
جمعه 27 خرداد 1390

gogoli - ایران - تهران
من نمیخواستم این بحث رو ادامه بدم اما بعد از مدتها سر و کله زدن با عزیزان دین ستیز چنتا سوال برای من پیش اومده که حیفم اومد نپرسم: چرا عزیزان دین ستیز از یک طرف اکثرا سلطنت طلب هستن، اما از طرف دیگه نمیفهمن که ایران هر چی باشه یه کشور اسلامیه و یک جریان ضد مذهبی در ایران امروز هیچ شانسی برای رسیدن به قدرت نداره؟ چرا اینها از نظر سیاسی عموما جزو منفی باف ترین و نا امید ترین افراد به شمار میان؟ (ضرب المثل "سنگ بزرگ نشونه نزدنه" رو شنیدین؟) اونها دائما دم از براندازی و سرنگونی حکومت میزنن، اما حاضر نیستن هزینه این کار رو خودشون بپردازن. چرا وقتی هم که یه جریان سیاسی تو ایران میخواد کاری رو با ملایمت و بطور تدریجی پیش ببره، چنان باهاش مخالفت میکنن و بهش فحش میدن که روی مخالفان اون جریان تو ایران رو سفید میکنن؟ چرا متوجه نیستن که کمتر کسی به اندازه پیامبر اسلام و حضرت علی در اشعار و آثار ادبی ایران مورد مدح و سنایش قرار گرفته؟ و بالاخره اینکه اگه مشکلشون واقعا سیاسیه بجای رو آوردن به مسائل خاله زنکی و فضولی تو کارهای نامربوط، چرا از راه "سیاست" وارد نمیشن؟ .
جمعه 27 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
DKDK - دانمارک - اسلیس.. پسر شجاع* - ایران - تهران.. بخش نخست. حرف شما درست.اما حالا چی؟صادقانه جواب دهید اگردختر داشته باشید حاضرید در قرن بیست ویکم, دختر بچه هفت ساله خود را به یک پیرمرد بدهید.؟ اگر نه, پس کتاب مقدس را کنار بگذاریم وکتابی نو بنویسیم. که خواهرانمان به اندازه ما ارث ومیراث ببرندوسرزمین ایران را از زیر یوغ مذاهب برهانیم وبرابری همه ایرانیان در زیر سایه قانون اساسی نوین را خواستار باشیم.اما خوب میدانیم که عده ای ملای دغل ودین فروش زیر بار برابری همه نخواهند رفت.تحمیل عقاید فاشیستی وقتی پایان خواهد گرفت که حربه مذهب از دست این گروهه زورگو گرفته شود.اگر هر کسی مذهبش را در خانه اش گذارده وقصد حقنه کردنش به دیگران را نداشته باشد.آنگاه تمام ادیان واقوام باچنگ ودندان ایران را پاس خواهند داشت.
جمعه 27 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
DKDK - دانمارک - اسلیس.. پسر شجاع* - ایران - تهران.. بخش دوم.. چنین خواهد شد.وقتی که دین و قدرت ملاهای قشری با مشت محکم همه ما به سرجایش نشسته خود را با دیگران برابر ونه برتر بداند.اسلام باید در خود تغییرات واصلاحات صورت دهد.به حرف و با لالایی. خامنه ای وملاهای ثروتمند عقب نخواهند نشست.تکیه بر اصول تبعیض آمیز کتاب مقدسشان دارند. همراه برابری خواهان باشید و راجب حقوق زنان وکودکان بیندیشید.وبگذاریدما کتاب مقدسشان را نقد وبررسی ونفی کنیم.این کتاب عثمان وعمر است.ودارای خطاهای روشن وغیر قابل انکاریست.باید برای تغییرش فشار وارد کنیم.به دلایلی که قبلا"گفتم.بعد از سرکوبیش حتما" مانندمسیحیت دچار رفرم وتحول خواهد شد. به رفرم کتاب طالبان کمک کنید.و همراه رفرمیستها و آیندگان باشید.وگرنه توهین به مقدسات طالبان پولی نصیب ما نمیکند.ولی جراحی دردناک اسلام آخوندی وطالبانی به نفع مسلمانانی است که قوانین امروزی را درک وپذیرفته وسنگسار واین گونه قوانین شرم آور را رد کرده خواهان زندگی کاملا"نرمال درکنار انسانهای دیگرند.
جمعه 27 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
خوله بنت حکیم روایت می کند که وقتی به پیامبر گفتم: برای تزویج حضرتش هم دختر دوشیزه سراغ دارم و هم زن بیوه، او هم هرگز نگفت دختر دوشیزه دوست دارد یا زن بیوه، بلکه پرسید: دوشیزه کیست و بیوه کدام؟!!! بایستی از یکسری از افراد پرسیده شود که اگر ازدواج پیامبر با یک دختر کم سن و سال یک بیماری روانی است پس چرا بقیه ی ازدواج هایشان کلا با زنان بیوه بوده و تنها همسر باکره ی ایشان همان عایشه است؟؟!!!! درحالیکه ایشان میتوانستند چندین زن همسن و سال همانند عایشه اختیار کنند و اگر ازدواج با عایشه نعوذبالله از روی شهوت و بیماری روانی بوده چرا فقط به گرفتن همین نفر بسنده کرده اند؟!! در حالیکه هم قدرتش را داشته اند و هم ثروتش!
جمعه 27 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
البته باید از این افراد پرسید که اگر ازدواج در سن پیری یک نوع بیماری روانیست پس چرا ازدواج این چنینی فقط برای پیامبر اتفاق افتاد ( و حال حاضر را مثال نمی زنم و همان زمان را عرض میکنم که ) در بین دوستان ایشان مثل حضرت علی و عمر و عثمان و.. چرا چنین ازدواجی نداشته اند؟!! باز هم اگر نعوذبالله از روی شهوت ازدواج این چنینی را دوست داشته اند و از روی انگیزه های سیاسی ازدواج نکرده اند، مجبور نبوده اند دو سه سال صبر کنند تا پس از عقد با عایشه با وی ازدواج کنند!!! طی این دو سه سال می توانسته اند چندین دختر به سن بلوغ رسیده را تزویج نمایند ولی چنین نکرده اند تا پاسخی باشد برای منتقدینش که ایشان از روی شهوت و.. ازدواج نکرده اند. حتما این را میدانید که بسیاری از همسران پیامبر بزرگتر از ایشان بوده اند! به این می گویند متعصابانه انتقاد کردن! و البته بی انصاف بودن!
جمعه 27 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
rezashah1919 - ایران - تهران دوست عزیزم؛ اگر من متعصبانه از اسلام دفاع میکنم شما هم متعصبانه از اسلام انتقاد میکنید. بار اولی که به من گفتید متعصب هستید من هم تعصب را در نوشته هایتان یافتم ولی ترجیح دادم تا برایم ثابت شود سپس این را خدمتتان عرض کنم. اولا که این فرهنگ و شیوه ی ازدواج در ان منطقه کاملا عرفی است و کاری خلاف عرف و دارای هر گونه زشتی و پلیدی نیست! دوم اینکه دخترهایی که در سنین پایین ازدواج کرده اند بعدها که بزرگ شده اند از ازدواج در سنین پایین ابراز ندامت و پشیمانی نکرده اند! عایشه هم یکی از این افراد بود. به فرض اگر هم زمان ازدواجش به زور و بدون انگیزه با پیامبر (ص) ازدواج کرده است بعدها هم ابراز ندامت نکرده است! همین دخترهایی که در سنین پایین ازدواج کرده اند چه بسا دخترانشان را هم در همان سنین پایین ازدواج میدهند!!!!!! اگر خودشان ناراضی بودند حداقل دوست نداشتند که دخترانشان را هم در همان سنین مزدوج سازند! ازدواج این چنینی در بسیاری از شهرهای ایران همچنان دیده می شود و کسی از انها ناراضی نیست.
جمعه 27 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
rezashah1919 - ایران - تهران دوست گرامی؛ به فرض حرف شما هم درست باشد و آخوندها به بی پایه بودن اسلام پی برده اند ولی آیا نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون نفر دیگر به بی پایه بودن اسلام پی نبرده اند؟!!! فوقش منافع مادی اخوندها اجازه نمی دهد بگویند اسلام بی پایه و اساس است، آیا منافع یک میلیارد و دویست میلیون نفر دیگر هم چنین چیزی را ایجاب میکند؟!!! البته من عقیده ی صدها میلیون مسلمان در طول 1400 سال را چشم پوشی کردم! حال مردم که هیچ، چرا خود پیامبر (ص) ادعای نبوت کردند؟! حتما میدانید زمانیکه ایشان ادعای نبوت کردند اعراب که منافعشان را در خطر میدیدند به وی پیشنهاداتی دادند و حاضر بودند هر چیزی بخواهد به وی بدهند، از جمله زن و زر و زمین. در حالیکه ایشان توهین و جنگ و از دست دادن عزیزانشان و بی حرمتی و.. را در برابر ادعای نبوتشان خریدند.
جمعه 27 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
gogoli - ایران - تهران ** بزرگوار؛ کاملا با شما موافقم. این افراد که این همه وطنم وطنم میکنند به قول شما حاضر نیستند حتی کوچکترین هزینه ای بدهند. همین ارتمیس در لینک زیر مسقتیما به من میگوید من از ترس جانم از ایران فرار کرده ام. حال این افراد ترسوی فراری چه جایگاهی در آزادی ایران و ایران آزاد دارند؟!!! . https://www.iranianuk.com/article.php?id=63091.
جمعه 27 خرداد 1390

baharmazaheri - دبی - عجمان
شانس از همسایه نداشتیم ....مشکل دولت حل شده تا حدودی اما مشکل بیسوادی بالای 90 درصد فاجعه اس هر افغانی یه طالبانه !!!!!!!!
جمعه 27 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
gogoli - ایران - تهران. بخش نخست. عزیز من با برادران مسلمانم هیچ دشمنی ندارم سلطنت طلب هم نیستم.خواهان آیجاد احزاب وکوتاه کردن دست مذاهب از قانون اساسی کشور هستم.کاری که من وامثال من انجام میدهیم به چالش کشیدن کسانی است که چهار زن داشتن برای مردان را خوب, وهمان قانون را برای زنان زنا نامیده در جلو چشم جهانیان حکم سنگساراجرا میکنند.و یا تبعیض درمورد تقسیم ارث پدر بین دختران وپسران ویا حضانت فرزندان و حق مسافرت و یا تعغیب وزندانی وتجاوز به دگر اندیشان و ستم به بهائیان وسایر ادیان و ازجمله کشتن انسانهایی که بت پرست وبودایی وهندو ویا حتی مسیحی ویا دین دیگر اختیار کرده اند.ترویچ واشاعه خرافات وچاه جمکران وبسیاری دیگر..
جمعه 27 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
gogoli - ایران - تهران. بخش دوم. و اما چرا ما با آنکه تعدادمان زیاد نیست.این صحبتها را پیش میکشیم.؟!! این اندیشه از زمان مشروطه شروع و روز بروز گسترده تر شده وزنان ودانشجویان و بعضی از مذهبیون را به دگر اندیشی وادار نموده ودر آینده بیشتر هم خواهد شد.دایناسورهایی مثل جنتی و ومصباح یزدی وخامنه ای محکوم به رفتن هستند.با این نقد وانتقاداتی که ما سکولارها انجام میدهیم, مذهبیون مجبور به تجدید نظر در افکار واندیشهای طالبانی خویش هستند.هدف ما نه کشتن ونابودی بلکه جلوگیری ازآن است.
جمعه 27 خرداد 1390

+148
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.