ناگفته هایی از قتل لاله سحرخیزان تا اعدام شهلا + گفتگو با مادر لاله

ناگفته هایی از قتل لاله سحرخیزان تا اعدام شهلا + گفتگو با مادر لاله

روزنامه وطن امروز می نویسد ( تصاویر از روزنامه وطن امروز می باشد ) :

ماجرای قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمدخانی خیلی زود به پلیس و قاضی جنایی مخابره شد. صحنه قتل خیلی فجیع بود، جنازه خون‌آلود «لاله» در حالی که سرش به سمت در اتاق خواب و پاهایش به سمت تخت بود، زیر ملحفه‌ای گلدار دیده می‌شد.

 لباس‌های خانگی‌اش مرتب بودند، روی دستانش آثار بریدگی با چاقو دیده می‌شد که جای تعجب داشت، آثار بریدگی سطحی از راست به چپ و برعکس روی پاهای جسد به چشم می‌خورد و مهم‌تر اینکه همه ضربات مرگبار به گردن وارد شده بود به گونه‌ای که تصور می‌شد قاتل روی شکم لاله نشسته و جز همان ناحیه، نمی‌توانسته جای دیگری را هدف ضربات خود قرار دهد. به دست آمدن ته‌سیگارهای خیس و خاکسترهای استوانه‌ای شکل آن، که مشخص بود هیچ پکی به آنها زده نشده نشان می‌داد عامل قتل سعی داشته مسیر تحقیقات را گمراه کند. با وجود همه مواردی که در صحنه قتل دیده می‌شد، پلیس و قاضی بر این باور شدند که در روز روشن و به این شکل تنها یک زن می‌تواند قاتل باشد و این دقیقا زمانی مطرح شد که تیم تحقیق شنید ناصر زندگی پنهانی‌ای با زنی به نام شهلا داشته است. این زن 32 ساله آبان‌ماه همان سال بازداشت شد و در همان برخورد نخست در حالی که قرآنی به همراه داشت سوگند خورد که بی‌گناه است. از خانه شهلا دفترچه خاطراتی به دست آمد که نشان می‌داد این زن همیشه در تعقیب لاله بوده است و می‌خواست نقطه ضعفی پیدا کند تا با بدبین کردن ناصر به همسرش وی را حذف فیزیکی کند. در این دفترچه به جز القابی که شهلا با عصبانیت به لاله داده و وی را دشمن، پیرزن و عجوزه خوانده بود و نیز یادداشت‌های روز 17 مهرماه هیچ‌کدام از روزهای دیگر قلم‌خوردگی نداشتند اما شهلا در این روز پس از نوشتن بیش از یک خط مطلب همه را قلم زده و داستان تازه‌ای را نگاشته بود که پلیس به این باور رسید شهلا به دنبال سناریوسازی برای روز جنایت بوده است. شهلا هنوز سکوت می‌کرد، پلیس در بررسی‌های مخابراتی به سرنخ تازه‌ای برخورد. شهلا هر روز و با تعداد زیادی تماس با ناصر حتی وقتی وی در آسمان بود تماس داشت اما موبایل شهلا از ساعت 8 غروب پیش از جنایت تا 11 صبح بعد از جنایت خاموش بود و همین مسائل اما و اگرهای زیادی پیش روی تیم تحقیق قرار داد.

در صحنه قتل یک چرخ‌خیاطی نو که تخریب شده بود، سوال‌برانگیز شده و زمانی که ناصر محمدخانی ادعا کرد به خاطر همین چرخ خیاطی دعوای زیادی با شهلا داشته است این فرض مطرح شد که شهلا با اقدام کینه‌جویانه پس از جنایت این چرخ خیاطی را شکسته است. در شاخه دیگری از تحقیقات، پلیس از خانواده لاله شنید که چند سالی می‌شد یک زن در تماس‌های مرموز مرتبا به لاله می‌گفت که باید از زندگی ناصر بیرون برود و حق وی را برگرداند به طوری که این تماس‌ها حتی وقتی لاله و بچه‌هایش به شیراز و قطر سفر می‌کردند، ادامه داشت.

 همه تیم قضایی و پلیسی می‌دانستند هیچ‌کس جز شهلا نمی‌توانسته چنین مزاحمت‌هایی داشته باشد و با توجه به شخصیت لاله که هیچ‌کس با وی دشمنی‌ای نداشت، قاضی جعفرزاده و کارآگاهان جنایی شهلا را عامل اصلی یا طراح نقشه جنایت می‌دانستند و تنها یک گره مانده بود تا حتی بدون اعتراف این زن، وی در قتل لاله گناهکار شناخته شود. هنوز مبهم بود که شهلا چگونه در روز روشن وارد خانه لاله شده است حتی با داشتن کلید یدک نیز چنین اقدامی منطقی نبود و اینکه شهلا زنگ خانه را زده و داخل رفته است نیز دور از واقعیت به نظر می‌رسید.

این گره با ادعاهای ناخواسته ناصر، باز شد، فوتبالیست سرشناس پرده از رازی برداشت که وحشتناک بود. این مرد ورزشکار گفت: شهلا از وی خواسته بود هیچ رابطه خصوصی‌ای با لاله نداشته باشد. یک روز صبح که بعد از تمرین تیم پرسپولیس به خانه شهلا رفته او را پریشان دیده است. ناصر ادامه داد: شهلا گفت خوابی دیده و وقتی آن را تعریف کرد متوجه شدم ادعاهایش مطابقت کاملی با رفتارهای من در شب گذشته داشته است.

با نگرانی خودم را به خانه رساندم و چون پنجره اتاق خوابم به بالکن مشرف است، احساس کردم شهلا در آنجا پنهان شده بوده و این حدسم درست بود چون در بالکن جای نشستن شهلا روی پارچه کف آن کاملا مشخص بود. پس شهلا می‌توانست شب را در خانه لاله پنهان شده باشد. 11 ماه بعد از جنایت، در یک شب بارانی شهلا که واقعا عاشق ناصر بود با وی در محوطه آگاهی قدم زد و دقایقی بعد اعترافات هولناک خود را پیش روی کارآگاهان جنایی قرار داد. همه ادعاهایش با فرضیه‌های علمی پلیسی و قضایی مطابقت داشت. این زن روز پیش از جنایت وقتی لاله و بچه‌هایش در خانه نبودند مثل دفعات قبلی برای سرکشی وارد خانه شده بوده و با بازگشت ناگهانی لاله و میهمانش در آنجا غافلگیر شده بود.

شهلا با آشنایی‌ای که به خانه بزرگ و دوبلکس لاله و ناصر داشت، پشت پرده حریر فشرده اتاق پذیرایی و در فضای خالی کنار شوفاژ و کمد دکوری پنهان شده بود. این زن گفت شب پیش از جنایت همه رفتارها و گفتارهای لاله با مهرنوش و بچه‌هایش و حتی گفت‌وگوهای تلفنی لاله با مادرش را شنیده و همه را مو به مو به خاطر دارد. عجیب بود، همه ادعاهای شهلا با واقعیت منطبق بود حتی نوع لباسی که مهرنوش پوشیده بود را دقیق به تیم پلیس گفت. شهلا گفت که شب را همانجا خوابیده و صبح وقتی همه رفته‌اند حتی شنیده مهرنوش از لاله اجازه گرفته از لوازم آرایش وی استفاده کند و لاله نیز با دلخوری گفته این چه حرف‌هایی است، استفاده کن. سپس لاله در آهنی را نیز بسته و به اتاقش در طبقه دوبلکس رفته، ابتدا مجله خوانده سپس به پهلو و پشت به در اتاق خوابیده است.

در این لحظه بود که شهلا تصمیم به قتل می‌گیرد و ابتدا با چوب بیس‌بال به روی گوش سمت چپ وی می‌زند و این دقیقا موردی بود که در هیچ‌کجا به آن اشاره نشده و شهلا در صحنه قتل آن را نمایش داد که با عکس‌های جنازه مطابقت داشت. شهلا در بازسازی صحنه جنایت، نوع پنهان شدن، پاییدن لاله و قتل وی را اینگونه شرح داد:

وقتی گلاویز شدیم و لاله روی زمین افتاد روی شکمش نشستم، او تیغه چاقو را با دستانش گرفت هر کاری کردم نتوانستم چاقو را بیرون بکشم، گفت تو کی هستی؟!

گفتم معتادم و دزد!! گفت من گناه دارم، مادرم گناه دارد، بچه‌هایم در مدرسه‌اند، برو پول و طلا بردار و اینجا را ترک کن. بعد زنگ بزن پلیس، بیایند من را به بیمارستان ببرند، گفت، قول بده و من قول دادم و او چاقو را رها کرد!! شهلا در این صحنه با گریه بلندی مرتب می‌گفت: منو ببخش! منو ببخش! شهلا در ادامه گفت: بعد از اینکه چاقو را رها کرد من ضربات نهایی را زدم.

لاله تیغه چاقو را گرفته بود و م یگفت بچ ههایم گناه دارند، منو نکش. قول دادم او را رها کنم. وقتی چاقو را رها کرد، ضربه های نهایی را زدم. شهلا در بازسازی صحنه قتل گریه میکرد و میگفت: لاله منو ببخش، ببخش!

این زن حتی به قطره خونی اشاره کرد که حتی پلیس از آن بی‌خبر بود و وی بعد از قتل روی تشک تختخواب با آب و ریکا آن را شسته بود.


این صحنه مربوط به همان قطره خون معروف است که روی تشک ریخته بود و هیچ کس جز شهلا، حتی پلیس از وجود آن خبر نداشت

 همه مطالبی که شهلا گفت همانی بود که در صحنه رخ داده بود به گونه‌ای که هیچ‌ شکی نماند که شهلا قاتل و تنها بوده است.

این زن بعد از شب اعتراف، بارها در حالی که نمی‌دانست دوربین مخفی‌ای در جالباسی اتاق قاضی جاسازی شده و همه رفتارهای وی را ضبط می‌کند بارها باز همان اعترافات را انجام داد تا اینکه در جلسه محاکمه در برگشتی عجیب ادعا کرد بی‌گناه است و هیچ‌کس را نکشته است. شهلا 4 اقرار مختلف داشت، ابتدا گفت عاملان قتل از صحنه فیلم گرفته و برای وی ارسال کرده بودند و به خاطر همین می‌دانست جزئیات جنایت چیست؟ بعد گفت که از سوی یکی از دوستان ناصر شنیده هیاهویی جلوی خانه ناصر است وقتی آنجا رفته دیده خبری نیست و در خانه باز است. به بهانه اینکه آنجا آرایشگاه است بالا رفته و در اتاق خواب لاله جنازه را دیده است.

 او 2 اعتراف دیگر نیز داشت، شهلا گفته بود من کشتم و شب جنایت در آنجا پنهان بودم و بعد در اعتراف دیگری گفته بود: شب قبل از جنایت در خانه لاله پنهان بودم اما صبح پیش از ترک آنجا دیدم 2 مرد آمدند و او را کشتند به خاطر همین صحنه قتل را با تمام جزئیاتش می‌دانستم. شهلا به قصاص نفس – اعدام- محکوم شد و این رای در مدت 8 سال از سوی بیش از 31 قاضی بازخوانی شد و همه رای به محکومیت شهلا دادند و جالب اینکه وی با وجود ادعا برای گفتن حرف‌های تازه، هیچ‌گاه مساله جدیدی را پیش نکشید.

استیذان

وقتی شهلا نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه خیلی زود پرونده‌اش تعیین تکلیف شود، نوشت آیت‌الله آملی‌لاریجانی پس از بررسی‌های نهایی، استیذان برای اجرای حکم قصاص نفس – اعدام- شهلا را صادر کرد. با این نظر قطعی رئیس قوه قضائیه، شهلا در لیست سیاه اعدامی‌ها قرار گرفت و روزنامه «وطن‌امروز» چندروز پیش، خبر اعدام شهلا در روز 10 آذرماه را به صورت اختصاصی منتشر کرد. پس از اعلام روز اعدام، اظهار نظرهای عجیبی مطرح شد به طوری که وکیل خرمشاهی قاطعانه ادعا کرد، اعدام موکلش در روز 10 آذرماه صحت ندارد و خبر آن کذب بوده است.


شهلا جاهد در بازسازی صحنه قتل


شهلا اعدام می‌شود

ساعت 8 غروب دوشنبه 8 آذرماه سال جاری به خانواده لاله سحرخیزان اطلاع داده شد که شهلا طبق زمان‌بندی قبلی در سحرگاه 10 آذرماه سال جاری پای چوبه‌دار خواهد رفت. مادر و برادر لاله بلافاصله با پرواز شبانه از قطر به تهران آمدند و صبح دیروز – سه‌شنبه- به همراه ناصر در دفتر اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران حاضر شدند. وقتی دادیار جابری باز هم به رایزنی‌های انساندوستانه برای صلح و سازش پرداخت مادر لاله و ناصر اصرار به اجرای حکم کردند. از سوی دیگر شهلا آخرین ملاقاتش را با خانواده‌اش در زندان انجام داد تا برای مجازات اتهام سنگین خود آماده شود.

گفت‌وگو با مادر لاله قبل از اعدام شهلا

مادر لاله که بعد از 8 سال هنوز باور ندارد مجازات قاتل دخترش را از نزدیک خواهد دید در همه این سال‌ها سیاهپوش و عزادار دخترش بوده است.

در این لحظه چه احساسی دارید؟

خیلی خوشحالم، به هدف و آرزویم رسیده‌ام، خدا را هزار بار شکر می‌کنم که حق را به حق‌دار رساند. این همه سال آمدیم و رفتیم. الان هم ما راحت می‌شویم، هم شهلا و هم شماها!

خانواده شهلا اقدامی برای جلب رضایت انجام داده‌اند؟

تا امروز هیچ تماس و ملاقاتی نداشتیم. 2 ساعت پیش یکی از خواهرانش به نام «جمیله» زنگ زد به موبایل پسرم، نمی‌دانم آن شماره را از کجا آورده است؟! گوشی را گرفتم و با هم حرف زدیم.

اگر امکان دارد بگویید چه تقاضایی داشت؟

می‌گفت خاک پایت هستیم، پرسیدم در این 8 سال کجا بودید؟! گفتند حتی شیراز آمده‌ایم تا رضایت بگیریم که واقعیت ندارد، گفتم چرا باید ببخشیم؟ بروید از خواهرتان بپرسید چرا 2 بچه را بی‌مادر کرد، مرا بی‌لاله کرد. خواهر شهلا گفت که نمی‌دانیم خواهرم چرا این کار را کرده است؟

یعنی او هم پذیرفت خواهرش قتل کرده؟

بله، طوری حرف زد که یعنی پذیرفته. بعد گفت تا او را به جای شهلا قصاص کنیم که گفتم چرا؟ برادر را به جای برادر و خواهر را به جای خواهر مجازات نمی‌کنند، باز می‌خواست به حرف زدن ادامه دهد که خواستم دست از سرمان بردارد.

کی با خبر شدید شهلا اعدام می‌شود؟

شب دوشنبه، سریع از قطر به تهران آمدیم.

پسران لاله نیامدند؟

«عرفان» که نیازی نبود چون سن قانونی ندارد و پدر – ناصر- قیم و ولی قهری است. «علی» هم مشکل سربازی داشت حتی امروز رفت سفارت ایران در قطر تا نامه بگیرد اما نشد.

نوه‌هایت چه نظری دارند؟

علی که نخستین کسی بود که جنازه مادرش را دید، هرچه بزرگ‌تر شده، بیشتر اصرار به قصاص شهلا دارد. می‌گوید تا نبینم باور نمی‌کنم او اعدام شده است. عرفان هم این نظر را دارد. آنها خیلی ناراحت هستند با وجود اینکه من، خاله‌ها و دایی‌اش نمی‌گذاریم احساس تنهایی کنند اما هیچ‌کدام نمی‌توانیم جای خالی لاله را پر کنیم. الان علی بهترین فوتبالیست قطر است. همیشه می‌گوید مامان‌بزرگ بازی ما را در تلویزیون ببین، باور کنید مدام گریه می‌کنم این بازی‌ها و افتخارات نوه‌هایم را باید لاله می‌دید و قربان‌صدقه بچه‌هایش می‌رفت.

علی و عرفان وقتی به ایران می‌آمدید چه خواستند؟

وقتی خانه‌مان در قطر را ترک می‌کردیم هر دو مرا می‌بوسیدند و به روح مادرشان قسم می‌دادند که نکند احساس تنهایی کنی و شهلا را ببخشی! می‌گفتند ما که نیستیم نروی خرابکاری کنی. قول دادم که شهلا را نبخشم. نمی‌توانم ببخشم به جز ما 70 میلیون ایرانی مجازات این زن را می‌خواهند، به جز گروه کمی که طرفدار شهلا هستند.

یعنی هیچ گذشتی در کار نیست؟

هیچ گذشتی!! اولا به خاطر خدا، من نه کینه‌ای، نه دعوایی و نه کاری با شهلا داشتم تا حالا هم بی‌حرمتی‌ای به او و خانواده‌اش نکرده‌ام. او جنایت مرتکب شده و باید اعدام شود.

پای چوبه‌دار، شهلا چه بگوید او را می‌بخشی؟

اگر حرفی برای گفتن داشت در این 8 سال می‌گفت، هر حرفی بزند او را نخواهم بخشید. او دروغگوی خوبی است. بگذارید حرف بزند. مطمئن هستیم شهلا قاتل بود و تنهایی این کار را کرده، مگر قطره خون روی تشک را کسی اطلاع داشت؟ خودتان که در صحنه بازسازی بودید، پس چه حرفی می‌خواهد بزند که ما او را ببخشیم، التماس هم فایده ندارد مگر او به التماس‌های لاله توجهی کرد.

ناصر چه می‌گوید؟

وقتی از دادسرا به خانه خواهرش آمدیم خیلی خوشحال و شاد بود. او هم می‌خواهد قصاص لاله را ببیند.


مطمئنید؟ شهلا دیگر با او تماس ندارد؟

نمی‌دانم اما این‌طوری نشان می‌دهد.

دخترانتان چه می‌گوید؟

همه قصاص می‌خواهیم و بعد از این 8 سال محکم‌تر شده‌ایم و مطمئن‌تر که کسی جز شهلا قاتل نیست.

در این 8 سال لاله را در خواب دیده‌اید؟

خیلی، مدتی می‌شد که لاله به خوابم نمی‌آمد؛ در بیداری گله‌ می‌کردم و به خوابم آمد. نمی‌‌دانید چقدر نورانی بود، در آغوش هم فقط یکدیگر را می‌بوسیدیم.

لاله در خواب‌هایتان از شهلا حرفی زده بود؟

در خواب من خیر! به جان نوه‌هایم اهل دروغ نیستم اما همان روزهای اول به خواب یکی از دایی‌هایش که آدم معتقدی است و همدیگر را خیلی دوست داشتند، رفته بود و در آنجا گفته بود که یک زن قاتل وی است و خیلی سخت و طولانی می‌شود تا او را بگیرند.

حرف آخر؟

از 8 سال پیش تاکنون سیاهپوش شده‌ام، از فردای اعدام شهلا دیگر لباس عزا را از تنم درمی‌آورم البته چند روز بعد به خاطر محرم سیاه می‌پوشم، دیگر می‌خواهم کمی شاد باشم.

sahar2002 - مالزی - کوالالامپور
چرا هیچکی اخبار کامل نمیده؟! من اینجا تو یه مستند دیدم که چیزای دیگه میگفتن!!!! میگفتن طی تحقیقات مشخص شده لاله قبل از به قتل رسیدن سکس داشته!!!!. خوب چه جوری ممکنه! لاله که آدم بی بند و باری نبوده! فقط با شوهرش میتونسته سکس داشته باشه!
پنج‌شنبه 11 آذر 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
درسته که مادر هستی و داغ دخترت را دیدی, خدا بیامرزد دخترت را! گفتی که کینه ای نیستی, ولی من میگویم کینه ای هستی اونم از اون کینه شتریها. اولا بعد از گذشت 8 سال رضایت ندادی دوما میگی بعد از 8 سال سیاه پوشیدن بعد از مرگ شهلا سیاه را در میاوری و میخواهی شاد باشی! راستی گفتی که 70 میلیون جمعیت ایران منتظر تقاص هستند. پس نه اینکه فقط کینه ای هستی بلکه یک دروغگو هم هستی.
پنج‌شنبه 11 آذر 1389

freedomforiran - انگلستان - لندن
خاک عالم به سر شما ها (خانواده لاله و مخصوصا ناصر کثافت که باعث اصلی این اتفاقات بوده) و قوانین عقب افتاده اسلامی . امیدوارم که زنده باشم و نابودی جمهوری اسلامی و ملا ها را ببینم
جمعه 12 آذر 1389

porharfi - هلند - آرنم
خبرنگار یادش رفت که از مادرزن بپرسه که:چرا دامادت کلید خونه دخترت(لاله. زن ناصر) رو به شهلا(هوو) داده؟؟!
جمعه 12 آذر 1389

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
قضاوت کار راحتی نیست . فقط متاسفم.
جمعه 12 آذر 1389

mila - دانمارک - رونه
شهلا برای عشقش اعدام شد. واقعا عاشق ناصر بود. عشقی که او را تا در اغوش گرفتن مرگ بی پروا کرد. در عشقش سر از پا نشناخته بود. حیرت از این جسارت که جو دادگاه را به عشقش به ناصر زیرکانه تغییر می داد. اما واقعا خانواده لاله و ناصر قاتل نیستند/البته که هستند. ادم کشی که تفاوتی ندارد/چه بسا که اینها بدتر هستند .پسر لاله قاتل هست و همه خانواه لاله که بسیار کینه توز هستند.اگر شهلا قاتل هم که بود این همه زندان بودن برایش کافی بود.چون سالهای خوب زندگیش را تباه کردند.از خانواده لاله و ناصر متنفرم.سمبل ظلم ونابخردی. چگونه قتل یک انسان برای دیگران ارامش می اورد.مرده شوی فوتبال پسر ناصر را ببرند.
جمعه 12 آذر 1389

shoalieh siah - ایران - تهران
جالبه که از یه قاتل دفاع میکنید!!
جمعه 12 آذر 1389

zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک
اخه شما که از شهلا دفاع میکنید راستشو بگید اگه کسی خدا نکند تار مویی از سر عزیزتان کم کند چکار میکنید. چطوری دلتون میاد از لاله که زن باشرفی بود این اراجیف رو ببافید بخدا خجالت داره از خداوند میخواهم هرکسی ناحق از قاتلی دفاع کند و مقتول را که دستش از دنیا کوتاه شده را بدون هیچ دلیلینسیتهای بدی به او بدهد از خدا میخواهم که داغ عزیز ببینه اونوقته که ببینیم خودتون کینه ای هستید ایا قاتل رو میبخشید یا فقط خوشتون میاد حرفهای نادرست که نمدیدونم از کدوم گورستونی اوردید رو تو کامنتها بنویسید. داستان رو خواهشا درست بخونید میبینید که خدیجه معروف به شهلاچی جقدر درست و دقیق اعتراف کردهبازم به وجدان این زن قاتله که خواسته از عذاب وجدانش راحت شود.
جمعه 12 آذر 1389

karkas - ایران - اصفهان
در این لحظه چه احساسی دارید؟. خیلی خوشحالم، به هدف و آرزویم رسیده‌ام، خدا را هزار بار شکر می‌کنم که حق را به حق‌دار رساند. این همه سال آمدیم و رفتیم. الان هم ما راحت می‌شویم، هم شهلا و هم شماها! ------- تا ادمهای کینه دوزی هست خیال من ناراحته-----علی و عرفان وقتی به ایران می‌آمدید چه خواستند؟. وقتی خانه‌مان در قطر را ترک می‌کردیم هر دو مرا می‌بوسیدند و به روح مادرشان قسم می‌دادند که نکند احساس تنهایی کنی و شهلا را ببخشی! می‌گفتند ما که نیستیم نروی خرابکاری کنی. قول دادم که شهلا را نبخشم. نمی‌توانم ببخشم به جز ما 70 میلیون ایرانی مجازات این زن را می‌خواهند، به جز گروه کمی که طرفدار شهلا هستند.----------- ادم دروغ گو ---همه دستمال مالیدن که شما دست از کینه بر داری که شاید مردم یاد بگیرند که نکردی,,,,,,,,,,,,,,,,
جمعه 12 آذر 1389

nikroo - یونان - اتن
. کاش ناصر محمد خانی را اعدام میکردن مردک بوالهوس که در غیاب دو زن اختیار کرده بود. و مادر لاله در قطر بوده یعنی اب و نون عربهای سنگدل را خورده بعد از اینهمه سال ایا واقعن با اعدام شهلا اروم شدی.
جمعه 12 آذر 1389

artosh - ایران - تهران
واقعاً باید تاسف بخوریم به حال خودمون ما انسانها..! با قتل یک فرد هر چند گناهکار شاد میشویم. مادر لاله فرقی با شهلا جاهد ندارد. هر 2 قاتل هستند. یکی خود کشته، دیگری دستور قتل داده. خیلی از دوستان میان و میگن حق خانواده مقتول بوده، اما به خدا که هیچ انسانی حق گرفتن زندگی از دیگری رو نداره و هر کس این کار رو کنه باید به صورت انسانی مجازات شه. وای بر ما که داریم تو چه جامعه ای زندگی میکنیم. جامعه ای که کسی حاضر نیست لذت بخشش رو بچشه. همه در صدد انتقامن.....!
جمعه 12 آذر 1389

ekbatan2000 - انگلیس - لندن
اخر بیرحمی و سنگدلی هستی درسته مادری. ولی مثل تو بودن که بخشیدن و گفتند بخاطر روح فرزندمان .ولی تو میگی برای شادیه روح دخترم قصاص کردیم از طرف مرده چرا حرف میزنی کینه ای کم گذشت خدا به دادت برسه می خواستی بخاطر هفتاد میلیون ببخشی بی احساس
جمعه 12 آذر 1389

klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
حتی در این رسانه ها هم در مورد قتل و اعدام هم خبرها با هم فرق داره یه جا میگن با چوب بیسبال یه جا با بدمینتن. سر سیگار هم که اگه شهلا سیگاری نبوده پس سیگار همراهش نبوده یعنی بعد از اینکه لاله رو کشته رفته بیرون سیگار خریده اومده تو خونه الکی روشن کرده رفته آخه کی این کا ررو میکنه/ بعد هم که بعضیها گفتن پسر لاله صندلی را از زیر پای شهلا کشیده بعضیها هم گفتن برادرش اینجا هم که گفته بچه ها اصلا نیومدن. به هیچ خبری نمیشه اعتماد کرد هر کی یه چیزی میگه
جمعه 12 آذر 1389

aarnoosh - آلمان - رور
قتل با نیت قبلی و برنامه ریزی جنایت است و شخص مرتکب جانی و مطمئنا نفر بعدی را راحتتر از پای در خواهد آورد. اخراج از زمین بازی برای کسی که قصد ندارد جوانمردانه بازی کند .
جمعه 12 آذر 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
جالب این است که بسیاری دوستان این همه دلایل را قبول ندارند و فقط به دو چیز اتکا می کنند: 1- چون در آگاهی آدم ها را کتک میزنند پس هر قاتلی که در ایران دستگیر شد بی گناه است. 2- وجود آثار منی در واژن مقتول در حالی که این یک روش کاملا تکراری برای رد گم کردن توسط قاتلان زن است که یک سرنگ حاوی منی با خود به صحنه قتل می برند و پس از قتل داخل واژن مقتول تزریق می کنند تا چنین تصور شود قاتل مرد بوده است.
جمعه 12 آذر 1389

a.ahooraei - المان - کلن
بعضی از این دوستان یا نمیفهمند یا خودشونو به نفهمی زدند, کسی اینجا از قاتل دفاع نمیکنه, لب مطلب رو بگیر. چرا باید همچین اتفاقی بیوفته؟ حالا که باعث و بانی اون میدونه که بخاطر هوسرانیهای اون این اتفاق افتاده و می تونسته خیلی زودتر اقدامی بکنه که این مسئله جور دیگه تموم شه, چرا اینقدر غیر انسانی برخورد میکنه؟ ببین عزیز من توی قرن 21 با اینهمه امکانات یک فرده مریض رو اعدام نمیکنند, بلکه معالجه میکنند. خانم شهلا صد در صد انسان سالمی نبوده, چرا که اگر بود اینکار رو نمیکرد(با فرض اینکه اون کرده). پس اعدام مردود هست. 15 تا 20 سال حبس میتونست فرصتی برای اون و سرمشقی برای دیگران باشه. شیرفهم شد؟ یا باز هم ذوالفقار علی دستتونه؟
جمعه 12 آذر 1389

shabe-barani - استرالیا - سیدنی
مقصر اصلی‌ اون مرد بیشعور که با وجود داشتن یک همسر با کس دیگه‌ای هم رابطه داشته!. خاک بر سر اینجور مردا بکنن، خاک بر سر قانون بی‌ عدالتی اسلام رو بکنن که همیشه مردا آزاد بودن. این مرد ابله باید سنگسار بشه، و اون زن --- که می‌دونست مرد همسر داره و باهاش رابطه داشته و در آخر هم زن اول اون بیچاره ناکام میکنههههه !!!!!!. عجب روزگاری، خدا از چنین آدمایی نگذره!. اونهایی‌ که از قاتل دفاع می‌کنن تا خودشون به سرشون نیاد نمی‌فهمن چه خبر، امیدوارم بچشید و ببینید مقتول بی‌چاره چی‌ کشید!!!!. میگید عاشق بود؟. غلط کرده زنیکه ---، راست میگفت بره عاشق مردای بی‌ زن و بچه یا مردای طلاق گرفته با ۱۰۰ تا بچه بشه اینطوری ثواب هم میکرد خاک بر سر!. مرد که مرد، اعدام شد که شد یک --- کمتر!. امیدوارم اون مرد ابله عوضی‌ هم تو زندگیش داغ زن اولش بسوزوندش.
جمعه 12 آذر 1389

bgh - ایران - تهران
کاش می توانستند ببخشند . ولی در جواب کسانی که این کار خانواده سحرخیزان را نکوهش میکنند شاید فقط این بیت شعر را میتوان گفت . احساس سوختن به تماشا نمی شود. اتش بگیر تا بدانی چه میکشم . امیدوارم روزی احساس بخشش بر حس انتقا م غلبه کند
جمعه 12 آذر 1389

blue lotus - فنلاند - هلسینکی
افسر سابق پرونده قتل لاله سحرخیزان در گفت‌و‌گوی تلفنی با کمیته بین‌المللی وکلای حقوق بشر اعلام کرده، بعد از جمع‌آوری شواهدی مبنی بر بی‌گناهی شهلا جاهد مسئولیت رسیدگی به این پرونده از او گرفته شده است. او همچنین به کمیته بین‌المللی وکلای حقوق بشر گفته است: «قصد ماموران امنیتی و اداره آگاهی تهران بر آن بود تا قتل لاله سحرخیزان که توسط دستگاه‌های امنیتی به وقوع پیوسته است را به گردن شهلا جاهد بیاندازند.».
جمعه 12 آذر 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
shoalieh siah-ایران- تهران دوست عزیز سلام. از قاتل دفاع نمیکنیم! اولا در باره این پرونده چندین رقم حرف زده شده و اعتراف داده شده! دوما اصلا انگار این ماجرا بو میده چون مگه میشه متهم یک قتل با اینکه خانواده مقتول مصمم به قصاص هستند, 8 سال زندانی بشه و بعد ا تقاضای خود بقولی متهم پرونده دوباره به جریان بی افته! سوما تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!!!
جمعه 12 آذر 1389

blue lotus - فنلاند - هلسینکی
......حضور حراست سازمان آب در این قضیه ابهامات زیادی برای ما بوجود آورد و دوم اینکه مرحوم سحرخیزان پدر مقتول یکی از مقاطعه کاران بنام قطر بوده است و از طرف دیگر بنا به اظهارات خود مرحوم و ناصر محمد خانی مبنی بر اینکه دایی مقتوله در سیستم امنیتی قطر فعالیت داشته و همچنین رفت و آمدهای مشکوک خانم لاله سحرخیزان و اصرار ایشان به ناصر محمدخانی برای اینکه زندگیشان را به قطر انتقال دهند و عنوان این مطلب که خانه را عوض کن و من وحشت دارم از اینکه در خانه هستم.........گفتگوی جرس با سرگرد سابق پروندهhttps://www.rahesabz.net/story/28094
جمعه 12 آذر 1389

ekbatan2000 - انگلیس - لندن
دوستانی که اعتقاد دارید عدالت اجرا شده و ما رامتهم به دفاع از یک جانی میدانید از دید یک انسان عادل به این قضیه بنگرید و کاملا بیطرف شاید خودتان را در شرایط لاله قرار میدهید شما اگر عدالت طلب هستید علت و عامل این فاجعه را پیدا میکنید چرا یک نفر از موقعیت و جایگاه خود تا این اندازه سوء استفاده کندو برای عیاشی و نعشع گی خودش از یک دختر بیچاره در نهایت بیرحمی سوء استفاده کند و ان دختر چون عاشق است همه محبتهای او را به حساب عشق بگذارد این ناصر بود که حریم خانه اش بی حرمت کرد و با دروغهایش تخم کینه را در وجود یک زن پرورش داد او نیاز به یک مکان برای تریاک کشیدن خودش داشت کی بهتر از یک زن عاشق که از سیزده سالگی عاشق اش بوده چرا جدی جلوی شهلا نایستاد بگه من زن وبچه دارم دست از سر زندگی من برنداری ازت شکایت میکنم من بچه محل ناصر تو شهرری بودم با برادرزادهایش همکلاس بودم از این اقا دفاع نکنید با ورزش و پول فوتبال برای خودش اسم ورسم درست کرد اشلی فوتبالیست تو انگلیس به زنش خیانت کرد چه غوغایی به پا شد اونوقت یارو همه کاری کرده حالا راست راست داره میگرده
جمعه 12 آذر 1389

Tasavor - یونان - آتن
mila - دانمارک - رونه گرامی ، شهلا مساله های دیگه هم داشت. مگر انسانهای دیگه عاشق نمیشن؟ عشق باید به اینجا کشیده بشه؟ خیلی خوب بود اگر از شهلا قهرمان نمیسختیم، چون اگر هم اون قاتل نباشه با این حال چند عمل اشتباهه دیگه ازش سر زده. یادتون باشه اگر شهلا رو الان سنبل بکنید از این به بعد راه به راه این اتفاقا بیشتر میشه و همه میندازنش گردان عشق و عاشقی. من مخالفه ۱۰۰ درصد. اعدام هستم و اعدام نباید میشد.
جمعه 12 آذر 1389

Tasavor - یونان - آتن
freedomforiran - انگلستان - لندن گرامی شمایی که میگید خاک عالم بر سر خانوادی لاله (بدون این که این خانواده به خانوادی شما شخصن کاری کرده باشن)، موتمن باشد اگر خدایی نکرده بود پای خواهر شما در میان بود و جنایات در خانوادیه شما رخ داده بود، شما موتمانان میگفتید که خاک عالم بر سرشان بشه و قصاص صورت بگیرید. اون کسی که بخشش میخواهد، بخشش رو از خودش شروع میکنه.
جمعه 12 آذر 1389

Tasavor - یونان - آتن
قضاوت بسیار کار دشواریست و ای کاش این قانون قصاص و میشود در این کشورها بر دارن. همچنین قانون اعدام که عمل بسیار وحشییانیی هست. قانون قصاص از انسانها قاتل میسازه و باسه مریزیهای روحی فراوانی میشه برای باقی ماندگان .البته کل این داستان متاسفانه باسه کلی مریزیهای روحی برای این ۲ خانواده میشه. و امیدوارم از کمکهای پزشکی دریغ نکنن.
جمعه 12 آذر 1389

hafeze shirazi - ایران - تهران
اگر لاله زن نجیبی بوده و قبل از قتل سکس داشته پس باید فهمید که ناصر محمد خانی در ایران بوده ! یا ناصر در ایران یا زیر آبی رفتن اون مرحوم. مسلم است که ناصر برای اینکه آتو از همسرش که دیگه روابطش با شهلا رو فهمیده بوده کسی رو سر راه زنش قرار داده ولی ورق برگشته و یا خودش زنش رو کشته و یا پول داده که کشته بشه. آنچنان بعد از مرگ لاله همسرم همسرم می کند که اگر این اتفاقات نیفتاده بود می توانست سر همه را کلاه بگذاره. مرد کثیف و خانواده زنش هم مثل او هستند پر از کینه , پر از نفرت . خدا جای حق نشسته منتظر مرگ های فجیع برای این ها باشید . خداوند بزرگترین انتقام گیرنده است
جمعه 12 آذر 1389

a persian - سوئد - استکهلم
من اگرچع شخصا بخشش رو به انتقام ترجیح میدم و با عبارت چشم در برابر چشم یا به عبارتی قصاص موافق نیستم اما در این مورد فکر میکنم اگه هر کسی جای خونواده لاله بود بخاطر رفتار و گفتار زننده ای که شهلا در دادگاه ها داشت و حتی ذره ای اظهار ناراحتی و پشیمونی نکرد نمی تونست ببخشه. شهلا تمام مدت همه کینه و دشمنی و بدی که به لاله کرده بود رو با عشق خودش به ناصر توجیه کرد.سواستفاده ابزاری از کلمه مقدس عشق - تلاش برای به هم زدن رابطه ناصر و لاله - حضور در خخونه و حریم خصوصی لاله - تماس و مزاحمت ها و تهدیدها و توهین همه و همه حرکات خیلی زشتی بود.در هر صورت خدا رحمتش کنه
جمعه 12 آذر 1389

zoroye iran - اتریش - وین
ناصر مقصر نبود چون عاشق شد زنش بیگناه کشته شد و شهلا بخاطر عشق به ناصر مجنون شد و قتل کرد این وسط هیچ کس تقصیری نداشت این فرهنگ و اجتماع و قانون ملکتمون اشکال دارن
جمعه 12 آذر 1389

Tasavor - یونان - آتن
mila - دانمارک - رونه گرامی ، شهلا مساله های دیگه هم داشت. مگر انسانهای دیگه عاشق نمیشن؟ عشق باید به اینجا کشیده بشه؟ خیلی خوب بود اگر از شهلا قهرمان نمیسختیم، چون اگر هم اون قاتل نباشه با این حال چند عمل اشتباهه دیگه ازش سر زده. یادتون باشه اگر شهلا رو الان سنبل بکنید از این به بعد راه به راه این اتفاقا بیشتر میشه و همه میندازنش گردان عشق و عاشقی. من مخالفه ۱۰۰ درصد. اعدام هستم و اعدام نباید میشد.
جمعه 12 آذر 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
دوستان عزیز من نه قاضی هستم و نه رشته‘ حقوق خوانده ام ، ولی بر فرض اینکه شهلا قاتل بود باید وضعیت خانواده‘ لاله و فرزندانش را هم در نظر بگیریم که چه سالهایی آنها در کنار-- سفره‘ هفت سین -- روز تولد بچه ها-- روز آغاز سال تحصیلی -- روز گرفتن کارنامه و .. که دیگر هم سن و سالهای بچه های لاله در کنار مادرشان بودند و هستند. در صورتی که آنها از این موهبت محروم شدند. بخاطر چی ؟ بخاطر داشتن یک پدر هوسباز؟ بخاطر پا گذاشتن زنی در زندگی والدینشان؟ میدونید چقدر کنار آمدن خانواده‘ لاله با این شرایط بچه ها دردناک بوده؟ من هرگز از خودکشی و یا دگر کشی طرفداری نمی کنم ولی بهتره قاتلین را جریمه‘ جانی ندهند، بلکه تا آخر عمر در زندان وجدانشان حبس شوند و دائم طلب مرگ کنند . بطور یقین مادر لاله هم دل پُری از ناصر داره ولی حتما پیش خودشون اینطور حساب کردند که اگر عرفان و علی مادرشان را از دست داده اند بهتره دیگه سایه‘ پدر بی اصالتشون از سرشون کم نشه! با عرض معذرت فقط و فقط میگم خاک دو عالم به سر زنان و مردانی ریخته بشه که خودشون را ملعبه و مضحکه‘ ناهنجاریها می کنند مثل همین صیغه !
جمعه 12 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
اگر موضوع رابطه جنسی لاله قبل از مرگ درست باشد و باز یه کلاغ چهل کلاغ نباشد موضوع فجیعتر از ظاهرآ تنها ضرب و جرح که باعث قتل شده هست. چه بسا خانواده لاله و یا ناصر هم از این مورد با اطلاع شده اند اما بیشتر از این نخواسته اند که هتک حرمت فرزندان و یا لاله شود. عذاب وجدان خدیجه ممکن است بیشتر از این جهت باشد که آمر بوده و حضور داشته اما به اتفاق دستیارر مردی یا از آشنایان خود و یا یک شرخر که به اندک پولی شرف خود را میفروشد. و به خاطر انحصار طلبی اش در مورد ناصر و حسادت وحشتناکش به اینگونه هم خواسته از رقیب عشقی اش انتقام بکشد. ابتدا هم با اطمینان قتل را به عهده نگرفته. اگر این مورد بوده باشد قطعا طرفش کسی بوده که نمی توانسته از او نامی ببرد و یا اینکه اگر میگفته حرکت زشتش صدها برابر میشده و دیگر هیچ کس به او رحم و یا تخفیف مجازات نمی داده. لکه خون روی تشک و شستن آن به چه علت بوده که وقتی عذاب وجدان به او فشار آورده آن را مطرح کرده....
جمعه 12 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
... صحنه قتلی با آن فجیعی چه نیاز به . شستن لکه خونی بر تخت. اگر مردان سست عنصر در مواقعی هم که دچار جو گرفتگی میشوند حداقل خود را از مهلکه این فتنه نجات دهند و فتنه را وارد زندگی شخصی خود نکنند که حداقل خانواده در امان باشد بسیار اتفاقات نمی افتد و بعد تمام تلاششان بر این باشد که جبران خطای خود را بکنند تا کم کم بیاموزند که حداقل خود را در شرایطی قرار ندهند که جو بر آنها غالب شود. آخوند بند تمبون کوتاه ظاهر پرست که تنها می گوید کور شو و دور شو اما خود از نزدیکی مانند خواجه حرم در زندگی مردم می لولند. راهش کور شدن و دور شدن تنها نیست بلکه رویایی نبودن و اندیشیدن است زمانی که احساسات بر آنها غلبه می کند همه چیز را از منظر عالی و مطلوب نبینند بدانند که سطحی ترین و بی پایه ترین روابط روابطی ست که از هوس منشا بگیرد به همان آتشین مزاجی و تندی که بوده خاموش و سرد میشود. کار نیک از پر کردن است اگر از ابتدا انسان بر نفس سرکش خود مهار بزند که هر جا خواست او را نکشاند موضوع بسیار متفاوت خواهد شد.
جمعه 12 آذر 1389

Aroosha - انگلستان - لندن
یک سوال دور از جون اگر شما رو بکشند حاضرید خانواده تان طرف را ببخشند وطرف راست راست بچرخه و زندگی کنه و شما ...خودتون را جای خانواده ای که عزیزش رو کشتند بگذارید.. این وسط چیزی که عادلانه نیست محاکمه نشدن مسبب اصلی آ قای هوسبازه...
جمعه 12 آذر 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
من فقط در 2 چیز تعجب میکنم . تعجب از بی توجهی قضات دادگاه و پلیس جنائی . که چطور و با چو وسیله ای کلید خانه این مردک الدنگ بی مسئولیت و بی احساس بنام ناصر معتاد چه کسی بدست این زن بیچاره داده و اصولا زن این کلید را از کجا بدست اورده .و دوم بی توجهی کلیه سازمانها ومسئولان ورزشی و مطبوعاتی کشور مبنی بر اینکه در محیط ورزش ما که باید از تمام الودگی پاک باشد . این زن بیچاره شهلا چندین بار داد و فریاد کشید که برای این مربی ورزشی تریاک خریده . اقااین تریاک . انهم برای کسی که سرپرست تیم ورزشی است . چرا هیچ کس باین دو اصل قضیه توجه ودقت نکرده .با پیگیری کلید و معتاذ یودن این ظاهرا ورزشکار و عدم ارتباط منطقی با زن اول براحتی مشخص میکند که شخص ناصر محمد خانی قاتل بالفطره این دو زن بیچاره است
شنبه 13 آذر 1389

black chador - امریکا - ولدن
شماها بجای نگران بودن براییک قاتل بودن نگران 70 میلیون مقتول در ایران باشید. طرف نقشه کشیده با کمک شوهر مشترکش با مقتول طرف را کشته. حالا هم عدام شده و شاه داماد میره توپ بازی و انشا الله بزودی هم خبر عروسشو با دختر کوچولو میشنوید. صلوات بلند یادتون نره.
شنبه 13 آذر 1389

KHANOOM - کویت - کویت
لطفا پشت سر مورد حرفهای نامربوط دروغی نزنید گناه داره و دستش از دنیا کوتاهست هرکسی هم که با اعدام شهلا مخالفقه اجازه بده کس و کارشو بی گناه و بی دلیل بکشند بعد راحت قضاوت کنه .پس بی جهت قضاوت نکنید
شنبه 13 آذر 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
نمیدانم چرا نا گفته ها همیشه بعد از قتل و اعدام گفته میشود انهموارونه. دراین هشت سال یکی از ابهامات این پرونده این بود که پلیس میگفت ضربه ها نمی تواند بوسیله یک زن وارد شده باشد و حالا این خانم مدعیست کهاز همان اول پلیس گفته این جنایت فقط باید کار یک زن باشد. اینافراد یا اصلا خبر های مربوط به پرونده را نمی خوانند و یا مردم را مثل ولی وقیهشون هویج فرض کردند. مسئله قطره خون میتواند مربوط به گذشته ها باشد که اقای ناصر مجرم را به خانه میاورده و کلید هم براش ساخته بوده. مسئله تجاوز جنسی به مقتول هم که بطور کلی فراموش شده و خلاصه سناریوی از شب قبل خوابیدن شهلاهم در این هشت سال مطرح نبود و کاملا جدیده. این وسط برادر مقتول حالش را برده که دلش قنج میزده برای یک قتل بی درد سر که با عجله خودش را رسونده که صندلی را از زیر پای شهلابکشه و حالا همشون یک خواب راحت میکنند بخصوص خود اقای ناصر که دست شسته از این جنایات امد بیرون و میتوانه دو سه تائی زن عقدی و صیقه ای بدون درد سر برای خودش دستو پا کنه.
شنبه 13 آذر 1389

hasti.farzin - ایران - تهران
قاتل کیست ایا پرسیده اید چگونه قتل صورت می گیرد و کینه جایش رامیگرد؟. اری ناصر قاتل است ایا از مادر لاله پرسیدن چرا شهلا قتل انجام داده شاید ناصر شهلا را مجبور کرده و چرا در غفا ناصر زن گرفته و چرا همیشه ادم هایی که گناه کارند و گناه بزرگ انجام می دن ازادن ولی گناه کاران کوچک اعدام می شوند چرا ایا بخشش بهتر از قصاص نبود این مادر چگونه به ناصر بدو بیراه نمی گه چرا چرا فرزندان ناصر گریبان او را نمی گیرند ناصر شهلا را واسه چی گرفته بود
شنبه 13 آذر 1389

hasti.farzin - ایران - تهران
چرا انها را رو در رو نکرده بود ایا شهلا به خاطر هوس ناصر نمرد قضاوت با شماست و خداوند بزرگ عادل صد در صد شهلا را خواهد بخشید چون در حق او ظلم شده بود روزی فرا می رسد و مادر لاله و ناصر خواهند مرد و در ورود به ان دنیا شهلا را خواهند دید من می دانم که شهلا انها را خواهد بخشید ولی خواهشن یک مقداری فکر کنید چرا باید بی بندو باری باشد که با پول زیاد هوس جایگزین مهر محبت زن و فرزند شود و یه زن بی گناه اعدام و یه زن نا خواسته به قتل برسد همه چیز بر می گردد به عشق که در زندگی خانواده محمد خانی نبود حتی مادرش بوی عشق را نبوییده بود خدا بیامرزد ما را خدا رحمت کند زن نترس و بزرگی مثل شهلا را حالا اگر ناصر واقعان مرد است بیایید اعتراف کند که چرا دو نفر را از بین برد و شما 70 ملیون ایرانی خواهشن بنویسید که ایا شهلا مقصر اصلی است ایا با اعدام شهلا همه ما پاک شدیم ایا دیه کسی مرتکب قتل نمی شه و ناصر ها دیگه نیستن پس بیایید دعا کنیم عشق را عاشق باشیم و به امثال ناصر ها نه بگیم و به روح شهلا دعا کنیم
شنبه 13 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
bawafa1385 - المان - هامبورگ. اول اینکه مردی که بی خویش و بی خبر در خانه زن بیگانه ای نسبت به خانواده خود بخسبد و به عیش خود باشد خبر از خود ندارد چه رسد به کلید خانه که احتمالا با او بوده و خدیجه از فرصتی استفاده و از روی آن درست کرده. کار خیلی پیچیده ایست مخصوصا از سوی زنی مانند او که تا این حد خود را صاحب اختیار می داند. دیگر اینکه چه بسا ناصر از شدت عذاب وجدان به اعتیاد روی آورده و علتش همین رابطه پنهانی و عذاب وجدان بوده که خطای خود را فراموش کند و برای خدیجه هم مهم نبوده. او تصاحب ناصر را میخواسته بعد از اینکه او را منقور خانواده میکرد چه بسا در درمان او می کوشید تا برای خود سالمش کند. اگر ناصر مرد عیاش و هوسرانی بود موضوع جور دیگری بود اما انسانها و مخصوصا مردان در برابر توجه شدن و رابطه جنسی ضعف دارند و ناصر هم که حالا دست روزگار و شرایط او را فوتبالیست کرده انسان خاصی که نبوده که فریب اینهمه اغوا گری را نخورد کاری که جد بزرگ شما آقایون جناب آدم مرتکب شد.
شنبه 13 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Atheist-0 - کانادا - ونکوور. نمیشه که همینجوری داستان ساخت. این زن چندین سال زن این ناصر بوده و چون کلید داشته به قول شما از تخت اشتراکی استفاده میکرده حالا لکه خون چه ربطی به موضوع داره و آیا خود مرحومه لاله چشاش ندیده بوده. لکه خون ممکنه از خون قاتل بوده به هر دلیلی. خدیجه که تاوانش را کشید ناصر هم که در ایران و دنیا سکه یه پول شد و گمان دارید روانی برای او مانده و حالی که برود چند زن بگیرد. زن گرفتن که مشکل نیست قانون آخوندی هم که به مردان اجازه داده. مهم اینه که مردان هم میخواهند مرد باشند و هم دزد. ناصر اگه شرایطی نداشت که بتواند از همسر و فرزندانش جدا شود از سویی از خدیجه هم نمی توانست دل بکند حداقل اینگونه زندگی خانواده اش ررا بر باد نمی داد و به گونه ای با خدیجه رفتار میکرد که تفهیمش میکرد خانواده و فرزندانش به او نیاز دارند و او حکم معشوقه او را تنها دارد. نه اینکه حالا که این غلط را کرده هم خدا را بخواهد و هم خرما را.
شنبه 13 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
hasti.farzin - ایران - تهران. کم کم به فکر مقبره باشیم که برای خدیجه درست کنیم و بازدیدش را شروع کنیم. عزیز جان چرا جای همه چیز را با هم عوض می کنید. چگونه متوجه نمی شوید که خدیجه یک زن بیگناه را کشت و دو فرزندش را یتیم کرد تا به دل خودش برسد. حالا خانواده لاله جنایتکار شدند و دور از عاطفه و مهر. می توانید بگوئید هر دو طرف خود خواه بودند اما نه با این قضاوت غیر منصفانه. آیا فرهاد عاشق خسرو پرویز را کشت و از جان خود مایه گذاشت یا از جان او. آیا مجنون پدر لیلی را کشت یا خود مجنون شد. خاصیت عشق راستین از خود در آمدن است و خاصیت عشق دروغین بر . پایه هوس خودخواهی انحصار طلبی و حسادت که در نتیجه مایه آن هم از جان دیگران صرف میشود.
شنبه 13 آذر 1389

ایران دوست - ایران - تهران
تا اونجایی که من خوندم وشنیدم پلیس اگاهی ملاقات خصوصی را بین شهلا و محمد خانی و یکی از دوستاش که کاملا غیر قانونی بوده را محیا نموده!اگر پلیس پلیس بود و به دنبای کشف جرم بود باید صحبتهای رد وبدل شده انها را ضبط میکرد که این کار انجام نشد و بعد از این ملاقات شهلا اعترافکرد!در صورتی که اگر محمد خانی شریک این جرم نبود و ترسی نداشت نیازی به این ملاقات نبود!!احتمال اینکه محمد خانی در مراحل اولیه و سرنوشت ساز پرونده تبانی کرده باشدبسیار بالا است و رفتار مرموز ومحتاط نامبرده این شک را به یقین نزدیکتر مینماید!در هر صورت اگر به ناحق اعدام صورت گرفت محمد خانی مکافات انرا در این دنیا و اخرت خواهد دید!ایشان یکی از عنصر های این جرم بوده که بدون وی این جرم اتفاق نمی افتاد ولی همینطور که همه دیدیم تبدیل به یکی از طلبکاران و شاکی های پرونده شد!همیشه گفته اند ادم تریاکی هیچ چیز نداره و ناموسش را هم میفروشه!
شنبه 13 آذر 1389

klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
ماشالله در ایران هم که مثل اینکه تکنولوژی هنوز نرسیده میرفتن دی ان ای اسپرم را چک میکردن یک سرنخی دستشان بیاد به جای اینکه یک پرونده ناقص رو دست به دست بچرخونند باید کاملش می کردند از آنچا که در ایران جان آدمها ارزش نداره زیاد هم براشون مهم نیست که گناهکار یا بی گناه بره بالای دار همین که این مدت صبر کردن هم جای تعجبه
شنبه 13 آذر 1389

alexxx - اتریش - وین
اگر واقعا اطمینان حاصل شده که قاتله باید حبس ابد میشد. چون در حبس مجازات میشد ولی با اعدام فقط یک قتل دیگه هم انجام شد. ولی اینجا همه قاضی القضاتن
دوشنبه 15 آذر 1389

+9
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.