طرز تهیه دسر کرم کاسترد با ژله

دسر کرم کاسترد با ژله

مواد لازم
پودر کاسترد 4 قاشق غذاخوری
شیر یک کیلو (معادل 5 لیوان)
شکر 5 قاشق غذاخوری
پودر ژله

 

طرز تهیه:

پودر کاسترد را در یک لیوان شیر سرد خوب حل می کنیم. 4 لیوان بقیه شیر را روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و سپس پودر حل شده در شیر سرد را داخل شیر داغ می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا مثل فرنی غلیظ شود ( حدود 15 دقیقه) مقدار شکر هم بستگی به ذائقه خودمان دارد می توانیم بیشتر یا کمترش کنیم.
وقتی کرم سرد شد آن را در ظرف می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا سرد شود.




سپس ژله را آماده کرده و بعد از سرد شدن کرم, ژله را روی آن می ریزیم و دوباره در یخچال می گذاریم . برای تهیه ژله, پودر را با دو قاشق غذاخوری شکر در یک لیوان آب جوش خوب حل می کنیم و سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم.





برای تهیه ژله می توانیم به جای یک لیوان آب سرد از یک لیوان ماست استفاده کنیم هم خوشمزه تر می شود و هم قشنگ تر.
این دسر آماده بسیار راحت و خوشمزه است.
نوش جان

منبع : آشپزخانه شیندخت

pariha - کویت - کویت
شکموها درست کنید که خیلی خوشمره است من همیشه درست میکنم ولی زیاد نمی خورم خیلی ساده است البته همون روز سرو نشه بهتره این شنگل و منگل تزیین روش که اینجا گذاشتند هم اگر با خامه فرم گرفته باشه خیلی شیک و باکلاس تر میشه ( حالا بهم حمله نکنید بگید ایراد میگیره )نمی تونم ساکت باشم.
دوشنبه 16 فروردین 1389

be man megan khoda - کویت - کویت
چی‎ ‎میگی یعنی خوشمزست .پریا جان آبجی اصفهان نصف جهان.توصیه میکنید این دسر رو بزنیم به بدن.
دوشنبه 16 فروردین 1389

مسلمان ایرانی - ایران - تهران
مثل اینکه لو رفتم!! ..... ولی واقعا از ژله خوشم نمیاد. این یکیو باور کنید خوشم نمیاد.. راستی قرار بود جک هم بگم.. یکی میره سر یخچال می بینه ژله داره می لرزه میگه نترس بابا میخوام آب بخورم کاری به تو ندارم هه هه
دوشنبه 16 فروردین 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
pariha - کویت - کویت ... خیلی با سلیقه ای . be man megan khoda - کویت - کویت ... به بدن که نمی زنیم میخوریم . ولی من با مزه توت فرنگی خیلی دوست دارم . خوشحالم دوباره ما سه تا اینجائیم.
سه‌شنبه 17 فروردین 1389

be man megan khoda - کویت - کویت
اصفهان نصف جهان من هم خوشحالم
سه‌شنبه 17 فروردین 1389

pariha - کویت - کویت
be man megan khoda - کویت - کویت - اخ گفتی به تمام صورتت بزن اون هم از نوع توت فر نگی قرمز البته بزار چند ساعتی بمونه خوب رنگ بگیره اگه موهات مشکی باشه چه بامزه میشی برای سال اینده حاجی فیروز قشنگی داریم کلاه با من لباس با Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین - بخدا فکر خوبیه - بجای اون نمیدونم اسمش جیه (دایره ) گیتار هم بزن چه شود .
سه‌شنبه 17 فروردین 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
pariha - کویت - کویت ... عزیز جون تو دیگه از من اصفهانی خسیس تر شدی کلاه که ارزونه تو بخری لباس که گرونتره من بخرم ? بابا خسیس که هیچی جبار باشی شدی!!!!
سه‌شنبه 17 فروردین 1389

pariha - کویت - کویت
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان -هههههههه خوب دیگه یکجورهایی باید اصالتم حفظ کنم حالا میگردیم خـــدا بکنه تو حراجی یک دست گیرمون بیاد وگر نه خیلی خسارت میکنیم تموم خرج و دخلمون بهم می ریزه.
چهار‌شنبه 18 فروردین 1389

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.