شیلان دختر کردی که با تیغ ریش تراشی ختنه شد - حاوی عکسهای ناراحت کننده

شیلان دختر کردی که با تیغ ریش تراشی ختنه شد

( حاوی عکسهای ناراحت کننده)

 دخترک در حالی که تنها هفت سال بیشتر ندارد در یک اتاق دربسته با یک تیغ ژیلت ختنه شد! او ختنه شد در حالی که صدای جیغش تمام محله را پر کرده بود و درد تمام صورت کودکانه اش را در بر گرفته بود. روزنامه آمریکایی واشینگتن پست به مسأله بسیار شایع ختنه کردن دختران در شمال عراق پرداخته است. امری که به نوشته آن روزنامه، رهبران کرد نیز برای پایان دادن به آن کاری انجام نمی دهند.

روزنامه واشینگتن پست عکسهای ختنه شدن شیلان دختر 7 ساله را در شمال عراق یه چاپ رسانده است. این روزنامه می نویسد در منطقه شمال عراق 60 درصد زنان ختنه می شوند و پارلمان نیز برای پایان دادن به این سنت در شمال عراق رغبتی ندارد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، آمیت .ر. پالی خبرنگار روزنامه واشینگتن پست به عنوان شاهد ختنه شدن دخترک هفت ساله می نویسد: شیلان انور عمر دخترک هفت ساله کرد در حالی که لبخند پهنای صورتش را پر کرده است به امید دیدن مهمانی ای که مادرش به او قول داده است به خانه همسایه می رود.

یک زن که وظیفه ختنه کردن را برعهده دارد یک ژیلت ضدزنگ را در می آورد و می گوید: «این کار را برای خدا انجام می دهم.» و صدای فریاد شیلان تا انتهای محله شنیده می شود. بعد از پایان این کار، در حالی که شیلان گریه کنان به سوی خانه شان می رود مادر وی با غرور (رضایت)می خندد.

خبرنگار روزنامه آمریکایی می نویسد مادر شیلان اطلاعی از علت ختنه شدن دختران ندارد اما می گوید که این امر خداست و باید امر خدا را اطاعت کرد.

یک پیرزن 91 ساله نیز می گوید: «از دست زنی که سنت نشده است غذا نمی خورم!»

پخشان زنگنه (پاکشان زنگانه) رئیس کمیسیون زنان پارلمان کردستان عراق نیز از مبارزه برای ممنوعیت ختنه (سنت) زنان در شمال عراق و درخواست 10 سال حبس برای عاملان این کار خبر می دهد.

اما از سوی دیگر این طرح پارلمان، برای آنکه رهبران کرد اعتقاد دارند دنیا نباید درگیر چنین مسائل کوچکی باشد یک سال است که دارد خاک می خورد.

شیلان دخترک 7 ساله هم می گوید: «اگر می خواهند از دستم غذا نخورند هیچ وقت نخورند، کاش این همه درد را هیچ وقت نمی کشیدم!»

patrick - انگلیس - میدن
از نادانی بشر به کجا پناه ببرئم. تا کی قربانی/تا کی بدبختی و تاریکئ و نکبت خرافات باید نسل های بعدی را رنج دهد؟؟؟؟؟
جمعه 13 دی 1387

armanbm - امریکا - بوستون
عجب بیرحم هایی هستند . این فرهنگ یکی از بیرحمانه ترین فرهنگ هایی هست که از قدیم اجرا میشه و ناقض اشکار حقوق زنان .
جمعه 13 دی 1387

farnoosh63 - انگلستان - لندن
کرد +عرب=چی از اب در میاد؟
این از اب در میاد. کو اون ادمهای با فرهنگی که شعار می دادند
لعنت بر هر چی ادم نفهم.
جمعه 13 دی 1387

darush89 - سوید - نورشوپینگ
farnoosh63 - انگلستان - لندن
بی فرهنگ تو هستی ن..هم !! این کارهم خو...ه‌ بی فرهنگ تو کردن منم کلا مخالفم و لی به‌ کردها توهین نکن
شنبه 14 دی 1387

reza dana - سویس - زورپخ
بخدا قسم اینها کثی..رین انسانهای روی زمین هستند.
شنبه 14 دی 1387

mafia - سوئد - استکهلم
همین کردها میان سوئد با همین افکار وسط اروپا ببین دیگه این سوئدی ها چی می کشن از دست اینها!! این سوئدی ها نف..م هم ماه به ماه پول می دن به اینها که بچه پس بندازن بعد اینطوری باهاشون رفتار کنن.یکی از یکی شکم چران تر و به فکر فقط تولید مثل!!من یکی دلم پره چون این سوئد رو به .....کشیدن!
شنبه 14 دی 1387

odin - بلژیک - انتورپن
farnoosh63 - انگلستان - لندن عزیز جان فرهنگ و اداب و رسوم اعراب شبه جزیره عربستان به هر مدنیت و فرهنگی وارد شده نتیجه اش همین بوده. مگه همین ختنه زنان در افریقا یا تهران و یا در اندونزی و...با کردستان و خوزستان فرقی میکنه؟به هموطنهای خودتون لطفا اهانت نکنید باور کنید کردها که بنده هم افتخار میکنم یکی از اونها باشم نه پاریس و نه نیویورک یا بارسلون و لوکزامبورگ را باندازه تهران و شمال و کرج و شیراز و مهاباد دوست نداریم.یک وجب از خاک حتا مقابل توالت مسجد شاه بازار تهران را با کل کره زمین عوض نمیکنیم چرا دشمنی با کسانی میکنید که شمارا باندازه اعضای خانواده خودشون دوست دارن!!!؟برید ریشه را که فرهنگ وارداتی بیابانگردهای 1400 سال پیش هست را فکری بحالش بکنید. و اینکه ام حلیمه که در مکه باینکار مشغول بود روزی به رسول خدا برخورد.رسول پرسید هنوز بهمان کار... مشغولی؟ گفت بله مگر اینکه منع بفرمائید. فرمود خیر مانعی ندارد اما وقتی ختنه میکنی عمیق نبر بیا تا تورا بیاموزم!!! تاریخ محمد جریر طبری و بازگویی شده در حلیه المتقی از ملامحمدباقرمجلسی.
شنبه 14 دی 1387

غلوووو - انگلستان - ابادان
farnoosh63 - انگلستان - لندن
.... فارس سینه زنی برای مرده های 1400سال پیش٬اعدام اقلیتهای قومی ومذهبی٬دخیل بستن به سنگ وچوب واهن٬افتخاربه مرده های 3000سال پیش٬تماشای اعدام همنوعان و تخمه شکاندن هنگام تماشا.... و ... دادن و...همه اعمال روشنفکران همنژاد تو است .در ضمن شما هم پسران را ختنه میکنید مگر شما طرفدار حقوق مساوی زن ومرد نیستید این هم یکنوع تساوی.اگر این عمل وحشیانه است پس دیگر پسران را هم ختنه نکنید.همیشه ..... شما فقط بدیهای دیگران را دیده و چشمش را بروی تمام بدیهای خودش بسته است
شنبه 14 دی 1387

parvin ariya - ایران - اصفهان
کوردها از نژاد پاک اریاهستند. ایرانیان اصیل کوردها هستند.
kamyar_p2007 - ایران - اصفهان-مریوان شما گفتید که کورد هستید٫ این کار را تو اصفهان انجام میدهید؟ عادتهای اصیل باید حفظ شوند شاید حکمتی باشد
شنبه 14 دی 1387

agrin - استرالیا - سیدنی
منبع این مطلب سایت {ترجمه ی اخبار ترکیه} است یکی ازعوامل جمهوری اسلامی که فقط کارش تلبیغ علیه کردها است و یک فاشیست به تمام معناست .چند بار مستقیماً به خودش میل زدم ولی ظاهراً از فرنوش بدتره و با نفرت بزرگ شده و اگر نفرت رو ا زش بگیری نمی تونه زندگی بکنه. چند روز پیش این مطلب رو دیدم و مطمئن شدم که حتماً اینجاهم می زارن.
به هر حال کار منفوریه و من که کرد هستم تو شهر من و استان کردستان با اطمینان می گم که اصلاً ختنه ی دختران رو ندیدم و نمی دانم به چه هدفی این کار و انجام می دن.این فقط مخصوص آ دمای بی سواد و سطح پاین کردها است مثل همه ی ملتهای دیگه از جمله قانون صیغه، عمر کوشون تو روستاهای ایران برای رفتن به بهشت،قمه زنی و خیلی افکار نا بهنجار که ریشه در نادانی طبقه ی عامه ی مردم دارن.
شنبه 14 دی 1387

taiis - آلمان - برلین
ای خدا چی بگم که نگم بهتره.خدایا واقعا وجود داری یا که همه وجودت الکیه.اگه هستی که چرا مثل یه پدر یا مادر بی خاصیت که فقط بلده بچه پس بندازه و بعد سر راه بندازه رفتار میکنی.این همه بدبختی رو که به سر افریده هات میارن نمیبینی.کی میخوای بلاخره به ان ظلمها و هزاران ظلم های دیگر که بنام دین و در راس همه دین دقیانوسی اسلام به بشریت میشه عکس العمل نشون بدی.این قیامت کذایی تو پس کی میاد که همه از اینهمه ظلم راحت شیم.بخدا خسثه شدیم دیگه.من که عکس ها رو دیدم و های های گریه کردم.بنازم به صبرت ای خدا. ای خدا در اخر ازت فقط یه سوال دارم.چیزی بعنوان احساس و وجدان در تو وجود داره
شنبه 14 دی 1387

tarkofski - سوئد - استکهلم
چند سال پیش اتفاق وحشتناکی توی استکهلم افتاد.یه پسر افغانی با یه دختر کرد دوست شد.باهاش قرار ازدواج گذاشت.خانواده دختره مخالف این قضیه بودن.یه روز پسر بخت برگشته رو دعوت می کنن خونشون تا مثلا قرار ازدواج بذارن.وقتی پسره میره خونه دختری که عاشقش بود برادر های دختر دست و پای پسره رو می بندن و مادر دختره روغن داغ رو می ریزه توی دهن پسره و به فجیع ترین وجه ممکن اونو به قتل می رسونن.کردها بی فرهنگ ترین اقلیت حاضر در اروپا هستن
شنبه 14 دی 1387

paniz2689 - کانادا - تورنتو
به نظر منم نباید تقصیر و فقط گردن کردها انداخت . اگه قانون درست بود و دولت درست پشتش بود کسی جرات نمیکرد این کار و کنه . تو ایران خودمون مگه سنگسار نیست ! خیلی کار انسانی ! یا اعدام کردن ! شلاق زدن . یک مساله های به تورک و فارس و کرد بودن ربطی نداره . رسمهای غلطیه که ما بیخود بهش پایبندیم . همین نذر کردن طرف کلی پول میبره میریزه تو قبر شخص خاص رسم درستیه ! خود من تورکم . ما تورکها یک رسم داریم وقتی کسی حالتهاش غیر طبیعی میشه با سیگار یا میله داغ داغش میکنیم . تا از اون حالت در بیاد . باید با این رسوم غلط مبارزه کرد نه اینکه تقصیر کسی انداخت
شنبه 14 دی 1387

taiis - آلمان - برلین
mafia از سوئد .منم اینو شنیده بودم.خیلی‌ باعث تاسف واسه ما ایرونی هاست که اینجور اشخاص در اینجاها اینجور رفتار می‌کنن.منم وقی اینجور چیزا در آلمان می‌بینم واقین خجالت میکشم.کاش نگن که کرد ایرون هستن.
شنبه 14 دی 1387

farnoosh63 - انگلستان - لندن
mafia - سوئد - استکهلم

نگو بابام جون بهشون بر می خوره اخه اینها حقیقت براشون سخته حالا بافرهنگاشون موندن تازه بهتون تو سیه می کنند بری تاریخ مادها روبخونی که بهتر بشناسیشون تازه بهت نژادپرست هم می گن اگه مخالفت کنی .
شنبه 14 دی 1387

krag - آمریکا - ویرجینیا
تو این دنیا هیچ خبر نیکویی پیدا نمیشه که باعث خوشحالی بشه یا جنگ یا قحطی یا بیماری یا زلزله یا فجایع انسانی همین.
شنبه 14 دی 1387

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
و جالب اینست که این کردها در اینجا از کیسه دولت میخورند و.... وبه دولت نروژ واین مردم کافر فحش هم میدهند و به مقررات بیتوجهند وبه جهالت خود افتخار هم میکنند.
همچنین احتیاط کنید که به کردهای کشور خودمان توهین نشود.کردها نژادها و گویشهای گوناگون دارند.حتی گاه زبان همدیگررا هم متوجه نمیشوند.
شنبه 14 دی 1387

shahin 12 - انگلیس - چشر
نمیدونم چرا قطع عضو فقط تو دین اسلامه؟! با دیدن این تصاویر خیلی ناراحت شدم.اخه اینا به چه دلیلی با این دختر بچه ها اینکارو میکنند اینکار خیلی بدتر از تجاوزه این دخترکان تا اخر عمرشون از خودشون و از همه چیز متنفر می شن و ما هم از هرچی دینه متنفر می شیم اگر افریدگار و خدای اگاه و دانا وجود داره چرا در کار خدا دخالت میکنند؟! و اگر خدای وجود ندارد به چه دلیل با طفل معصومها اینکارو میکنند؟؟!!!!
شنبه 14 دی 1387

parang - سوید - سوندسوال
mafia - سوئد - استکهلم
هنوز به اون حد نرسیدی که حتی اسم کردها رو هم به زبون بیاری.ضمنا این مربوط به دین ک..فته ربطی به قومیت نداره. ..مثل تو با این افکار مزخرفت دنیا رو به گند کشیدید.
شنبه 14 دی 1387

agrin - استرالیا - سیدنی
farnoosh63 - انگلستان - لندن
تو که فارسی چه گلی به سر دنیا زدی؟
mafia - سوئد - استکهلم
ببینم این سوئدیهای... به تو هم مواجب می دن؟یا تو از ماه اومدی که یکی از با فرهنگ ترین مردم دنیارو نفهم خطاب می کنی؟!!!
یکی از فرزندان ما کردا که الان تو دنیا کی از بهترین خواننده های پاپ است دارین زانیار است . تو سویدیش آیدل دوم شد.می شنایش؟یا نه قدرت تشخیص تو فقط رو آدمایه نفهمه؟شاید هم کردهای سوئد جای تو رو تنگ کردن؟ یا اون نماینده ی کرد تو پارلمان سوئد خیلی تو رو ازار می ده ؟آخه اونجا تا بخای نماینده شی خیلی سخته فک کنم تو نتونی به اون مرحله برسی چون خون همون احمدی نژاد ...... از همین الان مردم رو ن..م خطاب می کنی.با فرهنگ.
شنبه 14 دی 1387

yasaman20 - نروژ - اسلو
اینها حی.. ن هستند. هنوز به تکامل نرسیدند و در نادانی‌ خود قرق هستند. من واقعا دلم به حال این دختر ناز میسوزد و هزاران دختر مثل او، که اسیر نادانیهای انسانهای بی‌ سوادی هستند که به حال فرزندان خود این چنین می‌‌آورند.به لبخند این مادر که نگاه می‌کنم دوست دارم زار بزنم. با چه شادیی دختر نازش را قربانی سنتهای بی‌ ارزشی می‌کند.بیچاره این دخترک که حتی نمیداند چرا دارد قربانی این سنت میشود. سنتی‌ که فقط به پوچی میرسد.من فقط میتوانم بگویم که متاسفم برای این دختر که مجبور به انجام دادن این سنت شده.چرا او و دخترانی مثل او باید اسیر سنتها شوند، چرا؟؟؟؟؟
شنبه 14 دی 1387

farnoosh63 - انگلستان - لندن
agrin - استرالیا - سیدنی
ببین جون ..... بی خیال خوب با همه کل با خبر نگارها هم کل اخه چه دروغی عکسها که دروغ نیست دیگه من اگه اون خبرنگار رو ببینم یه دستت در نکن بهش می گم مگه می شه بچه کردستان باشی از فرهنگت خبر نداشته باشی من خاک تو سر اینجام سوراخ به سوراخ تهرانو می شناسم از خبرهای روزش واز همه چیزش همه چیزش خبر دارم بعد تو خودتو می زنی به کوچه علی چپ بابا تو دیگه کی هستی.
شنبه 14 دی 1387

mahan_norway - نروژ - اسلو
tarkofsk i - سوئد - استکهلم
بچه جان حرف دهنت رو بفهم.هنوز رو زمین سفت ن..شیدی.حیف شد
شنبه 14 دی 1387

shanul - المان - هامبورگ
این حرکتها واقعان کثیف و انزجاور هست نتیجه مذهب اسلام و بی سوادی
یک ملت ختنه کردن است شاید این دختر نخواهد قسمتی از بدنش جدا بشه
این یک کار فاشیستی هست یک سیلی تو گوش مادر این دختر و پدرش باید
زد!
به گفته بنیاد جمعیت سازمان ملل این عمل حقوق اساسی زنان و دختران را نقض می‌کند و به سلامتی آنان صدمات جدی وارد می‌آورد. ۶ فوریه روز بین‌المللی علیه ناقص‌سازی جنسی زنان نامگذاری شده است.
70درصد زنان بندر کنگ هرمزگان ختنه می شوند!!!!عمل ختنه در بندر کنگ با بریدن لبه های کلیتورس و به وسیله ی تیغ ریش تراشی انجام می شود.
اعتقاد عمومی در بندر کنگ این است که زنان موجوداتی شهوتران هستند وفقط با عمل ختنه می توان شهوت را از آنها دور ساخت. زنان ختنه نشده در این منطقه موجوداتی ناپاک و پلید متصور می شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک دختر 13ساله به نام کریمه رحیم در حین انجام عمل غیر ضروری ختنه در
کشور مصر جان سپرد!!!!

یک گزارش یونیسف که در سال ۲۰۰۳ انتشار یافت، نشان داد که ۹۷ درصد زنان ازدواج کرده مصری، عمل ختنه را انجام داده اند.
حدود ۱۴۰ میلیون زن در دنیا ختنه شده‌اند. هر سال ۳ میلیون زن به زیر تیغ ختنه‌گران می‌روند در هر ۱۰ ثانیه در نقطه‌ای از دنیا دختری را ختنه می‌کنند.
سودان یکی از کشورهایی است که بالاترین آمار زنان ختنه‌شده را دارد.
هر سال صدها تن از دختران کرد ختنه‌ می شوند و حکومت منطقه‌ای کردستان نیز با وجود فشار افکار عمومی و سازمان های مدافع حقوق زنان،تاکنون هیچ تلاش قانونی ای جهت برخورد با عاملان آن و یا ممنوع ساختن ختنه‌ انجام نداده‌ است!

روزنامه‌ واشنگتون پست در این باره‌ می نویسد که‌ بر خلاف تصور ختنه‌ نه‌ تنها برای سلامتی زنان هیچ نفعی ندارد بلکه‌ باعث به‌ وجود آمدن مشکلات روانی عدیده‌ برای آنان شده‌ و متخصصان اثبات کرده‌اند که‌ بر توان جنسی زنان اثرات منفی زیادی به‌ همراه دارد.
شنبه 14 دی 1387

sarab22 - المان - دوسلدورف
عجب وحشیهائی هستند ها . پس اگر اینطوره ماله اقایون هم از ته ببرند. اگر چیزه بعدی بود که خوده افریدگار میبریدش دیگه چرا در خلقت خداوند شک دارید و دستکاری میکنید
شنبه 14 دی 1387

mlowes - آمریکا - ایران
کجایید نادانهایی که وقتی بحث مسخره خدایی که وجود نداره شروع میکنید به گفتن اینکه باید به نظرات دیگران احترام گذاشت. شما به نظر این مردم وحشی که با دختران بیچاره اینگونه رفتار میکنند احترام میگذارید؟؟؟ امیدوارم که عمق فاجعه را درک کرده باشید. احترام به نظر افراد وقتی درسته که منطق پشتش باشه نه اعتقاد کور یا ایمان یا تعصب یا ... هزاران واژه مترادف دیگر.
شنبه 14 دی 1387

bahram1 - ایران - تبریز
حرامت باشه اون پول
دیدید گفتم برخی ملتها رو اگه نکشی خودشون خودشون رو به زندگی حیوانی دچار می کنند
خاک بر سرشون
شنبه 14 دی 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
مسله کرد.فارس.ترک غیره نیست.مسله اشتباه این حرکت و عملی است که روی این بچه ها عزیز صورت میگیرد که بسیار اشتباه است.مشگل سنتهای غلتی است که در بعضی از مناطق هنوز اجرا می شود.و باید جلوی ان گرفته شود.
شنبه 14 دی 1387

forogh1351 - ایران - اصفهان
آلبرت انیشتین :
هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت توضیحش بدی.

حالا شما سر مسائلی که فایده نداره بحث کنید و به هم توهین کنید که چرا و به چه علت ، اینجا اینطوره و اونجا اینطور . بابا ول کنید این چیزا بوده ، هست و خواهد بود نمیشه تغییرش داد.
شنبه 14 دی 1387

payam armani - انگلیس - منچستر
از ملتی با ان پیشینه و فرهنگ وان حقوق یکسان بشری ایا هنوز باید سر را زیر برف کرد و علت سقوط فرهنگ را ندید..؟ایا ظلمی که در حق این دختر بچه میشود غیر از علت مزهبی است. ایا باز اگر از این دین ایراد گرفت باز عده ای باید بگویند به اعتقادات دیگران نباید توهین کرد؟باز میگویم من با هر عقیده و مذهبی که بخواهد حقوق بی گناهی را پایمال کند مخالفم و تا اخر خط هم هستم.و به عقیده دیگران اگر لازم باشد توهین که سهله تو دهنی هم میزنم.........ما هستیم.........
شنبه 14 دی 1387

oldboy - انگلستان - لندن
ختنه یه رسم خرافی و وحشیانه هست که باید به گورستان تاریخ سپرده میشده.هم در مورد پسر و هم در مورد دختر.
شنبه 14 دی 1387

mafia - سوئد - استکهلم
agrin - استرالیا - سیدنی
ایول پس به استرالیا هم نفوذ کردین : دی
نه بابا ما رو چه به نماینده و آیدول و... همه چی برای شما با فرهنگ هاست
آمار تحصیل کرده های سوئد رو با آمار کسانی که بیشترین پناهنده و سوسیال بگیر رو دارن وقتی مقایسه کنی جواب همه سوالاتت هست
شنبه 14 دی 1387

arya27 - سؤیس - التن
متاسفانه بعضی ازایرانیها هنوز معنی فرهنگ را نفهمیدن یااگرم فهمیدن خودشون به خ....ت میزنن و از تمدن اریایی هیچ بویی نبردن.
به جای همدردی کردنو تلاش برای از بین بردن سنتهای قدیمی مانند قمه زنی برای افراد خیالی تلاش میکنن که فاصلهارا چند برابر کنن.به نظر بنده کسانیکه بیش از حد به فکر نگه داشتن ابروی ایرانی یا فارس بودنشون هستن لطف کنن و یه فکری به حال دختران و زنان فارسو ایرانی بکنن که کم کم به رقیبی سرسخت برای تجارت و صادرات نفت شده اند و به انرزی جایگزینی برای گرم کردن مجالس اعراب تبدیل شده اند
شنبه 14 دی 1387

99% - روسیه - مسکو
farnoosh63 - انگلستان - لندن
به اندازه ی کافی جواب این چرندی که گفتی رو دوستان دادن.تو چرا هر وقت نظر میدی نفرت انگیز و مشمئز کنندست؟؟تو خودت از چه قومی هستی؟اصلا رگ و ریشه داری که اینقدر راحت اون دهنه نا نجیبتو وا میکنی به قومییت دیگران توهین .کاش قومیتتو میگفتی تا سعادت میشد با ذکر مثال واست توضیح بدم.ادمی که مشکل نداشته باشه و عقده ی حقارتش اذیتش نکنه محاله به راحتی به دیگران توهین کنه.از خوندن نظرهای ادمهای بیماری مثل تو حالت تهوع به ادم دست میده.جدی میگم حس ترحم ادم رو با این سطح از درک و شعور تحریک میکنی.ادم اگر از خودش راضی باشه و به شخصییت خودش احترام بذاره مطمئنا این حرفهارو نمیزنه.پس شک نکن با خودتم مشکل داری تو واقعا ابله و سبک عقلی و از این بابت برات متاسفم.
شنبه 14 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان-مریوان
agrin - استرالیا - سیدنی
با شما موافق هستم ولی رژیم جمهوری اسلامی یک فاشیست مذهبی است نه یک فاشیست قومی خود فارس ها اولین قربانیان جمهوری اسلامی هستند با نگاهی به شهرهای سمنان بندر عباس یزد کرمان و غیره به این امر پی خواهی برد
این اخبار هم از خبر گذاری های ترکی به دروغ منتشر میشود چون در ترکیه تحرکات شدید تجزیه طلبانه شروع شده و ترک ها را به وحشت انداخته خوشحالم
شنبه 14 دی 1387

m73ir - ایران - تهران
این سنت عربی است ُ کی و کجا کردهای ایرانی چنین سنتی دارند... این سنت مخصوص عربهاست.
شنبه 14 دی 1387

agrin - استرالیا - سیدنی
farnoosh63 - انگلستان - لندن
عقدهای تو نسبت به کردها تمومی نداره اگه راست می گی و مامان مامان و خواهرم خواهرم راه نمی ندازی و خودتی و افکار خودت،می خوام جوابت رو بدم.
تو که کوچه به کوچه ی شهرت رو می شناسی چطور تاریخ کشور خودت رو نمی شناسی؟صفویان رو یادته که اصلاً نمی دونستی کی هستن!!!! فارس با فرهنگ اصیل با منطق!! .ضمناً تو کامنتت واسه mafia توصیه رو توسیه نوشتی عاشق وطن و اخبار وطن!.تو که فارسی، لا اقل فارسی نوشتنت رو یاد بگیر عزیز دل برادر!
شنبه 14 دی 1387

agrin - استرالیا - سیدنی
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
حالا که این همه اطلاعات راجع به کردها دارید یک کتاب کرد شناسی چاپ کنید
شنبه 14 دی 1387

gh-m - ایران - بابل
لعنت به هرچه آدم زبون نفهم و مردم آزار . تو رو خدا دیگه اینجور مطالب را نشون ندهید
شنبه 14 دی 1387

DERAKHT - نروژ - کریستیانساند
فکر میکنید اگه امریکا به ایران حمله کنه و بتونه ایران اشغال کنه و وقتی امریکایه با اسلحه در خیابانهای تهران بگرده چه احساسی خواهید اشت ولی برای منه کرد فرقی نداره چون اشغالگرای فارس خارج میشن واشغالگرای امریکای میان. وقتی چهل پنجاه میلیون کرد درکشورهای ایران ترکیه و ...از امکانات و اموزشهای اولیه محرومند از این بهتر نمیشه وقتی صحبت از حق حقوق ملت بدبخت کرد میشه همین دوستهای ایرانی !!! میگن کرد و فارس فرقی نداره ایرانی ایرانیه
farnoosh63 - انگلستان - لندن شمام دم از فرهنگ نزن ساندویچ یک کیلومتریتو بپا
شنبه 14 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
آقای آندره‌ تارکوفسکی
دوست فرهیخته‌ ! اگر بنا باشد با داستان یک جنایت بشود یک ملت را محکوم کرد روزانه‌ همه‌ اقوام و ملل باید صدبار محکوم شوند .
شنبه 14 دی 1387

Kaweh - آلمان - فرانکفورت
این.....از 100 در 100 فقط یک نفرشان خوب از آب در میاد . وقتی هم که پاشون به اروپا میرسه حودشان را دیگر ایرانی نمیدونن بلکه میگم ما ایرانی نیستیم ما کردیم و ایران کشور ما را تصاحب کرده من هم همیشه باجوابهای دندانشکنم جلوشان وامیستم و عرصه جولان را براشون تنگ میکنم .البته ناگفته نماند قشر روشنفکرشان حتی خواستار استقلال هم نیستند و فقط میگن ما هم مثل بقیه اقوام ایران حق زندگی میخواهیم . البته خیانت توشون زیاد هست
شنبه 14 دی 1387

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
مسئله کرد و ترک و فارس نیست و دوستان بهتره احترام اقوام ایرانی را حفظ کنید . این یک فرهنگ وارداتی است که از تازیان وحشی ضد بشر به این سر زمین وارد شده و با زن همان میکنند که ( باپوزش از بانوان فرهیخته و شجاع ایراتی ) با چهار پایان . و منظورشان این است که زن فقط مصرف جفتگیری و تولید نسل دارد و باید فقط در انحصار صاحبش باشد و تمایل بدیگری پیدا نکند . چون بااینعمل بانوان از نعمت شهوت و عشق و احساس زنانگی محروم میشوند . و این قانون در کشورهای اسلامی خصوصآ عربستان و دیگر کشورهای تازی نشین حتا در قرن حقوق بشری هم دیده میشود چون اسلام نه بشر میشناسد نه حقوق انسانی . و اگر در جایی نرمش بخرج میدهد موضعی و برای غارت و چپاول است .
حال بروید و زیر علم امامانش خودتان را بخون بکشید و تو سر و کلهء خودتون بزنید و خاک بر سر بریزید که خلایق هرچه لایق . ( با پوزش از فرهیختگان ) .
شنبه 14 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
البته من کردهای عراق را کرد نمیدانم انها خاءن به ایران هستند و فقط برای پرچمشان از پرچم ایران الهام گرفته اند و در طول تاریخ به دلیل دوری از مادرش (ایران)مورد تعرض هر کشور خارجی مثل عراق و ترکیه قرار گرفته اند
شنبه 14 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ختنه‌ کردن دختران که‌ فرهنگ وارداتی از عربها میباشد و در بین ملل و اقوام دیگری هم وجود دارد، در بین اکثریت کردها کار ناپسندی به‌ شمارمیرود و تنها در بین اقلیت بسیار بسیار کمی ازکردها رایج است. ولی به‌ هر حال این گونه‌ اخبار برای کسانی که‌ به‌ دنبال کمترین بهانه‌ میگردند تا عقده‌هایشان را خالی کنند بهترین فرصت را ایجاد میکند .اینها نیکیها کردها و بدیهای خودشان را ندیده‌ می انگارند و چشمهایشان رامیبندند و دهانشان را باز میکنند تا کمی عقل و امتنان خودشان از خودشآن را به‌ نمایش بگذارند.
شنبه 14 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
Agrîn

سلام گرم بر شما
مواظب باش الان صدای مامان فرنوش جون درمیاد.
شنبه 14 دی 1387

$persian$ - ایران - تهران
من نمی دونم این تمدن اعراب کجاش قشنگه که ما دو دستی چسبیدیم بهش ولشم نمی کنیم
شنبه 14 دی 1387

sam116 - انگلیس - لندن
باورم نمیشه سرم ترکید.این یعنی جنایت.اخه چه جوری میشه بازنی ازدواج کرد که نتو نه مثل تو از زنا شویی لذت ببرد.
شنبه 14 دی 1387

sina_jan - استرالیا - سیدنی
هموطنان گرامی این اعمال وحشیانه مانند حتنه زنان یک سنت اسلامی است و در بسیاری از کشورهای اسلامی مانند مصر و چند کشور افریقایی دیگر و حتی در حاشیه خلیج فارس به وفور انچام میشود. این اعمال باید از نظر قانونی منع گردند و در میان توده های مردم اگاهی رسانی شود تا همه از ضررهای ان اگاه شوند. متاسفانه هرچا اسلام هست خرافات و رفتارهای ناهنجار و مجازاتهای وحشیانه رواچ دارد. من از هموطنان کرد گرامی میخواهم توهین های برخی ادمهای نااگاه را بر خود نگیرند. اینها اصل قضیه را که دین اسلام هست ندید گرفته و به فرهنگ اقوام توهین میکنند در حالیکه مسئله اصلی دین و سنتهای عقب مانده و ضد بشری است.
شنبه 14 دی 1387

pakniyat - ایران - شاهرود
این یک مساله اعتقادی ست. مثل خیلی از افرادی که اینجا نظر دادن و حتی وجود خدا رو منکر شدن عده ای هم طرز فکر دیگه ای دارن ...
آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند.
هیچوقت دنبال این نباشید که عقیده کی درسته کی غلط! به فکر خودت باش که بیراهه نری!
شنبه 14 دی 1387

kenzou - ژاپن - توکتو
سلام.مگر دختران انسان نیستن؟مگر دوره هزار سال پیش؟مسلمان در دنیا نمونه است.ولی برای این کارها تمام دنیا زا ما می ترسد.زا برادران کرد غزیز میخواهم این قانون ختنه را به کلی خاتمه دهید. متشکرم
شنبه 14 دی 1387

samira-beik - ایران - تهران
خاک عالم بر سرشون. آخی بیچاره این زنها شون از همون اول باید هرچی درده عالمه تحمل کنن. واقعاً خیلی از این عربها اح...ق هستند .
شنبه 14 دی 1387

farimahx - ایران - شیراز
shanul - المان - هامبورگ
خیلی قشنگ بیان کردید ممنون
شنبه 14 دی 1387

sahelearam - ایران - تهران
والا ما این همه تو ایران زندگی کردیم هنوز نه بین کردا نه بین لرها نه بقیه همچین چیزی ندیدیم حتی با خیلی هاشون دوست بودیم و خیلی هام از این ماجرا اصلا خبر نداشتن .نمی دونم چرا اینقدر دوست دارید ایرانی ها رو عقب افتاده نشون بدین .تویه اسلام هرجا خوندیم ختنه برای مردان سفارش شده نه برای زنان .فقط یه عیبه مسلمونا اینه گذشتگان تویه عرف هرچی داشتن و می خواستن رونق بگیره به اسم اسلام به خورد مردم دادن و الا این قرآن کجاش در مورد این چیزا نوشته شده ؟
شنبه 14 دی 1387

asill - انگلستان - بیرمینگهام
اعراب وارد شل میشوند......سفتش کنید
شنبه 14 دی 1387

alireza6211 - ایران - تهران
از قدیمی ها شنیدم بعضی از پسرای مسلمونها در همین ایران ختنه کرده به دنیا میان و تبرک هستند یعنی اصلا نیاز به ختنه ندارند
فکر می کردم میشه گفت نظریه داروین و لامارک اینجا مصداق داره یا نه ؟؟؟؟
کسی میدونه ؟؟؟
آخه ختنه خیلی سنت قدیمیه....
شنبه 14 دی 1387

siajon - انگلستان - بریستول
دوستان لطفا بدون توهین و تحقیر قوم یا نژادی نظرتون رو بنویسید ادمهای جاهل همه جا پیدا میشن حتی تو قلب اروپا.. این کار رو حتی تو افریقا هم انجام میدن این ریشه اش جهالته نه قومیت.
شنبه 14 دی 1387

azad/uk - انگایس - لندن
دوستان.
رفتارها و عاداتهای فرهنگی نادرست ملتها که حقوق انسانها را زیر پا میگذرد و جای در دنیای امروز ندارد به خودی خود نماینده فرهنگی این یا آن ملت خاصی را نمی باشد. لطفآ با چشم باز٬‌ عاقلانه و بی غرض به مسأل اجتماعی و فرهنگی برخورد کنید.
توهین و بی حرمتی به تمامی ملت کرد نه علت این معذل را روشن میکند و نه عاقلی و بی عیبی ملتهای غیر کرد را میرساند.
ختنه دختران در میان مسلمانان سنی شافعی رایج است. بخشی از ملت کرد شافعی هستند٬ این به آن معنا نیست که همه شافعیها این کار را میکنند. بیشتر در کردستان عراق مرسوم است و چندی پیش کموسیونی در پارلمان کردستان مآمور رسیدگی و قانونآ ممنوع کردن آن هستند.
بگمان من جنبه های از هر فرهنگی غلط است و کار دنیای ما نمی آید. هیچ فرهنگی بی ریشه نبوده٬ باید دنبال علل مادی آن رفت. باید دید که ختنه دختران در چه هدفی است و در خدمت چه افکاری است؟
ختنه دختران برای ازبین بردن لذت جنسی زنانه است و بس که ریشه اش در اسلام است. اسلام هیچ جایگاهی برای لذت جنسی زنانه قایل نیست بلکه همه چیز در خدمت مرد است: جند زنه٬ ازدواج موقت٬ حق مرد در داشتن سکس با زن/هایش حتی بدون میل آنها...
شنبه 14 دی 1387

asill - انگلستان - بیرمینگهام
farnoosh63 - انگلستان - لندن
سلام
من کرد نیستم ولی همین را میدانم که غیرت و مردانگی کردها تمام اصول غیر منطقی که در بعضی از اقوام کرد دیده میشود را پوشانده است و همین کافی است و حسابشان کاملا از اعرابی که چاپلوسی امیخته در خونشان است جداست
شنبه 14 دی 1387

siajon - انگلستان - بریستول
paniz2689 - کانادا - تورنتو ((ما تورکها یک رسم داریم وقتی کسی حالتهاش غیر طبیعی میشه با سیگار یا میله داغ داغش میکنیم . تا از اون حالت در بیاد . ))
منم تورکم(تبریزیم)برام خیلی جالبه اصلا یه همچین تجویزی تو عمرم نشنیده بودم شما تورک کجایید؟افریقا؟
شنبه 14 دی 1387

zozo-zoobii - ایران - تهران
shanul - المان - هامبورگ
خیلی کامنتت خوب بود اونها دیگه هیچ لذتی از زندگی نمی برن فقط ازشون استفاده میشه واقعا دردناکه وحشتناکه حیف این دختر به این زیبایی نبود این دیگه چی داره واسه زن بودن این فقط واسه مردای کثیفی که به فکر لذت خودشونن می خوره
شنبه 14 دی 1387

emam_zaman - بلژک - گنت
فرهنگ بربریت که نه شاخ داره نه دم همین هست که میبینید تازه اگر از نوع امام زمانیش باشه زن میکندش توی گونی تا نصف بدنش را توی زمین بعد با سنگ میزنندش تا به بهشت برند و لعنت بر هرنوع اسلام.
شنبه 14 دی 1387

NAMJO - سوئد - وستروس
به نظر من کردا یکی از با فرهنگترین ملتها هستن من قصد توهین ندارم ولی اونی که به یه قومیت دیگه توهین میکنه بی فرهنگه
شنبه 14 دی 1387

parang - سوید - سوندسوال
farnoosh63 - انگلستان - لندن
میتونم دلیل کینه شدیدت رو خوب حدس بزنم........ ولی خوب
tarkofski - سوئد - استکهلم
تو که اخبار کردهای سوید رو میدی چرا اشاره به همزبونات یا ایرنیهای دیگه ای که گلکاریهاشون در حال درخششه نمیکنی.هموطنات با کیس های طلایی....تجاوز هایی که به بچه های زیر سن میکنن......
من هم برای شیلان و هزاران کودکی که این بلای اسلامی دامنشونو گرفته ناراحتم.امیدوارم روزی برسه که این دین و چرندیاتش از زندگی شیلانها رخت بربنده.
شنبه 14 دی 1387

khanoomi - بلژیک - بروکسل
نفرت دارم از آدمیه نفهم عقب افتاده.
آخه تا کی عقب افتادگی؟
شنبه 14 دی 1387

mmahabad - نروژ - اسلو
با سلام
خواهش مئ کنم کردهائ اران را با کردهائ عراق اشتباه نگیرید
من خودم کردم ولی هه میشه میگم کردهای عراق بی فرهنگ و عقب مانده اند.
شنبه 14 دی 1387

book - ایران - تهران
تا کی باید شاهد خشونت و وحشی گری علیه زنان باشیم در مجلسشان می گویند مساله کوچک ببینید چه کسانی نماینده هستند
شنبه 14 دی 1387

jojo666 - ایران - تبریز
دوستان عزیز بعضی از اقلیتها مراسم مخصوص خود را دارند نباید به آنها توهین کرد بلکه اگر اشتباهی مرتکب شدند باید گوش زد کرد شاید ما و شما هم کارهای بخصوصی داشته باشیم که آنها دوست نداشته باشند پس به نظرم توهین کار خوبی نیست راستی قوزی جون نیست بگه فتوشاپه؟
شنبه 14 دی 1387

samin khamesi - ایران - نوشهر
من یه کردم به اون هم افتخار میکنم تو ایران ه دارم زندگی می کنم اما این رسم تو کرد های ایران نیست اینو مطمئن باش تو طایفه ما برای دختر بیشتر از پسر ارزش قائلن دختر اختیارات زیادی داره تو طایفه های کرد کرمانشاه و خواجوند بین ما دختری که شجاعت داشته باشه بتونه هنر دفاع شخصی داشته باشه جانشین پدر میشه حتی اگه اون پدر 10 پسر داشته باشه اون کاریکه اون جلاد انجام داده مال رسوم متعفن عرب نه ما
شنبه 14 دی 1387

farzande mihan - ایران - تهران
از این دین ارتجاعی چیز بیشتری نمیشه انتظار داشت به محلی که این کار احمقانه داره انجام میشه نگاه کنید ببینید چقدر کثیفه و احتمال گرفتن انواع بیماری ها وجود داره
شنبه 14 دی 1387

mostafa saedi - ایران - مشهد
این ختنه دختران یعنی چی .
یکی برای ما توضیح بده!
شنبه 14 دی 1387

samin khamesi - ایران - نوشهر
اگه مسلمونا خداوند رو قبول داشتن باید میفهمیدن که اگه خدا صلاح نمی دونست اصلا چنین چیزی رو در بدن زن قرار نمیداد اما کو اون خ...ی که بفهمه

شنبه 14 دی 1387

bita-gh - انگلستان - لیدز
این همه نظر دادین بابا یک اقا نگفت که پسر بچه ها هم شاید نخوان ختنه بشن ویک تکه از بدنشون جدا بشه راستی اگه این کار در بچه گیشون اتفاق نیفته در بزرگسالی به این کار رضایت میدن؟ چند درصد آقایون در بزرگسالی اجازه ختنه شدن میدن؟
شنبه 14 دی 1387

nazi uk - انگلیس - نیوکاسل
اخه مگه دختر را هم میشه ختنه کرد؟
شنبه 14 دی 1387

maryam-yekta - ایران - تهران
واقعا متاسفم
شنبه 14 دی 1387

zananeh - دانمارگ - اهوس
من که نمیتونم چنین چیزی رو هضم کنم لعنت بر مادر این بچه که خودش هم این دوران کثیف رو پشت سر گذاشته وحالا هم همین عذاب رو برای دخترش به ارمغان اورده. چرا بعضی از مادران دوست دارن دخترانشان مثل خودشان عذاب بکشند . چرا نمی خوان پیشرفت کنن
شنبه 14 دی 1387

London Man - انگلستان - لندن
farnoosh63 - انگلستان - لندن و mafia - سوئد - استکهلم
شما ........نمی خواد راجع به کردها صحبت کنید.
شنبه 14 دی 1387

London Man - انگلستان - لندن
farnoosh63 - انگلستان - لندن
....من هم بچه تهران هستم ولی اصالتا کردم. تو نمی تونی کردهای عراق رو با کردهای ایران مقایسه کنی ن..
شنبه 14 دی 1387

maarkez - لبنان - بیروت
واقعا کار کثیف هست اما نمیشه حرفى زد.
mafia - سوئد - استکهلم اروبا رو کثیف کردند کردها ؟؟؟؟؟؟ نکنه تو اونجا دارى اروبا رو به بهشت تبدیل میکنى اره؟؟؟ اخه بد بخت یکى باید تو رو از که کاریهات بکشه بیرون. جرا به یه قوم توهین میکنى؟ خوشت میاد یکى بیاد اینجا و هر حرفى از دهنش اومد بیرون در مورد ایرانیها بنویسه؟؟ اره خوشت میاد؟؟؟؟؟؟ معلومه که نه به نظر من توهین به اقوام دنیا کار درستى نیست سعى کنید خودتون بهتر بشید و به تکامل خودتون نزدیکتر بشید تا اینکه مثل عقده ایها بییاید کامنت اهانت امیز بنویسید.
شنبه 14 دی 1387

artin_nl - هلند - امستردام
mafia - سوئد - فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ ووو....دوستان با تمدن شما تشر یف ببرید نامه به امام زمان از طریق چاه جمکران بفرستید. و یا با قمه مثل .... به سر و کله خودتان و بچه هایی بیگناهتان بزنید و یا برایی امامانتان گل به سر مبارک بمالید و یا عمر کشون و یا صیغه یک ساعته و....شما دوستان نه تنها باعث افتخار ایران بلکه دنیا هستید .
شنبه 14 دی 1387

SHABNAM87 - نروژ - برگن
اولا ختنه مردان در اصل یک سنت یهودی است نه اسلامی اعراب مسلمان ختنه را هم مثل خیلی چیزای دیگه از یهودی ها وارد اسلام کردند. درضمن کسانی که معتقدند کردها بی فرهنگن مگه تو همین سایت نخواندند گزارشی را که دختری 17 ساله به دست پدرش کشته شد؟ اونا که دیگه کرد نبودن. لطفا گناه یک عده را به کل هموطنان کرد نسبت ندهید. یادتون نره کرد ها نژاد اصل آریایی هستند.
شنبه 14 دی 1387

TurkTaz - ترکیه - انکارا
اولا متاسفم بابت این کاری که حتی حیوون هم انجامش نمی ده
دوما ختنه پسران علاوه بر کشور های اسلامی در آمریکا هم انجام می شه
سوما آداب رسوم کردستان به خاطر صعب العبور بودن منطقه و همچنین کوهستانی بودن و عدم دسترسی به شهر های دیگر ایران و هماهنگی با کردستان عراق(!!!!) خیلی منسوخ و عرب گرا و وحشیانه هستش من کرد های مهاباد یا سقز و سنندج رو دیدم و به شهر هاشون هم رفتم آدم های با کلاسی هستند ولی شهرهایی مثل پیران شهر و مریوان و ..... ..چهره ی اجتماعی پیران شهر مثل چند صد سال پیش می مونه امید وارم یه کمی از فرهنگ نقده بیاموزند.
kamyar_p2009 - ایران - اصفهان-مریوان
این رسم یکی از رایج ترین رسم های مردم کردستان به غیر از شهر های بزرگ کردستان هستش و نمی شه انکار کرد البته هیچ ربطی به کرد بودن نداره چون خیلی جا ها این کار انجام می شه خوشحالم که ترک ها این کار رو نمی کنند در ضمن سیاست تجزیه طلبی و آشوب گرایی و بربریت کرد های ترکیه باعث منفور شدن روز به روز اونا می شه و بعدا اعتراض می کنید که چرا کرد ها تو ترکیه شهروند درجه اول محسوب نمی شند واسه اینکه یاغی و آشوب گرند که خوشبختانه در سایه شهیدان بزرگوار وطن همچون جناب آقای شهید دکتر با هنر نسل اینا تو ایران منقرض و با قی مانده هاشون به کوه های سلیمانیه پناه بردند کرد های تجزیه طلب پژاک داخل کوه ها زندگی می کنن که حتی حیوان هم اونجا زندگی نمی کنه تجزیه ایران و ترکیه بوسیله هر قومی خوابی بیش نیس ایران تجزیه نخواهد شد من ترکم تو ترکیه هم زندگی می کنم ولی فرهنگ تبریز یا ارومیه یا زنجان یا اردبیل یا مراغه و ... به فرهنگ اجتماعی ترکیه یا اروپا نمی دم ما عادت کرده به نوروز و چهارشنبه سوری هستیم و این تو ایران زیباست نه در جای دیگه درسته که ترکیه ای ها خیلی با فرهنگ و با کلاسن(مخصوصا استانبول و آنکارا) ولی یاشاسین ایران
یاشاسین ایران آذربایجان .
شنبه 14 دی 1387

redoxid - قطر - دوحه
کوفتت بشه اون پولی که از اشک و خون بچه ی بیگناه میگیری
شنبه 14 دی 1387

j_emad - اسپانیا - والنسیا
.من مئ خواستم سوال کنم با این عقاید واقعا میشه یک کشور مستقل را اداره کرد که کوردها در پی تشکیل کشور مستقل هستندا
شنبه 14 دی 1387

merijan - سوید - مالمو
با سالام:
الان که محر‌...‌ برید به داد سینه و ججمه خودتون برسید که اسیب نبینه.
این رو هم بدونید که ان فرهنگ پلید عرباست و متأسفانه کردهای ‌ءیراق با عربها قاتین.
شنبه 14 دی 1387

Ora - المان - برمن
من این عمل وحشینانه و این ستمی که در جامعه مرد سالاری بز ن میشه محکوم میکنم.و خیلی متا سفم که بعضی از همو طنان عزیز به کردها با ین صورت تو هین مکنند.من بجای انها از شما کر دان عز یز معذرت میخوام.
شنبه 14 دی 1387

pari so - کانادا - تورونتو
چقدر بی رحمند
شنبه 14 دی 1387

cochar - سوءد - ستوگهلم
طرف صحبتم بااونایی که فرمودند کردها اروپا رو به گند کشیدند!!! . بابا شما دیگه اخر .... هستید. والا اینجا اگه بگی ایرانی هستم همه اخماشون تو هم میره. چون ایرانیها اخر .... هستند.همه از دم کمر درد و گردن درد دارند و از زیر کار در میرند و پول سوسیال رو هم ...و کار سیاه هم دارند. همه اجمعین بچه تهرانند بالای شهر نشین بابا ننه شون دکتر مهندس خودشون هم سال اخر پزشکی بودند ولی دیگه قسمت این بوده بیان سوئد و سوسیال بگیر بشن!!!.من هم با ختنه مخالفم ولی با ختنه زبون ایرانیها موافقم چون زشتترین کارها دروغگوی. در ضمن فراموش نکنید که: نه عربم نه ایرانیم نه ترک شاخستانیم من کردم و کردستانیم.
شنبه 14 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
TurkTaz
ترکتازی نکن عمو ، همه‌ دنیا دارند به‌ ترکیه‌ میگویند دست از این بربریت بردارید و حقوق کردها را رعایت کنید حالا شما دارید میفرمایید ترکیه‌ از بربریت کردها به‌ تنگ آمده‌اند!!! واقعا که‌ شما دیگر آخر خبرسازی از نوع طنز میباشید.
شنبه 14 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
تو مال کجای کردستانی که به خودت اجازه دادی کردستان را از ایران جدا بدونی مطمعنم که اهله کردستان عراق هستی ما شما ها را خاءن به کل سرزمینهای کردی میدانیم زیرا که ما کردها خود را جزو امپراطوری ایران میدانیم دفعه دیگر اگر از جانب ما کرد ها حرف زدی با من طرفی
شنبه 14 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
TurkTaz - ترکیه - انکارا
اولین باری است که میشنوم ترک های ترکیه با کلاسن ولی درود بر شرفت البته در این شکی نیست که حاکمان ترکیه جزو عاقل ترین و وطن پرست ترین حاکمان خاور میانه هستند
شنبه 14 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
به ناموسم قسم میخورم که تا به حال هیچ کس از فارس ها در اصفهان برای اینکه من کردم به من اهانت که نکرده هیچ بسیار هم مرا دوست میدارند انها همیشه کرد ها را از خود میدانّد اگر یک دختر از روی احساس حرف ابلهانه ایی زد من از شما پوزش میطلبم
شنبه 14 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
همیشه اینگونه تصور میشد که کرد ها تجزیه طلب هستند ولی دیدید که اکثریت کردهایی که نظر دادند خود را از ایران میدانّد اگر هم کسی غیر از این نظر داده از کردهای عراق است زیرا کردهای عراق کاملا به فارسی مثلط هستند تف به رژیم کث..ف ایران درود بر امپراطوری ایران
شنبه 14 دی 1387

foud78 - ایران - تهران
farnossh63 زمانی که کردها به دولت ارتجاعی جمهوری اسلامی از همان دو سر کار آمدنش نه گفتند و گفتند این حاکمیت قروسطایی است، زمانی کردها خواهان برابری زن و مرد بودند و پیشمرگان زن کرد در کوههای کردستان علیه نابرابری و مرتجعین اسلامی که بانی اصلی تمام بدختیها علیه زنان از جمله ختنه کردن هستند می جنگیدند جنابتان برای دفاع اسلام و همان سنتهای ارتجاعی از آن عازم کردستان میشدید تا از حاکمیت ارتجاعیتان دفاع کنید و مردم کردستان را به جرم آزادی خواهی قتل عام میکردید و تو همان تهران به جرم بی حجابی زنان راتیغ میزدید و یا با قمه در هنگام عاشورا تاسوعا به سه کودکان هم رحم نمیکردید... امیدوارم که اخرین بارت باشد به کردها توهین بکنی وگرنه پارتیزانهای کرد هر کجا که باشی گیرت میارن و بهت احترام گذاشتن به ملتهارا یاد میدن..، این کار اسلام خودتان که با زور شمشیرتان در کردستان تحمیلش کردهاید. اطمینان داشته باش که روزی خواهد رسید که دمو دستگاه اسلام را ازکردستان با تمام سنتهای ارتجاعی اش بر خواهیم چید و حاکمیت آزاد مبتنی بر عدالت اجتماعی را بنا خواهیم نهاد انگاه دیگر نه کسی در منبرهای تهران فتوای ختنه دختران خواهد و نه شیلانی به دست اسلام تو ختنه خواهد شد... چرا تو همین سایت نمیخونی که پدری در تهران به جرم اینکه دخترش خواسته آزاد باشد به درختش میبندد و به اتشش میکشد و داشجویان دختر در تهران بنا به قوانینین اسلام در تهران مورد ضرب و شتم قرار میدهند در زندان هزار و یک بدختی سرشان میاورند انگاری جنبتان در خواب خرگوشی فرو رفتهاید....
شنبه 14 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
اگر میخواهید بدانید شرف یعنی چه اگر میخواهید از تاریخ ایران و افتخار افرینان ان اگاه شوید اگر میخواهید بدانید چگونه یک کرد میتواند از یک فارس ایران پرست تر باشد باید مادر من هم کلام شوید فقط مواظب باشید حرفهای تجزیه طلبانه نزنید که اختیار از کف داده بلایی به سرتان خواهد اورد آری من از بچه گی به جای قصه شنگول و منگول نقل دلاوری اریوبرزن رستم و اسفندیار و ارش کمانگیر گوش داده ام دینم را به شما ایرانیان ادا خواهم کرد.
شنبه 14 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
cochar - سوءد - ستوگهلم
تو ... کردی که کردی اگر کرد بودی شرف داشتی اگر کرد بودی خود را از ایران جدا نمیدانستی سزای شما کرد های عراق و ترکیه همین است که امثال صدام و ترکیه مدام بر سرتان بمب بریزندین سزای بچه ایی است که مادرش را ترک کرده
شنبه 14 دی 1387

parvin ariya - ایران - اصفهان
kamyar_p2007 - ایران - اصفهان-مریوان خالی نبند. پژاک و گروهگهائی کوموله و دموکرات و قاضی محمد خیلی ایران پرستند؟ پوست صورت سربازان ایرانی را کی تو کردستان میکند. در یک کلمه ....
شنبه 14 دی 1387

jotyar - بلژیک - انتورپن‌‌
دوستان بیخود ..رتو ..رت نگید این ک..های ترکهاست.همه باهم بگیم مرگ بر ترکیه.
شنبه 14 دی 1387

asana - ایران - ایران
وای نهههههه ماماننننننن
شنبه 14 دی 1387

farid_ghl - ایران - تهران
خیلی ناراحت شدم وقتی عکسارو دیدم ولی کامنتا رو خوندم واقعا گریه ام گرفت
اونی که داره نقص عضو میشه یه بچه است اونیم که داره ختنه میکنه یه احمقه چه فرقی میکنه نژادش چیه؟
تمام بد بختیا سر این نژاد پرستی و تعصب الکی روی عقایده(مذهب و دین)
cochar - سوءد - ستوگهلم شما که به قول خودت کردی چه گلی به سر دنیا زدی
farnoosh63 - انگلستان - لندن شما که کرد نیستی چی شدی و چی کار کردی؟
..... بر سر هر چی ادم نژاد پرست متعصب احمقه.
شنبه 14 دی 1387

ghandel - نروز - درامن
عقب افتادگئ فرهنگی این قسمت از کردستان عراق ربطئ به تمام ملت کرد ندارد و اگر کسئ غرض شخصئ از کرد دارد می تواند ....
شنبه 14 دی 1387

scorpionman - کویت - کویت
farnoosh63 - انگلستان - لندن .. لاز به ذکر هست که بگم اون دسته اشخاصی که به کردها توهین می کنند و اونا رو اعراب می دونند باید بدانند که اولا بی خودی صحبت نکنید چون چیزی که ازش نمی دونی حرف نزن و ثانیا کرد ها در اصل آریایی هستند اینو می تونی تو گوگل سرچ کنی و یا در ناشینال جیوگرافیک... اگر کرد ها بخاطر کردیشون یا مجاورت در کنار عراب .... باشن پس باید گفت که آریایی ها هم ....
شنبه 14 دی 1387

ساجد فلاح - ایران - یزد
من نمیفهمم ختنه دخترانه یعنی چی؟؟؟؟چی کار میکنن؟؟
شنبه 14 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
کردهای عراق اگر میخواستند عرب باشند و فرهنگ کردی - ایرانی خود را ارزان بفروشند دیگر لازم نبود طی دهه‌های گذشته‌ این همه‌ در راه‌ آزادی از زیر یوغ ستم عربها قربانی بدهند . من و شما باید دستشان را ببوسیم که‌ نگذاشتند عرب خاک آریایی را صاحب شود . ولی شما از زور نوکری خودتان را به‌ ندیدن و نفهمیدن میزنید.
شنبه 14 دی 1387

cochar - سوءد - ستوکهلم
جناب کامیار حاضرم ....!!!! قسم بخورم که تو کرد نیستی. هیچ کردی نیست که ارزوی کردستان ازاد رو نداشته باشد. چرا گفتن کلمه کردستان اینقدر ...سوز است برای بعضیها. ما اصلا کرد ایران و عراق و ترکیه نداریم. کردا همه یکی هستند. همه تون کردها رو بی فرهنگ و وحشی خطاب میکنین ولی وقتی حرف کردستان میاد ما هم ایرانی میشیم. همین امپراطوری ایران رو کم داشتیم که اونهم به خزعبلات دیگر افزوده شد. در ضمن من سنندجی هستم.
شنبه 14 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
تو اگر اصالت داشته‌ باشی و از نوکری و دست به‌ سینه‌ بودن خوشت نیاد به‌ کردهای هیچ جا توهین نمیکردی. ما با هیچ قومی دشمن نیستیم ولی ستم و بیداد را قبول نمیکنیم . کردهای عراق هم برادران ما هستند.چطور آنها را عرب میدانی وقتی که‌ هزار هزار به‌ دست عربها کشته‌ شده‌ یا زنده‌ به‌ گور شده‌اند ، آفرین به‌ غیرت و فرهنگت .
شنبه 14 دی 1387

ommol - انگلستان - لندن
farid_ghl - ایران - تهران
ببخشید ما نژاد پرست نیستیم فقط داریم نظرمون رو از تجربه هامون و چیزهایی که دیدیم میدیم. شاید بی فرهنگ بودن اونها به خاطر اینه که هر دولتی تو ایران ترکیه و عراق و کویت اومده زده تو سر کردها و بهشون امکانات و آموزش نداده تا دم در نیارن و ادعای استقلال طلبی نکنند.
شنبه 14 دی 1387

TurkTaz - ترکیه - انکارا
بهدین - آمریکا - نشویل
فعلا که ما ایرانی ها داریم به تروریست بودن مشهور می شیم از کدوم بربریت واست بگم تو ایران از بربریت رضا خان در سال 1325 و حمله به فرقه دموکرات یا از بربریا محمد رضا شاه در کشتار مردمی که حقوق مدنی خودشون رو می خواستند از قتل و کشتار در گنبد گاووس یا خوزستان واست بگم یا ....
کرد های ترکیه تجزیه طلبی می کنند و جواب تجزیه طلبات همینه این بربرین نیست که هر روز یه عملیات انتحاری علیه سربازان بی گناه ایران تو شمالغرب ایران انجام می دند می دونی هر روز به پاسگاه های مرزی حمله می کنند جمهوری تورکیه به مشتی ارازل یاغی حمله می کنه که جمهوری اسلامی هم همکاری می کنه دولت عراق هم حمایت می کنه
kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
یه سر برو تورکیه بعد ببین اگه دروغ گفته باشم بیا هر چی دلت بخواد به من توهین کن من هر روز با اینا زندگی می کنم واقعا مهربان و مهمان نواز و با کلاس و اروپایی هستند روشنفکرو سکولار.کرد ها و ایرانی ها هر چی می کشند از مشتی تجزیه طلبه که داره بد نامشون می کنه وگرنه هیچ کس بد نیست.
شنبه 14 دی 1387

karlos - فنلاند - هلسینکی
دوستان عزیز باز هم به بیراهه متوسل شده اید من هم کرد زبانم ولی تا حا لا چندین دفعه از طرف ناسیونالیست های کرد غیور مورد حمله قرار گرفته ام فقط به این دلیل که کرده رو هم مثل بقیه قومهای تشکیل دهنده ایران مانند بلوچ و ترکمن و گیلک و ترک و فارس ایرانی می شمارم..اما دلایل این مشکلات یکی اروبایی های اب زیر کاهند و دوم رزیمهای ایران بخصوص شیطان برستهای اسلامی می باشند که به جای الحاق کردها به خاک مادریشان دارند با شیطان برستهای یهودی و مسیحی جنگ زرگری می کنند ..مرسی و ارزوی موفقیت برای همگی
شنبه 14 دی 1387

farnoosh63 - انگلستان - لندن
بهدین - آمریکا - نشویل

تو که قسم خورده بودی بامن حرف نزنی چی شد تخم مرغ کفتر خوردی شما چند نفر می رید تا اسم کرد میاد یه هو پیدا
می شید. حا لا خجالت نکش بقول این خانمparvin ariya - ایران - اصفهان
در این مسئله حکمتی هست وسنتها باید حفظ بشن. فعلن می بینی
توی اعصابتم.

99% - روسیه - مسکو

من بهت یک دفعه یه جوابی دادم همون ازمن برای همیشه داشته
شنبه 14 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
TurkTaz
کردهای ترکیه‌ در برپایی جمهوری ترکیه‌ بزرگترین یاور مصطفی کمال بودند و البته‌ اون هم هزار وعده‌ و وعید به‌ کردها داد و به‌ هیچ کدومشون عمل نکرد و دستمزدشون رو با کشتار و زندان داد که‌ هیچ اصلا وجود کردها رو منکر شد که‌ بعدها در ترکیه‌ حتی حرف زدن به‌ زبون کردی ممنوع شد. و اگر به‌ دور از تعصب به‌ مساله‌ نگاه‌ کنید درخواهید یافت که‌ بوجود آمدن پ ک ک واکنشی طبیعی به‌ ظلم و تبعیض ترکها ست‌ و اونایی که‌ شما اراذل و اوباش میخوانید قهرمانان کردهای ترکیه‌ و تنها امیدشان هستند. درباره‌ رضا خان هم درست میگویید.حکومتهای ایران و ترکیه‌ و سایر همسایه‌ ها همه‌شون دیکتاتور و تروریستند و دموکراسی در خاورمیانه‌ تا حالا وجود نیامده‌.
یکشنبه 15 دی 1387

hanivan - سوئد - مالمو
برای همه انهایی متاسقم که دم از فرهنگ می زنن اما فقط با دیدن یک عکس یا شنیدن یک خبر براحتی در مورد میلیونها انسان قضاوت می کنند.
یکشنبه 15 دی 1387

farnoosh63 - انگلستان - لندن
agrin - استرالیا - سیدنی
من عرب نیستم یااینکه هم سن شما نیستم که همه چیز رو با دستور العملش هیجی کنم شما بیشتر فیض می برید از الفبای عربی
از فرهنگ عربی از سنت عربی از ختنه دخترها ووو دولت صفویه گفتی اینها همونهایی هستند که می گیم ایرانیهای عرب پرست . شما مسئله وکینه من وخانوادم رو نسبت به کردهای ایران می دونی خوب فقط برام سوال این چرا وقتی یکی دیگه از شما انتقاد می کنه باهاش
تند رفتار می کنید این همه به فارسها توهین می شه که خودت یه نمو نه
ای بس باید فارسها که تعداشون بیشتر هر روز بلند شن با همه کل
کنند تومثلن از با فرهنگاشی دیگه خیلی متاسفم برای خودم که تا الان با تو همصحبت بودم .
odin - بلژیک - انتورپن

بستگان من از کردهای ایران صدمه بدی خوردن ومن تنها کسی هستم
که تو این سایت فرهنگ کرد زیر سوال می برم یا حالا توهین می کنم
که از طرف کردها به لقبهای نژادپرست و بی تربیت ووو ارتقاع پیدا کردم
اگه این سنت برای عربهاست شما چرا انجامش می دید شما که تحصیل
کردهای اروپا هستید چرا کمک به همنوع خودتان در روستاهای کردنشین
ایران و عراق و .. نمی کنید بهر حال از طرز صحبت شما معلوم که فرد جا افتاده و میانسالی باشید شما تو قلب تهران جا دارید .تشکر از نظرتون.
یکشنبه 15 دی 1387

amtt66 - ایران - تبریز
ای بابا کی گفته تو اسلان ختنه برا زنها هست بعضیا زود به اسلام نچسبونن
راستی دخترو چطوری ختنه میکنن جلل خالق این زنایی که تو عکسا هستن کثیف ترین ادماییی هستن که تو عمرم دیدم
یکشنبه 15 دی 1387

dook - امارات - دبی
خوب فرقش با ختنه مرد چیه چرا بیخود اح و ناله میکنیدمگه ختنه پسرها درد نداره
یکشنبه 15 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
فرنوش
چقدر زور میزدی و میزنی که‌ باهات حرف بزنم . من هیچ قسمی نخوردم بیخود واسه‌ من حرف در نیار.من اولها که‌ جواب توهین هاتو میدادم فکر میکردم که‌ چیزی بلدی چون گفته‌ بودی که‌ دانشجو هستی ولی بعد دیدم که‌ فقط یه‌ دختر ننر و بیسواد هستی که‌ ارزش اینو نداری وقتمو باهات تلف کنم حالا بدو برو تا صدای ....در نیومده‌ .
یکشنبه 15 دی 1387

agrin - استرالیا - سیدنی
TurkTaz - ترکیه - انکارا
دوست گرامی شما اگر که ایران و فارسها رو می خوای چرا مات و مبهوت کلاس ترکیه ای ها شدین؟!!!مگه شما ترک ایران نیسنین؟! شما رو چه به فرهنگ ترکیه ای ها؟؟ اصلاً شما تو ترکیه چیکار می کنین؟این همه کشور تو دنیاست شما فقط باید در میان ترکهای با کلاس و بی عیب و نقص ترکیه احساس آرامش کنین؟!!!!!!
یکشنبه 15 دی 1387

basafa - ژاپن - توکیو
farnoosh63 - انگلستان - لندن
من از پسر خاله شما که تو دوران سربازیش توسط کردها به قتل رسیده اطلاع دارم.و دلیل تنفرتون هم احتمالا همین مسئله است.
ولی خدا نصیب هیچ خانواده ای نکنه اون بنده خداهایی که توسط جند الله به قتل رسیدن اون ها هم سرباز بودن.حالا من نمیتونم بگم بلوچ ها بد هستن.من قبلا در مورد عربها اظهارات تندی میکردم ولی وقتی دیدم چند تاکاربر عرب داریم لحظه ای خودم جای انها گذاشتم دیدم واقعا کار بدی میکردم که اونجوری اظهار نظر میکردم.حالا خانم فرنوش بنده تنفر شما نسبت به کردها درک میکنم اما واقعا لحظه ای خودتون جای کاربر کرد بگذارید که ناراحت میشه.و اگر انتقادی هم دارید لطفا نرم تر انتقاد کنید.
یکشنبه 15 دی 1387

farnoosh63 - انگلستان - لندن
London Man - انگلستان - لندن
چرا اینجور جاها خودتون از کردهای سوریه وعراق و ترکیه و.. جدا میکنید ولی برای یک کشور شدن همه کردها یکی می شن.
کشک که میدونی چی ساویدن هم میدونی چی بقیه اش رو خودت جمع ببند
غلوووو - انگلستان - ابادان

ترا خدا یک دفعه نظرت بخون تو خیلی پرتی از مسئله وااای خدای من .
ساجد فلاح - ایران - یزد

از کردها بپرس بهت می گن.
parang - سوید - سوندسوال

نقطه چین ها برازنده تو نه من اویزونش کن دور گردنت.
از کردهای سوئد نمی دونستیم که حالا می دونیم.
یکشنبه 15 دی 1387

agrin - استرالیا - سیدنی
بهدین
سلام دوست عزیز برای شماآرزوی موفقیت وسلامت را دارم.
asill - انگلستان - بیرمینگهام
ممنون از کامنتتون دوست گرامی!
یکشنبه 15 دی 1387

saiad - ایران - ایران
هر حدیث غلط رو به پیامبر نسبت ندهید اگر سنت بود اصلا پیامبر نمیپرسید که انجام میدهی یانه.و...صرف اینکه در کتابی از قول یک نفر حدیثی آمده دلیل صحت آن نمیباشد.تا گوینده حدیث که باشد.ودر ثانی از چند نفر آدم موثق باید گفته شده باشد.هر مسلمانی هم اعم از شیعه وسنی از صدتا کافر سگ پرست وخوک خور بهتره..
یکشنبه 15 دی 1387

agatha - امریکا - کالیفرنیا
نمیتونم باور کنم که هنوز مردم نادان و احمق هستند تو این دنیا . فقط امیدوارم که هر چه زودتر این موارد تو دنیا از بین برود . به امید اون روز
یکشنبه 15 دی 1387

argoshi - کردستان - اربیل
لعنت برهرچی کورد خودفروش
یکشنبه 15 دی 1387

agrin - استرالیا - سیدنی
kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
دوست عزیز شما نباید در این گونه مسائل با دید خانوادگی نظر بدهید و حدود 30 میلیون کردهای عراق و سوریه و ارمنستان را خائن و غیر کرد بنامید به صرف اینکه پدر شما فارس هستند.شماکه زاده ی یک مادر کرد هستی و این همه به کرد بودن خودت افتخار می کنی.این را هم بدان که مادر شما حق دارد که دم از تجزیه طلبی نزند می دانی چرا؟چون زنان کرد یکی از وفادارترین وعاشقترین زنان دنیا هستند و دوام کانون خانواده مهمترین دغدغه ی آنهاست.اگر که مادر شما کردم کردم سر بدهند و پدر شما فارسم فارسم، ثبات خانوادگیشان از بین خواهد رفت و نتیجه ی آن این کامنتهای تورک و کورد و فارس و عرب می شود که اینجا می بینید.
یکشنبه 15 دی 1387

shadan - ایران - اصفهان
خدا لعنت کند کسانی را که موجب آزار دیگران میشوند.
یکشنبه 15 دی 1387

sport man - ایران - تهران
میشه لطفا توضیح بدین چی و رو میبرن چون من به هرکسی گفتم اولا که باور نکرد ثانیا گفت چجوری آخه چی رو میبرن؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 15 دی 1387

$persian$ - ایران - تهران
agrin - استرالیا - سیدنی
ترکیه ایها که مثل حکومت ما که ضدایرانیه ضد ترک نیستن اونا نه تنها هوای ترکایه خودشون رو دارن بلکه هوای ترکایه کشورایه دیگه رو هم دارن اونا برای آذریایه ایران تصحیلات ویژه ای در نظر میگیرن
یکشنبه 15 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان- مریوان
شاید به من جاش بگوی اگر جاش بودن به معنی مخالفت با تجزیه کردستان از ایران است من افتخار میکنم که جاشم دیگر هم با تو کاری ندارم تو ابروی ما کرد ها را بردی هالم ازت به هم میخورد دیگر با من حرف نزن
یکشنبه 15 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان-مریوان
arnoosh63 - انگلستان - لندن
ببین تو دختر ابله چگونه نفاق بین ما انداختی اخر اگر یک کردی به تو اسیب رسانده یعنی همه کردها بد هستند
بهدین - آمریکا - نشویل
من نوکری چه کسی را کرده ام؟ایا ما کرد ها از نفت ایران شم نداریم ؟آیا در طی 2500 ساله اخیر ما کردها از ایران جدا بوده ایم ایا هر وقت جنگی میشده ما در کنار فارس ها نبودیم ایا صدام که حمله به ایران کرد فقط به فارس ها کرد؟ایا وقطی که صدام بمب خو شه ایی میرخت درکرمانشاه نمیدانست اینها کردند؟ ایا فارس ها و بقیه در مر ز های مریوان نیجنگیدند؟ایا کرد های عراق که به اصتلاح کشور فدرال تشکیل داده اند هر روزه مورد بمباران ترکیه قرار نیمیگیرند؟ ایا کسی جرات میکند با این جمعیت و وسعت و قدرت ایران به ان حمله کند؟من از همه شما ها بیشتر ارزو دارم که کرد های عراق هم به ما بپیوندند تا مورد ازار قرار نگیرند تنها راه چسبیدن کرهای دیگر جاها به ایران است مشکل ایران این رژیم کثافت است نه اقوام ان
cochar - سوءد - ستوکهلم
تو ابله اگر به دیگر مطالب این سایت رجو کنی میبینی که من همیشه در پست هایم خود را کرد نامیده ام و در جایی کی باید بنویسم اسم شهر را مینویسم اصفهان- مریوان ولی مدیریت سایت بعضی وقتها مریوان را پاک میکند مریوان زادگاه مادری من است البته من دو رگه هستم پدرم اصفهانی است همیشه هم این را گفته ام میتوانی از بقیه دوستان قدیمی سایت بپرسی
یکشنبه 15 دی 1387

argoshi - کردستان - اربیل
ایا حق مسلم واستقلال وتشکیل یک حکومت مستقل کوردکه هرکوردی خابش رومیبینه تجزیه طلبی محسوب میشه پس چراهمه ی شما فارسها وعربها وترکهای ..... برای یک ملت ک..ف مثل عربای فلسطین اینهمه ناراحتین ومیگین باید یک حکومت مستقل داشته باشن درحالیکه همشون 2ملیون نمیشن واگه عربا بخوان میتونن توکشورهاشون بهشون جابدن درحالیکه کردها نزدیک به 40ملیون میشن حق حکومت نداشته باشن الان اگر یک نظرخواهی توی هرچهار قسمت کوردستان بکنن من مطمانم که ن.دیک به 85 تا 90 ٪ کوردها میگن میخاهیم مستقل باشیم ومثل همه ملتها حکومت مستقل چاشته باشیم حالا شما ..هی بگین تجزیه طلب باشه.
یکشنبه 15 دی 1387

marish - انگلستان - لندن
واقعا وحشیانه است.
ازهرطایفعه ای که باشه.اناااااا
یکشنبه 15 دی 1387

cochar - سوءد - ستوکهلم
کامیار خان همون اصفهانی بودن بابات جواب همه سوالهامو داد. دیگه عرضی برای گفتن ندارم تا بخوای فیض ببری. اگرین از استرالیا خیلی قشنگ جوابت رو داده. من دیگه زحمت نمیکشم.
یکشنبه 15 دی 1387

shima shabkhiz - ایران - تهران
دوستان درود بر شما.
ایهاالناس ما همه بشریم بنده یک خدای دادگریم خواهران و برادران همیم چون ز یک مادر و ز یک پدریم مدتی رنج دشمنی بردیم حالیا عیش دوستی ببریم متخلق به احسن الاخلاق متصور به احسن الصوریم
لطفا به یکدیگر بی احترامی نفرمایید.من مطلبی درباره ختنه زنان میدانم که مایلم برایتان بازگو کنم...در زمان حضرت محمد مردان در جنگها کشته می شدند وزنان بی شوهر می شدند. برای خدمت به زنان که از پس زندگی بر ایند چند همسری رایج شد.و چون وسیله ای برای ارضاع زنان نبود.زتان را ختنه میکردند که بر اثر شهوت هار نشوند .چون سکس با افراد متفاوت باعث بروز امراض لاعلاج می شود.با اون امکانات کم درمان بدی نبوده ختنه کردن.اما الان نباید اینکار را کرد.باید عوض فحاشی راه حلی برای این
کار باید پیدا کرد. درود بر شما ...زندایی شیما
یکشنبه 15 دی 1387

farnoosh63 - انگلستان - لندن
بهدین - آمریکا - نشویل
ترا خدا با من حرف بزن بله همه بی فرهنگ بی سواد بی ادب دروغ گو
ولی فقط تو یکی کارت درسته برای همون به یک زن 40 ساله توالت و توالت می کردی مگه نه مخصو صن تو یکی خیلی سعی می کنی فهمیده خودت نشون بدی اونهایی که نشناسند فکر می کنند چی هستی در ضمن من تو این سایت نیستم که تو بخواهی منو بشناسی شما هر جور راحتی در مورد من فکر کن .

basafa - ژاپن - توکیو

بارها خواستم جلوی زبانم بگیرم وقتی در مورد کردها می نویسند ولی همانجور که خیلی از جنگ صدمه دیدند و هنوز اثارش در خانوادها هست
بستگان منم همین جور اثار گل کاریهای کردها در زندگیشون هست
که پرور گریهای بعضی هاشونو در قسمت می بینید که چه با وقاحت در مورد همه چیز تصمیم می گیرند .من فقط خواستم به اون چند نفر نشان
بدم که اگه نظر و فرهنگ و عقیده مردم با بیانشون با توهین های عمیق و مسخره کردن تمام میشه بس با لذتش روبه رو بشن و هم سطح خودشون باهاشون هم کلام شدم و فکر کنم شما این چند نفر کماو بیش بشناسید که حالا اخر کلاس شدند ولی معذرت از شماو عزیزان غیر کرد دیگه چون شما و چند نفری که می شناسم قدیمی هستید این چند نفر به هوای خودشون می زارم.تشکر از شما
یکشنبه 15 دی 1387

zardast01 - انگلیس - لیورپول
تارکوفسکی استکهلم-
یکشنبه 15 دی 1387

zardast01 - انگلیس - لیورپول
تارکوفسکی استکهلم-دو ماه پیش دو ایرانی در لیورپل به یک دختر 14 ساله انگلیسی به طرز وحشیانه تجاوزکردند وبعد از ترس او را خفه کرده بودند که خوشبختانه پلیس متوجه شد ویکی از انا را دستگیر کرد در ضمن اگر اقغانی هستی بدان که لیاقت او بیش از این نبوده
یکشنبه 15 دی 1387

marish - انگلستان - لندن
واقعا وحشیانه است.
ازهرطایفعه ای که باشه.اناااااا
یکشنبه 15 دی 1387

zardast01 - انگلیس - لیورپول
مافیا-سوئد و تایین-المان مطمئن هستم که از کردها ضربه سختی خورده اید حالا چطور وبه چه شکلی نمیدانم که اینطور کورکوراه واحمقانه ونفهانه در مورد کرد نظر میدهید ننگ بر شماها و امثال شماها که اینقدر اسان به کردها اهانت میکنید
یکشنبه 15 دی 1387

himan_se007 - سوئد - مالمو
سلام به دوستان و در خطاب به این دوست که نوشتن کرد با عرب این از آب در میاد باید بگم که دوست عزیز ما هر سال از این رقم بی‌ فرهنگی و عقب افتا دگی فرهنگی رو در کشور عزیزمان می‌‌بینیم که یکی از اینها همون بچه شیر خوار که در مرا سم حسین
و یا همون مراسم عمرکشونه یک سری افراد بی کلاس و در ضمن این افراد کرد نیستن اینها قرچی هستن و این افراد در حال کوچ کردن هستن همیشه و این افراد نه کشور و نه زبان مخصوص از خودشان دارند
یکشنبه 15 دی 1387

kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
farnoosh63 - انگلستان - لندن
.......تو که اینچنین تفرقه انداختی تا به حال کسی به اسم کرد در این سایت دم از تجزیه نزده بود تو ابروی مرا بردی
argoshi - کردستان - اربیل
تو مردک .. به چه حقی در سایت ایرانیان به اسم کرد نظر میدهی چگونه به فارسی سخن میگویی ولی دم از تجزیه میزنی چگونه کودکان بد بختی را که هر روزه توسط ترکیه بمباران میشوند و شما ها نمیتوانید از انها دفاع کنید ایا اگر به ایران پیوسته بودید کسی جرءت میکرد بر سر فرزندان ما بمب بریزد کجاست ان شعارهای احمقانه که میگفت کردستانی ازاد؟ ایا این ازادی است که ترکیه بمبارانتان میکند..ف به شماها که کردستان را از ایران جدا کردید و باعث کشتار انها توسط ترک ها شدید در ضمن غل.. کردی که 90%کردها خواستار جدا شدن هستند ایا نباید یکی از اقوام ما یکبار این حرف را زده باشد این 90% کجا اند که ما نمیبینمشان البطه اگر منظورت کردهای ترکیه باشد شاید صحت داشته باشد تنها راه نجات کرد ها از زیر بمباران ترک ها و عربها پیوستن به ایران است.
یکشنبه 15 دی 1387

jamshid_64 - عراق - اربیل
farnoosh63 - انگلستان - لندن.... مثل اینکه لذت می بری از آزار کردها... بس کن اینقد توهین آمیر حرف نزن من خجالت می کشم که بگویم تو هموطن من هستی ... دوست دارم با من بیایی تو خیابون های اربیل و سلیمانیه با کردها با زبان شیرین فارسی صحبت کن... می توانی برق عشق را تو چشمانشان ببینی... اینقد که تو را تحویل می گیرند و بهت احترام می گذارند شاید به خودشان نگذارند... در تمام مغازه های اینجا با توجه به اینکه فارسی زیاد بلد نیستند حرف بزنند آهنگ های معین . مهستی . هایده . جمشید. و... به گوش می رسد هیچ می دانی اولین ایرانی های اصیل همین کردها هستند.؟ من کرد نیستم ولی عاشقانه همه آنها را دوست دارم ...و به تو به اصطلاح هموطن هم اجازه نمی دهم باعث خجالت من و سایر ایرانی ها بشی ... پس لطفا ادب را رعایت کن دوست عزیز و در مورد کردها یه کم بیشتر مطالعه کن ... موفق باشی
یکشنبه 15 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
kamyar_p2009 - ایران - اصفهان
محض اطلاع شما ایران هم دوش به‌ دوش ترکیه‌ دارد روزانه مناطق مسکونی مرزی ‌ کوردستان عراق را به‌ بهانه‌ پژاک توپباران میکند. من نمیدانستم که‌ پدرتان فارس است. پس این خود گویای نوع نظرتان است. به‌ هر حال ما با مردم فارس دوست و خویشیم ولی حساب حکومت سواست
یکشنبه 15 دی 1387

maarkez - لبنان - بیروت
خ.ا.ک. تو سر همه اون بى شخصیتهایى که مطلب رو خوندند و یه موضوع دیگه تو کامنتهاشون نوشتند. اخه بدبختها ما داریم در مورد ختنه کردن حرف میزنیم اوون وقت شماها دارید تو سر و کله هم میزنید. من همه کامنتهارو خوندم ترکها دارند ترکتازى میکنند و خیال بافى که ایرانیها و کردها بى شخصیتن. ایرانیها مینویسند که کردها وحشیند, من نفهمیدم ختنه کردن دختر بیگناه کرد چه ربطى به عربها داشت که اونها هم اومدند تو کامنتهاتون.
متأسفم براى همتون. براى اینکه من با همه اقوام ایرانى و خارج از ایران زندگى کردم و با اونهایى که حرف زدم خیلى هم خوب و فهمیده بودند حالا نمیدونم این ادمهاى بدى که شما بهش پر و بال دادید کجا بودند که من ندیدم.

اینجا هم کسى براى شیلان گریه نکرد!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 15 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
farnoosh63

باورکن من فقط برای تفریح جوابتون رو میدم و کلی به‌ نظرات بچه‌گانت که‌ برای دادنشون خودتو میکشی میخندم . بیشتر وقتا خودتم نمیدونی داری چی میگی . شما ‌ نه‌ سواد درست و حسابی دارید نه‌ املا و انشا بلدید ولی با تمام احساسات فکر می کنید دارید مطالب خیلی مهمی را بحث میکنید. تجسمش برام خیلی خنده‌داره‌. مخصوصا این تیکه‌ش که‌ گفتی من دراین سایت تنها کسی هستم که‌ فرهنگ کردی را زیر سوال میبرم . مثل کسی هستید که‌ دارد‌ توی آب تقلا و دست و پای بیخودی میزند و فکر میکند آخر شناگران است .
یکشنبه 15 دی 1387

asana - ایران - ایران
از دیشب تا الان فقط فکرم این دختر بود وحشیانه است چقدر در حق ما دخترا ظلم میشه
یکشنبه 15 دی 1387

elefant boy - نروژ - اسلو
farnussh63
دوست عزیز متاسفم بری این طرز فکرت چرا ک من دوستان کرد خوب وتحصیل کردای دارم تو بهتر بری راز و نیازتو لبچاه جمعکران بکنی یادترفته تو همین سایت یکپدررسر فرزند دو سالشو بریده بود اونکه کرد نبود. تازه کردها جز اولین قوم اریایی بودن
یکشنبه 15 دی 1387

sam116 - انگلیس - لندن
من خیلی این مسئله برام ناراحت کننده بود.خواستم مطمئن شوم که اولا در کردستان ایران هم این عمل انجام می شود یا نه و دلیل انجام ا ن به نظر انان چیست.خوب اینجا کرد ایرانی تعدادشان خیلی کم است.و پیدا کردنشان بسیار مشکل ولی بل ااخره یکی از دوستان قدیمی را که قهرمان وزنه برداری ایران بوده در زمان قدیم را تلفنی پیدا کرده و نظرشو جویا شدم اصلا باورنمیکرد و می گفت همچین چیزی را اصلا در کردستان ندیده و نشنیده است.رفتم سراغ کردهای عراقی که ماشالله تعدادشان بسیار زیاد می باشد.خدا زیادتر ترشم بکنه این شخص که با خانوادهاش یعنی همسر و فرزندش زندگی می کند و10 سالی است با هم رفیقیم موضوع را مطرح کردم.خدا شاهد است 2 ساعت توضیح میداد که چرا به این کار معتتقدند.و من ساکت بودم ودر درونم برای اون شیلان کو چولو و کوچولوهای دیگر که اینده زنانه انان را بر خلاف دین طبیعت میگیرند واز داشتن روابط سالم زناشویی محرومشان میکنند گریسنم.البته این را هم توضیح داد که این رسم رایج نیست همه جا و تعداد کمی از مردم به ان معتقدند و انجام میدهند.
یکشنبه 15 دی 1387

TurKTaz - ترکیه - انکارا
بهدین - آمریکا - نشویل
دوست من کرد ها فقط به فکر تشکیل کشوری کرد هستند که تو تاریخ هیچ وقت اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد کشور داری ظرفیت می خواد و بدست آوردن حقوق را با قتل و کشتار فریاد نمی زنند با قلم به ترک های ساکن ایران هم ظلم میشه ولی مبارزه این گروه از ترک ها جنگ و تجزیه و قتل و غارت نیست مبارزه ترک ها مبارزه ی فرهنگی هستش ولی کرد ها هنوز خیلی مونده این مساله رو درک کنند و شاید هم عاجزند.
agrin - استرالیا - سیدنی
اولا من ترکم و واسه ی یه ترک هیچ جا از لحاظ امکانات و ارزش و رفاه اجتماعی و روحی روانی بهتر از ترکیه نیست چون اینجا کسی به من و زبان من توهین نمی کنه بر خلاف ایران که مشتی یه تاریخ جعلی رو مثل چماغی در راستای تحقیر سایر ملل به کله ی اونا می کوبن در ضمن من منکر ایرانی بودن و ارزش های زیبای فرهنگی ایران نیستم و به وطن اصلی ام ایران عشق می ورزم و مخالف تجزیه ایران هستم همون طور هم که دوستمون پرشیا از تهران گفت دولت ترکیه نسهیلات ویژهای به 7 کشور ترک نشین از جمله ازبکستان و قزاقستان و قرقیزستان و جمهوری قبرس شمالی و جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و ترک های ایران داره که واقعا همه رو به ترکیه کشور زیبای آتا تورک می کشونه.
یکشنبه 15 دی 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
dook - امارات - دبی
........خیلی بیسوادی.نمی دانی فرقش در چیست.
دوشنبه 16 دی 1387

kasrino - ایران - تهران
من ایرانی فارس هستم.هرکس به کردهای سرتاسر جهان توهین کند به ایرانی ترین افراد توهین کرده است.
دوشنبه 16 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ترکتاز
گفتم که‌ دست از ترکتازی بردار چون رئیس روسات دارن مجبور میشن دست بردارند خبر داری که در‌ TRT6 به‌ زبان کردی در ترکیه‌ای که‌ حرف زدن به‌ زبان کردی را ممنوع کرده‌بود آغاز به‌ پخش کرد .و اردوگان هم در افتتاحیه‌اش به‌ زبان کردی تبریک گفت و همه‌ به‌ لطف لوله‌ اسلحه‌ PKK و جنبش مدنیDTP و حمایت حکومت کردستان جنوبی و شخص مسعود بارزانی
تاریخ این تبلیغات که‌ کردها نمیتوانند کشورداری بکنند برمیگردد به‌ اتراک عثمانی . آن زمان حتی میگفتند که‌ اگر کردها دولت تشکیل دهند بعد از ده‌ سال دنیا خراب خواهد شد و روز قیامت فرا خواهد رسید.در زمان زمامداری بدرخان پاشا در سالهای 1800 و خورده‌ای در کردستان شمالی که‌‌پایتختش جزیره‌بود رشد و ازدهار اقتصادی کردستان از تمام دولت عثمانی پیشی گرفت الان هم اگر تشریف ببرید عراق و کردستان عراق و باقی عراق را مقایسه‌ کنیدخواهید دید که‌ تفاوت فاحشی بین شان وجود دارد و به‌ گفته‌ خبرنگاران خارجی و حتی عرب وقتی از جنوب و وسط عراق میگذرید و به‌ کردستان میرسید انگار وارد کشور دیگری شده‌اید که‌از لحاظ قانونمندی و پیشرفت‌ با باقی عراق قابل قیاس نیست. اربیل تا چند سال دیگر همپای دبی خواهد بود. بنابراین می بینید تبلیغاتتان رنگ و بویی نداشته‌ و ندارد.برعکس ترکها پس از اینهمه‌ تجربه‌ کشورداری هنوز از لحاظ فکری در جهالت و تعصبات قرون وسطایی سیر میکنند و یاد نگرفته‌اند برای دوام خودشان هم که‌ شده‌ بتوانند با یک نفر دیگر در یک کشور زندگی کنند .
دوشنبه 16 دی 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
از رفسنجانی پرسیدند اسم این اتوبان تهران شمال را چی میخواهید بگذارید؟ میگه شهید احمدینژاد انشاء الله.
دوشنبه 16 دی 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
دوستان ایرانی عزیز. ختنه زنان٫ بربریتی است که از اقوام افریقایی گرفته شده. نه اصلیت عربی دارد نه اسلامی. منهم اولین بار در اروپا با این عمل شنیع اشنا شدم. البته بعد از اشنایی رسانه ها با سومالیها.
دوشنبه 16 دی 1387

mazanirika - ایران - ساری
kamyar_p2009 - ایران - اصفهان-مریوان
سلام راستی این رسم ختنه بین کردهای اصفهان هم رواج دارد؟
بهدین - آمریکا - نشویل
آقای ... اگر حرفهای شما درست است پس و کردستان عراق آنقدر پیشرفته است پس آمریکا چه کار می کنی بیا سلیمانیه و از رسوم ختنه حمایت کن
دوشنبه 16 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
پسر ... مازنی

اگر شما کامنتهای قبل رو میخوندید متوجه‌ میشدید که‌ این رسم بسیار بسیار کم رواجی است که‌ در سلیمانیه‌ هم کسی انجام نمیدهد. من هم اهل کردستان عراق نیستم و لی از شما چه‌ پنهان در فکرم هست که اگر بشود‌ کاروباری در آنجا راه‌ بیندازم چون آنجا هم بازار آزاد است وهم دولت کردستان تسهیلات‌ در اختیار سرمایه گزاران قرار میدهد .
دوشنبه 16 دی 1387

باران.آلمان . دورتموند - آلمان - دورتموند
دوستان فارس زبان، من کرد هستم و با ختنه‌ کردن دختران 100% مخالفم و هر کس هم این کار را بکند از نظر من مجرم است و باید دادگاهی شود، تکلیف آن کسانی که‌ مثل من فکر میکنند و کرد نیز هستند و بعضی از د‌وستان بی فرهنگ و ... خطاب کردید چیست آیا احساس نمی کنید کمال بی انصافی است که‌ به‌ خاطراعمال تعدادی انسان نفهم و کهنه‌ پرست که‌ ریشه‌ اسلامی دارد شما همه‌ کردها را نفهم، جاهل ، بی فرهنگ و... خطاب کنید.
دوشنبه 16 دی 1387

samin khamesi - ایران - نوشهر
هنوز هیچ کدوم از همه شماهایی که کامنت میذارین یاد نگرفتین که بدون اهانت کردن به کسی یا قومی نظر بدید اونوقت ادعای ایرانی بودنتون گوش همه رو کر کرده اگه ایرانی هستید و ادامه دهنده راه کوروش کبیر باید بدونید اون به اقوام با هر آیینی که داشتن احترم میذاشت مگر اینکه حقی از کسی ضایع بشه ما اگه این رسم رو بد می دونیم باید سعی کنیم جلوشو بگیریم نه اینکه من به تو بپرم تو به اون یا هر کس دیگه ...
اول خودمن رو اصلاح کنیم بعد از اصلاح دیگران حرف بزنیم...
دوشنبه 16 دی 1387

arteen88 - کردستان - اربیل
عزیزم اینا تو ریشه اسلامه...چه کفر چه حق... چرا کردهایی که مسیحی هستند این کار رو نمیکنند... چرا عربهای مسیحی این کار هارو نمیکنند... به نظر من اگه اسلام از صفحه ذهن ها پاک بشه ...هرگز شاهد چنین قضایای دلخراشی نخواهیم بود... به قول شاعر... بیخیال یادم رفت
دوشنبه 16 دی 1387

zardast01 - انگلیس - لیورپول
ترکتاز-انکارا-لطفا دهنت را .....شو تو با چه جراتی در مورد کرد نظر میدهی بدبخت وقتی کردها در هان ترکیه ای که اینقر سنگش را به سینه میزنی حکومت میکردند هنوز ترکها در مغولستان بودند و خبری از زبان من دراوردی ترکی نبود
دوشنبه 16 دی 1387

peyman_sw - سوئد - لینشوپینگ
نمی دونم جرا بعضیها روی کرد بودن این دختر زوم کردن در حالیکه تا چند سال پیش در تمام نقاط کرد-ترک و فارس نشین ایران هم این کارو میکردن که این از برکت دین مبین عربهاست که در ظلم کردن به زنان روی هر ظالمی رو سفیدکردن.به امید روزهای بهتر برای بشریت
دوشنبه 16 دی 1387

TurKTaz - ترکیه - انکارا
بهدین - آمریکا - نشویل
کردستان عراق و مردمش در مقایسه با مردم ترکیه واقعا عقب افتاده اند و نه به خاطر کرد بودنشان به خاطر موقعیت و شرایط سیاسی لطفا ترکیه رو با اون همه با سواد و روشنفکر و با اون همه پیشرفت و مدرن بودن و زیبایی با کردستان عراق مقایسه نکنید که چیزی جز جهالت نیست هر کی غیرت داره کشور داره این یادت باشه اربابای تو تا به امروز از اول تاریخ با جنگ و خونریزی نتونستند کشوری تاسیس کنند و نخواهند توانست ترکیه و ایران هیچ گاه تجزیه نخواهد شد به خدا منم مثل شهید باکری برای حفظ وطن حتما به جنگ می رم چه در ترکیه چه در ایران
ایران تجزیه نخواهد شد تموم تجزیه طلبان کرد و ترک و بلوچ و عرب بشنوند این یه خوابه لطفا زور نزنید ایران امکان نداره تجزیه شه من دیروز با چند نفر از دوستان ارومیه ای ساکن در سنندج حرف می زدم و اونا از فرهنگ مردم سنندج تعریف می کردن که فرهنگ بالایی دارند و می گفت هیچ کس اینجا افکار تجزیه طلبانه نداره یعنی خیلی کم هستش
فکر تجزیه و تشکیل دولتی که وجود نداشت افکار پوسیده ی قرن های گذشته در کوه های کردستان است امروز مرزها برداشته می شه و دهکده جهانی تشکیل می شه اون وقت کرد ها می خوان کشور و مرز و قلمرو تعیین کنند شما به کشور های جدا شده از شوروی سابق رو ببین بعد 18 20 سال هنوز تو دنیا اصلا مطرح نیستش مثل ارمنستان و قزاقستان و ازبکستان و تاجیکستان و .... و حتی آذربایجان
کشور آذربایجان با وجود داشتن نفت و معادن غنی و شهر های زیبا و طبیعت بکر و واقعا زیبا هنوز نتونسته مثل تموم کشور های جدا شده خودشو مطرح کنه کشور باید از اول بنا داشته باشه شما کرد ها رو چه حسابی می خوان کشور تاسیس کنین ؟؟؟ با ادعا بر نقده میاندوآب مراغه ارومیه و حتی خوی و ترکیه و اروپا؟؟؟؟ نقشه ی خیالی و رویایی شما نشونه ی افکار جاهلیت تجزیه طلبانه که اروپا رو هم به خنده در آورده مگه تا حالا کشور کرد نشینی بوده که الان مرز هاش تا اروپا هم می ره؟؟؟متاسفم براتون.
دوشنبه 16 دی 1387

agrin - استرالیا - سیدنی
بهدین دوست گرامی
خودتان بهتر می دانید که این ترکتاز چه متحیرانه مجذوب کلاس و های لول بودن ترکیه ایها شده تا جایی که خودش هم نمی دونه ترکیه ای یا ایرانی.و مطمئن هستم که آرزوی او این است که ایران به عصر محمود برگردد و زبان ترکیه و فرهنگ ترکی جایگزین فرهنگ آخوندی شود.که این برای من و شما فرقی نی کند.این همه دم از کلاس ترکها می زند انگار که هرگز به کوهها و روستاهای میاندوآب و خوی و ... نرفته و از آن همه کلاس مردم خودش خبر ندارد!!!! و قمه زنیهای تبریز رو هرگز ندیده!!!! هر چند من به شخصه از ترکها و دیگر اقوام علی رغم آن همه ظلمشان هیچ کینه ای ندارم و همه ی ما انسانیم با افکار و عقایدگوناگون .ولی اینجا راحت می توان عقده ها و کینه ها و دشمنیهایشان را نسبت به کردها بدون پرده دید.نمی دونم این آقا تو ترکیه ی به اون باکلاسی چه کار به امورات داخلی آن دارد و پ کاکا رو محکوم می کنه .شرط می بندم که هرگز حتی به خاطر فرهنگ با کلاس ترکیه هم جرات روبرو شدن با یک دختر پارتی ژنانی آ زادی کوردستان را ندارد.پاینده باشید.
سه‌شنبه 17 دی 1387

mooshijoon2009 - ایران - تهران
مرسی اگرین بچه ها کتاب بخوانید برا تون خوب است .
سه‌شنبه 17 دی 1387

mooshijoon2009 - ایران - تهران
چون بدونه سواد واطلاعات نمی شووود راجب کوردهای حررررف زد
سه‌شنبه 17 دی 1387

7-aseman - اتریش - وین
بی انصافیه شما که این رسمو دارید حداقل در سنی این رسمتونو اجرا کنید که بیچاره اینقدر زجر نکشه مثل ختنه پسرها
سه‌شنبه 17 دی 1387

kaniwar - عراق - اربیل
با درود فراوان...
امیدوارانه به زندگی نگاه میکنم که شاید دیگر با این خبرهای پست برنخورم و مردمم از دام این خرافات و عقاید باطل رها بشن!!!برای خودم تاسفم که مجبورم عمرم را با این ناعدالتیها حدر بدهم ... دلم پره ولی جای این حرفا اینجا نیست...
ولی اینو باید بگم اگه دوستان لطف کردن و نظرشونو گذاشتن به این نکته توجه کنن همه جا ادم خوب و بد داره...
سه‌شنبه 17 دی 1387

iranking - المان - مونیخ
من نمیدونم چرا واسه خانما اینهمه مدافع وجود داره ولی واسه مردا خیر ...من هنوز تیغ ریش تراشی استاد سلمانی که خون ریزان .... در اومد یادمه ....دردش هم یه ماه خواب و اروم منو بریده بود بگذریم که هر چی فحش خواهر مادر بود بهش اون روز دادم .....
مثلا میگند خانمها رو به استادیوم مردا راه نمیدند !! نیست که مردا رو به استادیوم زنا راه میدند و مثلا ما هر روز داریم بسکتبال زنا رو تماشا میکنیم و والیبال شنی و ژیمناستیک خانمها رو !!
بابا تبعیض نژادی هم یه حدی داره !
میگند خانمها پس از طلاق بیچاره میشند ! اولا که الان الحمد الله ضریب اشتغال خانمها بیشتر از مرداست و پس از طلاق کمتر از مردا مشکل دارند دوما پس از چاپیدن مهریه کلی واسه شون لاشخور و خواستگار تازه نفس پیدا میشه و مرد بیچاره که یا زندونی میشه یا پس از ازدواج و از دست دادن دارایی هیچ خری ( بلا نسیت خر )پیدا نمیشه که با هاش ازدواج کنه 1
سه‌شنبه 17 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ترکتاز
1-جهالت و تهی از اندیشه‌ دادگر و درست بودن آنست که‌ با تحریف کردن حرف دیگران و قاطی پاتی کردن موضوعات و دادن یک سری شعارات وگفتن یک سری حرفهای متناقض سعی در گل آلود کردن آب و گرفتن ماهی از آن شد. من کردستان عراق را با وسط و جنوب عراق مقایسه‌ کرده‌ام نه‌ ترکیه‌ . ولی حالا که‌ شما میخواهید ترکیه‌ را به‌ رخ من بکشید بهتان بگویم که من ترکیه‌ را هم دیده‌ام کردستان عراق را هم دیده‌ام و اروپا و آمریکا را هم دیده‌ام . من نمی گویم که‌ کردستان عراق از ترکیه‌ پیشرفته‌ تر است ولی به‌ جرأت میگویم که‌ سرعت پیشرفت درکردستان عراق بیشتر است. کردستان عراق ده‌ دوازده‌ سال است که‌ به‌ دست کردها اداره‌ میشود و چیزی که‌ کردهای عراق از صدام گرفتند سرزمینی بود ویران ،دهات نه‌ تنها نه‌ آب داشتند نه‌ برق اصلا درکل دهی وجود نداشت و صدام همه‌ را سوزانده‌ بود. ولی الان همه‌ آن دهات آباد شده‌اند ، جاده‌ آسفالت شده‌ دارند ،برق و آب لوله‌ کشی شده‌ دارند و تحت پوشش برجهای موبایل هستند . در کردستان هر جا که‌ بروی یا دارند جاده‌سازی میکنند یا دارند دکل علم میکنند یا دارند شهرک سازی میکنند. که‌ من این جنب و جوش را ترکیه‌ ندیدم . و اما آن همه‌ پیشرفتی را که‌ شما ازش دم میزنید در برابر اروپا و آمریکا هیچ است .وقتی که‌ از اروپا یا آمریکا به‌ ترکیه‌ وارد میشوی، بی نظمی و سیستماتیک نبودن و رعایت نکردن قوانین از بی کلاس و بی ادب حرف زدن با ارباب رجوع گرفته‌ تا رانندگی و سایر چیزها مشهود ترین و محسوس ترین چیزهایی است که‌ آزارت میدهد و به‌ خوبی لمس میکنی که‌ به‌ خاور میانه‌ وارد شدی.پس شما که‌ باکلاس ترین جایی را که‌ دیده‌اید استانبول و آنکاراست لطفا راجع به‌ پیشرفت و کلاس حرف نزنید.
سه‌شنبه 17 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ترکتاز
2-اما ترکیه‌ از دید فرهنگی و وجود فرهیختگان و روشنفکران:
نصف همون روشنفکران و ادیبان و هنرمندان ترکیه‌ کرد هستند ، یاشار کمال که‌ از بزرگترین نمایندگان ادبی ترکیه‌ محسوب میشود کرد است و اهل وان میباشد . بزرگترین افتخار سینمایی ترکیه‌ گرفتن جایزه‌ کن است که‌ در سال 1986 یلماز گونی هنرمند فقید کرد برای فیلم یول موفق به‌ گرفتنش شد . پرآوازه‌ ترین خواننده‌های ترکیه‌ مثل ابراهیم تاتلیس و محسون قرمز گول ، امراه‌ ، احمد کایا کرد هستند
سه‌شنبه 17 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ترکتاز
3- و اما در باب تناقض گویی جنابعالی
شما از یه‌ طرف می گویید شما غیرت ندارید برای همین کشور ندارید و از یک کسانی را که‌ قصد ایجاد کشورخودشان را داشته‌ باشد تجزیه‌ طلب (که‌ خائن به‌ میهن میباشد ) قلمداد میکنید. خودتان به‌ واسطه‌ جهالتتان ، خودتان را لو میدهید و آشکار میکنید که‌ شعار توخالی وفاداری به‌ میهنتان وسیله‌ای است برای ادامه‌ چپاول و غارت اقوام دیگر .کردها مردمان راستگویی هستند و فکر میکنند که‌ همه‌ مثل خودشان هستند برای همین در ترکیه‌ پس از عثمانی فریب دروغهای آتاتورک را خوردند وگرنه‌ همانوقت میتوانستند مثل ارمنستان و سوریه‌ ، کردستان را ایجاد بکنند.ولی آن زمان گذشت و دیگر فریب دشمنانی چون شما را نمیخوریم . نکته‌دیگر‌ شما همه‌ش میخواهید کردها را جنگ افروزنشان بدهید ولی فکر کنم برای همه‌ روشن است که‌ جنگ ما دفاع است نه‌ یورش ، و اگر آدم نشوید ودست از کشتار و درنده‌خویی بر ندارید دندانهای خونالودتان رادرهم میشکنیم
سه‌شنبه 17 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ئاگرین
کاملا درست میگویی
سه‌شنبه 17 دی 1387

rebwar - فنلاند - هلسینکی
ختنه که‌ منجمله‌ در زبان ترکی از آن به‌ نام سنت یاد می‌شود، اساسا از سنتهای نواحی نزدیک به‌ دریای احمر می‌باشد. این که‌ یک آدم جاهل یا یک گروه آدم جاهل در یک منطقه‌ دیگر به‌ دلایل دینی و سیاسی به‌ مرور زمان، به‌ آن عادت کرده‌اند – بدون اینکه‌ اساسا قدرت توجیه آن را داشته‌ باشند – نشان از وارداتی بودن آن پدیده‌ دارد. سنتهای ناعقلانی را تنها با آموزش و توسعه‌ انسانی و عقلانی می‌شود، ریشه‌کن کرد. از انسانهای محرومی که‌ تاریخ معاصر آنها تاریخ سرکوب و کشار و خفقان و عقب نگه‌داشته‌شده‌گی در زیر سایه‌ حکومتهای جباری همچن حکومت صدام حسین و ولایت فقیه‌ و توتالیتاریسم سیاسی آتاتورکی می‌باشد، از این بیشتر انتظار نداشته‌ باشید. متاسفانه‌ سیستمهای حاکم در کشورهای ما، چون مرتجع و خواهان حفظ وضع موجود می‌باشند، پاسداری از این سنتهای ماقبل مدرن را بر توسعه‌ انسانی و سعی بر ایجاد تحولات بنیادین در زیرساختهای فرهنگی منطقه‌ ترجیح می‌دهند.
ابدا قصد قابل قبول نشان دادن همچنین اعمال شنیعی را ندارم. با وجود اینهم، روا نیست که‌ یک سنت منطقه‌ای غیرقابل دفاع را همچن فرهنگ یک ملت جلوه‌ داد. همچنانکه‌ تجاوزجنسی چندین ساله‌ یک پدر اتریشی به‌ دختران خویش را نمی‌شود به‌ پای فرهنگ اتریشیها نوشت. تازه‌ وسعت عادات زشت در خاورمیانه‌ به‌ حدی است، که‌ به‌ قول معروف اگر بخواهند دزد بگیرند "در شهر هر چه‌ هست گیرند".. خلاصه‌کردن تاریخ پر فرازونشیب کردها در همچن حادثه‌ای عمل عاقلانه‌ای نیست، چرا که‌ سنتهای حاکم در دیگر مناطق‌ نیز، منجمله‌ تعصبات کور ملی و سینه‌زنی و غیره‌، در نوع خود قابل دفاع نیستند.
سه‌شنبه 17 دی 1387

TurKTaz - ترکیه - انکارا
بهدین - آمریکا - نشویل
اولا دکل و جاده و شهرک و کلا همه چیز های مربوط به زندگی شهری آدم ها (نه زندگی در کوه ها ) خیلی وقته تو ترکیه ساخته شده و نیازی به علم کردن ساختمان های بلند و آسفالت کیلومتر ها جاده در ترکیه نیست که فردی سطحی نگر مثل شما به این کار سرعت پیشرفت بگین سرعت پیشرفت ای کار ها تو ترکیه 90 سال از کردستان جلوتره همه این کارای کرد ها 90 سال پیش تو ترکیه انجام شده در مورد روابط دیپلماتیک کشور توریستی ترکیه به مراتب از سایر کشور های خاور میانه با کلاس تر و با فرهنگ تره نکنه شما تو ایران اروپایی برخورد می کنید؟؟؟؟ همه روزه تو تهران و ... آتش زدن و دیوار نویسی و پرتاب کفش و سوزاندن پرچم در تهران دیدنی هستش این ها رو می خوای چه جوری توجیه کنی البته اینا تقصیر مردمی هستش که این حکومت رو به وجود آوردن البته من هم مخالف این حکومت نیستم فقط منتقدشم در ضمن آمار تصادفات جاده ای قتل های خانوادگی و کور کورانه و خرافات شایع از زمان صفوی و فرهنگ رانندگی ایران و عادات بد غذایی هم ستودنی هستش .

بهدین - آمریکا - نشویل
وقتی دو ملت در یک کشور زندگی می کنند در خیلی از چیز های اون سرزمین شریک هستند مثل خود ایران که تمام شاعران درجه اول اکثر علامه هاش اکثر دانشمنداش اکثر نویسنده هاش اکثر ورزشکارا و سیاستمدارانش و مجاهدانش ترک هستند که اگه بخوای من واست یه لیست از شراکت ترک های ایران در زمینه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی واست آماده کردم که تو اینجا می ذارم و این دلیلی بر برتری ترک ها از سایر اقوام در ایران نیست فقط دلیلی بر استعداد و غیرت و همت هستش. من خودم عاشق ترانه های ترکی بزرگ مرد موسیقی ترکی آقای احمد کایا هستم
تجزیه ایران و ترکیه هم محکوم به شکست می باشد ایران جاویدان تجزیه نخواهد شد اون هم به وسیله مشتی کرد تجزیه طلب ...ی کوه نشین که تو کردستان ایران از این ... کمه.
rebwar - فنلاند - هلسینکی
دوست خوبم فکر کنم سنت کلمه ای عربی باشه نظر شما چیه؟
سه‌شنبه 17 دی 1387

cochar - سوءد - ستوکهلم
ترکتاز جان.اطلاعاتت کلا تعطیله. احمد کایا کرد بود هست و خواهد ماند.یادت نره ها؟؟؟؟
چهار‌شنبه 18 دی 1387

kaniwar - عراق - اربیل
این قصه سر دراز دارد...
ترک تاز تاحالا اومدی کوردستان عراق؟ یه سری حتما بیا!!!!
ترکیه پیشرفتست قبول ولی دلیل نمیشه پیشرفت توکوردستان به چشم نیاد... به همه ی شما دوستان نوید اینو میدم که تا چند ساله یگه کوردستانی کاملا پیشرفته خواهیم داشت!!!
چهار‌شنبه 18 دی 1387

kaniwar - عراق - اربیل

نکته ای که باید گوشزد بشم اینه که چقدر مهمه فرق بین مدرنیته و مدرنیسمو بدونیم!!!
چهار‌شنبه 18 دی 1387

amoo 2009 - انگلیس - هالیقکس

این تصاویر نشانه از کرد بودن در ان دیده نمیشه که به خودتون فشار میارید.
در هر حال فرنوش خانم اغده تو از کجا اب میخوره بماند.میتونی بری پیش روانپزشک ..........اگه خواستی من ادرس دارم همکلا سیمه و همشهری خودت اما بافرهنگ و باادب بهت کمکم میکنه چون بدی اب و هوایه انگلیس
افسردت کرده شر ور میگی .
چهار‌شنبه 18 دی 1387

TurKTaz - ترکیه - انکارا
cochar - سوءد - ستوکهلم
نه عزیزه برادر کسی منکر کرد بودن ماهسون کیرمیزی گول و ایبراهیم تاتلی سس و امراه و احمد کایا نیست فقط موضوع اینه که من تا حالا ترانه ی کردی احمد کایا رو نشنیدم شاید خونده ولی اصلا تو بازار یا اینترنت نیست خیلی خوشحال می شم ترانه ای کردی از احمد کایا تو آرشیوم باشه من تموم ترانه های صوتی و تصویری احمد کایا از 1985 تا 1996 که همه اونا به زبان ترکی هست دارم در میون اونا چند ترانه ی ترکی آذری هم هست از جمله ترانه ی ترکی آذری معروف ( بو قالا داشلی قالا)
راستی یه سوال بعضی ها می گن احمد کایا هنوز زنده هست و قبر و مرگ و اون الکی هست نظر شما چیه؟؟
و شرمنده یه سوال دیگه احمد کایا یه فرد سیاسی بود البته مسلما پان کورد نبود تو از گرایش سیاسی اون خبر داری؟؟؟؟
چهار‌شنبه 18 دی 1387

sahel67 - ایران - تهران
دلم ریش شد خدا نصیب نکنه من نمیفهمم هر کی هر غ..طی میکنه میزاره به اسم رضای خدا اخه بابا یکم به عقلتون رجوع کنین مگه خدا خودش عقلش نمیرسید تا کی فکر نکنن تا کی بترسیم راجب امسال همین چیزا که به خردمون میدن هیچ فکر نکنیم که ال میشه بل میشه حالا اونا اونطوری عقب افتادن ما یه طور دیگه
چهار‌شنبه 18 دی 1387

zardast01 - انگلیس - لیورپول
ترکتاز-فقط این را میتوانم بگویم به حسین اباد تبریز برگرد و روز عاشورا با قمه خودت را بکش لیاقت تو همین است نه اینکه در مورد کرد اظهار نظر بکنی
چهار‌شنبه 18 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ترکتاز
کم مغلطه‌ کن ، اگر کامنت رو دوباره‌ بخونی نوشتم که‌ وقتی از این ور وارد ترکیه‌ بشی میفهمی وارد خاور میانه‌ شدی که‌ ایران هم جزو خاور میانه‌ است (شاید این یکی رو نمیدونستی). در ضمن آقای پیشرفت! همون راه‌ سازی و غیره‌ چیزی بود که‌ جاهایی مثل ماردین و شرناخ و جزیره‌ و دهات دوروبر شدیدا به‌ آن نیازمند بودند، همونطور که‌ شهرستانها وروستاهای کرد نشین و بلوچ نشین ایران . و همینجا هم بگویم که‌ خدماتی که‌ در ترکیه‌ انجام میشود همه اش‌ در قسمت های ترک نشین است و بیشتر مردم کرد در فقر و تنگدستی و محرومیت به‌ سر میبرند و من با چشمان خودم در ماردین چندین اتوبوس پر از زن و بچه‌ و پیر و جوان را دیدم که‌ باروبندیل را بسته‌ بودند تا از زور نداری برای کار به‌ دهات ترک نشین بروند. حالا خوب است که‌ پارلمان اروپا دلایلش برای قبول نکردن ترکیه‌ را آشکارا گفته‌ است که‌ یکیش عقب ماندگی ترکیه‌ است و اگر قبولش کنند ‌ بایدکلی هزینه خرج کنند تا ترکیه‌ رو تا حدودی به‌ سطوح کشورهای اروپایی نزدیک کنند و دومیش اینکه‌ در ترکیه‌ تبعیض علیه‌ کردها انجام میشود که‌ مخالف اصول کشورهای دموکرات و لیبرال و حقوق بشر و آزادی و برابری انسانهاست.حالا شما هی شکر شکنی کنید که‌ تا 90000سال دیگر دنیا به‌ پیشرفت ترکیه‌ نخواهد رسید .
چهار‌شنبه 18 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ترکتاز
احمد کایا در سالهای اخیری که‌ در ترکیه‌ بود از رژیم ترکیه‌ انتقادات شدیدی به‌ خاطر نقض حقوق کردها کرد که‌ در پی آن فاشیستهای رژیم ترکیه‌ در صدد دستگیر کردنش برآمدند و احمد کایا مجبور به‌ ترک ترکیه و‌ رفتن به‌ اروپا شد . در آنجا که‌ روزهای آخر عمرش را سپری میکرد به یاوری شوان پرور ‌خواننده‌ سیاسی کرد مقیم اروپا بسیار سعی میکرد که‌ کردی یاد بگیرد چون بزرگ شدن او هنگامی بود که‌ طرح ترک کردن کردها شدیدا در جریان بود و زبان کردی ممنوع بود برای همین کردی کمی بلد بود . در روزهای قبل از مرگش هم ترانه‌ کاروان را به‌ زبان کردی خواند که‌ لینکش را هم برات میگذارم......
چهار‌شنبه 18 دی 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
ترکتاز
لینکش را مسئولین سایت نگذاشتند ولی شما توی یوتیوب ahmet kaya kervan
رو بگردی ، پیداش میکنی
چهار‌شنبه 18 دی 1387

rebwar - فنلاند - هلسینکی
آخر احمد کایا چه‌ ربطی به‌ ختنه‌ دارد و اساسا هنرمندی که‌ تا آخرین لحظات زندگی شرافت و کرامت انسان را بر هر ملیت و ملتگرایی ترجیح می‌داد و منتقد صریح حکام ظالم (و قوانین تبعیض آمیز ترکیه‌) بود، چه‌ ربطی به‌ عقده‌ پراکنی‌های ترکها و فارسها و کردها، دارد. اگر احمد کایا به‌ زبان زیبای ترکی ترانه‌ می‌خواند شاید به‌ خاطر زیبایی زبان ترکی و به‌ احتمال زیادتر به‌ خاطر ممنوع بودن زبان مادری احمد کایا در آن سالها بوده‌ باشد. چه‌ اشکالی دارد اگر ترک زبان به‌ ترانه‌های زیبای ترکی کایا و یک آدم کرد به‌ نسب کردی آن هنرمند بزرگ افتخار کنند. تحقیر و اهانت به‌ همدیگر کی در شان ما انسانهایست که‌ ادعای فرهنگ و تمدن هزاران ساله‌ داریم. احمد کایا با ترانه‌های جاویدانش درد مشترک انسانهای تحقیرشده‌ را فریاد می‌زد. کایا مال تمام آن آدمهایی‌ست که‌ انسان و کرامت انسان را ورای تعلقات ملی و قومی، پاس می‌دارند. اگر قوانین ترکیه‌ عادلانه‌ می‌بودند، کایا محکوم به‌ خودتبعیدی و در نهایت دفن در گورستان غربت نمی‌شد. در هر حال، من ترجیح می‌دهم که‌ به‌ جای اغراق در تمجید و تحقیر همدیگر، انسانیت همدیگر را پاس بداریم. همین که‌ از تمجید خویشتن وتحقیر دیگری لذت می‌بریم، ناخوداگاه‌ به‌ بحران در هویت فردی و جمعی خویشتن اعتراف می‌کنیم.

و اما در مورد ریشه‌ واژه‌ سنت،
سنت بله‌ ریشه‌ی عربی دارد، اما سنت کردن مردان یا به‌ عبارتی دیگر بریدن گوشت غلفه ٔفرزند نرینه اساسا یک سنت ابراهیمی می‌باشد که‌ در بخشهای آغازین تورات یا کتاب عهد قدیم از آن به‌ عنوان نشانه‌ "عهد" میان خدا و انسان از آن یاد شده‌است (مطالعه‌ تورات را به‌ همه‌ دوستان سفارش می‌کنم). خواهش می‌کنم دوستان، سطحی با این سنن قدیمی خاورمیانه‌ و بین‌النهرین برخورد نکنند.
پنج‌شنبه 19 دی 1387

dler - فینلاند - لاهتی
برادران خاهران: اشتباه تو فرهنگی فارس هم هست این یک فرهنگ عربها است امده توی کردها تو همه کردها نیست . این دیدیم نه باید بگیم کردها همشون بی فرهنگ هستن . این کلام هم یک بی فرهنگیه.
پنج‌شنبه 19 دی 1387

Daisy - ایران - ایران
صد رحمت به عربها! این کردها با دخترها مشکل دارند چندی قبل هم دعا اسود را سنگسار کردند حالا این دیوونه ها بخواهند یه کشور مستقل هم داشته باشند که وای به حال دنیا!
کسانی که به زنان احترام نمیگذارند باید نسلشون از بین بره!
شنبه 21 دی 1387

+234
رأی دهید
-11

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.