تجمع ارامنه در اعتراض به کشتار ارمنیان توسط دولت عثمانی - عکس

تجمع ارامنه در اعتراض به کشتار ارمنیان توسط دولت عثمانی

همه ساله همزمان با 24 آ وریل (5 اردیبهشت) ارامنه در اعتراض به کشتار ارمنیان توسط دولت عثمانی دست به تجمع می زنند . این عکسها گزارش عکاس معین فیوضی از این تجمع در کلیسای سرکیس مقدس واقع در خیابان کریمخان تهران است.

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

کودکی در حال روشن کردن شمع .

نیایش در کلیسا سرکیس مقدس.

گروه سرود مذهبی در حیاط کلیسای سرکیس مقدس.

کودکان ارمنی حاضر در تجمع.

کودکان ارمنی حاضر در تجمع.

کودکان ارمنی حاضر در تجمع.

مادری که عکس فرزندش را در دست دارد و اعتراض خودش را اعلام میکند.

تاج گل بر سر قبر شهدای ارمنی.

ارمنیان در حال اعتراض.

ماٌموران نیروی انتظامی حاضر در محل.

تجمع در کلیسای سرکیس مقدس

تجمع در کلیسای سرکیس مقدس

تجمع در کلیسای سرکیس مقدس

pakzad - ایران - آذربایجان
یکی نیست که اینا رو محکوم کنه؟؟؟ به خاطر نسل کشی در قره باغ و خوجالی و ارومیه و آذربایجان؟؟؟
جواب نسل کشی در قره باغ که همچنان تا به این ثانیه هم ادامه داره رو کی می خواد بده؟؟؟
چرا ارامنه به راحتی در خیابان های تهران به خاطر یه واقعه ای که به غیر از خودشون هیچ کس قبول نمی کنه رو می دند ولی ما نمی تونیم در قلعه بابک مراسممون رو به راحتی برگزار کنیم چرا نمی تونیم جنایات ارامنه در قره باغ رو در تبریز محکوم کنیم؟؟؟!!!!
ارامنه جنایتکار و تجزیه طلب باید محکوم شه مدیر محترم شما هم لطفا عکس هایی از جنایت ارامنه در آذربایجان رو با بی طرفی درج کنید تا عزیزان ایرانی به عمق جنایت و فاجعه پی ببرن ولی چه سند و مدرکی از کشتار ارامنه توسط ترک ها دارین؟؟؟؟
چه جوری شکم مادر ابستن دریده می شه کودک بی گناه سر بریده می شه (عکس هاش تماما در اینترنت موجود هستش)
جمعه 6 اردیبهشت 1387

pyramid - مالزی - کوالالامپور
این ضایعه ننگی است ابدی برای ترکیه.....
جمعه 6 اردیبهشت 1387

mah1 - ایران - تهران
باید به هر مذهبی احترام گذاشت و این احترام باید متقابل باشه. بحث تندروها به کنار. تندروی در هر چیزی باعث بروز دشمنی و کارهایه غیر انسانی میشه.
جمعه 6 اردیبهشت 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
من که اصلا نمی دونم جریان چیه اما از غیرتشون خوشم اومد. می شه ما هم یه روز برای حمله ی عربها مراسم داشته باشیم؟
جمعه 6 اردیبهشت 1387

turkmen - ترکیه - ترکیه
pyramid - مالزی - کوالالامپور -
چرا لکه ننگه؟اتفاقی که 96سال قبل افتاده توسط حکومت عثمانی چه ربطی به دولت کنونی داره؟ به طور خلاصه گویا 96 سال قبل ارامنه دست به شورش زدند حکومت عثمانی هم سرکوب کرده است والله الان از عثمانی ها خبری نیست! حتی مردم ترکیه از حکومت عثمانی دل خوشی ندارند!!!! نسل کشی در قره باغ و خوجالی و ارومیه و آذربایجان توسط ارمنی ها را کی قراره محکوم بشه؟؟؟؟ قسمتی از خاک اذربایجان را اشغال کردند مردم را الاخون والاخون کردن ! ماشالله همه کور شدن صدای هیچ کسی در نمی اد!!!!
pakzad - ایران - آذربایجان- با همه حرفهات موافقم .
جمعه 6 اردیبهشت 1387

پرواز - بلژیک - بروکسل
وقتی در مورد قتل عام ارامنه در اینترنت میگشتم چیزهای جالبی دیدم اولا که خیلی از کشورهای مهم دنیا محکوم کردن واتحادیه اروپا شرط ورود ترکیه به اون اتحایه را پذیرش قتل عام توسط ترکیه رو دونسته بعد چیز جالبتر اینکه درخود ترکیه افراد سرشناسی مثل اوهان پاموک که نویسنده وبرنده جوایز گوناگونی در جهانه بر این مهم اشاره کرده که ترکیه تا ابد نمیتونه با گذشته خودش قهر باشه وباید واقعتها رو به ملت ترک بگه .به همین خاطر این نویسنده ترک به خاطر بیان گذشته ی پر از قتل وغارت ترکها در تعبید به سر میبره. ویه چیز جالبتر ما ایرانیها هم افراد سر شناسی داریم که از نزدیک شاهد این قتل عام بودند ومطالب زیادی نوشتن مانند زنده یادسیدمحمد علی جمال زاده نویسنده نامدار ایرانی وابداع کننده قصه نویسی نوین فارسی ونویسنده کتابهای یکی بود یکی نبود. زنده یاد در کتاب مشاهدت من در عثمانی را چنان با دقت ولحظه به لحظه بیانکرده که خواننده خودرا واقعا در انجا احساس میکنه در اخر تمام قتل عامها وکشتارها از هر طرف که باشه محکومه .موفق باشید.پرواز
جمعه 6 اردیبهشت 1387

Mahrad - ارمنستان - یروان
از ارامنه دو رو تر و پست تر قومی نیست. پس نسل کشی ترک ها در قره باغ رو کی محکوم میکنه؟ ارمنی کلا مسلمون ستیز به دنیا میاد. ارمنستان هم برای اینکه بتونه عضو اتحادیه اروپا بشه این نسل کشی دروغین و کاذب رو در خلال جنگ جهانی پیراهن عثمان کرده.من 10 ساله که اینجا هستم و این قوم نژادپرست کمونسیت رو خوب میشناسم.
جمعه 6 اردیبهشت 1387

ostajloo sadeghi - ایران - نهرخلج
دستان ارامنه به خون ملیونها تورک اذربایجانی و عثمای و کورد اغشته است. در طول جنگ اول جهانی در کنار روسهاقرار گرفتن در حالی که عثمانی در اشغال روس, انگلیس, فرانسه, یونان استرالیا, نیوزلند به همراه مستعمرات بریتانیا و فرانسه, هند وپاکستان, کانادا بود, ارامنه دست به پاکسازی نژادی و مذهبی زدند. اعراب نیز دوش به دوش غربی ها بر علیه ترکها میجنگیدن.ارامنه قتل عام را از خوی و ارومیه شروع کرند و قصد برپائی ارمنستان بزرگ راکه روسها قولش را داده بودند را داشتند( ارامنه در زمان قاجار نیز با روسها همکاری کردن که سبب شکست سپاه عباس میرزاشد و نتیجه ان قراردهای گلستان و ترکمن چای است) در ان زمان دولتی سرکار نبود که دستور قتل عام ارامنه رادهد. زمانی که روسها شکست خوردند مردم محلی به جان هم افتادند که ازهرطرف کشته شد. شاهدان کشتار مردم خوی و ارومیه هنوز هم زنده هستند مردم خوی و ارومیه و دیگر نقاط اذربایجان اتباع عثمانی نبودند و اذربایجان نیز خاک عثمانی نبود. همان رویای ارمنستان بزرگ و پاک سازی نژادی و مذهبی و حمایت از مسیحیان برعلیه مسلمانان ارمنیها را به این بازی کشاند. کشتار و اشغال در قرباغ نمونه زنده ان است. ارامنه مردم قرباغ را قتل عام کردند.
به نوشته مورخان ارمنی 100 سال قبل فقط 20% مردم ارمنستان فعلی ارمنی بودند. سوال این است چه بر سر ان 80% امد؟
چرا ارامنه حاضر نیستند که این ادعا در محافل بیطرف مورد بحث قرار گیرد؟
درپایان بااینکه ادعائی ارامنه دروغی بیش نیست در کنار ارامنه و روبه روی ترکهای اذربایجانی و ترکیه قرار گرفتن تاوان بزرگی دارد.
نهرخلج
جمعه 6 اردیبهشت 1387

mahyarta - ایران - تهران
من که از طرف پدری آذریم و عمراً به آدمای وطن فروشه بی کاری مثل "پاکزاد" اجازه ی تجزیه ی کشورمو نمی دم,مگر از رو جسدم رد شین.
دوماً ارامنه ی ایران رو با ارامنه ی ارمنستان قاطی نکن.ارامنه ی ایران مثل گل پاکن و هیچ کسی رو نکشتن و خیلی هم آدمای خوبین.
سوماً همش تقصیر این ترکیه ای های وحشیه که اومدن و زمینای ارامنه رو دزدیدن و هنوزم طلب کارن.مگه نمی بینه چه بلایی سر کردهامون میارن؟!
جمعه 6 اردیبهشت 1387

parvin ariya - ایران - اصفهان
24 آ وریل
گرامی باد 93مین سالگرد پیروزی بزرگ ملت تورک
در برابر دشمانان خارجی در نبرد تاریخ ساز چاناک قلعه
در سال ۱۹۱۴ نیروهای متفقین، به خیال تصرف تنگه داردانل افتادند. پس از ورود امپراطوری عثمانی به جنگ، وینستون چرچیل که در آن زمان وزیر دریانوردی انگلستان بود، به نقش کلیدی این منطقه برای تسخیر استانبول اشاره کرد و در نهایت توانست نظر خود را به کابینه و ارتش انگلستان بقبولاند. هدف این نبرد به شکست عثمانی و امکان ارتباط نزدیکتر با روسیه بود.نخستین بار، در نوزدهم فوریه ۱۹۱۵، ناوگان دریائی مشترک انگلستان و فرانسه با محاصره منطقه، به مدت یک ماه نیروهای عثمانی مستقر در دو سوی تنگه را گلوله باران کردند. نبرد ۱۸ مارس، آخرین برگ این حمله بود که نتیجه را در نهایت به نفع تورکها رقم زد. متفقین در این روز تمام نیروی خود را به کار بستند تا کنترل تنگه داردانل را به دست آورند اما با دفاع ترکها، دست آخر هفت کشتی آنان در این روز غرق شد که منجر به عقب نشینی این نیروها شد.
متفقین برای جبران این شکست و اعاده حیثیت، تدارک نبرد همه جانبه‌ای را با حضور نیروی دریایی و زمینی دیدند. در ۲۵ آوریل، لشکر هفتاد هزار نفری متفقین، در چاناک قلعه پیاده شدند و آنان را ۱۰۹ ناو جنگی و صدها شناور دیگر از دریا حمایت کردند. این نبرد چندین ماه به طول کشید و با دفاع سرسختانه سربازان جان برکف تورک روبرو شد. سرانجام، به دلیل تلفات سنگین، نیروهای متفق در ماه دسامبر شروع به تخلیه منطقه کردند و کنترل منطقه در دست عثمانی باقی ماند.
برخی منابع تعداد کشته شدگان این جنگ را نیم میلیون نفر نوشته‌اند. غازی مصطفی کمال آتاتورک خود مستقیما فرماندهی ترکها را بر عهده داشته ‌است. لازم به ذکر است که در نبرد چاناک قلعه جمع کثیری از سربازان داوطلب آذربایجانی نیز به شهادت رسیدند.
جمعه 6 اردیبهشت 1387

A_Y_Deutschland_Bremen - المان - برمن
احترام هر مذهبی واجبه.ممنون
جمعه 6 اردیبهشت 1387

hans - المان - هامبورک
من هم با دوست گرمی پاکزاد اذر بایجان موافق ام . ارامنه نقش خود را که ستون پنجم روسیه تزاری در زمان عثمانی ها بو ده اندفرامو ش کرده اند.انان بخاطر هم دبن بودن با روس هابه انان علیه ترک ها خدمت میکردند. مثل مجاهدین که با صدام یکی شده و علیه ایران حمله کرد. من هر گونه نسل کشی را از طرف هر کی باشد محکوم می کنم .ارمنی ها و دشناک های جنایتکار روی نازی ها را سفید کردند. ایرانیان بخاطر کینه تاریخی که از ترک ها درند همواره با ارمنی ها رابطه صمیمانه دارند. ارمنی ها بخاطر میلیون ها دلار کمک بلاعوض اخوند ها همیشه به خوبی از رژیم تهران یاد می کند. درست مثل فلسطینی ها که چقدر از رژیم بر باد ده ایران حمایت میکند.اخوند های روباه صفت اگرواقعا ادای مسلمانی می کند چرا به ارمنی های مسیحی کمک میکند تا انان اذری های مسلمان را در قره باغ با ان وضع فجیع بکشند ارامنه مساجد سرزمین های اشغالی را به طویله تبدیل و اسب و خوک نگهدری میکند.البته این کار از نظر من اشغالی ندارد ولی مسلمانان چی فکر میکند. ریا و تزویر رژیم اخوند ها را نسل های اینده بیشتر متوجه خواهند شد.من باخیلی از ارمنی ها در تماس بوده ام.انسان های با استعداد و ارامی هستنند. ولی سیاستمداران انها هم مثل مال ما عوام فریب و شارلاتان هستند.به امید روزی که مذهب انسانیت و صمیمیت یک دین جهانی شده و افراد اینقدر دجار شستشوی مغزی ار طرف حکومت هایشان نشوندو امیدوارم ایرانیان هم تا ریخ همسایه هایمان را فقط از یک منبع در یافت نکند .
جمعه 6 اردیبهشت 1387

I was born to be free - کانادا - تورنتو
خانم پاکزاد
فکر کنم حالت بده. بهار هست و بوی چمن تازه مستت کرده
جمعه 6 اردیبهشت 1387

sehend - امریکا - واشنگتن
سایت ایرانیان یوکی باانعکاس خبر جمع شدن چند اللاف نژاد پرست بایونیفرمهای داشناکسیونهای جنایتکار جنگی در قره باغ و ارومیه و خوی نژاد اریایی پرستی خود را اثبات کرده حمایت قاطع خو را از جنایت ارمنیها علیه اذریها اثبات کرد
جمعه 6 اردیبهشت 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
پاکزاد
منظورت از مراسم در قلعه بابک همان مراسمی هست که در آن پرچم کشور ترکیه را بر سر دست می گیرید؟ :-)
شنبه 7 اردیبهشت 1387

erfan-iran - ایران - ایران
با سلام ..
ما به هموطنان ارمنی خودمان افتخار میکنیم .. وقایع پیش آمده در آذربایجان ایران با تحریک کشور عثمانی و پس از قتل عام آرامنه شروع شد .... ما هرگز این مسائل را به عنوان یک موضوع داخلی مورد بحث قرار نخواهیم داد .. طبیعی است با وحشیگری دولت عثمانی ( در کتاب تاریخی آمده است که کشتار ارامنه با نواختن بوقی در هنگام صبح شروع و تا اذان مغرب ادامه می یافته است .. وحشیگری عثمانی ها در این زمان روی گرگ و کفتارها را سفید کرده است .. اینها همانهایی هستند که در دوره جنگهای ایران و عثمانی کشتن یک شیعه ایرانی را با قتل 70 مسیحی برابر می دانستند .. اینها همان کسانی هستند که تجاوز به زنان و دختران آذربایجان را حلال می دانستند و تاریخ شاهد وحشیگری آنهاست ) ... طبیعی است در چنین شرایطی ارامنه برای دفاع خودشان دست به دامان یک دولت مسیحی همانند روسیه شوند و اگر روسها نبودند ترکهای عثمانی تمامی ارامنه را قتل عام میکردند ... من امیدوارم کشورمان این واقعه تاریخی درد آور را به رسمیت بشناسد و در ضمن درس عبرتی برای ما باشد تا همواره از نظر نظامی قدرت مند باشیم و از سویی با اتحاد ملی اجازه دخالت بیگانه را ندهیم ( تا هر خر گرسنه ایی در مسائل داخلی ما دخالت نکند )
دوباره درود میفرستم به هموطنان ارامنی.
یاشاسین ایران .
شنبه 7 اردیبهشت 1387

raminnikpor - امریکا - بس لنجلس
کشتار خوی و ارومیه اصلا کار ارامنه نبوده است بلکه از سوی اشوریان بود و در جواب قتل عامی که در جریان ان پاتریاک مار شمعون رهبر انان بدست سیمیتقو در سلماس به قتل رسید . اما کشتار ارامنه یک واقعیت تاریخی انگار ناپذیر است حکومت عثمانی مادران را وادار میکرد که فرزندان خود را بخورند در تمام فتل عامهای جهان بر مردم عادی ظلم روا میگردد اما نمیتوان به خاطر قتل عام قره باغ ارامنه را به گذشتن از 1500000 نفر گشته خود وادار کرد . تمامی قتل عامهای جهان محکومند از جانب هر که باشند
شنبه 7 اردیبهشت 1387

پری دریائی - ایران - تهران
اونوقت ما به کسانی که مردممون رو قتل عام کردن و الان هم از هیچ خیانت و جنایتی بر ضد مردم ما فروگذار نمی کنن جایزه های میلیارد دلاری می بخشیم.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

parvin ariya - ایران - اصفهان
mahyarta - ایران - تهران/ تو که بچه همسایه نیستی کسی که پدرش تورک باشد خودش هم تورک هست. مگر اینکه بچه همسایه باشد. 2.پاکزاد کجا وطن فروشی کرده . او از خلق خودش دفاع میکند اگر به خلقش پشت کند مثل بعضی ها خود فروش میشود یعنی اصل ونصب خود را گم کند خود فروش میشود.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

modares - ایران - شیراز
ترکیه فعلی خودش رومیراث دار پدران خود(عثمانی) میدونه .با تغییر حکومتها چیزی عوض نمیشه در ثانی این رو که شورش میدانید مبارزه برای رهایی بوده ارمنیها دراونجا سابقه چند هزار ساله دارن یعنی چند هزار سال قبل از ورودترکان به ان منطقه برای اطلاعات بیشتر میتونید تاریخ کشور خودمون رو بخونید. امپراطوری عثمانی با کشت وکشتار تاقلب اروپا وخاورمیانه (عراق سوریه)پیش رفته بود که با جنگ جهانی اول ملتهای دربند توانسند استقلال خود را دوباره به دست بیارند.ولی ترکان در مقابل ارامنه از طور دیگری رفتار کردند.حالا زیاد وارد گذشته نمیشم ولی حالا دولت ترکیه بعد از سالها وبا فشارهای بین المللی قبول کرده که درگیری شده ولی بر تعداد کشته ها اختلاف داره ومیگه از ما هم کشته شدن این یعنی پذیرش ولی یواش یواش.چون خوب میدونه این مسئله که خود اون رو سالها کتمان کرده وحرف زدن در باره اون رو مجازات براش گذاشته نمیتونه یک شبه بگه بله اشتباه بوده. ولی اگه سالها پیش این کار رو کرده بود حالا بار وفشار کمتری رو احساس میکرد.چون ارامنه ای که ما حالا در سطح جهان میبینیم برش وقدرت فراوانی در کشورهای مهم دنیا دارند که نفس ترکیه به اونجاها بنده مثل کشورهای اتحادیه اروپا ودر مهمترین جا امریکا که ارامنه لابی بسیار قدرتمندی در اونجا دارند ودر چند ماهپیش تصویب محکومیت ترکیه کنگره امریکا فشاربرای کم کردن کمکهای امریکا به ترکیه از سال 1992قطعکمکهای مالی به باکو و... جنایت جنایته اگر امروز قبول کردی بهتر ازفرداست در مجموع این 2 ملت ارمنی وترک بخواهن یا نه همسایه همدیگن وباید با هم ودر کنار هم زندگی کنن جالب اینکه در سایتی نوشته شده بود هم اذریها هم ترکها با ارامنه دادوستد زیادی دارند با این همه جنگ وجدال در قسمت بیزنس خیلی باهم کار میکنند .
شنبه 7 اردیبهشت 1387

armenia - امریکا - واشینگتون دی سی
Mahrad ازهر ..... که هستی .اولا .....10 ساله در ارمنستان چه ..... . خیلی خوشحالم که هموطنان مسلمان وایران پرست من جواب این لاشخور صفتان ونوکران پان ترک را به صورتی که لیاقتشون هست دادن ودارن میدن دوستان زمانی ما هم همینجور که حالا شما دارید به اونها پاسخ می دادیدما هم همین کارها رومیکردیم ولی بعد از مدتی حرکت دیگری اغاز کردیم یعنی ضربه اقتصادی که جبران ان به دها سال طول میکشه یعنی ارامنه ای که در کشورهای صنعتی وپیشرفته زندگی میکنند مانع بسته شدن قرارداد های بزرگ مالی وصنعتی درترکیه بشن و اینحرکتها تا اونجاها پیش رفته که شرکتهای بزرگ صنعتی غربی قبل از قراداهای مالی سنگین باید باارامنه که هم در پارلمانها هم در شهرداریها ومراکز بیمه حضور فعال دارن مشورت کنند تاثیر اون را در تصویب لوایح در اتحادیه اروپا کنگره امریکا بانکهای سویس کانادا ایتالیا روسیه هلند وفرانسه والمان دیدید.فشار برای کاهش کمک به ترکیه قطع کمک به اذریها افزایش کمکهای مالی ونظامی به ارمنستان کمک چند صد میلیون دلاری امریکا واروپا برای حفظ ونگهداری نیروگاه اتمی ارمنستان به عنوان بازوی قدرت در منطقه واستفاده ازانرژی ارزان چاپ کتاب وراه اندازی کانالهای چند زبانه خرید بیشترین سهام شرکتهای هات برد ویوتل ست که ترکها برای رله کانالهای خود محتاج اجاره پکیج از این شرکتها هستن .در یک کلام اینده همه چیز رو مشخص میکنه حالا بزارین این بدبختها هی فحش و ناسزا بگن ما کارخودمون رو داریم انجام میدیم.با تشکر از دوستان
شنبه 7 اردیبهشت 1387

pars iran - ایران - تهران
این پانتورکها وقتی چیزی ندارن که بگن داستان میسازن همون طور که برای اذربایجان وزبان مادری وهزار تا چرت وپرت دیگه داستان ساختن برای این مسله هم چه چرت وپرتهایی از جنگ اول نوشتن که فقط در تاریخ پرگهروپر از خون ترکها میشه پیدا کرد خودش مینویسه از خودش تشکر میکنه یا میگه کاملا با شما موافقم بابا خیلی بدبختین اخه همینه که ارمنیها بااینکشور کوچیک چنان بلایی سرتون اوردن که مثل سگ دارینزوزه میکشین.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

nobody1 - چین - شانگهای
ببخشید شما اول کشورتون را مشخص کنید نکنه اهل ترکیه هستید؟ اگه ایرانی هستید پس به عنوان یه انسان شما هم محکوم کنید نسل کشی آذری ها را هم محکوم کنید. چرا می خواهید عمل نسل کشی ترکیه را توجیه کنید؟ ضمنا من تا حالا نمی دونستم ارامنه ایران می خواهند مستقل باشند اگه شما می دونید لطفا بگید کدوم منطقه؟ بدور از خواب و خیالاتی که بعضی از افراطی ها می گن.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

reza noroozi - ارمنستان - ایروان
با سلام به هموطنان. من دو ساله که دراین کشور دانشجو هستم در رشته موسیقی . ارمنیها در مجموع ملت خوبی هستند یعنی برای من خوب هستند دقیقا همان سبک ایرانی رو دارن مهمان پذیرند و همیشه از ایران به خوبی یاد میکنن. دررابطه با قتل عام تنها چیزی که اینها از ان به تلخی یاد میکنند همین قتل عام است من ودوستانم سال اول برای کنجکاوی یک تاکسی اجاره کردیم و به محل یاد بود قتل عام رفتیم راننده تافهمید ایرانیهستیم وبرای تحقیق به اونجا میریم کرایه نگرفت هرچی اصرار کردیم هم فایده نداشت تا اینکه محسن دوست من یک تسبیح که کاره اصفهان بود یادگاری داد .واما اونجا ما از نمایشگاه قتل عام دیدن کردیم واقعا جالب بود ارمنی ها از تمام دنیا سند و مدرک جمع کردن حتی روزنامه های ایرانی اون زمان رو که در این باره خبر دادن از مدرک از ارشیو المان روسیه تا دست نوشته های سفیر وقت امریکا در عثمانی .فیلمهای مستند از تمام پارلمانهای کشورهای که قتل عام رو به تصویب رساندند در مجموع با هوشیاری کامل تا تونستن مدرک جمع کردن در محوطه بنای یاد بود هر شخصیت شناخته شده خارجی که به اونجا امده جهت ارج واحترام یک درخت کاج کاشته که یکی از اونها درخت ریس جمهور ایران اقای خاتمی است که همگی با هم در کنار اون عکس گرفتیم.در مورد ارامنه میشه به این هم اشاره کرد که اینها درخارج از کشور بخصوص اروپا وامریکا سرمایه داران و سیاست مداران واقعا پر قدرتی دارن که من در رابطه با سرمایه گذاری شرکتهای غول غربی میتونم به بوئینگ امریکا ویا جنرال موتور اشاره کنم .در مورد سیاست هم که هر روز فشار مالی وسیاسی در اروپا وامریکا ایجاد میکنند.من با سخن اون هموطن که نوشته ارمنیها مسلمون ستیز هستن موافق نیستم واقعیت را با احساس یکی نکنید. با تشکر
شنبه 7 اردیبهشت 1387

YaShaR_RT - ایران - آذربایجان - تبریز
واقعا نمی دانم چرا اینگونه رفتار می کنید یعنی می خواهید آزادی بیان رو رعایت کنید یا از ملت های ستم دیده دفاع کنید؟! چرا واقعیت تاریخ رو درست انعکاس نمی دهید چرا بی خودی ما هاییکه خودمان قربانی نسل کشی شده ایم رو به نسل کشی متهم می کنید!
چند بار قبلا گفتم که ماهیت اصلی ارمنستان مثل اسراییل هستش غربی ها به خاطر ترس از اسلام و دو ملت بزرگ اسلام رو(تورک و عرب) با این دو کشور جعلی و جنایتکار(ارمنستان و اسراییل) زیر فشار بگذارند.واقعیت اینکه در اون زمان یپرم خان(از ادمهای زمان مشروطه) و دار ودستش به خاطر سوداگری و تکه تکه کردن ایران حزبی تشکیل می دهند که ماهیت درونیش عین اسراییل بود یعنی فاز دوم پروژه اسلام ستیزی انگلستان, اونها با وحشی گری به آذربایجان حمله می کنند و مردم شهرهای اورمیه, خوی وسلماس رو بطور واقعا فجیعانه کشتار میکنند و قصد تبریز و کل آذربایجان رو می کنند که در ان زمان بدلیل بی عرضگی دولت مرکزی که توان دفاع از خاک میهنش را نداشت ارتش قدرتمند عثمانی به خاطر اسلام و دفاع از همزبانان مسلمان به یاری آذربایجان می شتابد و جلوی این وحشی گری های ارمنی ها رو با کمک نیرو های مردمی که از تبریز و دیگر نقاط آذربایجان به جهاد بر خواسته بودند می گیرند و این کافرهای بی همه چیز رو از ملک ایران فراری دادند , در این باره می توانید به کتاب های ارزشمند (قتل عام مسلمانان در دو سوی ارس توسط مرحوم شادروان صمد سرداری نیا که تازه فوت شدند) و یا (فجایع جیلولوق از دکتر ملک زاده دیلمقانی) مراجعه کنید تا زاوایای تازه ای که نمی دانم به هر دلیلی بسته نگاه داشته شدند رو براتون باز بکنه .در اخر اینو بهتره بدونید که خود ایت الله خمینی در ان زمان ماهیت ارمنستان رو مثل اسراییل معرفی کردند و مردمش را کافر, و با آنها قطع رابطه کردند ولی نمی دانم دولتهای کنونی که خود رو ادامه رو ارمان های خمینی معرفی می کنند اینطور صمیمانه با این کشور اشغالگر که مسلمانان شیعه رو قتل عام می کنند طرح دوستی همه جانبه ریخته اند؟ . موفق باشید
شنبه 7 اردیبهشت 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
I was born to be free - کانادا - تورنتو
نکنه حسابی مست کردی آهان تازه واردی جناب
تو که هنوز نمی دونی من خانمم یا آقا بهتر بود نظر نمی دادی کسی نمی گفت...
شنبه 7 اردیبهشت 1387

parvin ariya - ایران - تبریزی
تبریز
2 اردیبهشت 1387 ساعت 17:00 به وقت محلی, تالارهمایش دانشکده ی کشاورزی دانشگاه آنکارا شاهد یکی از کنفراسهای پرشور و پر ازدحام خود بود. مراسم با أدای احترام به جان باختگان جنایت ارامنه در26 Feb 1992 (8 اسفند 1371) در خوجالی آذربایجان آغاز شد. جمعیت حاضر ایستاده یک دقیقه سکوت کردند . پس از آن سرود ملی نواخته شد . در ادامه، تصاویری از نسل کشی بی رحمانه ی جانیان داشناک به اکران گذاشته شد . تصاویر أسف انگیز خود گویای یکی از بی رحم ترین و فجیع ترین نسل کشی های تاریخ بود. تصاویر زنان و کودکان تکه تکه وسوزانیده شده یکی از صفحات ننگین تاریخ بشریت بوده لکه سیاهی بر پیشانی داشناک و ارامنه می باشد . عمق فاجعه در تصاویر به حدی بود که کنفرانس شاهد اندوه و گریه ی اکثریت حاضرین شد.

در ادامه سخنران اصلی کنفرانس, خانم دکتر خلیل اووا که خود اهل آذربایجان و یکی از شاهدان عینی و رنج دیده ی این فاجعه انسانی است به ارایه مستندانی در این خصوص پرداخت . ایشان در ابتدای سخنان خود با اشاره به تفاوت بین ملت ارامنه و داشناک , تفکر فریب خورده حاکم در بین ارمنی ها و جاه طلبی وزیاده خواهی های داشناکهای حاکم در ارمنستان را شدیدأ زیر سوال برد و جسارت یک زن ترک آذربایجانی را به منصه ی ظهور رساند . وی در ادامه گذری بر صفحات تاریخ زده ارتباط بین ملت ترک و ارامنه را مورد نقد و بررسی قرار داده خاطر نشان کرد درتعامل ملت ترک با ارمنی ها چه در آنادولو و چه در آذربایجان هر زمان ترکها با تکیه بر فرهنگ غنی خود با روی باز و برخوردی انسانی رفتار نمود ولی متأسفانه درمقابل با برخوردی غیرانسانی, متجاوزانه و جنایت کارانه ی ارامنه روبرو شد .

خانم دکتر خلیل گفت : این استقلال را مدیون سربازان ترکی هستید که با هدایت آتاترک کبیر ذره ای از آرمان خود فروگذار نشدند. پس قدر استقلال خود دانسته در حفظ آن بکوشید.دربخش پایانی کنفرانس نوبت به قسمت پرسش وپاسخ رسید.که بخش اعظم کنفرانس را به خود اختصاص داد حضور تنی چند از دانشجویان آذربایجان و سوالات ایشان از خانم دکتر خلیل اووا, باب جدیدی در بحث را بازکرد . خانم دکتر خلیل اووا با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان آذربایجان , در ابتدا به تبریزی بودن پدرشان اشاره کرد و سپس جنایان ارامنه در 1918 خوی و کشتار هزاران مرد وزن بی گناه آذربایجانی را به تفصیل شرح داد .
شنبه 7 اردیبهشت 1387

Ario - ایران - اهواز
واقعه 24 آوریل 1915 داغ ننگی بود بر پیشانی ترکیه.ننگ بر آنها که از این عمل گرگ صفتانه حمایت می کنند.ارمنی ها جزءی از مردم خوشنام منطقه هستند و هیچ وصله ای اعم از خیانت و ... به ایشان نمی چسبد.این روز را به هموطنان و دوستان ارمنی تسلیت می گویم
شنبه 7 اردیبهشت 1387

Mahrad - ارمنستان - یروان
مهیارتا از تهران؛
فعلا که ارامنه اراضی ترک ها رو به یغما و تاراج بردند. مثل قره باغ که حتی معنی اسمشم نمیدونند! دوست عزیز آقای نوروزی شما هم احتمالا یا ارمنی هستی و یا خواب دیدی تو ارمنستان هستی. در ایروان از 2 ساله تا 90 ساله وقتی بفهمند مسلمونی ازت میخوان انتقام خون پدرشونو بگیرن.اگه ایرانی باشی که تلافی گرسنگی هایی رو که در دوره فروپاشی شوروی کشیدن از تو چشات در میارن. والا اینجا که ما مثل خودشون ارمنی حرف میزنیم تا میفهمن ایرانی هستیم میگن بوی نفت میدین و از ما کرایه 10 برابر میگیرن! عزیزان لطفا دروغ نگین دیگه...اونم از نوع شاخدار!
شنبه 7 اردیبهشت 1387

maral-sh - ایران - تهران
پاکزاد :
قلعه بابک را به شما چه مربوط ؟
حتما جریان مثل همان مولانای مدفون در قونیه است ؟
شما هم ادای کسانی را در نیار که از همه چیز بی خبرن.
من چند سال در زمان اوج درگیریهای قره باغ 1372-1373
در باکو بودم . همه اشان برای وطنشان دل می سوزاندند
اما وقتی بهشان میگفتم چرا برای جنگ نمیروید ؟ چرا قره باغ
را آزاد نمیکنید ؟ شما باید بجنگید ! میخندیدنید و جوابی نداشتند.
یعنی عزم و اراده ای برای آن نداشتند و برعکس در ایروان و ارمنستان
این عزم و اراده و یکپارچگی ملی برای قره باغ کوهستانی و در اختیار
داشتن آن کاملا به چشم میخورد.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
اه من مسلمونما ولی هزاربار توی این چرچ(کلیسا)رفتم عاشقشم خونمون نزدیک اونجا بود به حالی میداد میرفتیم شمع روشن میکردیم به بارم یهو بلند خنده مون گرفت اینداختون بیرون لوووووول میگفت شلوغ می کنن درضمن ارامنه ی خودمون خیلی خوبن از صمیم قلب دوسشون دارم!:)
شنبه 7 اردیبهشت 1387

nima13591111 - ایران - تهران
pars iran - ایران - تهران
پارس میدونی یعنی چی؟ یعنی واکنش کلامی سگ در برابر کنشهای محیط
ارمنیها باید از صفحه روزگار محو شوند. خوکای کثیف
شنبه 7 اردیبهشت 1387

pars iran - ایران - تهران
nima13591111 - ایران - تهران بعد میگن برا ترکها چرا حرف در میارن نمونش تو هستی دیگه ولی بدون واکنش سگ بهتراز (خر)بودنه. حالا برو بشین تو اب یخ.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

paniz2689 - کانادا - ُتورنتو
اگه دولت ترکیه این اشتباه و میپذیرفت و عذر خواهی میکرد قابل قبول بود ولی متاسفانه هنوز هم معتقدن که باید ارامنه و کشت و سرزمینهاشون و به دست آورد . دوست ترکی داشتم به اسم صالح تو کانادا که خیلی از ارامنه بدش میومد . در ضمن به دوستهای ترکمون که احساس میکنن با ترکهای عثمانی نسبتی دارن بگم که این دوست من (صالح ) از ترکهای ایرانی متنفر بود . یک بار به من گفت نه لهجه ما رو دارن نه خطشون و تنها 30 % حرفهاشون و میشه فهمید اون وقت ادعای هم نسل بودن و میکنن و با یکی از دوستام به اسم ژیلا که ترک ایران بود خیلی بد بودن و میگفتن اگه این ترک ما که ژ اصلا نداریم . و با اینکه هم من هم ژیلا هر 2 مون ایرانی بودیم با ژیلا بدتر بودن که میگفت ترک تا با من . با سپاس
شنبه 7 اردیبهشت 1387

modares - ایران - شیراز
در ساختمان کنگره آمریکا به ابتکار کمیسیون امور ارمنی کنگره این کشور مراسم ویژه ای تقدیم به 93 مین سالگرد بزرگ داشت قتل عام ارامنه انجام گرفت. در این مراسم ننس پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان سخنرانی کرده است. وی بر اهمیت به رسمیت شناختن قتل عام ارامنه و بزرگ داشت یاد یک و نیم میلیون قربانیان ارمنی تاکید کرده است. وی ضمن سخنرانی خود روزنامه " نیو یورک تایمز " شماره 11 ماه اکتوبر سال گذشته را ارایه کرده است. قابل ذکر است که در این روزنامه مقاله ای در مورد تصویب قطعنامه شناختن قتل عام ارامنه از طرف کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا را انتشار داده است. سخنگوی مجلس نمایندگان با اشاره به اهمیت محکمه چنین جنایت برای جلوگیری کردن از قتل عام های آینده یادآوری کرده است که دیگر 100 سال بعد از قتل عام ارامنه قتل عام ها در رواندا و دارفور انجام میگیرند. وی اعلام کرده است که کوشش های خود را جهت به رسمیت شناختن قتل عام ارامنه ادامه خواهد داد.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

reza noroozi - ارمنستان - ایروان
Mahrad - ارمنستان - یروان.باسلام یکی از صفتهای بد مردم فارغ از مذهب وملیت اینکه اگر حرف کسی رو قبول نداشته باشند شروع به تهمت زدن میکنند. اگه دقت کرده با شی من نوشتم با نظر شما موافق نیستم نگفتم شما دروغ میگین . پس نتیجه اینکه دروغ گو دیگران رو مثل خودش میدونه .تمام حرفهایی که زدی به خاطر دشمنی با ارمنیهاست خودت خوب میدونی که با اینحرفها بجز محافلی هم تراز با خودت جای ارزش نداره .صدها دانشجوی ایرانی .بازرگان مغازه دار رستوران دار نمایندگیهای کالاهای ایرانی در ارمنستان فعال هستند اگه شرایط اونجوری بود که شما میگی هیچ کدام 1ساعت هم اونجا بندنمیشدن .پس این شمایی که با نام جعلی ومکان جعلی مطلب مینویسی. در ضمن من ارمنی نیستم ولی اگر هم بودم باعث افتخار بود .ایروان
شنبه 7 اردیبهشت 1387

turkmen - ترکیه - ترکیه
پرواز - بلژیک - بروکسل
اوهان پاموک در تبعید نیست الان استاد دانشگاه در شهر نیویورک میباشد.
modares - ایران - شیراز
ترکیه فعلی خودش رومیراث دار پدران خود(عثمانی) نمی دونه! حتی نوادگان عثمانی جرات امدن به ترکیه را ندارند .
96 سال پیش خیلی از ترک ها بدست ارامنه به قتل رسیدند!! کشتار انسانها توی هر دوره زمانی باشه اشتباه بزرگی است. نمی دونم 100 سال دیگه در مورد کشتار مردم عراق توسط امریکا چه خواهند گفت؟
تو ارمنستان پرچم ترکیه و اذربایجان به اتش کشیده شد و زیر پا گرفته شد. کار مسخره ای است که چی اخه چی شد؟
armenia - امریکا - واشینگتون دی سی
میدونی چیه امریکا تو این منطقه احتیاج به ترکیه داره.می دونی که پایگاه نظامیش اینجاس. حالا ارمنی های امریکا برن بالا بیان پائین دولت امریکا به خاطر انها از ترکیه چشم پوشی نمی کنه مخصوصا تا چند ماه دیگه حسابی به ترکیه احتیاج داره تا ..... را شروع کنه.
این همه شلوغ بازی ارمنستان واسه گرفتن تضمینات (پول) می باشد. دولت ترکیه این اتهام 96 سال را قبول کنه مجبوره پول به ارمنستان پرداخت کنه.
واقعه 96 سال قبل اینقدر مهمه پس چرا از نسل کشی مردم مسلمان بوسنی هرزگوین توسط صربها چیزی گفته نمیشود؟؟؟؟ واسه کشورهای اروپائی مهم نیست چون که مسلمانان کشته شدند!!
شنبه 7 اردیبهشت 1387

پرواز - بلژیک - بروکسل
چهل‌و‌هشت ساعت پس از اعلام نام اورهان پاموک به عنوان برنده‌ی نوبل ادبی سال 2006، کانال‌های رنگارنگ تله‌ویزیونی ماهواره‌ای ترکیه که عادت نداشته‌ و ندارند به ادبیات بپردازند و شب‌ و روز ویترین ابتذال و مصرف‌گرایی ِ عوامانه و تقلیدی ‌ِ بی‌مایه بوده و هستند، ناگهان به خود آمده‌اند و با دعوت از بی‌شمار سیاستمداران و ادیبان سیاست‌پیشه، به لجن‌مال‌کردن چهره‌ی تابناک نویسنده‌‌ی مستقل ِ آزاده‌ی نامورشان مشغول‌شده‌اند. چهره‌های گُرگرفته از خشم، غبغب‌های کراوات‌پیچیده‌ی مدام‌ دربلع‌ و تُف، دست‌های لرزان ِ از ناتوانی در بیان، و البته این‌ها همه همراه با بمباران بی‌امان رکلام ِ شامپو و پوشک و گوشی موبایل. تا این ساعت هنوز از اعلام موضع رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر خبری نشده و احزاب ِ نظامی‌ساخته‌ی بی‌شمار کشور، در توهین و هتاکی به نویسنده‌ی جهانی‌شان، از هم سبقت می‌گیرند. کسی از ارزش ادبی نوشته‌های پاموک سخنی نمی‌گوید و کسانی که تا دیروز حتا نام نویسنده‌ی بزرگ دیگرشان (یاشار کمال) را نیز نشنیده بودند، از پامال‌شدن ِ حق او می‌درایند؛ در حالی‌که خود یاشار کمال این جایزه را حق پاموک و هدیه‌ی جهان به ادبیات ترک می‌داند. شوونیست‌های تُرک تا آن‌جا پیش‌رفته‌اند که اعلام‌کنند در صورتی‌که پاموک خائن از گرفتن این جایزه خودداری نکند، تابعیت او باید لغو شود!
راستی قضیه چیست؟

دستگاه خلافت ِ پوسیده‌ی عثمانی، بعد ِ هفتصد سال قدرت‌رانی ِ وحشیانه و تاراج کشورهای خاورمیانه (از جمله ایران) و بخشی از کشورهای جنوب اروپا، در سال‌های آغازین قرن بیستم و همراه با بلوک‌بندی‌ قدرت‌های جهانی، و در حالی‌که داشت در باتلاق خودساخته‌ی تاریخی‌اش دست‌وپا می‌زد و مستعمره‌های مفلوکش را یکی‌یکی از دست می‌داد، در اقدامی حیرت‌انگیز و جنایت‌بار، به قتل‌عام اقلیت فرهیخته‌ی ارمنی‌اش دست زد. در طول سال‌های 1914 تا 1915، بیش از یک‌ونیم میلیون ارمنی قتل‌عام شد، چنان که نسل ارامنه‌ی ترکیه منقرض شد و هر آن‌که از بخت بلند توانسته‌بود زنده بماند، کوهاکوه گریخت و در روسیه پناه گرفت. دستگاه مذهبی ترک فتوای حلالی خون ارامنه را داده بود و خیل ِ مریدان و انصار بی‌خبر، به حمام خون ارمن فرو شده‌بودند. در کم‌تر از سه سال، امپراتوری ِ هفت‌قرنه فرو ریخت و مستعمره‌ها در آغوش یکی از قدرت‌های پیروز ِ فرانسه یا بریتانیا غلطیدند. خود ترکیه اما، به دست پان‌ترکیست‌های افراطی افتاد، دولتی که شکست را پذیرفت تا در پشت پا زدن به تاریخ سرزمینش، هر گونه سنّت‌گرایی و دین‌مداری را به گور بسپارد و با شعار "یک کشور، یک ملت، یک زبان" و تغییر الفبای نوشتاری از عربی به لاتین و ده‌ها تغییر ظاهری دیگر، شبه‌مدرنیته‌ی وارداتی را به زور قالب کند. حکومت نظامی "کمال مصطفی پاشا" یا همان "آتاترک" ، در طول حکم‌رانی هفده‌ساله‌ی خود وی و بعدها جانشینانش، محصول ابتر دموکراسی پوشالی و ظاهری ارتشی بود که تاریخ معاصر ترکیه را بر نسل‌کشی، قومیت‌زدایی، مذهب‌ستیزی و خفقان بنیان‌نهاد و با سوءاستفاده از شرایط خاص جهانی و رقابت بلوک‌های شرق و غرب، توانست هرگونه آزادی‌خواهی و برابر‌طلبی را سرکوب کند. یکی از سهم‌ناک‌ترین رازهایی که دولت ترکیه از ابتدای کارش، هماره انکار کرده، همان قتل‌عام ارامنه در سال 1915 است که آن را جعل تاریخ می‌داند. در سال‌های اخیر و با کشف و افشای اسنادی انکارناپذیر، کشورهای جهان و به‌ویژه اروپا، قتل عام ارامنه را واقعیتی تاریخی دانسته‌ و حتا آن را چیزی معادل هولوکاست یهودیان شناخته‌اند. اما ترکیه این اقدام را توطئه‌ی اروپائیان می‌داند و هم‌چنان از به‌رسمیت‌شناختن آن سر باز می‌زند.

پرواز
شنبه 7 اردیبهشت 1387

parvin ariya - ایران - اصفهان
بروید وضع ارمنستان را نگاه کنید از گروسنگی دارند میمیرند . همه چیزشان را دادن به روسها. جنگ قرباغ به نفع روس و گرجی شد و به ضرر مردم فقیر ارمنستان. ارامنه در دیگر کشورها هیچ کسی نیستند تا چه رسد به وزنه ثروت. حالا برویداذربایجان .اذربایجان ثروتمند ترین و امنترین کشور منطقه تمامی ارمنستان را خواهد خرید. کسانی که رفتند میدانند. 25 ملیارد دلار پول نفت و 3ملیار دلار از بازاریان اذربایجانی در مسکو سال 2007 وارد اذربایجان شده برای 6ملیون نفر. کل بودجه ارمنستان 3ملیارددلار هست و ان هم مال روسها هست. فقط کافی است ارتش روسیه از قرباغ بیرون رود
ان وقت خواهیم دید که ارامنه چه خواهند کرد.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

ramtin1988 - اتریش - وین
turkmen - ترکیه - ترکیه
باهات کاملان موافقم
شنبه 7 اردیبهشت 1387

modares - ایران - شیراز
محمد علی جمال زاده - 1916
محمد علی جمال زاده که از او به عنوان پدر داستان نویسی معاصر ایران یاد می شود، از سال ۱۹۱۵ تا ۱۹۳۰ در برلین به سر برده است.
جمال زاده در زمان اقامت خود در برلین، با نوشتن گفتارهای تحقیقی و گاهی با امضای مستعار "شاهرخ" در مجله "کاوه" با حسن تقی زاده، که مدیریت آن مجله را به عهده داشت، همکاری می کرد.

او که در سال ۱۹۱۵ به ایران برگشته بود، پس از یک اقامت شانزده ماهه در این کشور، دوباره راهی آلمان می شود و بر سرراه خود با کاروان آوارگان ارمنی برخورد می کند.

جمال زاده، اول آوریل ۱۹16 از بغداد حرکت کرد و روز ۱۸ ماه مه همان سال به برلین رسید. روزهای مسافرت جمال زاده درست برابر است با تاریخ روزهایی که منابع ارمنی از آن به عنوان ایام کشتار هم میهنان، هم کیشان و هم نژادان خود به دست نیرو های عثمانی یاد می کنند و روز ۲۴ آوریل آن سال را آغاز این کشتار ها می دانند.

تاریخ نویسانی نیز که در زمینه قتل عام ارامنه تحقیق کرده اند، همیشه از دشواری دسترسی به آرشیوهای دوران عثمانی شکایت داشته اند.

پارلمان چندین کشور از جمله کانادا، فرانسه و سوئیس، قبلا با تصویب قطعنامه هایی قتل عام ارامنه را به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر پذیرفته اند.

مطلب زیر بخش هایی از روایت محمد علی جمال زاده از سفر خود است که در کتاب "سرگذشت و کار جمال زاده" (تالیف مهرداد مهرین، چاپ آذرماه 1342 توسط انتشارات کانون معرفت - تهران) چاپ شده است:

کاروان مرده های متحرک
بعد از ظهری بود به جایی رسیدیم که ژاندارم ها به یک کاروان از این مرده های متحرک در حدود چهار صد نفری قدری مهلت استراحت داده بودند. مرد و زن هر چه کهنه و کاغذ پاره پیدا کرده بودند با نخ و قاطمه [ریسمان کلفت] و طناب به جای کفش به پا های خود بسته بودند، بطوریکه هر پایی مانند یک طفل قنداقی به نظر می آمد.

مرد و زن مشغول کاوش خاک و شن صحرا بودند تا مگر ریشه خار و علفی به دست آورده سد جوع [رفع گرسنگی] نمایند.

زنی به من نزدیک شد و دو دختر هیجده نوزده ساله خود را نشان داد که موی سر آن ها را برای اینکه جلب نظر مردان هوسباز را نکند تراشیده بودند و به زبان فرانسه گفت: "این ها دخترهای منند و دارند از گرسنگی تلف می شوند، بیا محض خاطر خدا این دو دانه الماس را از من بخر و چیزی به ما بده که بخوریم و از گرسنگی نمیریم."

خجالت کشیدم و چون آذوقه خود ما هم سخت ته کشیده بود آنچه توانستم دادم و گفتم الماس هایتان مال خودتان.

مرد مسنی نزدیک شد و با فرانسه بسیار عالی گفت: "من در دانشگاه استانبول معلم ریاضیات بودم و حالا پسر ده ساله ام این جا زیر چشمم از گرسنگی می میرد. ترا به خدا بگو کی به آخر می رسد؟"

جوابی نداشتم به او بدهم ولی دردل می دانستم که با این مردم گرگ صفت که اسم خود را اولاد آدم و اشرف مخلوقات گذاشته اند، هرگز جنگ پایان نخواهد یافت. لقمه نانی به او دادم. دو قسمت کرد یک قسمت را در بغلش پنهان کرد و قسمت دیگر را با ولع شدیدی شروع به خوردن نهاد.

گفت: "تعجب می کنی که این نان را خودم می خورم و به بچه ام نمیدهم ولی خوب می دانم که بچه ام مردنی است و همین یکی دو ساعت دیگر و بلکه زودتر خواهد مرد و در این صورت فایده ای ندارد که این نان را به او بدهم و بهتر است برایم خودم نگاه بدارم."

همان روز وقتی به نزدیکی آبادی مختصری رسیدیم همانجا پیاده شدیم. آذوقه ما تقریبا تمام شده بود و هر کجا ممکن بود باز هر چه به دست می آوردیم می خریدیم. آن شب جایی منزل کرده بودیم که باز گروهی از ارامنه را مثل گوسفند در صحرا ول کرده بودند. ما نیز توانستیم از عرب های ساکن آبادی گوسفندی بخریم. همانجا سر بریدند و آتش روشن کردیم که کباب حاضر کنیم.

همینکه شکمبه گوسفند را خالی کردند مایعی نیم سفت و سبز رنگ که بخاری از آن بلند می شد، بر زمین ریخت. بلافاصله جمعی از ارمنی ها از زن و مرد خود را به روی آن انداخته با ولع عجیبی به خوردن آن مشغول شدند.

با چنین مناظری روز به روز به آهستگی جلو می رفتیم. کم کم مزاج خود ما نیز ضعف یافته حالت خوشی نداشتیم و بخصوص از امتلاء معده [رودل] در زحمت بودیم بطوریکه هر کدام از ما روزی چند بار مجبور می شد در کنار جاده برای تسکین معده پیاده شود. قرار گذاشته بودیم هر وقت کسی پیاده شد و پس تپه ای رفت دیگران توقف کنند تا او برگردد و سوار شود.

توطئه جا گذاشتن جمال زاده
روزی نزدیکی های غروب بود که من پیاده شدم و در پس تپه ای از خاک به کناری رفتم. هنوز ننشسته بودم که چشمم به جمجمه ای افتاد که از تن جدا شده و آن جا افتاده بود. هنوز اندکی گوشت و پوست بر آن باقی بود و موهای سرخ رنگی داشت. فهمیدم ارمنی است و سخت ناراحت شدم. از جا برخاستم و با حالی خراب به جانب دوستان و همسفران به راه افتادم ولی وقتی به محل موعود رسیدم دیدم رفته اند و دور شده اند و احدی در آن جا نیست. هم تعجب کردم و هم متوحش شدم و نمی فهمیدم چه پیش آمده که مرا گذاشته و رفته اند!

جای چرخ ها در روی شن راه به خوبی دیده می شد. فهمیدم که باید در دنبال آن ها افتاد و به جلو رفت و الا جسد من نیز مانند آن همه جسد ارامنه نقش آن صحرای عربستان خواهد شد.

با آن ضعف و ناتوانی تا توانستم به جلو رفتم. خوشبختانه هنگام غروب آفتاب بود و یاران نیم فرسنگی بالاتر پیاده شده بودند. از دیدن من تعجب کردند و در جواب اعتراض و پرخاش من یکصدا گفتند تقصیر حاجی [از همسفران جمال زاده] است که گفت خوب می داند که حال تو خراب تر از آنست که بتوانی به این مسافرت ادامه بدهی و بهتر است ترا همانجا به خدا بسپاریم.

فحش زیادی به حاجی خدا نشناس دادم و گفتم این جزای من است که چون گفتی با پدرم دوست بوده ای و جانت در خطر است ترا با خود آوردم. دیگران هم به او تاختند و چون به شهر حلب نزدیک شده بودیم گفتند دیگر حاضر نیستیم با این شخص همسفر باشیم و چمدانش را از عربانه [درشکه] پایین انداختند و گفتند حالا ما ترا به خدا می سپاریم.

از قضا چمدانش باز شد و دیدیم ایشان یک کیسه برنج دست نخورده با خود دارند که با آنهمه زحمتی که ما از بی آذوقگی داشتیم بروز نداده است. در هر صورت حاجی را آن جا رها ساختیم و راه افتادیم.

چند ماه از آن تاریخ گذشته بود که سر [و کله] حاجی در برلن پیدا شد. آمد و با زبان بازی غریبی عذر خواهی کرد. ولی طولی نکشید که شنیدیم پلیس مخفی آلمان مچ حاجی آقا را گیر آورده و معلوم شده است که ایشان برای یکی از مملکت های دشمن آلمان جاسوسی می کرده اند. او را دوباره به خاک ترکیه بردند و از قراری که بعد ها شنیدیم در همانجا تیر بارانش کرده بودند.

باید دانست که در همان زمان اهالی مملکت سویس تعدادی از کودکان ارمنی را به وسیله مؤسسه صلیب سرخ از خاک ترکیه به سویس آوردند و بعضی از آن را رسما فرزند خود دانستند و آن ها را تربیت دادند و امروز هنوز در شهر ژنو عده ای از آن ها باقی هستند که عموما دارای مقاماتی شده اند از قبیل دکتر عربیان پزشک معروف کودکان و چند تن طبیب و جراح و مهندس و معمار معروف شهر که همه از همان ارامنه ای هستند که سویسی ها آن ها را از مرگ حتمی نجات داده و تربیت و بزرگ کرده اند.
--------------
کاربر گرامی
قبلا هم به عرض رسانده بودیم که درج نظرات طولانی موجب ضایع شدن حق کاربران دیگر نیز می گردد. لطفا نظرات خود را کوتاهتر بیان فرمائید و در صورت درج نشدن نظرات خود از سایت گله مند نباشید.
با تشکر
شنبه 7 اردیبهشت 1387

dj_arsis2 - اتریش - وین
وای خوش به حالشون یادش بخیر اصفهان می رفتیم راهپیمایی یه چیز هم برای بعضی ها دارم که چرت نوشتن و از هیچ چیز خبر ندارن اگه توی ارذبایجان اتفاقی افتاده به ایران چه ربطی داره و اگر ارمنی ها کسی را کشتن چون اذربایجان و ترکیه می خواهن ارمنی ها رو نابود کنن
شنبه 7 اردیبهشت 1387

pars iran - ایران - تهران
تنها سازمان ترک ضد قتل عام، پنجساله شد
تنها سازمان ترکی که هدف خود را تلاش در راستای به رسمیت شناختن قتل عام ارامنه معرفی کرده است پنجمین سال تاسیس خود را در فرانکفورت آلمان جشن گرفت. این سازمان «اتحادیه مبارزه با قتل عام» نام دارد و از شماری از روشنفکران ترک و کرد تشکیل شده است. بنیانگذاران این سازمان علی ارتم، رجب زاراکولو، عایشه نور راراکولو و دوغان آخانلی می باشند.
در مراسم بزرگداشت پنجمین سال تاسیس این سازمان تریبون آزادی با عنوان «ما حقیقت را به فرزندانمان خواهیم گفت» برگزار شد و شرکت کنندگان در این برنامه خواستار به رسمیت شناختن موضوع قتل عام 1915 ارامنه از سوی دولت ترکیه شدند.
همچنین اورهان پاموک نویسنده معروف ترک همکاری نزدیکی بااین سازمان دارد. وی بارها به خاطر انتقاد از دولت به خاطر کتمان حقیقت در مورد قتل عام ارامنه وسرکوب کردهاودیگر اقلیتها از سوی دولت تحت تعقیب قرار گرفته .
شنبه 7 اردیبهشت 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
مدیر محترم شما نظرات بلند رو درج می کنید ولی چرا نظرات من سانسور می شه من منتظر درج نظراتم در کمال بی طرفی هستم و این حق منه به عنوان یه کاربر
-----------------------
کاربر گرامی و محترم
اگر به بعضی از لینک ها توجه فرمائید متوجه خواهید شد که ما نظرات سریالی شما را درج نموده ایم و اگر واقعا حق بدهید خواهید دید که بسیاری از نظرات بلند شما و همین طور نظرات پشت سر هم شما که در جوابیه به کاربران دیگر داده اید را درج نموده ایم ولی چرا شما همیشه فکر می کنید ما حق کاربری شما را ضایع کرده ایم متوجه نمی شویم. سعی ما در درج کامل نظرات کاربران است و اگر نظری را درج ننمائیم حتما برای آن دلیل قانع کننده ایی داریم , که در مورد شما این موارد بسیار بسیار اندک است و در مورد کاربران دیگر نیز به ندرت آنها به حذف نظری اعتراض می کنند زیرا می دانند که مطمئنا دلیلی در این میان بوده است . بنابر این فکر نمی کنیم حق شما را به عنوان کاربر این سایت از بین برده باشیم.شما با دیگر کاربران محترم این سایت برای ما تفاوتی ندارید و ما خوشحال هستیم که می توانیم جمعی ایرانی را با عقاید و آرای متضاد و گوناگون در کنار هم نشانده و شاهد بروز عقاید و باورهایی باشیم که در برخورد با نظرات دیگر ایرانیان , زوایای تاریک و روشن افکارشان بر خودشان و دیگران اثبات می شود .
با تشکر از شما

pars iran - ایران - تهران
این سازمان با آقایون و خانم هایی که ازشون اسم بردی همون مزدور های وطن فروش هستند که هیچ جایگاهی در میان مردم ترکیه ندارن فقط پاچه خواری دیگراتن رو می کنند

dj_arsis2 - اتریش - وین پس به شما چه ربطی داره عثمانی ها ارامنه رو کشتند(!)
modares - ایران - شیراز
ارامنه به دولت عثمانی خیانت کردند و این حق اونا بود در ضمن اگه برگه های تاریخ رو خوب ورق می زدی و از این جا و اونجا مطلب کپی نمی کردی هیچ وقت حق رو به ارامنه جنایت کار نمی دادی
نابود باد ارامنه جنایت کار

یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

Mahrad - ارمنستان - یروان
مرگ بر ارمنی.
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
nima13591111 - ایران - تهران
تو موجود احمق و کثیفی هستی می خواهی بگویی فارس ها سگ هستند و پارس میکنند...امثال تو ننگ ایران نه ننگ بشریت هستید برای سر پوش به جنایت بسیار کثیف ترکیه در این قتل عام . داستان کودکان ساخته اید.. کی چه وقت ارمنی ترک را قتل عام کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من شگرد شما را فهمیده ام بابک خرمدین ایرانی پاک نهاد را به خودتان چسبانده اید و مثل یک لاشخور انجا نشسته اید ومنتظر ویران شدن ایرانید کوررررررررررر خوانده اید بلای تک تک ارمنی ها به سر شما پان تورکهای خیانتکار که همان نواده ی مغولان هستد.
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
آخ چشم چه قدر زیاد مینویسین!!!!وای چشم طوماره!!
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

solh - ایران - مشهد مقدس
با سلام به تمام هموطنان . ترک.اذری. فارس. ارمنی . عرب . پانتورک. پان فارس وهرچی پان که وجود داره. بابا بسه این همه فحش وبدوبیرا گفتین خسته نشدین.اخه با چه حقی با چه منطقی به هم ناسزا میگین. فکر میکنین به کجا میرسین اخرش که چی بابا یکی میخواد پان ترک باشه یکی میخواد پان فارس باشه یکی ارمنی یکی ترک یکی عرب این دعوا داره.فرض کنین دولت ایران اذربایجان ارمنستان وترکیه رو بدهند به شماها با این طرز فکر .از فرداش کشت وکشتار شروع میشه.هر کسی به ترک ارمنی فارس عرب فحش داد یعنی به خودش داده .اونی که به ترک میگه... از ... هم ...تره. اونی که به ارمنی میگه...از ... هم بد تره به فارس به اذری و... به جای گفتمان سالم دعوایی راه انداختین که از ادمهایی تحصیل کرده والا بعیده. تموم کنید ترو به حق امام صلوات بفرستید اونی هم که صلوات بلد نیست از مذهب خودش حتماچیزی مشابه صلوات داره بفرسته. دوستدار همه شما صلح. از مدیر محترم سایت خوب ایرانیان انگلیس هم از زحماتش تشکر میکنم وخواهش میکنم نوشته من رو بگذارید واز ادامه این جنگ وجدال جلوگیری کنید.خدا حافظ مشهد مقدس
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

turkmen - ترکیه - ترکیه
درختی که میوه زیاد بده سنگ بیشتری بهش زده میشه که میوه هاش بیافته پائین. ترکیه هم اینطوریه: ارمنستان هی نسل کشی نسل کشی میگه که شاید اون وسط چند دلار گیرش بیاد چیکار کنه وضع اقتصادیش خرابه!!!! حالا شما هی بنویسین پان ترک و ... .اخرش هم تابستونا تشریف بیارین دریای اینجا .
شماهای که دلتون سوخته برای ارمنی های شورشی 100-90 سال پیش !! به اطرافتون نگاه کنید تو عراق تو فلسطین نسل کش مسلمونه- تو بوسنی هرزگوین نسل کشی مسلمون شد صداتون در نیاد ها مهم نیست چندین هزار مسلمان نا بود شد و میشود. اون وقت اینجا واسه 100 پیش بزنین تو سر و کول هم!!!!!
اورهان پاموک تو تعقیب نیست ! همه ادرس اپارتمان نیویورک را دارن.اورهان پاموک شده ادامس افتاده تو دهنتون هر جور دوست داری میجوین خبر مینویسین.
نسل کشی که بماند کشتن یک انسان هم کار قبیحی می باشد. پس به اطرافتون نگاه کنید و قضاوت کنید.
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

turkmen - ترکیه - ترکیه
pakzad - ایران - آذربایجان
کاردشیم -با نظراتت موافقم.
Mahrad - ارمنستان - یروان
مرگ بر گفتن شایسته هیچ ملتی نیست.
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
مطمئن باشین این صفتی که شما گفتین به هیچ فارسی متعلق نیست به استثنای اون فارسی که به ترک ... می گه و این صفت شایسته هیچ انسانی به جز ارامنه(از نوع داشناک) نیست
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

turkmen - ترکیه - ترکیه
ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
والله نوه مغول بودن شرف داره تا اینکه مثل تو باشیم (مثل ...به همه حمله میکنی) -لاشخور-شغال-تجزیه طلب... همه اونای که نوشتی خودتی و ..... کافر همه را به کیش خود خواند.
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

dj_arsis2 - اتریش - وین
اقای پاکزاد چون من یک ارمنی ام حالا دهنتو ببند
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

Mahrad - ارمنستان - یروان
ارمنی آخبر و کمونیست است. شوروی سابق ارامنه را (داواریش) یعنی لات بی سروپا نامید. الحق که قوم عقده ای هستند.
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

vahid.sharifi - کانادا - ونکوور
dj_arsis2
اینجا ارمنستان نیست که تو بتونی دهنتو باز کنی و به یک پارس زبان بگی دهنتو ببند. درضمن این سایت برای خوشایند ارامنه ساخته نشده است. شما بهتره اگه خیلی واقعیت بهت فشار میاره بری سایت های ارمنی رو بخونی. تو کسی نیستی که دیگری چون تو ارمنی هستی سکوت اختیار کنه. در مورد خودت یا کلا نیمچه قوم ارمنی چه فکری کردی که به خودت جرات دادی دهنتو باز کنی و به ایرانی که به ابا و اجدادت یاد داد بعد از رفتن توالت باید خود را شست امر و نهی میکنی؟
تو دهنتو ببند ارمنی کمونیست نژادپرست. ارمنی بودن تو بیش از پارس بودن هیچیک از ما ارزش نداره اگه کمتر نداشته باشه.
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
dj_arsis2 - اتریش - وین
جواب احمقان خاموشیست
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

modares - ایران - شیراز
Mahrad - ارمنستان - یروان .جالب بعضی موقع یه حرفهایی میزنین که باعث میشه ادم دست به تحقیق بزنه مجبورم کردی دنبال کلمه(داواریش) بگردم .تا اخر پیدا کردم این یک کلمه کاملا روسی وبه معنی دوست ویار وبرادر نزذیک گفته میشه. اخه مگه مجبوری دروغ بگی هیچی ننویسی که بهتره . هرچی بنویسی به حساب پانتورکها نوشته میشه ها.
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

parvin ariya - ایران - اصفهان
دوستان هوشیار باشیم . ارمنیها بین فارس و تورک اختلاف میاندازندکه خود سود ببرند. ارمنیها کی هستند که به نصف جمعیت ایران توهین کنند... من فارس هستم و دوست ندارم بخاطر چند تا ارمنی فرصت طلب باتورکها اختلاف داشته باشم...
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

torol - ایران - ارومیه
از نظر ما ترک ها ارمنیها خیلی بهتر از فارسها هستند میدونید چرا؟ چون درگیری ترک وارمنی تقریبا 120 ساله که وجود داره ولی درگیری با شما فارسها چند هزار ساله طی طول تایخ همیشه حق مارو تواین سرزمین لعنتی خوردین من تا یاد دارم همیشه پدران ما از ظلم شما واجدادتون به ما گفتن وحالا هم با چشم وگوش پوست واسخوان دارم حس میکنم . pyramid - مالزی - کوالالامپور وmah1 - ایران - تهراپرواز - بلژیک - بروکسل I was born to be free - کانادا - تورنتو modares - ایران - شیراز dj_arsis2 - اتریش - وین pars iran - ایران - تهران ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو vahid.sharifi - کانادا - ونکوور .شماها بدوید اه مادران ترک گریبان شما ... را ...خواهد گرفت .روزی خواهد رسید که فزندان ترک از شرق تاغرب راحکومت خواهند کرد وشما ها ....همچون اجدادتان برای ترکان خدمت خواهید کرد. ارومیه
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
من اگه می دونستم مشکل شما با ارمنی ها چیه خوب بود. چرا اینجوری به جون هم افتادید. ما همه ایرانی هستیم چه فرقی می کنه به چه زبونی حرف بزنیم. زشته این کار. یادتون رفته ایرانی کی هست؟احترام بذارین به هم.
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
این هم مد جدید ه ترک فارس اگر به اعتراض با شه کرده ها که بیشتر از ایرانی ها اسیب دیدن یعنی از فارس ها بعدم یعنی الان مشکل ملت ما اینه نه واقعا مشکل ملت ما نوع نژاد زبان مذهب ماست چرا هم دیگه را کو چیک میکنیم باید به فکر ازادی ابادی مملکت بود باید از هر ایسم و جدایی طلبی دور بود !!!از سخن های احمقی...(این ها از ذهن فاسد اخونداست و احمدی نژاد که تفرقه بندازه بین مردم این هم بازی تازه اشان هست که مردم به مسایل مهم کشور فکر نکند نمیدونم کی میخواهیم دست این دولت فاسد را بخونیم و بس کنیم از ستیز با هم و به فکر یک عقیده مشترک باشیم )ژ
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

vahid.sharifi - کانادا - ونکوور
ارمنی ایرانی و از قوم پارس نیست. در حدی هم نیست که بخواد باشه.
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
A_Y_Deutschland_Bremen - المان - برمن اره واجبه ولی موقع اسلام میشه هر چی فحش و تربیتشون هست را نشان میدن!!
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

parvin ariya - ایران - اصفهان
ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو/ توی ارمنی فرهنگ وااصالت خودت رانشان دادی. فحش و ناسزا جزوی از فرهنگ تو هست . همه اش نثار خودت باد.
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
parand2008 - فرانسه - نانسی
اگه صداقت تو مرام شما باشه رو من حساب کن نه تو از من برتری و نه من از تو ما همه انسانیم ولی متاسفانه افکار پوچ چند افراطی ما رو در چنین بحث های پوچ و پیش پا افتاده ای می اندازه هر کی موافقه یه لبیک بگه تا ببینیم کی طرفدار صلح و صفا و دوستی هستش اگه نیاکان ما جنگ کرده اند بیایید ما همه با هم در این جامعه مجازی قشنگ با هم دوست باشیم و هر کی به هر قومی توهین کرد محکومش کنیم چه از خودمون باشه و چه نباشه کی موافقه؟؟؟...
یاشاسین ایران و ایرانی
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

paniz2689 - کانادا - تورنتو
تا اونجاییکه من میدونم قاجار ترک بود و نصف ایران و به بهای هوس و هواش بخشید . تاریخ یادتون مونده ِ!
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

paniz2689 - کانادا - تورنتو
تا اونجاییکه من یادم شما ترکها به ما فارسها ظلم کردین . دلتون خوش ترکیه و آذربایجان باهتون خوبن . والله من دوست از ترکیه داشتم با من خوب ود با اون یکی دوستم که گفت منم ترکم البته ترک ایران خیلی بد بود میگفت اینها ما رو مسخره کردن میگن ترکن نه آداب رسوم ما رو دارن نه لهجه ما رو . 30% از حرفاهای ژیلا رو میفهمید ! حالا باز فکر کن به ایران متعلق نیستین . فکر نکن به جای دیگه ای تعلق دارین . بعد این طوری باشه تو هیچ کشوری فقط خالص از یک نژاد و پیدا نمیکنین . همه جای دنیا بالاخره یک اقلیتی داره . نمیشه که کشورها تبدیل به مزارع 10 هکتاری شن ! الان شما که تو کانادایی (یا شایدم دروغ میگی) باید بدونی تعداد چینیها تو تورنتو طبق آمار از انگلیس زبونها بیشتر . تا حالا دیدی بگن تورنتو مال چینی ها ! اگه این نظام جفا میکنه با همه میکنه . فارس و ترک و کرد ...نداره . قانون و تغییر بده نه اینکه توهین کنی .
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

iroony - ایران - تهران
torol - ایران - ارومیه ...ارمنی ها بهتر از فارسها هستند؟کی فارسها به قتل و عام و ضرب شتم ترکها پرداختند؟؟مگر در همین وقایع خرداد 85 شما فارسها رو به خاطره کاره یک نفر دیگه کتک نزدید؟نازی های آلمان هم بهتر از امثال تو بودند دست امثال تو باشه کورد و فارس و ارمنی و هر آنچه غیر ترک هست رو قتل عام میکنید اما از یه حرفت خوشم اومد که میگی از غرب تا شرق حکومت میکنیم(با اینکه این صحبت رو قبلا از اسراییلی ها شنیده بودم)اما به هر حال معلومه نمیخواهی جدا شی میخوای تو همین ایران به قدرت برسید این باز بهتره البته ما فارسها خدمت شما رو نمیکنیم زیاد پنبه دونه نخور (نظریاتت چقدر شبیه چنگیز خان مغوله نسبتی دارید؟!؟!) بعد آقای پاکزاد تحویل بگیر اینهارو ..... هر نسل کشی محکومه چه ارامنه ترکها رو کشته باشند چه برعکس..چه لوتوها توتسی ها رو بکشند چه صربها بوسنی هارو چه چینی ها تبتی ها رو چه ژاپنی ها چینی هارو چه آمریکایی ها ژاپنی هارو چه اسراییلی ها فللسطینی هارو الان بحث سره چیه؟؟اینقدر تاریخ گنگه؟؟عثمانی یه زمان به بدترین نحو و وحشیانه ترین صورت قیام مردم ارمنی کشورش رو که به مانند زمانی که در ایران بوده اند و به ایران خیانت کردند قتل عام کرد یک زمانی هم داشناکهای ارمنی تا دستشون میومد مثله یک حیوان وحشی ترکها رو کشتار کردند...بعد آقای پاکزاد من با اون لبیکت موافقم کسی به آذربایجان گوش چشم داشت اعم از ارمنی و غیر ارمنی من یکیو که کناره خودت بدون...راستی یک علت دشمنی ارامنه با ما ایرانی ها رو میدونید چیه؟؟برمیگرده به انواع توهینها که بهشون در ایران شد...مادر بزرگم تعریف میکرد هر وقت ارمنی از کوچه رد میشود بچه ها با چوب و سنگ دنبالش میکردند و یک صدا میگفتند : ارمنی پیسه تومونش خیسه......حتی اجازه حمام کردن تو حمام مسلمانها رو نداشتند مردم حتی از دست دادن باهاشون اکراه داشتند کسی باهاشون مراودت نمیکرد..به نظرت این ظلمها رو نژاد پرستهای آلمان هم بر حق کسی کردند؟
چهار‌شنبه 11 اردیبهشت 1387

turkmen - ترکیه - ترکیه
paniz2689 - کانادا - تورنتو :
شاید اون دوست ترک (ترکیه) خودش مشکل شخصی داره!!! من که تا بحال ندیدم از ترکهای ایران بد گفته شود!! از نظر ترکیه همه ترکها از یک ریشه هستند (ترکمن-اذری-ایقور-....) اگر دوست شما مسخره میکند نشاندهنده ادب و تربیت و شعورش می باشد!! این را به پای همه مردم ترکیه ننویسید (از هر ملتی چند تا ... پیدا میشه). هیچ انسانی برتر از انسان دیگری نیست. همه انسانها زافرینش از یک گوهرند......
چهار‌شنبه 11 اردیبهشت 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
torol - ایران - ارومیه
دوست عزیز درگیری ترک و فارس صاحبان ایران بر سر حکومت مدت زیادی هست ولی این دلیلی برای نظرات افراطی نمی شود من هموطن فارس رو با هیچ بیگانه ای عوض نمی کنم
چهار‌شنبه 11 اردیبهشت 1387

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.