جواد نکونام: فقط حجازی می تواند استقلال را از بحران خارج کند

جواد نکونام: فقط حجازی می تواند استقلال را از بحران خارج کند

هافبک ملی پوش ایرانی تیم اوساسونا که در رقابت های جام ملت های آسیا به عنوان بهترین بازیکن تیم ملی ایران را لقب گرفت در آستانه آغاز رقابت های این فصل لالیگا دچار مصدومیت شدید شد و بیش از نیمی از مسابقات این فصل را ازدست داد.

با وجود این که پارگی رباط صلیبی یکی از بدترین مصدومیت برای فوتبالیست ها محسوب می شود اما نکونام امیدوارانه دوران نقاهت خود را می گذارند و برای بازگشت به مستطیل سبز لحظه شماری می کند.
سایت معتبر گل در گفت و گویی با این بازیکن ارزنده تیم ملی کشورمان و باشگاه اوساسونا آخرین وضعیت او را جویا شده که مشروح این گفت و گو را در پی می خوانید:

 

اوضاع و احوال چطور است؟

خدا را شکر می کنم که همه چیز به خوبی پیش می رود و اتفاق ناگواری در طول مدت درمان برایم نیفتاده است. هر روز فیزیوتراپی می کنم تا هرچه زودتر سلامتی ام را بازیابم.

 

جلسات فیزیوتراپی تا چه حد در روند بهبودیت تاثیر داشته و نظر پزشکان در مقطع کنونی چیست؟

اکنون به آرامی می توانم زانویم را تکان بدهم البته پزشکم معتقد است که نباید زیاد روی زانویم فشار وارد کنم و من هم ترجیح می دهم تا زمان بهبودی نسبی فشار زیادی با زانویم وارد نکنم.

 

با عواقب جراحی چطور کنار آمدی؟

هم اکنون 25 روز از جراحی می گذرد. در ابتدا شرایط خیلی سخت و تقریبا غیر قابل تحمل بود. اما اکنون که دکترها از روند بهبودی رضایت دارند، شرایط روحی بهتری پیدا کردم.

 

فکر می کنی کی به زمین بازگردی و تمریناتت را آغاز کنی؟

خب، الان نمی توانم به طور قطع بگویم که چه زمانی باز می گردم و تمریناتم را آغاز می کنم اما گمان کنم که اگر همه چیز به همین خوبی پیش برود زودتر از پیش بینی ها بتوانم به فوتبال بازگردم.

 

پزشکان در مورد بازگشت تو به فوتبال چه نظری دارند؟

آنها به من گفته اند که با توجه به جراحی صورت رفته دوران نقاهت تا رسیدن به بهبودی کامل 4 و نیم تا 8 ماه به طول می انجامد ولی من امیدوارم در حداقل زمان سلامتی ام را بازیابم.

 

گفته می شد که پس از عمل جراحی به تهران باز می گردی اما این اتفاق نیفتاد...

پزشکان هنوز اجازه پرواز و سوار شدن به هواپیما را به من نداده اند. من هم دوست دارم که به ایران بیایم و در کشورم استراحت کنم و امیدوارم این امکان زودتر فراهم شود. وضعیت فعلی من که با عصا راه می روم اجازه سفر طولانی را از من گرفته است، تصور کنید مانند یک پیرمرد با عصا می توانم روی زانوی ناتوانم بایستم! به هرجال فکر می کنم تا یک ماه دیگر بتوانم به تهران بیایم.

 

از ماجرای مصدومیت بگذریم... لیگ ایران را پیگیری می کنی؟

با جدیت!

 

درمورد استقلال و پرسپولیس چه فکر می کنی؟

هر دو تیم بازی های جذابی را از خود نشان داده اند، هرچند که هنوز به سطح مطلوب نرسیده اند. اما در مقام مقایسه باید بگویم پرسپولیس تیم کامل تر و منسجم تری به نظر می آید.

 

بازی استقلال و سایپا را دیدی؟

بله، بازی جذابی و تماشایی بود. در نیمه اول دو تیم در یک سطح ظاهر شدند اما در نیمه دوم این سایپا بود که توانست بر توپ و میدان مسلط شود و نهایتا با بی دقتی فراوان مدافعان و دروازه بان استقلال موفق شد این بازی را پیروز شود. به طور کلی باید بگویم سایپا خیلی بهتر از استقلال ظاهر شد.

 

آیا تو هم معتقدی که دلیل اصلی شکست های استقلال، تفکرات غلط حجازی در هدایت تیم است؟

 این اصلا درست نیست که بگوییم حجازی دلیل ناکامی استقلال است و یا این که او مقصر اصلی است بلکه من معتقدم که در مقطع کنونی حجازی مسوول برطرف کردن مشکلات استقلال است و هیچ کس به غیر از این مرد با تجربه نمی تواند استقلال را از بحران خارج کند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.